Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Debbie!! wat een verhaal zeg... Je zal je wel kaopt geschrokken zijn. Ik hoop voor je dat je niet al te veel van die aanvallen zal krijgen...

Spannend ook dat je misschien te horen krijgt vandaag wat het gaat worden!

Ik kom ook net uit het ziekenhuis, had controle bij de gyn. Ik mag nu ook naar de verloskundige gelukkig, maar de uitgebreide 20 weken echo moet in het ziekenhuis en ik krijg ook nog een extra groei echo met 32 weken (12 sept) in het ziekenhuis.

Ik had niet op een echo gerekend, maar wel gehoopt.... we mochten dus ook nog even kijken! Beeb lag prachtig naar ons te zwaaien met beide armpjes en beentjes!

Op het scherm daar was alles duidelijker te zien dan op de foto's die we hebben meegekregen... (knuistjes, teentjes en aangezicht)

Ik had wel graag willen weten wat het gaat worden, maar dat was volgens mij niet haar bedoeling... Ik durfde er verder ook niet echt om te vragen, dan maar geduld hebben tot de 20 weken echo.

@ Angel: Daarom was ik zo benieuwd waar jouw 16 weken echo is gemaakt (pretecho of gyn) maar dat is me nou nog steeds niet echt duidelijk...

Zometeen maar gelijk even de VK praktijk bellen...

@ Danaa: Je hebt ook helemaal gelijk, zeker met een groot huis kost het aardig wat energie om het helemaal tiptop te houden... Ik ga het ook toelaten! hihihi

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel:bcbbboy2:

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

26 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

23 mei - Zjoediezzz controle gyn (4e echo 15 kwn + 3 dgn)

23 mei - Ilon@ 14 weken (3e echo, 1e keer gyn in NL)

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn (4e)

31 Mei - Mutske 14 wkn, 4 dgn 1e controle gyn

1 juni - Jose 15 w & 3 d controle gyn

6 juni - Danaa 18w (6e)

6 juni - Zjoediezzz intake verloskundige (17 wkn + 3 dgn)

16 juni - Angel 20 weken echo 20w 1d (7e)

21 juni - Zjoediezzz, uitgebreide 20 weken echo (4e)

23 juni - Danaa 20w 3d (7e)

27 Juni - Ang3l SEO Echo 20 + 3

8 augustus -Angel pretecho 27w 5d (8e)

12 september - Zjoediezzz 32 weken groei echo ziekenhuis

Zo... lijstje weer even aangepast!

@ Ilona: Veel succes vandaag!!!!

Geplaatst

Tweety en Jose, ja ik denk ook, dat ik een van die ben, die de hele zwangerschap met misselijkheid moet vechten *haha*. Maar het is nog steeds voor een goed doel, naamelijk het Baby. En dat is het einige dat me dan weer positiv laat denken. Ofwel ik echt een huilbuil had aan het weekend omdat ik me zo elendig voelde *hihi*

De Pillen werken inderdaad goed lijkt me. Ik ben niet zo erg misselijk als ik die slik. 2 keer per dag mag ik die neemen.

@ Juut, wat goed zeg dat je nog een echo hebt gekregen meid. Dat is zeker leuk het tussendoor weer een keer te zien. Ik heb pas volgende week Mandaag een afsprak bij de VK maar ze gaat zeker alleen ff luisteren geen Echo. Ook wachten tot de 20 weken echo.

Woensdag heb ik het eerste gesprek bij de Bekkenfysio. Maar ze gaan nog niets doen. Eerst is het 1 uur gesprek en dan pas krijg ik een afsprak voor therapie. Hopelijk dat het snel gaat en ik starten kan.

Liefs

Geplaatst

jeetje debbie wat een verhaal zeg.

daar schrik je we van.

we duimen voor je meid.

judith nee hoor trek me er niet veel van aan hoor hahah.

zoals ik al eerder zei ieder zijn ding toch hahah

je moet aan doen waar je je prettig bij voelt.

de geslachtsbepaling heb ik gewoon bij een echobureau laten doen was niet echt een pretecho maar dat kon daar ook.

hoop dat het een beetje duidelijk is

leuk dat je onverwachts na je kleintje mocht kijken.

ilona succes je bent miss al geweest.

ik heb ff de datum aangepast voor de pretecho.

want ga hem nu ergens anders doen waar ik ook de geslachtsbepaling heb laten doen daar zeiden ze ook dat het mooiste was tussen de 25 a 26 weken.

later kon ook wel zei ze maar bij sommige is het dan niet meer zo mooi.

want had een afspraak staan 8-8 dan zou ik al bijna 28 weken zijn.

en nu mag ik met 25 weken..

UITGEREKEND:

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Debbie 79

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

26 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

23 mei - Zjoediezzz controle gyn (4e echo 15 kwn + 3 dgn)

23 mei - Ilon@ 14 weken (3e echo, 1e keer gyn in NL)

6 juni - Danaa 18w (6e)

20 juli -Angel pretecho 25w (8e)

liefs

Geplaatst

Jeetje Debbie wat een verhaal!! Ik duim voor je dat je niet geopereerd hoeft te worden en dat je niet meer van die aanvallen krijgt.. Heftig hoor! Gelukkig is alles goed met je kleintje!!

Leuk Juut dat je nog een echo hebt gehad! hihi en dat ie zo naar jullie 'zwaaide' grappig hoor

Tja, nog 5 weken aftellen tot de 20 weken echo..

Geplaatst

@ Debbie, Jeetje, wat een heftig zeg!! Ik hoop echt dat het snel beter gaat en dat je niet geopereerd hoeft te worden!!

@ Judith, wat super dat jullie onverwachts jullie kleine beebje hebben kunnen bewonderen!! Blijft toch geweldig hè!?!

Hier gaat alles SUPER!!

Vandaag zijn we weer op controle geweest (1e keer in NL) en alles was supergoed!!

We konden onze kleine uk goed zien en hij/zij zwaaide ook nog even!!

Na overleg met de gynaecoloog blijven we bij hem onder controle.

Over 4 weken hebben we een uitgebreid intake-gesprek (ben benieuwd wat dat inhoud?)!!

En over 7,5 week hebben we een uitgebreide 20-weken echo (we zijn dan al 21,5 week, maar we konden niet eerder omdat mijn man dan varen is...).

De gynaecoloog zei dat je daar recht op hebt bij een ICSI-zwangerschap (hebben anderen dit ook??).

Dus we zijn benieuwd allemaal!!

Met mijn schoonmoeder gaat het ook een stuk beter!!

Vrijdag is ze van de beademing afgegaan en ze gaat steeds meer vooruit!!

En we hoorden net dat ze misschien morgen van de IC af mag!!!

Dus we zijn helemaal blij hier!!

Ik heb ook het lijstje aangepast:

UITGEREKEND:

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Debbie 79

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

26 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

6 juni - Danaa 18w (6e)

20 juni - Ilon@ 18 weken - uitgebreid intakegesprek gynaecoloog

14 juli - Ilon@ 21,5 weken - uitgebreide 20 weken echo

20 juli -Angel pretecho 25w (8e)

Geplaatst

Hier 2 foto's van onze kleine uk :love4:!!

Wat is het toch bijzonder om te zien dat er een klein mensje in je groeit hè!!?!?!?!!

[ATTACH=CONFIG]1435[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1434[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reactie's en Ilona wat een mooie echo's zeg. Even reageren op wat is gezegd: Geopereerd moet ik zowiezo gaan worden, maar we hopen echt dat we het kunnen uitzingen tot na de bevalling. De arts zei al normaal gesproken zou ik nu gelijk opereren (dat doen ze als je koliek aanvallen krijgt) en houd. Tot nu toe heb ik er echt elke dag last van maar gelukkig nog niet zo'n lange aanval als toen dat was niet te doen en niet uit te zingen! Verder krijg ik geen medicijnen het schijnt dat je met zo'n aanval morfine moet krijgen maar dat mag ik nu echt niet ook zouden er zetpillen bestaan maar ook die mag ik niet! Het enige wat ik tot nu toe mag is een paracetamol en die werken echt niet! Ik had ook al last van bekkeninstabilietijd en zelfs voor die pijn helpt een paracetamol niet en die pijn is echt ook niet te vergelijken met een koliekaanval. Ik hoop eigenlijk dat de Gyn morgen misschien en kleine oplossing heeft die en iets helpt en niet schadelijk is voor ons wondertje. Anders slik ik niks! Het is inderdaad zo dat een zwangerschap de kans op galstenen kan verhogen, alleen is bij mij de nadeel (wat ik eerst niet wist) dat aan mijn moeders kant galstenen voorkomen het schijnt een erfelijke aanleg te zijn. Ik heb er voor mijn zwangerschap ook geen last van gehad tenminste niet op deze manier met koliekaanvallen wel steeds last van mijn maag, alleen heb ik ook daar het nadeel dat ik vezelzakjes gebruiken moet om normaal te kunnen toiletteren dus ik dacht eigenlijk altijd het zullen mijn darmen wel zijn maar weet dus niet of ik het voor de zwangerschap al had. Zo ik hoop dat ik nu iedereen zijn vragen nog even in 1 mailtje heb kunnen beantwoorden een fijne avond voor jullie allen.

Liefs Debbie

Geplaatst

Dan hoop ik zo voor je Debbie dat de kolieken het uit kunnen zingen tot na de bevalling, zodat er geen risico's genomen hoeven te worden.

Hier ook weer wat....altijd achteraf hè? Ben zojuist met mijn vriendin naar een nagelstudio geweest, zij liet acrylnagels zetten.

Ben er met 1 hand bij blijven zitten, maar nu weet ik dat acryllucht schadelijk is.

Op google zijn de meningen verdeeld. Doos die ik ben, altijd achteraf bedenken ipv vooraf. Iemand een idee?

Geplaatst

Ja jose, dat klopt!! De ex van mijn broer zet acrylnagels en die raadt het absoluut af... Ook al zijn de meningen verdeeld zegt zij toch: niet doen!!! Gelnagels mogen wel...

Debbie: wat een ongelooflijke situatie joh! Zal zwaar zijn zeg...

Geplaatst

@Ilona, mooie fotos zeg. En goed dat er alles zo goed gaat met je bebe. :D

Debbie, ja ik weet wat je bedoelt. Ik had Gallensteen als ik 23 jaar oud was. Jeetje wat verschrikkelijke pijn. Ik had er ook bloed bij in de urine. Maar ze wisten toen niet wat ik had, ze dachten ik had er een blasonsteking en gewoon ischias problemen, dus werd ik 2 weeken alleen maar op blasonsteking behandelt en ook massage gekregen toen ik niet meer kon. Dan was er een echo gedaan, maar een speciale echo en toen wisten ze wat ik had. Maar ik moest niet geopereerd worden, bij mij is het door medicinen weg gegaan. Maar ik was niet zwanger dus is het voor jou echt verschrikkelijk nu. Ik hoop echt voor je, dat het gauw weg gaat met je pijn en dat je niet moet geopereerd worden. Dat wens ik je echt. Doe rustig aan meid.

Liefs

Geplaatst

Danaa: ja spannend hoor! Ik heb net even in mijn agenda zitten tellen: nog exact 4 weken en 1 dag tot de 20 weken echo... Ik heb ook zitten twijfelen om in een echopraktijk een geslachtsbepaling te laten doen, maar ik denk dat we toch de centen liever nog even in onze zak houden... Ik wil nog zo veeeeel doen in huis! Maar misschien krijg ik alsnog de kolder in mijn kop... Alhoewel 4 weekjes is te overzien!

Ilona: mooie echofoto's hoor... Superfijn dat alles goed is!

Geplaatst

Ilona, wat een mooie foto's en wawt fijn dat het beebje het zo goed doet. Joehoe, altijd leuk!

Geplaatst

Hoogstwaarschijnlijk is het voornamelijk als je er heel veel mee in contact komt bv als je nagelstyliste bent ofzo? Een beetje hetzelfde verhaal als dat rontgenongelukje wat ik op mijn werk had, weet je nog??

Gewoon zorgen dat je er nu niet meer mee in aanraking komt, dan komt het heus goed. Ik heb van die rontgen wel een paar slapeloze nachten gehad, maar heb t losgelaten... Je hebt toch niet aan dat potje zitten snuiven??? Hihi...

Geplaatst

Nou eerlijk gezegd ben ik helemaal high....;)

Nee, heb bij het raam gezeten en ik denk dat ik er 45 minuten in gezeten heb. Die geur bleef letterlijk in mijn neus hangen. Nou ja, inderdaad misschien loslaten en deze week maar wat vaker met de doppler luisteren. Tnx meis!

Geplaatst

Hihihi... Ja, gewoon lekker luisteren! Die topper die in jouw buik zit ligt over een half jaar gewoon heerlijk in jouw armen...

Meiden wat zijn we toch gezegend met zijn allen!!! We krijgen allemaal een baby...

Geplaatst

Wat ik al zei... Ik heb van die rontgenstraling ook een paar slapeloze nachten gehad, maar je kunt er nu niets meer aan veranderen. Probeer het los te laten, extra stress er boven op zal ook niet bevorderlijk zijn...

Wilde je alleen een beetje oppeppen...

Geplaatst

hihi dat weet ik....maar die reactie was meer op het feit dat je zei...dat we allemaal een baby krijgen. Daarmee bedoel ik eerst zien dan geloven;)

Geplaatst

Nou, beetje positief denken hoor... Ik heb genoeg gewanhoopt in de afgelopen 14 jaar, dat wil ik niet meer. Misschien zal het nog bij iemand misgaan, maar dat is niet echt een gedachte die ik toe wil laten... Dat is niet hoe ik wil denken.

Voorlopig gaat alles goed met alle baby's hier en groeien ze allemaal goed, ik ga er gewoon van uit dat ze allemaal gezond geboren worden!

Geplaatst

he meiden, pff ga morgen een telefoontje plegen met de arts. Ik mocht afgelopen vrijdag bellen voor de uitslag van de combi, maar ik ben er zo vanaf en was die dag voor t eerst fit genoeg om weer iets in ons huis (dat nog steeds niet af is) te doen dat ik er te laat aan dacht om te bellen..... dus vanmorgen meteen gebeld naar de poli. De zuster zei dat ze me terug zou bellen. De hele dag niks gehoord, ik had om 6u een afspraak bij de fysio, maar om kwart voor 6 bleek ze te hebben teruggebeld. Ik ging dus mijn voicemail afluisteren toen ik na de fysio thuiskwam... Bleek ze afg vrijdag al gebeld en ingesproken te hebben (niks van gezien helaas op mijn mobiel, raar toch)

Afijn; ze vertelde dus vrijdag al op de voicemail dat de uitslag van de combitest 1:150 was. En dat we maar moesten bellen maandag. Tja.... Ik had me eerlijk gezegd helemaal geen zorgen om de uitslag gemaakt omdat de nekplooi zo mooi dun was (1.79) dat zag er allemaal keurig uit zei die echografe. Dus ik schrik nu wel van deze uitslag, want volgens mij is het wel een behoorlijk risico? Wat is jullie ervaring/kennis hierover? Ik weet t ik hoor het morgen allemaal , maar het speelt me zo in het hoofd. Mijn schatje denkt dat de bloeduitslag ook goed zal zijn maar dat mijn risico zo verhoogd wordt door mijn leeftijd (41) en we ons gewoon gwwn zorgen moeten maken. Hij is tegen verdere testen. Ik begin nu te twijfelen. Mocht het inderdaad puur op basis van mijn leeftijd zo hoog uitvallen dan durf ik wel te vertrouwen op wat we nu weten.... denk ik.

Geplaatst

vanmorgen om half negen gaan bellen, helaas ik moet weer wachten tot ze me terugbelt.... hopen dat ik het nu wel hoor.... loop ik weer de hele dag op mijn werk met mijn mobiel in mijn hand......

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden