Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tusele, morgen de punctie succes

Bikkel mooi resultaat op naar vrijdag

Hoopvol, dank je wel meid, ik ga hard duimen voor jou voor een paar mooie strepen.

Hier lichtelijk het idee dat ik droom. Morgen weer testen en dan hopen op net zo'n mooie uitslag. Verder nog steeds niet ongesteld (logisch) zeren boops en groot pffff en pijn in mijn onderrug. Nog iedere keer als ik ga plassen bang dat ik misschien toch ongi wordt, maar hopenlijk komt het niet!!!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tusele - Sterkte morgen! Ik ga voor je duimen!

Suzz - Jij hebt hem ook al achter de rug? Fijn hoor! Nu wachten op een goed telefoontje...

Bikkel - WAUW - 8!!! Goed man! Op naar een mooie TP en hopelijk zijn die anderen goed genoeg voor de vriezer!

Hoopvol - Knap dat je zo lang hebt kunnen wachten met testen joh! Morgen hopelijk goed nieuws!

Ik heb vandaag de 3e en laatste fm gehad. Links konden ze niet vinden, dus geen idee wat daar zit... Straks om 23.00 de Ovitrelle en dan vrijdag om 11.00 de punctie!!! Eerst nog een slaapdienst draaien en dan wordt ik in de ochtend afgelost, zodat ik iets eerder naar huis kan om nog even snel te douchen voor we naar het ZH moeten... SPANNEND!!! Ze hebben gelijk extra pijnbestrijding voorgeschreven ivm mijn slecht zichtbare linkerkant...

Geplaatst

Tusele, heeeeeeeel veel succes morgen met de punctie! Hoop voor je dat het ontzettend meevalt!

Hoopvol! Je hebt nog niet getest? Wauw wat een zelfbeheersing! ( ik draai er gemiddels 10 testen door of zo Woehahahahaha..!)

Meezie, je bent zwanger zie ik? WAUW! Gefeliciteerd!!

Ink, wat spannend zeg. Vind je dat niet druk om vanuit de slaapdienst meteen naar het ZH te gaan?

En fijn dat ze extra pijnbestrijding geven, hoop dat het meevalt vrijdag!

Geplaatst

Suzz - ja, baalde er een beetje van dat ik m'n dienst niet helemaal kwijt kon raken, maar ja, aan de andere kant zal ik die nacht zowiezo waarschijnlijk slecht slapen, of ik nu thuis of op het werk ben, dus sja, het is even niet anders... Ben allang blij dat ik niet alleen sta 's avonds (sta met de stagiaire) en dat ik vroeg in de ochtend al afgewisseld kan worden...

Geplaatst

Mei:

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei starten met deca

Tusele: 19 mei FM

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Bikkel: punctie 24 mei

Ink: 24 mei 2e FM

Raba: 20 mei deca,4 juni gonal F, 19 juni 1e fm

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

Meezie: 16 mei (2 embryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Okaasan: 19 mei (1 embryo)

Lianne: 20 mei ( 2 embryo's)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

meezie: 26 mei testen

Maureen: 29 mei testen

Lianne: 4 juni

Meiden het is nu officieel ik ben ook groen!!! Ik werd natuurlijk veelste vroeg wakker, zenuwen???? Hihi. Dus ik duik er nog even in.

Geplaatst

Jeee meezie, dan nu ook een officiële felicitatie! Geweldig meid! Wil het nieuws al een beetje landen?

Wil iemand mijn testdatum weer toevoegen op 3 juni? Ik ben van het lijstje gevallen en als ik me toevoeg met de telefoon zijn die mooie kleurtjes weg.

Hier is nu de TP precies 1 week geleden en ik vind het nu al vreselijk dat wachten. Zometeen met een. Boot naar een heel mooi eiland. Ik hoop dat ik dan mijn gedachten wat kan verzetten.

Ink heel veel succes vandaag met de punctie. Fijn dat je extra pijnstilling krijgt.

Bikkel gefeliciteerd met alle mooie bevruchtingen.

(Ik kan helaas niet verder terug lezen op mijn foon)

Geplaatst

Vandaag was mijn officiële testdag.

Negatief!

Snap er nix van, ben niet ongi, komt misschien door de Utrogestan, die zal de menstruatie wel tegenhouden dan.

Ik zal half 12 het ZH bellen met de uitslag.

Ik ben er kapot van. Ben wel naar m'n werk gegaan, maar heb alleen maar zitten janken. Ze hebben me naar huis gestuurd, ik was echt niet in staat om te werken. Ik kan het gewoon nog even niet verwerken, kan het niet geloven.

Ik kan m'n naam nog even niet rood maken in het lijstje, kan het even niet aan. Doen jullie dat maar.

Succes meiden met alles.

Geplaatst

Meezie officieel haha gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ga er lekker van genieten.

Hoopvol heel veel sterkte en ja dat kan dat die bollen het tegen houden dat doen ze bij mij ook altijd.

Geplaatst

Meezie - nogmaals gefeliciteerd meid! Zal best vreemd zijn denk ik ja, als het dan "ineens" echt zo ver is...

En in de volgende zin gelijk bemoedigende woorden voor Hoopvol - meid, wat onzettend balen voor jou! Kan me voorstellen dat de teleurstelling groot is... Sterkte!

Okaasan - Ga lekker van je vakantie genieten en daarna terug met z'n drieën! Je staat er weer bij op het lijstje hoor!

Mei:

Raba: 20 mei deca, 4 juni gonal F, 19 juni 1e fm

Melis25: 23 mei starten met deca

Bikkel: 24 mei punctie

Tusele: 26 mei punctie

Ink: 27 mei punctie

Terugplaatsing:

Bikkel:

Suzz:

Tusele:

Ink: 30 mei???

Testen:

Okaasan: 3 juni

Bikkel: juni

Suzz: juni

Tusele: juni

Ink: 13 juni???

Geplaatst

Oh Hoopvol, wat een teleurstelling voor jullie!

Toen ik tesdag had bij de eerste IVF/ICSI teste ik negatief zonder menstruatie, die kwam later. Stomme balletjes.

Huil lekker uit meid, zorg voor jezelf.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Mei:

Terugplaatsing:

Bikkel:

Suzz: 30 mei (1 embryo)

Tusele:

Testen:

Bikkel: juni

Suzz: 10 juni

Geplaatst

Mei:

Terugplaatsing:

Bikkel: 27 mei (1 embryo)

Suzz: 30 mei (1 embryo)

Tusele:

Testen:

Bikkel: 7 juni (bloedtest)

Suzz: 10 juni

Geplaatst

Bikkel - ik zag bij het laatst gekopieerde lijstje van Meezie dat jouw, Suzz en Tusele's naam er niet bij stonden, dus die heb ik er toen tussen gezet, maar inderdaad zonder data, omdat ik die niet zeker wist...

Geplaatst

Hoopvol een dikke knuffel... ik zie dat je rood bent gemaakt! Sterkte!

MEEZIE:clap2::clap2::clap2::clap2::clap2:SUperrrr!!!

Gefeliciteerd!!

Hopelijk een blijvertje 9 maanden!!

Fijne dag!!:icon_flower:

Geplaatst

meiden even kort..

punctie viel me mee!! Kon goed ontspannen en ik vond de pijn erg meevallen...mooie oogst 11 eicellen waarvan 6 volgroeid. Maar helaas geen zwemmers. De eitjes worden ingevroren en 15 juni een vervolgafspraak bij de gyn.

Het is nog niet erg "geland" merk ik..zit er nu nog nuchter in. Zo van "ja die kans zat erin"....en zit nog vol met de "had ik maar"gedachten..

had ik maar ...doorgezet dat er zwemmers ingevroren werden..

had ik maar..meer info ingewonnen, by de gyn aangekaart wat voor lingerie hubbie draagt en wat dit voor effecten kan hebben )hij draagt nl van die vrij strakke boksers van allerlei syntehtische stoffen)..

En we hadden er maar 6 nodig snif....

Tsja en daar heb ik niks aan nu...eerst maar eens laten bezinken en 15 juni een goed gesprek aangaan met de gyn. over kansen over betere zwemmers en hoe dat te verbeteren en wat er bekend is over de effecten van het invriezen van ei-cellen.

Gelukkig vielen de hormonsters en de punctie mee dus dat weerhoudt me er neit van om voor een 2e ronde te gaan..

GA nu terug ff m'n bedje in.

Geplaatst

Ach Tusele... had ik maar... we weten PRECIES hoe je je wat dat betreft voelt!

Wel heel fijn dat de punctie meeviel! En een mooie oogst!

Hoop voor je dat de 15de er een felgroen licht brand, dat je gauw op de wachtbank zit

(de wachtbank zelf vind ik dan weer niet zoveel aan, maar het 12-weken bankje schijnt heerlijk te zitten, daar gaan we gewoon voor!!)

Geplaatst

Ahhh Tusele, wat een domper! Ik vind dat je nog steeds positief bent en dat is alleen maar goed....we gaan volop duimen draaien dat er op z'n minst 6 zwemmers gevonden worden en dat je een mooie topper aan boord krijgt!! Dikke knuffel en rust goed uit!

Geplaatst

Hoopvol, wat een domper zeg!! HEel veel sterkte meid, kom tot rust en doe alleen waar je zin in hebt! Knuffel voor jou!

Meezie, joehoe nu ben je echt groen!! SUPER, gefeliciteerd en geniet er lekker van!!

Tusele wat een teleurstelling zeg!! Daar hu je natuurlijk geen rekening mee. Heel veel sterkte en ik hoop dat je 15 juni een goed gesprek hebt..

Bianca & Maris, hoe is het met jullie?

Liefs Liane

Geplaatst

Hoopvol, wat een verdriet, ik had nog zo voor je geduimt en gehoopt. Meid heel veel sterkte!!!

Tusele, je was er al een beetje bang voor en dan gebeurd het ook nog. Ik hoop zo voor je dat je 15de goed bericht krijgt.

Okasaan, geniet van je vakantie. Ik moet zeggen dat het nieuws bij mij nog een beetje moet landen, het blijft gek, maar wel heel fijn.

21 juni staat de echo gepland, we hopen op een mooi hartje en misschien zelfs wel twee??

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry sorry sorry, ik krijg allemaal onwijs lieve berichtjes terwijl ik in mn wachtdagen zit, en heb ik dan eindelijk positief nieuws lijkt het alsof ik weg ben.. maar dat is niet hoor!!!

Ik ben onwijs moe, kan me nergens meer op concentreren, en heb een wattenhoofd waar je u tegen zegt. Allemaal kwaaltjes waarvan ik altijd heb gezegd; 'al heb ik ze negen maanden lang en moet ik er ook nog bij plat; ik heb het er voor over....' Nu moet ik er toch wel even erg aan wennen. Maar vandaar mijn afwezigheid...

Verder kregen we gisteren (pas!!!!) bericht van het ziekenhuis dat ze 2 van de 4 overgebleven embryo's hebben kunnen invriezen, ook wel erg fijn nieuws!!!!

Maar.. ik koekeloer zo af en toe nog wel even hier.

@Meezie; echt helemaal super voor je!! Heb je er ook twee terug laten plaatsen? Zie dat je 21 juni de echo hebt, spannend he!!

@bikkel; succes morgen met de terugplaatsing!!! 8 Bevruchte eitjes is heel erg mooi!

@okaasan, wat heerlijk dat je even weg kan tijdens de wachtdagen! Ik hoop dat jullie genieten joh..

@lianne; hoe is het wachten voor jou? Wat vol te houden?

@tusele; meid meid, wat onwijs naar is dit... Ik weet verder niets over kwaliteit na invriezen van eicellen, maar ik hoop voor je dat je een volgende poging bij de terugplaatsing kan beginnen...

@hoopvol; wat een domper... hoe gaat het nu met je? Hou elkaar maar goed vast... Ik hoop dat je dit verdriet een goed plekje kunt geven.

En ook voor de meiden die ik vergeten ben; heel veel succes, liefs en heel veel positieve energie jullie kant op!

Liefs gabriella

Geplaatst

goeiemorgen meiden..

pfff..het kwartje is gevallen hoor hier...ben echt verdrietig en ook boos..maar heb ook hoop.

Boos omdat ik deze situatie aan zag komen en ons afgeraden is om zwemmers in te vriezen

boos omdat ik vind dat ik onze situatie het probleem het zaad van mijn man is en daar wordt totaal geen aandacht aan besteed

boos omdat mijn man proactiever had kunnen zijn. HIj heeft geen koorts opgemeten heeft toen hij niet lekker was op koninginne dag en dat niet serieus heeft genomen..

boos op mezelf omdat ik zelf toen geen stappen genomen heb..heb toen een afweging gemaakt dat ik niet wilde drammen er teveel bovenop willen zitten

boos omdat mijn man zich niet verdiept heeft in de effecten van kleding ..hij draagt strakke boxers. En is erg gehecht aan zijn soort lingerie..dus vond het lastig om aan te snijden. De gyn maakte zich in een gesprek er makkeljk vanaf. Gezond leven niet roken en drinken dat was alles wat je eraan kunt doen..

Oh en dit dan?? zie link...

http://www.fertiliteit.info/images3/fertiliteitezt/koeling_testes.jpg

boos op mijzelf omdat ik bovenstaande niet uitgezocht heb en mijn man overtuigd heb...

Ik weet dat mijn boosheid richting mijn man niet terecht is. Heb mijn man wel verteld welke gevoelens gedachten het oproept en dat ik me ervoor schaam..ik wil hem geen schuldgevoel aanpraten. MAar dit verzwijgen helpt ook niet..

Maar goed..dit is eruit..nu ga ik me op het positieve richten..

- er zitten 6 eitjes in de vriezer

- het legbatterij stuk van d ebehandeling is mee meegevallen dus zie het zitten om het nog een keer te doen

- wat zijn nou helemaal 6 zwemmers..we hebben recente resultaten waarin wel levende cellen gevonden zijn

- we gaan leren van deze ervaringen...wordt shoppen voor "foute boxers" voor hubbie. Wat dachten jullie van deze??

http://www.amazon.com/dp/B004NG03WC/ref=asc_df_B004NG03WC1557271?tag=thefind0086730-20&creative=395261&creativeASIN=B004NG03WC&linkCode=asn

Geplaatst

Tusels, ik snap heel goed dat je boos bent, hopelijk reageer je je niet te veel op je mannetje af.

Bij ons ligt het ook aan mijn man, wij zijn bij hem afhankelijk om zaad te verdrijgen via Pesa of tese. Mijn man heeft 3 maand strikte leefregels gehad, en zich daar aangehouden, ook omdat dit is wat we willen.

geen strak ondergoed en broeken, niet roken en drinken, geen telefoon in de zak, laptop niet op schoot, en voor hem vooral het ergste: 3 maand niet sporten!!!

Hij heeft 2 pesa behandelingen gehad, bij de eerste hadden we hier niet allemaal rekening gehouden en bij de 2e wel. 1e behandeling is bijna niets uitgekomen en de 2e is zoveel gevonden dat ze er 1 verse behandeling mee hebben gedaan, en ook nog 2 rietjes in de vriezer!!!!!

Wij denken dat bepaalde leefregels wel van belang zijn.

Ik hoop dat ik je niet heb afgeschrikt, maar je kunt je man niet veel verwijten, denk ik... probeer van elkaar te genieten en ga vol frisse moed verder op naar de volgende poging!!!

Liefs Lianne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden