Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden,

Ben helemaal happy, er zit een 7 cellig en een 8 cellig ukkie in mijn baarmoeder.

Omdat de 8 cellig een kruimeltje had was het niet goed genoeg om ze in te vriezen (gaat om het dooi proces) maar deze maakte wel een goed kans om verder te delen.

Nu de 2 wachtweken, de laatste week zal wel het ergste zijn, had ik ook bij mijn IUI, maar toch vind ik het nu wel spannender..bij IUI moet er een bevruchting plaatsvinden, dat traject hebben we nu al gehad.

Annemarie, WAUW 19 eitjes, hopen op een goed resultaat, doe lekker rustig aan..

Ellentrik, spannend meid, wachten op het bewuste telefoontje!! het is fijn als je werkgever mee werkt, scheelt echt 95% stress. Heb ook zo´n werk gever. Ik werk op di en do een paar uur en uitgerekend de dinsdag had ik de punctie, maar kreeg alle begrip, steun das heerlijk als je daar geen stress van hebt.

Corina, welkom op het bankje.. zo te lezen wordt het ook jullie 1e TP...heel veel succes

Wish, meid....let op!!! je-jullie geduld wordt beloond maandag, met super follikels!!

Ellie, ik weet hoe je je voelt meid, had er afgelopen dinsdag ook maar 3 daar zijn er 2 van bevrucht en die zitten nu heerlijk in mijn buikje..toen ik dinsdag op de rustkamer zat kwam er een volgend stel bij, deze kregen de mededeling dat van de 9 follikels er niet 1 met een eitje was. Ik vond het zo erg voor ze, dan ben je dankbaar met maar 3 eitjes...ene..we hebben er maar 1 nodig toch..

Meiden, ik blijf voor ons allemaal bidden dat er maar een groen lijst mag komen.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik hoor hier het nieuws op de radio van 17u.. en ik besef plots:eigenlijk mag ik nu al bellen naar de gyn, want het is beluurtje tussen 17u en 18u. Maar het zal wel bezet zijn omdat zoveel vrouwen hem dan bellen met bloedtesten enzo. Populaire vent he :-) WAT WORD IK PLOTS ZENUWACHTIG!!! brr, sebiet toch bellen dan en hopelijk veel bevruchtingen en tp zondag.. Kriebel kriebel in mn buik

Geplaatst

@ Annemarie: Heftig hè zo'n punctie, ik vond het ook hel. De eerste keer zijn ze bij mij op een gegeven moment gestopt omdat ik het niet vol hield. De tweede keer hebben ze wel alles kunnen pakken, maar vond ik het nog steeds verschrikkelijke pijnlijk. Rust maar lekker uit. Dat zal je nodig hebben. Wanner mag je testen?

@ Luck: Yep wij zijn ook wel blij met onze blastocyst. Toen ze e.e.a. uitlegde en vertelde dat tussen dag 2 en 5 er nog 5 van de 8 zijn afgevallen, gaf ons dat goede hoop dat dit het beste is wat je teruggeplaats zou kunnen krijgen.

@ Anneka en Imar: Beide een TP van 2. Super. Imar, wanneer mag je testen?

Ik heb geprobeerd alles te verwerken in het lijstje. (Dat al aardig lang aan het worden is)

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 februari 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari ? embryo('s)

Annemarie84: 1 februari? embryo('s)

Ellie: 3 februari? embryo('s)

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

Luck: 7 februari

Sylvie: 9 februari ?

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Anneka: 12 februari

Imar: ??

Annemarie84: ??

Ellie: 15 februari

Ik zal het hele weekend zoder forum moeten doen. Vanavond ga ik een weekend je weg (ivm vrijwilligers werk). Ik zie er best een beetje tegenop. Ik hoop dat ik me er een beetje doorheen kan slaan. Dat ik voldoende kan slapen en het niet te hectisch wordt. Het is wel altijd kei gezellig, dat is het probleem niet.

Ik ben nog steeds geen testjes gekocht. Ik had er nog liggen, maar die waren al ruim over datum. Maar misschien is het ook maar beter dat ik ze niet in huis heb. Dan kan ik niet (te) vroeg gaan testen.

Zo te zien aan de vele post van de afgelopen dagen, heb ik zondag veel bij te lezen.

Ik wens iedereen een prettig weekend.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hoi Maureen,

Wat knap van je dat je je kan inhouden niet te testen, je hebt in ieder geval afleiding genoeg.

Geniet lekker van je weekendje weg..

Ellen, bellen bellen bellen bellen bellen, gewoon bellen...en dan direct ff zeggen wat de uitslag is...

Geplaatst

GRRR 4 embryo's!!!!! Ik had 14 eicellen, maar de zaadkwaliteit was niet goed, met het ontdooien. getverdegetverdegetver. En ik MAG geen 2 laten terugplaatsen, want dat is wettelijk vastgelegd omdat ik blijkbaar onder het SET val (Single Embryo Transfer), gezien mijn leeftijd en 2de poging. Als k het toch zou doen, en de controle organisaties komen erachter, mogen wij de hele poging op eigen kosten terug betalen, en als het labo daarmee betrapt wordt, 2x zijn ze hun licentie kwijt. Die gaan dus niet eventjes omdat wij het willen 2 terugplaatsen blijkbaar, tenzij het geen topembryo's zijn (7 of 8 cellig). Getverdegetver.

sorry, hier ben ik even niet goed van... ik weet dat er veel meiden zijn die het met minder moeten doen, en ook zwanger raken, maar ik had écht gedacht om minstens de helft bevrucht te zien..

Geplaatst

Ellen kan me voorstellen dat je het teleurstellend vindt heb dit ook een keer gehad, 17 eicellen en maar 5 bevruchtingen, 2 tp en 1 cryo.

Als je dan ook nog maar 1 tp krijgt is dat erg frustrerend.

Geplaatst

@ Anneka, Yeah wat goed zeg! 2 embriootjes in je buik. Ga der maar goed voor zorgen ;-) Bij mij gaat zo'n eerste ww ook best snel voorbij. De 2e is toch het spannendst. Heel veel su6 meid!

@ Sylvie, ik hoop voor je dat je zwanger bent natuurlijk. Niet te snel je groentela legen he,... Je weet maar nooit of je het zelf nog nodig hebt ;) Ik begrijp dat wanneer je niet zwanger bent, IVF gaat doen? Is het niet zo dat wanneer de man slecht zaad heeft dat er dan standaard voor icsi gekozen wordt?

@ Ellentrik, al gebeld? Wat was de uitslag?

@ Maureen, ik mag wanneer er bevruchting is en dinsdag de terug plaatsing is testen op: Valentijnsdag :) Geniet van je gezellig weekend en denk om je rust :-)

Geplaatst

Ellen, he meid, ik begrijp je teleurstelling, maar probeer een positief lichtpuntje te vinden meid...

Kunnen ze er 3 invriezen? dat is dan toch wel weer een lichtpuntje..

Ik begrijp dat je onder de 36 bent? daarom mag je er maar 1 terug plaatsen? dat is ook bij IVF zo..

Meid, ik geef je even een hele dikke:positive energie: die helpt vast..wedden??

Geplaatst

@ Ellentrik, Wat een domper, ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent. Maar wat je zelf ook zegt er zijn er die het met minder moeten doen en ook zwanger worden. Kop op meid!

:hugs2:

Geplaatst

Annemarie nee de groentela gaat pas leeg na 20 wk.

De hoeveelheid schommelt nogal, soms goed genoeg voor iui en dan weer niet.

We hebben 1x icsi gedaan en 1x ivf/icsi. De laatste bij Mc Kinderwens waar ze ter plekke bepalen wat handig is. De laatste keer dus betere resultaten met ivf ipv icsi??

Maar nogmaals ze overleggen wat jij wilt en geven hun mening dus misschien wordt het weer ivf of icsi of beide.

Geplaatst

Hoi meiden,

Is er nog plek op het wachtbankje?

Ik heb vandaag een tp gehad van een mooie 8-cellige embryo en mag 9 februari testen, spannend!

Gelijk een vraagje: ik ben vanmiddag in alle consternatie te laat de utrogestan bolletjes ingebracht! Normaal doe ik dat om 7 uur, om 15 uur en om 23 uur maar nu dacht ik er pas om 17.15 uur aan, en dat uitgerekend op de dag van terugplaatsing! Zou dat kwaad kunnen?

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Testen;

Laika: 9 februari

Geplaatst

Hoi Laika,

Toevallig heb ik het vanmiddag bij het terug plaatsen gevraagd, ik ben nl de avond na de punctie het helemaal vergeten. Ik heb de 1e 2 pas de volgenden ochtend ingebracht..

Het was niet erg, nou als dat van mij al niet erg is, dan is dat van jouw helemaal niet erg.

Ik heb een inbreng buisje gekregen voor de bollen, nou dat is een aanrader!!

Geplaatst

Oh Anneka, wat een toeval! En een pak van mijn hart, dank je wel!

Zo'n inbrenghuls lijkt mij ook wel wat. Maar hoe doe je dat dan op je werk? Met een 'vieze' huls naar de gezamelijke kraantjes lopen om hem schoon te maken? Of werkt het anders?

Geplaatst

Hoi laika,

Als ik ergens was waar ik de huls niet meteen kon schoonmaken, rolde ik hem in wcpapier en maakte ik hem later schoon.

ik kookte ze ook regelmatig uit.

gr Esther

Geplaatst

Hoi meiden,

Wish, kon je al zien hoeveel follikels het er ongeveer zijn? Het wachten wordt vast en zeker beloond! Volgende week om deze tijd zit je op het wachtbankje...

Ellie, het aantal follikels maakt niet uit hoor, ik heb tot nu toe ook steeds 2 of 3 gehad, en alle keren zwanger. Gaat om de kwaliteit, 1 is genoeg!

Corina, spannend maandag TP! Succes

Ik zal veel proberen mee te kletsen Ellen, dat zal zeker goed zijn om de tijd sneller te laten gaan. Buiten dat is het ook gezellig!! Ik ben benieuwd of je een TP krijgt! Heb je al gebeld?? Wat een meelevende baas, fijn is dat

Maureen veel plezier met het weekendje weg, geniet ervan, het wordt wel lekker weer geloof ik! O, ja bij het lijstje staat er denk ik een tikfoutje, moet januari zijn ;-) anders moet ik wel heeeeel lang wachten...

Anneka, wij gaan een beetje gelijk op volgens mij, wanneer heb jij de punctie gehad, wel eerder denk ik gezien de celdeling.

Bij mij was woensdag de punctie en vandaag de TP en over 15 dagen mag ik testen. Vorige keer heb ik het 14 dagen na de punctie gedaan, misschien nu wel weer hoor...

En Sylvie, je weet maar nooit!!!

De TP is verder goed gegaan, er waren twee embryo's waarvan 1 topembryo (4-cellig/a kwaliteit), 1 had al afbraakverschijnselen en de ander wordt misschien ingevroren als ie het weekend goed doorkomt ;-)

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Het is haast niet bij te houden hier, zo druk ;-) ik loop alweer achter met mijn reactie, maar Ellen, idd als je op meer rekent en wat ook wel realistisch zou zijn, dan valt het wel even tegen!

Laika, ook een TP vandaag, spannend, succes met wachten! En zo'n inbrenghuls heb ik van het ziekenhuis gekregen, ik heb er zelfs wat meer gevraagd ivm hygiene, maar uitkoken vind ik ook een goed idee. Wat ik vreemd vind is de periode dat we door moeten gaan met die bolletjes, dat is soms zeer uiteenlopend! Ik hoor soms meiden die ze maanden moeten gebruiken en ikzelf tot de testdatum en mag daarna stoppen.... vreemd toch....

Tot zover weer, groetjes!

Geplaatst

Imar, ik heb afgelopen dinsdag de punctie gehad en vanmiddag de tp, ook ik heb bolletjes meegekregen 74 stuks dat is voor 14 dagen maar vanaf de punctie gezien dan..

Laika, uitkoken is inderdaad een goed idee, ik kan ze zelf thuis inbrengen om dat ik maar 2 x 5 uur werk.

Meiden, ff aan de deskundigen, ik heb best last van mijn onderbuik net boven het schaambeen, bij het opstaan voel je best een druk ..is dat normaal???

Geplaatst

Anneka, dat had ik ook vlak na mijn TP, ook flinke steken in mijn eierstokken. Ze hebben daar toch zitten wroeten natuurlijk...

Hier is alles nog redelijk onder controle. Gelukkig genoeg afleiding. Vandaag een sollicitatiebrief geschreven. We doen maar gewoon of er niets aan de hand is: als ik zwanger blijk te zijn dan zien we wel weer verder! Morgen geven we een feestje want manlief is jarig. Zag er eerst wel tegenop maar het geeft ook afleiding.

Allemaal succes met wachten girrrlzzz!

Geplaatst

Mm, Anneka, ik heb geen last van druk achter mijn schaambeen. Maar ik kan me inderdaad wel voorstellen dat dat nog napijn is van de punctie.

Meiden, wij gaan gaan een kort weekendje weg (vanaf morgenochtend tot zondagavond), even de zinnen verzetten! Ik spreek jullie zondagavond/maandag weer!

Liefs, Laika

Geplaatst

Ja Imar, elk ZH heeft z'n eigen methodes blijkbaar he, ik vind het net zo gek.

Anneka, druk op het schaambeen kan vanalles betekenen, maar wat het is zou ik niet precies kunnen zeggen. Als je het echt niet vertrouwt bel je best even met je arts!

Bedankt,voor de bemoedigende woorden.. Ik ben intussen over de teleurstelling heen (hoewel), want er valt toch niks meer aan te doen. ik hoop alleen maar dat het goed afloopt en ik me dus zorgen voor niks heb gemaakt. Maar ik vrees een beetje voor een cryo-overschot. En dan is het alweer helemaal opnieuw beginnen.

De dochter van m'n vriend is in elk geval wel mee met mijn excuus: ik heb een buikspier verrokken en ben superstijf van het fitnessen :-)

Fijn weekend iedereen!

Geplaatst
Hoi meiden,

Zou ik bij jullie op het bankje aan mogen schuiven??

Wij doen eiceldonatie en nu heeft gisteren de doneuze een punctie gehad, en wij hebben vandaag te horen gekregen dat alles goed was gegaan en dat we maandag een TP hebben.

Liefs Corina.

Hoi Corina,

Kom er gezellig bij. Wat enorm spannend, heel veel succes maandag!

Fijn weekend!

Geplaatst

He Ellen...

getverdegetver... dat is idd niet het bericht waar je op gehoopt had met 14 eicellen!!!

maar... denk aan mij..... 2 bevruchingen en nu zwanger en een brusje in de vriezer..... Het KAN hoor meid....

Raise your head up

Lift high the load

Take strength from those that need you

Build high the walls

Build strong the beams

A new life is waiting

But danger's no stranger here

Geplaatst

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reactie's.

Dit is idd onze eerst TP en vind het behoorlijk spannend allemaal.

Ik heb mij zelf ook ff bij aan de lijst toegevoegd. ( als jullie dat niet errug vinden)

Meiden zet hem op wij gaan deze maand een groene bank van maken oke??

:goodluck::positive energie:

Liefs Corina

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Corina : 31 januari 1 embryo

Testen;

Laika: 9 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden