Ga naar inhoud

Miepie80 en haar drieling


Sab

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 762
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Miep,

 

Ik vind dat je het zo knap doet!

Ik hoop op een mooie echo voor jullie dinsdag.

Het is vervelend om zo lang in het ZH te moeten liggen, maar je bent in goede handen

en er wordt goed voor je gezorgd en op je gelet en op je kleine moppies.

Denk aan je,

 

Liefs, beau

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Hoi Miep,

 

jeetje wat lees ik allemaal hier. Ik ben niet zoveel meer online. Wist wel dat je zwanger bent van een 3-ling maar de rest heb ik helemaal gemist. Meid wat zijn jullie een vechters en vechters komen er hoor. Jullie gaan het zeker nog een paar weekjes volhouden. Je bent in ieder geval over de 26 weken heen en elke dag telt nu dus blijf maar lekker liggen (hoe moeilijk het me ook lijkt). En inderdaad wat Pien schrijft moet je zeker doen, foto's laten maken, een soort dagboekje bijhouden voor later. Ik heb totaal geen vergelijkbare situatie, maar Robbie heeft na 4 dagen een hele zware operatie gehad en Jens heeft 24 uur heel kritiek gelegen en die heb ik ook pas na 4 uur na de geboorte mogen zien. Gelukkig had ik bij beide fijne verpleging die ook foto's hebben gemaakt, dagboekje bij gehouden. Ik had naast mijn bed een schrift liggen en ook naderhand bij de het babybedje en de verpleging vond het maar wat leuk om verhaaltjes/ervaringen etc op te schrijven en het is super fijn omdat later terug te lezen. Ik ga je zeker volgen. Heel veel sterkte voor jou en miepman en de 3 frummels.

 

Dikke knuffel vanuit Rotterdam

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi miepie,

 

elke keer als ik op het forum kom wil ik even weten of alles hier goed gaat, maar gelukkig is het op dit moment nog zo.

Ik leef met jullie mee, en ik hoop dat ook dat alle 3 de kindjes deze wereld mogen gaan verkennen!

heel veel sterkte, lekker veel laten verwennen(kan denk ik ook niet anders)

 

knuff van ons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miepie en miepman

 

wat een goede berichten!! jullie houden het zo geweldig vol en Flupke is ook weer zo goed op weg, ik hoop dat de groeiecho zal bevestigen dat het met alle drie lekker gaat.

Veel succes en sterkte meid, je ziet het, iedereen leeft ontzettend met jullie mee

 

liefs

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miep, iedere keer eerst even hier kijken of er een berichtje van je is, en gelukkig positieve berichten. Jeetje wat leef ik met jullie mee! Ook vind ik dit topic zo bijzonder, het is hier altijd zoooo druk! Zo fijn om te weten dat iedereen zo mee leeft! Heel bijzonder.

 

Ik begrijp dat je nog steeds in het LUMC ligt? In ieder geval ben je daar in goede handen. Hou vol en ik hoop zo voor jullie dat alles goed gaat.

 

Liefs Guusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Miepie,

 

Ik wil je ff laten weten dat ik je een enorme bikkel vind. Ken je ook van ZP en probeer je verhaal te volgen. Zo absurd eerst 2, dan 3 en dan nu al deze zorgen... Ik hoop zo ontzettend voor je dat alles naar omstandigheden goed blijft gaan.

Elke dag is er 1!!

 

Dikke knuffel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Miepie,

 

Goed zeg dat je 3 kanjers het tot nu toe zo goed doen! Hoop dat de echo dinsdag gaat bevestigen dat Flupke weer aan het bijtrekken is qua groei! Hoop ook dat jij het nog een aantal weekjes kan volhouden. Weet uit eigen ervaring dat het inderdaad snel kan verslechteren dus het is wel heel goed dat ze je zo strak in de gaten houden. Je vroeg naar mijn verhaal dus zal het kort even samen vatten.

Ik had ten eerste een enorme hoeveelheid oedeem, dat echt ook gewoon niet meer wegging ook al ging ik de hele dag liggen. Ik had met name dat ik 's nachts me erg ongemakkelijk voelde en heb de laatste week bijna elke nacht in bad gelegen om maar een beetje te kunnen ontspannen. Zwangerschap ging tot vlak daarvoor overigens erg goed hoor, heb tot 34 weken gewerkt alhoewel op het laatst wel wat op mijn tandvlees... De bloeddruk was wel steeds verhoogd maar niet dramatisch, liep langzaam op. Had ook we steeds pijn in mijn rechter bovenbuik, maar dacht dat dat de jongens waren die schopten tegen mijn ribben op dezelfde plek. Achteraf bleek dat toch mijn lever te zijn.

Bij de standaard controle die wel inmiddels wekelijks was vanwege mijn bloeddruk, vroeg de gyn hoe het ging en ik zei dus niet, want was het helemaal zat met dat vocht en was ook al weken enorm aan het hoesten. De bloeddruk bleek weer hoger en toen moest ik een uur bloeddruk controleren, bloedonderzoek en urine. Moest toen direct blijven want lever- en nierfuncties waren gestoord en ook de bloedplaatjes. Ik kreeg allerlei medicijnen en ook magnesium omdat ik veel te hoge reflexen had en dus een risico op een insult. Leek de volgende dag wat beter te gaan overdag met mij dus toen werd besloten af te wachten maar 's avonds ging het echt weer veel slechter en gingen de bloedwaarden sterk achteruit dus werd besloten om de kids te halen. Ik moest toen helaas nog met de ambulance naar Rotterdam omdat in Den Haag geen intensive care bed beschikbaar was. De jongens zijn vroeg in de ochtend dmv een keizersnede geboren. Gelukkig deden zij het meteen erg goed. Ik heb nog twee dagen op IC gelegen en van die tijd kan ik met weinig herinneren helaas, vandaar dat ik het volledig met Pien eens ben over die foto's ed.

Gelukkig gaat het daarna snel beter alhoewel ik niet wist wat me overkwam toen ik voor het weer ging douchen na 2 dagen ic. Hou daar ook rekening mee straks na de bevalling. Jij hebt nl dan al weken bedrust gehad dus je zal echt de tijd nodig hebben om lichamelijk weer op te knappen, dus hopelijk heb je wat hulp. Ws krijg je ook een keizersnede of niet? De kids zullen nl nog weken in het zh moeten blijven en jij kan echt een tijd niet veel dan. Wil je absoluut niet bang maken hoor! En bij jou wordt nu alles zo goed in de gaten gehouden dat ze het echt niet zover laten komen. Hoop zo van harte dat de kleintjes nog minimaal 2 weken kunnen blijven zitten en liefst nog 4, zodat ze alle 3 een goede kans maken en dat jij er niet teveel onder hoeft te lijden. Laat je maar lekker verwennen en doe alleen de dingen die je zelf fijn vind en waar je zin in hebt. Wat anderen willen is niet belangrijk op dit moment! Vind dat je het super doet en blijf hier zeker je volgen. Een drieling is wel echt super bijzonder....

 

PS. Als ze eenmaal goed gaan groeien zijn ze groot voor je het weet. Job en Stijn zijn inmiddels meer dan 3x hun geboortegewicht (4 maanden oud). Is geen verschil meer met de kindjes van dezelfde uitgerekende maand!

 

Liefs, Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel.

 

Guusje, lig inderdaad nog steeds in het LUMC.

 

Henkiepenkie, heel erg bedankt. Erg fijn om een ervaringsverhaal te lezen.... Ik zit dus gelukkig nog in dat stadium waarin het bij jou helemaal niet bekend was dat je zw.verg. aan het ontwikkelen was, dus ben erg blij dat het bij mij nu dagelijks zo goed in de gaten wordt gehouden.

 

Vandaag groeiecho gehad en Flupke doet zowel de artsen als ons versteld staan! De laseringreep is morgen twee weken geleden; precies twee weken geleden werd Flupke geschat op 414 gram (Quick 680 en Sjors 750 geloof ik). Vandaag: evenveel vruchtwater als de andere twee, nog wel een vergroot hartje maar verder gezond en 730 gram!!!!! En Quick 900, Sjors 930. Sjors en Quick liggen daarmee op precies gemiddeld gewicht voor de termijn, Flupke nog onder de ondergrens op de curve, maar er dichterbij dan twee weken terug. Ze doen het dus alledrie super, herstellen heel goed van de ingreep.

 

Mijn bloedwaarden blijven ongeveer gelijk - gisteren weer iets beter dan eergisteren, dag ervoor weer net een paar punten achteruit, dus blijft ongeveer gelijk alles samen. Bleoddruk lijkt redelijk onder controle met de medicijnen die ik nu krijg, elke keer rond de 140/90. Enige 'slechte' uitslag was de 24-uurs urine test van gisteren, die liet een verdubbeling van eiwitten in de urine zien, maar da's op zich niet dramatisch. So far so good weer dus, en hopen dat ik zo nog een tijd door mag gaan.

 

Het protocol wat al op de verloskamers lag is nu mbt Flupke aangepast (zelfde behandeling als Sjors en Quick). De artsen hebben het er omdat ik zo stabiel ben zelfs even over gehad me naar huis te sturen, maar om de dag controle-echo, bloedprikken, bloeddruk meten met 2 uur er tussen, etc. is belastender dan hier liggen, en vinden ze toch wat te risicovol omdat de ziekte ineens heel snel kan ontwikkelen. Ik blijf voorlopig liggen waar ik lig dus (moet eerlijk bekennen dat het - ondanks dat het niet leuk is in het ziekenhuis te liggen - ook wel rust geeft dat ik hier voortdurend in de gaten gehouden word).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miepie wat een mooi bericht zeg!!

Je hebt een stelletje vechters in je buik ( hebben ze mama hè)

Kan me voorstellen dat je het prettiger vind om in het ziekenhuis te blijven...wel zo veilig toch, alles en iedereen in de buurt!

Nou mijn duimen blijven draaien voor jullie!

 

liefs Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Wouw wat een super nieuws zeg en ik kan me voorstellen hoor dat je liever in het ziekenhuis blijft. Het is toch een veiliger gevoel. Volhouden en wij houden de duimen draaiende hier.

 

Liefs Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa Miepie, wat ontzettend fijn om te horen. Ik hoop zo dat Flupke deze groeispurt doorzet. Helemaal geweldig. Hou vol meid en inderdaad hoe vervelend ook het lijkt er op dat je in het ziekenhuis nu beter op je plaats bent.

Ik denk veel aan je hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden