Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dames dames.. nog even volhouden..!

Hope, diaan en poezebeest, in het ziekenhuis liggen is geen pretje, en vooral als het nog geen tijd is voor de baby om te komen.. ik hobbel nog steeds door, alleen bloeddruk ook te hoog..

Armanda, ondanks het mega grote verlies vind ik je een sterke zwangere vrouw!! nogmaals sterkte en een dikke (digitale) knuffel

nou kom snel weer lezen.. nu even rustig op de bank, manlief is voetbaltrainen, Julian op bed en ik bevallingsverhalen kijken met een kopje koffie erbij.

liefss

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

POEZEBEEST, jeetje meid, jij ook al in het ziekenhuis. Ik ga heel hard duimen dat je snel weer naar huis mag. Intussen veel sterkte gewenst.

YOLANDE, gelukkig was het loos alarm en ben je weer lekker thuis.

HOPE, hoe is het nu met jou meis? Zijn de weeën al gezakt?

IVFSH, dank je wel voor de tip. Ik zal je zeker een berichtje sturen.

DEES, jij ook al een te hoge bloeddruk. Hopelijk zakt hij weer snel.

Meiden, morgen hopelijk een betere dag voor dit topic.

Geplaatst

Poezebeest, jeetje, wat shit zeg!

Hoop dat het snel beter gaat.

Nog maar een potje wf voor de afleiding?

Yolande, gelukkig joh, fijn dat de uitslagen goed zijn.

Wel schrikken he, om ineens (weer) al die onderzoeken te moeten doen.

Diaan, zo he, een week in het zhs! Gelukkig ben je weer thuis nu. En idd, fingers crossed!

Hopey, tjonge, al zo lang weeen? Hoe gaat t nu?

Denk veel aan je. Zou wel vroeg zijn om nu te bevallen maar daar kan je niets aan doen! En er is gelukkig professionele zorg voor jou en je zoontje om jullie heen.

Is je man ook veel daar?

Heb je nog een keertje met je ouders kunnen skypen of bellen?

Ik heb onwijijijs puffy eyes. Lijk wel chinees, ik krijg ze niet open. Toch een goede nacht gehad! Alleen wel ruzie met mn man dus heb hem naar zolder gestuurd... Kan er ook nog wel bij.

Gister begraafplek uitgezocht. Mooie plek. Blij dat we dat ook weer gehad hebben. Ik ben dat heen en weer rijden van Utrecht naar Zwolle zo onwijs zat!

Heb ook gesprek met arbo gehad. Deze wk natuurlijk sowieso niet werken, don begrafenis van mn pap.

Daarna zou ik nog 2 wkn werken tot verlof maar dat doe ik dus niet meer. Alleen even langs werk om over te dragen.

Ik maakte me erge zorgen om mn babygirl gister. Omdat ik zelf niet voel of mijn bloeddruk te hoog is, voel ik me heel onzeker. Dus ik stond er op dat ik even tussendoor op controle mocht bij de vk. Dat mocht uiteindelijk. Gelukkug was mn bd niet te hoog. Pfff kan ik dat weer loslaten.

Ze ligt nog steeds met t hoofdje naar beneden. Opluchting.

Nou meiden, hou ons op de hoogte!

Oh ja, ivfsh, wel weer helemaal beter?

Kyra en Elke, fijn dat t zo goed gaat met jullie!

Keep it up.

Geplaatst

Hoe is het vandaag met iedereen? Ik hoop dat het een betere dag zal zijn.

HOPE, ik hoop dat de weeën inmiddels gestopt zijn en je een beetje bij hebt kunnen komen.

POEZEBEEST, hopelijk zijn jouw uitslagen vandaag weer goed.

Geplaatst

Hier alles goed Armanda! En met jou?!

Ik maak me alleen een beetje druk over de ligging van "Harrie" Ben bang dat ie in en stuit ligt.

Morgen naar de vk, dan weet ik het gelukkig!

En hoe ist met de andere meiden?!

Liefs Elke

Geplaatst

hope ben benieuwd hoe het nu is als de kleine er al is of de weeen zijn afgezakt spannend hoor

diaan doe rustig aan 30 weken is wel erg vroeg maar het kan mijn buurmeisje is ook bij 30 weken bevallen en nu 1,5 jaar verder niks meer van te merken de kleine doet het heel goed

poezebeest ook veel sterkte en succes hopelijk mag je snel weer naar huis en gaat alles goed

armanda deze dagen zul je vast geleefd worden je doet wat moet en alles gaat dat vaak automatisch

hopelijk krijg je toch nog een beetje rust wat je zo hard nodig hebt

en voor donderdag heel veel sterkte dan voelt het pas echt definitief

knuffel vanaf deze kant

elke draait harrie ook nog steeds? hier is kees ook nog druk aan het draaien, ik voel zelf het gedraai maar als ze rustig is ligt ze weer naar beneden

veel succes bij de vk.

hier veel rug en ribben pijn moe en last van hormonen voel me aardig depri

gelukkig helpt mijn moeder me heel veel met amy zodat ik rust kan nemen

voel me dan best schuldig heb dan het gevoel dat ik haar bij oma dump maar kan niet anders

ook in huis doet mijn man nu bijna alles behalve het koken en de wasmachine

booschappen doen we samen

gelukkig nog maar een paar weekjes en misschien komt de kleine nog wat eerder wat ik wel hoop

verder is alles nog hetzelfde

groetjes aan iedereen

Geplaatst

Elke: die van ons ligt ook in een stuit, maar ik maak me er nog geen zorgen over. Het heeft nog plaats en tijd genoeg om te draaien volgens de vk. Ik dacht dat ze zich gedraaid had omdat mijn buik iets lager leek te zijn, maar nu ik hier zit te typen voel ik haar weer flink tegen mijn ribben duwen, en dat is duidelijk het hoofdje.

Diaan: wat lijkt me dat erg zeg als je nu al helemaal niks meer mag doen. Maar als daardoor de kleine nog even blijft zitten weet je ook waar je het voor doet.

Hope: hoe is het? Zetten de weeen zich nog door?

Armanda: ik denk geregeld aan je. En dan ook nog ruzie met je man? Dat is net iets wat je er niet bij kunt hebben nu. Maar er komt nu wel veel op jullie af en kan me voorstellen dat dit erg veel stress onderling met zich meebrengt.

Sandra: wat vervelend dat je je zo depri voelt. Laat je gewoon lekker helpen door de mensen om je heen. Het is maar voor even.

Werk je nog wel?

Hier klaarwakker voor de tweede nacht. Ik kan me in bed zo druk maken over kleine dingen die ik in mijn hoofd dan zo groot maak. bijv. als er dingen gebeuren op het werk. Of dingen die ik daar moet regelen waar ik nogal onzeker over ben. Dan blijf ik piekeren en maak ik mezelf helemaal gek. Het wordt echt tijd denk ik dat ik verlof ga krijgen. Deze week en volgende week nog werken. Heb net een lekkere bekere warme chocomelk gemaakt. Ook weer deze nacht last van lekkende borsten. Vooral rechts is het iedere keer het ergste.

En ik heb veel last van mijn schaamstreek. Ik denk mijn bekken. Als ik iets teveel gedaan heb zoals maandag de wc en badkamer gepoetst, de was gedaan en met de honden wandelen dan kan ik daarna bijna niet meer lopen en moet ik echt even plat op bed gaan.

Geplaatst

Lieve Armanda, ik denk aan je en wens je heel veel sterkte voor morgen... Je zult wel in een soort van roes zitten t/m morgen. Daarna gelukkig niet meer werken en tijd om tot jezelf te komen. Sterkte lieve Armanda.Hope, ben zooo benieuwd hoe het met je gaat! Hoop dat de weeën toch nog zijn afgezwakt...Poezebeest, hopelijk krijg je goed nieuws en mag je naar huis....Diaan, moeilijk om niks te mogen doen, heb je wel af en toe hulp en gezelschap?!Jessie, pittig die nachten en nog werken erbij. Luister goed naar je lichaam en als het teveel wordt ook niet bang zijn om alvast een stapje terug te doen!!Sandra, hoe kan ik je opvrolijken? Had je de vorige zwangerschap ook dezelfde klacht of nu alleen? Hoop dat je leuke afleiding kunt vinden.Kyra, met jou alles aardig goed zo te lezen, heel fijn!!Elke, net als bij mij dus ook in een stuit? Ach we hebben nog even.Met mij alles erg goed, voel me echt fijn dus ga vandaag enveloppen schrijven en naar mijn moeders 60ste verjaardag.Liefs Yolande

Geplaatst

Hey meiden

Heb migraine

De hele nacht al

Ik neem regelmarig twee para maar krijg t niet weg

What to do?!

Het MOET morgen weg zijn!!! En vndg ook...

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ja idd 30 weken is wel erg vroeg, maar ja tot nu toe zit het mannetje nog steeds.

Gelukkig zijn gister mijn ouders gekomen om me te helpen met de schoonmaak van het huis, en de babykamer is ook klaar.

Maar ja mijn ouders zijn ook niet meer de jongste en die wonen in Utrecht en ik in den haag.

Ben blij dat albert heijn boodschappen bezorgt dus daar hoef ik ook de deur niet voor uit.

En mijn exman zorgt voor de meiden die hoef ik ook niet te halen en te brengen.

Davy die werkt nog maar 2 of 3 dagen in de week pffff scheelt dat hij dat kon regelen

Verder woon ik hier eigenlijk nog niet zolang dus ja de buren houden het in de gaten en als davy er niet is brengen die me naar het zh als het moet.

wel een hoop geregel maar het komt allemaal goed, alles om het mannetje nog een paar weken te laten zitten.

Armanda denk aan je meis,

hoop dat je migraine wat minder word of beter nog gewoon weg is.

en probeer rustig aan te doen.

greetz diaan

Geplaatst

Heej meiden!

@Armanda, dat kan er ook nog wel bij! Ik hoop dat je migraine inmiddels weg is.

@Hope, hoe ist nu met je? Het is namelijk alweer even geleden dat ik iets van je gelezen heb. Je bent toch niet stiekem al bevallen he?!

@Diaan, Fijn, dat iedereen je een beetje mee helpt! Scheelt toch weer wat druk.

Ik ben vanmorgen weer eens op controle geweest bij de VK en alles is goed! Bloeddruk 130/70, geen idee of het goed is, maar dat zal wel, hahaha

Ook gehoord dat "Harrie" netjes met zijn hoofdje naar beneden ligt! Joepie!! Dat is echt een pak van mijn hart. Ze gaf ook aan dat de kans dat ie nu nog in een stuit gaat liggen erg klein is. Waarschijnlijk ligt ie al een week of 2 met koppie naar beneden.

Ik heb ook weer een foto van mijn buik gemaakt. Dat moet ik nu toch iedere week gaan volhouden :-D

[ATTACH=CONFIG]2659[/ATTACH]

Liefs Elke

Geplaatst

Armanda, verdorie die migraine. Bel anders even met de huisarts om te overleggen wat goed werkt en mag zodat je morgen goed doorkomt...

Elke, gave foto! Fjn dat hij niet meer in de stuit ligt, nu de mijne nog, snik....

Geplaatst

Hee meiden!!!

Lieve armanda, moet vaak aan je denken! Bel idd even de huisarts voor je migraine!

Diaan, poezebeest en hope: het is echt spannend bij jullie!!! Hoop dat jullie kleintjes goed blijven zitten, iig nog een paar weekjes!

Sandra: vervelend dat je niet lekker in je vel zit... Laat het maar even allemaal gebeuren en maak lekker gebruik van alle hulp die aangeboden wordt!

Jessie: oeps, slapeloze nachten... Vervelend. Fijn dat je de dagen die je nog moet werken echt af kunt tellen. Dat is dan in elk geval een grote zorg minder en zal je ook meer energie opleveren.

Yolande: gefeliciteerd met je mams!

Kyra: fijn dat alles bij joi nog zo goed gaat.

Elke: mooie buikfoto! Mijn buik is denk ik ongeveer even groot. Duidelijk zwanger, maar geen mega dikke buik. Je bloeddruk is zeker goed! Vooral de onderdruk en die is het belangrijkst.

Ik ben vanochtend naar info bijeenkomst in het ziekenhuis geweest. Erg interessant! Weer heel wat geleerd, volgende week deel twee.

Verder idd helemaal happy om weer lekker thuis te zijn. Jammer om weer afscheid te nemen van familie en vrienden, maar ook weer heerlijk om op mijn eigen plekje te zijn. Komend weekend iis het hier een lang weekend (maandag vrij). Heb ik zin in, zie ik ar lekker een dagje langer. We gaan wat kleine dingen in de babykamer doen en ik denk dat we ook ons lijstje eens goed gaan bekijken van wat we nog aan moeten schaffen en daar ook maar eens voor op stap gaan. Als het weer goed is ook nog lekker een dg erop uit, de natuur in.

Meiden, fijne dag allemaal!

Armanda: meis, veel sterkte, ik denk aan je!

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Elke: 9 november (34 weken zwanger)

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december, eerste kindje en wij krijgen een ZOON

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, eerste kindje,verrassing

Geplaatst

Weet iemand hoe t met Kelebek is? Even niets meer gehoord.

En Hope, je houdt ons echt in spanning. Het gaat toch wel goed he..?

Ja meiden ik heb jullie advies opgevolgd en idd vk en huisarts gebeld. vk kwam langs om bloeddruk te checken vanwege onwijse hoofdpijn, maar was goed. Huisarts schrijft para met codeine voor. Voel me iets beter nu. Pff.

Geplaatst

ff snel een ego berichtje van mij

Armanda, lieverd ik denk aan je, heeeeeel veel sterkte morgen meis, hoop dat je kleine meid en jouw man er lekker voor je zijn! Enne die migraine, ff de huisarts bellen hoor!

Sandra, hoop dat j snel wat lekkerder in je vel zit! Fijn dat je zoveel hulp krijgt!

Yolande, fijn dat alles goed gaat joh! Toppie

Elke, wat zie je er goed uit!

Poezebeest, hoe gaat het nu??

Ivfsh, lekker thuis weer he? En lekker lang weekend, wel goed opgeknapt? geniet ervan!

Diaan, tjee ook bij jou zooooo spannend! Hij moet nog even blijven zitten!

Jessie, jij ook al slapeloze nachten, probeer asjeblieft de dingen te laten zoals het is, ik weet het klinkt makkelijk uit mijn mond, maar je hebt jezelf er echt mee, 4 nachten niet slapen is killing. Neem anders vannacht paracetamol 1000 mg, daar slaap je lekker van en is helemaal verantwoord in de zwangerschap

Dees, wilde heel graag ook iets voor jou schrijven maar ik ben het kwijt, hoop dat lles goed met je gaat?

Kelebek, en jij? Alles okay in je buikkie?

Afgelopen zondagavond weeen om de 5 minuten en moest gelijk blijven, bloeddruk was goed en geen urineweginfectie. In de nacht van zondag-maandag namen de weeen in frequentie af. Maar maandag heb ik er wel 50 gehad! Niet frequent, maar wel pijnlijker!! Daarom moest ik die nacht ook nog blijven. Gisterenochtend weer aan ctg en alles was rustig en ik mocht gelukkig naar huis. Gisteren middag gelijk gaan slapen en ik werd kwart voor 4 wakker. Gelijk harde buiken, maar vergelijkbaar met maandag, niet frequent maar wel pijnlijk. In mijn onderbuik doortrekkend naar mijn rug en benen. Afgelopen nacht redelijk geslapen. Werd wel wakker vd weeen maar die waren niet pijnlijk. Om kwart voor 7 vanmorgen werd ik wakker, ik stond op en ik kreeg me toch een wee!! ik dacht dat ik moest poepen, dus naar de wc, en was niet zo. Deze wee hield 5 minuten aan, ik werd er misselijk van! De volgende kwam om 10 voor 7, weer dacht ik dat ik naar de wc toe moest, niet dus...Toen kwam er een om 07:00 uur. Vervolgens 5 over 7, en 10 over 7 en kwart over 7. Toen om 07:25, en allemaal erg pijnlijk, kon alleen maar lopen en wegzuchten. Ik zei tegen mijn man, ga maar naar je werk, dit is vals alarm. Hij was nog geen 5 minuten weg en ik belde op van: kom terug! Ik bel nu de vk. Ik vertelde tussen de weeen dooor hoe of wat. En ik moest gelijk naar zh komen. Normaal gesproken is het maar 20 min rijden, maar er stond vreselijk file op de A1 en A28. En de A28 is opgebroken, dus het zou voor ons 'n uur duren. En ik mocht absoluut niet met de auto komen. Toen werd er een ambulance vanuit het WKZ voor mij gebeld. Ik moest met de ambu!! Deze kwam, en die weeen bleven om de 5 minuten komen. Toen werd er de sirene aangedaan en scheurde we naar het zh, ik was zooooo kotsmisselijk van die rit! Ik was helemaal boos dat ik met die ambu moest! Ik wilde zelf gaan, maarja.... Daar aangekomen en aan de ctg. Verder ook een catheter voor de urine, bloed afgenomen en 3x gevoeld aan de baarmoedermond. Nu blijkt: baarmoeder is helemaal verweekt en soepel, alleen nog niet verstreken. Ik heb heftige voorweeen, en die zorgen er nu voor dat de baarmoedermond verstrijkt. Maar hoe lang dat duurt weet niemand. Kan nu, vannacht, morgen, overmorgen of volgende week. Wel is mijn lichaam 'klaar' voor de bevalling, alleen de weeen zijn nog niet krachtig genoeg voor de ontsluiting. Verder zijn er eiwitten gevonden in mijn urine, moet nu 24 uur urine opvangen om nierproblemen en zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten. Dat laatste zal wel niet want mijn bloeddruk is mooi. Ik mocht vanmiddag weer naar huis. We moeten nu afwachten wat gaat gebeuren. De voorweeen moet ik wegzuchten en proberem te ontspannen, want dan gaat het sneller. De boel is wel al helemaal verweekt, dus tja....wachten op intsluitingsweeen. Ene kant wil ik heeeeeel graag dat hij nu komt, want dan ben ik van alle ellende van deze rotzwangerschap af. Maar aan de andere kant wil ik absoluut hebben dat hij nog 10 dagen blijft zitten. Want dan ben ik 37 weken, anders moet hij direct de couveuse in, en ik wil als ik bevallen ben, als het effe kan, hem zoooooo graag bij me hebben en niet alleen liggen. En als 2e reden, dan zijn mijn ouders terug uit Bali. Want mijn schoonmoeder is echt een klotewijf! Nu ik weeen heb, geeft ze mij de schuld dat ik het zelf veroorzaakt, en als de baby nu geboren wordt, is hij niet gezond en komt het allemaal door mij enz enz enz......

Dus nu thuis, en we wachten de nacht weer af. Voor zover de update.Soryy lang verhaal geworden. Fijne avond allemaal, Armanda ik denk aan je.

XX

Geplaatst

goh hope spannend en vervelend tegelijk daar bij jou zo te lezen

de beeb kan dus ieder moment komen

hopelijk blijft hij nog ff zitten tot je ouders er weer zijn

armanda hoop dat je hoofdpijn wat afgezakt is

jessie ik heb het weekend voor het laatst gewerkt nu eerst een week vakantie en dan begint mijn verlof

yolande je kan een liedje voor me zingen hihi nee dit berichtje is al genoeg hoor

heb er ook niet de hele tijd last van hoor maar als het er is voel ik me best zielig (zelfmedelijden haha)

elke goed dat harrie er al klaar voor ligt en je bloeddruk is uitstekend

Geplaatst

Hope; noem je dat een ego berichtje??!!

Wat een spanning bij jou!! Ik dacht zeker dat je al voor het eggie aan de gang zou zijn! Ik hoop dat ie nog 10 daagjes blijft zitten. Iedere dag is er een! Ik blijf voor je duimen hoor!

Liefs Elke

Geplaatst

Hallo dames,

Hope wat lees ik nou, jeetje wat spannend zeg.

Heb globaal een beetje alles gelezen dames. Hier gaat het goed, ik ben vreselijk moe niet normaal meer, ik kan

s avonds nog amper wat. We hebben ook wat drukke weekenden gehad en heb niet veel kunnen uitrusten en slapen is ook niet meer 100% word wel honderd keer wakker

en mijn rechterzijn doet pijn wanneer ik wakker word ppffffffffffff. Maar in de tussentijd zijn we druk bezig geweest met de babykamer, vandaag heb ik nog alles gestreken en de bed opgemaakt, het is nu echt leukkkkkkkkkkk moet nog wat laatste dingen doen en dan ben ik van plan om niets meer te doen alleen maar luieren hahahah

Morgen alweer 31 weken het lijkt nu wel heel snel te gaan....

Nou dames, heel veel sterkte allemaal nog en ik probeer het hier nu dagelijks bij te houden, maar of het gaat lukken weet ik niet. Zit nu ook met een kruik in mijn rug op de bank met de laptop, want mijn rug is echt verzwakt, ik hoef maar een uur iets achter elkaar te doen en dan kan ik 2 dagen niets meer ppffff, kan dan ook amper lopen.

fijne avond alleemaall

Geplaatst

Hope: wat spannend allemaal. Helemaal geen prettige zwangerschap zo. Wel fijn dat ze je zo serieus nemen en de ambu sturen.

Ik ben toch we heel erg verbaasd over de reactie van je schoonmoeder. Dat is toch niet normaal.

Hoe reageert je man dan op haar als ze zoiets zegt?

Sandra: lekker dat je niet meer hoeft te werken. Ik nog 4 keer. Vandaag was het wel erg zwaar. Omdat mijn bekkenbodem zo gevoelig is doet lopen ook pijn. En dat ik bijna niet geslapen heb werkt ook niet erg mee.

Elke: mooie buik hoor. Mensen zeggen allemaal dat ik nu mooi zwanger ben. Heb wel het gevoel dat mijn buik erg hard groeit.

Geplaatst

Jee hope, wat een verhaal! Sterkte meid. Ik hoop datdie kleine nog lekker blijft zitten de komende tien dagen. Zou ook zo fijn zijn als je ouders terug zijn als je gaat bevallen.

Was trouwens helemaal geen ego berichtje hoor! Fijn hier blijven schrijven over alles wat er gaande is!

Hier net terug van yoga, ik vind het echt heerlijk om te doen!

Fijne avond allemaal,

Ivfsh

Geplaatst

Hope; wat een avontuur, heftig zeg!

Hier ook nog steeds opgenomen, eiwitten zitten echt op het randje, dit icm klachten en bloedruk die hoog blijft mag ik nog niet naar huis, verdorie. Vanmiddag en vanavond was onderdruk 90, dus hoop dat die zo blijft en ze dat acceptabel vinden om me naar huis te laten Ff afwachten nog.

Verder heb ik echt niks bijgelezen, sorry!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden