Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Danaa; In de eerste 12 weken ben ik heel onrustig geweest in m'n slaap, om 2 uur, 4.30 uur en 6uur wakker en dan wéér moeten plassen.....zucht!!

Nu gaat dat wel iets beter, maar word sochtends altijd wakker van m'n man z'n wekker en moet dan plassen (voorheen sliep ik hier doorheen).

Ik kan nu ook weer beter uitslapen, kon ik de eerste weken ook niet!!

m'n ouders staan er nu heel anders tegenover..... als hun nu kleine kinders zouden hebben zouden ze het denk ik wel doen....

ze vinden het ook niet erg dat wij het doen hoor, daar laten ze ons helemaal vrij in!!

t is bij hun denk ik meer geweest dat het kwam doordat het bij hun in de omgeving (fam. en vrienden) deed niemand het, dus hun ook niet zeg maar..... naief?? haha..... m'n ouders zijn

wel anders als vroeger geworden!!!vooral mijn vader was vroeger wat vasthoudender aan 'regels' maar dat had hij heel erg van thuis mee gekregen... in de loop van de tijd...toen ook wij ouder werden

is dat wel verandert!!

Mijn man is vroeger ook niet ingeént... zijn ouders staan daar wel veel kritischer in moet ik zeggen.... alhoewel m'n schoonmoeder zich nooit met onze zaken zou bemoeien weet ik

dat hun het ook nu niet zouden doen zeg maar!!!

mijn schoonouders (vooral m'n schoonmoeder) is veel wettischer dan ik thuis gewend ben!! maar goed, ook zij heeft dat weer mee gekregen met haar opvoeding.....'verder ist n schat!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wel fijn dat de situatie zo is... De tijden zijn ook zo ontzettend veranderd sinds wij jong waren! Mijn ouders zijn ook anders hoor, zeker mijn vader.... hij is een stuk relaxter dan vroeger, misschien ook doodat hij toen veel meer verantwoordelijkheden had qua kids en werk enzo?

Ik ben katholiek opgevoed en heb wel heel veel normen en waarden meegekregen waar ik nu nog wel naar leef... (Pat gelukkig precies hetzelfde, onze neuzen staan dezelfde kant op!)

Mijn pa is voorganger in de katholieke kerk en wij kwamen vroeger ook iedere zondag in de kerk en ik heb jaren in het kinderkerkkoor gezongen. Onze kerk was wel zo vrij dat we allemaal de inentingen hebben gehad, dat is nooit aan de orde geweest geloof ik.

Nu moeten we sowieso met onze ouders en schoonouders om leren gaan met een kleinkind erbij... Met mijn ouders voorzie ik niet echt problemen, maar met mijn schoonmoeder weet ik het nog niet helemaal: Als ik zie hoe zij met de kids van Pat zijn broer omgaat word ik wel eens kriegelig..... Ik heb haar al wel eens gezegd daat ik bepaalde dingen zo niet echt zie zitten als zij het zo doet!! Lastig hoor....

Geplaatst

Dat denk ik ook dat dát er mee te maken heb...tijden veranderen, en de verantwoording die vaders dan hebben met werk en kids... m'n schoonpa was vroeger ook zo, en die is nu ook super relaxed!!

Super dat je de zelfde opvattingen hebt als je man.... heel bellangrijk. Wij ook hoor!! Zijn met veel dingen wel aardig hetzelfde opgevoed!!

het zal best ff wennen worden wat betreft kleinkinderen en (vooral) schoonouders.... opzich zijn m'n schoonouders wel heel relaxed naar ons toe, bemoeien zich nooit met ons, maar bijv. met de zus van m'n man weer wel (dat is hun eigen dochter) die had bijv. een keer d'r meiden in n broek laten lopen (doet ze opzich nooit, maar het kwam toen net zo uit zeg maar) nou nou....grote preken... k geloof niet dat ze dat tegen mij zou doen, want ik kom evengoed wel eens met n broek aan kakken...dan zegt ze er ook niks van..... maar ik zou het zéker niet waarderen als ze er wat van zegt als ik mijn kinderen dat zou laten doen!!!

maar dat weet ze denk ik ook wel, want tegen mij zegt ze nooit zoiets.... ik sta daar ook absoluut niet open voor, en ik vind haar redenaties soms gewoon bellachelijk (heb niks meer met geloven te maken zeg ik dan maar)

maar goed.... we komen daar samen best uit hoor!! m'n schoonpa is al heel anders, en anders trekt Jaco z'n mond wel open.... doet hij niet vaak, maar alst te gek word zeg tie er wat van!! dan is ze ook altijd behoorlijk onder de indruk en doet ze het niet meer zeg maar!!!

We komen er allemaal best wel uit hoor.... soms zullen we ff moeten slikken denk ik.... maar ik denk dat bijna iedereen dat wel met schoonouders heeft!!hoe lief en leuk ze ook zijn (want ik heb er écht wel een goeie band mee hoor).

met eigen ouders zeg je er sneller wat van als je iets stom vind!! en k denk dat je je kind ook meer mee geeft hoe je als vrouw zelf bent opgevoed dan een man!!

Geplaatst

Ik denk ook dat dat het belangrijkste is: dat je partner en jij hetzelfde standpunt hebben... Verder zien we t wel, ik geef gewoon duidelijk aan wat ik wel en niet wil!

Al moet ik mijn moeder nog wel even 1 ding duidelijk maken... Ze is helemaal lyrisch over die buikbanden en daar begint ze ook elke keer weer over! Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik die dingen eigenlijk helemaal niets voor mij vind... Als je mij een beetje kent, dan weet je dat ik dat nooit aan zal trekken! Dat betekent niet dat ik het bij een ander niet leuk kan vinden, maar ik hou er voor mezelf gewoon niet zo van...

Dus ik moet haar nog een keer vertellen dat ik ze niet aan wil.... hmmm... (stom he? hihihi...) Ik had al eens gezegd: misschien als ik een wat dikkere buik heb... maar nu zeker nog niet! (slik)

Geplaatst

ehm..Juut...ik vind buikbanden ook afschuwelijk lelijk....bij mij dan....ik ben van de jurkjes en gewoon spijkerrokje met shirtje....

Je ziet t ook bijna niet meer die banden.... of er staan allemaal tekens/teksten op....nix voor mij!!

Bij n anders vind ik het best, maar ik ben er ook absoluut het type niet voor!!

pas zei ook iemand het....echt zo'n ouderwetse muts die bij m'n ouders thuis was....yech.... k zei gelijk 'nee joh, da's ouderwets' ..... k bedacht ineens

dat het wel lullig zou zijn als zij er in gaat lopen en ik heb dat gezegd....haha....ik geef m'n mening soms iets té duidelijk zeg maar!!

maar ja...smaken verschillen hoor!!! d'r zijn d'r ook die niet in 'mijn jurkjes rond gaan lopen.... mij best....leg ik ook niet wakker van...

ik heb er meestal toch wel schijt aan wat anderen van m'n kleding vinden....ik trek aan waar ik me lekker bij voel.

dus als ik iemand beledigd heb met mijn mening 'heb schijt aan mij hoor mensen.

Geplaatst

Haha, hier nog zo'n iemand die buikbanden vreselijkkkkk vind. Kan me voorstellen dat het echt wel steun geeft en lekker zit, maar mij niet gezien.

Ik probeer ( zolang het nog lukt) in jurkjes/tunieks, rokje, spijkerbroek te blijven lopen.

Geplaatst

Hihihihihihi.... Je bent hartstikke duidelijk hoor Tweet! En ik begrijp je iig niet verkeerd.

Gelukkig maar dat iedereen weer een andere smaak heeft, anders zou de wereld wel heel erg kleurloos worden... Nu moet ik zeggen dat mijn outfits ook meestal niet zo kleurrijk zijn en ook meestal printloos... Dus zwart/wit/jeans/blauw/grijs/taupe en dan ben ik er zo ongeveer wel een beetje! Je zal mij ook niet snel zien in iets met een bloemenprintje ofzo, hooguit iets met een streepje... Dus misschien ben ik wel degene die saai is??

hihihihihihihihihihihihihi

Geplaatst

Om ff terug te komen op waar jullie vanmorgen over praatten, de geloven en bijv inentingen en opvoedingswijze; vind ik zo interessant om te lezen! Zoals jullie zien is mijn woonplaats Barneveld, maar ik kom zelf uit Tilburg. Ben eigenlijk zoals judith opgevoed als goed katholiek meisje... iedere zondag naar de kerk en zingen in het kerkkoor. Mijn vriend is hier opgegroeid in een (voorheen) behoorlijk streng christelijk gezin. Later is door de scheiding van zijn ouders alles veranderd. Zijn vader is inmiddels overleden en moeder heeft het geloof afgezworen. Maar toch is die christelijke opvoeding van mijn vriend voor een deel blijven hangen. Zo was ik gewend op zondag leuke dingen te ondernemen of als het nodig was te klussen of zo, hij zal op zondag niks doen (zeker niet winkelen maar dat kan hier toch niet hahaha) Om dan over carnaval vieren nog maar niet te spreken.

Toch is het best lachen , wij zijn echt 2 geloven op 1 kussen... zonder duivel ertussen want echt geloven doen we beiden niet. Maar ik kan jullie verhalen (zeker bij jou Tweety) me zo voorstellen. Ik denk dat wij bij de opvoeding van ons kind ook wel eens heel ver van elkaar af staan, alleen al door de grote verschillen in onze eigen opvoeding. Ons kind zal in ieder geval uit beide werelden wat meekrijgen; want zeg nou zelf, wat is er leuker dan op zondag met je peuter de Tilburgse Kermis over te lopen ?!?!

Geplaatst

hahah dat is duidelijk ben ik dan nu de enige die ze wel heeel leuk vind hahaha

ach ja ieder zijn ding toch.

denk dat ik er een stuk of 8 heb.

gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde toch

ik ga nog ff liggen kom net van een verjaardag.

en moet over een paar uur weer na een verjaardag dus ff rusten hahah anders hou ik het niet vol denk.

dan zit ik rond een uur of 9 a 10 te gapen denk

fijne avond nog allemaal. lekker weer trouwens he heerlijk.

liefs

Geplaatst

oeps...sorry Angel, zitten wij jouw bandenliefde af te zeiken....haha.... nou idd. hoor, smaken verschil, en trek je van ons niks aan hoor!!!

Geniet er gewoon lekker van als jij ze leuk vind!!

K hoop dat je ff lekker hebt geslapen, dan kun je er weer ff tegen!!

Mutske; mooi om te zien hoe verschillend we allen zijn opgevoed he?!! nou ik geloof best dat jullie er samen wel uit komen met de opvoeding van jullie beeb...ook al heb je verschillende

achtergronden, anders zou je ook nu niet met elkaar kunnen leven....toch??!!

Wij zijn ook van het 'zondag=onze rustdag' doen we ook nooit iets bijzonders...we vinden het fijn om gewoon samen naar de kerk te kunnen, en tussen door te relaxen en bij te komen van

de drukke week. savonds uit de kerk gaan we/of komen we bij ons altijd met groep vrienden bij elkaar, of we gaan naar m'n ouders, bij ons is het echt een relaxte dag die we allebei nodig hebben!!

vanmorgen bijna onderuit gegaan....pffffft.... ik ging m'n ramen zemen.... k had écht nog maar 1 raam gedaan, en m'n voordeur... (dus nog 4 ramen, m'n tuindeuren en de achterdeur te gaan...zucht) en ik werd me toch een partij naar jongens...zag gewoon sterretjes....kon wel janken van ellende.... belde ma of ik kwam eten, dat heb ik dan maar gedaan... en die ging (de schat) gelijk vanmiddag mee om derest van m'n andere ramen te zemen..... heerlijk!! komt gewoon door m'n lage bloeddruk dat ik me zo voel...helaas is er niks aan te doen!!

maar klote is t wel op z'n tijd!!

Geplaatst

Angel, niks van ons aantrekken inderdaad. Het staat jou vast hartstikke mooi. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, had voor een hoop problemen gezorgd.

Tweety, jeej, wat eng zeg! Pas goed op jezelf en de kleine hoor. Wel ontzettend lief dat je moeder later het werk uit handen nam.

Hier vandaag ook veel te veel gedaan, maar goed...that's me! Tussendoor 2 keer op de bank gelegen...heerlijk even.

Vandaag de voorlopige inschrijving binnen gekregen van de Kraamvogel. Snel gegaan. Heb me vorige week opgegeven via Menzis, zij regelen het dan verder zeg maar. En had vandaag het eea al in de bus.

Dus kunnen we dat weer gaan afstrepen ;)

Geplaatst

Lezen jullie ook tijdschriften mbt baby's, geboorte enz.? En zo ja, welke?

Ben hier en daar al eens wezen kijken, maar het schijnt dat als je zwanger bent ook gratis tijdschriften kunt krijgen. En die wil ik nu juist.

Kunnen jullie me tips geven?

Geplaatst

Hee Jose wat ik een leuk blad vind is "wij jonge ouders" die krijg je gratis tot je kind 1 jaar is.

Oei Tweety... doe maar rustig aan !! Wel fijn dat je moeder is komen helpen!! Mijn moeder is van de week

onze badkamer komen poetsen. Zo mooi als zij dat kan lukt mij echt niet, de doucheramen zagen er weer uit

als nieuw! Ben blij dat ze dicht bij woont ik zal haar hulp straks heel erg hard nodig hebben.

Geplaatst

Jeetje tweety, voorzichtig hoor! Je lichaam vertelt je wel wat je aan kan... Rustig aan dus!

Ik doe schoonmaken ook rustig aan, tussendoor elke keer even zitten en dan gaat het allemaal wel en wat ik ook doe is alles goed proberen bij te houden zodat het ook niet te veel werk is om schoon te maken!

Jose, ik heb ook wij jonge ouders... Erg leuk om te lezen! Ik kreeg een stapel tijdschriften van mijn schoonzus die niet al te oud zijn.

Als je je opgeeft voor de prenatal box dan krijg je m automatisch thuis, ik heb de eerste al gekregen vorige week.

Danaa, fijn dat je (schoon?)moeder dichtbij woont en je zal helpen... Die van mij zullen ook helpen ap vind ik dat nu nog wel lastig! Ik was 17 toen ik uit huis ging en zal mijn moeder niet zomaar laten poetsen in mijn huis... Voelt een beetje gek!

Ik ben dit jaar even lang UIT huis als dat ik ooit THUIS heb gewoond!!! gek hoor...

Geplaatst

@angel: laat je niet gek maken hoor met ons geklets over die banden!!! Hihihi... Zo draag ik ook nooit (zoals ik al zei) bliemen printjes of uberhaupt kleur! Of rokjes draag ik ook niet heel snel... Meestal gewoon een broek.

Dus smaken verschillen en daar is niets mis mee!!

Ik vind het alleen lastig aan mijn moeder duidelijk te maken die er zo enthousiast over is! Hihihihi....

@mutske: katholiek en christelijk zijn idd echt totaal verschillend!!!

Maar goed dat jullie beiden niet erg actief zijn want dat zou toch lastig worden, niet alleen voor jullie zelf maar ook van de omgeving!

Heb ooit een collegatje gehad die streng gereformeerd was en een relatie kreeg met een kerkloze knul... Hij liet zich bekeren tot haar geloof en ging er helemaal voor en toch werd zij een outcast in haar gemeenschap!! Ze is uiteindelijk naar een andere kerk gegaan waar zij beiden werden geaccepteerd... Vreselijk voor haar om zo verstoten te worden door de gemeenschap waar zij al vanaf haar geboorte was... Lekkere gemeenschap ben je dan!!! Die jongen stond overal voor open!

Geplaatst

precies judith, dat is de grootste reden waarom ik geen geloof wil aanhangen. Wat ik geloof zit diep in mij en daar hoeven geen andere mensen vanuit een ver verleden regeltjes aan te verbinden. Ik denk dat bij veel geloofsovertuigingen de basis helemaal ok is maar de hele toestanden er omheen totaal verrot kan zijn. Klinkt heel hard, maar ja, ik denk maar aan gisteren; dat was ook weer zo'n dag dat de wereld zou vergaan. Voorbeelden te over aan wat er mis kan gaan.

Ik zie wel dat mensen die om de juiste reden geloven en uit overtuiging op hun eigen manier er naar leven veel uit hun geloof kunnen halen. Iets dat ik zeker respecteer. Ik heb hier ook een aantal gelovige lieve vrienden; en die weten dat ik op mijn manier in het leven sta. We respecteren elkaars overtuiging. En dát is wat mij betreft geloven.

geniet allemaal van je zondag!

Geplaatst

Judith kan me wel voorstellen hoor dat je t een beetje raar vind als je moeder komt poetsen,

maar ik vind t wel heerlijk! Ondertussen kletsen enzo en t scheelt me weer een hoop energie!

Sylvia hoe gaat het met jou?.. Nog steeds zo misselijk? Hopelijk gaat t wat beter met je..

Vanmiddag pannenkoeken gaan eten met mn nichtje (onze donor) en haar gezin. Tja we weten echt

niet hoe we haar moeten bedanken (dat kunnen we nooit genoeg!!) dus af en toe nemen we ze ergens

mee naar toe. Morgen 16 weken wat gaat het snel !!

Geplaatst

Danaa, nou, vanochtend weer heel erg gespuugt en had er echt enoorme hoofdpijn tijdends het spuugen. Steken in mijn hoofd van gekregen. Tjeeee...Ik neem wel nu de Pillen die ik heb gekregen tegen de misselijkheid en het gaat een klein beetje beter maar, door de bekkeninstabiliteit die ik nu ook nog heb, kan ik bijnaar niet meer recht op lopen. Heb extreem veel pijn. Weet niet of ik liggen, zitten of staan moet.

16 weken al wow Danaa, leuk zeg.

Ik ga nu naar bed. Welterusten allemaal

Liefs

Geplaatst

Jeetje Sylvia.. Wat een pech allemaal! En nu ook nog veel pijn door de bekkeninstabiliteit. Krijg je fysio?

Heel veel sterkte en beterschap ik hoop dat je ondanks de pijn wel kunt genieten van de zwangerschap!

Geplaatst

Hallo Dames,

Even niks van me laten horen, maar ik heb uiteraard zo nu en dan wel even meegelezen fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met jullie, op wat kwaaltjes na. Hier gaat het allemaal zijn gangetje op het moment. Ik ben op 5 Mei helemaal niet goed geworden, zo niet goed dat ik naar de overburen was gestrompeld en daar nog net op tijd opgevangen werd door de buurman voor ik op de grond viel, ik ging letterlijk kapot van de pijn en ben zo'n 4 keer buiten bewustzijn geweest, door de pijn heen kon ik uitbrengen dat ik een dokter nodig had. Ze hebben toen de ambulance gebeld toen die aankwamen was ik net weer een beetje bij, maar ging nog steeds kapot van de pijn ik bleek er totaal niet uit te zien, en mijn hartslag was op dat moment nog maar 55 en mijn bloeddruk veelste laag ook was ik heel misselijk en kreeg ik een infuus met iets waardoor ik me snel beter voelde en de pijn snel wegtrok. Ik moest wel naar het ziekenhuis en daar dachten ze aan of een maagzweer of galstenen ik kreeg uiteindelijk ook nog een echo van de baby (na aandringen aangezien ik toch gevallen was en me erg zorgen maakte na die pijnaanval) gelukkig was met de baby alles goed. Uiteindelijk mocht ik snachts naar huis, met een of ander goedje voor mijn maag (mocht het een maagzweer zijn) uiteindelijk thuis bleef de angst dat ik nog een keer zo'n gyga pijn zou krijgen en heb twee dagen later de huisarts gebeld, die moest ik bellen na eigenlijk pas zo'n twee weken of bij opnieuw een aanval van pijn direct naar het ziekenhuis. Ik had belsloten niet zo lang te wachten en de huisarts gebeld, die vond dat ik zo snel mogelijk een echo moest laten maken of ik nu wel of niet galstenen had ipv alleen het goedje slikken voor een evt maagzweer. In het ziekenhuis een week later de echo gehad en ik bleek dus inderdaad goed vol te zitten met galstenen en heb dus nu ondertussen al 3 galkolieken gehad. Verder een hoop zeurende buik/maagpijnen maar goed te doen en niet te vergelijken met een koliek aanval. Nu is het dat ik zwanger ben en nu dus niet geopereerd mag/kan worden wel is het zo dat als de kolieken blijven komen ik misschien toch geopereerd moet worden wat weer een risico is voor het kindje, ik heb al aangegeven dat ik dat dus echt niet wil, laat me dan maar kapot gaan van de pijn. Het schijnt dat die koliekaanvallen ook niet goed zijn voor de baby, en als je een galblaasontsteking erbij krijgt moet hij er wel uit! Zo een heel verhaal maar misschien wel even duidelijk waardoor ik niet steeds online ben heb gewoon even genoeg aan mezelf en steeds maar pijn, waar je niks voor kan krijgen vanwege de zwangerschap, morgen hebben we een afspraak bij de gyn en hoop eigenlijk dat die wat meer kan doen/vertellen. Tot nu toe geen leuke zwangerschap al ben ik ape trots en zou ik het zo allemaal weer opnieuw doen maar van de onzekerheid tijdens je behandeling en het wachten op het testen tot blijft alles wel goed gaan, tot de zorgen wel of geen aanval krijgen wordt ik echt niet vrolijk van! Morgen hoop ik in ieder geval ons kindje weer even te bewonderen en te horen dan hebben we weer even een glimlach op ons gezicht! Daar kan ik dus echt even van genieten en heel misschien kunnen ze al wel zien of het een jongetje of meisje mag worden we zijn benieuwd. Voor nu wens ik iedereen een fijne zonnige dag

Liefs Debbie

Geplaatst

Bedankt Danaa, ik probeer wel van de zwangerschap te genieten hoor, ofwel het echt niet makkelijk is.

Jeetjeeeee Debbie, wat triest om dat te lezen. Ik hoop echt voor je dat het allemaal goed komt. Dat moet je nu echt niet hebben hè.

Ik wens je heel veel sterkte meid. Doe maar rustig aan

Liefs

Geplaatst

Tjee Debbie meis, wat een schrik zeg! Ik word er helemaal raar van als ik eraan denk, wat moet jij je ellendig gevoeld hebben. Wat goed dat je nog kon bedenken om naar de overkant te strompelen.

Ik hoop dat alles goed komt en dat er geen operatie aan te pas hoeft te komen, ik ga voor je duimen.

Krijg je nu medicijnen om evt. de pijn te onderdrukken? Want die pijn lijkt me ook niet draaglijk en fijn.

Wat een pech, maar alles voor je kindje inderdaad... hopelijk voel je je gauw beter.

Sylvia, wat een ellende ook voor jou. Nog steeds misselijk en ook nog eens je bekken, bah!

Ben bang dat je 1 van de ongelukkigen bent die misselijk blijft. Maar toch blijf ik hopen dat het één deze dagen ineens ophoudt.

Geplaatst

Sjonge Debbie wat een onwijs heftig verhaal zeg!!Vreselijk om mee te moeten maken. Wat zal jij het benauwd gehad hebben!!

krijg gewoon kippevel van jouw verhaal!!

Komt dit door je zwangerschap of had je dit wel eens vaker?? Je hoort het wel meer dat ze galstenen van n zwangerschap krijgen he?!!

k hoop dat het verloop mee mag vallen, en dat je niet geopereerd hoeft te worden!!

Sylvia; jij bent idd. denk ik 1 van diegene die gewoon vreselijk de pech hebben dat je je zo beroerd voel!! k hoop dat het nog minder word,

of dat het in ieder geval wat beter te doen is!!

Kan wel begrijpen dat je er heus niet altijd evenveel van kan genieten...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden