Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:clap2:

goed nieuws Toverstafje! Lekker genieten nu! Geen traantjes gelaten?

Ik stel me dat altijd zo voor, maar net zoals met de positieve test, zal het wel niet :-)

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rabelletje en Toverstafje wat een goede nieuws!

Gefeliciteerd met jullie mooie echo's!

Ellen ik ben ook niet misselijk.Soms wil ik eigenlijk best zijn ...haha.Ik voel niks,ook mijn borsten zijn niet gevoelig.

Soms maagzuur maar die is er ook niet meer.

Gister heb ik mijn eierstoken gevoel en ik raakte een beetje in paniek,maar toch moet ik het niet doen. pfff....wat duurdt wachten lang he.

Wish vreselijkle droom zeg.

Maar ik zal zeggen dat het juist goed is.

Ik heb voor mijn beoordeling gesprek gedromd dat ik ontslagen werd en volgende dag super gesprek gehad(haha)wat ik wil zeggen is dat je ukki nu heel hard aan het groeien is :)

Groetjes,Violeta

Geplaatst

@Wish dankjewel

@ivfmoeder: ik eet elke keer kleine beetjes...ik hoef dus niet over tegeven dus hou het dan wel binnen,ja gisterenavond 1 keer overgegeven

maar ik eet veel soepstengels,crackers,beschuit en soms wat brood/warm(dat gaat het minste)

@Rebelletje!Super zeg geniet ervan!!!

@toverstafje super zeg!!!!!!

meiden geniet ervan dat je niet misselijk ben!!! ik kan me er soms ook echt ongelukkig en depri door voelen!!

Geplaatst

Doortje

wel fijn om te weten dat jouw lichaam goed bezig is voor de kleine he? hoelang ben je van plan om accupuntuur te doen? mijn lichaam is een black box. geen idee wat er gaande is. ik zou het wel graag willen weten, maar ik moet nog even wachten voor mijn 1e echo (de 14e).

Toverstafje

dus jij had een heerlijk dagje. lekker winkelen en een mooie echo. heerlijk genieten dus. heb je wat leuks gekocht (meteen een leuk aandenken aan deze dag).

Ellentrik

ik heb met mijn positieve test wel even gehuild van blijdschap en ongeloof. het duurde niet zo lang hoor. 5 seconden. :-)

violeta

wauw, wil jij echt misselijk zijn... :-)

deze weken zijn minstens zo erg als de ww. gelukkig bijna weekend, genoeg afleiding (ook geen computer in de buurt).

Geplaatst

Is inderdaad een fijn gevoel IVF moeder. Ik houd de acupuntuur aan tot de 12 weken en ga eens in de 2 a 3 weken. NOg twee keer waarschijnlijk nu en dan stop ik er mee, want dan is de kritieke fase voorbij

Geplaatst
Doortje

wel fijn om te weten dat jouw lichaam goed bezig is voor de kleine he? hoelang ben je van plan om accupuntuur te doen? mijn lichaam is een black box. geen idee wat er gaande is. ik zou het wel graag willen weten, maar ik moet nog even wachten voor mijn 1e echo (de 14e).

Toverstafje

dus jij had een heerlijk dagje. lekker winkelen en een mooie echo. heerlijk genieten dus. heb je wat leuks gekocht (meteen een leuk aandenken aan deze dag).

Ellentrik

ik heb met mijn positieve test wel even gehuild van blijdschap en ongeloof. het duurde niet zo lang hoor. 5 seconden. :-)

violeta

wauw, wil jij echt misselijk zijn... :-)

deze weken zijn minstens zo erg als de ww. gelukkig bijna weekend, genoeg afleiding (ook geen computer in de buurt).

Haha...nee natuurlijk niet,maar als ik ongi pijn in mijn buik voel en verder voel ik me helemaal niet zwanger,heb ik zoiets van: IK WIL WAT VOELEN! Maar alleen als bewijs dat het goed gaat.Stom eigenlijk,want vorige keer heb ik van alles en nog wat gevoel en toch ging het mis.

Maar ik voel echt niks! Alleen honger haha,mijn vriend zei : Ja hoor,goed excuus,je hebt altijd trek! En dat is ook zo....:)

Maar Valesca ik vind het vrechrikkelijk zoals je zich voelt. Neem me niet kwalijk,hoor.

Groetjes,Violeta

P.S: Ik ga lekker eten haha...

Geplaatst

Rebelletje en Toverstafje, gefeliciteerd met jullie goede echo's!!

Hier ook nog steeds flink misselijk. Vorige keer had ik dat tot ongeveer 10 weken. Nog een aantal weken te gaan dus.

Als ik t zo lees word oktober een druk maandje!! Gezellig!!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Wendy,

Ik vind het ook een gezellig topic en inderdaad een drukke maand.

Jammer dat niet iedereen hier blijft schrijven die zich op het lijstje hebben gezet.

Ter zijne tijd een nieuw lijstje maken als de andere zich niet meer melden?

Zien we over een poosje wel.

Geplaatst

Whooehoee wa een goed nieuws allemaal!! Toverstafje en Rebelletje super zeg! Gefeliciteerd meiden!

Hier ook (helaas) nergens last van.. maar goed het kan nog komen ;)

Ben in totaal 5x zwanger geweest waarvan 3 mk , en alle 3 ontdekt door de echo's.. maar alle zwangerschappen waren ook verschillend qua kwaaltjes..

Bij de zwangerschap van m'n meissie heb ik nergens last van gehad en kon dus ook maar niet geloven dat alles wel goed was en ze is toch echt gezond en wel geboren... dus hou mezelf maar voor dat het niks zegt..

En indd deze weken zijn voor mij ook echt killing! Wel genoeg gewacht denk ik wel eens ;) Maar goed , ik vond eigenlijk het afwachten tussen de punctie en de tp nog het ergste! Het was zo spannend of er wel bevruchting op zou treden , helemaal toen ze in het lab ons al gingen voorbereiden dat 1/3 het niet zou halen en dat er an nog gescreend zou worden enz...

Toen dach ik wel even van dan zijn 5 eicellen niet veel...

Dames een fijne avond , ik ga lekker bankhangen!

Liefs Griet

Maar toch die onzekerheid he?

Geplaatst

Hey MissGriet,

mijn echo is ook op de 14-de!Van ivfmoeder ook! Gezellig samen wachten!

Kiling he?Zooooo lang wachten phhh....

Ik ga ook een filmpje kijken

Gr.,Violeta

Geplaatst

Griet,

Voor jou is het wachten op de echo dan helemaal spannend. Heftig hoor om dit 3 keer mee gemaakt te hebben.

Het wachten op het telefoontje of dat er bevruchting en embryo's zijn ontstaan is inderdaad ook spannend, maar dit wachten duurt niet zo lang.

Wij krijgen dit één dag na de punctie te horen.

Het wachten tot de testdag en nu tot de eerste echo duurt langer en daarom vind ik het spannender omdat de uitslag langer op zich laat wachten.

Meiden, allemaal een prettig weekend!

Geplaatst

Wat een goede berichten hier allemaal. Houden zo!

Vreemde toestanden met die kwaaltjes. Ik heb vanochtend helemaal niet lekker geshopt, was zo misselijk dat ik een fles water en mueslireep heb gekocht en een half uur van te voren al in het zkh was. Kon ik daar uitduizelen. Mja het is voor een goede zaak!

Ik zit op m'n iefoon te typen dus kan niet zo goed bijhouden wie/wat/waar, ik reageer morgen even op de rest.

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

....oktober: Pebbels

Eerste echo

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

2 maart: Frann

7 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

14 maart: Violeta

14 maart: MissGriet

Tweede echo

10 maart: Mamavannoah

11 maart: Mickey1979

22 maart: Valesca

Derde echo

3 maart: Toverstafje

Hoop dat het zo weer klopt.

Geplaatst

Uitgerekend

21oktober: Pebbels

Eerste echo

Tweede echo

Derde echo

Geplaatst

hallo dames,

ik heb mijn uitgerekende datum ook erbij gezet en sorry dat ik niet veel actief ben met schrijven, maar lees hier wel veel.

wil graag Ceece feliciteren, want wat was dat spannend.

ik was 9 weken zwanger ( dat dacht ik ) toen kreeg ik mijn echo en bleek dat mijn beeb maar tot 6 weken was gegroeid.

mijn lichaam heeft het niet uitzichzelf afgestoten en kreeg juist steeds meer zwangerschapssymptomen. ben dus ook erg onzeker en durf ook nog niet blij te zijn.

wens iedereen veel succes en sterkte met afwachten en ook de dames die al hun 1e echo hebben gehad , van harte en op naar een mooie 2e echo.

liefs

Rita

Geplaatst

Uitgerekend

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

Derde echo

Geplaatst

Uitgerekend

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

Derde echo

Geplaatst

Pebbels,

Krijg je op 8 maart dan niet je tweede echo?

Maakt echt niet uit hoor of je hier nu leest of schrijft.

Iedereen maakt dit voor zichzelf uit.

Geplaatst

het ongigevoel (branderig gevoel) heeft nu geplaatst gemaakt voor steken (links, beetje in de buurt van mijn eileider, lies). dan weer een sterk, en dan weer minder sterk gevoel, als een soort golfbeweging.

Geplaatst
het ongigevoel (branderig gevoel) heeft nu geplaatst gemaakt voor steken (links, beetje in de buurt van mijn eileider, lies). dan weer een sterk, en dan weer minder sterk gevoel, als een soort golfbeweging.

Klinkt bekend Ivfmoeder! Dit heb ik ook even gehad.. alleen wel eerder en nu af en toe nog een steek .. ik had het links en het voelde net als een eisprong

Heel vaag eigenlijk.. volgens mij hebben meer zwangeren dit hoor!

Liefs Griet

Pff ik kan weer es niet in slaap komen.. zo nog maar eens een poging wagen..

Geplaatst

dag dames. Ik heb idd ook een tijdje niet geschreven maar was ook druk aan het meelezen.

Het is hier al lekker druk geworden! Ben blij dat het voor zoveel dames allemaal goed aan het lopen is.

Ik weet nog dat ik een tijd geleden ook last van kwaaltjes zou hebben om toch mentaal iets meer zekerheid te hebben.

Wel, ik heb ze gekregen ook. Ik krijg bijna geen eten binnen en ben constant draaierig. Gisteren was het zelfs zo dat ik lekker een douche aan het nemen was en dat ik me met op tijd kon zetten omdat alles zwart werd voor m'n ogen. Toen dat begon te beteren ben ik naar de wc mogen spurten om over te kunnen geven. Ik heb het er graag voor over, da's zeker. Alleen jammer dat ik moet wachten tot de 15de voor m'n 2de echo.

Ook m'n overstimulatie is nog volledig over maar dat kan blijkbaar tot w12 of zelfs w14 zijn da'k daar last van zou kunnen hebben.

Geplaatst

Griet,

Vervelend dat je slecht in slaap kan komen.

Nog wel wat kunnen slapen vannacht?

Ik zelf kom wel in slaap, maar word 's nachts een keer of 6 wakker, dat is ook erg lastig.

Akara,

Dus jij hebt de kwaaltjes nu in alle hevigheid gekregen. Dat is dan ook minder.

Nog steeds overstimulatie, dat dit zo lang kan duren wist ik niet. Wat voel je nu nog hiervan? Opgezette buik, pijnlijk?

15 maart duurt inderdaad nog even.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden