Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

* Breek even in*

Sanne, wat heb je een mooi buikje zeg. En ook al een aardig buikje voor 14 weken :)

* Breekt weer uit*

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sanne, mooi buikje hoor. Die van mij is echt mega vind ik zelf.[ATTACH=CONFIG]959[/ATTACH] Heb hem net gemaakt met mijn Phone via de spiegel. Morgen ben ik 15 weken.

Geplaatst
@ Esk, Oh jee, dat is dan inderdaad schrikken. Wel fijn dat je direct door kon naar het ziekenhuis en dat je daar weer de bevestiging hebt gekregen dat alles goed is met je kleine wondertje..

Wij gaan volgende week woensdag weer naar de gynaecoloog voor de uitslag van de nekplooimeting. Gisteren bloed laten prikken, dus ik denk dat ze dan alle uitslagen wel hebben.

Zijn jullie al een beetje aan het nadenken over de namen?

Hebben jullie dezelfde smaak als jullie partner?

Wij zijn er voor nu al wel uit, maar we kunnen maar zo nog wat anders tegen komen natuurlijk.

Liefs

Krijg je volgende week de uitslag? Maar de echo voor de nekplooimeting heb je al wel gehad?

Wij zitten helemaal op 1 lijn voor wat betreft namen. We zitten nu lekker in de brainstorm fase zeg maar haha.

Als we weten wat het is gaan we echt gerichter wat opschrijven en zoeken.

Mijn zoontje roept echt van die 'leuke' namen, vraag me echt af hoe hij erbij komt haha. Kees, Joop, Andre hahahahaha

(hoop niet dat ik iemand nu beledig die zijn kind zo wil noemen, sorry dan)

Geplaatst

Hey Mik: Jij hebt ook al zo'n mooie buik.. Een buik om trots op te zijn toch?

Haha, Joop.. Mijn zoontjes denken ook hard mee hoor. Maar nee, niet onze smaak, haha..Gelukkig liggen jullie ook op één lijn wat de namen betreft, want het is knap lastig als je allebei totaal verschilende namen mooi vindt..

Wij hebben de echo van de nekplooimeting al gehad ja. Die hadden we afgelopen vrijdag. Ik heb afgelopen dinsdag bloed laten prikken en dan krijgen we a.s. woensdag de uitslag.

Wij willen niet weten wat het wordt, maar ik ben wel steeds goed aan het kijken of ik het zelf niet kan zien, haha.. Veel te vroeg nog, maar dat geeft wel aan hoe nieuwschierig ik ben.

Vanavond brengen ze de babykamer al. Wel vroeg, maar dat was zo'n koopje, dat we die niet konden laten staan. Eigenlijk moet je hem direct meenemen, maar dat was voor ons echt onhandig. Nu mochten we het twee weken later laten bezorgen, vandaag dus.. Helaas kan ik hem nog niet op de kamer neerzetten aangezien we nog laminaat etc. moeten leggen. Ik moet de boom nog mooi schilderen, want zoals hij nu op de muur staat is nog niet af..

Vandaag alweer 14 weken, het gaat hard. De weken vliegen voorbij moet ik zeggen. Oeoeoehhh, leuk leuk.. Lekker fanatseren over ons kindje..

Geplaatst

Wat gaaf, allebei al een mooie buik! Ik vind zelf dat 'k het ook goed kan zien, maar anderen vinden het wel meevallen... Vindt het wel leuk om een beetje te groeien en ermee te pronken :) Sanne, miss al eerder gevraagd maar wat voor een boom had je ook alweer?? Ik vind t ook zo leuk om een boom met bijvoorbeeld wat vogeltjes te maken!

Wij hebben alleen zojuist ons huis te koop gezet, hebben een ander huis op het oog. Voorlopig kan k dus niets doen in de kinderkamer. Stel je voor dat je dan al weg bent (wat k hard hoop natuurlijk!!!!) Maar weet al precies hoe het andere huis er uit ziet, dus ben nu 2 kamers aan het inrichten in gedacht. Eén van de twee wordt het toch :)

Wat betreft namen, een meidennaam hebben we al heel lang. Voor een jongen weet k het nog niet, maar 2 goede vriendinnen zijn zwanger en binnenkort uitgerekend, dus ik wacht nog maar even. Zou mooi balen zijn anders! Nu hopen dat ze de meidennaam in ieder geval niet hebben! Als je weet wat 'het' wordt, is t wel meteen een stuk makkelijker! Wij willen niet wat of we een zoon of dochter krijgen, vind een verrassing erg leuk! Als k t volhoud...

Geplaatst

Voelen jullie het beebje al?

Ik wel af en toe, kan niet wachten tot het vaker is.

Heerlijk he nu fantaseren en dromen. Ik geniet er nu ook echt van.

Leuk dat het kinderkamertje al komt. Wij hebben bedacht om in de mei vakantie (school) aan de slag te gaan. Dan nemen we toch vrij omdat die kleine vrij heeft. (nu nog kleine haha)

Ons huis stond ook te koop, maar heb het uit de verkoop gehaald. Eerst nu rustig zwanger, bevallen en dan na een half jaar zien we wel weer. Knap hoor dat je dat nu aan durft in deze situatie.

Wij willen dus wel weten wat het is. De nub experts zeggen bijna allemaal een meid, zelf heb ik ook sterk het geveol dat het een meid is...nog 2 weekjes geduld.

Morgen gaan we naar Parijs voor het weekend, heerlijk. Gezellig met z'n drietjes.

Ben maandag weer online.

Geplaatst

hoi allemaal,

Hoe gaat het hier? Al druk met de babykamer enz. lees ik. Wij zijn donderdag voor het eerst eens wezen kijken....wel apart. Moet er nog steeds aan wennen...

En wat een mooie buikjes al!!! Ben jaloers! De spijkerbroeken zitten al wel wat strakker...maar een buikje is toch echt teveel gezegd.

Was de afgelopen dagen zo druk en moe...geen tijd en puf om ook maar iets te doen. Werken, slapen, eten enz. Maar nu weekend en vanmiddag even een dutje gedaan, dus voel me nu al een stuk beter.

Wij hadden donderdag de nekplooimeting....goed nieuws gelukkig en weer heel mooi om ons humpie te zien op de echo....wordt steeds echter!!

Mik...Parijs...heerlijk! Veel plezier daar!! En ook in het onderwijs lees ik. Welke groep heb jij? Ik heb groep 2 en een dag groep 7.

Was vandaag in de speelgoedwinkel om een cadeautje te kopen...wel raar om dan rond te lopen met het idee dat je hier ws nog heel vaak zult komen...haha

groetjes

Geplaatst

Hoi allemaal!

weer ff geleden voor mij, maar ik ben zo moe steeds dat ik tussen werk, kind en slaap echt geen tijd meer heb om te forummen..

sorry dat ik neit op iedereen reageer, ik moet zo echt weer heel nodig m'n bedje in, anders gaat t mis.

Over slapen: ik slaap ook heel slecht, heel licht!. vriendlief is min of meer vrijwillig verbannen naar studeerkamer omdat hij snurkt en ik de hele nacht ervan wakkler lig, door de oordopjes heen! oh wat ben ik jaloers op mensen die lekker diep in slaap komen!

Kamertje: er moet nog zoveel troep opgeruimd worden bij ons (was rommelkamer, wordt kamer van me dochtertje) dat ik t nog ff uitstel tot na april, dan is t rustiger op werk en hoop ik ook meer energie te hebben. Wat een goed idee trouwens voor die boom! misschien doen we dat of iets anders op de kamer van dochter, die vindt dat nu wel heel mooi denk ik. ze houdt enorm van vogels en bomen en zo.

Sanne: dat jij begon met 79 kg zie je er echt niet aan af hoor! maar ik denk dat je een stuk langer bent dan ik (ik 1.70). mijn buik is inmiddels flink zichtbaar, maar ik laat m nu ook overal zien (itt dikke buik van mezelf haha, die verborg ik zoveel mogelijk)

Mooie nekplooimetingen zie ik! gefeliciteerd! Woensdag hebben wij de extra echo. best spannend, maar leuk om de kleine weer te zien.

@Dees: leuk weer even van je te horen. spannend weer de nieuwe ronde! hou je ons op de hoogte?

Vanavond hebben we een mailtje met foto van ons dochtertje gestuurd naar schoonouders (wisten het nog niet en overwinteren in portugal), waarop ik zo'n tekstballonnetje heb gezet 'ik word grote zus!'. Ik ben benieuwd wat ze ervan zeggen morgen!

zo, nu naar bedje, tis al weer veel te laat!

groetjes, |Y

Geplaatst

@ Yola > leuk zo'n foto!! Zal een verrassing zijn als ze dat opeens zien :) Maar als het goed is gaat de moeheid wat afnemen als we voorbij de 3/4 maanden zijn (toch...!?) heb je ook mee zin en energie om straks bezig te gaan met het kamertje!

@ Mik > Parijs, wat heerlijk!! Hopen dat je daar hetzelfde weer hebt gehad als hier dan was het helemaal genieten natuurlijk!

@ Moos > fijn dat de meting goed was :) Ik sta ook voor de klas trouwens... halve forum hier volgens mij! Heb dit jaar groep 6! Bij ons valt de vakantie trouwens ideaal, hoef na de zomervakantie niet meer terug te komen maar ga dan meteen m'n verlof in! Krijg zelfs nog een compensatieweek!

Gister bij vrienden geweest die nog een babykamer hadden voor ons, heeeel lang geleden (een jaar of 7) al een keer beloofd. K was wel benieuwd hoe het er uit zou zijn, geen idee van. Maar was erg leuk :) ik wil 'm graag verven, dus een nieuw kamertje is dan zonde. Ook de box krijgen we erbij, wordt ook geverfd! Gister via marktplaats een wiegje gekocht, je raad het... ook nog even een verfje erover! Dus voorlopig genoeg te doen :) Nu maar eens op zoek naar grijze verf met een white wash look... en dan kan 'k fijn beginnen met schuren! Kamertje zelf doen we voorlopig niets aan, met een beetje mazzel hebben we het huis verkocht tegen de tijd dat de kleine komt. Dan slaapt ie eerst toch nog bij ons op de kamer!

Geplaatst

Hier druk bezig met het plannen van onze verbouwing. We hebben op de 1e verdieping 3 slaapkamers, waarvan er eentje in gebruik is als studeerkamer. Op zolder willen we nu een dakkapel zetten, waardoor we daar 2 kamers kunnen maken en dan kan de studeerkamer naar boven. Thomas verhuist dan naar de (voormalige) studeerkamer en de baby komt dan op de kamer van Thomas nu, want deze is natuurlijk nog steeds hartstikke leuk. Misschien wat andere accessoires erbij, maar verder blijft de babykamer zoals hij nu is. Voor Thomas kopen we een nieuw ledikantje en dan zijn we eigenlijk al helemaal klaar. Da's dan weer het voordeel als ze zo kort op elkaar zitten.

Ik moet me wel nog helemaal orienteren op een (tweeling)kinderwagen, want de wagen die we nu hebben heeft geen mogelijkheden voor een 2e kindje (alleen een voetenplankje, maar Thomas kan dan nog niet zo lang staan). Ik wil een duo-buggy naast elkaar, denk ik. Daar kan ik dan het langste mee vooruit. En natuurlijk ook via marktplaats, als het lukt.

Moeheid wordt hier al iets minder, maar het houdt nog niet over. Ik hoop wel dat het nog beter wordt.

@Yola, en? Hoe werd er gereageerd?

Geplaatst

Nog geen reactie haha, ze zijn nog niet zo erg 'online' haha. ik weet dat de moeheid af zou moeten nemen, maar ik merk er nog niet heel veel van :-(.

Rosaly: let je er op dat je verf op waterbasis koopt? alkyd verf is erg slecht voor jou en de baby nu vanwege de oplosmiddelen (kunnen werken op het zenuwstelsel in ontwikkeling), en het duurt ook nog ongeveer n jaar voor die helemaal uitgewasemd is.

bijkomend voordeel van waterbasis: droogt sneller en je huis stinkt niet zo enorm!

zo, nu snel aan de belasting!

Geplaatst

Fijn dat je weekend leuk was. Oh, Parijs, daar zou ik ook wel heen willen!

Hier gaat alles z'n gangetje. De vieze smaak (jippie!) is helemaal weg en ik ben ook niet meer zo moe, hoewel ik wel op moet letten met wat ik doe (rustigjes aan). Ik heb gister de baby gevoeld! Geweldig! Vooral ook omdat het de vorige keer tot week 22 duurde! En nu dus al in de 15e week. Ben benieuwd of het nu een dagelijks iets is, of nog af en toe.

Verder hebben we de uitslag van de combinatietest gehad: 1:930 dus geen reden om verder onderzoek te doen. Ook prettig om te weten. De uitslag was zelfs nog beter dan met Thomas. 11 april weer terug naar de vk en dan zal de 20 weken echo wel gepland gaan worden. Ik kijk er wel naar uit.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Geplaatst

Esk: Wat fijn dat de combinatietest zo goed is! Wij krijgen vandaag de uitslag. Soms denk ik de beeb te voelen, maar nog niet overtuigend. Komt vast snel (hoop ik)! Vandaag ben ik weer een jaartje ouder geworden en ik moet in bed blijven van mijn twee kleine boys en mijn vriend. Ben benieuwd wat voor moois ze gemaakt hebben voor mij! Liefs

Geplaatst

@Sanne, gefeliciteerd!! En ben je verwend?

Mijn man is vandaag ook jarig.

@Esk, fijn dat de uitslag van de combi test goed was. Wel weer een geruststelling he.

Parijs is echt een toffe stad, we waren gezellig met z'n drietjes. Ook leuk!

Geplaatst

Sanne, van harte gefeliciteerd!! Hoe was de uitslag van de combinatietest?

Esk, fijn dat de uitslag goed was! En geen vieze smaak meer...fijn.

Mik, Parijs is idd erg mooi, maar lijkt me wel heel anders met z'n drietjes.

Yola, hebben ze al gereageerd?

Rosaly, al dingen gekocht voor de babykamer....lijkt me erg leuk om daar mee bezig te gaan.

Hier eigenlijk niet echt iets te melden. ben nog steeds wel erg moe....en heb steeds honger/trek. Ik heb het idee dat ik kan blijven eten.

Maandag ga ik weer naar de verloskundige...zin in!

groetjes

Geplaatst

@Moos, mijn zoontje (bijna 7) mocht kiezen of hij mee ging of weekendje bij oma logeren. Hij wilde graag mee, Eiffeltoren op. Hij gaat nu zijn spreekbeurt over Parijs houden. Het was inderdaad apart om voor het 'laatst' met z'n drietjes weg te gaan. We gaan deze zomer niet op vakantie omdat het niet zo goed uitkomt. Zo gezellig met z'n drietjes dingen bekijken in Parijs, gezellig eten. Echt heel leuk. Mijn zoontje probeert af en toe foto's te maken van mij en mijn man haha, zo grappig.

Paar jaar geleden zijn we 5 weken naar Thailand geweest met z'n drietjes, tenminste mijn vader was de eerste week ook mee.

Wat betreft eten dat heb ik ook gehad, het is nu een stuk minder. Kon eerst de hele dag brood eten haha.

Geplaatst

Nou nou, combinatietesten en buikfoto's vliegen je hier om de oren. Leuk hoor!

Vanmorgen zijn we weer bij de vlos geweest en alles was prima. Ze hielp mij en mijn lief voelen hoe groot mijn baarmoeder nu al was, want ik wist zelf niet waar ik op moest letten. Hij was al flink gegroeid, ik had geen idee! Op mijn beurt kon ik haar precies aanwijzen waar ze het hartje moest zoeken (ze zat er aanvankelijk naast). Met mijn eigen doppler is die plek namelijk redelijk constant. Wel een verschil hoor, zo'n professionele doppler, het hartje kwam luid en duidelijk over. Wat blijft dat toch gaaf.

Mijn buikje begint ook behoorlijk zichtbaar te worden. Hoewel, het hangt heel erg af van wat ik aan heb. Gisteren op een werkborrel van mijn vriend had ik 'm nog wat verborgen (grote riem om + jasje aan) en niemand had het door. Kon mijn lief het lekker zelf vertellen, vond 'ie wel zo leuk. Vandaag in m'n slobberpositiebroek was het een stuk opvallender, merkte ik. Zelfs met mijn jas aan zag een buurvrouw dat er wat aan de hand was. Dus felicitaties alom :-)

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier was gisteren de uitslag helemaal goed :happy7:. De kans was 1:5700.. Maar goed, het blijft een kansberekening en ik vond het geweldig om weer even ons kindje te mogen bekijken.

Nu moeten we eind volgende week weer bellen om een afspraak te maken voor de 20-weken-echo. Ik had eigenlijk voor a.s. dinsdag weer een afspraak staan, maar dat wordt me iets teveel. Ik vind het leuk hoor, maar het is natuurlijk niet nodig en wij zaten al in een luxe-positie, want we hebben inmiddels al wel iets van 8 echo's gehad. We mogen absoluut niet klagen.

Wij (mijn vriend eigenlijk alleen, want ik mag niets doen van hem ) zijn ook druk aan het klussen. De hele bovenverdieping wordt voorzien van een nieuwe vloer en dat is even rommelig, maar straks is het eindresultaat wel mooi, hoop ik.

Ik voel ons kindje nog niet echt goed. Maar dat kan nog komen rond de 16 weken denk ik. Soms denk ik wel iets te voelen, maar dan moet ik me er echt op concentreren. Als ik druk bezig ben, merk ik niets.

Yola, wat vonden ze van het nieuws? Of heb je nog steeds geen reactie?

Ik ben trouwens wel goed verwend hoor gisteren, ook al vierde ik mijn verjaardag niet echt.

Van mijn zoontjes had ik een hele mooie tekening gekregen die ze hadden ingelijst en een mooi steen in de vorm van een dolfijn. En van mijn vriend twee rompertjes en een tasje met daarin massageolie van Weleda en gezichtsmaskertjes, met het idee dat ik niet alleen aan de kleine beeb in mijn buik moet denken, maar ook aan mezelf, lief he? 's avonds heb ik ze meegenomen uit eten, mmmhhh..

Ik ga vandaag nog even genieten van de zon denk ik.

Nog even een buikfoto'tje.. Gaat erg hard :)

[ATTACH=CONFIG]1051[/ATTACH]

Geplaatst

Ik voel de kleine ook wel af en toe hoor. Maar dan moet ik er wel bewust voor gaan zitten. Ik vind het wel fijn, pak meestal 1 momentje op de dag dat ik er even voor ga zitten en dan voel ik hem of haar ook wel echt. Lekker kriebelen.

Sanne, wat een mooie uitslag van de combinatietest, mijn "cijfers" zijn toch wel stukken lager. Maar ik vond het wel een opluchting, kan ik eindelijk vol genieten. Hier gaan we ook verbouwen, in juni komt er een dakkapel en dan worden op zolder twee kamers gemaakt, zodat manlief kan verhuizen naar boven met zijn studeerkamer en we op de eerste verdieping een slaapkamer over hebben voor Thomas. Enne, mooi buikje al. De mijne is ook zoiets, maar ik ben niet zo van de foto's...

Nanoes, leuk is dat als je het hartje bij de vk hoort, he? Het blijft toch bijzonder. Ik zit hier al wel ruim in de zwangerschapskleding, kan echt mijn normale dingen niet meer aan... ik vind het altijd wel leuk als mensen kunnen zien dat je zwanger bent.

Mik, leuk dat je zoon het zo leuk gehad heeft met jullie. Als ik zou moeten kiezen tussen een weekend oma en een weekend Parijs, dan zou ik het ook wel weten ;-).

Yola, ben ook erg nieuwsgierig wat de reacties waren.

Moos, inmiddels al iets gekocht? Ik hou me dit keer erg op de vlakte, ben me al wel aan het orienteren op een kinderwagen, we denken aan een goede duowagen, zodat ik Thomas ook makkelijk kan meenemen met de baby.

Ik moet effe snel nog wat gaan werken ;-)

Geplaatst

Hoi Esk,

Dus jij komt over een paar maandjes ook nog n de puinhoop te zitten? Hihi, ik kan er het ene moment beter tegen dan het andere. Pfff, soms irriteer ik me kapot aan al het stof etc.. Maar goed, het is tijdelijk.

Wij willen misschien beneden ook nog gaan uitbouwen, maar dat moet dan wel allemaal een beetje op tijd gebeuren, niet allemaal in augustus nog. Ligt een beetje aan hoe snel het allemaal loopt met de bank en aanvraag voor goedkeuring bij de gemeente..

Liefs

Geplaatst

Eerste aankoop: zwangerschapsbroek bij de hennes....is toch wat. Je kunt het nog niet echt goed zien, maar aan het einde van de dag is zo'n knellende broek toch echt niet meer fijn.

De puinhoop is niet fijn, maar als het goed is wordt het daarna wel erg mooi. Wij zijn net verhuisd en hadden een kamer eigenlijk bijna niet ingericht...wel kasten, maar dan voor administratie enz. Dus nu een andere plek voor de admin zoeken en het kamertje inrichten. De muren zijn neutraal....dus de rest kleurig, lijkt me erg leuk!

We zijn al wel aan het rondkijken, maar verder nog niet.

Sanne, leuke foto...en al een aardig buikje (jaloers) ben benieuwd wanneer het bij mij zo duidelijk wordt.

Nanoes...fijn goed nieuws dus, wel gaaf om het hartje te horen!

groetjes

Geplaatst

Hé meisjes, daar ben ik weer een keertje! Gister super drukke dag gehad op werk (congres), half 6 op, om 4 u was ik totaal op, ben naar huis gegaan en lag om 6 u in bed... dan ben ik ff niet meer in staat om te reageren.

Sanne, nog gefeliciteerd met je verjaardag en Mik gefeliciteerd met je man. Parijs! ik ben jaloers! Gelukkig hebben we hier nu ook mooi weer om van te genieten.

Moos, vgs mij ben jij de laatste in ons rijtje, of niet? dan duurt t buikje nog 3 weken haha en dan gaat het opeens snel hoor! Als t je eerste kindje is (is bij jou toch?), dan blijft je buik ook langer in vorm. Dus dat komt vanzelf.

Wat fijn dat de combinatietesten allemaal goed uitgepakt zijn! Dat geeft wel vertrouwen.

Wij hebben woensdag de uitgebreide echo gehad (soort 20 wk echo, maar dan vroeger vanwege onze slechte combitest uitslag). Heerlijk om de kleine te zien: was lekker aan t trappelen en met de handjes aan t zwaaien, op de duim aan t zuigen etc. Alle lichamelijke ontwikkeling was in orde, en zelfs de 3e ader in de navelstreng is gevonden! dus ook wij zien met vertrouwen de 20 wk echo tegemoet. Natuurlijk konden ze nu nog niet zóveel zien, bij 20 wk is daar weer een stuk meer over te zien, maar wij waren tevreden.

Willen jullie t geloven of niet: ik heb nog steeds niks gehoord van de schoonouders! toen de schoonpa en ma doorhadden dat t bericht op hotmail stond, konden ze dat niet openen ('alle berichten waren geblokkeerd'). Nou ja, wsch hebben ze zelf iets fout gedaan. Tis ook wel lastig voor ze, dat internet gedoetje. Dus hebben we de mail doorgestuurd aan hun gewone e-mail, waarvan ze nu de webmail wel kunnen lezen. Al 2 dagen geleden... Als we vandaag niks horen, dan wordt het maar op de ouderwetse manier van 'tante pos'. Uitprinten en opsturen dus.

Nou, ik werp mij nog even op de belasting,

groetjes, Y

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden