Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat leuk, al die verhalen over echo's en wat het gaat worden. Wij mogen ook pas 4 mei, maar dat is toch ook al snel.

Dees, alvast voorzichtig gefeliciteerd!

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, allemaal positieve verhalen over de echo's! Moooooiii zo! Bij ons was ook alles in orde pfff gelukkig. Ik maakte me niet echt druk maar toch houd je een een klein hoekje wel rekening met iets, na de combitest. Nou, de kleine is dus van alle kanten opgemeten en bestudeerd. hij/zij was erg beweeglijk en draaide alle kanten op behalve de goede. Alle maten zaten rond het 50ste percentiel (dus alles gemiddeld) behalve de beentjes: weer een kind met lange benen (had m'n dochter ook). Waar ze t vandaan hebben? paps en mams zijn iig allebei niet echt gezegend met een lang onderstel. Erg mooi trouwens om het hartje zo duidelijk te zien met de 4 kamers en de verschillende bloedstromen, en de ruggegraat etc.

Over het voelen: de laatste week voel ik de kleine steeds bewegen, eigenlijk elke dag. dat is nu misschien wel iets eerder dan de vorige keer, maar het scheelt niet veel. de placenta bij mij ligt ook weer voor, dus dat schiet niet echt op. Ik vind het hartstikke gezellig, die kleine die af en toe een woordje meespreekt :-).

@Sanne: je boom is mooi geworden zeg. leuk dat het kamertje al zo ver is. wij moeten nog beginnen met de nieuwe kamer van m'n dochter en dan kunnen we het babykamertje weer een opnieuw inruimen. Ik zie er wel naar uit: al die kleine rompertjes en schattige kleertjes weer tevoorschijn halen.

@Moos: wat leuk een kleine meid! ga je nu ook anders tegen je buik praten, nu je weet dat het een meisje is?

@Mik: fijn dat ook jouw echo goed was. mag ik vragen waarom je ook nog een inwendige echo krijgt?

@Rosaly: spannend! ik ben benieuwd hoe het je bevallen is!

@Dees: meid, ik hoop dat het goed raak is! Gefeliciteerd vast (ondanks de misselijkheid haha)

@Esk: dat is idd een leuke tankini! misschien dat ik ook zoiets ga kopen. ik was nog op zoek maar vond alles wel erg prijzig voor één seizoenetje. bij wehkamp had ik nog niet gekeken, deze is wel leuk en idd niet prijzig (jammer dat je zelf de uitverkoop hebt gemist :-s).

Geplaatst

Even een snelle reactie.. ben net thuis had ook nog een paasviering van school namelijk!

Maar de echo was helemaal goed :) we wilden niet weten wat 'het' was, kon het ook niet stiekem zelf zien :s Enige puntje was dat het kindje vrij groot was, leek al zeker een week groter te zijn. Vanaf volgende week ga k naar de verloskundige en het ziekenhuis wilde dat k dan m;n bloedsuiker liet testen. Ze zouden het de vk laten weten dmv een brief. Geen idee wat het verder inhoudt, maar even googlen! Het was niets dramatisch in ieder geval :)

Geplaatst

Hoi rosaly, fijn dat de echo goed was, vermoedelijk laten ze je een glucose-intollerantietest doen (meest betrouwbaar) je moet Dan nuchter blod laten prikken, vervolgens een enorm zoete substantie drinken, 2 uur in de wachtkamer wachten zonder te eten of te drinken en na die 2 uur wordt er weer bloed afgenomen. Uit deze 2 metingen kunnen ze Dan Hun conclusie trekken.

Stelt weinig voor maar vergeet niet iets te lezen mee te nemen ;-))

Groetjes

Babeth

Geplaatst

*breek eventjes in*

Lieve Sanne,ik zie een mooie foto van je meubeltjes voor in de babykamer! Super. Heel mooi zeg.

Ben benieuwd naar het eindresultaat;-)

Liefs van mij.

*breek weer uit*

Geplaatst

@Yola, fijn dat je 20 weken echo goed was. Kan me voorstellen na de combi test dat het toch een geruststelling is.

@Dees, gefeliciteerd!!

@Sanne, leuk die fotootjes! Ziet er schattig uit.

@Rosaly, heb je nog echo fotootjes gekregen? Ben je ook al veel aangekomen of is de baby gewoon groot.

@Esk, aftellen tot 4 mei hihi. Nu krijgt de 1 na de andere de 20 weken echo wel grappig om te lezen vind ik.

@Meiske, dank je wel.

Hier woensdag de inwendige echo gehad, baarmoedermond is mooi gesloten en de hals is nog 4cm (bij 3cm of korter gaan ze actie ondernemen) dus eigenlijk veel beter dan verwacht.

Reden voor deze echo, ben aantal jaar geleden geopereerd vanwege baarmoederhalsk.

Misselijkheid en braken gaat met ups and downs, woensdag super dag, gister wel misselijk maar goed ingehouden.

Vandaag kinderfeestje van mijn zoontje (tjha hoort erbij)...moet ik me echt door heen slaan. Morgen vieren we zijn verjaardag, kan niet wachten tot het zondag is.

Allemaal fijne dagen!

Geplaatst

Deze echo is via inwendig gemaakt, omdat ze met dr billen op de onderkant zit zeg maar (stuit) kregen we wel een heeeeel goed beeld van dr billetjes en lipjes, so cute! Geen twijfel dat het een meid is.

Geplaatst

@ Mik > wat een schattige foto :) Heb je de verjaardag van je zoon nog een beetje vol kunnen houden?? Of erg last van misselijkheid e.d. gehad?

Wij zijn net terug van rondje Babydump/Prenatal. Beste bak geld kwijt zo opeens... mr het meeste is inmiddels in huis. Wel super leuk om 't allemaal uit te zoeken! Hebben een knalrode maxi cosi gekocht :):) http://www.kinderstoeltje.nl/maxi-cosi-pebble-intense-red.html en verder heel veel textiel. Moet nog een badje, mr weet nog niet welke t gaat worden. Vind die thermobadjes wel mooi, en vast handig, maar ook best duur eigenlijk! Wil ook een Tummy Tub, dus hoe vaak zit je kindje in een gewoon badje. Denk dat ie ook vaak mee gaat douchen met mij of m'n man.. Hebben jullie zo'n thermobad gekocht?? Zitten er ook echt grote voordelen aan??

Geplaatst

even snel melden dat onze test werderom postief was!! we zijn blij!!

morgen meteen bellen voor onze eerste echo..

liefss

Geplaatst

Nou zeg, had ik een heel verhaal getypt, klik ik ergens op waardoor het verloren is gegaan...

Hoe dan ook, ik ben een tijdje afwezig geweest want lekker op vakantie in Spanje. Was heerlijk, iets minder mooi weer dan hier maar bij de houtkachel was het bij regen ook prima te doen. We hebben niet veel gedaan want al gauw kreeg ik last van mijn onderbuik (spieren? banden? geen idee) zodra ik iets te veel deed. Tikje frustrerend maar oke, ik heb het er voor over.

Ik zie alle echoverhalen langskomen en bij ons was het vandaag niet anders: alles zag er prima uit. Ademloos hebben we naar hart, hersentjes, ruggegraat etc gekeken. Toch een hele opluchting: weer een mijlpaal met vlag en wimpel gehaald. Net als een van jullie al schreef, hij/zij draaide echter alle kanten op behalve de goeie. We hebben daarom nu een printje mee met een zowat dubbelgevouwen Spruit met weggedraaid koppie. Er was niets beters van te maken. Nou ja, gelukkig waren de plaatjes van de vorige echo's wél helemaal perfect. We (of liever gezegd, ik) wilden niet weten wat het wordt maar stiekem ga je er toch op letten. En omdat er geen 'uitstulping' te zien was, vermoeden we nu een meisje. Maar ja, dat zegt natuurlijk lang niet alles he?

Jullie voelen ook beweging, he? Al een aantal weken was het onrustig in mijn buik. In het vliegtuig op de heenweg was het overduidelijk *DUW* en sindsdien merk ik dat ik een woelwatertje bij me draag. Ik vind het geweldig. De placenta ligt mooi hoog achterin dus met een beetje geluk heb ik straks geen gekneusde ribben :-)

Goed, ik ga maar eens kijken of ik een goed echobureau kan vinden voor de pretecho want ik wil natuurlijk wel graag dat koppie een keer goed bekijken. Iemand nog suggesties voor omgeving leiden?

Geplaatst

@Rosaly, hoop geld he al die spullen aanschaffen. Het is wel leuk om van alles te bekijken en uit te zoeken.

Wij hadden en nemen geen Tummy Tub. Mijn zoontje was erg bewegelijk en wilde altijd graag beentjes strekken. Hij was ook best lang bij zijn geboorte dus kon er toch niet lang in. Een vriendin van mij had m maar ze was er niet blij mee, uit eindelijk ook nog een gewoon badje gekocht. Vandaar dat wij het ook niet hebben gedaan.

Maar er zullen uiteraard ook mensen zijn die er wel blij mee zijn denk ik.

Is het kamertje al af?

@dees, geweldig! Al een afspraak gemaakt voor een echo?

@Nanoes, lekker hoor Spanje, waar zijn jullie gweest? Fijn dat de 20 weken echo ook helemaal goed is. Toch weer een mijlpaal bereikt.

En het bewegen in leuk he, kan niet wachten tot mijn man en zoontje haar kunnen voelen.

Wij hebben de pretecho gedaan bij Babyvision in Delft. Aardige dame. Succes!

HIer morgen weer controle bij de verloskundige.

groetjes

Geplaatst

@Mik: we zaten in Vinaroz, aan de oostkust tussen Barcelona en Valencia. Ook ik laat mijn lief telkens voelen maar wat voor mij overduidelijk is, kan hij nog niet waarnemen. Zal wel snel komen want elke dag wordt het sterker. Is nu ook weer lekker aan het feesten daarbinnen. ik ga maar naar bed, misschien helpt dat..

Geplaatst

@Nanoes, ja jammer he, dan denk je dat het gevoel zo duidelijk is. Maar duurt niet lang meer hoor voordat het aan de buitenkant ook voelbaar is. Heb je al gekeken voor een pretecho?

Leuk Barcelona. Ik vind Spanje echt wel een mooi land. Wij zijn ook een keer in Zuid Spanje geweest, fly drive. Al die mooie steden en kusten.

Heb je al fotos op FB gezet? ;-)

Geplaatst

He Rosaly,

nee, wij hebben een heel gewoon badje, zo'n plastic, gekocht. daar ging ze 1x per week en soms 2x pw in, of als ze zichzelf een enkele keer ondergepoept had. meer is eigenlijk niet goed voor het babyhuidje. we hadden ook een 'tommytub': een doorzichtige emmer haha! daar is ze een paar keer in het begin lekker in geweest. kon ze lekker helemaal tot aan het nekje in het water. Ongeveer de helft van de dingen die tegenwoordig aangeprezen worden als 'must haves' voor als je een baby krijgt, heb je helemaal niet nodig hoor! een los thermometertje van de hema werkt net zo goed. en lang moet je ze toch niet in bad doen: ook slecht voor de huid.

Oja en douchen daar reageert elk kind heel anders op. onze dochter vindt het maar eng. de eerste keer was het één en al huilen. nog een paar keer geprobeerd, maar ze vindt het echt niet leuk, die druppels op d'r hoofd. Succes met de aankopen!

Geplaatst

Nanoes, leuk dat je er weer bent!

@Dees: gefeliciteerd meid! wat fijn dat het zo snel weer gelukt is. op naar een goede echo.

Geplaatst

Hoi, hoi..

Ben ik weer...druk, mooi weer en geen zin in computeren...lekker buiten bezig geweest. Hier gaat alles goed, mijn buik begint al aardig te groeien...de katten vinden het helemaal fantastisch. Ze willen elke keer bij mij liggen. Zal proberen om een foto te plaatsen...

[ATTACH=CONFIG]1273[/ATTACH]

Hoe gaat het met jullie?

@Dees, van harte gefeliciteerd!!! Spannend nu.

@Nanoes, klinkt erg goed die vakantie! Ik kan niet wachten om ook op vakantie te gaan. Gaan jullie in de zomervakantie nog weg? Hebben jullie al een adresje gevonden voor een pretecho?

@Yola, wij hebben ook een badje en zo'n emmer. Gelukkig gekregen. Van wat ik hoor is dat je het moet hebben, maar eigenlijk heel weinig gebruikt.

@Rosaly, al van alles gekocht....leuk!!! Wij wachten nog even tot na de 20 wkn echo. Maar wat een spulletjes ben je nodig he?

Hoe staat het met alle kamers? Al druk aan het inrichten? Wij hebben de kamer leeg, en nu dus spulletjes erin verzamelen. We hebben een mooie babykamer op het oog, maar nog niet gekocht.

Ik lees allemaal verhalen over het voelen van de baby, leuk!!! Ik voel nog weinig ws doordat mijn placenta voor ligt.

@Mik, hoe was de controle bij de verloskundige?

Geplaatst

@Moos, ha ha lachen die foto. Mijn katten willen ook steeds bij of op me liggen. Lekker met die warmte. Het voelen van de baby verschilt bij mij ook per dag hoor. Soms voel ik haar vaak en achterelkaar en soms ook bijna niet. Ze ligt met dr voetjes naar beneden dus dat is heel anders als in je zij of midden in je buik schoppen.

Meestal begint het vanaf 20-21 weken echt, dan hebben ze meer kracht. Ik zou het leuk vinden als mijn zoontje (en man) het binnenkort kan voelen.

Waar gaan jullie naar toe op vakantie?

Babykamer, hier is mijn man begonnen met de muren (behang eraf enzo), het was echt te mooi weer om mee bezig te zijn. Maar komt goed.

Wanneer heb je de 20 weken echo?

groetjes

Geplaatst

@ Moos: Wat een leuke foto. Wij gaan niet op vakantie dit jaar. We hadden een vakantie geboekt en toen bleek dat ik spontaan zwanger was geraakt kwam de vakantie niet zo goed meer uit. We zouden begin augustus drie weken naar Spanje gaan, maar het lijkt me niet verstandig om dan nog te vliegen.

Wij hebben a.s. woensdag de 20-weken-echo. Best spannend hoor.

Maar ben ook wel weer heel erg benieuwd. We hebben nu al een tijdje geen echo meer gehad.

Hebben jullie een leuke dag gehad vandaag? Het weer was echt lekker he?

Hebben jullie nog kwaaltjes?

Mijn enige kwaal is last van maagzuur. Ik ben al aan de Malox-tabletjes. Vooral als ik te druk ben geweest of buk, bah!

Geplaatst

Oh ja, ik voel ons beebje al wel heel erg goed en mijn vriend ook :). Dat is erg leuk natuurlijk!

Vooral 's aonds en 's ochtends.

Geplaatst

@Mik: de pretecho in Delft laten doen lijkt me een goeie optie. Ik heb nog steeds niet gebeld, moet zo even de agenda van mijn vriend te weten zien te komen want dat is meestal een drama qua afspraken.

@Yola: dat zoiets als douchen naar is voor zo'n uk, daar heb ik nog nooit bij stil gestaan. Zo zal er wel meer zijn:happy8: we komen er vanzelf achter lijkt me. Badje hebben we al, gekregen. Vol met dekentjes, hydrofiele luiers, wat kleertjes en ik weet niet wat. Zo'n tummyding leek me ook wel wat maar als ik zo lees dat het niet altijd een succes is... dan denk ik laat maar, we zien wel.

@Moos: die foto, té cute gewoon. Ik wil ook weer een kat als ik dat zie! Gaat niet gebeuren, mijn lief is een kattenhater (tsja, je kunt niet alles hebben hé).

Zomervakantie hebben we nog niet geboekt, in juli vrij maar blijven iig in Nederland (je weet toch maar nooit) en misschien wel gewoon thuis, ook lekker.

@Sanne: maagzuur komt en gaat bij mij ook. Tijdens de vakantie had ik het bijna continu, van al dat lekkere spaanse eten. Ik heb R*egla aangeraden gekregen, maar heb begrepen dat M*aalox ook mag. Ik kwam erachter dat je die zooi regelmatig moet nemen om goed te werken, tenminste toen ik dus vorige week tot over m'n oren in het zuur zat. Nu is het zo goed als over. Ik probeer namelijk in principe chemische middeltjes te vermijden. In eerste instantie neem ik altijd een glas melk, dat blust direct. Heb je dat wel eens geprobeerd? Is het al weer wat beter?

Iedereen een fijne K'dag gehad? Meestal vermijd ik de rommelmarkt - we hebben al genoeg zooi van onszelf - maar nu volgde ik de tip om te speuren naar babydingen. En zowaar: in een keer een wiegje (zo'n rieten mandje met standaard), traphekjes en babystoeltje gevonden. Dat laatste a la maxi cosi, het past op de kinderwagen die ik al had én is in dezelfde antracietkleur. :clap2: ik vind het een sport om goed spul voor weinig bij elkaar te sprokkelen, zoals jullie merken.

De babykamer is nog altijd een rommelkamer, maar het begint wel te kriebelen. Ik merk alleen dat ik vrij snel last van mijn buik krijg als ik iets doe: toch bandenpijn denk ik. Voel me al behoorlijk zwanger zeg! Jullie ook?

Geplaatst

@Nanoes, o jammer dat je vriend niet van katten houdt. Wij hebben er 3, zo gezellig. Moet ook wel lachen nu, er liggen er 2 achter me op bed en 1 in de maxi cosi (dat is dus eigenlijk niet de bedoeling maar het ziet er zo eigenwijs uit).

In Delft doen ze ook avondafspraken dacht ik. Niet te lang wachten hoor want het mooiste zicht heb je toch rond 24 weken, anders is je beebje te groot om compleet op de echo te krijgen.

Douchen, mijn zoontje was gek op douchen. Ik ging al vanaf 8 weken met hem babyzwemmen en dan moet je ook onder water. Dat was schrikken maar daarna ging het steeds makkelijker. Weet niet of dat ook geholpen heeft. Maar hij is nog steeds gek op water.

Zozo goed geslaagd op Queensday dus, mooi toch! Mijn man is nu bezig met de babykamer, echt tof. Zodra het klaar is, dan meubels kijken en kopen.

Heb al best wat kleertjes gekregen maar helemaal geen overzicht meer.

Zwanger voelen..tja heir door het spugen ook echt wel. Heb ook last van bandenpijn, heel erg in mijn lies.

Hoort er allemaal bij denk ik maar...

lfs

Geplaatst

Mijn kwaal van de week: onrustige benen. Echt heel fijn als je niet in slaap kunt komen...

(elke week lijkt er iets anders de kop op te steken, vandaar: kwaal van de week. En jullie?)

Geplaatst

Sanne, succes vandaag!!

Onrustige benen komt me erg bekend voor...slaap er slecht van. Had ook last van kramp, het wordt nu beter met wat extra zuivel ivm calcium. Misschien een idee?

Ik ga vandaag eens weer lekker shoppen met een vriendin. Echt zin in!!

Fijne dag!

Geplaatst

Even snel vanaf mijn telefoon. Onze 20-weken-echo was helemaal goed :) We weten nog niet wat het wordt, maar ik was zóóó nieuwsgierig, pfff! Ik kom later uitgebreider terug. Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden