Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Violeta,

Succes, ik hoop dat je er snel terecht kan!

Doortje,

Leuk, leuk, de babykamer staat nu dus in elkaar! (ik loop er elke dag even binnen)

Lijkt me leuk om te doen, sieraden maken. Dit wil ik nog eens met mijn vriendinnen gaan doen als uitje of wie weet een volgend vrijgezellenfeestje?

Verder ook al alles in huis wat er op de checklist vermeld staat?

Volgens mij heb ik dit alles nu wel. Tijdens mijn verlof zullen er heus nog wel spulletjes bij gaan komen als ik in het winkelcentrum kom. Haha!

Ik heb eind sept. ook een bruiloft van een familielid. Wil er dan natuurlijk ook wel leuk uit zien.

Ga in aug. voor kleding op pad.

Ellen,

Ik probeer ook om mezelf ertoe te dwingen om na het werk even te gaan rusten.

Denk dat de steken in je kuit inderdaad van het zwemmen kan komen. Je gebruikt dan veel je beenspieren.

Fijn dat jullie weer goed gekeurd zijn!!

Ik denk dat ik ook nog wel veel te doen heb mbt voorbereidingen treffen.

Maar de grootste voorbereidingen zijn denk ik wel gedaan.

De puntjes nog op de i zetten. Maar sommige dingen kunnen ook niet eerder gedaan worden en het komt zoals het komt.

En wat moet en wat is nodig, daar zit ook nog verschil in.

Denk dat wij ivm nesteldrang meer van ons zelf uit willen/moeten ondernemen of doen dan dat dit echt nodig zal zijn. Hahaha!

Ik ga lekker naar bed. Eerst ff een wat koele douche nemen.

Morgen om zes uur gaat de wekker weer!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi,

Valesca, ik bedoelde niet dat je elke dag met vriendinnen moet afspreken hoor ;-). Kan me voorstellen dat zij ook een eigen leven leiden en gewoon moeten werken. Maar elke dag een leuk dingetje proberen te doen, zoals Ellen eigenlijk ook aangeeft, dat is misschien wel fijn. Als is het maar iets kleins, het breekt wel je dag.

Ellen, fijn dat jij en je baby weer zijn goedgekeurd! Mijn kindje ligt nog volledig verkeerd om, binnenkort moet ie ook maar eens gaan draaien, dacht ik zo ;-).

Ik merk dat werken wel echt zwaar begint te worden. Gisteren heb ik de hele dag gewerkt, vervolgens naar huis, toen had ik een kwartier om even wat te eten en mij om te kleden en toen moest ik naar zwangerschapsyoga...Pfft. Pas om half negen was ik thuis en konden we echt gaan eten. Vannacht wakker gelegen van de rugpijn (ik heb last van hoge rugpijn, ik heb geen idee waar dat vandaan komt) dus maar uit pure ellende vroeger naar mijn werk gegaan. Kan ik in ieder geval ook iets vroeger naar huis vanavond. Maar dit ga ik zo niet nog 5 weken volhouden, ben ik bang. Ga volgende week maar eens met mijn baas praten, kijken of ik wat minder lange dagen kan gaan maken....

Geplaatst

Haha weet ik Laika;)!Maar inderdaad elke dag iets ondernemen breekt de dag al!

@Doortje: ja vervelend dat je familie allemaal verder weg woont....hopelijk zijn er toch genoeg dingen die je kunt gaan doen,en wie weet krijg je zo'n nesteldrang dat je de hele dag wilt poetsen haha

leuk dat je geslaagd bent voor leuke bruiloftskleren!!!

En je trouwjurk verknippen is wel moeilijk hihi ik had in mijn gedachten bij sanne er een doopjurk van te maken,maar dat vond ik toch ook wel zonde haha

wat leuk een nijntje rugtas en toilettas!!

@Ellen,ja de dipjes zijn inderdaad een stuk minder en heftiger dan in het begin,gelukkig maar hoor.merk wel dat ik me nu druk om dingen ga maken voor de bevalling,niet zo zich de bevalling zelf maar alles erom heen,moet dan in het ziekenhuis en wil dat liever niet en vind dat moeilijk loslaten,kan me al druk maken hoe het dan allemaal gaat....maar komt ook vast allemaal goed zal het ook nog wel met de verloskundige bespreken

Geplaatst

Dag dames, ik kom maar niet toe aan uitgebreid reageren, sorry hoor!

Maar wel even een snelle tip voor T.K. i.v.m. de rusteloze benen. Ik heb namelijk gisteren precies dezelfde klacht aangestipt bij mijn VK, en zij kwam met de tip van Venadoron gel van Weleda om je benen mee in te smeren. Ik kan je nog niet vertellen of het werkt, maar ik ben het zelf wel meteen gaan kopen (en smeren). Ben overigens weer helemaal goedgekeurd gelukkig - ijzergehalte geprikt en was prima; bloeddruk blijft constant laag, groei was goed. Toch altijd weer een opluchting!

En nog even een aangevuld lijstje:

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

3 augustus: T.K controle VK 29 weken en 2 dagen

3 augustus: Violeta pret echo 4D

8 augustus: mamavannoah controle gyn

8 augustus: Wish controle VK

8 augustus: Valeska controle VK

15 augustus: Laika controle VK

16 augustus: Ellen controle gyn

23 augustus: MarMira controle VK

25 augustus: Karin (ivfmoeder) 30 wkn (groei-) echo

Geplaatst

Dag lieve luitjes,

het is even geleden maar ik ben weer terug op het forum. Op vakantie geweest en laatste opdracht afgerond, dus druk geweest. Heb wel af en toe meegelezen zodat ik goed op de hoogte ben van jullie wel & wee. Zag ook dat er een nieuwe datum voor de bolle buiken lunch is, hartstikke leuk. Kan zelf niet 20 augustus en moet het van de gyn nog steeds rustig aan doen, dus was denk ik toch niet gekomen. Maar ben wel heel benieuwd hoe het allemaal is geweest natuurlijk.

Doortje, voor jou even een tip mbt brandend maagzuur. Ik heb het nl. in mijn vorige zwangerschap zo verschrikkelijk heftig gehad, dat ik niet meer kon eten en ook echt moest braken ervan. Vanaf een week of 24 sliep ik ook niet meer, ook niet rechtop en ben totaal oververmoeid aan de bevalling begonnen. Zelfs in het kraambed zat ik nog aan de Maalox, wat eigenlijk ook niet hielp net als Rennies e.d. Deze keer had ik weer last van en besprak het met mijn gynaecoloog. Hij schreef mij pantoprazol / omeprazol voor, een medicijn waardoor er geen maagzuur wordt aangemaakt. De apotheker deed moeilijk bij het verstrekken ervan, omdat het wordt afgeraden bij zwangere vrouwen. Hij heeft contact opgenomen met mijn gyn en die verzekerde hem dat er voldoende onderzoek is geweest en dat hij het zonder risico voorschrijft aan zwangere vrouwen, dat de richtlijnen binnen de gynaecologie inmiddels zijn veranderd maar dat de registratie van het medicijn alleen nog niet is aangepast. Lang verhaal kort: het middel werkt fantastisch. Ik heb er totaal geen last meer van. Wel heb ik nog oprispingen en hik e.d. maar zonder zuur, waardoor ik ook goed slaap. Ik kan het je echt aanraden, het is heel wat waard om je zo goed mogelijk te voelen deze laatste maanden!

T.K., het is een grootmoedersmiddeltje maar schijnbaar helpt een stuk Sunlight zeep onder je matras?

Violetta, ik vind het ook niet normaal dat je zoveel pijn hebt, dat zou je niet hoeven te accepteren. Het is voor mij precies de reden dat ik geen fan ben van de verloskundige, in een ziekenhuis word je gewoon beter geholpen ook al is de uitkomst vaak het zelfde. Je bent wel zwanger na een hele hoop toeters en bellen en het is iets heel speciaals, voorzichtig mee omgaan hoor!

Hoop dat iedereen het verder nog goed gaat, ergens wel goed dat het geen long hot summer is, anders zouden we het nog echt zwaar krijgen :-) Hoop wel op nog een serie zomerse dagen, dit is niks zo natuurlijk. Voel me wel gezegend dat ik mijn laatste opdracht heb afgerond en niet meer ga werken tot na mijn verlof, dus probeer er nu van te genieten.

Veel liefs Toverstafje

Geplaatst

ik heb trouwens nog wel 1 vraagje. Bij mij ligt de baby dwars, dus billen links en hoofdje rechts. Hij of zij ligt al een tijdje zo en ik voel 'm ook niet omdraaien. Meer mensen die dit hebben...? Gyn heeft gezegd dat ie natuurlijk nog kan draaien maar omdat ie uberhaupt nauwelijks draait vind ik het wel een beetje een eng idee. Een dwarsligging betekent hoe dan ook een k.s. vandaar.

Geplaatst

Oeh, Toverstafje, die van mij is eigenlijk ook een dwarsligger, hij ligt precies hetzelfde als bij jou. Ik wist niet dat bij dwarsliggers het sowieso een keizersnede wordt....

Hij beweegt wel heel veel maar draait ook helemaal niet. Ik zal het bij mijn volgende afspraak eens navragen bij de gyn.

Geplaatst

Toverstafje,

Fijne vakantie gehad?

In principe gaan ze nog draaien hoor, want ze moeten uiteindelijk indalen. Maar daar is nog ruim tijd voor. Als ze rond 36 weken nog altijd niet gedraaid zijn, gaan ze proberen via je buik de baby te laten draaien. Naar het schijnt soms pijnlijk, maar ja. En als hij/zij echt koppig dwars blijft liggen, dan weet ik het niet. Blijkbaar inderdaad keizersnee. Die van mij ligt al weken in de dezelfde positie. Gek he. Wil die nu echt niet wat variatie in het leven? :-)

Dat je niet komt de 20ste is erg jammer natuurlijk, maar je moet aan je kindje denken nu. Best zo rustig mogelijk houden! Ik probeer het zelf ook zo rustig mogelijk te houden, door de harde buiken. Al merk ik dat het gewoon ook al niet meer gaat haha. Dat lichaam heeft veel mee te zeulen en bereidt zich voor op een bevalling he.

Vanochtend de hond eens een goeie kambeurt gegeven, waar de onderwol vanonderuit getrokken wordt. Nou, dat had ik beter in 2 dagen gedaan, want m'n rug is er alweer helemaal kapot van. Een uurtje rust heeft een héél klein beetje geholpen. Hopelijk hou ik het nog uit tot het eind van de dag. Er staat alvast een cake in de oven om mezelf te belonen :-)

Onrustige benen heb ik gelukkig niet, behalve telkens die net-niet-krampen in mijn kuiten 's nachts.

Net stoffen gekocht, die m'n moeder ging naaien voor de familiewieg. Ik vind het supermooi! Ecru met eenvoudige kleurige knopjes en bloemetjes op, en een tweede stof met bijpassend donker oranje. Dat wordt de onderkant van het lakentje en de achterkant van de bedomranding. Ik kijk er helemaal naar uit!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Toverstafje: goed om weer wat van je te horen. Bedankt voor de tip m.b.t. maagzuur. Ik heb nu eerst antagel gekregen en dat helpt vooralsnog gelukkig heel goed, waardoor ik prima kan slapen. Mocht dit nu niet meer helpen, dan zal ik de huisarts zeker vragen om dat van jou voor te schrijven (ik loop gewoon bij de verloskundige en die mag dat denk ik niet voorschrijven). Oververmoeid aan de bevalling beginnen lijkt me namelijk ook niet fijn.

Wat betreft dwarsliggers.. ik weet inderdaad dat ze dan proberen te draaien en dat lukt vaak wel. Ook hoor je vaak dat ze op het laatste moment toch goed gaan liggen voor het indalen (alsof ze het weten dat ze dat moeten doen). Ik zou me voorlopig dus nog geen zorgen maken. Het duurt nog even.

Geplaatst

Hoi Allemaal, Vlok hier.

Ik ben niet helemaal bijgelezen, heb wat losse flodders bekeken, helaas echt geen tijd.

Bij mij gaat alles nog steeds helemaal geweldig. Wel vorige week bloedgeprikt omdat ik rhesus negatief ben en daarom als ik antistoffen aanmaak volgende week een of andere spuit moet hebben.

Ondanks mijn verschrikkelijke spataderen (had ik al) houd ik zelfs minder vocht vast dan normaal in de zomer. Je ziet wel dat er veel meer bloed in je lichaam zit waardoor mijn slechtste been savonds aan de onderkant enkel en voet helemaal rood is van de kleine adertjes, maar het is veel minder dan ik had verwacht.

Onrustige benen ben ik dus al mee bekend, lekker insmeren met gewohl onrustige benen zalf 2 x daags geeft verkoeling. Wisseldouches en omhoog die benen.

magnesium tabletten helpen absoluut tegen krampen, maar mijn verloskundige waarschuwde niet te gebruiken na week 36, omdat de baarmoeder anders ook niet gaat uitdrijven bij de geboorte (weeen zijn ook krampen!)

Kleintje hoeven pas rond week 32 op hun plek te gaan liggen, overigens is die van mij nog steeds even wispelturig en draait er nog lekker op los. Trappen wordt al wel minder, ze krijgen natuurlijk minder ruimte he.

Ik zou snakken naar zwangerschapsverlof ik moet nog zoveel doen, de kamer ging in mei goed, maar in juni op vakantie gegaan en tot op heden staat het er nog steeds zo bij, de vloer moet nog gelakt worden, de gordijnen nog besteld, de babykamer moet nog worden besteld, de radiator ombouw nog afgelakt. Het is verschrikkelijk druk op de zaak, normaal geweldig nu zit ik er eigenlijk niet op te wachten. het is me nog niet gelukt om vervanging te regelen, dus zit hier nu best wel een klein beetje over in de stress. maar volgende week komt schoonpapa de kinderkamer het schilderwerk afmaken en de badkamer een opknap buurt geven. De wieg is wel bijna klaar, maar ik ben zelf de bekleding aan het maken en moet nu nog het laatste werk met de hand doen. Ik ben ook altijd veel te precies en te ambitieus, ik heb maar liefst 2000 kraaltjes op het hemeltje genaaid. het is wel schitterend geworden, maar had ook nog graag de bekleding van de rieten mandjes in dezelfde stijl gemaakt, maar heb hier helaas geen tijd voor, wie weet nog in de laatste weken....

Allemaal goed te horen, dat op kleine kwaaltjes als onrustige benen, wat steken en brandend maagzuur (volgens mij horen die er gewoon bij) met de meeste het toch heel goed gaat. Op naar allemaal heerlijk gezonde baby's en de laatste loodjes.

Groetjes, sterkte allemaal binnenkort hebben we allemaal zo een heerlijke wolk in ons armen!

Liefs Vlok.

Geplaatst

zo vanmiddag lekker de middag vrij genomen

ik heb het idee dat de kleine bij mij ook heel vaak dwars ligt,vorige keer bij verloskundige stuit denk dat het veel draait is ook nog steeds druk....

hopelijk draaien al onze ukkies nog mooi met hun koppie naar beneden

Fijn dat het allemaal goed gaat Vlok

Geplaatst

Ik breek even in...voor Laika en toverstafje

Onze hummel heeft tot de 33 weken dwars gelegen,op een bepaald moment wordt de ruimte kleiner en draaien ze vanzelf in de meeste gevallen. Soms viel je ze niet eens draaien, iemand uit het aug. Topic had een stuitligging, met een week of 36 nog volledig gedraaid zonder dat ze het in de gaten ad....

Geniet van de zwangerschap!

Liefs Babeth

Geplaatst

Vlok,

Mijn hemel!!!!! 2000 kraaltjes erop gemaakt, POEH HÉ wat een werk!

Heel veel succes nog met het op orde maken van de babykamer. Inderdaad nog een hoop werk te verrichten.

Je zult hier straks echt wel de energie voor krijgen en dan zal het in rap tempo klaar zijn, daar heb ik alle vertrouwen in.

De nesteldrang slaat echt wel toe hoor! Haha!

Ik ben morgen 1 dag vrij.

Kwam er gisteren achter dat ik de komende dagen veel moet werken.

Van de 8 dagen moet ik er 7 werken.

6 vroege diensten en één late dienst, pffff!

Heb nu 3 dagen met een vakantiekracht gestaan, ahum dit verliep niet altijd even soepeltjes kan ik jullie melden.

De rest van de werkdagen sta ik met een vaste collega ingepland, dit vind ik wel een prettig gegeven!

Morgen laat ik mezelf eens goed verwennen bij de kapper.

Kijk nu al uit naar een hoofd/nek massage! Mmmmm, heerlijk!

Geplaatst

VLok: 2000 kraaltjes... pff... wat een werk... maar wel een super gaaf idee. Ons hemeltje is voorals nog gewoon wit, maar met kraaltjes zou best heel tof zijn. Ik denk alleen niet dat mijn man dat echt wat vindt. Die heeft het het liefst zo normaal mogelijk. In elk geval succes met afmaken. Dat komt echt wel goed. Straks als je verlof hebt zeker.

Wish: pff.. dat is wel heftig zo veel werken. Pas wel goed op jezelf he! Goed aangeven als het niet gaat.

Violetta: hoe gaat het nu met jou? Hebben ze al een echo gemaakt? Ik hoop het voor je

Geplaatst

Hoi allemaal,

Doortje, ze hebben geen echo gemaakt,wel naar het haartje geluisterd 30 min,was prima in orde. Gelukkig maar.Ze kunnen mijn buikpijn niet verklaren,dus ik zal nog 12 weken mee moeten lopen.

Ik ben op dit moment niet echt goed emotioneel,zal wel de hormonen zijn,maar ben echt heel erg verdrietig en depresief dat ik alleen voor sta.

Ik vraag me af als er iets gebeurd en ik geopereerd moet zijn hoe zal ik het reden. (zucht)......

Geplaatst

Doortje,

Ik trek echt wel aan de bel als het niet meer gaat. Of eerder gezegd, als ik denk dat het anders kan om bijv. klachten te voorkomen ga ik naar mijn manager.

Tot nu toe nergens last van. (klop meteen af op hout)

Violeta,

Wat vervelend dat je hinder hebt van je hormonen. Je staat er echt niet alleen voor. Je partner probeert je te steunen waar hij dit kan.

Gevoelsmatig zal het wel eens anders aanvoelen, dat herken ik ook wel.

Eergisteren heb ik ook zitten huilen, gewoonweg uit het niks kwamen er allerlei emoties naar boven.

Was ook erg moe, dat telt ook wel mee denk ik. Toen mijn man mij kwam troosten/knuffelen moest ik huilen en lachen tegelijk.....

Hoop dat je niet negatief gaat denken/voelen en dat je over je gevoelens/emoties praat met je partner en/of mensen die dicht bij je staan waar je goed mee kan praten.

Sterkte!!

Geplaatst (aangepast)

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

8 augustus: mamavannoah controle gyn

8 augustus: Wish controle VK

8 augustus: Valeska controle VK

15 augustus: Laika controle VK

16 augustus: Ellen controle gyn

23 augustus: MarMira controle VK

25 augustus: Karin (ivfmoeder) 30 wkn (groei-) echo

Maandag 3 dames die op controle mogen.

Vk heeft de vorige keer aangegeven dat we het morgen over de bevalling en onze evt. wensen gaan hebben etc.

Ben benieuwd wat er allemaal besproken gaat worden.

Weet wel dat ik in het zh wil bevallen.

Is iedereen daar al over uit?

aangepast door Wish
had morgen geschreven ipv maandag
Geplaatst

Wish,

Ik moet in het ziekenhuis bevallen. Dit omdat Noah te licht was bij geboorte moet ik nu op medische noodzaak in het ziekenhuis onder controle en bevallen. Zou anders ook naar het ziekenhuis zijn gegaan denk ik.

Hier zijn we nog druk bezig in het kamertje. Druk aan het verven enz. Straks nog kasten uitzoeken. Blijft leuk om te doen. Alleen jamemr dat de meeste dingen zo veel kosten...

Groetjes Wendy

Geplaatst

Wij hebben ook voor het ziekenhuis gekozen. Wel zo'n prettig gevoel dat alle medische hulp vlak bij is. We hebben in onze omgeving al wat minder leuke dingen meegemaakt wat betreft bevallingen en vlak daarna.

Daarbij denk ik dat het mij meer rust geeft als thuis. Het is hier toch zo dat je pas op het laatste moment naar het ziekenhuis gaat, dus het grootste gedeelte van het opvangen van de weeen gebeurt toch thuis.

Wish, ik ben wel benieuwd wat er besproken wordt. Dat is bij ons volgens mij pas rond 32 weken zwangerschap. In elk geval pas vrij laat als je het mij vraagt. Ik zal het volgende keer in elk geval eens vragen. Ik heb namelijk geen idee waar ik allemaal over na moet denken.

Geplaatst

hier een heftige dag en nacht gehad bah

vannacht vanaf 1 uur wakker gelegen,pijn in mijn heup en buik steeds kwam en ging het kon geen houding vinden en ook niet slapen

en ik moest nog werken ook vandaag,stap ik in de auto....start hij niet...nou ik heb echt zo moeten huilen

uiteindelijk met de trein,maar ja anderhalf uur onderweg in plaats van half uur

nou mijn dag is gelukkig om

Wish doe rustig aan hoor,is veel werken nog voor je zo!

Hebben jullie het trouwens ook steeds zo heet...ik word er soms niet goed van

nu ook zweet staat overal,en ik doe niks pfffff

Geplaatst

Bij ons in België is het een gewoonte om in het zh te bevallen. Het is eerder uitzonderlijk dat er thuis met een vk bevallen word.

Bij ons het het babykamertje ondertussen ook geverfd en ligt de laminaat erin. Volgende week gaan we normaal naar de ikea om de meubeltjes te gaan kopen en hebben we ook afgesproken met m'n schoonzus om alles wat we van haar gaan gebruiken over te brengen naar ons.

Het is gewoon ongelooflijk dat de tijd zo snel gegaan is. Over 2 maanden is het al zover, dan zullen sommigen onder ons hun wondertje eindelijk in hun armen hebben en komt voor de andere dames die dag steeds dichter bij...

Geplaatst

Wij gaan ook in het zh bevallen. Zoals Akara al had gezegd, is het eerder uitzonderlijk om thuis te bevallen in België. Wat ik wél wil proberen is om het zolang mogelijk uit te stellen. De vroedvrouw komt dan langs en zal begeleiden tot ongeveer 8 cm ontsluiting, of tot ik het gewoon zelf beu ben :-) Daarna gaan we samen naar het zh om te bevallen met vroedvrouw én gynaecoloog. Vind ik wel prettig zo, want dan is er begeleiding van begin tot eind.

Ik zou nog die rondleiding eens moeten doen van hoe de verlosafdeling eruit ziet en zo. Dat zou elke dinsdag gebeuren, dus echt op voorhand moet er niet gepland worden.

Ik heb het ook heet dezer dagen, van het minste.

Violeta,

Hou de moed erin. Het kan ook niet altijd rozegeur en maneschijn zijn, dat weten alleen de zwangeren denk ik. Ik hoop dat je partner troost kan bieden, en dat wij hier op het forum een beetje kunnen helpen om je emoties kwijt te kunnen. De 20ste kunnen we lekker kletsen en laat het er dan maar allemaal uit!

Inderdaad ongelooflijk he, hoe snel het gaat en hoe alles rond de baby gebeurt dezer dagen. M'n vriend heeft net een kastje in elkaar geboord, vertrekkend vanuit één plank. Het is het kastje op wielen dat onder de bureau past en waarop dan allerlei commode spulletjes gelegd kunnen worden. Op de bureau past dan het verzorgingskussen. Ideaal! Op een uurtje in elkaar gestoken, geweldig. Heel wat sneller dan de wieg haha. Nu nog de mandjes kopen en klaar.

Vandaag is dus de grote baby aankoopdag, bij een babywinkel geweest en al flesjes en spenen, badje met staander, verzorgingskussen en hoezen en wat nog allemaal gekocht. Flink prijskaartje, dat wel. En nog niet eens klaar, want de Hema moet ik ook nog onveilig maken :-) Dat is voor zometeen!

Liefs en prettig weekend,

Ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden