Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goh de onze werd met 35 weken geschat op 4 pond :(( maar hij heeft dan ook een achterstand.... haalt ie wel weer in als het geboren is en mijn lekkere melk krijgt;))

Sky van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Jullie meisje is er vanavond ook al bij maar dat is anders. Geniet ervan.

Wij gaan morgen nog een keer uit eten en wel bij de Griek hihi. Bij een andere als vorige week en nu met schoonouders, schoonzus en zwager dus gezellig!!!!!

Hier een foto van onze vluchtkoffer [ATTACH=CONFIG]1808[/ATTACH] alleen fototoestel en oplader moeten er nog bij. En de zonneschermpjes voor de achterruitjes van de auto liggen er ook naast. Voor P heb ik ook schone kleding en toiletspulletjes in de koffer zitten. Je weet nooit hoe het gaat lopen en hoe lang het gaat duren. Alhoewel wij nog geen 10 minuten van het zh afwonen zit ik er liever mee verlegen dan om verlegen.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk sandra, die foto van het vluchtsetje. Ik bedacht me gisteravond in bed dat ik alles wat ik in een plastic zakje had gegooid vandaag even netjes zou inpakken. Lijkt me voor jou minder leuk om te horen, al die geboortegewichten. Maar zoals je zegt, dat snoept hij er snel bij na de geboorte, van die lekkere mamma-melk.

Roossie, ik heb merel veel rondgedragen in een draagdoek. Ideaal, lekker je handen vrij. Ik heb een hele lange grijze, de baby ligt er erg goed in, je kan lekker schuiven en strekken zodat hij/zij precies goed ligt. Mag er al meteen in. Nadeel, bij het aandoen komen de uiteinden op de grond en het is best warm, zo'n lap stof om je lijf.

[ATTACH=CONFIG]1812[/ATTACH]Hier een foto van de draagdoek, als je wilt kan ik de maten opmeten voor je. Merk is living tree.

Verder hebben we een babybjørn maar die kan je pas later gebruiken. Is sneller aan en uit te doen. En helemaal ideaal voor deze leeftijd, een rugzak.

Geplaatst

Ursela wat een leuke foto van Merel in de draagdoek.

Ja ach die gewichten, niet teveel vergelijken is me verteld. Niet voor en niet na de geboorte. Zolang onze jongen maar gezond en sterk ter wereld komt zijn wij heel tevreden en gelukkig......

Ik heb ook een draagzaak van Baby Björn en volgens het kaartje wat erop zit mag hij erin van 3,5 tot 9 kg vanaf de geboorte al. Ik heb ergens gelezen de eerste 6 weken nog niet ivm nekje.

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Ik krijg zo meteen mijn liggings echo! Ben benieuwd, mijn gevoel zegt dat hij niet gedraaid is. Duimen jullie voor me dat het toch wel zo is?

Geplaatst

@ witje gezellig zo samen uiteten!! geniet er lekker van!

@ursula wat een lieve foto! ik heb ook zo'n draagdoek aangeschaf weet niet of ik hem ga gebruiken maar je kan hem maar beter in huis hebben hihi.

@ kim spannend! hoop dat jullie ondeugende boy toch gedraait is! duim voor je!

Hier blijft het rommelen hoop dat dit niet door blijft gaan tot 42 weken hihi.

vreselijke last van opstipatie en weinig eetlust. ook snachts slapen wil niet lekker

slaap wel maar heel raar en ijl veel. ook best angstig gevoel.

hoop dat ons meisje snel besluit om te komen!

liefs sky

Geplaatst

hoi meiden

Ursela wat een schattige foto van Merel in de draagdoek!!! heb je haar eigenlijk wat kunnen voorbereiden op de komst van haar kleine broertje? ze wordt zelf nu pas 1 he....

wel grappig, dochtertje van mijn nichtje is nu 2.5 jaar en mijn nichtje is nu zo´n 35 weken zwanger, al heel vaak verteld dat mama een baby in de buik heeft maar ze neemt het niet aan hoor, nee, baby in de kinderwagen...haha geweldig die logica! ja zij ziet ze alleen in kinderwagens natuurlijk!

Sandra wat je zegt, als ie maar gezond is en inderdaad, aankomen gaat straks snel genoeg en wie weet alleen maar makkelijker met bevallen.....;-)

Kim, succes, ik ben benieuwd!! ik hoop het voor je dat ie gedraait is, durf je eventueel een stuitbevalling aan?

collega van mijn man is van de week weer vader geworden en de kleine lag ook in een stuit, hij wilde voor een ks gaan maar zijn vriendin wilde dat absoluut niet....het is allemaal goed gegaan en nog vlotjes ook.

Sky, volgens mij gaat het bij jou echt niet heel erg lang meer duren hoor, wel lastig dat je last hebt van obstipatie, kun je er iets voor gebruiken?

hier alles rustig, gisteren wel veel last van mijn onderrug, leek weer op beginnende rugweeën maar na een uurtje of 2 was het over.

Erg fijn, mijn man heeft alleen maandag nog 2 afspraken staan en dan vervolgens 2 weken geen meer, helemaal top geregeld!

Geplaatst

Toch ook hier nog even snel... ik kreeg net een sms van Sandra. Bij de controle bleek de bleoddruk te hoog en er te weinig vruchtwater te zijn. Ze krijgt vandaag of morgen een keizersnede en is direct opgenomen.

Komt net een tweede sms binnen: de schrik is inmiddels wat gezakt, P. is nu een koffer en extra kleertjes voor de kleine halen. Hij werd geschat op ruim 2 kg.

Zodra ik meer hoor, laat ik het weten, hier of in het Door Dik en Dun topic.

Henne

Geplaatst

lieve Henne

bedankt voor je update!!!!

sjonge wat kan het ineens snel gaan maar de kleine (en mams) worden goed in de gaten gehouden!!!

San, sterkte meid en binnen no-time je prachtige zoon in je armen...ik denk aan je!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Henne bedankt dat je dit berichtje even hebt geplaatst! Ik krijg er kippenvel van!

Lieve Sandra, heel veel succes en sterkte toegewenst, dat je maar snel je kleine mannetje in je armen mag houden!

Liefs Roossie

Geplaatst

pfff moet steeds aan Sandra denken, ben aan het duimen draaien! Ik ben zo blij dat ze zo goed in de gaten is gehouden!

@Ursela, wat een leuke foto is dat Merel in de draagdoek? Bedankt voor je tip de draagdoeken van Living Tree zijn goedkoper dan die ik tot nu toe op internet gezien heb.

Volgens mij moeten ze 5 meter bij 70 cm zijn ongeveer?

Ik heb ook een babybjorn, maar het lijkt me niks om die te dragen als de kleine net geboren is. Heb deze overgenomen ook een wipstoeltje, is goed dat ik nog even keek moet toch een keer gewassen worden.

@Kim, ik hoop dat je een mooie echo gehad hebt en dat de kleine gedraaid is!

@Sky, wat een gerommel weer bij jou ;-), het zal toch niet echt lang niet meer duren. Vervelend die obstipatie.

@Babeth, wat fijn dat je man straks 2 weken thuis is! Gelukkig gingen je rugweeen weer over.

Ik ga weer verder met duimen voor Sandra, ik denk aan je meis, heftig ineens voor je!

Liefs Roossie

Geplaatst

Henne, bedankt voor je berichtje, jeetje San! Je laat ons wel schrikken meid! Hoop voor jou en P dat alles goed mag gaan en snel jullie kereltje in armen kunnen houden. Mijn gedachten zijn bij jullie, sterkte!

Geplaatst

Net liggingsecho geahd, en goed nieuws! Hij ligt met z'n kopiie omlaag, verder mooi op gewicht. Gewoon gemiddeld, dus ik ben helemaal gelukkig!

Geplaatst

@Kim yeahhhhhhhhhh wat super dat de kleine gedraaid is en een mooi gewicht heeft! Gefeliciteerd! :-)

Hopelijk horen we snel meer over Sandra!

Liefs Roossie

Geplaatst

Kim wat een goed nieuws!!! jeetje 180 graden gedraaid, heb je dat eigenlijk gevoeld of heeft hij het heel subtiel gedaan om de spanning er nog even in te houden...;-) in ieder geval een gerustgestelde Kim!

San, meid, ik vind het ook zo spannend, wie weet lig je nu wel op de ok en staat P in een mooi pakkie naast je en nog even en dan hebben jullie de kleine man in je armen.....of morgen maar goed, dat is ook snel!!! ik denk aan je

Roossie mijn man is wel aan het werk hoor maar gelukkig geen verre afspraken ingepland, soms zit hij tot op 2 uur rijden van huis....nu is het gelukkig niet heel druk op de weg maar toch.

jeetje jij gaat ook al richting de 39 weken.....

Geplaatst (aangepast)

Dough (29) 01-08-2011
- 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus
18-07-2011
Zoon van Dough
geboren met 38 weken :bcbbboy2:

Roossie (40) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -
3e en 4e kindjes - 3 x icsi
18-05-2011
Lise
en
Xam
geboren met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011
- 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP
23-05-2011
Esmee Angelina
geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf Heel verdrietig, miskraam met 9 weken 22-1-2011

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Roossie: 25 juli controle vk. (39 wk)

Meiske74: 26 juli controle gyn. (37w1d), verwijderen cerclage.

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje
Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

aangepast door Meiske74
status Bianda aangepast....
Geplaatst

@Babeth, je hebt het schema mooi aangepast! Ohw dan had ik het verkeerd begrepen of je man, wel fijn dat hij dan niet zo ver weg is, dat hij snel bij je kan zijn als het eenmaal zover is!

Ja maandag precies 39 weken en dan ook naar de verloskundige. Gisteren zei de verloskundige, ik denk dat ik je maandag gewoon weer zie op de afspraak, dat ze niet deze week geboren zal worden, dat had ik zelf ook niet verwacht. We gaan weer een spannende week tegemoet! Mijn vriendin die 12 weken zwanger is komt dit weekend nog op bezoek, kunnen we nog samen zwanger op de foto! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Meiden, Sandra zal misschien zelf ook wel online komen....nadat de bloeddruk was gedaald mocht ze toch weer naar huis. Zondag weer terug voor controle. Neem aan dat ze rustig aan moet doen dus weet niet wanneer ze zich kan/zal melden!

Geplaatst

Vanmorgen dus controle, bloeddruk was 160/100 dus gelijk door naar de afdeling en te weinig vruchtwater dus gelijk bedrust. Aan de hand van de bloeddruk waardes zou er vanmiddag besloten worden of het vanmiddag of morgen gehaald zou worden. Aan de CTG en dat was allemaal goed gelukkig.

Later kwam ze nogmaals bloedddruk meten en kwam er achter dat ze een andere band moest gebruiken een dikkere dus die gehaald en toen was mijn bloeddruk 140 of120(weet het niet meer) over 80!!! De onderdruk is nog nooit zo laag geweest wat ik ook gelijk vertelde. Ze ging weer weg en kwam 10 minuten later met de gyn terug die zei dat ik naar huis mocht en me zondag om 9 uur weer op de afdeling moest melden voor nogmaals dezelfde onderzoeken, omdat hij toch wil proberen zo lang mogelijk de kleine binnen te houden. Nogmaals gezegt dat mijn bloeddruk nog nooit zo laag geweest is.

Hij zei vanmorgen dat we er vanuit moesten gaan dat de kleine er binne 48 uur zou zijn dus dat was heel erg schrikken, zondag is ook nog binnen die 48 uur dus wie weet.

Beetje ontredderd weer naar huis dus, P was net onderweg met mijn koffer om kleertjes maat 44 te halen. Die hebben we nu zelf gehaald samen, omdat we er toch maar van uitgaan dat het nu toch zeker wel binnen een week of uiterlijk 14 dagen komt. Hij werd vanmorgen geschat op een gewicht van ruim 2 kilo, 10 dagen geleden was het nog 2 kilo.

Ben gelijk mijn bed ingedoken omdat ik zo moe ben maar heb niet geslapen. De kleertjes zijn al gewassen en we hebben besloten toch maar mee uit eten te gaan, want dat hadden we toch al afgesproken. Zei zeiden op de afdeling dat ik nog maar even moest genieten vanavond want het kan zo anders zijn zondag. Eigenlijk heb ik stiekum geen zin maar ja afleiding is nu wel heel welkom.

De kleine ligt in ieder geval nog wel in stuit, met zijn billetjes naar beneden, beentjes naar rechts. Eigenwijs druifje is het ook.

Geplaatst

ohhh Sandra, eind goed al goed, jeetje, zo kan het ineens even totaal anders verlopen he!

gelukkig een mooie bloeddruk, ctg en een mooi gewicht!!!

lekker vanavond uit eten en genieten, ik hoop dat zondag alles nog hetzelfde is wat betreft de situatie van jullie ventje en moeders!

Geplaatst

@Sandra jeetje zeg wat een schrik vandaag heb je gehad hé en wat moet je nu moe zijn meis! En dat de bloeddruk zoveel verschilde met die dikkere band! Wordt een zeer spannend weekend voor jullie. Hopelijk kun je nog wat genieten van het etentje vanavond even afleiding zal wel goed zijn, al kan ik me voorstellen dat je ook eigenlijk geen zin hebt. Er komt nu veel op je af. Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden. Heb de hele dag aan je gedacht!

Kom nu maar even bij van dit alles en bereid je voor op zondag!

Liefs Roossie

Geplaatst

Sandra, jeetje, wat een roerig dagje heb jij achter de rug. Ik vind het stiekem wel fijn om te horen dat je nog meer in de gaten wordt gehouden en al helemaal dat jullie kleintje goed gegroeid is de laatste tijd. Probeer je rust te pakken. Veel succes zondag!

Kim, wat fijn dat de kleine er nu goed voor ligt.

Vandaag veel harde buiken en een regenwandeling gemaakt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden