Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik begrijp wat je bedoelt jose, heftig confronterend om andere mensen te zien die die teleurstelling van een negatieve test doormaken... Voor mij: 14 jaar lang iedere maand ongesteld worden terwijl je dat niet wilt! Dan eindelijk weer het gevoel hebben dat je een echte kans hebt met de eerste iui of icsi... Dan weer ongesteld worden...

Ik denk dat het wel therapeutisch is om er naar te kijken, helpt met alles een plekje geven denk ik.

We hebben wat meegemaakt allemaal he?

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Van de rare droomen heb ik ook bijna iedere nacht. is echt soms verveelend. zelfs, als ik overdags een uurtje ga slapen dan droom ik raar pffffffff *haha*

Tweety dat is echt n gaaf gevoel het bebe te voelen toch? Mooi dat je het nu ook voelt. Dan zijn wij wel de eerste hier :D

Maar dat komt bij de anderen ook nog . De eene voelt het erder de andere pas later. En bij mij ja goed ik heb al kinderen dus daarom voel ik het ook erder omdat ik weet wat het is misschien :)

angel heel veel succes morgen met de echo. :D

Fijne avond allemaal

Liefs

Geplaatst

Net weer even naar het hartje geluisterd, maar ik moet zeggen...ik vind het steeds lastiger vinden hoor. Dus het tegenovergestelde van jou Judith.

En als ik hem dan even heb, vliegt het weer weg. Teken dat beebje aan het bewegen is, als ik het goed heb.

Heb wel het idee dat het hartje meer normaal gaat worden, niet zozeer meer dat sneltreintje. Het gaat nog steeds heel snel, maar net even anders.

Herkennen jullie dit Tweety en Judith? Want volgens mij zijn wij de enige die zo'n ding gebruiken toch?

Oh ja, beebje zit nog steeds bij mijn schaambeen ;)

Geplaatst

ok met het risico dat jullie me allemaal voor gek gaan verklaren zal ik mijn droom van vanochtend vertellen (is ook wel weer heel toevallig dat jullie er vandaag over beginnen) Mijn vader is nu bijna een jaar geleden veel te jong aan kanker overleden; hij was alles behalve into het paranormale, hij was een gelovige (rk). De middag voor hij gestorven is zaten we wat te praten over het naderende einde en zei ik dat ik benieuwd was wat hij zou aantreffen aan gene zijde. Ikzelf geloof eerlijk gezegd dat het licht gewoon uitgaat, maar soms twijfel ik of er meer is. Ik vroeg, pap laat je 't me weten als er iets is; maar niet gaan liggen spoken want ik vind het ook doodeng.

Drie dagen na zijn dood was ik er van overtuigd dat hij me toen ik bijna wakker was een groet kwam brengen, het was heel apart en niet eng en gebeurde daarna nooit meer. Ik droom ook bijna nooit over hem terwijl we veel over hem praten.

Nu dus mijn droom vanmorgen. Ik was weer in die staat van dat je droomt maar ook bijna wakker wordt, droomde over vanalles en nog wat en ineens stond ons pap weer voor me. Net als die eerste keer zei ik heel vrolijk, há pap, daar ben je weer! Ik wou hem omhelzen maar dat ging niet want hij was niet tastbaar. Toen streelde hij mijn wang en ineens kietelde hij me in mijn zij. Ik werd serieus op dat moment wakker omdat ik moest lachen en voelde mijn zij nog tintelen. Heel even was ik zo vrolijk tot het tot me doordrong wat ik dacht dat er gebeurd was. Toen vond ik het weer allemaal erg spooky... ik heb het ook tegen niemand (ook mijn schattie) verteld, maar het was weer zo echt. Ik weet zelf niet goed wat ik er van moet denken....

Geplaatst

Mutske, allereerst wat ontzettend heftig dat je vader is overleden. Vreselijk zeg....

Eerlijk gezegd vind ik je droom niet raar, maar vooral heel bijzonder. Ik ben nl. iemand die in 'meer' gelooft, heb er zelf ook wel ervaring mee. Er zijn mensen die je voor gek verklaren, totdat je het zelf meemaakt.

Ik zou zeggen, koester deze momenten, want je vader is hoe dan ook..dichtbij je. Dat is een ding wat zeker is.

Hij heeft gewoon willen zeggen, dat hij dichtbij je is. Wauw!!

Geplaatst

mutske aller eerst wat erg van je vader.

en ten tweede ik verklaar je echt niet voor gek hoor.

ik geloof ook wel dat er iets is maar wel heel byzonder hoor. maar toch ook wel een beetje eng vind ik dan,

ik hoef dat ook niet allemaal te zien hoor pfff word er nu al bang van.

heb 2x gehad toen er iemand stierf voelde ik iets aan me voet echt raar de 2de x voelde ik dat dus ook en toen zei ik tegen me zelf halfslapend wie is er nu weer aan de beurt ook heel vaag....

jose miss kan ik je een beetje gerust stellen dacht dat het miss aan mij lag heb vandaag ook weer geluisterd na het hartje. en vond ook dat het iets minder snel ging..

sylvia dank je wel

liefs

Geplaatst

Ja mutske! Ik geloof daar oo heilig in en heb dit meegemaakt met mijn opa, wiens lievelingetje ik was... Dus je bent echt niet gek en het is absoluut niet spooky! Hij houdt van je en hij is bij je...

Wel ontzettend triest dat hij zo vroeg is overleden...

Mijn opa kwam ook in mijn droom/waak fase van mijn slaap... precies zoals jij beschrijft! Dit is echt een kostbare nieuw herinnering, geen nare gevoelens aan plakken hoor!

@ Jose: Ik moet ook af en toe even zoeken naar het hartje, maar ik hoor wel een snelle. vanmorgen die van de baby en die van mij door elkaar. Je baarmoeder is ook zwaar goed doorbloed, dus kun je je eigen hartslag daar ook heel goed horen. Ik hoor ook dat de baby beweegt en soms even wat verder weg is en dan weer dichterbij. Ik hoorde het eerst heel goed aan de zijkant, maar nu echt duidelijk iets hoger en in het midden.

Het blijft bijzonder en fijn om te horen, vanmorgen zo mijn hubbie wakker gemaakt door een doppie in zijn oor te steken! hihihi had ie gelijk een grote lach op zijn gezicht...

Ik kan trouwens ook de bovenkant van mijn baarmoeder al voelen, als ik mijn buik een beetje ontspannen houd!

Geplaatst

Meiden, begrijp me niet verkeerd.... het hartje gaat nog steeds heel sneller. Maar anders dan een week terug zeg maar!

Mijn eigen hartslag gaat een stuk rustiger.

Trouwens dat gesuis met ritme wat je hoort... want zo weet ik dat ik in de buurt zit haha.... dat is toch de navelstreng?

Geplaatst

da's super judith..... oooh ik ben echt de laatste hier en kan gewoon ook niet wachten tot ik het voel bewegen!!!!

Dank je wel voor jullie lieve reacties op mijn droom, ik voel me er ook best goed bij maar in mijn omgeving moet ik hier niet te veel over delen helaas. En als ons pap dit zo af en toe eens blijft doen vind ik het prima, ik werd echt lachend wakker en het fijne gevoel overheerst gelukkig.

Zit nu op de levering te wachten van het verjaardagscadeau voor mijn zoon, die wordt volgende week al 15. Hij krijgt een tv voor op zijn nieuwe kamer. Toen we gingen googelen waar we het goedkoopst konden slagen bleek dat bij de PABO te zijn hahahahaha, ik lag in een deuk. Dus ik roep dat we voor zijn verjaardag voor 100€ bij de PABO besteld hebben! hilarisch!!!

Geplaatst

Ow echt waar judith. Leuk hoor.

Mutske je bent niet de enige hoor ik voel ook nog niks

Nou vanmorgen de echo gehad lag er gelijk goed voor hihi

Het is een

JONGEN!!!!!!!! We zijn er super blij mee

En me placenta lag achter dus ga het ook snel voelen zei ze ik wacht nog rustig af

Net natuurlijk ff geshopt hihi

En voor de as oma's ook natuurlijk helemaal geweldig

Zit op men blauwe wolk hihi

Liefs

Geplaatst

gefelicteerd Angel, een jongen ! ik realiseerde me helemaal niet dat je dat al kon zien hahahaha.

heb net Babyboom zitten kijken, jeetje dat kan ik echt niet kijken zonder een doos tissues hoor.... vooral dat stel die net met 22 wkn hun kindje verloren, lopen ze ook nog eens "mijn" zkh binnen.... komt allemaal te dichtbij.En op het eind met die test, je jankt met iedereen mee. Maar wel mooi dus volgende week zit ik voor de buis....

Geplaatst

Angel, wauwwww....wat super, dat jullie kleine uk mee wilde werken. Hij wilde vast zeggen, kijk maar eens wat ik in huis heb haha. Leuk een jongen! Nu genieten van je blauwe wolk inderdaad. Maar het was met zekerheid te zeggen?

Ik heb een echo met 15 w en 3 d, ik hoop dat onze kleine zich dan ook van zijn/haar beste kant laat zien. Anders zal ik echt moeten wachten tot de 20 weken.

Mutske, ja dat is zeker een verhaal.... de tranen rollen bij mij ook steeds over de wangen.

Ik weet wie het zijn, ken ze niet persoonlijk hoor... maar ik houd wijs mijn mond. Het is toch een openbaar forum ;)

Geplaatst

dank jullie wel ja super leuk.

ja was echt duidelijk zal straks is een foto plaatsen.

liefs

Geplaatst

Oh wow Angel! Wat cool dat je het al weet! Gefeliciteerd met je aanstaande zoon.... hihihi, dat kun je nu gaan zeggen: je zoon! Ik ben ook zoooo nieuwsgierig... maandag een controle afspr. bij een gyn van het ziekenhuis, maar heb die nog nooit gezien. Ik hoop dat hij ook een echo gaat maken?!

Bij mij schijnt de placenta ook vrij hoog achteraan te liggen, werd verteld bij de nekplooimeting.

Wat ik gisteravond voelde leek wel een stompje, zeker niet mijn darmen. Ik voel nu ook duidelijk als ik op mijn rug lig een hardere bol in mijn buik... alles wordt nu steeds merkbaarder aan de buitenkant, helemaal leuk!

Geplaatst

Super angel. Gefeliciteerd met je zoon :D Je bent zeker op de blauwe wolken dat zou ik ook zijn als onse bebe zo goed mee werkt als die jouwe :D

Geniet ervan meid :)

Juut wat gaf dat jij het ook nu al voelt. Ja de harde bollen op me buik voel ik ook al een tijdje.

Ik moet helaas wachten tot de 20 weken echo voor dat ik het kan zien wat het wordt. Ik ben toch ook zo nieuwsgierig. Bij ons is alles welkom. Maakt niet uit of jongen of meisje. Maar mijn gevoel denkt het is een meisje maar ik ben niet echt 100% zeker. Ik zou zeggen 60/40

Wow Tweety en Juut we zijn vandaag al 15+0 . De tijd gaat het snel hè ?

Liefs

Sylvia

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1412[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]1411[/ATTACH]

dank jullie wel.

hier de fotos

Geplaatst

hihihi ik zou het niet weten judith heb ze ook niet gezegd eigenlijk en heb er ook niet om gevraagd.

het voetje was 2.5 cm als ik heb hahaha ook grappig

Geplaatst

Hihihi... Dat is idd grappig! Wrsch waren jullie zo bezig met het geslacht...

Voetje al 2,5 cm!!! Das echt al groot... Mooie echo foto's trwns

Geplaatst

Ahhh wat leuke fotos zeg. Hehe is echt grappig dat je zoiets zo goed kan zien met de echo. Geweldig.

Geplaatst

Prachtig Angel, dit kan niet missen....overduidelijk een zoon!

Geweldig dat je het al weet :)

En wat groeit hij nu hard hè?

Ga je het de buitenwereld ook vertellen? Je zult wel hele leuke reacties krijgen.

Geplaatst

ja leuk eej hahha krijg me lach gewoon ni van me gezicht hahaha.

waarschijnlijk waren we daar veel meer mee bezig hahaha.

iedereen weet het al heb het ook op hyves gezet dus dat gaat hard haha

liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden