Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Bianca, wat een tegenslag zeg!! En wat vreemd dat ze alleen maar kleiner zijn geworden dan groter. Je zou inderdaad bijna denken dat de hoeveelheid EH je spuit niet goed zijn....

En dan nu nog door spuiten en donderdag weer een echo? Als ze dan weer mooi gegroeid zijn en klaar zijn voor punctie mag je dan gewoon doorgaan?? Of is het definitief het einde nu??

Stel dat je bij je volgende ongi geen resten van follikels hebt zitten ga je dan door, of komt dat niet uit op het werk??

Nou meid, rustig aan en een hele dikke knuffel voor jou!!

Liefs Lianne

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Bianca - wat een ontzettend %$^&* nieuws meid! Pff, heavy hoor! Zo heen en weer geslingerd worden tussen de hoop en vrees en onzekerheid! Heel veel sterkte!

Maris - ik vind het echt allemaal wel positief klinken bij jou hoor meid! Ga jij dan eindelijk de eerste worden uit dit topic met een positieve test??? Want dat wordt wel echt tijd hoor!

Lianne- fijn om te horen dat de punctie dus ook zonder pijn kan gaan :-). Al die horrorverhalen! Op naar een mooie TP!

Okaasan - ik zal morgen voor je duimen!

Ik moet zo bloedprikken in het ziekenhuis en dan vanavond de 1e spuit er in. De 1e FM is gepland voor a.s. zondag. Nu dus eerst werken, dan huis schoonmaken voor m'n verjaardag zaterdag, zaterdag zelf dus ook genoeg afleiding en dan zondag weten we al meer hoe alles groeit... Gaat lekker rap nu!

Goofy - wel fijn nog van je te lezen hier - ik denk nog regelmatig aan je, vond het zo'n teleurstelling voor je!

High-tea-en schiet al op dames!

Geplaatst

Ink het gaat dus echt gebeuren nu.

Heel erg veel succes.

Ja ik hoop ook dat ik de eerste ben, maar ik weet het niet.

Ik moet wel zeggen dat ik maandag meer last van kwalen had dan gister dus we wachten af.

Geplaatst

Bianca, wat een rotnieuws! Hele dikke knuffel! Xx

Terug uit diest, fm2: 8 stuks! Tussen de 12 en 15 mm! Ben nu onderweg naar mijn werk, kom straks weer buurten!

Geplaatst

@Bikkel mooie resultaten toch!

@ink...begint zo ook "voor het ecchie" te worden voor jou..

Nog ff een gebeurtenis delen. Zondag vierden we alvast Tim's verjaardag voor de familie&vrienden van ver die vandaag niet kunnen. Een kennis kwam binnen met een baby. Ze past op op een kindje van een kennis die in de horeca werkt. Ze komt binnen en zegt heel enthousiast "Is dat MIJN baby?!" Hij dacht (denk ik nu achteraf) echt dat die als kado was voor zijn verjaardag.

Ik weet niet meer exact wat er gebeurde, maar uit de reacties trok hij snel de conclusie dat hij iets stoms gezegd had en reageerde er niet meer op, wilde er niet meer over praten. Ik was te druk om echt te beseffen wat er gebeurde. Tot gisteravond toen was "het kwartje" bij mij gevallen en heb ik het nog te sprake gebracht. Hij gaf aan zoooo graag een baby broertje of zusje te willen en dat hij echt dacht dat de baby een kado voor zijn verjaardag was. Ik was helemaal ontroerd. Als ik eraan denk komen de waterlanders alweer(ook nu ik dit typ trouwens ook).Tim heeft al helemaal bedacht hoe hij gaat helpen met knuffels halen, knuffels geven, flesje geven....

Ik hoop zo dat onze wens in vervulling mag gaan.

Geplaatst

Lieve Bianca; wat een onwijze domper dit voor jullie. Het is inderdaad dat je nu heen en weer wordt geslingerd tussen van alles wat niet te doen is. Ik hoop dat als je tot donderdag doorspuit, dat ze dan in ieder geval erachter komen wat er aan de hand is. Heel veel succes meid!

Ink; voor jou gaat het nu echt starten; heel veel succes met de spuiten, en alle kleine stapjes die vanaf nu gemaakt gaan worden!

Maris; nog twee dagen wachten... Hou je het nog wat vol? Je had gezegd niet eerder te gaan testen als vrijdag; lukt dat ook? Ik kan maandag pas testen (de assistente zei gisteren zelfs zondag) en zit er ivm een familieweekend aan te denken om het vrijdag al te doen. Weet iemand of de puregon dan echt echt uit je lichaam is? (want die zorgt toch voor de hcg waarde?)

In ieder geval nog even succes met wachten!

Bikkel; dat zijn goeie resultaten voor jou!! Succes ook voor jou verder.

Tusele; Gefeliciteerd met je zoon!!! Wel heel mooi dat Tim het uit hoe graag hij een broertje of zusje zou willen. En hoe gaaf is het dan om hem straks te kunnen vertellen dat hij er eentje krijgt!! (want we gaan er gewoon vanuit hoor!!)

Ik ga hier nog even verder met wachten en opbouwende kwaaltjes incasseren waar ik alleen maar onzeker van wordt omdat ik niet weet of het van de bolletjes komt of een eventuele zwangerschap.... pfffffff (

liefs Gabriella

Geplaatst

@Lianne: Wat fijn dat je punctie zo meegevallen is en wat een mooie oogst! Wat snel dat je al hoort hoeveel er aangeprikt waren. Bij ons zkh hoor je dat pas op de dag van de TP. Lijkt me wel fijn om te weten (als het tenminste goed is, anders lijken me de wachtdagen tot de TP echt vreselijk). Fijn dat je ook een dag eerder hoort of je een TP hebt. Wij horen pas op de ochtend zelf of er een TP is. Wat een fijn zkh heb jij.

@Maris: Ohhhhh, Maris wat verschrikkelijk spannend. Jeetje zeg, ik vind het hier op de bank al spannend, kan je nagaan hoe het voor jou is. Knap hoor dat je tot vrijdag wacht met testen.

@Meezie: aha, vandaar de verschillende dagen met testen. Ik had het helemaal gemist dat jullie een cryo hadden. Sorry. Dank je wel voor je uitleg. Wel fijn, hoef je minder lang op de wachtbank.

@Goofy: Ik ken je helemaal niet, maar had wel je verhaal gelezen. Knap hoor dat je hier komt lezen. En nog knapper dat je ondanks deze ellende jezelf weet te vermannen en aan een dieet begint en zo goed afvalt. Dat kan alleen maar in je voordeel werken als jullie weer mogen beginnen. Knap hoor! (en je excuseren dat je niet zo vaak langs komt, is helemaal niet nodig.)

@Bianca: Wat een ongelooflijk verhaal. Dat de artsen dit nog nooit eerder hebben gezien zeg, dat maakt het alleen nog maar vreemder. Pfff, ik weet niet zo goed wat ik na alle andere lieve woorden die al geschreven zijn, tegen je moet zeggen, behalve dan dat ik je heel veel sterkte wil wensen om deze klap te verwerken.

@ink: Succes met prikken op je werk vandaag. HEeeeeel veeeel succes!

@Bikkel: Jij bent ook al mooi aan het broeden zeg. Klinkt mooi je score tot nu toe. Overmorgen weer een meting?

@Tusele: ik kan me voorstellen dat je een traantje weg moet pinken. Dat moest ik ook na je berichtje. Wat een schatje die Tim en wat sneu voor hem dat er zo slecht op gereageerd werd.

Ik hoop dat zijn wens heeel snel in vervulling zal gaan, liefst veel eerder dan zijn volgende verjaardag.

@Gabrielle: vreselijk he die kwaaltjes. Ik heb ze ook al en nog niet eens een embryo terug. Hhaha, komt dus zeker weten bij mij door de Utrogestan. Af en toe diep zuchten mag best hoor, als je maar ook leuke dingen gaat doen die een beetje afleiding bieden. Nog maar een paar dagen. Succes met wachten.

Hier gaat het weer iets beter dan gisteren. Nadat ik wakker werd even bolletjes 'geslikt' en maar gelijk weer in mijn bed gekropen en nu dus pas een half uur opgestaan.

Gisteren had ik 's middags beter niet nog even kunnen slapen, want toen ik weer uit mijn bed kwam om 17.30, was mijn fiets gestolen. Nou ja zeg, stond gewoon hier voor de deur. Echt belachelijk! Mijn man wond zich er vreselijk over op, en mij kon het allemaal niet zo veel schelen, ik voelde me nog zo belabberd. Ach ja koop ik maar een nieuwe, waar ook een kinderzitje op kan.

Morgenochtend worden we gebeld of we een TP hebben. Echt spannend!

Geplaatst

Gabriella ja het lastig maar ik wil tot nu toe echt nog wel wachten tot vrijdag bang dat er anders een negatieve test komt en die kan er vrijdag ook zijn maar dan weet je wel zeker dat het negatief is en dat er geen hoop meer is.

Nee dat is pregnyl wat dat hcg veroorzaakt in je bloed, maar ik zou niet weten of je vrijdag al zou kunnen testen.

Heb je veel last van kwaaltjes dan?

Ik heb sinds vanmorgen steeds meer ongi krampen en weet niet wat dat betekend.

Gister had ik niet zoveel last ergens van alleen heel erg moe maar vanmorgen moest ik wel snel wat eten want ik kreeg weer dat weeige gevoel terwijl ik dat nooit heb als ik opsta.

Als ik namelijk bij huis ben ontbijt ik niet altijd en dan heb ik nergens last en nu dus al een paar dagen wel.

Maar goed die krampen geven mij geen goed gevoel.

Dank je Okaasan ja het is inderdaad spannend haha maar ik durf het haast niet eerdre te doen.

Jij ook heel erg veel succes morgen en de komende weken.

Jeetje wat lijkt me dat ook kloten dat je fiets gestolen is, gelukkig nog nooit mee gemaakt en hier in het dorp gebeurt het natuurlijk ook wel eens maar gelukkig niet zo veel en wij hebben een poort wat op slot kan en dan kan niemand hier achter het huis.

Ik heb wel eens gehad dat ik 3 dagen de auto niet gebruikt had en er dan achter kwam dat hij helemaal niet op slot zat haha.

Geplaatst

Heey dames!

Yessssssssssssssssssssssss, vanavond komt Babyboom eindelijk weer op tv! :-D

Ondanks de vele tranen die er bij mij uit zullen gaan komen, kunnen mijn man en ik niet wachten om alles weer te volgen op tv.

Weet iemand van jullie wanneer ik ongeveer de punctie kan verwachten als ik op 23 mei met de deca ga starten, 29 mei de laatste pil slik en dus ongeveer 3-4 juni "" ongesteld" wordt?

Ik weet dat ik dit soort vragen eigenlijk a.s. maandag moet stellen aan mijn gyn (dan heb ik prikinstructie) maar ik ben ontzettend nieuwsgierig!

Meiden, wil ff zeggen dat ik trots ben op jullie. :-D

Fijne dag allemaal.

Liefs Melissa xxx

Geplaatst

Melissa ik zit ook zeker voor de buis vanavond.

Maar het ligt eraan of je het lange of het korte protocol volgt.

Ik ben vorig jaar op 22 maart begonnen met spuiten van de decapeptyl en had op 24 april de punctie, maar ik heb vrij lang moeten spuiten omdat mijn follikels niet zo snel groeiden.

Maar ik zou me daar nog niet te druk over maken en het gewoon over je heen laten komen want het maakt uiteindelijk niks uit hoelang je spuit als er maar goede eitjes uit komen met uiteraard goede bevruchtingen.

Bianca meid hoe is het met je?

Ik denk aan je.

Geplaatst

Maris, spannend hoor!! En knap dat je nog zo rustig blijft. Ik heb er wel een goed gevoel bij, vrijdag heb je een mooie positieve test!!

Tusele, wat een schatje is Tim!! Fijn dat hij ook graag een broertje of zusje wil, hopelijk wordt hij niet teleurgesteld. Vandaag is hij echt jarig toch?? In ieder geval gefeliciteerd!!

Gabriella, het kan zijn dat de pregnyl nog in je lichaam zit en je zou dan een valse test hebt vrijdag. Wanneer heb je de pregnyl gespoten? volgens mij is er op het forum wel eens iets geschreven over hoelang Pregnyl in je lichaam zit... Succes nog even met wachten.

Goofy, fijn om weer even wat van je te horen. Hopelijk voor jullie is de zomer snel voorbij en kun je snel weer van start.

Okasaan, wij horen altijd hoeveel er zijn aangeprikt, je weet dan waarvoor je alles gedaan hebt. We moesten nog even wachten om te kijken of het goedje van mijn hubbie goed ontdooid was, er was nl. nog maar 1 rietje in de vriezer. Toen kregen we ook gelijk te horen dat er 10 of 11 goed genoeg waren om geïnjecteerd te worden. Verder zit ik ook op een digipoli van het zh waarop ook alle uitslagen vermeld worden. Kan dus volgen hoe alles gaat.

We hebben wel een goed gevoel over de tp, kan mij bijna niet voorstellen dat die niet doorgaat. Maar, je weet maar nooit.

Hopelijk kun je inderdaad een mooie fiets kopen met een stoeltje erop, haha.

Wij vergeten nog wel eens in de zomer om de schuifpui op slot te doen... als het dan na een paar dagen slecht weer, weer mooi is komen we er pas achter...

Ik voel me eigenlijk boven verwachting goed, totaal anders dan bij de vorige 2 puncties. Ik hou me nog wel even rustig vandaag, wil niets overhaasten.

Hopelijk is dit ook een goed teken voor een eventuele tp vrijdag.

Geplaatst

Mari83, thanks voor je reactie.

Ik weet dat het het beste is om alles over je heen te laten komen, maar ben gewoon enorm blij dat we eindelijk zijn begonnen.

Na jaren van ziekenhuis in/uit voor manlief die zaadbalkanker had en meerdere chemokuren en operaties achter de rug heeft zijn we blij hier samen aan te kunnen beginnen.

Misschien een gekke vraag hoor, maar wat is de gemiddelde leeftijd op dit forum? Ik voel me nl. best jong, net twee weken 25....

Geplaatst

O maris wat erg!!! Ik wilde je net een berichtje sturen om je nog even op te peppen voor de laatste dagen!!! Wat erg voor je!!! Heel heel heel veel succes, en een nog dikkere knuffel!!!!

(weet je zeker dat het ongesteldheid is? of breng ik hiermee nu alleen maar verwarring..)

liefs gabriella

Geplaatst

Hey Lianne,

Fijn dat de punctie meeviel, en dat je positief bent gestemd over de terugplaatsing!! Is ook het enige wat je ervoor kunt doen toch?

De pregnyl hebben we voor het laatst op 6 mei gespoten, dus dat het dan nog in mn lichaam zit?

Ik zal eens kijken op het forum of ik iets kan vinden.

En maris, nogmaals... kan er echt even niet over uit; succes joh!!!

Geplaatst

Tusele- jeetje, kreeg ook even tranen in m'n ogen bij dat van je zoontje! Wat ontzettend lief zeg! We duimen mee dat de wens van jullie drieën snel vervuld mag worden!

Okaasan- wat balen van je fiets zeg! Maar inderdaad hopelijk snel een nodig waar een stoeltje op kan ja - mooie positieve gedachten!

Ik had het voorstukje van babyboom ook gekeken en zat ook met tranen in m'n ogen. Weet daarom nog niet of ik het vanavond kan en wil kijken, want ben op m'n werk en als ik dan tranen krijg, kan ik dat niet echt uitleggen aan de cliënten die daar wonen... Misschien kan ik het morgen via uitzending gemist kijken...

Geplaatst

Ink- het vorige seizoen heb ik ook elke aflevering zitten huilen als een klein meisje, ik kan me heel goed voorstellen dat je dat liever niet op je werk hebt.

Zie aan je handtekening dat je met de Gonal-F bent begonnen vandaag, hoe voel je je?

Geplaatst

Ooooh Maris - lees net je berichtje!!! NEEEE meid, wat vind ik dit weer vreselijk! Hadden er volgens mij allemaal zo'n goed gevoel over!!! Weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen om je te steunen... Heel veel sterkte in ieder geval bij het verwerken van deze klap!!!

Pfff, tot nog toe gaat het niet goed in dit topic meiden! Kom op - wie is het eerste schaap zodat er meer kunnen volgen ;-)???

Geplaatst

Melis - ja, leg dat maar eens uit aan bewoners dan hihi, kan wel zeggen dat ik verkouden ben ofzo, maar helemaal achterlijk zijn ze niet ;-).

Vanavond moet de eerste spuit er in. Sta er positief in - ben blij dat we eindelijk van start mogen. Vind het wel een beetje spannend, maar heb me voorgenomen niet teveel te willen letten op alles wat ik voel, of ik wat merk van de hormonen, etc etc... Of het lukt is wat anders, maar een goed voornemen is in ieder geval vast een begin, toch? Stapje voor stapje... En het is een kort protocol, dus alles gaat straks best rap denk ik...

Jij ook binnenkort voor het eerst spuiten lees ik? Heb je al prikinstructies gehad?

Geplaatst

Ink - Heb jij op je werk verteld dat je met ICSI bezig bent? Ik niet. Normaliter ben ik enorm open over mijn privé leven, maar ik vind dit een gevoelig onderwerp. Ik heb geen zin dat het halve bedrijf mij dagelijks vraagt of ik inmiddels al zwanger ben. Spannend dat vanavond de eerste spuit erin gaat, zet 'm op meid! Fijn dat je het korte protocol hebt, des te eerder weet je waar je het voor gedaan hebt ;-) Ik volg het lange protocol, ben momenteel op de helft van de strip microgynon 30 en mag a.s. maandag starten met de decapeptyl spuiten. Ga eerst maandag naar het VU MC (Amsterdam) voor een prikinstructie.

Spannend he de 1e ICSI behandeling? Hoe gaat je partner er mee om?

Geplaatst

Ik mag volgende week woensdag langs komen voor een echo ( C12)

en hopen dat ik dan C13 of 14 pregnyl mag spuiten... kortom over een kleine 2 weken

hebben we terugplaatsing nummer 3.... spannend weer...

Geplaatst

Maris, wat k*t!! Wat is dit balen zeg.... Helaas dat toch de krampen die je voelde de verkeerde geweest..

Heel veel sterkte meid!!

Knuffel Lianne

Geplaatst

Maris: neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee dit wilde ik niet lezen. Meid wat vreselijk en heel logisch dat je moet huilen.

Huil maar goed want dit is ook zo verdrietig.

Dikke knuffel voor jou! Ik voel met je mee.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden