Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

suuz..ik duim!! hoe heet je zoon en hoe oud is hij?!

@lianne..je vroeg hoe het gaat..eigenlijk als beschreven in mijn berichtje van 28-05-11 08:40...niet veel veranderd..stuk stabieler dan donderdag/vrijdag vorige week. Vooral gefocussed op het weekendje weg en mijn sollicitatiegesprek van morgen!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb in het begin van dit topic meegeschreven, maar ben daarna afgehaakt... Het was me iets te confronterend allemaal. De positieve verhalen, maar ook de negatieve verhalen. Ik heb even wat afstand genomen en dat heeft me goed gedaan.

Inmiddels ben ik 2 weken aan het spuiten en ik heb vanmorgen mijn laatste echo gehad. Er zitten 27 (!!!) follikels, en ik hoor vanmiddag wat de verder plannen zijn. Ik word wat uitgebreider besproken geloof ik, omdat ze bang zijn voor OHSS / overstimulatie.

Het ziet er naar uit dat ik donderdag of vrijdag de punctie zal hebben. En ik maak me er nu al druk om... Het lijkt me zo eng!

Voor gabriella een hele dikke knuffel! Wat een enorme tegenvaller zeg...

Geplaatst

liedje dat zijn er een hele hoop! Maar zeker mooi natuurlijk....

veel succes met de punctie alvast...

En hopelijk daarna een mooie tp!

Pas goed op jezelf!

Lfs

Geplaatst

@liedje, dat zijn er een hele hoop zeg!! Ik kan me voorstellen dat je je wat teruggetrokken hebt op dit forum. Het is ook niet niks wat er allemaal te lezen valt. Probeer je maar vast te houden aan positiviteit daar kom je absoluut het verste mee in dit traject. Heel veel succes met de punctie, ook die is voor iedereen weer anders, ik hoop dat het voor jou allemaal mee mag vallen.

Zelf voel ik me nu wat beter. De reacties hier doen me enorm goed! Ik heb voordat we aan deze poging begonnen erg zitten twijfelen om me aan te melden bij dit forum en actief mee te schrijven. Achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb. Iedereen in mijn omgeving is ongelooflijk betrokken en meelevend, en het is ook fijn om een plek te hebben waar meiden zitten die weten over welke angst en hoop je het hebt.

Nou, ik ga de bloemetjes buiten zetten. ;) letterlijk. Heerlijk naar de intratuin geweest voor wat vrolijkheid in de tuin. Kunnen we wel gebruiken.

Heb ook twee vlinders gekocht voor aan de schutting. Misschien wat teveel van t goeie, maar voor mij een mooi symbool waarmee ik dit allemaal een plekje kan geven misschien.

Ik wens echt iedereen hier heel veel kracht en positiviteit om dit traject goed door te komen.

Liefs Gabriella

Geplaatst

Gabriella, fijn dat je je weer wat beter voelt. Ik vind het knap van je dat je nu alweer probeert met een positief gevoel verder te gaan!!! Hopelijk heb je mooie bloempjes gekocht en staan ze mooi in jullie tuin!!!

Liedje, dat zijn zeker veel follikels zeg!! Hopelijk heb je geen overstimulatie!! Heb je nog wat gehoord uit het ziekenhuis over wat de verdere plannen zijn?

Tusele, veel succes morgen met je sollicitatie!! Hopelijk heb je een goed gesprek!!

Geplaatst

Gabriella, ik vind dat van die vlinders echt heel mooi! Voor mensen die het niet weten, zijn het gewoon 2 vlinders, en voor jou en je man veel meer...

Dat ik hier even afstand nam kwam ook nog eens omdat ik heel onverwacht mijn baan ben kwijtgeraakt. Even best een heftige periode gehad, en nu ben ik alleen maar blij dat ik thuis zit!

Enne... Mijn vriend heeft me ook nog eens ten huwelijk gevraagd! :)

Ik heb gisteren toch nog 1 keer Gonal F moeten spuiten. Vanavond de Pregnyl, en vrijdag de punctie. Ik moet me al om 7 uur melden (in Gent!) dus we proberen nog een hotelletje te regelen voor donderdag. Gaan we morgen lekker even een dagje relaxen.

Zondag om 9 uur is de terugplaatsing.

Wel spannend nu hoor!

Lianne, hoe voel jij je? Wel erg spannend nu hoor!

Geplaatst

Liedje wat spannend allemaal!! Ga heel hard voor je duimen.

Gelukkig gaat het wat beter met je na al die toestanden mbt werk.

En je gaat ook nog trouwens. Zekersssss.

Ben je romantisch ten huwelijk gevraagd:-)

Ik wacht ook nog steeds hahahaha!!

Gabriella ik vind het prachtig wat je gekocht hebt. Mooie vlindertjes. Ik ben sinds het verlies van onze dochters gek op vlinders. Het is zo symbolisch

Heel goed dat je het gekocht hebt. Helpt je ook weer een stukje verder. Hoe moeilijk ook uiteraard.

Lianne nog paar dagen....spannend joh! Hoe voel jeje!

Fijne dag.

Lfs

Geplaatst

@liedje goed dat wat afstand gewerkt heeft voor je. spannend voor jou ik duim dat het geen OHSS wordt en dat de punctie je meevalt. Ik ben ca 15 keer "geprikt" en vond het goed te doen. Vooral ontspannen, meekijken op de monitor en rustig doorademen! En?? Heb je ja gezegd tegen je vriend?!?! ;-)

@gabriella..geniet lekker van het buiten bezig zijn!!

Het gesprek ging goed! Had er 2 en dat liep prima...puntjes om over na te denken zijn. Er worden alleen maar jaarcontracten aangeboden en de heftigheid van de baan ivm workload/uitdagingen die er liggen en veranderproces waar de organisatie inzit..

Zo ik ga ff omkleden en zo beginnen met inpakken voor een weekendje kamperen!

Geplaatst

Hey Gabriella,

Ik heb even een tijdje niet op het forum gekeken, kon ik even niet aan, vanwege de negatieve zwangerschapstest afgelopen donderdag. Mijn man en ik zijn er nog kapot van.

Ik wilde toch even op jouw bericht reageren. Wat vind ik dit vreselijk voor je meid!!!!! Oh wat ontzettend erg! Eerst het geweldige nieuws van een positieve test en dan..... Och meid wat vreselijk.

Die emoties die je te verwerken krijgt, het gaat zo vreselijk op en neer, van ontzettende hoop, naar ontzettende vreugde, naar een heel diep dal. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven. Heel mooi die vlinders, prachtig symbool!

Wij kunnen pas in augustus weer beginnen met de behandeling en ergens in september zal dan weer de eventuele TP zijn. Dus dat wordt weer ontzettend lang wachten!!!!

Kus allemaal!

Geplaatst

Liedje fijn dat je met afstand nemen een beetje tot rust bent gekomen! Wat balen dat je je baan kwijt bent, dat is zeker heftig in het begin.

Geniet nu nog maar even van het thuis zitten en lekker rustig de behandeling ondergaan. En je gaat trouwen meid, super zeg Gefeliciteerd!!

Nu op naar een mooi punctie vrijdag, en veel plezier morgen..

Hoopvol, hopelijk kun je het op den duur een plekje geven. Het duurt altijd weer lang voordat je weer verder mag... Neem je tijd om het te verwerken, dan ga je hopelijk met een goed

gevoel jullie volgende poging in. Succes!

Tusele, veel plezier met kamperen, jullie hebben er mooi weer bij!

Met mij gaat alles nog goed, ben geduldig aan het wachten. maar wat duurt dat ook lang zeg!! Ik wil morgen eigenlijk al wel testen maar manlief wil niet.

Dan maar vrijdag de eerste test doen, dan zijn we ook 1 dag eerder. Mijn gevoel is goed, dus hopelijk heb ik gelijk ....:)

Knuffel voor jullie!!

Geplaatst

Spannend hoor Lianne. Ik kom vrijdag echt wel even op het forum kijken wat de uitslag is!

Marlijnne, wat zijn bij jou de plannen? Ik zag dat het niet gelukt is deze maand... Wat balen zeg! :-(

Hier begin ik echt last te krijgen van de follikels. Als ik zit/lig is alles prima, maar zodra ik ga staan voel ik de boel naar beneden zakken en dat is niet fijn. En als ik dan ga lopen voel ik het bij iedere stap. Echt irritant...

We hebben een hotelletje geboekt en morgen gaan we al richting Gent. Nog even relaxen en genieten.

En dan vrijdag de punctie. Ik ben er echt bang voor...

Geplaatst

@liedje ik ben in leuven in behandeling en volgens mij is het in belgie standaard dat je een semi-narcose krijgt! (Je bent in slaap, voelt niks maar ze hoeven je niet te beademen, je bent voor hun aanspreekbaar alleen merk je dat zelf niet haha!) Als dat zo is dan hoef je je tijdens de punctie geen zorgen te maken! Ik hoop dat je een goed herstel hebt met een mooie topper zondag!

Hier alles rustig, heb nergens last van, lichamelijk niet en ook geen zenuwen! Had verwacht dat dat nu wel zou zijn na de tp maar ook nu blijf ik verdacht rustig hahaha

Geplaatst

Liedje wij gaan eerst op vakantie 12 juni!

En dan meld ik me weer aan voor het lange lange traject. Dus dan hopelijk in aug een tp! Net als vorig jaar!!

Succes meid!!!

Knap van je bikkel dat je rustig blijft;-)

Geplaatst

Hoi, ik had vanavond een bruin plekje in mn inlegkruisje (sorry voor de details) kan dit al een teken zijn dat t mis is of een innestelingsbloeding? Was maar klein, ongeveer 20cent formaat

Geplaatst

misschien nog wat vroeg voor als het mis is. Dus het zou wel een innesteling kunnen zijn. het is nu 10 dagen na de punctie dus wie weet!!! Ga je nog niet eerder testen??

Gabriella, mooi symbool die vlinders, ik hoop dat je je alweer iets beter voelt.

Hier gaat het goed, het besef komt er steeds meer dat het raak is. Gister wel even een klein beetje bruin verlies en toen schrok ik wel, pfff. maar het was 's middags alweer open.

Ik ben wel heel erg aan het aftellen, ik kan niet wachten tot het 21 mei is.

Geplaatst

Hoi, nee ik ga niet eerder testen! Heb al zoveel negatieve testen achter de rug dat ik voor mezelf besloten heb echt te wachten tot de bloedtest! Is die positief dan wil ik wel nog een cb met kruis gebruiken als aandenken haha...

Verder hier weer gewoon witte inlegkruisjes haha dus wat het nu geweest is...ik ben er vrij rustig onder maar dan merk je onbewust dat je er toch mee bezig bent, kreeg even een rare kriebel in mn buik toen ik het zag!

@meezie Ohh nog even wachten op de echo, spannend hoor! Je wordt gewoon mama cool he!

Liefs sabrina

Geplaatst

Lianne, wat een supernieuws!!! Van harte gefeliciteerd!

Ik heb vanmorgen mijn punctie gehad. En jeetje, wat was ik blij met de verdoving. Heb van het eerste gedeelte niets meegekregen. Alleen... Ik had zoveel follikels dat de verdoving bij zo'n 75% al was uitgewerkt! Hell, dat laatste deel was niet fijn!

Na afloop nog veel pijn en nog een infuus gekregen met pijnstilling. Voelde me al een aansteller, want was de enige op de zaal daarmee.

Maar goed, na een paar uurtjes ging het beter en toen kwam de gyn langs. We hoorden hem al bij de anderen vertellen. 3 eicellen, 5 eicellen, 6 eicellen... En toen was ik 32 EICELLEN!!!!!

Echt niet normaal zo veel!

Niet raar dat ik dus wat meer pijn heb. Ik mag nu echt even niks meer tillen of doen, en zit nog wel even met pijnstillers ben ik bang. En ik moet 1 liter per dag meer drinken dan normaal.

Maar goed, ben onwijs opgelucht dat ze er uit zijn!

Gisteren nog even schrikken ook, want we zaten al in Gent. Lekker uit eten geweest en ik ging naar binnen om te betalen. Ik moest een trapje op en ik struikelde, met mijn scheen op een trede. Deed niet eens heel erg veel zeer. Maar vervolgens ben ik wel flauwgevallen midden in het restaurant! Zo bizar.

Was heel erg geschrokken en denk echt dat dat een lichamelijke reactie is geweest. Dus ik was allang blij dat die eitjes eruit zijn nu. Mijn buik is al meteen weer helemaal plat, haha!

Geplaatst

Gefeliciteerd lianne!! Gs genieten nu!

Lieve meiden, sorry dat ik zolang niet ben geweest. We hebben hier veel gepraat, gescheld en gehuild. Maar vooral gepraat.

Het begon een maand geleden, ik wactte nog op de bloeduitslagen. Had 2 mei een belafspaak en 9 (!) mei kgen we elkaar pas te pakken. Bloed was allemaal prima, maar of we toch nog even een abkuur wilden doen en of manlief toch nog een sema-analyse wilde laten doen. 2 weken daarvoor was het jiet nodig!

Hier was manlief best wel van geschrokken. Hij zit overspannen thuis mede door de ivf en de bbz. Hij staat er wel achter, mar niet teveel rompslomp.

Met een hoop moeite heb ik voor elkaar kunnen krijgen dat het sperma ook in bergn afgegvn mocht worden. En heeft meneer 2 weken lang excuses lopen zoeken waarom hij het niet had kunnen doen.

Ik ben 2 weken behorlijk kwaad geweest.

Toen tijdens een dronken bui (toen ajax kampioen werd) kwam het hoe woord eruit. Hij wilde wachten tot na de vakantie (september)

Ik heb gehuild, gevloekt, gescholden, enz enz enz.

Waarom zeg jemdat niet gelijk? Heel mijn koelkast ligt vol met medicijnen, elke dag als ik dat ding opentrek kijk ik ertegnaan. Ik word er gek van. September??? Dat duurt verdorie nog 4 maanden, in mijn geval, minstens 5 of 6 rondes!

Zo pissed ben ik nog maar 1 keer geweest en dat was toen mijn ex zei stop maar met de pil terwijl hij dat alleen maar zei om te kijken of zijn evoelens voor mij er nog waren, en niet omdathij zo graag kinderen wilde.

Maar na rekenen en denken. Het komt ook beter uit.

Over 7 weken gaan we trouwen, dat is precies 2 weken na m'n volgende menstruatie, geen goed plan. Daarna zijn we op vakantie, ook geen goed plan.

Ik wil er absoluut niet over nadenken en elke dag minstens 10 keer word ik er aan herinnert. Ik word langzaam zot.

Ik heb me er bij nergelegt maar absoluut niet van harte zullen we maar zeggen.

Dat is ook de reden dat ik zolang niet geweest ben. Ik schaam me diep, maar k kon me er echt niet toe zetten.

Voel me soms ook best schuldig tegenover dat high tea-en. Het lijkt me echt erg gezellig, maar eigenlijk ben ik dus nog niet eens gestart,en dat ga ik voorlopig dus ook niet doen blijkbaar.

Ik wil wel mee, maar vraag me dan af hoe julie daar teenover staan?

Ik wil ook best vaker meekletsen, maar ik heb niet zoveel te vertellen eigenlijk. Is het voor jullie wel leuk als ik hier zo een betje eraan hang?? Soort van groupie ;)

Ik hoor graag wat jullie denken meiden!!

Dikke kus!!!

Geplaatst

Hoi Sandra,

Wat vervelend zeg.Ik kan me zo goed voorstellen dat je zo snel mogelijk van start wilt gaan en dat je er van baalt dat vriendlief er zo lang zijn mond over dicht hield.

Is de lucht inmiddels geklaard?

Dus het word toch september?Dan kan je tegelijk op gaan met Goofy!!

Meid tuurlijk ga jij mee!!Er zijn er velen die nu niet bezig zijn!!

Ik kan ook pas einde zomer van start goofy in sept/okt marlijnne ergens in Augustus en Maris weet ik niet,

Je hoort erbij hoor!!!

Liefs Bianca en tot 11 juni :P

Geplaatst

Hoi Sandra,

wat een vervelende situatie zeg!! Het is heel begrijpelijk dat je zo snel mogelijk van start wilt gaan, en het dan een enorme domper is wanneer jullie daar niet allebei achter staan...

Hopelijk is inderdaad de lucht weer geklaard...

Je hoeft je absoluut nergens voor te schamen!! Het is een zwaar traject, voor jou en je partner. Het is ook normaal dat er dan af en toe wat onenigheid is of wat dan ook. Ik hoop dat je er een vrede mee hebt om in september van start te gaan en in de tussentijd gaat genieten van de mooie tijd die jullie tegemoet gaan. Een mooie bruiloft, heerlijke vakantie en natuurlijk jullie beide!!!

Meid, heel veel sterkte!!!

Liefs Lianne

Geplaatst

Thx meiden, ondertussen heb ik er half vrede mee. Ik wil het niet, maar begrijp dat het de beste oplossing is. Ik zal er dus niet veel zijn hier, omdat het te confronterend is, maar ik probeer het bij te houden ;)

Ja en tot 11 juni ;)

Dikke kus!!!!

Geplaatst

Hey Sandra,

Tuurlijk hoor je erbij!

Ik ben zelf ook enorm gefrustreerd en wat is het dan heerlijk om dat gewoon even hier op dit forum te kunnen uiten. Vooral omdat alle meiden hier op dit forum weten hoe je voelt.

Onze eerste ICSI poging is mislukt en waarschijnlijk kan ik in juli/aug weer beginnen met de pil en de hormonen en dan in sept evt weer een punctie en TP. Ik heb me inmiddels aangemeld bij het topic starten in aug/sept. Ik zat bij het topic van april/mei, maar ben nu wat overbodig hier (ik volg het zo nu en dan nog wel hoor), maar wilde me graag weer ergens aansluiten en dus heb ik me inmiddels maar bij aug/sept aangemeld. Dus misschien is het een idee voor jou om je daar ook bij aan te melden.

Ik wens je heeeeeeel veel sterkte en op naar een prachtige mooie trouwdag!!!!!

En we gaan er voor in september!!!

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden