Jump to content

Kijkoperatie zo tegen gevallen

Recommended Posts

Posted

Ik moet het even kwijt, gister heb ik een kijkoperatie gehad, maar de uitslag ik me enorm zwaar gevallen. Mijn beide eileiders moesten er uit omdat ze zeer slecht waren. Nu is ook duidelijk waarom de 1e IVF niet gelukt is. Normaal moet een eileider nog geen halve cm dik zijn, die van mij waren wel 4 cm dik! De gyn was er zelf ook erg van geschrokken.

Het idee dat ik nooit meer via de natuurlijke weg zwanger kan worden doet me zeer. We zijn nu volledig aangewezen op IVF. Jeetje mina, wat voel ik me enorm K*T

Lichamelijk heb ik ook nog pijn, mijn buik is blauw, en er opgezwollen. Maar dit zijn dingen die wel weer over gaan.

Zijn er meiden die zonder eileiders via IVF zwanger zijn geworden?

Liefs Guusje

Posted

jeetje Guusje, dit is wel erg heftig nieuws...ik heb zelf nog maar een eileider en een eierstok...je hebt dus wel nog beide eierstokken, neem ik aan?? Ben helaas ook nog niet zwanger, maar ik ken wel mensen die ook met 1 eileider en eierstok zwanger zijn geraakt...maar daar heb je nu niet veel aan...

Laat het even rustig bezinken, dit is toch wel een hele impact. Richt je voor je nu even op je herstel, zowel lichamelijk als ook geestelijk...

heel veel sterkte meid!!!

liefs,

Nico

Posted

Nico, dank je voor je lieve woorden. En ja, gelukkig heb ik mijn beide eierstokken nog!

Posted

Lieve Lieve Guusje,

Ik stuur je toevallig net een berichtje omdat ik benieuwd was hoe het met je zou gaan.

Nu lees ik dit.Wat een tegenvaller zeg.Wat heftig!!Dat er iets niet helemaal goed zou zitten wist je natuurlijk al een beetje.

Maar dit pffff kan me voorstellen dat je erg verdrietig en K*t voelt!!

Ik ken hier 1 iemand op het forum bij wie ook beiden eileiders verwijderd zijn en zei is over een paar weekjes uitgerekend!!

Dus het kan!!!Laten we hopen dat dit in de weg zat en je met de volgende poging gewoon een vet positieve test in handen krijgt,

Al denk je daar misschien nog wel helemaal niet overna dit is ook niet niks!!

Sterkte meis!!

Dikke knuffel

Posted

Hey Guusje,

Wat een tegenvaller is dat zeg! En ik kan me helaas je gevoel maar al te goed voorstellen!

In januari een BBZ gehad en meteen een operatie en toen k wakker werd, werd me medegedeeld dat beide eileiders

eruit waren. Even lijkt je hele wereld in te storten!

Neem hier ook echt de tijd voor Meis, want je ''vrouwelijkheid'' wordt je afgenomen. Tenminste dat voelde ik. Je kunt het allemaal niet

meer zelf en moet geholpen worden door de artsen.

Wel werd me verteld dat als je eileiders eruit zijn,als je ze niet goed zijn, de kans op slagen bij IVF veel groter is!

Want je haalt het ''probleem'' eruit!

1e poging was bij mij mislukt, maar denk te snel begonnen. Maar de 2e ivf, ging bij de verse poging meteen goed en over 5 weken

ben ik uitgerekend van me 1e wonder. DUS HET KAN ECHT.

Als je vragen heb, stel ze me gerust...

Knap nu eerst maar eens goed op, want dit is zeker niet niks

Knuffel en liefs

Posted

Hey Kimmie,

Dat geeft de burger weer moed, net wat ik even nodig heb. En mijn gyn gaf ook aan dat mijn kansen om zwanger te worden dmv IVF aanzienlijk groter zijn nu de ""zieke"" eileiders er uit zijn. Laten we dat dan maar hopen.

De grond zakte inderdaad onder mijn voeten vandaan toen ik het nieuws kreeg, ik kan het nog niet bevatten. En net wat je zegt, ik ben nu volledig afhankelijk van artsen om zwanger te worden.

Maar ik ga mijn best doen weer positief te worden, en over 2 maanden aan mijn 2e poging beginnen.

Hey Guusje,

Wat een tegenvaller is dat zeg! En ik kan me helaas je gevoel maar al te goed voorstellen!

In januari een BBZ gehad en meteen een operatie en toen k wakker werd, werd me medegedeeld dat beide eileiders

eruit waren. Even lijkt je hele wereld in te storten!

Neem hier ook echt de tijd voor Meis, want je ''vrouwelijkheid'' wordt je afgenomen. Tenminste dat voelde ik. Je kunt het allemaal niet

meer zelf en moet geholpen worden door de artsen.

Wel werd me verteld dat als je eileiders eruit zijn,als je ze niet goed zijn, de kans op slagen bij IVF veel groter is!

Want je haalt het ''probleem'' eruit!

1e poging was bij mij mislukt, maar denk te snel begonnen. Maar de 2e ivf, ging bij de verse poging meteen goed en over 5 weken

ben ik uitgerekend van me 1e wonder. DUS HET KAN ECHT.

Als je vragen heb, stel ze me gerust...

Knap nu eerst maar eens goed op, want dit is zeker niet niks

Knuffel en liefs

Posted

Hoi Guusje,

Ik herken je hele verhaal! Bij mij is het vrijwel hetzelfde gegaan, afgelopen oktober zijn mijn beide eileiders verwijderd (verkleefd en dicht) in het vu.

Mijn arts geeft me nu zelf een hele goed kans om via ivf zwanger te raken.

Ik begin begin maart met de eerste poging, wanneer begin jij? Misschien moeten we een apart topic: ivf zonder eileiders aanmaken?

Ik heb mezelf aan de positieve gedachte vastgehouden doordat mijn arts zei dat mijn eileiders alleen maar kwaad ipv goed deden en dat het voor ivf totaal niet nodig is om eileiders te hebben. Sterker nog, ivf scoort het beste bij vrouwen met verkleefde/dichtzittende eileiders en als ze weggehaald zijn kunnen ze o.a. geen toxisch vocht meer in de baarmoeder uitstoten en maak je dus een betere kans (als de rest verder wel goed is). Hoop dat ik je hiermee een positief gevoel kan geven!!

Liefs Yolande

Posted

Hoi Yolande,

Dank je voor je reactie. Dus voor jou zo herkenbaar! Helaas, maar wat je zegt, we moeten positief blijven. Dat is voor mij nu nog even lastig, maar weet zeker dat het wel weer komt. Als alles goed geneest mag ik denk ik eind maart of april weer beginnen. Ik moet over ongeveer 7 weken op gesprek, dan hoor ik het definitief.

Wat is eigenlijk Hydrosalpinxen? Mijn eileiders worden nog onderzocht, dus hoop nog eens meer info te krijgen waarom ze zo slecht waren.

Posted

Jeetje Guusje, ik ken je wel niet maar ik las je verhaal en wil je toch heel veel sterkte wensen. Wat een slecht nieuws hebben jullie te verwerken gekregen.

Er is tegenwoordig heel veel mogelijk (zoals je hierboven ook al gezien hebt). Ik hoop dat jullie wens snel uitkomt.

Posted

Oh Guusje,dat is idd een hele kl*te nieuws te verwerken!

Kan me voorstellen dat je je k*t voelt! Vreselijk!Neem even de tijd voor,want het is niks natuurlijk.

Maar ik geef gelijk een antwoort op je vraag:Ik ken iemand die zwanger is geworden zonder eileider via Icsi.(ze heeft nu 2 dochters)

Het klopt ook dat de kans op een zwanderschap gelijk groter wordt!

Maar nog mals neem de tijd voor jezelf.En ik hoop dat binnenkort weer de"zon voor je gaat schijnen"

Een hele dikke knuffel van mij,

Veel sterkte,

Liefs,Violeta

Posted

Hoi Guusje,

ook hier erg herkenbaar. Ik had altijd al een idee dat er iets niet klopte, heb in het verleden cysten etc gehad. Ik vroeg aan mn huisarts een doorverwijzing voor verder onderzoek en mocht naar de gynaecoloog. Daar werd meteen geadviseerd om een kijkoperatie te doen, was wel even schrikken maar ik wilde graag kinderen en weten wat er aan de hand is. Dat was in nov.2009, ik werd geopereerd en ter plekke zag men een eileider gevuld met vocht (dat is een hydrosalpinx) en de ander zat verkleefd achter mn baarmoeder. Er is tijdens de kijkoperatie besloten de eileider weg te halen en de ander was eigenlijk ook niet goed maar die hebben ze laten zitten. Ik heb tijdens mijn herstel ook moeite gehad met dat er dingen zijn weg gehaald en niet goed waren, tast toch je idee van vrouwelijkheid aan. Maar de dokter gaf mij als uitleg: als de eileider(s) gevuld zijn met vocht kan het embryo elke keer 'wegspoelen' en raak je nog steeds niet zwanger ook niet met IVF. De eileiders zijn eigenlijk alleen de route voor de eitjes naar de baarmoeder, die zijn nu weg maar bij IVF wordt dat gepasseerd en wordt het bevruchte eitje (embryo) meteen in je baarmoeder geplaatst op de goeie plek! Dat gaf mij weer wat geruststelling. Ik ben toen in feb.2010 begonnen met hormonen prikken en na een paar terugplaatsingen, 1 verse en de rest cryo's ben ik nu bijna 19 weken zwanger. Dus.....meid kop op, ik snap je helemaal hoe je je nu voelt maar je kansen zijn juist verbeterd nu qua IVF denk ik! Heel veel beterschap en succes!!

Posted

Sheenara,

Aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Dit zijn toch altijd weer fijne verhalen om te horen. Dat je ondanks de problemen nu zwanger bent.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik (gelukkig) niet het gevoel heb mijn vrouwelijkheid kwijt te zijn. Gister zei een goede vriendin van me, eigenlijk heb je met die eileiders nooit zwanger kunnen worden, en nu ze er uit zijn, zijn je kansen veel hoger, maar dan via IVF. Het is meer het idee dat het puur natuur niet meer kan. Maar eigenlijk was dat altijd al zo, zonder dat ik dat wist.

Het doet me goed te horen dat er ook hier dames zijn die gelukkig zwanger zijn geworden, dat geeft me veel moed. Het herstel van de operatie valt me wel wat tegen, ik vloei veel wondvocht, en heb nog een enorme opgezette buik. Missschien ben ik ook wel erg ongeduldig, ik ben pas 2 dagen werder :-s

Liefs Guusje

Posted

Guusje wat een rotsituatie zeg! Ik dacht niet dat je kijkoperatie zo'n ingrijpend nieuws zou brengen.

Maar ik blij dat al meteen dames reageren die zwanger zijn en hetzelfde hebben meegemaakt. Zo te lezen liggen de kansen voor jou toch al tenminste veel meer open, om binnenkort je eigen friemelend beebje in je handen te hebben. Ik wens je heel veel succes meid! Herstel maar goed en laat je flink verwennen de komende weken :-)

Ellen

Posted

Lieve Guusje

wat een ontzettend naar bericht!! wat je zegt, de pijn gaat wel over maar dit hakt er in!, logisch.

Wat het zwanger worden zonder eileiders betreft, voor zover ik weet is de kans op succes net zo groot als je op ivf bent aangeween en je hebt je eileiders nog wel. Alleen zullen jullie er echt mee geholpen moeten worden.

Ik hoop dat je spoedig zult herstellen en dat je het goed kan laten bezinken, fijn dat er hier positieve geluiden komen maar ik heb er ook alle vertrouwen in.

Veel sterkte en succes !!!

liefs

Babeth

Posted

lieve guusje,

ik kan mij voorstellen dat je heel erg geschrokken bent, maar zoals de anderen ook al zeiden, eigenlijk heeft het jouw kansen vergroot.. ik hoop dat je je snel beter voelt, maar geef het de tijd sterkte liefs

Posted

Hoi Guusje,

Ik wilde even zeggen dat ik precies weet hoe je je voelt.

Ik heb een paar jaar terug een kijkoperatie gehad waarbij is gebleken dat mijn ene eileider heel slecht was; vocht/cystes/verklevingen enz. Ik zou een 2e kijkoperatie krijgen waarbij die eileider eruit gehaald zou worden. Oké dat kan gebeuren maar gelukkig had ik nog een 2e eileider en zou ik dus toch nog zwanger kunnen worden. Toen ik bijkwam van de narcose kwam de arts mij vertellen dat ze gelijk allebei mijn eileiders hadden verwijderd....ze waren beide zeer slecht. Toen ik dat hoorde begon ik gelijk te huilen. Dat was het dan, ik zou niet meer op de 'gewone' manier zwanger kunnen worden, dat was op dat moment echt wel even een klap.

Gelukkig ben ik vrij nuchter en zijn we zo snel mogelijk met IVF gestart, ik zou een goede kans hebben gezien mijn leeftijd en omdat ik al een gezonde zoon had. Nou dat heeft nog wel even geduurd!

Ik heb in totaal 8 terugplaatsingen gehad, aantal mislukte pogingen, 3 miskramen maar uiteindelijk ben ik 31 augustus 2010 toch bevallen van een prachtige zoon, Ruben!

Het kan dus wel....zwanger worden zonder eileiders.

Ik wens jou en de anderen heel veel succes bij de behandelingen die jullie moeten ondergaan en hoop voor jullie dat het bij jullie eerder 'raak' is dan bij ons, maar dat jullie uiteindelijk ook een mooie zoon of dochter in de armen mag houden. Het is het mooiste wat een vrouw kan overkomen!!

Ik had overigens de ene keer ook veel last na de operatie. Ook van mijn schouders, komt van het gas wat in je lichaam zit, dat gaat omhoog is mij verteld.

Posted

Mama27,

Dank je voor je reactie. Het doet me enorm goed om jou positieve verhaal te lezen. En je hebt een prachtige zoon gekregen.

Die schouderklachten is inderdaad van het gas, ik heb er ook (nog) last van. Heeeel vervelend, maar gaat wel weer over.

Posted

Hai Guusje, hoop dat het ietsje beter met je gaat, lichamelijk en geestelijk. Herstel ging bij mij op zich wel vlot, eerste dagen opgezette buik, moeilijk lopen en pijn aan schouders. Na een week ben ik weer gaan werken en was nog wel snel moe af en toe. In ieder geval beterschap en dat je maar snel met de behandeling kan beginnen en een mooi resultaat krijgt! En de andere meiden natuurlijk ook!

Posted

Hey Sheenara,

Het gaat de goede kant op, zowel lichamelijk als geestelijk.

Ik heb gelukkig geen last meer van mijn schouder, wel nog last van mijn buik, en het sneetje bij de navel is erg pijnlijk (en blauw) maar het is goed te doen. Straks even lekker naar buiten toe, daar kijk ik naar uit.

Geestelijk gaat het gelukkig ook goed, ik heb hele lieve vriendinnen met wie ik goed kan kletsen. En ook als is het erg verdrietig dat mijn eileiders nu weg zijn, maar eigelijk heb ik nooit wat aan die dingen gehad, ze waren achteraf gezien alleen maar een last. Misschien moet ik (in mijn situatie) er nu wel blij mee zijn. Het is meer het idee dat ik nooit op een natuurlijke manier zwanger kan worden, maar dat kon ik toch al niet, alleen wist ik dat niet.

Het komt wel goed, en ik heb in mijn volgende IVF poging al weer veel vertrouwen.

Wanneer ik weer ga werken weet ik nog niet, ik zie het per dag wel. Als het gaat dan ga ik een paar uurtjes, alleen al om tussen de mensen te zijn.

22 maart heb ik een afspraak bij de fertiliteits arts, dan hoor ik wanneer ik weer kan gaan starten. Maar eerst goed gaan genezen.