Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oo grappig Juut, ja dat is waar, jij had het geschreven, zijn we weer al gelijk...wie weet...liggen we

straks nog tegelijk te bevallen ;-)

Maar idd. je moet écht ff op je ademhaling letten dan. Toch heb ik zulke pijnlijke harde buiken al wel

langer, alleen nu was het wel heftiger...dus kans dat ze vanaf nu sowieso heftiger worden!!

m'n buik is ook erg gevoelig moet ik zeggen, bij iedere beweging word tie al hard!!

Die onzekerheid; logisch toch?!! je hebt er zolang op gewacht, en altijd ging er wéér iets fout in je leven,

dan 'verwacht' je haast niet meer dat het ook goed kan gaan, toch?!!

Jij hebt gewoon n rustig jongentje in jouw buik!! maar dat zegt nog niks over hoe hij straks is hoor....hihi.....

mijn beebje is al die tijd errug druk geweest, k heb écht nog geen dag gehad dat ik twijfelde. En als ik denk

'hoe ist daar binnen?' en k leg m'n hand op m'n buik, binnen 2 tellen voel ik t bewegen!!

Maar k denk dat het ook erg scheelt dat jouw placenta aan de voorkant ligt hoor!! Bij mij ligt die juist aan

m'n rugkant zeg maar!!

Dus jij hebt je bed al 'klaar'? ik zit n beetje te twijfelen.... k ben m nu aant wassen, vanavond gaat de boel

op klossen, en k denk dat ik m bij de volgende was beurt 'officieel' op ga maken....

hoe doet derest van de meiden het??

Wanneer maken jullie je bed bevallingsklaar??

sylvia; heerlijk dat je moeder komt, en dat je er ook n goede band mee hebt. Ook dat geeft al n hoop rust!!

Hoge bloeddruk kan ook n teken zijn dat je bevalling er aan komt (alleen blijft je bloeddruk dan hoog).

Meet je het zelf dan?? omdat je zag dat het 'savonds weer normaal was??

Nou, ik geloof toch écht dat jij eerder gaat bevallen dan wij hoor ;-)

maar we zullen het zien!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tweety, ja ik meet zo'n 4 keer per dag. Omdat ik toch te veel eiwitt in mijn urine heb, moet ik mijn bloeddruk altijd in de gaten houden. Dus als de DIA warde boven de 90 komen, en ook blijfen, moet ik meteen bellen. Gisteren was het 1 keer 91 dus daar was ik wel ongerust.

Omdat ik mijn Kraamtijd in het Geboortehotel door breng, doe ik met mijn bed helemaal niets.

Hoe is het nu met je harde buik? Misschien ben jij wel de eerste *hahaha* zou grappig zijn.

Dus jij hebt het ook, dat je buik, als je bewegt hard word? Is soms echt verveelend omdat het zo pijnlijk is toch? Of heb je daar geen pijn bij? Ik moet soms ff weer op de stoel of bank gaan zitten als ik zo'n harde buik heb. Kan dan echt gewoon niet rond lopen.

Nou we zien het idd wel, wie er als eerste gaat van ons meiden die geen keizersneede krijgen *hihi* Wel nu alles heel erg spannend vindt ik.

Geplaatst

Sylvia; Ja mijn buik word bij iedere beweging wel hard, maar dat heb ik al vanaf 20 weken.

De laatste weken is het ook wel pijnlijk hard zeg maar!! Soms moet ik écht ff rustig uitblazen

met m'n ademhaling.

Ja idd. heel even gaan zitten, of stil blijven staan, maar meestal ben ik redelijk eigenwijs,

en loop ik gewoon door...hihi.... K wil té graag alles gewoon zelf doen, en zelf onder controle houden.

Hele mooie foto joh!!

Maar ook als je int geboortehotel/ziekenhuis beval moet je toch wel je bed klaar maken?? je kan thuis

toch ook je vliezen breken of bloed gaan verliezen??

Geplaatst

Ik had donderdag al de arts gevraagt hoe dat zit als mijn vliezen breken. Ze zei omdat ie al ingedaald is, kan er niets meer gebeuren met de baby dus de navelstreng zou niet meer naar beneden zakken. En het ziekenhuis is hier ook flak blij dus daar maak ik me geen zorgen om.

En ja sowieso, wij hebben een bed, dat kan je sowieso niet eens op een andere hogte brengen. Het is geen gewoon bed.

Geplaatst

Ik bedoel niet de hoogte, maar wanneer je zeiltjes/handdoekjes/matjes etc. neer gaat leggen?

Dat klopt ja, bij mij zit hij/zij ook ingedaald en vast int bekken, dan ist niet erg als de vliezen

breken, anders moet je meteen plat gaan liggen....krijg je van die nachtmerries dat je vliezen in de

supermarkt breken, en je gelijk plat achterover moet gaan liggen...haha...

Geplaatst

oHHHH, ja dat heb ik al .... Ik heb het Kraampakket naast me bed al neer gezet *hahaha* En Handdoekjes enzo dat is ook in de Kast naast me bed :) Dat is toch wat je bedoelt toch?

Nachtmerries, ja idd. Ik denk ook altijd, wat als je nu gaat winkelen en je vliezen breken. Iedereen kijkt meteen naar je . Lijkt dan als of je in je broek plast *hihi*

Geplaatst

goedemorgen,

ik weet echt niet, wat er met mijn man in eens aan de hand is. ik heb me tot met nu de heele zwangerschap probeert tapper erheen te slaan. nu in eens , als ik maar jank voor pijn, krijg ik in eens aleen maar stomme opmerkingen. zo ook weer laatste nacht. ik had net een weeë toen ie na bed kwam. en was ietsje aan het janken voor pijn en probeerde ze weg te ademen. hij vroeg weer stom wat ik heb. ik zei een weeë. zegt ie, kan ik wel slapen? ik zei, ja zeker. de weeë was nog niet echt over dus ik verder aan diep ademen en had echt pijn zegt die tegen me, syl, als je niet stopt ga ik op de bank slapen. ik dacht echt, nou hou je kop maar nou, ik doe het zeker niet expres. ik weet niet meer wat ik met hem moet. is die nou nervoes aan het worden of waarom reageert hij nu zo boos als ik iets heb.

voel me echt klo** daarbij. en het maakt me ook niet echt gelukkig.

ik hoop met jullie gaat het goed allemaal en hebben jullie een goede nacht rust gehad.

liefs

sylvia

Geplaatst

Hee Sylvia echt raar dat je man zo tegen je doet! Hoezo zou jij je aanstellen!

Ik zou er eens rustig met m over praten, niet voor t slapen gaan maar overdag

op een rustig moment.

Je hebt hem nu heel hard nodig! Veel sterkte..

Leuke foto trouwens!

Die harde buiken die je soms zelfs moet wegpuffen heb ik ook al een tijdje.

Vooral snachts. Ze houden maar 10 sec. aan en dan zakken ze weer weg.

Gister een brief ontvangen van t ziekenhuis dat de keizersnee gepland staat voor

de 21e! Mijn hemel dat red ik echt nooit!!! Had zo gehoopt op begin volgende week.

Heb over een uur gesprek met gyn. en dan maar eens dit met hem bespreken...

Als ik er alleen al aan denk dat ik nog 1,5 week ´moet´ volhouden´ kan ik wel janken..

Maar ja tis natuurlijk wel het beste voor de kleintjes.

We zullen zien zo meteen..!

Geplaatst

Ohje Danaa, ik hoop dat je Gyn wel nog met je eens kan overleggen en dat je toch eind of deze week of begin van de andere week de keizersneede kan krijgen. Ik duim heel hard voor je.

Mijn weeë (harde buiken) zijn langer dan 10 sec. Soms wel om de 1.5 min- 2 min. En ja da ben je echt aan het puffen zeg maar

Liefs

Geplaatst

Danaa; O écht, wat raar joh!!dat ze je nog zo lang willen laten lopen!!

Tuurlijk ist wel goed voor de kleintjes...maar voor jezelf is het wel errug pittig!!

Ff goed duidelijk maken hoor, tegen je gyn.

En wie weet....begint het uit zich zelf al eerder te rommelen!!

Sylvia; Vervelend hoor!! Dat het zo loopt. Maar k moet wel zeggen dat mijn man

ook behoorlijk nuchter kan reageren hoor!! Dat is denk ik wel typisch mannen. Alst

écht nodig is, dan zijn ze er ook weer!!En zoals Danaa zegt is het misschien slim om

dit overdag te bespreken, als je allebei uitgerust bent, anders krijg je er onnodig ruzie van!!

Vanmorgen weer bij de vlos geweest en liggings echo gehad.

t zat al zo diep ingedaald dat ze geen gezichtje meer in beeld kon krijgen...

M'n moeder was er ook bij, en we dachten allebei dat we n piemeltje zagen

(d.w.z. voor zover wij verstand hebben van echo's hoor...haha....)

We zullen het wel zien....

De controles waren allemaal goed!!

Volgende week weer, t is nu elke week controle!!

Fijne dag meiden.

Geplaatst

Leuk Tweety en fijn dat de echo zo goed was. En dat ie al zo diep is ingedaald. En ook leuk dat je moeder er bij was. Misschien lukt het mij ook, als mijn moeder dan volgende week komt, dat ze een keer mee gaat na de echo. Zou leuk zijn.

Dus jij hebt nu ook iedere week controle, ja ik denk dat hebben we allemaal nu toch???

Verder gaat het goed met je?

Ik ga zo op de bank liggen, ben helemaal uitgeputt. En ja misschien is mijn man op dit moment ook totaal ingespannen en uitgeputt omdat ik natuurlijk niet meer slaap en hij krijgt het allemaal mee.

We zien het wel.

Geplaatst

Tweety, tnx meid!! De laatste foto van mijn buik was met 24 weken, dus het werd ook wel weer eens tijd. Fijn dat de controle weer goed was :) Je gelooft het of niet, maar ik heb vannacht gedroomd dat we bij elkaar zaten, jij was bevallen van een jongetje....Oh ben zo benieuwd. Zeker nu het ook al wat bij je rommelt en de kleine al helemaal vast ligt.

Wordt nu spannend meid, nog even geduld en we zullen het weten.

Judith, ook al voorweeën, inderdaad lopen jullie samen gelijk op. Zou zeker wat zijn als jullie straks ook nog tegelijk liggen te puffen, zal het hier wel rustig zijn btw :(

En die onzekerheid meis is killing. Ook al is alles volgens boekje gegaan, dat geeft nog geen garantie. Gelukkig heb je hem alweer even gevoeld, maar die onzekerheid verdwijnt pas als je je wondertje straks levend in je armen kunt sluiten. Alhoewel er dan wel weer andere onzekerheden zijn.

HOe was de partnerles? Als ik daaraan denk, lig ik al in een deuk....het idee al... samen puffen.... niks voor mij.....Pat is er nu ook helemaal klaar voor?

Heb je niet nog wat tips? :P

Danaa, wow, de 21e .... dat is wel een mooie datum, maar kan me zoooo voorstellen dat 10 dagen voor jou nog zover weg klinkt. HOpelijk heb je een goed gesprek met de gyn, maar raar idee....dat de 1e al binnen nu en 10 dagen gaat bevallen. Wauw!!!!

Lig je nog steeds in het ziekenhuis? En trek je het allemaal nog een beetje?

Sylvia, jeej, wat een vent, sorry hoor.... maar ja, zoals zij ons zo vaak niet begrijpen, begrijpen wij hun zo vaak niet. Maar iks luit me bij Danaa aan en zou gewoon overdag het gesprek eens met hem aangaan. Wat denkt hij wel en als je al zo vaak en veel weeën hebt, zal je de vk niet eens bellen?

Geplaatst

En de stand van zaken:

Eergisteren dus begonnen met smeren, wahaaaa wat een lol hadden we samen zeg!!! Het is echt een ministukje daartussen hè... maar goed, we houden het maar bij de buitenkant en zien het allemaal wel.

Heb al wel de hele dag een harde gespannen buik.... en als ik zit en de kleine beweegt....pffff ... dan doet het pijn bij mijn baarmoedermond, gaan allerlei pijnen en steken doorheen. Herkenbaar? Ik loop natuurlijk ietsje achter tov jullie, maar hebben jullie dit ook of gehad?

Nou meiden, het wordt met de dag spannender...hier nog 2 daagjes werken, jihaaaaaaaaaaaa!

Geplaatst

En daar ben ik alweer, doe het even in etappes, want heb net de lap opgestart en dan valt hij eerst nog regelmatig uit. Kan ik weer, vandaar.....

Mijn moeder komt zo, gordijntje op maat maken en ophangen. Dan kunnen we het weekend soppen, alles weer inrichten en klaarzetten. En dan kan het avontuur beginnen.

Voel met net een smurfin...de kleine heeft me 's nachts goed te pakken, de hele rechterkant van mijn ribben is beurs!

Geplaatst

Jose; Ow lache dat je dat gedroomd had!!Wie weet, wie weet ;-) Begin ook erg benieuwd te worden nu!!

Lache dat gesmeer he?!! ik moet al lachen als ik het lees, bij ons zou t net zo zijn denk ik!!

Gisteren ging Jaco het bed op klossen zetten, nou wij hebben ook in de deuk gelegen, wat n gedoe (vooral

als je het wil, terwijl de matrassen nog op bed liggen; mega zwaar) afain... Jaco had er weinig vertrouwen in

dat tie er niet door zou zakken ;-) Ging ik plassen vannacht, zegtie 'doe je voorzichtig' haha...hij zat gisteren

avond al dat het nátuurlijk fout zou gaan met mij, dat ik uit bed zou storten ofzo.

Die steken bij m'n baarmoeder mond heb ik ook wel ja, idd. vooral als buikie hard word enzo. (Heb ik ook al n

paar weken hoor)

En k heb ook steeds van die gemene steken naar m'n rug toe, loop je in de winkel, maar dan ineens heb je wel ff zoiets van 'auw'.

Volgens m'n moeder zijn dat ook voorweeén!!

Hoezo smurfin? heb je ook n blauwe muts dan?

haha...flauw!!

Bij mij legtie links met de benen overdwars naar rechts, 1 been weer helemaal terug naar beneden, en de

andere gaat m'n zij in. Daarom heb ik mazzel met m'n ribben denk ik, want dat gaat tot nu toe nog goed!!

Geplaatst

Hee meiden!

DE DATUM wordt...... (tromgeroffel.....) dinsdag de 18e !!

Dat is dus precies over één week! Nog maar 7 nachtjes slapen!

De gyn. wist nog niet dat er een datum geprikt was en toen hij hoorde dat t

de 21e was zei hij meteen ´dat is veel te lang voor jou, ik ga wat regelen´.

Ik denk dat ik me in het weekend weer laat opnemen zodat ik de laatste dagen

lekker rust heb!

Ik kwam mn nicht tegen in t zh en die keek heel geschrokken naar me, zegt ze

´wat is er met je gezicht gebeurd?´. Blijkbaar begin ik flink op te zwellen.

Verder liggen de kleintjes nu allebei met de hoofdjes naar beneden.

Oh spannend hoor !

Gelukkig is mn moeder veel hier en ze doet heel veel voor me, zo fijn!

Vervelend he Jose, die pijn in je ribben.. Nog maar 2 dagen werken voor jou!!!

Die steken in de baarmoedermond herken ik niet.

Fijn Tweety dat je kindje al is ingedaald ! Ben eens benieuwd of je moeder en

jij het goed hebben gezien..! Spannend he!

Geplaatst

Heerlijk Danaa, super dat de gyn. je zo serejeus nam!!

en groot gelijk dat je je van t weekend vast op laat nemen, om tot

rust te komen!!

haha....vocht vasthouden is vaak ook 1 van die laatste dingen he?!!

van die dikke lippen enz. moet er altijd om lachen!!

k begin langzaamaan ook vocht vast te houden, maar nog niet exctreem

ofzo. meer m'n vingers en m'n voeten!!

Ja we zijn errug benieuwd of we t goed gezien hebben!!

Ach... t maak me niks uit, k vind het allebei zo ontzettend leuk en

k voel me al zo rijk dat ik zwanger mag zijn, en dat we n kindje mogen krijgen!!

Geplaatst

heey meiden, ik moet weer een heel end bijlezen zeg, wat zijn die laaste loodjes zwaar en spannend hey. Al die harde buiken en voorweeën, goh en Danaa "platgespoten"in het ziekenhuis om bij te komen maar wat fijn om te lezen dat je de 18 mag bevallen! Sylvia met al die voorweeën, het is nogal wat en dan een man die er niet altijd mee om kan gaan, houdt de poot stijf hè, probeer aan te geven wat je van hem nodig hebt in deze periode. En oooh een babyshower wat gaaaaaaf voor je judith, oh ik zou ook gejankt hebben van zo'n leuke verrassing!

Ben zelf een weekendje weggeweest met de "schone familie " waaronder mijn schoonzus die ook zwanger is. Heb op zich een heel leuk weekend gehad, maar het is niet aan te raden als je thuis al beroerd slaapt in een vreemd en heel hard bed te moeten slapen... ben heel wat uurtjes tekort gekomen dit weekend. Ik leek op een gegeven moment wel de prinses op de erwt, had 4 dekbedden van andere bedden af gehaald en in drieën gevouwen onder mijn hoeslaken gedaan, maar dat hielp niet veel. We zaten met z'n 13-en in een 24 pers huisje, ruimte genoeg dus, dat was wel heel fijn! Zaterdag en zondag lekker gezwommen, heerlijk vonden we dat, de kleine genoot volgens mij ook van het water. Volgende keer is ons manneke er echt bij,kan ie lekker mee doen met herrie maken! Trouwens zondagochtend nog een heerlijke boswandeling gemaakt in een heerlijk zonnetje! Krenten uit de pap noemen we dat!

Vanmogen bij de gyn geweest, je gaat het niet geloven maar ik ben nog steeds NIETS aangekomen. Had nu zelfs laarzen aan op de weegschaal, en heb afg weekend best veel gegeten, lees gevreten hahaha, dus was zelf nog wel het meest verbaasd. Bloeddruk was keurig. Kindje is iets bovengem. qua gewicht, hij zei iets meer dan 2300gr, ik vind het allemaal prima. De bevaldatum wordt de 14e of 15e november!!! Hij liet er 45 min voor inplannen, ik riep gelijk dat dat wel erg kort was voor een kz? In mijn beleving heb ik 15jr geleden uren in die ok gelegen, zo zie je maar hoe je geheugen ze voor de gek kan houden. trouwens nog geen teken van dat ie indaalt, ik lees dat jullie beebjes al zo netjes ingedaald zijn. Die van mij denkt dat ie nog steeds de ruimte heeft om maar te draaien en oefenen, nou daar vergist ie zich toch in hahaha. hier ook van die stekende harde buiken waarvan je krom gaat lopen. En zitten/liggen op de rug is zoo benauwd, ik kan er behoorlijk kortademig van worden. Maar ja ook hier is het aftellen begonnen...

Geplaatst

*kom even inbreken*

Lees hier net dat 'waarschijnlijk de allereerste novemberbaby's' op 18 oktober geboren gaan worden.

Ik wil Danaa heel veel succes toewensen!

Alle andere natuurlijk ook heel veel toi, toi, toi!!!

*en ben weer weg.....*

Geplaatst

Kriebel de kriebel...wat komt het nu dichtbij allemaal, maar oh zo leuk!

Danaa, geweldig voor jou is het nu echt aftellen, nog maar een weekje en dan kun je jullie wondertjes in je armen sluiten! Vind het zo fijn om te lezen dat je een gyn getroffen hebt die zo met je meeleeft.

Mutske en voor jou is er ook al een datum bekend, jeej...spannend hoor!

Geplaatst

Ja, ik lees ook hier al spannende verhalen! Zet hem op Danaa! Je wordt een oktober meid wooow!

En voor de andere meiden begint het ook al serieus te korten nietwaar. Toi toi toi he! En laat die kleintjes nog maar lekker zitten tot ze er zelf klaar voor zijn. Bij mij waren er al serieuze voorboden op 33 weken (weeënremmers moeten nemen en 4 dagen zh) en uiteindelijk toch op 36 weken bevallen. Ik had gerust een weekje extra kunnen gebruiken, maar gelukkig alles goed met Dante.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Wat bizar Mutske dat je nog niks bent aangekomen.....

Nou ik wel hor....k groei wel door zeg maar ;-) zit nu aan de 11,5 kg. totaal.

Fijn dat je ongeveer weet wanneer je kz is, jammer trouwens dat het niet 11-11-11 is, had je

het nog gevraagd?

k vind het ook zo spannend dat Danaa volgende week al zover is.....

t komt daardoor voor ons ook wel steeds dichterbij hé meiden?

Thanx buurvrouwen ;-)

Ellen; k heb het toen meegelezen idd. dat jij al aan de weeénremmers moest, vond het

heel wat dat je het nog 'gered' hebt tot 36 weken, en idd. 37 weken zou nóg fijner zijn,

dus daar gokken wij dan maar weer op ;-)

Je hebt een heerlijk ventje hoor Ellen!!k gluur af en toe ff mee met je foto's!! super!!

Hebben jullie (dames met voorweeén) het ook dat je darmen zo gaan 'werken' van al het

gerommel van binnen?? ik heb zoals ik al zei al veel eerder van die harde/pijnlijk/stekende buiken,

maar k dacht steeds dat het m'n darmen waren, nu merk ik dat het andersom is; door het 'gerommel'

merk ik dat m'n darmen reageren!! moet wel 3 x per dag ofzo.

Die stekende pijn herken ik trouwens ook van na m'n curretage.... Gek dat dát soort dingen ineens

naar boven komen!!

vanavond had ik ze best wel om de paar minuten, maar ben ff lekker in bad gaan liggen, zodat het

weer kon ontspannen......heerlijk zo'n bad!! k ga m nu pas waarderen!!

Geplaatst

Nee, dat herken ik niet Tweety. Heb sowieso altijd een moeilijke stoelgang gehad en moet zeggen...nu ik zwanger ben, is het wel beter geworden.

Maar niet zo vaak als jij.

En fijn dat je je beste vriend voor de komende tijd hebt gevonden, lees wel eens dat het echt voor ontspanning kan zorgen zo'n heerlijk bad. Hopelijk heeft het bij jou voor de komende uren ( lees nacht) geholpen. Maar met al dat gerommel, maak je het wel spannend meid. Ik wacht met smart je sms'je af haha!

Ja, het komt nu voor ons ook dichterbij, spannend maar oh zoooo nieuwsgierig.

Dus het zijn waarschijnlijk voorweeën? Hmmm, hoef het niet weg te puffen of zo... het is gewoon vervelend en precies bij mijn baarmoedermond. Vooral als de kleine beweegt en die is vandaag toch druk...tjongejonge zeg!

Het gordijntje hangt, maar oh oh... heeft ook weer 2 uren gekost, wat een geklooi zeg! Nu alles soppen van het weekend, tas klaarzetten en beginnen aan de grote schoonmaak, die Tweety allang achter de rug heeft haha.

Ik bedoel vooral even alle tegeltjes van de bijkeuken, de keukenkastjes, van die dingen die je normaal 1 à 2 keer per jaar doet. Maar nu heb ik zo'n gevoel dat ik daar de komende tijd niet aan toekom, want ik wil zolang ik verlof heb, genieten van onze kleine!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden