Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Debbie, ik had je al vertelld dat ik ook Gallsteene had toen ik 23 was. Ik heb toen Blasen en Nierentee (weet niet of het goed is geschreven in het NL, sry) gekreegen, dat heeft ervor gezorgt dat de steene vanzelfs uit me licham kwamen. Ofwel ik iedere dag meerdere kopjes moet drinken en het bijna 2 weeken duurde. Maar is dat niet wel een oplossing ook voor jou om het te probeeren?

Het spijt me echt zo erg voor je dat je dat moet doorstaan tijdens een zwangerschap. Gauw beterschap voor je *knuffel*

Sry dat ik er niet was gisteren en ook vandaag niet veel gelezen. Het gaat hier ook weer helemaal niet goed. Gisteren eerste Terapie gehad voor de bekkeninst. en wat was? Toen ik de terapie had word ik in eens heel erg misselijk. Als ik thuis was, kon ik me niet meer bewegen en moest direkt liggen. Beetje later avond eten gekookt en kon helemaal zelfs niets eten omdat ik zo pijn had overall . Buik, bovenbuik, rug en heel erg misselijk. Tijdens man en dochter aan het eten waren begon ik te overgeven. En darnaa op de bank gaan liggen en 10 minuut later weer overgeven. Zo ging het dan de hele avond door. Heel veel pijn gehad en ben dan vroeg na bed maar kon door de pijn en misselijkheid helemaal niet in slaap komen.

Vandaag zijn wel de pijn minder maar de misselijkheid niet. En ik voel me helemaal uitgeput, krachteloos...

Nou ja, fijne avond nog allemaal

Liefs

Sylvia

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Sylvia, dat is toch echt niet tof! Bah bah wanneer houdt het nou eens op? Heel veel sterkte ik blijf duimen dat

je je toch echt snel beter gaat voelen!

Debbie wat leuk dat jullie een zoon krijgen!! OOk voor jou ga ik heel hard duimen dat alles goed blijft gaan en dat

je niet geopereerd hoeft te worden.

Super het Tweety om je kindje te voelen! Straks zie je je buik ook bewegen dat is ook zo speciaal!

Geplaatst

Debbie, een zoon ... wat leuk gefeliciteerd. De mannen zijn nu in de meerderheid ;)

Ergens hoop ik volgende week met de echo te horen wat het wordt, ben dan 15w 3d... zou moeten kunnen.

Maar ja, dan moet druifje wel meewerken!

Sylviam, wat een ellende meid! Nog steeds, ziek, zwak en misselijk!

En dat die therapie je ook nog niet eens goed heeft gedaan, vreselijk hoor. Sterkte ermee, het is niet niks. eindelijk zover en dan krijg je dit er ookn og bij.

Geplaatst

Hoi hoi allemaal,

Allemaal bedankt voor de lieve opbeurende woorden! Fijn om hier zo nu en dan eens van je af te kunnen schrijven. @ Ang3l Wat vervelend dat jij je zo naar voelt zeg! Hoop dar je alweer aardig bent opgeknapt sterkte in ieder geval.Over die thee zou ik eens na kunnen vragen bij de arts, ik weet dat als je zwanger bent je ook niet alle thee zomaar mag drinken maar het is allicht een idee dank je wel, vervelend die galsstenen daar weet jij dat alles van! Vooralsnog is het redelijk rustig af en toe een pijnaanval maar zet gelukkig nog niet door tot een galkoliek hou me gewoon lekker rustig en let goed op wat ik eet. Leuk ook om te lezen dat sommige van jullie al het kindje voelen bewegen, ik voel het soms ook maar wel licht dit is mijn tweede zwangerschap waardoor ik het herken anders zou ik denken dat het soms mijn darmen zijn (wat ook nog zou kunnen) Maar mijn dochter is alweer bijna 12 dus dat is ook alweer zo lang geleden. Vandaag is ze op kamp en had tranen bij het weggaan nu ben ik al zo'n emo mens wat betreft de gevoelens naar mijn meisie maar nu met de hormonen helemaal (goed excuus ook naar de andere ouders toe) dus dat was ook even lekker janken! Maandag komt ze weer terug ik vind het helemaal niks dat ze weg is!. Maar een weekendje alleen met mijn man is ook wel weer lekker maar toch oncompleet! Gisteren voor het eerst de herhaling van de babyboom gekeken waar jullie het over hadden, het maakte me nieuwschierig maar mooi om te zien, toevallig was dat ene stel in Utrecht ze noemde het amersfoort maar was echt Utrecht ze hadden dezelfde arts als ik met de punctie en de terugplaatsing dus appart om te zien en fantastisch dat het nu voor de tweede keer wederom mocht lukken! Echt mooi om te zien, je leeft echt helemaal mee, aangzien wij allen hetzelfde hebben meegemaakt om dit te mogen bereiken. Nou weer genoeg gebabbeld voor vandaag. Ik wens iedereen een heerlijk weekend toe tot snel spreeks

Liefs Debbie

Geplaatst

Meiden, bedankt voor de reacties. Vandag kreeg ik een telefoontje van me dochters school. Moet ze komen halen ze voelt zich niet lekker.

Dus ik snel naar de school gegaan en ze zag er echt niet uit. Helemaal wit en de ogen zo ziek...Thuis heeft ze direkt 2 keer echt hevig overgegeven. Ze is nu in slaap gevallen. Korts heeft ze gelukkig nog niet.

Misschien maag- darm virus of zo. Even af wachten.

Tot later

Sylvia

Geplaatst

Geen maag- darm virus van me dochter, maar, ze is gisteren bij de schoolgym op haar rug heel hard gevallen en we zijn nog om 10 voor 10 's avonds bij de doctor geweest. Ze heeft een heel zware kneuzing van binnen in haar rug. Het was een goot bult de voelen en ook te zien.

Als het niet beter wordt moet ik nog ies weer komen. Maar voor nu moet ze paracetamol tegen haar pijn gebruiken. Het overgeven kwam door de onzettende pijn die zij had.

Hoe is het met jullie allemaal.

Liefs

Sylvi

Geplaatst

Fijn dat jullie mijn gevoel begrijpen en wat jullie schrijven is ook allemaal erg herkenbaar hoor!!!

@ Judith - Wat een vervelende situatie met je vriendin zeg!!

Ik kan me voorstellen dat het voor haar erg moeilijk is, maar juist omdat ze weet dat het bij jullie ook heel moeilijk is gegaan zou je denken dat ze het jullie ook erg gunt!!

Misschien dat het over een tijdje beter gaat?? Ik hoop het voor je!!

@ Debbie - Wat geweldig dat jullie een zoon krijgen!! Verder is het idd geen leuk vooruitzicht wat je schrijft.

Ik hoop echt voor jullie dat het rustig blijft tot na de bevalling en dat de pijn minder wordt!!!

Een dikke knuffel van mij en sterkte dit weekend zonder je dochter!!

@ Tweety - Wat bijzonder dat je jullie beeb hebt gevoeld zeg!! Ik kan niet wachten tot ik het ook ga voelen!!

En ik heb sinds mijn 14e al een meisjesnaam en gelukkig vindt Laurens het ook een leuke naam.

Maar jongensnamen vind ik echt superlastig!!

Ik heb nog nooit een naam gehoord dat ik dacht ‘dat is een leuke naam voor mijn zoon’.

Dus dat wordt nog wat (en daarom hoop ik stiekem op een meid; haha)!! Dus alle tips zijn welkom!!

@ Jose - Wat heerlijk dat jullie al uit de namen zijn!!

@ Ang3l – Meid, het zit je ook niet mee hè?! Ik hoop dat de therapie aanslaat en dat het snel beter gaat met jou en je dochter!!

Hier gaat alles verder z'n gangetje.

Mijn schoonmoeder is gister van de IC naar de afdeling nefrologie (nieren) overgeplaatst!! Dus dat is goed nieuws!!

Verder hebben we sinds vanochtend half 8 de oppas op de tweelingmeiden (2,5 jaar oud) van mijn schoonzus en gaan we zo lekker naar de stad wandelen.

Fijn weekend allemaal!!!

Geplaatst

Sow Sylvia, dat is heftig zeg, van je dochter. Bizar verhaal gewoon. T arme kind moet wel vreselijk veel pijn hebben!!

Sterkte voor haar!!

Ilona; wat fijn dat je schoonmoeder iets vooruit gaat, en nu van de IC af is.

Geniet van je dagie stadten....lekker hoor!!

Van de week zaten we het eens over namen te hebben....nou...dat word wat jongens........pfffffff..... vind ik iets mooi, vind Jaco het stom of andersom, dus ik vrees dat wij er niet zo snel over uit zijn helaas :-s

maar we hebben nog ff..... ;-)

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Even een fotootje van vandaag...15 weken zwanger.

Moet zeggen op de foto lijkt mijn buik groter dan in het echt heb ik het idee..... Ik ben niet dik, ik ben zwanger haha....;)

[ATTACH=CONFIG]1474[/ATTACH]

Geplaatst

Goedemorgen....

@ Ilona, fijn dat je schoonmoeder nu eindelijk op de andere afdeeling mag liggen. Dat scheelt toch ook weer wat :)

En bedankt voor de beterschaps wensen voor me dochter ook, ook aan jou Tweety , bedankt.

@ Jose, mooi Foto :) Je hebt ook al ardig een buik hahaha....

Even een vraag aan alle hier

Eten jullie nog wel tomaten, komkomer en sla of zijn jullie gestopt i.v.m. met EHEC ?

Ik persoonlijk eet het nog wel en maak me ook niet te druk erover. Ik koop de NL Producten , niet de spaans *haha*

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Gisteravond naar een verjaardag geweest en veel later dan normaal gaan slapen.... ik ben gewoon helemaal uit mijn ritme! Ben niet vooruit te branden vandaag, heb een abonnement op het toilet sinds de afgelopen week en ben hartstikke chagerijnig... Misschien verstandiger om weer in bed te gaan liggen?

Ik hoop maar dat het zo wegtrekt... pfff

Geplaatst

Daar is een zondag voor hoor Judith, zou zeggen, kruip lekker je bed weer in :) Lekker hangen en verstand op 0!

Sylvia, ik eet ook nog steeds de dingen die je noemt. Let er inderdaad ook op wat het land van herkomst is hihi! Toevallig ook net komkommers uit NL gekocht. Maar, degene die in Spanje teelt, was/is een Nederlander, dus ja...

Het speelt zich vooral af in Duitsland en ik ben er ook nooit zo met bezig. Want dan kun je niks meer eten en bovendien... k vind het veel te lekker :)

Geplaatst

Oh en Ilona, wat fijn dat het weer beter gaat met je schoonvader. Hopen dat het zo door blijft hgaan, iedere dag weer een stapje vooruit.

Geplaatst

Hahaha Juut, op naar bed en slaapen...Beterschap voor jou ;)

@ Jose, inderdaad, dan mag ik echt helemaal niets meer eten...

:D

Geplaatst

mooooooi buikje Jose ! Heerlijk he om er lekker mee te pronken!

Gaat het al wat beter met je dochter Sylvia? Ik eet ook gewoon al die dingen hoor.

Judith optijd naar bed vanvond hoor! ; )

Bijna klaar met werken en dan nog even van het mooie weer genieten.

Morgen 3 jaar getrouwd én 17 weken !!

Geplaatst

hey Danaa, ja het gaat al een klein stuk beter met haar. Ze heeft nog steeds pijn maar is al beter :)

Geplaatst

Trouwens... heb de eerste 'grote' inkoop gedaan. Vond het erg spannend moet ik zeggen hoor.

Een thermobadje met standaard, ideaal...pompjes erbij, afvoerslang en een ingebouwde thermometer ( is de stop).

Binnenkort ook eens naar de Babydump, eens ff heerlijk sneupen!

Geplaatst

Goedemorgen dames!!

Nou, gister de hele dag een beetje liggen dweilen in mijn chagerijnige bui... helemaal weg gelukkig!! hihihi... echt te erg!

Sylvia: Goed om te horen dat het beter gaat met je kleine meid, wel heftig zeg! En gewoon lekker eten hoor, maar alles goed wassen... Komkommer is toch lekkerder geschild en ik vind tomaten niet lekker als ze niet goed gewassen zijn. Ik heb ooit eens een blauwe maandag tomaten geplukt toen ik 16 was ofzo... Die dingen groeien op glaswol met zoutzuur???? GETVER... dus als het even kan koop ik biologisch! Die geur vergeet je nooit meer... yuk!

Jose: Goed man, dat je je eerste aankoop hebt gedaan!!! Dat is een goed teken vind ik, nu meer vertrouwen dat het goed gaat?? Bij Babydump moet je een bon inleveren en dan krijg je een cadeaudoos... niet vergeten mee te nemen, zoals ik deed! Ga ik eindelijk eens een keer... heb ik dat ding niet bij me! (en alles wat gratis is, willen we natuurlijk wel toch??) hahaha

Danaa: Gefeliciteerd met je 3 jarig huwelijk en je 17 weken natuurlijk!! wat gaat het hard...

Vandaag eindelijk weer een lekkere dag, moet ik weer aan t werk... beetje jammer!

Ik zal ook nog ff een buikfoto plaatsen...

[ATTACH=CONFIG]1481[/ATTACH]

Geplaatst

Mooie foto Judith...ennuh die doos heb ik al. Heeft mijn vriendin voor me meegenomen.

Hier in de rats... kreeg net de mededeling dat ik in contact ben geweest met een kind die de 5e ziekte heeft.

Heb meteen de vk gebeld, die zou me terug bellen. Op internet lees ik de meest vreselijke dingen, help!

Hoop dat ze me gauw bellen.

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb jullie zwaar verwaarloosd... Ik ben niet zo'n schrijver...

Hoe is het met alle dames?? Niemand meer ziek, zwak en misselijk maar lekker aan het genieten van de zwangerschap??

Ik kan jullie inmiddels wel melden dat we 2 jochies krijgen!!

Afgelopen woensdag een controle-echo gehad en ik vroeg of ze misschien al kon zien wat het zouden worden.

Overduidelijk 2 mannekes!

Ik voel me verder eigenlijk prima, wel veel last van maagzuur. Vooral na mijn avondeten. Rennies helpen gelukkig wel.

Hoe is het met Dana? De andere tweelingmama in spee?? We zijn even ver hè? Vandaag alweer 17 weken!

Liefs, Poohbeer

Geplaatst

Bedankt Juut. Ja ik was zowieso alles voordat ik het eet hihi. Mooi Foto zeg :) Ik zou kijken of ik vandaag ook weer eentje kan maken en platsen.

Jose wat is 5de ziekte? Heb ik nooit iets van gehoord :S sorry....

Ik kom net van de Verloskundige en het is alles prima. Bloedruk 120/70, dus helemaal goed, Baby liggt al hoger als het moet en is groter als het moet haha...reus baby lol...Ze heeft het alleen gevoelt dus geen Echo voor de 20 weken echo...Jammer haha

Maar verder gaat het wel hier. Ik heb nog met haar over de Bekkenterapie gesproken en ze zei het is toch beter dat ik ermee stop omdat ik altijd al zo misselijk ben en dat ik daarna nog misselijker ben is niet de bedoeling. Dus moet wel rustig aan doen en gewoon op letten geen gekke dingen te doen.

Nu moet ik meteen nog wat kleine boodschappen doen en dan wil ik kijken of ik misschien nog de ramen in de keuken was....

Ligt eran hoe ik me later voel.

Fijne dag allemaal tot later

Doei Liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden