Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Miekske wat fijn dat de kleine nog goed ligt, hopelijk blijft het zo helaas kun je hij/zij niet vastsjorren.

Bij mij is ze goed aan het indalen, volgens de vk gisteren zit ze met haar hoofdje vast. Ik heb ook weinig last gehad van maagzuur alleen als ik veel teveel gegeten heb, krijg ik snachts maagzuur.

Inderdaad eng idee dat als de vliezen breken je moet gaan liggen. Ik ken iemand van zwangerschapsyoga die precies hetzelfde heeft als jij, ze zei ook stel dat ik bij de AH sta en mijn vliezen breken lig ik daar op de grond! Zij is vandaag uitgerekend, haar manneke ligt nu goed maar ze heeft veel vruchtwater en zou nog kunnen draaien, dus blijft ook spannend voor haar.

@Babeth ik ben ook nieuwsgierig hoe het is gegaan met de cerclage verwijdering!

Ik ga zo eens proberen te slapen, heb veel te kort geslapen vannacht.

Liefs Roossie

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hei!

Miekske, hier controleren ze helemaal niet op indalen. Ik vroeg er in het ziekenhuis nog naar maar die zeiden dat ze er bij een tweede kindje al helemaal niet naar keken omdat die vaak niet hoeven in te dalen. Maar bij merel hebben ze er ook nooit op gecontroleerd. raar he, dat dit zo kan afwijken per land?

Babeth, spannende dag vandaag. Hoe gaat het?

Sandra, het is niet zo dat je alles vergeten bent na een bevalling. Natuurlijk niet. Je bent ook niet zomaar de hele mmm vergeten. Het is iets wat je meedraagt. Maar het is wel zo dat het zo overschaduwd wordt door het enorme geluk je eigen kleine kindje in je armen te mogen houden dat het opeens en geheel in het verleden behoord en dus een heel ander perspectief/lading krijgt.

Roossie, dat zijn mooie waardes! Houden zo. Het komt heel erg dichtbij he? Deze laatste weken leef je (ik tenminste) met ieder moment een mogelijke bevalling in je gedachten. Als ik 'sochtends wakker wordt denk ik, aha, vannacht dus niet begonnen. Mijn uitgerekende datum is a.s. zaterdag. Ik zie vooral tegen de reis naar het ziekenhuis op. 1,5 uur rijden met weeen bweh. Ik ga er bij aandringen bij de vk dat ik een ambulance krijg en niet zelf (manlief) hoef te rijden. Vinden we geen fijn idee.

Haha, kim, ik heb juist het omgekeerde mbt eten. Ik geniet nu nog van lekker ui en kool eten en koffie drinken (niet te veel) omdat ik weet dat ik dit ga laten staan over korte tijd ivm borstvoeding. Met merel heb ik eerst alles weggelaten en gekeken hoe ze het deed met krampjes en zo. Daarna ben ik langzaam weer (1 product voor 1 product) gaan toevoegen. Zo kwam ik erachter dat spruitjes not done waren maar witte kool goed ging, etc.

Geplaatst

Hoi dames , mijn vorige berichtje heeft die van jullie gekruisd, inmiddels gaat het hoor, wel af ën toe een rugwee, vast om te oefenen...

Ursela ik dacht dat jij misschien al bezig zou zijn!

Mijn man is overigens erg nerveus, arme kanjer....hij voelde zich vanmiddag bij de gyn ook wel ellendig omdat hij niets kon doen, maar goed, wij vrouwen komen daar doorheen nietwaar? ;-)

Ben zo gaar!! Ik lig op de bank maar slapen lukt niet, echt vanwege dat gevoel onder in mijn rug.

Geplaatst

Babeth vervelend dat het zo pijnlijk was! Is ook erg gevoelig de baarmoedermond dus kan me voorstellen dat gepruts aan zo'n ijzerdraad daar niet fijn is....

Gelukkig kunnen wij vrouwen heel wat hebben! ;-) Maar een stuk draad zit er nu nog in?

En ook al wat rugweeën....daar heb ik nog helemaal geen last van. Heb laatste dagen wel veel harde buiken ondanks dat ik weinig doe, dus de baarmoeder is wel al een beetje aan het oefenen denk ik.

Ursula raar inderdaad dat er toch heel verschillend wordt gekeken en gecontroleerd tijdens de zwangerschap in verschillende landen. Maar bij een tweede kindje hoeft het inderdaad weer niet in te dalen en gebeurd dit meestal ook veel later. Dus wat dat betreft zit er wel logica in waarom ze er bij jullie niet op controleren. Het is eigenlijk puur voor de ligging die nog kan veranderen zolang de kleine niet is ingedaald. Lijkt me ook spannend als je nog 1,5 uur moet rijden als je bevalling eenmaal begonnen is! Niet fijn voor jou, maar ook niet voor je man... Groot gelijk dat je om een ambulance gaat vragen! Stel dat het heel snel gaat heb je in de ambulance in ieder geval toch goede medische zorg!

[ATTACH=CONFIG]1867[/ATTACH] Nog even een buikenfoto bij 36 weken!

Geplaatst

Miekske ze ligt weer goed dus hihi wat een draaikontje. Fijn dat de uitwendige versie niet meer nodig was. Wat een mooie buikfoto op het strand zeg!!

Ursula kan me ook voorstellen dat je om een ambu vraagt. Zo lang rijden zeg, wat ben ik blij dat het zh bij mij op nog geen 10 min van mijn huis ligt.....

Babeth wat gek zeg een "gewone" knoop. Je bent lekker bezig met rugweeën zeg. Die zijn toch altijd erg pijnlijk en moeilijk op te vangen???? Hopelijk laat jullie meisje niet meer te lang op zich wachten. Weer een stapje dichterbij nietwaar?

Hier weer rommelig geslapen en nu weer wakker. Die kleine was wel erg rustig vanacht. Pfff wat een stress gelijk zeg, maar nu is ie weer dubbel en dwars aanwezig en soms erg pijnlijk. Be carefull what you wish for is hier heel erg op van toepassing hihi. Straks om half 12 weer afspraak gyn. Nou hoop ik maar dat er een datum geprikt gaat worden, dan kunnen we ergens naar toe leven, nu is het zo onzeker. Gewoon bevallen is bijna uitgesloten. De verloskundige zei gister dat als wij het zelf graag willen ze daar wel in mee willen gaan, maar dat ze het ten sterkste afrade, vanwege het weinige vruchtwater.

Geplaatst

@Babeth, ik had jou berichtje idd niet gezien gisteren! Wat vervelend dat het zo'n pijn deed de verwijdering van de cerclage. Bizar idd dat het een draad is met een kledingknoop, zoiets verwacht je niet. Jammer dat hij de draad er niet uit kreeg. Gek dat ze niet eerst de bloeddruk meten, vind het dan nog netjes na zoveel pijn te hebben gehad. Hoe gaat het nu met je beurse gevoel? En je hebt al rugweeen, je lichaam is al aardig aan het voorbereiden op de bevalling! Heb nog helemaal geen voorweeen ofiets gehad. Ja voor mannen valt het ook allemaal niet mee, die voelen zich vaak machteloos en het is ook spannend voor hem dat de kleine nu bijna geboren gaat worden!

@Ursela, wow 1,5 uur rijden is lang! Kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet. Hopelijk komen ze je met een ambulance halen! Ik bof dan maar met 20 min. rijden. Ik heb nog niet heel sterk van oh vannacht is niets gebeurd, heb het gevoel dat het nog wel eventjes zal duren, maarja kan het ook verkeerd hebben hahaha....Ik denk dat ik het vanaf volgende week pas echt super spannend ga vinden, want dan ben ik echt overtijd!

@Miekske, wat een mooie foto zo bij het strand met je mooie buik! Vervelend van je harde buiken, heb daar ook geen last van gehad tot nu toe.

@Sandra je hebt bijna je afspraak, heel veel succes vandaag weer, hopelijk kom je nu thuis met meer duidelijkheid!

Hier niet veel te melden, heb vannacht goed kunnen slapen gelukkig. Moest natuurlijk wel naar de wc vannacht maar daarna snel in slaap gevallen. Manlief zei vanochtend ook dat hij weinig last van me gehad heeft hahahaha......

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi dames,

Miekske wat een mooie foto, en een bescheiden buik hoor!, jij ook al wat harde buiken dus...spannend hè?

Roossie ze hadden idd de bloeddruk beter eerst kunnen meten maar Goed zaterdagavond ook gemeten en was Goed.

Die echte knoop was inderdaad apart om te zien en vandaag bij het douchen kwam het stukje draad er uit, voel me direct een stuk opgeruimder ;-)

Sandra rugweeën zijn idd niet op te vangen of weg te puffen, ik hield er rekening mee, bij Lars* en Nick* 26 uur gehad en zelfs ook bij de miskraam. Wat mij wat helpt is een hete douche, ook lekker hoor ' 's nachts ;-)

Ben benieuwd of ze nu een datum voor jullie hebben....

Ik ga weer verder met enveloppen schrijven , tot op heden 148 stuks in totaal!

Geplaatst

@Babeth wat fijn dat de draad eruit is gegaan tijdens het douchen! Heb je dat ook weer gehad!

Ik heb gisteren de enveloppen ook klaar gemaakt, ik had etiketten gemaakt, wij komen uit op 101 stuks.

Mijn man gaat zijn voetbalclub vriendjes mailen, hij heeft niet alle adressen.

Leuk hé om hiermee bezig te zijn, ook weer een stapje verder.

Vandaag komt als het goed is het pakket van de babydump met nog wat laatste spulletjes die ik voor de kinderwagen ga gebruiken.

Liefs Roossie

Geplaatst

Nou hier ben ik dan even. De plaatsvervangende gyn wil dat mijn eigen gyn vandaag een knoop doorhakt dus we moeten om kwart voor 2 weer terug zijn. Hij kon de kleine niet goed meten als gevolg van weinig vruchtwater. De waarde die hij nu had was 2018 gram. P heeft aangegeven nu toch echt duidelijkheid te willen, dit is echt killing. Vandaar dus zo weer terug. Zucht......

Geplaatst

*breek ff in*

Witje, hoop dat jullie straks meer duidelijkheid krijgen, dit is niks zo.... alleen maar onzekerheid bah!

Succes!!!

* breek weer uit*

Geplaatst

Succes Sandra, hoop dat je vandaag definitief antwoord krijg!

Meiske en Miekske, jeetje wat een hoop kaartjes zeg! Ik stuur echt alleen mijn naaste familie en vrienden, mensen die ik graag op bezoek krijg zeg maar. Verder ziet iedereen het wel aan de slingers buiten!

Ik begin er toch redelijk doorheen te raken hoor. Vandaag heb ik echt een off day. Ik voel me belabberd en moe. De kleine is aan het indalen en ik heb daar erge last van, constante druk op de schaamstreek. Daarnaast ben ik ook de hele dag misselijk, heb last van opvliegers en maagzuur! Er komt ook niks uit handen vandaag, doe alleen het hoognodige. Sorry voor mijn geklaag, maar het moest gewoon ff. Ik ben zooo blij dat we zwanger zijn, maar het is idd zo dat de laatste loodjes toch echt wel het zwaarst wegen......

Geplaatst

Nou hier ben ik weer hoor.

Nog geen datum dus nog geen duidelijkheid.

We kwamen op het afgesproken tijdstip aan en de gyns hadden overleg gehad. Ik moest naar de verlosafdeling om bloeddruk op te meten, was ie te hoog moest ik blijven was ie te laag mocht ik naar huis en moest ik vrijdag middag eerst een CTG laten maken en daaropvolgend een afspraak bij onze eigen gyn. Naar de afeling, bloeddruk 130/80 heel netjes dus. P werd een beetje geïrriteerd dat we nu nog niks wisten en kon alleen maar huilen, zo zat ben ik het allemaal (de zituatie dan he). Verloskundige belde met de gyn en we mochten weer terug naar de poli komen voor een gesprekje. Hij heeft alles netjes uitgelegt en we begrijpen het ook wel maar zijn ook bezorgt. Gaan we wachten tot het te laat is??? De vervangende gyn had begrip voor ons standpunt en onze zorgen en zei een lang overleg gehad te hebben tussen de middag met onze eigen gyn. Ik was wat ze noemen een "moeilijk" geval. Lang over gedaan zwanger te raken, begin bloedingen, hoge bloeddruk die wel onder controle is en stabiel, maar nu aan het einde weinig vruchtwater, stuitligging, groeiachterstand. Ze moeten dus steeds de overweging maken om in te grijpen of nog even wachten. De CTG's geven aan dat de kleine het nog steeds naar zijn zin heeft bij mij, mijn bloeddruk blijft mooi stabiel en baby is beweeglijk. Daaraan zien ze dat het op dit moment nog goed gaat en beter is om af te wachten hoe moeilijk ook. Mijn buik is de beste couveuse die er is.

Ben wel klein beetje boos op de hele situatie. Als of we nog niet genoeg te verduren hebben gehad. Maar ja dat heeft weinig zin dus we nemen het maar zoals het komt!

Geplaatst

@Sandra, wat balen dat je nog geen duidelijkheid hebt! Dus nu weer vrijdag terugkomen. Het is een moeilijke situatie en idd je buik is de beste couveuse, maar dit is enorm slopend. En ja jullie hebben al zoveel doorstaan om zwanger te worden en ook alles tijdens je zwangerschap bloedingen en bekkeninstabiliteit en dan nu dit. Sterkte meis!

Liefs Roossie

Geplaatst

Jeetje Sandra wat een toestanden allemaal zeg! Alsof jullie idd nog niet genoeg ellende en onzekerheid op het bordje gehad hebben.... Schrale troost maar jullie manneke doet het gewoon hartstikke goed bij jou! Klein kanjertje! Probeer je niet al te druk te maken meid ze houden jullie gewoon heel goed in de gaten dus zodra er ook maar iets is kunnen ze ingrijpen! Ook al is die onzekerheid zoooo killing.....Nog even volhouden en dan ligt jullie mooie knul in jullie armen denk daar maar aan!

Kim klaag maar lekker even van je af hoor! Tuurlijk is het heel erg gewenst, maar we zijn allemaal mensen en het is af en toe ook gewoon zwaar! Zeker die laatste loodjes inderdaad. Doe lekker rustig aan en doe vooral waar je zin in hebt! Morgen voel je je waarschijnlijk weer wat beter!

Geplaatst

Wat een gedoe Sandra. Maar bedenk idd maar dat zolang de kleine het goed doet hij nog steeds het beste af is in je buik. En gelukkig sta je scherp onder controle, dus mocht er onverhoopt toch wat gebeuren, dan zitten ze er boven op!

Sterkte meis.

Geplaatst

Hoi dames,

Goh Sandra, blij te lezen dat de kleine man het Goed doet en ik kan me voorstellen dat jouw buik de beste couveuse is maar de spanning doet jullie duidelijk geen goed, logisch!! Je had natuurlijk ook gehoopt een datum door te krijgen.

Sterkte lieverd maar jullie ventje doet het super en moeders ook, al voel jij je wellicht niet zo....nog eventjes meid.

Kim, niet gek hoor zo'n off-day, ik denk dat iedereen die opbeen bepaald moment wel heeft, je lichamelijke gesteldheid, hormonen, gewoon alles bi elkaar....

Tsja de kaartjes, het zijn er heel wat maar er leven ook naast familie en vrienden zoveel mensen mee.

Vandaag trouwens nog een doos met chocolade flikken en muisjes erop gehaald, ik zag ze bij een chocolaterie maar zo stervens duur! €4,- voor 7 stuks! Nu een doos bij de sligro gehaald, Hema heeft ze ook las ik ergens....

Geplaatst

Oh Babeth chocolade flikken lekker, ik ga ook maar eens bij de hema kijken. Niet iedereen vind beschuit met muisjes lekker en ik vind ze zelf ook hmmmm.

Ik heb onze enveloppen ook al even klaarliggen, heb tot nu toe 68 kaartjes die de deur uitgaan. Ik heb stickers uitgedraaid i.p.v. schrijven. Lekker makkelijk.

Geplaatst

Sandra, pff wat een gedoe, denk je eindelijk duidelijkheid te krijgen maar helaas weer niet. Je doet het goed hoor gezien de hele situatie!

Ik zit hier op 125 kaartjes, mijn zus gaat ze versturen, mijn vader heeft de enveloppen al geschreven. Grote familie. Het is, stom genoeg, goedkoper om ze vanuit nederland naar noorwegen te sturen dan vanuit noorwegen naar noorwegen.

Gisteren kreeg ik te horen dat de zoon van een collega is neergeschoten op utøya. Ik ken haar niet goed, alleen van gezicht. Werkt in de keuken waar wij de thuis-dieetmaaltijden ophalen. Hij was al volwassen, 40 jaar, arme arme moeder. Ze is nu nog in het zuiden. Heb een kaartje geschreven, nu nog achter haar adres zien te komen.

Nu wordt ik geroepen, het is vandaag heerlijk weer en heb een bbq voorbereid. Blijkbaar hebben we nu genoeg kooltjes.

Geplaatst

Hoi Ursela

wat is dat nu??? voordeliger om het via NL naar NW te versturen??? dat is ook wat, jammer want dan duurt het ook weer langer maar ja, echt te gek voor woorden eigenlijk he?

Wat enorm erg van je collega zeg, dat raakt je extra natuurlijk, niet te geloven wat een drama en als je dan hoort wat zijn maximale straf zou kunnen worden....alle nabestaanden hebben levenslang....

geniet van de bbq!

liefs

Babeth

Geplaatst

heej meiden,

allemaall druk aan het schrijven hier heb ik den enveloppen ook al klaar liggen en ook al postzegels gekocht

vandaag bij de vk geweest. me bloeddruk is licht aan het stijgen dus moet iets eerder terug komen om opnieuw te laten meten en urine te laten controleren.

ook omdat ik me de laatste dagen niet lekker voel.

van mij mag ze komen! de vk zegt ook dat ze er klaar voor is. ze heeft haast geen ruimte meer in me buik en zit vast in me bekken.

ze schat haar op 3600/3700 gram dus het kleine is er dan echt wel af hihi maarja tis maar een schatting

fijne avond!! liefs sky

Geplaatst

Lindada de site had ik ook gevonden ja, bij de sligro wel veel voordeliger, 2 kg voor €22,50 excl 6% maar ja, moet wel en pasje hebben...

Sky, het schiet bij jou ook al zo op! Houd jezelf maar Goed in de gaten, wie weet begint het voor je volgende controle .....

Ik ben nu een boek specifiek over bevallen aan het lezen, zou het de boel bespoedigen ? ;-))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden