Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tusele, die onderbroek HAHAHAHAHAHAHA..!! GEWELDIG!!

Verder snap ik je boosheid! Op elk punt.

Ik richt mijn boosheid ook altijd op mijn partner, gewoon simpel omdat het veilig is,

vertrouwd en als het goed is, kennen ze me goed genoeg om te weten dat het soms misplaatste woede is.

Nog maals een dikke knuffel!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Tusele,

Wat kan ik me je boosheid goed voorstellen, en vooral de onmacht die ik er doorheen proef. Bij ons ligt het ook aan mijn vriend, en soms ben ik ook erg onredelijk boos geworden. Ik mag al die hormonen spuiten met alle gemoedstoestanden en lichamelijke ongemakken van dien en ik kan er niets aan doen hoe goed zijn zaad is behalve toekijken hoe hij probeert zo gezond mogelijk te leven.

We hebben ooit een documentaire gezien over het drinken van 2 smoothies per dag, en hoe dat de zaadkwaliteit kan verbeteren. Ik heb me hier helemaal in vast gebeten met als resultaat dat ik de afgelopen paar weken elke dag een smoothie bijna dwangmatig heb gegeven.

Misschien heeft het resultaat gehad. Wie weet. Maar waar ik ook achter ben gekomen, en ik hoop dat het jou bij een volgende poging ook kan helpen, is dat je vooral moet proberen ontspannen te blijven. Het samen te doen. Natuurlijk is ondergoed belangrijk, en hoe gezond je leeft. Maar hoe je er mentaal in staat is een van de belangrijkste factoren.

Maar... daar heb je nu niet zoveel aan. Want nu ben je gewoon boos en ook dat is terecht. Ik kan niet anders zeggen dan heel veel succes... en een heel dikke knuffel!

Liefs Gabriella

Geplaatst

Helaas kan ik niet meepraten over dat gevoel omdat het in onze situatie aan mij ligt waardoor het niet lukt! ik vind het wel terecht dat je van je partner net zoveel inzet mag verwachten als je zelf! Laten we eerlijk zijn, wij moeten lichamelijk toch t meeste doorstaan! Ik heb wel mijn man gevraagd niet te drinken en dat heeft hij gelukkig niet gedaan anders had hij ruzie gehad!

Tuurlijk is het voor de mannen niet makkelijk, ik denk tusele dat het wel belangrijk is dat je openlijk met je partner erover praat en geef maar aan wat je dwars zit meid, het is allemaal niet niks!

Veel sterkte en een dikke knuffel! Xx

Geplaatst

@ Tusele, meis toch, wat voel ik met je mee! Wij hebben nu 2 keer hetzelfde gehad. Wij hebben nu wel rietjes van te voren in laten vriezen. Je moet er gewoon naar vragen hoor zodat je niet voor hetzelfde komt te staan volgende keer. En wel fijn dat ze je eicellen hebben ingevroren. De mijne 15 stuks zijn zo de vuilnisbak in gegaan. In ieder geval succes met je gesprek bij de gyn en toi, toi ,toi!

Even een up-date van ons bezoek aan het ziekenhuis gisteren voor diegene die het willen weten:

Het gesprek bij maatschappelijk werk heeft de lucht geklaard tussen mijn partner en mijzelf.

Het gesprek met de arts ging ook erg goed. Wij gaan ons weer aanmelden in Oktober en krijgen dan gelijktijdig begeleiding van het maatschappelijk werk. Ik ben een uiter en mijn lief is een binnenveter en als het traject start lopen we hier toch wel een beetje spaak. Nu gaan we eerst even de tijd nemen om alles te laten bezinken van afgelopen 2 keer en de warmte van de zomer achter ons laten en dan gaan we weer met frisse moed ertegenaan!

Verder is er bij mij nog bloed geprikt. Amh en Oestradiol. Amh om te kijken waarom de eicellen zo verminderd zijn tussen de 1ste en de 2de keer en de oestradiol omdat ik nog steeds niet ongi ben. Ze hebben ook een echo gedaan en dat zag er goed uit!

Over 3 weken moet ik ongi zijn, als dat niet het geval is moet ik bellen. Op 22.06.11 heb ik een belafspraak met de arts over het lab en kan ik dus gelijk mijn ongi-perikelen van dat moment bespreken. Wel is afgesproken dat ik de volgende stimulatie iets meer Puregon ga gebruiken. Van 150 naar 200 EH.

Ik ben dus zeer opgelucht dat we weer mogen starten (was ik toch wel een beetje bang voor). Dus we gaan weer wachten maar met opgeheven hoofd. We gaan er weer voor!

Voor jullie allemaal veel liefs en ik kom zeker op het forum/hyves snuffelen hoe het met jullie gaat. Het zal alleen even niet meer zo heel veel zijn.

Het gaat jullie allemaal goed.

Knuf en kus van mij,

Goofy

Geplaatst

Effe snel via de telefoon: we hebben een 9cellige emmy aan boord en een 6cellige in de vriezer! Alles ging prima! We zijn nu onderweg naar centerparcs! Xx

Geplaatst

Goofie, goed nieuws meid en fijn dat de lucht nu geklaard is. Geniet van de zomer, dan is hij hopenlijk zo voorbij en is het gauw oktober.

Heel veel sterkte tijdens het wachten, maar de volgende ronde komt het goed!! drie maal is scheepsrecht, toch

Bikkel, wat fijn rustig aan doen deze wachtweken maar dat gaat de eerste paar dagen in centerparcs wel lukken

Geplaatst

hallo dames,

Dank voor al jullie lieve&wijze woorden..

De tegenvaller heeft inmiddels wel een plekje gekregen na soms best pittige gesprekken tussen mijn man en ik. Goed dat e.e.a. bespreekbaar gemaakt is.

Hij gaat voor andere kleding en vitaminen/geen zuivel meer. E.e.a. ook nav een topic op dit forum.

Mijn inschatting is dat er op zijn vroegst in september weer een sperma analyse gedaan wordt en dat als dat goed is het lab-werk en evt tp kan plaatsvinden. Dat voelen voor mij als erg kostbare maanden die we verliezen ivm mijn leeftijd...We hadden nl een deadline voor onszelf op dec dit jaar gesteld om het boek te sluiten als het niet gelukt is. Daar moeten we nog maar eens goed over nadenken.

Ik merk dat de behandeling en het emotionele stuk toch wel zijn effect heeft op mijn lijf. Het positieve: mijn hoofd is minder "vergiet-erig" en dizzy. Na boodschappen doen gisteren in totaal zo'n 30 min te voet heen&terug + rondlopen in winkelcentrum en dragen van de boodschappen in de rugzak was ik bekaf. Gelukkig was mijn mams er zodat ik 's middags nog ff plat kon terwijl Tim met een vriendje speelde. Gisteravond was ik ook op en lag ik er om 20h in. Met sommige bewegingen voel ik mijn buik nog goed. Vannacht toen ik omdraaide had ik een flink schrijnend gevoel..net een schaafwond vanbinnen. Gelukkig geen koorts en geen gewichtstoename. Geen idee of er nog een risico op OHSS is nu ik geen bolletjes hoef..maar goed ik meet maar braaf.

We hebben vage plannen om het HV weekend weg te gaan. Misschien gaan we kamperen.

@bikkel..goed nieuws. Lekker genieten nu!!

@goofy. wat fijn dat maatschappelijk werk zoveel voro jullie betekent.

@lianne..3mnd niet sporten?!?!hoezo? Mijn man loopt 1x/week hard..

@gabriella..schaam j eniet om te klagen over je kwaaltjes hoor.Gooi het er lekker uit hier!

@meezie..dat bang zijn voor de situatie waar we nu in zitten had ik helemaal geparkeerd na het laatste besluit door het zh om niet in te vriezen en geen check te doen op de spermakwaliteit voor de start van de behandeling. Ik merk terwijl ik dit typ dat de boosheid gelijk naar boven komt.. Duidelijk een puntje om aan te kaarten in het gesprek met de arts in juni.

ooooh vooruitzicht op een echo..you lucky girl!!!!:clap2::happydance:

Lijstje bijgewerkt. Nieuw categorie aangemaakt te confronterend om mezelf van het lijstje te halen...

Mei:

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Raba: 20 mei deca, 4 juni gonal F, 19 juni 1e fm

Melis25: 23 mei starten met deca

Bikkel: 24 mei punctie

Ink: 27 mei punctie

juni

Tusele: 13 juni-6 eitjes in vriezer..hoe verder?

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

Meezie: 16 mei (2 embryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Okaasan: 19 mei (1 embryo)

Lianne: 20 mei ( 2 embryo's)

Bikkel: 27 mei (1 embryo)

Suzz: 30 mei (1 embryo)

Ink: 30 mei???

Tusele: september? (e.e.a. nav gesprek 13 juni en zwemmerskwaliteit hubbie in sept)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

meezie: 26 mei testen

Maureen: 29 mei testen

Okaasan: 3 juni

Lianne: 4 juni

Bikkel: 7 juni (bloedtest)

Suzz: 10 juni

Ink: 13 juni???

Geplaatst

Bikkel, lekker gaan broeden nu!! En laat je lekker verwennen in Centerparks meid. Veel plezier, x.

Tusele, ik denk dat 1x hardlopen niet veel kwaad kan. Mijn man sport 3 a 4 keer in de week intensief en op een hoge hartslag, en dan ook nog wielrennen.....

Door daar mee te stoppen 3 maand lang is de kwaliteit aanzienlijk verbeterd.

Fijn dat je goede gesprekken met je man hebt gehad, dit kan voor jullie beide opluchten. En lekker hoor om straks een paar dagen met HV weg te gaan.

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Hoe is het met jullie?

Bij mij/ons gaat alles z'n gangetje. Ik spuit sinds afgelopen maandag de deca en reageer vrij heftig op de hormonen, nu al. Ik ben enorm in mezelf gekeerd, terwijl ik normaal heel erg aanwezig en extravert ben. En ik ben ontzettend moe, ik kan er niet de juiste woorden voor vinden om mijn moeheid te omschrijven. Maar ik heb besloten om me er gewoon aan toe te geven op de momenten dat het kan. Oh ja, ik huil minstens één keer per dag, en waarom? Geen idee... Manlief wilde mij gisteren graag prikken, maar die controle kan ik nog niet uit handen geven. Hij wilde graag meemaken hoe het moet zijn om jezelf te prikken dus ik heb hem een lege spuit gegegeven. Ondertussen ben ik de was gaan doen en na een half uur zat hij nog op de bank; met een een vetrolletje in zijn ene hand en in de andere hand de spuit. Hij keek me aan en zie; lief, ik durf dit niet.

Dus....

Boos ben ik nooit geweest, eerder blij met de dingen die wij wel hebben. Mijn man heeft 4 jaar geleden zaadbalkanker gehad waarbij hij 6 zware chemokuren heeft gehad, een 8-uur durende operatie waarbij er meerdere tumoren en één zaadbal is verwijderd, en last but not least; hij heeft geen zaadproductie meer en dus ook geen zaadlozing meer. Thank god hebben ze voordat ze zijn gestart met de chemokuren zijn zaad ingevroren en daar gaan wij nu dankbaar gebruik van maken tijdens onze ICSI behandeling. Voor ons is elke prik die wij injecteren een stap dichterbij ons doel.

Wees trots op jezelf en op de dingen die je hebt/samen hebt bereikt.

Tot snel dames xxxx

Geplaatst

Mei:

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Raba: 20 mei deca, 4 juni gonal F, 19 juni 1e fm

Melis25: 23 mei gestart met deca

Bikkel: 24 mei punctie

Ink: 27 mei punctie

Juni

Tusele: 13 juni-6 eitjes in vriezer..hoe verder?

Melis25; 3/4 juni ongi, daarna uitgangsecho en starten met Gonal-F

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

Meezie: 16 mei (2 embryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Okaasan: 19 mei (1 embryo)

Lianne: 20 mei ( 2 embryo's)

Bikkel: 27 mei (1 embryo)

Suzz: 30 mei (1 embryo)

Ink: 30 mei???

Tusele: september? (e.e.a. nav gesprek 13 juni en zwemmerskwaliteit hubbie in sept)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

meezie: 26 mei testen

Maureen: 29 mei testen

Okaasan: 3 juni

Lianne: 4 juni

Bikkel: 7 juni (bloedtest)

Suzz: 10 juni

Ink: 13 juni???

Geplaatst

@melis..wat goed van je man dat hij het prikken ook eens wilde ervaren. En dat hij zo eerlijk was! Pfew wat een verhaal van je man zijn medische verleden!

Hubbie wil ervoor gaan om een aantal dingen aan te passen nl

- wijde boxers dragen

- een aantal voedingssuplementen te nemen o.a. nav een onderwerp op het forum hier mbt verbeteren zaadkwaliteit

- geen zuivel/kaas meer eten

- ander dekbed

Vandaag hier druk geshopped.Een mega tas vol met voedinggsupplementen...bij de tuinen waren ze allemaal 2 voor de prijs van 1. Dus hebben we gelijk flink ingeslagen. Nieuwe afrits-outdoorbroeken gekocht. 2 voor thuis, 2 voor werk. Boxershorts en een ander zomerdekbed wol ipv synthisch. En 2 nieuwe hoezen voor het dekbed. Moesten we voor ons huidige ook omdat er een aantal echt te vaal geworden waren. Hubbie vond het huidige zomerdekbed al erg warm en werd regelmatig wakker met een drijfnat T-shirt en het kuiltje bij zijn keel waar zijn sleutelbenen bij elkaar komenvol met zweet..jakkie bah...Het stond nog niet hoog op ons prioriteitenlijstje...maar dit gaf toch ff een zetje in de goede richting.

Geplaatst

Sinds donderdag heb ik testjes in huis en het begon aardig te jeuken.

Vandaag werd ik voor de verandering eens NIET moe wakker. Een paar uur later kreeg ik ook ongesteldheidsbuikpijnjtes. Al mijn hoop ging verloren.

Ik was bijna gaan testen maar durfde het niet aan omdat mijn man niet thuis was en ik erg bang was voor een teleurstelling.

Zojuist dan toch maar getest, samen aan keukentafel. En wat denk je..............

POSITIEF.......................... we zijn zwanger.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

@ Maureen, Yes!!!!!!!!:laugh:!!!!!!!! eindelijk meis, van harte gefeliciteerd!!!!!!!!:clap2:!!!!!!!!

Geplaatst

@melis..zie net bij het teruglezen dat je ook vroeg hoe het met me gaat. Best goed. De tegenvaller is geincasseerd. HEt voelt goed om kansen te zien en ermee bezig te zijn om wat we daaraan zelf kunnen beinvloeden ook daadwerkelijk te doen. Vanavond gaan we naar de toppers en a.s. woensdag een sollicitatiegbesprek. Genoeg positieve dingen om nu mee bezig te zijn..En vooral genieten van wat we hebben elkaar, ons lekkere mannetje en de lieve familie en vrienden. Een moeder van ene klasgenootje van Tim stond afgelopen vrijdagochtend met een bosje bloemen met zonnebloemen op de stoep. Omdat we wel wat zon konden gebruiken. Zo lief!!

Geplaatst

@ Tusele... Wat leuk dat je vanavond naar de toppers gaat, ik ook! Waar zit/sta je?

Na een nachtje van maar liefst 15 (!) uur slaap heb ik er zin in :-) Ben zo moe van de deca, soms heb ik nergens geen kracht voor... :s

Lieve mensen om je heen is het allerbelangrijkste in dit soort situaties, ik spreek uit ervaring van de tijd dat mijn man ziek was. Zo'n bosje bloemen kan je dan enorm goed doen!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier niet zo goed nieuws. Vanmorgen bij afvegen bloed. Gelijk het ziekenhuis gebeld en morgen kan ik komen voor een echo. Helaas daarna nog meer bloedverlies, eigenlijk nu heel de dag al. Voel ook wat lichte krampen in mn buik en er is al aardig wat kleine stukjes weefsel meegekomen. Heb zelf ook het idee dat ik op een gegeven moment een vruchtje opgevangen heb. Als dat mogelijk is.

We zijn intens verdrietig en ondanks dat we morgen nog wel een echo hebben, is het vertrouwen even helemaal weg. Waarom is iets ingenesteld als het nog geen week daarna weer los laat. Is het er een of twee die ingenesteld zijn en is dit bloed een teken van 1 embryo die losgelaten heeft of zit er nog een... allemaal vragen waar we hopelijk snel een antwoord op krijgen want om heel eerlijk te zijn is dit niet echt vol te houden.

Vijf weken zwanger... 1 week intens mogelijk genieten en beleven en weer wordt er een droom uit onze handen weggenomen. Ook mijn borsten zijn ineens veel zachter en minder gevoelig.

Misschien kom ik te pessimistisch over voor sommigen, en lijkt het morgen allemaal nog goed te komen. Er is een heel klein stukje wat daar op hoopt, maar ik wil niet nog verder teleurgesteld worden dan dit, dus probeer me op het ergste voor te bereiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden