Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Doortje, de medische indicatie heeft niet te maken met IVF/ISCI, maar ik heb bij de bevalling van mijn zoontje erg veel bloed verloren. En toen werd er al direct gezegd bij een eventuele volgende niet thuisbevallen. Ik wilde bij mijn zoontje graag thuisbevallen en dat heb ik 12 uur volgehouden maar toen stond ik nog op 3cm dat de verlosk voorstelde om naar het zkh te gaan. Op zich heeft thuis wel mijn voorkeur maar ja, ik ben nu al zo blij dat ik zwanger ben/mag zijn dat het me eigenlijk niet uitmaakt.

Als het maar gezond op de wereld komt.

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh zoveel bloed verliezen lijkt me niet fijn. Dan is het ziekenhuis wel beter. Ik wil sowieso graag in het ziekenhuis bevallen. Vind het wel een prettig idee dat alle medische hulp in de buurt is en mijn man ook. Hij werkt zelf in het ziekenhuis op de OK dus hij wil dat ik een goede handen ben (al denk ik dat als je thuis bevalt dat ook zo is hoor met een verloskundige).

Geplaatst

@Doortje, als je de keuze hebt moet je doen waar jij je het beste bij voelt qua bevallen. Het nadeel vond ik wel dat je baby niet bij je mag slapen, tenminste bij ons in het zkh niet. Ik wilde hem de hele tijd bij me hebben. En mijn man moest om 8 uur s avonds gewoon weg, naar huis. Hmmm.

Maar ja komt allemaal wel weer goed. Wij wilden graag met z'n drietjes zijn na de bevalling en dat liep dus ff anders.

@Sanne, een super geruststelling, ik geloof en vertrouw er nu volledig in. Jouw wonder vind ik nog steeds heel bijzonder.

Willen jullie het geslacht weten?

Geplaatst

Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen om dezelfde reden (veel bloedverlies >2 liter), maar ik vind het helemaal niet erg. Thomas is geboren met een vacuumpomp en dat had thuis niet gekund. En ons ziekenhuis is helemaal nieuw straks, dus dat is ook leuk, het is nu nog niet eens open! Bij ons mocht Thomas wel bij mij blijven, maar mijn man kon niet blijven slapen. Ik geloof dat in het nieuwe ziekenhuis dat wel kan, dus dat is helemaal perfect!

Heeft iemand van jullie ook zo'n vieze smaak in de mond? Heel bitter, echt vervelend. Ik heb ook nog geen oplossing gevonden ervoor. Hoop dat het snel voorbij is, want het is toch best een ongemak. Niets smaakt me op deze manier...

Geplaatst

hoi hoi...

Wat een goed nieuws, Mik!! Je kreeg wel snel de uitslag...of had je al eerder bloedgeprikt?

Wij hebben de echo en dan prikken ze ook, dus ik denk dat de uitslag dan nog een paar dagen duurt.

Kauwgom?

Zo'n angelsound heb ik op MP gevonden...alleen nog even afspreken wanneer ik hem op ga halen...wel leuk! ben benieuwd!!

Zo'n bittere smaak, vervelend zeg! Kauwgom? Verder zou ik het zo niet weten, sorry.

Ziekenhuis of thuis...die vraag kreeg ik ook al bij de vk....nog helemaal niet over nagedacht. Net als borstvoeding of flesvoeding. Het enige waar ik nog aan denk is de echo volgende week...duurt me veel te lang!! Eerst zien of het nog steeds goed gaat en dan komen die beslissingen nog wel...toch??

Kunnen jullie je al voorstellen dat je over een paar maanden met een dikke buik rondloopt? Ik nog helemaal niet....raar idee. Heb nu vakantie en erg veel zin om nieuwe kleren te gaan kopen, maar is misschien wel zonde....dan maar schoenen kijken....ook heel erg leuk!

Vandaag aan de schoonmaak....

Groetjes

Geplaatst

@Mik: gefeliciteerd met zo'n mooie uitslag! Geweldig, een mooie echo geeft een hoop vertrouwen he?

@Esk: wat een positivisme :-) Ik heb ook steeds het gevoel dat het toch wel heel snel gaat allemaal. Eerste trimester zit er gewoon al op, bizar.

Wat die smaak betreft: ik heb daar zelf geen last van, dus misschien zeg ik nu heel domme dingen. Natuurlijk wordt dit veroorzaakt door de hormonen. Maar misschien heeft het ook te maken met te veel bacteriën in je mond, daar kan je soms ook een nare smaak van krijgen. Misschien kun je proberen de meeste bacteriën te verwijderen door te flossen, poetsen, dan met een tongschraper te werken en dan spoelen met mondwater (een goede is Gingival Vitis, bij de goede drogist verkrijgbaar)? Na zo'n hele 'behandeling' is mijn mond beduidend frisser, ook de volgende ochtend nog. Wanneer je misselijk bent, wordt dit logischerwijs allemaal lastiger om te doen.

Geplaatst

Ik heb niet de indruk dat het ligt aan de mondhygiene: ik flos, poets en gebruik mondwater, maar de smaak blijft. Het wordt wel erger na gebruik van zure producten (sap, fruit) en zo. Ach, het zal wel weer over gaan, hopelijk over een week of 2 als het HcG weer minder wordt. Misselijk ben ik gelukkig niet (en ook niet geweest). Dat is wel heel fijn.

Moos, voor je het weet heb je die buik, het gaat zo vreselijk snel. Ik kan me heel goed voorstellen hoe die buik eruit gaat zien. Zie er zelfs een beetje tegenop. Met Thomas was ik echt gigantisch... na week 30 was ik echt een zeekoe zal ik maar zeggen... nu valt het nog mee, een klein beetje opgeblazen buik in de avond maar dat is het tot nog toe.

Qua bevallen: doen waar jij je het prettigst bij voelt. Het idee van een thuisbevalling bezorgt mij de kriebels, maar mijn vriendin moet er niet aan denken in het ziekenhuis te bevallen... en fles of borstvoeding geldt eigenlijk hetzelfde voor. Het is beide niet zaligmakend. In borstvoeding moet je best veel investeren, maar het is als het goed loopt fijn om te doen. Flesvoeding heeft weer als voordeel dat je weet wat je kind drinkt en dat neemt veel onzekerheid weg (tenminste bij mij). Ik heb 5 weken borstvoeding gegeven en de rest flesvoeding. Nu weet ik het nog niet, we zien het wel, alles is in huis dus ik kan last-minute kiezen.

Oh, en over kleren; je kan wel kijken voor leuke jurkjes die wat ruimer zitten, bijvoorbeeld strak over je borsten en dan wijd uitlopen. Die kan je redelijk lang aan. En natuurlijk zwangerschapskleding! Er is genoeg te sjoppen maar je moet er wel even op uit. Ik moet ook nog een boel zomerdingen hebben...

Geplaatst

@Moos, ja had de vorige keer direct bloed af laten nemen. En dan gister de echo en direct de uitslag, wel zo makkelijk, wilde niet nog een paar dagen moeten wachten.

Wanneer hebben jullie de echo?

Als je een keuze hebt, dan is thuis echt wel relax om te bevallen. Borstvoeding heb ik 6 maanden volledig gedaan, ik kolfde 2 keer op mijn werk. Had een mooi ding van Medela gekocht, dubbele kolf, ideaal spoot er zo uit hahah. Mijn zoontje is echt nooit ziek, geen idee of het ermee te maken heeft, maar het kan in ieder geval geen kwaad.Wil nu ook weer borstvoeding geven. Het liefst ook weer minimaal 6 maanden volledig en daarna zie ik wel.

Al die beslissingen komen inderdaad nog, je zal ook steeds meer lezen en voelen en dan moet je gewoon je gevoel volgen.

@Esk, die smaak herken ik wel ja. Bij mij is het al een heel stuk minder. Poetsen vind ik nog wel lastig, erg kokhalzen. Ik flos ook veel.

@Nanoes, de echo geeft zeker vertrouwen. Heb nu helemaal overtuigd en positief. Groeit jouw buik al? Bij mij wel al hoor, kan mijn eigen kleding al niet meer aan. Tenminste de broeken zitten niet lekker bij mijn navel. En gezien de maat van mijn borsten zitten mijn shirtjes ook niet echt lekker meer.

Geplaatst

Hoi ladies, ik meld me ook hier.. nu volledig overgestapt van het 12 wk bankje hierheen. Voelt voor mij nog een beetje raar omdat ik al een hele tijd geen echo heb gehad, en dus er maar van uit moet gaan dat het goed gaat allemaal. Maandag nekplooimeting en meteen bloedtest. Uitslag zal nog wel even op zich wachten dan denk ik.

@Mik, wat een prachtige uitslag zeg! De mijne was bij m'n dochtertje 1:600. Dat was voor mij al prima, gezien mijn leeftijd. Maar jij bent een stuk jonger of niet (ik ben inmiddels 41)?

Over bv of flesv: Voor mij was (en is) het eigenlijk vanzelfsprekend om voor bv te gaan. Voor mijn gevoel is er niets natuurlijkers. en je lijf, en de melk, zijn er speciaal voor gemaakt. Je kindje is er op ingesteld: moedermelk is door de kleine het best te verteren en levert over t algemeen ook de minste problemen met krampjes, boeren, diaree of juist vaste poep etc op. Ook de extra bescherming die ik m'n kindje meegeef vind ik heel belangrijk. Ondanks dat flesvoeding een prima alternatief kan zijn als de bv niet lukt blijkt toch steeds meer uit studies dat bv je kindje een voorsprong geeft (minder overgewicht op latere leeftijd, minder astma, minder ziekte als ze jong zijn, betere ademhalingstechniek, sterkere mond en tong spieren zodat leren praten sneller gaat etc). Hoe goed de flesvoeding ook is, die kan daar niet tegen op. Ik snap het ook nooit zo goed als meiden al binnen hun verlofperiode stoppen.. Tenzij het moet natuurlijk!

(sorry voor m'n pleidooi haha, als je écht geen bv wil geven, of het niet kan, moet je het ook niet doen. Ik bedoel er niets vervelends mee.

Ik had het geluk ook dat mijn werkgever meewerkte en geen probleem van het kolven maakte (dat mag ook niet, maar ja, je merkt het toch als hij/zij het eigenlijk heel vervelend vindt). Het kolven vond ik best een gedoe en ik kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment echt wel gehad hebt.)

Ik weet wel dat veel meiden zich onzeker voelen over of de kleine wel genoeg drinkt, maar in principe wordt het prima geregeld (vraag en aanbod). Ik heb dat gemerkt toen ik bijna gestopt was (ging vanzelf, m'n dochtertje had steeds minder zin in de borst), werd ze ziek en wilde ze alléén nog maar bij mij drinken. In 2 dagen zat ik weer op volle productie.. wel lastig want 2 wk daarna moest ik stoppen omdat ik weer met de volgende icsi wilde starten..

Vorige keer ben ik ook in het ziekenhuis bevallen. Ik wilde liever thuis, omdat je toch pas naar het ziekenhuis mag als je weeen goed op gang zijn en ik niet zoveel zin had midden in de weeen in de auto te gaan zitten. En vanwege de drukte moet je, na de bevalling, meestal weer heel snel ophoepelen... zelfs als je bevalling 'snachts was, mag je alleen blijven als het niet druk is. Meestal moet je binnen een paar uur weer weg. En als je dan thuis komt, sta je er met de kleine alleen voor tot 'sochtends de kraam komt. Dat leek me niet zo'n prettig idee. Als je thuisbevalt komt de vk en meteen ook de kraam erbij als hulp.

Maar ja... bij mij wilde de ontsluiting ook niet vlotten en kwam ik midden in een weeenstorm! dat was een beetje te heftig en daarom zijn we alsnog (midden in de weeenstorm, ik puffend en scheldend en hijgend naast de vk, mijn vriend erachteraan haha) in de auto beland. Op zich was bevallen in het ziekenhuis wel ok. Mijn eigen vk mocht wegens de drukte de bevalling leiden (grote uitzondering!) en dat was heel vertrouwd. wat ik heel vervelend vond was dat ik aan allerlei controleaparatuur vast lag, waardoor ik mijn eigen positie niet mocht bepalen. En dat er van shift gewisseld werd, waarbij allerlei artsen en verpleegkundigen er op stonden mij een handje te geven (vooral leuk als je midden in een super pijnlijke wee zit die je nog weg moet puffen...). En als laatste dat ik mijn moppie maar heel kort bij me had. Na de geboorte mocht ze even bij me liggen, daarna werd ze gelijk weggehaald en ergens anders onderzocht, toen mocht ze weer even bij me maar al snel moest ze in een ziekenhuisbedje (ik krijg nog tranen in mijn ogen als ik dat beeld voor me zie) en werd ze weggereden naar de babyruimte. Omdat ik pijnstilling had gekregen (pethidine) moest m'n kleine moppie eerst 4 uur onder controle blijven op de uitslaapkamer. Gelukkig mocht ze daarna wel bij mij slapen 'snachts. Toch heb ik haar dat eerste uur ontzettend gemist!! Ik weet wel dat een 'normale' bevalling in het ziekenhuis (zonder pijnstilling en niet op medische indicatie) heel anders kan lopen. Toch lijkt het me heerlijk om thuis te kunnen bevallen, vooral omdat je je kleintje dan de hele tijd bij je houdt. Vooral dat eerste uur schijnt heel bijzonder te zijn. jij en je kindje zitten nog onder de adrenaline van het harde werk. Die kleine is dus klaarwakker en ligt je met grote ogen aan te kijken en aan je borst te snuffelen (dat heb ik dus ongeveer 15 min mogen meemaken, waar ik ontzettend blij mee ben). Daarna slaat de vermoeidheid bij de kleine toe en de eerste 24 u zijn ze niet meer zo helder.

Er is trouwens in heel veel ziekenhuizen wel heel veel veranderd. Ik heb de bevallingskamers voor poliklinische bevallingen gezien bij het Canisiusziekenhuis. Dat waren hele fijne, kleine ruimtes met alles binnen handbereik. Je mag daar gewoon rustig een beetje je gang gaan en blijft er de hele bevalling.

Nou, een heel verhaal... Haha, ik lees Miks bericht nog eens en denk: ja, uiteindelijk is het belangrijkste dat jij (en je kindje) je goed voelen, wat je ook doet.

Ik ga gauw nog even studeren nu het kan, anders is deze dag al weer op aan alleen forum bekijken ;-)

Geplaatst

Wat Yola heeft met borstvoeding heb ik dus helemaal niet... bij mij liep de borstvoeding op zich wel goed: geen kloven, goed aanhappen etc., maar mijn zoontje dronk echt iedere 2 uur en dan 45 minuten per keer... dat trok ik gewoon echt niet. Vooral ook omdat ik veel bloed verloren was en dus ook nog weinig energie had. Ik ben met 5 weken gestopt omdat er gewoon geen verbetering in zat. Op de fles deed Thomas het ineens stukken beter en hij liet meer tijd tussen voedingen. Ik kreeg tijd om te herstellen en voila: blije moeder, blije baby. Ik ben dus niet tegen borstvoeding, maar vind dat het dan wel goed moet lopen. Ach, je komt er als moeder vanzelf achter wat je prettig vind, nietwaar?

Ik heb vandaag een beroerde dag. Ik kan gewoon niet vooruit komen, voel me zo lam. Het is niet moe, maar echt lam, ik lig al de hele middag op bed, maar het helpt geen meter. Ben ook erg dorstig, maar kan de dorst niet stillen. Lichte hoofdpijn erbij om het geheel nog beroerder te maken. Ik wil helemaal niet klagen, maar dit is echt niets.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben even wat minder online. Ik heb last van hoofdpijn en dat is erg vervelend.

Hier ook gewoon in het ziekenhuis. Maar dat komt door twee eerdere keizersnedes.

Verder vanmorgen weer even met de Angelsound geluisterd en het hartje weer gehoord :clap2:

Morgen alweer 11 weken, het gaat hard hoor. Lekker genieten!

Liefs

Geplaatst

Uitgerekend in september

Nanoes 02-09-2011 - 1ste kindje

Yola, 5-9-2011 - 2e kindje

Rosaly 07-09-2011 - 1e kindje

Mik0705 09-09-2011 - 2de kindje

Sanne 16-09-2011 - 3de kindje

Esk 17-09-2011 - 2e kindje

Moos 26-09-2011 - 1e kindje

Geplaatst

@Yola, ha ha zeker een heel verhaal. Wat betreft BV ben ik het er helemaal mee eens. Mijn zoontje kwam echt heel vaak, ik zat op 12 voedingen per dag pfff maar ja ik had en heb het er echt voor over. Ook ik had veel bloed verloren bij de bevalling. Ach ik zie wel, thuisbevalling heeft mijn voorkeur zeker.

Tijdens mijn bevalling wisselde ze ook van de wacht, dat is enorm balen, ben je net gewend krijg je weer een andere. Ik moest geknipt worden, tering dat had ze volgens mij nog nooit gedaan, 3 keer knippen voor ze er door was. Ik schreeuwde het uit van de pijn.

Maar ja, hopelijk kan nu de verloskundige de bevalling doen. Alle voordelen die het thuisbevallen heeft...pff kan er geen een noemen voor ziekenhuis bevalling.

Tis niet anders.

Ben al zo dankbaar dat ik zwanger ben......

Heb ook de angel sounds binnengekregen vandaag, was even zoeken...wel tof om het hartje te horen. Mijn zoontje vindt het helemaal geweldig om te horen.

Volgende week donderdag voor het eerst verloskundige, dan gaat hij mee want het is voorjaarsvakantie.

@Sanne, vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt. Je vorige 2 bevallingen waren dus keizersnede, vanwege stuit?

Geplaatst

Hoi Mik: Nee niet vanwege een stuit. Beide keren heb ik het eerst "normaal" geprobeerd, maar de ontsluiting vorderde totaal niet en ik was echt helemaal op. Uiteindelijk was ik hartstikke blij met de keizersnee.

Maar als je een keertje het hartje niet vindt, wees dan niet ongerust. Ik had het laatst ook een keertje en natuurlijk maak je je dan druk, maar toen ik het de volgende dag nog een keer probeerde was het hartje weer luid aanwezig :)

Ik ga trouwens wel borstvoeding doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat als het echt niet gaat met de borstvoeding en het gaat ten koste van je energie en dat van de baby en je omgeving, dat je dan wel overstapt op flesvoeding.

Geplaatst

@Sanne, heb inderdaad overal gelezen over het hartje enzo. Moet zeggen dat ik ook niet meer bang ben dat het hartje stopt. Alles ziet er gewoon zo goed uit.

Gister deed ik mijn warme hand erbij en toen kwam ie er naar toe.

Krijg je nu zowiezo keizersnee omdat het je 3e is?

Geplaatst

@ Mik: Wat bijzonder zeg dat als je je warme hand op je buik neerlegt, dat je kindje daar dan naartoe gaat.

Maar ik krijg sowieso een keizersnee omdat ik al twee keizersnedes heb gehad ja. Volgens mij is het zo, dat als ik "normaal" zou bevallen, er een kans bestaat op scheuren van de wond.

Dat risico wil ik helemaal niet lopen en ik zou dan ook helemaal niet relaxed de bevalling ingaan.

Geplaatst

Joeppieiee Mik 12 weken alweer. Wat gaat het hard hé?

Wel fijn dat je de kritieke periode voorbij bent.

Ik ben a.s. donderdag 12 weken.

A.s. dinsdag weer een echo gelukkig. Ik moet dan ook bloed laten prikken.

Geplaatst

He Esk, dat snap ik hoor, als jij op bent en niet aan je slaap toe komt en op raakt, en het een stuk beter gaat met fv, dan is de keus op n gegeven moment snel gemaakt.

balen dat je je nu zo futloos voelt... ik herken dat wel. Gewoon te lam om iets te doen. ik merk nu dat ik stukje bij beetje meer energie krijg (daarom zit ik dus nu te typen ipv in een middagdutje te doen samen met m'n kleine meid haha). Hopelijk gaat het bij jou ook snel wat beter.

Jeetje Mik, wat een kluns, 3 x knippen.. pfff. hopelijk gaat het bij ons beide dit keer gewoon van n leien dakje en lekker thuis.. Mijn mannetje vond het trouwens wel prima hoor, in het ziekenhuis. maar ja, hij hoefde daar niet te liggen natuurlijk haha.

Sanne, wat grappig dat je al een buikfoto hebt geplaatst haha! ik kan dat ook wel doen (heel veel mensen zeggen dat ze de buik al zien...) maar vgs mij laat ik nu alleen nog mijn buik van voor de zwsch zien. Ik heb de afgelopen 1,5 jr nl nauwelijks gesport omdat mijn partner een eigen bedrijf is begonnen, heel veel moest werken en ik dus meestal thuis moet zijn voor de kleine. Dus die kilos van 1,5 jr geleden zijn er echt nog niet af pfff. Hopelijk gaat dat dit keer wat beter.

Geplaatst

@ Yola: Wat fijn dat je weer wat meer energie krijgt. Ik vind het zo vervelend dat ik al ik aan het werk ben en ik niet toe kan geven aan mijn moeheid, pfff.. Maar ik moet zeggen dat ik het reuze vind meevallen dit keer. Ik ben niet enorm moe.

Ja die buikfoto wilde ik erop zetten :).. Ben wel trots op eht buikje dat begint te groeien.

Sporten?? Wat is dat? Hahaha, dat doe ik ook al jaren niet meer.. Heb er gewoon ook geen tijd voor.

Geplaatst

Leuk die buikfoto!

Ha ha ik ben sinds de start met de hormonen voor de IUI's ook wel enorm aangekomen hoor. Ik sportte wel veel en vaak.

Vanwege mijn bekkenproblemen kan ik nu nog weinig aan sport doen. Mijn buik groeit ook al hoor, pff jeetje veel sneller dan bij de 1ste.

Ach ik zie het allemaal wel.

Die uk in mijn tummie is het aller belangrijkste.

Geplaatst

Inderdaad Mik, de wondertjes zijn belangrijker dan de kilo's. Ik maak me er echt niet druk om.

Ik ben ook veel aangekomen door alle hormonen. Ik zag laatst een foto terug van voor de behandelingen, nou ik zag heel duidelijk verschil.

Maar ik heb ook ruim twee jaar in de MMM gezeten, 6 keer IUI en daarna direct door met de IVF/ICSI.

Dat doet echt wel wat met je lichaam, zowel fysiek als geestelijk.

Nou, ik duik mijn bed in want ik moet morgen weer werken en zorgen dat mijn lieve jongetjes naar school kunnen.

Geplaatst

@Sanne, ja hier hetzelfde, 6 keer IUI, 1ste ronde IVF missed abortion bij 10 weken en nu gelukkig 12 weken zwanger.

Ik zie het allemaal, ik vrees wel dat ik erg aan zal komen. Maar dat is het allemaal waard.

Mijn zoontje heeft deze week vrij. Is nu aan het logeren bij mijn moeder.

Slaap lekker

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden