Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, precies, zo zou ik ook denken! Hihi, ik moet eerlijk bekennen dat ik wel eens op 1 dag 2 testen gedaan had toen we nog op de natuurlijke manier bezig waren, dus ik ben de laatste die wat zou zeggen van je ongeduld ;-)! Maar zou wel 1 nachtje wachten, maar langer zou ik dan weer niet redden...

Denk dat ik maar vast zo'n goedkoop setje van 6 ofzo ga bestellen voor als wij zo ver komen (via sensitest)... Of juist niet om mezelf tegen te houden haha...

Aahhh, je bent er bijna meid! Nog even en je hebt zekerheid!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zal maar niet beginnen over mijn aantal testen na mijn natuurlijke zwangerschap.... haha.

Wat betreft die testen op internet, ik heb hier en daar gelezen dat de testen van het kruidvat (2 voor 5 euro... ik denk dan altijd in; 4 voor 10 euro...) het beste zijn, ook qua gevoeligheid.

En inderdaad; ik ga er nu eerst maar een nachtje overheen laten gaan. Lijkt me beter... denk ik...

Geplaatst

Oh jee, oh jee, wat ben ik toch zenuwachtig, en waarom? omdat ik geen bloedingen heb (gehad). En betekent geen (roze) bloeding geen innestelling en dus geen zwangerschap???? Ik heb nog een week te gaan voordat ik mag testen, dus waar zeur ik toch over. Maar ik moest het even kwijt hoor, sorry dames.

@Gabrielle en Ink: ik heb ook al es een test gedaan voordat we met ICSI bezig waren, die was negatief, maar ik dacht dat ik misschien te vroeg had gestest, heb ik meteen weer een test gehaald, maar voordat ik die test kon doen, was ik ongi. Ik ben anders nooit zo'n zenuwpees, altijd behoorlijk relaxed, maar nu..... Die test, die ik dus niet meer heb gedaan, heb ik nog in huis, dus ik kan zo een test gaan doen als ik het echt niet meer houd.

Geplaatst

Ja, die van kruidvat lees ik ook vaak positief over (hihi, laten we dat ook maar gelijk houden op een dubbele betekenis!!!)... Laat ik die dan maar last minute in huis gaan halen... Haha, waar heb ik het over - moet eerst nog zo ver zien te komen als jullie nu zijn, want er kan bij mij ondertussen nog van alles mis gaan voor ik uberhaupt op de wachtbank kom te zitten! Ach, dromen... Zat ook al te denken dat ik misschien af moet spreken dat ik samen met m'n man ga testen en niet alleen. Hij is wel zo realistisch en nuchter dat hij makkelijker kan wachten denk ik en dan zou het niet eerlijk zijn als ik stiekem alleen zou testen, dus dat zou een goede stok achter de deur zijn voor me...

Ach Hoopvol - jij samen met Gabriella aan het zenuwpezen? De ene niet blij met een bloeding en de ander niet zonder een bloeding.. Dat is het hele vervelende van dit alles: het kan allemaal op verschillende manieren uitgelegd / geïnterpreteerd worden en uiteindelijk weet je het pas zeker als de testdatum daar is... Maar ik duim met jullie mee hoor meiden!!!

Geplaatst

Ink: bedankt voor het duimen! Ik duim ook voor jou hoor! En jij komt ook zover als ons, mag je ook bibberen van de zenuwen, en bedenken wanneer je de test gaat doen, maar die zenuwen heb je nu vast ook al wel. Elke fase in het traject is spannend en eng.

Ik heb idd ook de test van het Kruidvat, niet duur, maar wel heel goed (heb ik gehoord)

Geplaatst

Oh Hoopvol; niet nerveus worden omdat je geen bloeding hebt gehad hoor!!!!!! Ik weet zeker dat als je er 1 zou krijgen, je helemaal op je kop zou gaan staan van de paniek. (dat was bij mij in ieder geval) Je moet gewoon (??) hoop houden en ervan uit gaan dat het echt echt goed komt!!! En een week voor je echte testdatum is misschien wat te ver van te voren, al heb ik op dezelfde dag een terugplaatsing als jij gehad.... Hmmm, hoe bedoel je 'ik schep even wat verwarring...'

En wat betreft het testen, dat wil ik nu ook samen met mijn vriend doen. De afgelopen maanden heb ik elke keer de hoop gehad dat ik opnieuw op een natuurlijke manier zwanger zou raken, en heb mezelf met die testen om de oren geslagen, maar heb daar ook niet elke keer van te voren met mijn vriend over gehad, omdat ik hem die onzekerheid en hoop ook niet wilde geven omdat ik ook wist dat het bijna niet mogelijk was.

we blijven door duimen draaien (je moet wat als je nagels op zijn...)

Geplaatst

Zo zijn we weer 3 pagina's verder en moet ik weer hard nadenken wie wat schreef haha....

Ik geef even wat antwoorden maar weet niet precies meer wie of wat...

*Het blijkt dat medicijnen in Belgie een stuk goedkoper zijn dan in Nederland dus als je je poging zelf moet betalen zou dat een optie kunnen zijn!

*Mijn leeftijd is trouwens 32 jaar.

*ik heb tot nu toe geen klachten met spuiten en pak inderdaad een flink stuk vel en ik merk dat het prikken dan prettiger is, ik knijp ook op het moment dat de vloeistof erin gaat want dat vind ik even vervelend, vooral van de decapeptyl! De decapeptyl is bij mij kant en klaar maar normaal in Belgie moet je die ook zelf mengen, gelukkig heb ik hier de medicijnen gehaald en in Nederland zijn ze klaar haha...de menopur moet ik inderdaad zelf mengen, even je weg in zoeken maar ook dat gaat nu prima! Ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn vetreserves op de buik haha...

* die hoeveelheid testen kan ik mij ook goed herinneren haha....ik denk dat we goede sponsors zijn voor kruidvat etc....ik heb voor mezelf nu besloten echt te wachten tot de bloedtest!

Ik heb gisteren ook babyboom gekeken, ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste 3 jaar heel goed in mijn vel zit en goed kan verdragen wat er in mijn omgeving gebeurt wat betreft zwangeren en zwangerschappen, de 1e 3 jaar van ons avontuur kon ik dus niet naar z'on programma's kijken laat staan mensen in mijn omgeving verdragen die maar iets met baby's te maken hadden.

Meiden, het kaarsje brand hier volop voor ieder van ons, een hele dikke knuffel!

Geplaatst

Lianne morgen een tp zo te lezen! Super.

Heerlijk 2 weken wachten......voor een goed doel uiteraard!!

hoopvol nog een weekje....2e week vind ik altijd erger...

Ik duim met jullie mee.

gabriella wat een lef om te testen;-) maar een licht streepje.....hopelijk wordt die nog duidelijker!!!

ink is weer van start...:-) proosten op een perfecte afloop...spannend!

Geplaatst

okasaan, jippie je hebt er ook een aan boord fijn meid en nu maar broeden en die verschrikkelijke wachtweken doorkomen.

Lianne, wat een mooi resulaat, vanavond lekker slapen en dan morgen fris en fruitig voor de terugplaatsing

Tusele, ziet er goed uit voor een eerste meting. Spannend je werk, hopenlijk kan dat, zou wel fijn zijn met je kleine man thuis en hopenlijk nog 1 in aantocht

Hoopvol, spannend he die wachtweken, ik zat ook ineens nagels te bijten en dat heb ik al jaren niet gedaan.

Mijn mannetje vind het spannend maar dat zegt hij niet, ik merk het aan opmerkingen van hem. Vraagt wel steeds hoe het gaat maar laat me verder wel mijn gangetje gaan.

Ink, hihi een popcornbuik zie het al helemaal voor me

Gabriella, meid wat spannend, ik heb steeds gezegd dat ik niet eerder zou testen, maar ik ben hevig aan het twijfelen.

Hier gaat wel redelijk, vandaag super emotioneel in de ochtend en ik vond alles op mijn werk zielig. (kinderopvang) tussen de middag even met mijn vriend zitten bellen en toen hij vroeg hoe het ging zag ik met ogen vol tranen, Vraag er maar niet naar zei ik dat komt vamavond wel. 's middags ging het gelukkig beter. Ook bij mij zijn mijn (.) (.) erg gevoelig en groot maar dat gebeurd normaal ook rond deze tijd in mijn cyclus, behoorlijke druk in mijn onderbuik maar ook dat heb ik geregeld.

Maar ja je let op alles deze dagen.

Nog geen idee of we eerder gaan testen. We zullen van de week wel eens zien hoe ik me voel en wat we willen.

Geplaatst

pfff...geen tijd om bij te lezen..had belangrijker dingen te doen ;-) Het harry potter legokasteel voor Tim opbouwen ;-) En zijn kinderfeestje voorbereiden..Als ik er morgen niet ben dan heb ik het kinderfeestje niet overleeft ;-)

wordt pas zaterdag dat ik echt rust heb om te lezen en schrijven vrees ik.druk weekend met feestje incl voorbereidingen en nasleep, orkestrepetitie en concert, zaterdag zh voor echo en zondag naar mijn moeder's verjaardag incl reis heen&terug van 1,5h enkele reis..

Geplaatst

Goedemorgen lady's,

Ik wist niet dat je zenuwachtig kunt zijn voor een TP zeg!!! Bij de punctie heb ik de hele nacht bijna doorgeslapen, en vannacht??? veel wakker en om 7 uur lag ik al lekker rond te kijken.

Hopelijk een goed voorteken.... ???????

12 uur moeten we in Nijmegen zijn, en vanmiddag gaan we nog maar even winkelen in Apeldoorn. Niet dat ik veel koop, maar gewoon ff struinen en wie weet vind ik wel wat leuks..

Fijne dag allemaal!!

liefs

Geplaatst

Lianne, succes en veel plezier vandaag!!

Hier gister een vriend die nu toch wel nerveus begint te worden, hihi. Die wilde wel dat ik eens over een ovulatie test heen zijn piesen (zijn woorden) omdat die het hcg soms aanzien voor lh. Had ik net besloten dat ik nog wel even wilde wachten komt hij er mee. Maar we kunnen pas officieel over 1 week testen dus toch maar besloten om dat niet te doen.

Vanmorgen werd ik al heel vroeg wakker omdat ik even moest P..... Volgens mij een buikgriepje van het werk meegenomen want was behoorlijk aan de race (sorry)

Toen ik even later lekker aan mijn laptop zat werd ik helemaal licht in mijn hoofd ik denk ga even liggen en niks doen. Maar mijn lijf had andere plannen en ja hoor de helft van mijn net genuttigde boterham kwam eruit??? Ik ga maar uit van buikgriep maar ja er speelt nu vanalles door mijn hoofd.....

Geplaatst

jaaa even tijd...

@meezie...spannendn allemaa lhoor!! confronterend lijkt me deze periode als je ook veel met kinderen werkt!

@lianne...heeeeeel veel succes vandaag!! En wat mooi 5 bevruchte eicellen..ik hoop zo dat er idd een paar de vrieskist ingaan!

@gabriella...wow een licht streepje:happydance::happydance::clap2::clap2::clap2:

@bikkel...ik open een reageer formulier als ik lees en typ gelijkreacties in dat venster..vind ik makkelijker dan alles onthouden! lukt trouwens toch niet normaal al..en nu lijkt mijn hoofd wel een vergiet! Dank voor het kaarsje..ik geloof daar wel in!

zie ook

http://www.unitedinprayers.net/2008021159/Scientific-studies-about-the-effect-of-prayer/Heart-patients-perform-50-to-100-better-under-group-prayer.html

Ter ondertiteling..voor mij staat een kaarsje, aan iemand denken ongeveer gelijk aan bidden...

@ink...hi hi..wat een zelfkennis over de timing van de testen kopen ;-) De arts wilde zo de kamer uitlopen om een afspraak te maken bij de balie...dus ja ikd enk dat ik idd niets gehoord zou hebbenals ik het niet gevraagd had.

@hoopvol..heb je nog nagels over? nagelbijter2.jpg Vwb mijn partner klinkt hetzelfde als bij jou..gisteren heeft hij eerst het eten afgemaakt toen hij thuiskwam. Kon ik met tim het lego kasteel repareren wat van de tafel afgevallen was. Hij was heel verdrietig,m aar ik moest ECHT aan het eten om te zorgen dat hij op tijd naar bed ging. Daarna heeft hij heel lief Tim in bed gedaan en daarna de weekboodschappen gedaan. Ik was super-dizzy in mijn hoofd waarschijnlijk door de hormonsters...

@mari...gunstige voortekenene dus?!!?

Mei:

Okaasan: 6 mei start Gonal F, 16 mei punctie

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei starten met deca

Meezie: 8 mei starten met ovulatie testen voor terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 14 mei 2e FM

Tusele: 21 mei FM

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Bikkel: 20 mei 3e fm (tot nu toe 8 eitjes, tussen de 13 en 15 mm)

Ink: 18 mei start spuiten, 22 mei 1e FM

Raba: 20 mei deca,4 juni gonal F, 19 juni 1e fm

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

Meezie: 16 mei (2 embryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Okaasan: 19 mei (1 embryo)

Lianne: 20 mei ( 2 embryo's)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

meezie: 26 mei testen

Maureen: 29 mei testen

Lianne: 4 juni

Geplaatst

@Tusele: Hé wat vervelend zo'n weinig mededeelzame arts. Ik hoop dat je morgen een andere hebt.

En gefeliciteerd met je uitnodiging voor een gesprek! De eerste horde is genomen. Dapper hoor dat je in een heftige zkh-periode ook aan een nieuwe baan gaat beginnen. Of is het bittere noodzaak, omdat je nu zonder werk bent?

@Hoopvol: Wat fijn dat je wat aan mijn tekst hebt. Ik vond het erg moeilijk wat ik mijn collega's wilde laten weten en wat niet. Maar toen ik uiteindelijk begon met schrijven stond het eigenlijk direct goed op de mail. Mijn man vond het wel erg direct (maar ook duidelijk), mijn moeder vond het vooral duidelijk. Ik houd van duidelijk en ben direct, dus wat dat betreft past het goed bij me :happy:

Enne, weer een dagje om, ik hoop dat je nagels en duimen nog steeds een klein beetje in tact zijn voor de komende 6 dagen.

Mijn man heeft wel vaak last van schuldgevoelens, omdat het 'zijn schuld' is. Toen ik helemaal van de wereld was van alle pijn na de punctie, zat hij heel hard huilend naast me. Hij heeft het er zeker ook moeilijk mee, maar uit dat over het algemeen iets minder dan ik. En net als bij jullie hebben we er ook geen ellenlange gesprekken over, is hij nu ook extra lief voor me en zorgzaam en maken we vaak grapjes over zijn 'gebrek'. Ik had laatst zaadjes voor in de tuin gezaaid, maar er kwam bijna niets op. Dus ik mijn man geroepen; "moet je kijken, ik heb er ook last van: traag zaad. Het ligt gewoon aan het huis hier." en dan kunnen we er samen weer even heel hard om lachten. En hij maakt weer grapjes over mijn hormonen: "nee, eigenlijk had ik geen last van je toen je hormonen spoot, maar ja 3 kwart van de dag sliep je ook."

@Ink: wat heb je gedroomd? Vertel, ik wil wel weer even lachen.

@Lianne: Gefeliciteerd met je TP. Je embryo's zitten er inmiddels in. Lekker broeden meid!

En heb je ook nog cryo's?

@Gabrielle: wat ontzettend spannend dat je een licht streepje had. Ik heb de dag na de Ovitrelle spuit een zwangerschapstest gedaan en die gaf echt een licht streepje. Ik denk dus niet als je nu een licht streepje hebt dan het nog van de spuit is, maar dat het gewoon je eigen HcG is! En wat een goede klachten heb je allemaal. Dat maakt het alleen maar nog spannender.

Hahaha en ik moet er lachen om je 4 voor €10, ipv 2 voor €5 bij de kruitvat testen.

Maar hoe is het vandaag met je?

@Bikkel: Fijn dat bij jou het spuiten ook zo goed en zonder klachten gaat. En wat wonderlijk dat medicijnen zo in prijs en hoe het verkocht wordt, verschillen. Fijn dat je zelf niet alles hoeft te mengen, ik vond dat wel een beetje stressig.

Wat ontzettend knap wat je schrijft over je zelf en het babygebeuren. Pfff, ik wou dit ik zo in elkaar zat. Maar dat knopje heb ik nog niet gevonden.

@Meezie: Wat vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit. Een dikke knuffel voor je!

IK hoop dat je je snel weer beter voelt.

Sorry, ik begin een beetje eentonig te worden. Ik ben nog steeds niet opgeknapt. Douchen is nog steeds een behoorlijk live event en daarna ben ik gesloopt (veel buikpijn en dizzy). Het gaat wel iedere dag een beetje beter, maar het houdt nog niet over. Gisteren in de auto naar het zkh was ook al niet zo'n lolletje. Maar goed. Voor het goede doel moet ik het maar allemaal over hebben. En begrijp me niet verkeerd hoor, dat heb ik er ook zeker wel voor over. Maar ik ben het inmiddels een beetje zat dat ik de afgelopen 2 weken alleen maar heb geslapen en niets gedaan heb.

(Zo nu doe ik mijn klaagmodus weer uit)

De TP was echt een eitje. Het was dezelfde arts als van de punctie, dus dat was fijn. Alles ging zo snel dat ik al mijn vragen vergeten was om te stellen. (Voor de dames die babyboom hebben gekeken, het is de arts die de punctie deed bij het stel Joyce en Oscar in het voorstukje voor volgende week).

Inmiddels weet ik wel dat het embryo in het morula stadium was, erg goed dus voor een dag drie embryo.

Ik ga ook weer verder met duimen, voor mezelf, maar ook zeker voor jullie allemaal!

Geplaatst

Mei:

Bikkel: 20 mei 3e fm (tot nu toe 8 eitjes, tussen de 13 en 15 mm)

Terugplaatsing:

Testen:

Okaasan: 3 juni

Geplaatst

Hallo okaasan. Wat fijn om te lezen dat de TP goed is verlopen. Nog wel vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt van de punctie.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

FF snel vraagje: Gabriella - nog getest vanmorgen of heb je je in kunnen houden?

Zo, moet weer snel verder werken...

Geplaatst

Gabriella, ook ik ben wel benieuwd naar of je nog getest heb.

Marlijnne dank je voor je lieve berichtje. Hoe gaat het nu met je?? Knuffel vanaf hier

Hier alles weer opgeklaard, een beschuitje en een kopje thee later en het was zo goed als over. Daarna alles gewoon kunnen eten en drinken zonder problemen.

Vandaag wel een klein beetje gekleurde afscheiding. Om GEK van te worden. We wachten maar weer af want ook dat heb ik vaak een paar dagen voor ik ongi moet worden al is dat nu wel te vroeg. O,ja en van die zenuwepijntjes onderin afentoe een gevoel als van een spelde prik.

voor allemaal een knuffeltje en een fijne avond. Ik zal vast nog wel even komen kijken zometeen

Geplaatst

Jaaaaa dinsdag de punctie!!!!!

Vanmorgen fm3 en er zijn nog 2 kleintjes links erbij gekomen...dus nu 3 grote links en 2 kleintjes en 5 grote rechts! De afmetingen schommelen tussen de 13 en 19 mm dus ik moet nu zondag om 9.20 nog een keer naar Leuven voor fm4 en bloedprikken en dan dinsdag de pick-up (puncite in Belgie, klinkt wel grappig!)

Ik krijg 's middags dan telefoon wanneer ik de pregnyl moet spuiten!

Hoe zijn jullie ervaringen met pregnyl, ze hebben al aangegeven dat het een vervelende spuit is, daarom wil ik hem eigenlijk in mijn bil laten zetten omdat ik daar het minste last heb, hoe hebben jullie dit gedaan??? Ik kan mijn oude thuishulp vragen die mij toen verzorgd heeft, zij mag in billen en aders spuiten haha...

Ze hebben toen aangegeven dat ik de emmy 3 dgn na punctie krijg teruggezet dus dat zou dan vrijdag zijn? of telt de dag van punctie mee?

Spannend!!!

Mei
:

Bikkel: 22 mei 4e fm (tot nu toe 10 eitjes, tussen de 13 en 19 mm), 24 mei punctie!!!

Terugplaatsing
:

Testen
:

Okaasan: 3 juni

Geplaatst

hey bikkel.

pregnyl valt reuze mee hoor,het prikt/brand een beetje en je kan t prima zelf.is een klein prikje maar als het je eerste keer is snap ik dat het lastig is.

had ik ook hoor.laat je ons weten hoe het was?

Geplaatst

Hey meiden,

Heb even geen tijd om te reageren op iedereen. Zitten nu een weekendje bij familie, vanmiddag lange reis gehad. Vanmorgen (me natuurlijk!!!) niet in kunnen houden en toch nog een test gedaan en het streepje was duidelijk donkerder!!!! PFFFFFFF (

Ik ga snel weer bij lezen en reageren op iedereen, voor nu fijne avond!

liefs gabriella

Geplaatst

Lieve Lianne,

Hoe is het vandaag gegaan??

Heb je nu 2 mooie emmies in je buikkie:D!!?

Lekker broeden nu!!

Ga voor je duimen maar dat weet je al ;)

@Meezie,Klinkt allemaal erg positief!!Ga je toch niet eerder testen ;) Zal het dan niet met een ovu test doen hoor!!Die van mij was pas knal positief dag daarna was ik ongesteld!!

@Gabriella,Joepie!!Morgen is hij nog donkerder!!Volgens mij ben je gewoon Zwanger!!Dat kan niet anders ;) Jajaja leuk leuk leuk!!

@Bikkel,Succes morgen met je punctie!Word weer spannend!!

@Patricia hoe is het met jou??Volgens mij las ik ergens een heel positief bericht of vergis ik me??

@Okaasan,succes met broeden!!!

@Hoopvol,Hoe gaat het ermee hou je het nog een beetje vol het wachten ga jij nog eerder testen?

@Ink jou eerste spuiten zitten er ook weer in he!Zondag de eerste fm dus!!Spannend!!Op naar een mooi aantal!!

@Tusele hoe is het met jou?

Liefs Bianca

Geplaatst

Hey Dames,

@Bikkel: de pregnyl valt echt mee hoor, ik vond het niet vervelender dan de andere spuiten. De verpleegkundige zei ook tegen mij dat de pregnyl wel es vervelend kon zijn (dus ik ook hartstikke zenuwachtig), maar ik vond het dus niet vervelend. Heb gewoon in m'n buik geprikt, net als bij de andere spuiten, een flink stuk huid pakken, daar goed in knijpen en dan spuiten en huppatee, het is alweer klaar. Spannend Bikkel, ik wens je veel succes bij de pick-up (haha, grappig dat taaltje) en hoop voor je op een goeie oogst!!

@Okasaan: ik vind je tekst hartstikke goed, gewoon duidelijke taal, dat hebben mensen toch nodig. Vooral die regel over dat ze niet moeten zeggen 'het komt wel goed", oh wat vind ik dat toch enorm vervelend om dat telkens te moeten aanhoren, hoezo het komt wel goed, er is maar een kleine kans dat het goed komt, en dus een heeeeele grote kans dat het niet lukt, grrrrr. Na ja, mensen willen graag dat je positief blijft, maar het is gewoon vervelend om dat telkens te moeten aanhoren. Ik heb liever dat mensen zeggen: 'wat vind ik dit toch vreselijk voor jullie, ik ga keihard voor jullie duimen dat het goed komt en ik denk aan jullie".

Maar enfin: je TP was een eitje! Ja dat valt mee hè, en apart gevoel dat er toch een heel klein ieniemie ukje in je zit.

Mijn man en ik maken ook grapjes, humor is heel belangrijk nu. Ik zeg wel es tegen hem dat ukje vandaag heeft geschopt, haha. Dat van die zaadjes vind ik wel erg humor, hihi.

@Gabriella: dus je hebt alweer een test gedaan, je kon het niet laten hè, haha. En het streepje is nog donkerder, oeioei wat spannend allemaal!!! 23ste mag je officieel testen toch, dat zijn we bijna!!!!!!

@Meezie: jij voelt dus ook van alles. Om gek van te worden hè?! Jij mag de 26ste ook pas testen zie ik. Hopelijk goed nieuws dan voor ons allebei.

En ik: ik ben nu weer wat rustiger, maar vandaag was het weer mis hoor, alweer? ja alweer! Gisteravond ongelovelijke (ongi)kramp, vanochtend weer, vanochtend moest ik een 'grote boodschap doen' en normaal gesproken komt dan de ongesteldheid bij mij op gang, dus ik natuurlijk hartstikke bang dat ik een bloeding had, maar nee dus. Vanochtend ook weer krampen, helemaal onderin m'n buik. Moest ik vanmiddag weer een 'grote boodschap doen', was ik in de diarree...! (sorry, geen smakelijk verhaal, nogmaals sorry). Dus weer bang dat ik een bloeding had, maar weer niet. Dus nu ben ik weer wat geruster, heb geen krampen (misschien waren het toch darmkrampen, maar ik voelde het toch echt in m'n onderbuik).

Kus allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden