Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

21oktober: Pebbels

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

2 maart: Frann

7 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

14 maart: Violeta

14 maart: MissGriet

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

10 maart: Mamavannoah

11 maart: Mickey1979

15 maart: Akara

22 maart: Valesca

Derde echo

3 maart: Toverstafje

Akara, ik heb je in het lijstje vermeld vindt je dit goed?

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een ontzettend stoer lijstje is dit. En wat ben ik voor nu even verwend met mijn 3 echo's!

De pijntjes in eierstokken enzo komt heeeeel bekend voor. Hoort er bij!

Er werd hier net een mega bos bloemen met doos bonbons vezorgd. Van een vriendinnetje die ik de laatste tijd wat minder sprak, maar wel achteraf informeerde dat ik ivf had gedaan (had ik haar normaal veel meer bij betrokken). Ben er zo blij mee!!! Echt heel leuk gevoel. Helpt wel om zelf ook wat blijer te worden, durf dat nog niet zo goed.

Akara wat erg die misselijkheid zeker als je echt moet overgeven. Ben ook heel misselijk maar geen overgeven.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Hey Rita,wat een bericht!

En nu? Is er eeh haart actie? Moet je dan niet over 1 week weer een echo laten doen?

Wat hebben ze gezegd dan?pff....sterkte tot 8-maat

Akara wat vervelend,ik wist het ook niet dat er zo lang kan duren-overstimulatie.

Kan je iets aan doen,behalve rust nemen?

Geplaatst

Rita (Pebbels),

Ik concludeer uit je berichtje dat je zwanger bent en dat de echo goed was.

Maar vindt de zin die je schrijft wat verwarrend, 'dat je lichaam het niet heeft afgestoten', wat bedoel je hiermee?

Ik duim voor je dat het goed mag blijven gaan!!

Geplaatst

Violeta, Ik wist ook niet dat het zolang kon duren een overstimulatie daarom dat ik me toch zorgen maakte door de buikpijn en soms pijnlijke steken die ik had. Ik wou echt graag vroeger op controle gaan zodat ik gerustgesteld was maar dat mocht gewoon niet. Het antwoord was: je bent nu zwanger, als je er volgende week nog zoveel last van hebt moet je maar je gewone gyn contacteren en daar je afspraak vervroegen... Was die reactie ook niet gewent van hen. (Was wel tegen m'n man maar toch) Anders zijn ze zo meedelevend...

Ik kan idd niets anders doen dan het rustig aan doen en zoveel mogelijk water proberen drinken. Ik ben gewend om bruis te drinken dus dat plat komt m'n oren al uit. En wat dat rustig aan doen betreft is ook niet altijd eenvoudig. Ik zit namelijk in m'n opzeg. Ik ben speciaal van dienst veranderd omdat er daar een vacature open stond die ingevuld moest worden en ik dacht, als ze content zijn van me, dan zal ik mss wel mogen blijven. Nu is er gisteren bekend gemaakt dat ze inplaats van een fulltime een 3/5 ervan gemaakt hebben. En da's zo goed als onhaalbaar voor onze portomonee. Resultaat: extra stress die ik kan missen als de pest.

Wish, Geen probleem om me erbij te vermelden ze. Ik kon dat ff niet doen omdat ik deze ochtend mobiel bezig was.

Geplaatst

He meiden,

Heb de laatste dagen alleen naar geslapen, heb een flinke buikgriep te pakken. Nu weer even uit bed dus en toch meteen even bijlezen hier.... Gelukkig een hoop goede berichten te lezen.

Pebbels, ik snap alleen jouw berichtje niet zo heel goed. Hoop dat het allemaal goed gaat!

Pfff, voel me nog bij lange na niet fit, dus ga maar weer even ervandoor...

Liefs Mickey

Geplaatst

hallo meiden,

ik heb mijn berichtje terug gelezen, lekker verwarrend voor jullie!!, sorry.

ik heb 2 jaar geleden een miskraam gehad. Ik kwam er achter bij mijn 1e echo van 9 weken, toen bleek dat mijn beeb maar 6 weken was en verder niet meer gegroeid. mijn lichaam heeft mij verkeerde signalen afgegeven, ik kreeg juist steeds meer zwangerschap symptomen. Daarom ben ik nu zo onzeker, gisteren ben ik precies 6 weken zwanger van een cryo. Krijg 8 maart mijn 1e echo.

ik hoop dat ik het nu wel een beetje goed heb uitgelegd.

fijn weekend Rita

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven zeg.. het is haast niet bij te houden als je een dagje niet kijkt. Ik zal straks even uitgebreid bijlezen.

Vandaag hebben we twee goede vrienden verteld dat we zwanger zijn. Zij hebben een onbegrepen fertilieitsstoornis en hebben vorig jaar besloten om niet de MMM in te gaan en kinderloos verder te gaan samen. Heel dapper. Ze waren heel blij voor ons en hadden al een vermoeden (omdat ik niet meer mee ging sporten en geen oud papier had opgehaald) en hadden al een kadootje voor ons liggen. We hebben nu ons eerste rompertje gekregen. Zo leuk.

Nu nog hopen dat de echo dinsdag er mooi uit ziet.

Geplaatst

Wat ontzettend lief zeg Doortje! Zo en wat leuk om je eerste kadootje zo te krijgen van hun... jeetje en wat heftig zeg voor jullie vrienden..

Frustrerend ook! Dan ben ik toch maar "blij" dat we weten welke oorzaak het bij ons heeft waardoor we wel verder konden..

Ik heb gelukkig nog wel wat geslapen Wish , alleen was het wat laat.. pff maar goed ik ben al niet anders gewent.. ben nu wat aan het afkicken van m'n slaapmed..... het is niet sterk spul ofzo , en ik neem maar een half tabletje maar toch.

Dit heb ik vanwege stress en spanningen dan kom ik voor 5 uur snachts niet in slaap, en dat ging overdag niet goed , dan donderde ik wel in slaap overdag.

En ik heb wel 2 kindjes dus dat kon niet! Dus ben ik naar de ha gestapt en kreeg ik oxazepam 5mg , het heeft zo ver bewezen geen invoed op een zwangerschap enz maar toch wil ik er een keertje vanaf!

Dus hopelijk gaat het vanaaf beter ;)

Oke Pebbels , nou begrijp ik je berichtje ook wat beter , ik zat ook al te denken , heeft ze nou dan al een echo gehad of niet? Maar spannend dus ook voor jou!!

Mickey1979 Beterschap!! Niks minder dan buikgriep!

Jeetje Akara wat onzettend balen voor je zeg! En eigenlijk ook niet eerlijk , ik bedoel als ze je eerst voorhouden dat het om een fulltime baan gaat en nu opeens er een deeltijd van gaan maken (als ik het goed begrijp?) niet eerlijk dus!! Rustig aan meid!

Fijne avond allemaal , wij gaan zo even gezellig naar m'n zusje en zwager ... aan de fris!! Haha , zal ik straks wel eens missen een lekker wit wijntje ;)

Liefs Griet

Geplaatst

Hoi meiden!

Aan de zieken: van harte beterschap (buikgriep brrr) en ook hopelijk de overstimulatie snel weg

Aan de onzekeren: ik weet precies wat je bedoelt :-)

Behalve dan met miskraam, daar heb ik geen ervaring mee en dat moet ontzettend zwaar zijn. Het wordt de 8ste maart dus een een spannende dag voor je, Rita! Voor iedereen natuurlijk.

Aan de meelezers: hopelijk is het interessant genoeg haha. Schrijf (heel) af en toe maar eens mee, want ik ben zelf wel erg nieuwsgierig of alles goed met jullie gaat. Maak me anders toch wel een beetje zorgen hoor :-)

Gisteren in H&M m'n eerste zwangerschapskleding gekocht: broekkousen! Dan spant m'n buik wat minder, oef. Toch raar om jezelf er te begeven, op die afdeling. Wél toffe dingen! Maar ik kijk tegelijk toch ook wel uit om wat sport te doen (vanaf die 1ste echo kan ik pas echt gerust zijn denk ik), en iets aan die buik te doen. Normaal heb ik altijd een plat buikje, maar sinds de mmm staat die gewoon bol, en dat is hatelijk want het heeft op dit moment compleet geen nut haha. Wat doen jullie van sport? Ik durf niet zo goed eigenlijk, zeker niet wat buik oefeningen betreft.

Ik heb nog steeds steken overal, toch gek he! Vooral 's avonds weet ik geen houding om die te laten verminderen. Lig ik languit in de zetel en toch kan ik niet meer dan ondergaan. Maar ik ben altijd blij dat de steken zich verplaatsen, zodat ik weet dat er het gewoon overal is en er niet echt iets mis aan het gaan is. Hoe doen die vrouwen dat, die niet eens weten dat ze zwanger zijn?

liefs en geniet van de rest van het weekend. Wij doen het in elk geval flink lui haha.:icon_sunny:

Ellen

Geplaatst

Ellen... wat the heck zijn broekkoussen??? Is daar ook een nederlands woord voor???

Bedenk je dat die steekjes vaak puur het groeien van je baarmoeder is, ik merk het nu ook nog vaak. Gisterenavond opeens een ongesteldheids gevoel in mijn rug.. AARGGG..

maar zo zie je maakr... denk je dat die 2 wachtweken killing zijn... achteraf weet ik niet wat ik stressiger vind.. die wachtweken of de weken naar de eerste en tweede echo toe.....

Maar meiden,komt helemaal goed met jullie!!!

En als je misselijk wordt..... BLIJVEN ETEN.... crackers, rijstewafels, sultana's.. Zorg dat e iets in je maag houdt, het scheelt echt.... En bij de meeste gaat het ook weer over...

Geplaatst

Hahahahaha, kennen jullie 'broekkousen' niet? En weet je wat het gekke nog is ook? Daarnet met het wandelen bedacht ik het me zelfs: wie weet, kennen ze dat woord broekkousen niet eens. Haha, heb ik gelijk ook. Wel, het Nederlandse correcte woord is: panty's! Ik heb wollen gekocht. zo warm is het nu ook niet buiten pff, heb zelfs 2 paar aangedaan, waardoor het effect natuurlijk weg is, want dat tweede paar is een gewoon paar (weliswaar medium maat ipv small)

Bedankt voor de moed te geven he Simba, nu zijn we helemaal gerust haha. Leuk om te weten wel, dat die steken normaal zijn. Thanks om even in te breken hiervoor.

Overigens: Dorien: super goed dat je het hen eindelijk hebt verteld en nog leuke reacties ook. Zo hoef je niet meer heimelijk te doen tegenover hen, nietwaar. Wel sterk van hen om niet in de mmm te gaan, en toch heel erg blij te zijn voor jullie. Echte vrienden dus!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Haha, broekkousen. Nu ik weet wat het is, klinkt het wel logisch.

Wij noemen dun stof panty's en dik stof maillots.

Ik zelf doe aan volleybal. Maar tijdens de laatste week van het stimuleren tot na de tp doe ik niet mee.

Ga wel kijken om ons team aan te moedigen.

Het team weet ervan en leeft met ons mee, al missen ze mij wel in het veld. Haha!

Als de zwangerschap goed mag blijven gaan doe ik dit jaar niet meer mee.

Durf ik echt niet. Stel je voor dat ik duik of een bal in mijn buik krijg. Nee, geen optie om hiermee door te gaan.

Ik heb ook nog steeds regelmatig lichte menstruatieachtige krampen. Zeer doet het niet.

Wel heb ik soms nog wat angst om naar het toilet te gaan.

Ben echt aan het aftellen naar 8 maart.

Simba,

Bedankt voor je reactie!

Wanneer krijg jij de 20 weken echo?

Willen jullie weten wat het is?

Griet,

Goed van je om te gaan stoppen met de Oxazepam. Het is te proberen.

Ik ben ook een slechte slaper. De laatste 4 jaar is dit echt een probleem. Inslapen is geen probleem, maar doorslapen lukt me echt niet.

Misschien zijn dit wel spanningen mbt onze kinderwens? Dat ik bewust en onbewust hiermee bezig ben.

Geplaatst

Hahaha, broekkousen, dat kende ik inderdaad ook niet! Wel een leuk woord trouwens!

Sporten..... tja deed ik voordat ik zwanger werd ook al eigenlijk niet, ben liever lui dan moe....:whistling_girl: Wel fiets ik elke dag naar mijn werk, totaal een half uurtje, dus kom wel aan mijn beweging.

Maar volgens mij is het eigenlijk wel goed om wat te blijven bewegen, dus tja....

Ik ben ondertussen weer opgeknapt. Wel blijf ik misselijk als ik honger krijg, maar dat lijkt helaas 1 van mijn zwangerschapskwaaltjes te zijn geworden. Dus moet echt zorgen dat ik om de 2 a 3 uur iets eet. Dan beperk ik het.

Fijne avond nog allemaal!

Liefs Mickey

Geplaatst

Fijn dat je weer wat opgeknapt bent Mickey1979!

Zelf qua sporten ben ik nu gestopt , ik deed aan body combat en das best wel een heftige sport.. maar ook veel opdrukken , buikspieren enz en dat voelt gewoon niet

goed.. en gelukkig viel het bij m'n sportkameraatjes niet op want wij gaan deze zomer verhuizen dus was toch al van plan op mijn abb. op te zeggen ;)

Vannacht voor het eerst weer wat geslapen zonder! Het was welliswaar pas 4 uur dat ik in sliep , en ik kon ook uislapen dus op zich ging het wel.. hopelijk gaat het vanavond weer wat beter..

Als we elke nacht een uurtje er op vooruit gaan , ben ik al heel tervreden..

Klopt trouwens hoor Wish , ik ben sinds wij weten dat we de mmm in gingen steeds slechter gaan slapen.. en dus ook aan de med. gegaan omdat ik het gewoon niet trok.

Ben ook best een poosje erg down geweest , het accepteren was voor mij echt moeilijk.. ik heb al 2 kindjes mogen krijgen , op de natuurlijke manier en was elke keer meteen weer zwanger..

Kon dus niet geloven dat nu dit allemaal nodig was om zwanger te raken... :( ... maar goed na een tijdje zij we er helemaal voor gegaan.. gelukkig maar!

Ben trouwens nog wel erg onzeker hoor, schrik niet heel erg als het niet goed zou zijn de 14de, en man wat duurd dat nog lang!!

Steken weer vanmiddag.. pff.. maar denk ergens wel dat het m'n darmen ook wel konden zijn , zijn er meer die last van een trage spijsvertering hebben???

Zometeen boer zoekt vrouw kijken! Zien jullie dat ook?

Liefs Griet

Geplaatst

Griet, hier ook spijsverteringsproblemen. Roosvicee Laxo helpt wel. Maar idd vervelend, ik heb er ook buikpijn van. Maar ben op en af zooooo misselijk, vind ik zo erg. Meer dan een beetje hangen en rusten gaat niet. Heel saai en de dagen duren lang. 't Is natuurlijk voor het goede doel.

Ellen ik vind die broekkousen echt geweldig! Zijn er hier meer mensen die hun broeken niet meer passen? Ik eet echt minder nu, maar zwel toch op. Zou 't liefst mijn oude zwangerschapskleren opsnorren maar durf 't lot niet te tarten.

Maar nu eerst: Boer zoekt vrouw idd!

Geplaatst

Wow, ben je effe een weekje weg, zit deze topic ineens aan de 20 pagina's!!! Das nog eens goed nieuws! Heb niet alles even goed gelezen, maar alle nieuwe meiden; van harte gefeliciteerd en van harte welkom hier!!

Valesca, super, een kloppend hartje gezien!!

En Ceece, wat een geweldig nieuws, toch gewoon zwanger, fantastisch!!

Hier gaat alles goed, met vlagen heel erg misselijk maar goed, dat hoort erbij en daar wil ik ook niet over klagen. Erg leuke week gehad, eerst geen sneeuw maar vanaf de tweede dag toch en nog heerlijk kunnen skieen. Ook hebben we het mijn familie verteld (waren samen op vakantie) en die waren helemaal verrast! Vandaag de rest van de familie en wat vrienden verteld en erg leuk om van iedereen dezelfde reaktie te krijgen; 'dat hadden we helemaal niet meer verwacht bij jullie!' , hahaha!

Ik heb dus vlak voor de vakantie de eerste echo gehad, maar omdat ze toen nog niet goed de grootte konden meten wilden ze aankomende week graag nog een echo doen. Nou, helemaal geen problemen mee hoor! Dus ik heb as dinsdag de tweede echo, spannend! Ga het lijstje meteen even aanpassen.

Ik reageer morgen even wat uitgebreider op iedereen!

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

21oktober: Pebbels

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

2 maart: Frann

7 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

14 maart: Violeta

14 maart: MissGriet

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

1 maart: Karin (KBR)

10 maart: Mamavannoah

11 maart: Mickey1979

15 maart: Akara

22 maart: Valesca

Derde echo

3 maart: Toverstafje

Geplaatst

Dag meiden,

Helaas denk ik soms: geen misselijkheid hier, waardoor ik gewoon blijf eten en zelfs vaker want ipv misselijkheid voel ik me eerder flauwvallen door energie tekort. En zo raak ik nooit van die buik af!! En hoewel ik met nu wel fitter begin te voelen sinds de hele mmm, zou ik heel graag terug willen sporten, maar wacht toch die eerste echo af..Mn buik staat inderdaad erg bol, zeker tegen de avond. Ik doe alleen maar kleedjes en rokjes aan tegenwoordig, van stretchstoffen :-)

Hoewel we dezelfde taal spreken zie je toch dat er verschillen zijn. Leuk en af en toe hard lachen! Ik had bijvoorbeeld nog nooit gehoord van een bammetje. Wij zeggen dan weer tegen dat bammetje, een boke. haha.

Karin,

welkom terug! Klinkt als een hele leuke vakantie, met je familie. Jullie zullen wel gestraald hebben toen jullie het vertelden. En yep, we zijn met gezellig velen hier, vind ik helemaal top! En morgen al je 2de echo!

Dorien,

Jij hebt morgen ook je echo! Spannend he! Was jij dat die dat topic bij zwangerschapskwaaltjes begon ivm het stuitje (wij zeggen: staartbeentje), toch? Ik voel dit ook al een week, af en aan. Het hele gebied er rond. Alsof er een spierpijn in mijn kont is, of een soort verrekking geweest, of een zenuw die gekneld zit. Vooral mn linkerbeen heeft er nu last van. Heel erg gek, maar wel grappig dat dit nu te plaatsen valt als een zwangerschapskwaaltje want er zijn veel vrouwen die erop reageerden.

Nog precies 1 week wachten tot de mijne, pffffffffffffff...... De dagen slepen zich voort.

liefs,

Ellen

Geplaatst

ik heb snel alles even gelezen ben te beroerd om op iedereen te reageren

hier is het spugen ook gekomen,hou niet veel erin vanmiddag naar de huisarts

verder alweer 8,5 week ik hoop dat het snel minder word en ik echt kan genieten!!!!

Geplaatst

Karin, wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Ik heb ook wel zin in vakantie moet ik zeggen hoor, maar door alle vermoeidheid is dat ook niet echt leuk dan. Dan toch maar gewoon werken. En wat leuk datje familie zo positief gereageerd heeft.

Valesca: wat balen dat je nog steeds zo misselijk bent. Ik hoop dat de huisarts wat voor je kan betekenen en je je snel wat beter gaat voelen.

Ellen; hier ook weinig last van misselijkheid hoor, alleen als ik wat te veel eet. Ik eet dus nu wat kleinere porties gedurende de dag en dan gaat het over het algemeen goed. Het gekke is trouwens wel dat ik sinds 3 weken al bijna 2 kilo ben afgevallen maar mijn buik wel dikke wordt. Het is echt lastig te verbergen. Ik heb nog maar één broek die ik aan kan op dit moment die echt nog lekker zit. De anderen zitten gewoon te straks. Zelfs een panty vind ik niet lekker zitten omdat het zo strak zit bij mijn buik.

MissGriet: ik ben ook gestopt met sporten hoor. Ik deed Zumba, maar kan het op het moment even niet opbrengen. Ik hoop dat als ik me straks weer wat fitter voel, ik het het sporten toch weer op kan pakken. Wat betreft de spijsverteringsproblemen: roosvisee laxo helpt mij ook goed. VOoral genoeg blijven drinken en regelmatig wat eten.

Nog 1 nachtje slapen en dan de echo.. ik ben echt al zenuwachtig aan het worden. Hoop zo dat alles goed is en dat mijn lichaam geen valse signalen geeft. In het begin dat ik steeds dat het er één zou zijn, maar inmiddels denk ik steeds vaker dat twee ook wel zou kunnen. Morgen zullen we het weten.

Geplaatst

Ellen,

Voor mij is het 1 dag langer wachten dan voor jou.

Maar als ik nu terug kijk van het telefoontje om een afspraak te maken voor de echo tot nu zijn de dagen eigenlijk best snel voorbij gegaan.

1 weekje wachten klinkt nu niet zo lang meer. (al is dit wel voor ons....)

Doortje,

Zeker spannend! Wij duimen voor je en hopen op 1 of 2 kloppende hartjes!!!

Valesca,

He Bah, wat vervelend dat je nu ook moet spugen.

Sterkte!

Ik kon het niet laten en heb net een digitale Clearblea gedaan.

Hij gaf 3+ aan en dit wou ik zo graag zien.

Mijn dag kan nu niet meer stuk!!!!

Ga zo lunchen met een goede vriendin.

Morgen en overmorgen weer om zes uur m'n warme bedje uit, dus vandaag genieten van een vrije dag.

Geplaatst

Valesca meid. wat rot dat je je nu al zolang zo misselijk voelt. hopelijk weet je bij de dokter meer raad! Intussen toch al 8,5 week ver, da's al heel wat. Elke week is er één bij, en na de 12 weken zou het toch wat moeten minderen, nietwaar..?

Wish, lekker gevoel toch he die bevestiging. Heb net hetzelfde gedaan hihi. Nog een keer een proficiat! Terugkijkend lijkt het wachten inderdaad snel gegaan, maar toch is het vooruitkijken dan weer tergend traag. Deze week m'n vriend naar het buitenland, en pas vrijdag terug. Kortom, ik zal veel online zijn haha.

Dorien,

2 kloppende hartjes, waarom denk je dat? Zou wel super zijn he! Spannend hoor! Ik kan me de kriebels zo al inbeelden. Jij gaat een korte nacht tegemoet.

Griet,

Fijn dat je een goeie nacht hebt gehad. Hopelijk gaat het erop vooruit nu. Kleine stapjes betekenen ook vooruitgang.

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden