Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

sooo laatste poging dan hou ik op ston ding zegt dat ik niet ingelogd ben en ik zie echt mijn naam bovenaan staat, dames sorry voor de overlast, site kan de hormonen niet meer aan denk ik hahahahhahaha

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

yolande hoop dat alles goed gaat en dat je snel weer naar huis mag

kelebek/elke ik was ook verplicht om 6 weken van te voren met verlof te gaan maar dit doordat ik in de zorg werk en zwaar werk heb dus

armanda lekker aan zee

hope/dees wij doen wel sinterklaas als het kan maar omdat wij dit zelf leuk vinden en niet omdat het moet

als ik op dat moment lig te bevallen of net bevallen ben zullen wij de kadootjes bewaren voor later of voor de kerst

wij gaan niet naar de jg beurs is voor ons 2 uur rijden minimaal

Geplaatst

Shittie

Heb slecht bericht

Net vk controle gehad: hoge bloeddruk en daardoor NU onderweg naar zhs. Moet urine en bloed inleveren en aan de monitor, hartje en echo. Pfff moest zelfs nachttasje meenemen.

Het vocht vasthouden was al voorteken, zei vk.

Echt niet tof dit. Spannend.

Geplaatst

Hè f*ck Armanda, eerst een hoop ellende achter de rug en nu dit..... hopelijk valt het mee, maar anders ben je in ieder geval in goede handen!!

Sterkte!

Yolande, hoe is het nu met jou meid? Voor jou ook sterkte en een knuffel!

Geplaatst

Yolande, Jeejte zeg. Weet je al iets meer en wanneer je naar huis mag?

Armanda: Oei, dat is niet wat je hoopt te horen bij een controle. Ik hoop dat je vandaag nog naar huis mag.

Gisteren de liggingsecho gehad. Kindje ligt inderdaad nog in stuit. Ik ga maandag naar iemand toe die een rijstkorrel of zo op mijn been gaat plakken met een speciale pleister. De vk vertelde dat ze vaker heeft meegemaakt dat de kleine daardoor zal kunnen draaien.

Nou ja, het is te proberen. Verder voor volgende week een afspraak gemaakt met de gyneacoloog om te kijken of ze het kindje kunnen draaien. Zo ja dan zullen ze dit de week erna gaan proberen. Blijft het dan nog in een stuit liggen denk ik dat we wel voor een keizersnee kiezen. Dit omdat kort zuurstofgebrek bij een stuitbevalling iets groter is, en ik werk met mensen die gehandicapt zijn na zuurstoftekort en dat vind ik een heel eng idee. En het hoofdje lag ook iets verder in groei ten op zichte van de rest van de metingen. Verder komt 17 nov. de kraamzorg voor een gesprek.

Nog 1 dag werken vrijdag en dan heb ik verlof. Werken gaat ook bijna niet meer met mijn bekken. Ik ben ook echt bont en blauw in mijn schaamstreek. Dat zie je echt aan de buitenkant. De kleine ligt met de voetjes erg laag en schopt tegen mijn bekken en blaas aan. Dat konden we gisteren op de echo duidelijk zien.

Geplaatst

Heee armanda wat balen zeg. Jeetje meidd, nou in het zkh ben je in goede handen, sterlte en successss

Jessiee heerlijk nog een dag werken, wel vervelend vam die stuitliggiing, hoop dat ze de baby nog kunnem draaien

Geplaatst

Jeetje dames wat een zkh opnames in ons topic.

Lieve Armanda, jij hebt je portie wel genoeg gehad zeg, sterkte ik denk aan je.

Dames ben nog even te gaar om op iedereen te reageren maar even korte update: ik lig nog in het zkh, puur omdat er leukocyten in urine zaten en infectie uit de bloedwaarde blijkt maar kan ook goed van het griepvirus zijn. En aangezien ik me vandaag al veel beter voel hoop ik dat die waardes morgen gezakt zijn en ik misschien naar huis mag.....

Sterkte aan de andere zkh dames en liefs aan iedereen

Geplaatst

Bah, vervelend al die z'huisopnames hier. Ik mocht zaterdag naar huis, maar ben vandaag weer opgenomen nadat de gyn wel heel erg schrok van mijn bloeddruk tijdens de reguliere poli controle. Uiteindelijk viel het wel mee, maar blijkbaar schiet mijn onderdruk gelijk boven de 100 als ik iets ga doen. Nu dus weer urine sparen en wachten op het plan wat ze morgen maken. Denk dat ik in november al mama ga worden ipv in december...

Yolande & Armanda; veel sterkte meiden! Hopelijk zijn jullie snel weer thuis.

Geplaatst

Jeetje meiden het valt hier echt niet mee in dit topic met alle ziekenhuisopnames zeg. Pffff ik had jullie zo graag een ongecompliceerde zwangerschap gegund.

ARMANDA, ach meis jij ook al in het ziekenhuis. Hopelijk knap je snel weer op.

YOLANDE, wat vervelend van die ontsteking zeg. Gelukkig voel je jezelf alweer wat beter en ik duim dat je vandaag naar huis mag.

POEZEBEEST, dat klinkt niet zo goed. Gelukkig word je wel goed in de gaten gehouden.

JESSIE, balen dat de kleine in een stuit ligt. Hopelijk helpt de rijstkorrel. Ik kan me voorstellen dat je anders voor een keizersnede kiest na de ervaringen in je werk. Succes en veel plezier tijdens je laatste werkdag.

ELKE, mooie buikfoto en idd een bescheiden buikje hoor. Hier hoop ik ook dat de kleine lekker gaat indalen want dat hebben de andere twee ook niet gedaan, dus bij ieder krampje denk ik; zou het nu lekker gaan indalen?

KELEBEK, kan me je twee gedachtes voorstellen. Ik ben/ga bij alledrie de kinderen ook door met werken tot 36 weken. Bij mijn zoontje ben ik echter al bevallen met 38 weken en 5 dagen en heb dus eigenlijk maar 2,5 week verlof gehad en daar ben ik wel redelijk lang moe van geweest.

DEES, wauw mooie foto's zeg. Balen van de autoradio. Is hij inmiddels alweer terecht en gemaakt?

SANDRA, fijn dat alles goed was bij de vk.

HOOPVOL, wat lief dat je hier een berichtje typt. Ik ga hard voor je duimen dat ICSI niet nodig is en je straks vol trots kan komen melden dat je zwanger bent.

HOPE, :jawdrop::jawdrop::jawdrop::jawdrop:, die schoonmoeder van jou. Echt ONGELOOFLIJK die vrouw. Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent.

Alle andere dames, hoe is het met jullie?

Ik vind het een beetje moeilijk om te schrijven, maar hier gaat alles zijn gangetje. Natuurlijk merk ik dat ik met de laatste loodjes bezig ben, maar echt klagen mag ik niet.

Gisteren weer even naar ukje kunnen gluren tijdens de groeiecho en het lijkt echt op zijn/haar broer en zus. Buikje loopt twee weken voor qua groei, maar dat had mijn dochter ook. Het wordt nu op 8 pond geschat bij 40 weken. We hebben weer een paar mooie foto's meegekregen. Ook ligt het al lekker laag in mijn bekken, dus ik hoop dat hij/zij goed in gaat dalen (dat hebben de andere twee nooit gedaan.)

Volgende week donderdag is mijn laatste werkdag en dan heb ik hopelijk ook het hele huis aan kant. Het begint nu lekker op te schieten. De zolder is al een heel eind klaar en dan alleen mijn eigen slaapkamer en de keuken nog en dan kan ik lekker gaan relaxen.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

hee meiden,

wat is hier weer veel gebeurd zeg.... wat veel meiden in het ziekenhuis! Hou ons maar goed op de hoogte, ik duim hard dat het allemaal goed gaat en dat de kleintjes nog lekker een tijdje in jullie buik blijven zitten.

Armanda: ben erg benieuwd wat de diagnose is, weet je al meer?

Hope: je ouders komen dit weekend terug, toch? Fijn voor je!

Yolande en Poezebeest: hoop dat het snel beter is!

Jessie: wat betreft stuitligging. Op yoga wordt telkens een bepaalde pose benadrukt die je kunt doen als het kindje in stuit ligt. Dames die al verder zijn en waar het kindje goed ligt mogen deze pose ook niet meer doen. Je staat dan op handen en voeten en brengt je buik tussen je benen in (je benen staan dus een beetje wijd). Je start door met je knieen en handen op de vloer te staan (zacht matje eronder :-)), vervolgens op je tenen gaan staan, waardoor je lijf omhoog komt. Je rug dusdanig kantelen dat je buik tussen je bovenbenen komt. In die houding kun je een beetje op en neer schommelen. Het schijnt het kindje te kunnen helpen met draaien.

Elke: hele mooie buik! Ik moet ook nog eens foto's maken!

Kelebek: voor jou de laatste loodjes met werk.... klinkt zwaar...

Dees: leuke foto's! Geen sinterklaas dus voor jullie dit jaar, komt wel weer misschien als de kindjes groter zijn? En dan met lijstjes werken :-)

Sandra en Kyra: mooi dat bij jullie ook alles goed gaat!

Hier gaat het ook nog allemaal erg goed, voel het kindje wel minder bewegen sinds een paar dagen, eerst was het telkens groot feest in mijn buik, maar nu echt wat rustiger. Voel wel nog bewegingen hoor, misschien komt het omdat het kindje groter wordt en wat minder plaats heeft? Wil sowieso proberen vandaag of morgen even langs de dokter te gaan voor verwijzing naar fysio, krijg nl wel steeds meer last van mijn bekken. Even kijken wat ik kan doen om erger te voorkomen. Dan zal ik eens even aan de dokter vragen wb de beweging.

Fijne dag allemaal!

IVFSH

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Tjeeeeee......idd veel in het zh zeg!

Ooooow Armanda, alsof jij al niet genoeg hebt gehad zeg!! Hoe gaat het nu? Is er al wat bekend?? Ik hoop zooooo voor je dat je niet een beginnende zwangerschapsvergiftiging hebt....

Yolande, ook jij, wat schrikken! Wat moet jij beroerd zijn geweest zeg! Bah! Zijn ze er al achter of het griep is? Ik hoop dat je vandaag naar huis mag! En dan lekker thuis bij komen, en de komende weekjes lekker relaxed de zwangerschap doorkomt!

Poezebeest, tjee, die bloeddrukstijgingen bij zijn ook echt een drama he? Hoe komt dat toch? Als je rustiog bent is je onderdruk dan wel normaal? Pfff, ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen, en dat ook jouw kleintje nog even in mama's buikkie blijft!

Diaan, meid, hoe gaat het met jou? Heb je nog veel last van die ellendige voorweeen? Alweer bijna 'n weekje voorbij!

Kyra, Ivfsh, Kelebek, wat goed om te horen dat het met jullie goed gaat! En Kyra, gewoon zeggen en schrijven dat het prima gaat hoor! Niet terughoudend zijn, als ik het lees zit ik met een big smile achter mijn scherm!

Ivfsh, yep, mijn paps en mams zijn bijna thuis, yeaaah!! Hopelijk kunnen zij mijn evil schoonmoeder in de tang houden haha! Fysio is niet zo'n gek idee! Ik had rond de 20 wkn zwangerschap ook zo'n last, maar het heeft mij echt goed geholpen. Ik heb er zelfs nu helemaal geen last meer van!

Jessie, auw wat zal jij je beurs voelen van onderen zeg! Ik hoop zo dat die rijstkorrel helpt, en of ze anders jullie kleintje nog kunnen draaien!

Sandra en Dees en Francis hoe gaat het met jullie?

Elke, wauw wat zie jij er goed uit meid!!!

Ik heb vannacht weer lekker geslapen, 8 uurtjes! En......ook nog wel goed nieuws! Gisteren voor controle bij de vk geweest. En een gesprek gehad met de verpleegkundige over ons bevalplan. De verpleegkundige heeft alles in de computer gezet. Iig is afgesproken dat ik op eigen kracht de bevalling in ga. Maar als ik het echt niet meer trek, en ik wil een ruggeprik, dat ik die direct krijg zonder discussie. En pethidine wil ik niet, ook dat staat nu in computer. Verder ook gezegt dat mijn moeder en man erbij zijn, maar dat mijn schoonouders absoluut niet bij mij mogen komen! Pfff, wat dat betreft voel ik me helemaal opgelucht.

Daarna na de vk. Bloeddruk prima 80/115. En, de kleine is nu helemaal ingedaald in mijn bekken, het hoofdje zit vast en ukkie kan nu niet meer draaien. En verder staat mijn baarmoedermond bijna helemaal naar voren ipv van naar achteren. En alles is goed verweekt. Ook verlies ik nu steeds in kleine beetjes mijn slijmprop. Nu moet het alleen nog verstrijken! Spannend! Ben er ook helemaal klaar voor! Daarna nog aan de CTG en dat was ook prima. Wel veel voorweeen maar dat hoort erbij. Ook flinke steken van onderen en in mijn bekken. Volgende week nog 1x keer op controle bij vk, en daarna begint waarschijnlijk de bevalling. VK vermoed tussen de 37ste en 38ste week! Ben benieuwd!!

Vandaag een lekker chill dagje, helemaal niets doen! Alle meiden in zh, veel sterkte! En iedereen een fijne dag! Nog even, en dan zijn we mama's!!

Geplaatst

Hope

Voor jou duurt t niet lang meer! Fijn dat alles goed geregeld is.

Poezebeest

Ook jij de goede kant op.

Yolande

Zet m op!

Waren er nog meer zhs meiden?

Er is een grote kans dat ik jullie toch ga inhalen...

Geplaatst

Bloeddruk nu stabiel. Elk half uur check. Hoofdpijn door meds iets dragelijker.

Hartje en urine ook nog goed. Hopelijk blijft t zo. Maar dan nog een keizersnee vrij snel... 

Ja je leest t goed:

Ik krijg zaterdag bijna zeker een keizersnee.

Ik wil niet maar moet wel. Bloeddruk levert gevaar op. En ik kan niet aan alle meds blijven die ik nu hebt. Heb bv 3 onfuus en zelfs catether!

Ik ben pas 32,2 weken!!

Er was niks aan de hand en ineens is alles omgeslagen.

Ik zou een vd laatste zijn vh dec topic. Maar nu misschien de eerste... Not happy. And not ready. :-/

Geplaatst

ARMANDA, meid wat heftig allemaal zeg. Heeeeeeel veeeeeeeel sterkte gewenst, want ik kan me voorstellen dat het allemaal veel te snel voor je gaat en je je heel erg zorgen maakt om jullie kleine meiske als ze nog zo klein is. Een hele dikke knuffel van mij.

Geplaatst

Jeetje Armanda! Met 32 weken al!? Dan moet het echt nodig zijn. Heb je al een spuit gekregen om de longetjes te rijpen?

Het heeft je deze maanden echt niet mee gezeten zeg....

Heel veel succes/sterkte en hou ons op de hoogte he ;-)

Liefs Elke

Geplaatst

Armanda, vanuit maart 2012 wil ik je ff heel veel sterkte wensen. Je hebt de afgelopen tijd al zoveel voor je kiezen gehad en nu ook nog in het zkh.. Hoop dat je kleine prinsesje nog ff wil blijven zitten. Ik denk aan je!

Geplaatst

Armanda, ik ben ook ontdaan door je bericht. Ongelooflijk hoe het om kan slaan... Hoop dat het nog zoveel mogelijk dagen uitgesteld kan worden en dat je in een academisch zkh ligt? Ik ga ontzettend hard voor je duimen, bidden dat alles goedkomt met je kleine meisje.

Sterkte, ook voor je man natuurlijk! Liefs

Geplaatst

Thx lieve meiden. Ik kan nog niet aan het idee wennen.

Ik wil t ook gewoon eigenlijk niet!

Ik moet nog 8 weken.

Alles ging goed met mn meissie en met mijn lichaam.

Ze ligt al weken netjes met haar hoofdje naar beneden.

Ik ben gister gestopt met werken (laatste overdracht!).

Ik zou nu in mijn verlof eindelijk verder kunnen gaan met het kamertje, spulletjes, kleertjes wassen, kaartje ontwerpen en adressen verzamelen.

Nooooit gedacht aan een te vroege geboorte!

Eerder een te late.

En niet verwacht dat ik een keizersnee zou moeten.

Ik weet nog zo weinig overal van. Ik ben er nog niet klaar voor. Heb zelfs pas TWEE keer zwangerschapsgym gehad!

Nog geen vluchttas en geboorteplan.

Ongelofelijk dit. Dat mij dit nou ook nog moet gebeuren.

Heb mn pa pas een week geleden begraven.

Hopen dat ons meissie sterk is en geen gebreken zal ondervinden, of ontwikkelingsachterstanden enzo.

Ze zal sowieso nog weken in de couveuse moeten.

Ik bid nog wel dat op een wonderbaarlijke manier mijm bloeddruk daalt en ik op tijd (voor zaterdag) zonder meds kan! Heeel misschien hoeft de veel te vroege bevalling dan niet door te gaan... Pleaeaease! Ik wil echt nog niet...

Sorry meiden, even ego bericht.

Geplaatst

armanda.. ik schrik van je berichtje.. en je bent er zo te lezen nog niet klaar voor..(hopen dat echt heel snel je bloeddruk naar beneden gaat. Ik had het bij julian in week 37 en moest toen ook meteen blijven, maar met 32 weken.. phoeee!! Ik ga een kaarsje voor je aansteken en hopen dat je straks gewoon naar huis kan met de baby in je buik, de dingen doen die je nog zou moeten/willen doen.

Ik ben nu wel klaar met alles, naja we hebben nog een nieuwe rolgordijn die opgehangen moet worden, maar aangezien als ik nu zou bevallen dat de baby nog niet naar huis zou gaan dan is dat nog niet nodig.. geboorte kaartjes klaar, alleen we moeten onze nieuwe naam nog doorgeven..hahaha

@Jessie,, hopen dat de baby uit zichzelf nog draait!

@ivfsh, Ik voel de baby ook minder vaak, komt omdat hij minder ruimte heeft, dat is normaal.

@kyra, gelukkig dat het bij jou goed gaat!

@Yolande, goed dat je weer thuis bent, alles beter dan een ziekenhuisbed..! moet je nu ook vaker op controle?

@hope, spannend!! jij bent miss de eerste die gaat bevallen(mits armanda zaterdag geen keizersnede hoeft), hopen dat alles goed gaat en dat je schoonouders ook daadwerkelijk op de (verre) achtergrond blijven.

vanochtend bij de vk, alles was weer goed. gelukkig me bloeddruk nu niet te hoog.. pfiewww.

Julian zei meteen baby toen ik op de onderzoek tafel mocht gaan liggen. en hij begon heel hard te lachen toen de baby op het scherm op te zien was.

voor de rest over 3 weken weer komen.. begint nu wel dichtbij te komen he dames..!

nou ik ga zo me bedje opzoeken, de moeheid is echt niet tegen te houden, ik slik nu wel extra vitamine en eet mega veel fruit.

liefsss

Geplaatst

Armanda; wat ontzettend heftig allemaal! Hoe hoog is je bloeddruk? De onderdruk moet dan toch wel ver boven de 100 liggen, pffff. Wel fijn dat je bloed en urine nog goed zijn! Ik ga iig heel hard duimen dat je bloeddruk voor zaterdag nog zakt en jullie kleine meisje nog even blijft zitten. Sterkte meis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden