Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden,

Leuk hoor, die buikfoto's! Ik ga er binnenkort ook weer eentje maken. Zal m wel hier plaatsen.

Wat een zalig weer was het dit weekend! Echt genoten!!

Goed te lezen dat sommigen weer wat beter slapen, alleen Yolande niet. Balen... Ik vin het wat slapen betreft heerlijk als ik volgende week weer thuis ben. Nu slaap ik telkens bij iemand anders en dat is toch echt niet ideaal. Ik sleep wel extra kussentjes mee naar elk logeeradres, haha.

Armanda: valt wel mee hoor, met wat ik allemaal doe. Het is vooral veel zitten kletsen :-). Tussendoor wat shoppen, dus dat komt helemaal goed. Moet wel zeggen dat ik gister, nadat we de hele middag met groep vriendinnen hadden zitten high teaën in de zon, ik helemaal moe was en zelfs even heb liggen slapen van zes tot zeven :-). Denk dat dat misschien wel door al dat meidengekwek kwam :-)

Nu zo even lunchen met een vriendin en daarna zie ik goede vrienden van ons die ook in Shanghai woonden en nu toevallig in NL zijn. Super leuk! Vanavond lekker slapen bij mijn broer. Helemaal zin in, zij hebben zo'n leuk zoontje van een half jaar! Veel mee spelen, ga moren oppassen.

Fijne dag allemaal!

Ivfsh

Geplaatst
Elke, ik heb echt net zo'n buik als jij!

Mensen zien aan mij echt niet dat ik nog maar 10 weken hoef.

Jij heb ook grote boobies gekregen, of niet? Of had je die al. Ik heb er (zoals bekend, want ik heb er toen echt veel over geklaagd) VIER cups bijgekregen ! Ik denk dat daar ook veel gewicht in zit. Ben nu 11 kg aangekomen.

X

Die boobs, die had ik al.... :-(

Geplaatst

Trots op zijn elke :-). Ik had altijd formaatje 'klein maar fijn' maar vind m'n grote cup nu stiekem veel fijner :-). Helaas, zal straks vast als sneeuw voor de zon verdwijnen bij mij.

Geplaatst

Zo meiden even egoberichtje hoor...

Ik heb dus al nachten weinig slaap en begin me sinds vandaag echt mentaal labiel te voelen. Bijslapen overdag lukt ook al niet.

Pfff als dit nog weken zo doorgaat dan ga ik wel erg vermoeid de kraamperiode in zeg.

Ik zit opeens ook te piekeren over totaal onbelangrijke zaken, zoals vriendinnen die nu een babyshower voor me organiseren maar een soort van onderlinge jaloezie wie het mag organiseren.... ( hier ben ik per ongeluk achtergekomen) ik heb een gorte vriendinnengroep en sommigen zijn wat dominanter dus ja dan kan dat bij zelfs volwassen meiden kennelijk tot een irrtitatie leiden. Maar ja ik kan me er niet mee bemoeien want officieel weet ik dit niet.

Het is eigenlijk ook wel weer lollig om te bedenken dat ik zoveel vriendinnen heb die het graag willen regelen, haha. Ik heb gelukkig geen idee qua datum dus daar ben ik blij om.

Ik ga nu proberen het rommelkamertje op te ruimen en daarna een boodschapje en dan is de dag alweer om.

Morgen alweer 33 weken, jippie!!

Zo even proberen mijn knop weer om te zetten naar positief en sterk, zoals ik normaal ben....

Geplaatst

Pfff Yolande, op dit moment heb je veeeeel meer slapeloze nachten dan ik!! Zomaar een aantal nachten achter elkaar. Meestal heb ik 2 rotnachten, en daarna slaap ik 1 nacht redelijk. Maargoed, weet precies hoe jij je voelt. Het zijn nu echt de laatste loodjes/weken, en niet slapen nachtenlang, maakt je idd echt labiel... Soms is het fijn om er even aan toe te geven, lekker uithuilen en lekker ego zijn, dat helpt wel. Ik hoop voor je dat je vannacht lekker slaapt!! Oja, lekker niet met jaloerse vriendinnen bemoeien hoor! Het komt wel goed, en je krijgt een fantastisch gezellige babyshower!

PS, je kan niet 24/7 positief en sterk zijn hoor! Ook dat is erg vermoeiend!

Geplaatst

Nee hoor, ik heb het niet zwaarder, iedereen heeft het denk ik even zwaar, ik bedoel, wat jij meemaakt is ook echt niet niks! Enne: JE KLAAGT NIET!! : ) Ik spreek mijn ouders iedere dag via Skype 20 minuten lang. Zo fijn is dat, ze zijn zo ver weg, maar het is net alsof ze in je woonkamer zitten. Verder heb ik nog steeds indalingspijn en harde buiken, maar zonder regelmaat gelukkig! Heb je weleens aan Temazepam gedacht? Je slaapt echt heel lang daarvan. Ik heb het nog nooit van mijn leven ingenomen, tot vorige week of 2 weken geleden. Je lichaam en geest rust dan echt uit. Je kan het aan je vk vragen. Wanneer moet je weer?

Geplaatst

Ik loop bij de gyn, ik moet volg week woensdag weer...Kijk het nog even aan en evt kan ik het vragen maar is dat niet slecht voor baby?

Fijn dat je ouders elke dag toch even ziet!!

Geplaatst

Nee het is niet slecht voor de baby, het wordt juist gegeven aan vrouwen die op het eind lopen en nog amper slapen. Juist om bij te tanken en wat meer energie te geven voor de bevalling. Anders begin je doodmoe aan de bevalling, en vaak werkt dat dan weer averechts. En meestal wordt er, als de Temazepam niet helpt, een doodvermoeide vrouw 'n nachtje in het zh opgenomen met een pethidine/slaapmiddel prik. Platspuiten noemen ze dat. Dan wordt alle pijn en enz uitgeschakeld, en kom je echt goed bij. Maar dat is echt in het uiterste geval hoor.

Geplaatst

Oké, meestal heb ik ook twee slechte en dan weer een redelijke nacht.. Buik is ook hard, heb het idee dat hij een groeispurt heeft, et als twee weken geleden... Vannacht ga ik gewoon voor een topnacht en neem ik voorafgaand een heerlijk warm bad.

Fijne avond meiden

Geplaatst

Ik heb vorige week in het z'huis ook temazepam gehad en vervolgens heerlijk geslapen!

Vanochtend weer op controle geweest, was bij de gyn de bloed weer te hoog, dus doorgestuurd naar de verloskamers voor ctg, urine- en bloedonderzoek en langdurige bloeddrukmeting. Toen was de bloedruk opeens flink gedaald en verder alle uitslagen ook goed, dus ik mocht weer naar huis, waar eerst over mogelijke opname werd gesproken. Vind het wel

raar dat mijn bloedruk van 160/105 naar 120/85 ging in een uurtje tijd.

Nou ja, ze lieten me weer gaan en hoef pas over 2 weken terug dus het zal wel goed zijn. Volgende keer ga ik iig niet zonder vluchttas in de auto naar het z'huis.

Verder wel bijgelezen, maar niks onthouden en teruglezen op gsm is bijna onmogelijk.

Geplaatst

Sorry ff ego berichtje...

Vandaag toch gaan werken, maar het interesseert me niets nu.

Daarnaast is het overmorgen de verjaardag van Mathijsje, al weer drie jaar geleden dat we hem verloren.

Ik vind het ook eng worden, angst verdriet komen weer naar boven.

Donderdag weer een groeiecho en dopplertest, het blijft spannend.

Geplaatst

hope 9,5 kilo is helemaal niet veel hoor

en van die buik die zal natuurlijk na de bevalling wel ff lubberen maar dit trekt in de meeste gevallen wel weer bij

[ATTACH=CONFIG]2591[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2592[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2593[/ATTACH]misschien dat deze foto's je iets gerust kunnen stellen

foto 1 1 maand zwanger van Amy

foto 2 9 maand zwanger van Amy

foto 3 1 maand zwanger deze keer

tussen foto 2 en 3 zit 4 maand zoals je ziet best strak buikje zonder enkele oefening of sport gedaan te hebben

Geplaatst

Ja Hope, het kan helaas dat je na de bevalling huid of vel overhoudt, of dat je striemen blijven. Maar het kan ook redelijk wegtrekken! Ik snap dat je er van baalt.

Ik heb ook al v.a. week 12 ofzo striemen op mijn borsten. Op mijn buik nog niet. Maar hoe het er mee afloopt.... tja, we will see...

Ik vroeg me eigenlijk nog af, hoe het met de groei van je kindje gaat. Je gaf aan dat het bij jou en je broertje niet goed ging in de buik. Groeit jouw kindje goed nu? Hoef je je daar geen zorgen over te maken? Dat zou wel onwijs fijn zijn he!

Yolande, wat een gedoe he, dat snachts wakker zijn. Ik ben het nu ook weer. Maar volgens mij slaap jij, want je legt momenteel i.i.g. geen woordje met wf ;-)

Ik hoop dat je effe een goede nacht hebt. Als je er niet zo nu en dan een goede tussen hebt zitten, dan is het echt niet tof meer. Ik heb na een slechte nacht ook vaak gelijk harde buiken en/of zere onderrug.

Francis, logisch dat het werk je totaal niet boeit. Je hebt wel wat anders aan je hoofd nu! Veel sterkte joh!

Et moi, ik ben dus weer 's wakker. Meestal als ik bij mijn ouders ben geweest, dan ga ik snachts (als ik dan toch tig x naar de plee moet) piekeren.

Men wat was het heftig vandaag. Heb het eerste uur alleen maar gehuild: mijn pa is zooooo onwijs dun. En hij heeft nu zo goed als geen heldere momenten meer.

De arme man brabbelt maar wat, kijkt je soms haast niet aan, geeft antwoorden waardoor je denkt van 'ehm, jij weet echt totaal niet waar ik het over heb'.

Wist het eerste uur gewoon niet hoe ik er mee om moest gaan. Maar toen 'wende' ik er aan en deed ik gewoon maar mee. This is how it's gonna be de komende weken.

Ik was wel echt gespannen want ik had van 18 tot 21 uur harde buiken! We reden om 19.15 uur naar huis en ik ging om 20.30 uur gelijk op bed liggen. Toen werd het pas minder.

Straks, om 10.10 uur heb ik alle ziekenhuisonderzoeken. Zelfde als jou, Poezebeest: ook ctg, bloed, urine, uitgebreide echo, etc.

Wel fijn dat jij niet hoefde te blijven. En wat een rare wisseling in je bloeddruk joh! Maar nu pas over 2 weken terug? Daar zit lang tussen?

Oh ja, ik heb nog een foto van zaterdag, zo zie ik er nu uit:

[ATTACH=CONFIG]2596[/ATTACH]

Ik ben hier dus 29,5 weken

Geplaatst

Pfffff eat n schijtnacht weer, heb van 23:00 tot 4 geslapen en elk uur wakker geschrokken van een nachtmerrie. Ik droomde dat mijn man mij in de steek liet tot zelf of dat mijn familie dood ging in een oorlog. En na de nachtmerrie steeds plassen, en daarna echt pijn in mijn bovenbuik. Nu zit ik doodmoe in mijn bed maar wil niet meer slapen door die dromen...

Geplaatst (aangepast)

Dames, wat een slaap ellende allemaal! Hier nu voor de eerste keer wakker en ook klaarwakker, was het eerst rond 4 uur, is het nu wat later, ook fijn.

Hope die rare dromen heb ik ook gehad, als ik 3x een paar uur sliep 's nachts dan had ik ook 3x een nare droom. Dat heb ik nu gelukkig ook niet meer.

Francis; kan me je angst heel goed voorstellen, heftig hoor! Heel veel sterkte voor jou in deze periode!

Armanda; ook heel veel sterkte voor jou, wat verschrikkelijk om je vader zo te zien en wat kom je sterk over! Knuffel voor jou! Succes in het z'huis vandaag! Ik vond 2 weken ook lang, maar zodra ik klachten krijg bel ik en ik doe het rustig aan, dus zal wel goedkomen.En als laatste, wat een mooie buik!

Sandra; wat was jij weer snel zwanger na de eerste! Lijkt me wel pittig hoor. Hoeveel schelen jouw kindjes straks? En wat had je een mooie buik!

aangepast door poezebeest
ff overzichtelijk gemaakt
Geplaatst

Oh lieverds, wat een rotnacht en nachtmerries hebben jullie gehad...!!! Verdorie zeg. Ik heb na drie slechte nachten eindelijk 8 uur geslapen, was juist helemaal blij toen ik redelijk fit wakker werd.Armanda, ik wilde het eigenlijk al eerder zeggen maar is het voor jou zowel fysiek als mentaal niet beter om alvast eerder met verlof te gaan gezien alle omstandigheden?? Ik vind het eigenlijk ongelooflijik dat je nog steeds werkt met je pa en zwangerschap. Ik denk dat elke vk zo een briefje voor je schrijft in deze situatie en zo heb je even tijd voor jezelf.Uiteraard Wil ik me nergens mee bemoeien..... Leuk trouwens wordfeud zeg, pff verslavend.oha, mooie buikfoto hoor!!Hope, heb jij inmiddels nog wat geslapen?Francis, logisch joh dat werk niet boeiend is nu. Sterkte deze dagen hoor!!Sandra, mooie foto's. Jeetje mooi figuur ook nog na de eerste!Poezebeest, druk met wf?

Geplaatst

Hoop dat jullie nog een beetje hebben kunnen slapen vannacht! En voor de niet-werkende dames, uitslapen was vandaaq helemaal geen straf, wat een rotweer.

Yolande; ik wf zo'n beetje de hele dag door, maar heb op dit moment beetje teveel mensen waar tegen ik speel, dus het is bijna een dagtaak en soms wil ik ook nog even gezellig doen met manlief, haha.

Hier een ontzettende baaldag. Het begon er al mee dat onze poets een uur voordat ze moest komen liet weten dat ze niet kwam, grmbl. Daarna dacht ik met manlief even naar het winkelcentrum te gaan om de laatste dingen te halen voor mijzelf en de baby. Dat was dus totaal geen succes, ik dacht dat het wel zou gaan en ik had er super veel zin in, even eruit, naar de supermarkt en Hema. Maar ik voelde me na 100 meter lopen niet lekker worden, trok wit weg, had het gevoel dat ik van mijn stokje af ging en werd misselijk. Toch doorgaan dan, want ik wilde zo graag winkelen. Was al lang blij dat manlief bij me was. Wist niet hoe snel ik vervolgens bij de bakker op een stoel moest gaan zitten om bij te komen. Baal er echt heel erg van dat het niet gaat zoals ik het wil. Wilde deze week graag nog even naar de prenatal, maar dat lijkt me niet zo'n strak plan, ga dus maar alles via internet bestellen wat ik nog wil hebben. Heb ook geen idee wat er nou aan de hand was en waar dit vandaan kwam. Ga zo maar even lekker op de bank hangen want voel me nog steeds niet geweldig.

Geplaatst

Even ego, ik reageer later nog!

Heb net zhs controle gehad. Bloeddruk is nog iets aan de hoge kant, maar verder alles in orde! Ons meisje groeit goed  en is 1300 gr zoals t hoort. Hartslag ook ok! Yeah!

Geplaatst

Yolande en poezebeest, eigenlijk moeten we vooral met elkaar wf-en als we niet kunnen slapen toch? Dat was toch t plan?! Haha

Ik speel ook met te veel maar kost echt teveel tijd.

Poezebeest zo moe vh winkelen? Me too!

Ik ben net terug. Heb mn man me op laten halen vd bushalte, kon echt niet meer!

Nu uitgeteld op de bank. Vanavond zwanger fit gym. Pff ben nu al zo moe ;-)

Yolande je hebt gelijk hoor. En bedankt juist voor t meedenken en je bezorgdheid.

De vk en de gyn vinden dat ik minder of niet meer moet werken. Ik zelf vind mijn werk geen stressfactor, maar ja, ik moet toch ergens stress verminderen want de situatie met mn pa gaat toch alleen maar zwaarder worden en mn zwangerschap loopt ook op zn piek.

Hmm. Not nice but so be it.

Ik heb deze week vakantie / vrij en maandag een gesprek mer de arbo geregeld :-/

Geplaatst

Armanda, Gelukkig dat je het zelf al bedacht hebt om eerder te stoppen. Ik kan je zeggen dat het heeeeeel fijn is terwijl ik eerst baalde omdat ik mijn (fulltime) baan erg leuk vind en met plezier werkte.

Eerste week had ik er echt moeite mee maar toen ik me heerlijk aan de rust overgaf merkte ik dat het supergoede voor me is. Rustig wat rommelen in huis en je helemaal focussen op de komst van je kindje. En jij hebt daarnaast nog je vader wat je natuurlijk ook enrom in beslag neemt.

Pak nu je tijd met hem, dan pakt niemand je dat ooit nog af! Jammer dat hij al bijna niet meer helder is, moeilijk voor jullie. En toch denkt men dat het nog wel weken duurt?

Hoe is het verder hier met de andere dames, bijv met Kyra?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden