Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Armanda toch. jeetje zeg. Zaterdag zou inderdaad wel erg snel zijn, en ik kan me voorstellen dat je je er nog helemaal niet klaar voor voelt.

Ik wens je aankomende dagen heel veel sterkte en hoop dat het toch nog even mag blijven zitten. Heftig allemaal zeg.

Geplaatst

Thx ladies. Ik wou dat ik iets kon doen maar ben zo machteloos! Hooooooop dat het kindje morgen niet geboren hoeft te worden.

Ik krijg zo een tweede prik voor t rijpen vd longetjes (dat vroeg jij toch Elke?). Dus daana iig nog 24 uur wachten.

Ik lig niet in academisch zhs. Maar zeker professioneel en vriendelijk hier.

Bloeddruk is de hele nacht redelijk stabiel geweest maar allleen maar dankzij giga veel meds !

Geplaatst

Och Armanda, meisje toch.....Pffff......

Ik hoop zoooooo met je mee! Was gisteren helemaal van de leg van je berichtje! Was vannacht zelfs wakker geworden en moest aan je denken. Maar begrijp ik nou goed dat je bloeddruk mega hoog is? Maar geen zwangerschapsvergiftiging? Of juist wel

Hopelijk blijft die bloeddruk vandaag stabiel, of gaat het omlaag, en hopelijk wordt het uitgesteld. Begrijpelijk dat je er nog niet klaar voor bent, tjee wat kan het idd omslaan zeg. Maar, er is ook een positieve kant, je bent iig over de 32 weken! En na 32 weken heeft de kleine een uitstekende overlevingskans!! En melk afkolven is het beste voor je baby wat je dan kan doen, want daardoor groeien ze snellen en krijgen heeeeel veel antistoffen. Die couveuse is gewoon niet leuk, en het is een drukke tijd. Maar idd, kangaroeen, (hoe schrijf je dat? ), is heerlijk met zo'n ukkie. Meid, ik denk aan je! Heel veel sterkte, en probeer positief te blijven denken, klinkt lekker makkelijk, maar probeer het een klein beetje hoor! Dikke knuffel voor jou!!!!

Geplaatst

Armanda ik zag je berichtje in het oktober forum

Feline is met 35.6 weken geboren dus die was wel wat verder dan dat jij bent.Ze heeft 24 uur in de couveuse gelegen,en daarna nog 24 uur warmte bedje

Ze doet het nu heel goed,ze was 2915 dus had haar gewicht ook mee...

Wil je veel sterkte wensen en hopelijk loopt alles voorspoedig!

Geplaatst

Hey meiden,

Was gister weer een lekker dagje ziekenhuis, en na wat onderzoek heb ik veels te veel eiwit in mijn urine zitten.

Ben nu 32 weken maar heb niet echt het idee dat ik de 40 weken ga halen, moet straks weer terug naar het ziekenhuis en maandag en dinsdag.

De weeen heb ik nog steeds is grotendeels te wijten aan het feit dat ons mannetje geen minuut stil ligt en me letterlijk een blauwe buik heeft getrapt,

en dus is mijn reactie dan een wee er overheen,

Armanda ik hoop zo dat je meisje nogg even lekker mag blijven zitten.

greetz diaan

Geplaatst

Lieve Armanda meisje wat krijg je het toch voor je kiezen. Ik denk aan je en zal voor je bidden dat er nog een wondertje gebeurt en je meiske nog even mag blijven zitten.

Liefs

noor

Geplaatst

ohw armanda wat spannend allemaal jij hebt waarschijnlijk morgen je kleie meisje op je arm

ik wil je bij deze heel veel sterkte en succes wensen

en alles komt goed dat geloof ik

als je meisje half zo sterk is als jij zit het wel goed

dikke knuffel vanaf deze kant

Geplaatst

Armanda, hoop zo dat je bloeddruk stabiel blijft en. Zelfs naar beneden gaat. Ik denk steeds aan jullie en bid voor jullie. Zet m op!

Diaan jij ook sterkte, hoop dat eiwitten nog weggaan.

Poezebeest hoe is het nu met jou?

Ook een knuffel voor de andere dec dames

Geplaatst

Hey hoi

Bedankt jessie, hope, valesca, diaan, noor, kelwbek, sandra, sylviana, yolande e.a.!

Diaan bij jou ook spannend zeg!

Moet je niet in zhs blijven? Lijkt me wel fijn, toch? Met je weeen enzo?

Bloeddruk bij mij is sinds vannacht stabiel.*

Ik moet veel rust houden.

Het is ook nog wel onzeker.*

Raar om na te denken over de geboorte ineens! Was ik totaal niet mee bezig en voelt als tien passen te vroeg. Wat nu het plan lijkt... (maar kan zo veranderen):

Door veel meds blijf ik redelijk stabiel met bloeddruk. Eerst wilden ze de bevalling vanaf vanavond al inleiden met een gelei-goedje!*

Maar nu kijken we morgenochtend verder als ik niet zieker wordt.*

Bij 1/3e helpt de gelei voor natuurlijke bevalling. Vaak alsnog keizersnee nodig. Grote kans dat die ks dit weekend plaatsvindt. Hope not, natuurlijk. Als t even kan, uitstellen of natuurlijke bev.*

Heb voortdurend ook andere onderzoeken. Die zijn altijd goed gelukkig!

Ik voel me oke. Ik lig de hele dag in bed. Wordt echt goed verzorgd, hele aardige mensen! Sander ook lief!

Heb vooral last van hoofdpijn.*

Lig nog aan twee infuus en catheter. Eerst drie!

Ik wen er wat aan.*

Ben niet heel erg ongerust. Ik geloof wel dat t goed komt. Maar wel heel spannend. Ook het hoe, wanneer en daarna enzo. Maar tot nu toe is met ons meisje goed!

Ik mis pap wel heel erg. Ik probeer niet aan hem en alles te denken, wil niet overstuur worden...

Mam is hier gister de hele dag geweest! Bij mn zus geslapen en vanochtend alleen even koffie hier gedronken en terug naar Zwolle. Dapper! Was echt blij mee. Sander heeft hier geslapen voor nood. Zus is half uurtje geweest. Schoonouders ook.*

Sander spreekt soms beneden *in kantine af met een broertje enzo.*

Ik heb al bloemen, kaartjes gehad enzo, ik leer de zusters kennen, het wordt hier bijna gezellig in dit kleine kamertje! Haha

Zo, ik had even tijd voor een newsflash. Het is nu rustig, heb ook tijd om te lezen nu!

Ben natuurlijk ook benieuwd hoe t met jullie gaat! ... Dat leidt ook weer af ;-)

Dus vooral schrijven!

Poezebeest, how is it going?

Hope bij jou blijkbaar nog oke he, yeah girl, you go!

Je hebt gelijk over kangaroeen en borstvoedingkolven enzo. Dat ben ik zeker van plan als t lukt!

Geplaatst

Oh Armanda wat een avontuur zeg... Het is dus nog niet zeker dat je morgen wordt ingeleid? Wat een spanning zeg!!

Super lief en kei sterk van je moeder!! Echt petje af voor haar!

Fijn voor je dat je zoveel suport krijg van iedereen.

Ik duim voor je dat je meisje nog even lekker bij je mag blijven zitten.

Liefs Elke

Geplaatst

ARMANDA, ik ben keihard aan het duimen dat jullie meiske nog even lekker bij je mag blijven zitten. Wel ontzettend fijn voor je dat je zo goed verzorgd wordt door iedereen.

Geplaatst

Armanda; fijn dat het stabiel lijkt te zijn voor nu, veel beterschap en sterkte voor jou!

Diaan; voor jou ook sterkte, hopelijk blijft de kleine nog even in je buik en blijf jij stabiel!

Ik moet iig tot maandag blijven, hopelijk is er dan een plan hoe verder. Ik ben een grensgeval waar ze niet goed van weten wat ze er mee moeten. Eiwitten en bloed blijven goed, bloeddruk kruipt omhoog maar is net te laag om medicatie weer te verhogen. Blijf me niet lekker voelen en hoop echt dat ik over niet al te lange tijd mag bevallen, ben het ontzettend beu allemaal!

Geplaatst

Ik ben de laatste dagen erg emotioneel door de situatie van Armanda, over het babytje wat hier op nog geen kilometer afstand in het zwembad is verongelukt, heb de helicopter aan zien komen, de twee kindjes in Utrecht die zijn verdronken en de spanning die op begint te lopen nu het einde in zicht is.

Verlies nu vaker mijn balans. Bij de controle gisteren heeft de gyn aangegeven dat de bevalling rond 37 weken wordt ingeleidt. gelukkig zijn de bloedwaarden goed en mijn bloeddruk is wonderbaarlijk laag 120/60.

Lieve Armanda, Ik heb niet eerder kunnen reageren, jouw verhaal lijkt te veel op mijn verhaal bij mijn zoontje.

Het klinkt misschien vreemd, maar ik ben zo blij dat ze je in het ziekenhuis houden en proberen in te leiden.Ik snap dat het

je niet je voorkeur heeft, maar een gezond kindje is belangrijker!

De protocollen zijn bij dreigende zwangerschapsvergiftiging de afgelopen jaren gelukkig aangepast. Helaas was dit bij mijn zoontje Mathijs nog niet zo.

Ik gun je zo een gezond kindje! Je hebt al zoveel voor je kiezen gekregen...

Je lijf geeft signalen af dat het kindje beter af is

Ik wens je heel veel sterkte toe, het komt goed!

Denk aan je!

Liefs Francis

Geplaatst

Francis

Tjonge ja kan me voorstellen dat dit houw situatie met Mathijs weer terugbrengt. Wat naar dat er mimenteel zo veel op je afkomt. En wat lief dat je toch zo mee leeft!

Poezebeest

Jij wilt ondertussen graag ingeleid worden. Jij zit er ook al wat langer mee! Hoe hoog is jouw bd dan?

De mijn was op den duur 160/120! Maar nu steeds rond 125/90. Moet echt onder de 100 blijven met de onderdruk.

Waarom wachten tot maandag eigenlijk?

Ik moest volhouden tot iig zat.ochtend omdat dan de twee injecties voor snel rijpende longetjes ingewerkt zouden moeten zijn. Dus morgen (over een paar uur want ben weer s wakker snachts en stomme pomp gaat steeds af) kijken hoe of wat. Als ik stabiel blijf wil ik graag de inleiding uitstellen. Hierdoor natuurlijk bevallen lukt bij 30% en eindigt vaak alsnog in een ks. En dan al die weken in de couveuse...

Maar als ik Francis' verhaal weer bedenk, vind ik uitstellen ook weer erg gevaarlijk!! What to do...

De arts moet maar adviseren... Hoop op wijsheid!

Ben nog klaarwakker. Pff.

Trouwens bedankt voor lieve woorden Babeth, kyra, elke, valesca

Xxx

Geplaatst

Armanda ben even wakker en werd eigenlijk wakker met jou in mijn gedachte. uitstellen is toch welnoke als hetnkindje het op de ctg etc nog goed maakt en jouw bloeddruk nu stabiel is of is er een andere reden waarom E dan alsnog willen inleiden? Je bent wel dapper hoor en ook ik heb een gevoel dat het linksom of rechtsom goedkomt met jullie. Alleen heftig is het allemaal wel. Ik sliep ook zoooo slecht in het zkh. Fijn dat de kleine in ieder geval die meds voor longrijping heeft gehad. En nu ben je 32 + 4 toch? Ik blijf meehopen dat het nog iets uitgesteld wordt. Dikke kus voor jou!!!

Geplaatst

Lieve armanda,

Wat een spannende en emotionele dagen voor jullie. Vertrouw op je kleine meid en op de artsen, het komt vast en zeker goed. Veel liefs voor jou!

Francis, meis, jouw verhaal.... Knuffel!

Geplaatst

Armanda, vanuit maart 2012 ff laten weten dat ik aan je denk. Ik hoop zo dat je bloeddruk stabiel of gedaald is en dat je kleine meid het goed maakt in je buik. Ik brand een kaarsje voor je, het komt goed meis..!! Geef de moed niet op, ik denk aan je! Liefs Melissa

Geplaatst

Armanda, ook ik denk aan je! Ik hoop zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo mee dat ze nog even in je warme buikkie mag blijven. Zoniet, het komt echt goed meis! Vertrouw op jezelf, de kracht van je kleine meid, en de deskundigheid van alle artsen! Hou vol, en nogmaals het komt goed!! Dikke kus!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden