Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh poezebeest, bij jou ook nog spannend. Ik hoop dat je snel naar huis mag! Kun je thuis wel echt rust nemen? Kan even geen handtekening lezen op de telefoon: hoeveel weken ben je nu?

Succes en sterkte!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hope, wat een heftig verhaal zeg, je krijgt het behoorlijk voor je kiezen.

Zo'n schoonmoeder is een loeder als ze zo reageert...

Volledig negeren en anders maar de deur wijzen. Zo iemand kost energie en die heb je nu voor iets anders nodig.

Heel veel sterkte!

Liefs

Francis

Geplaatst

Hope!!! Tjeee joh. Dat is niet nix allemaal. En laat ze maar lullen, jij kan hier nix aan doen! Pff wat een onzin die schoonmoeder. Echt niet leuk. Dan mis je je eigen mam alleen maar meer he?!

Volhouden nu hoor!

Poezebeest, bedankt nog voor je berichtje.

Wat balen dat je nog niet naar huis mag. Blijft spannend he! Ook jij volhouden hoor meis!

Ik kan niet op iedereen reageren vanaf mn iPhone.

Ik lig op bed nu en morgen begrafenis. Wel spannend. We verwachten ruim 400 man... En ik ga een gedicht opdragen... Ik zal m hier ook wel posten op den duur.

Hoofdpijn is geminderd. Codeine werkt denk ik of t is toeval... Vanavond wezen eten als gezin en is raar dat we nu met een oneven aantal zijn... Arme mamma

Nu proberen te slapen. X

Geplaatst

Lieve Armanda, ook ik denk aan je vandaag, heeeeel veel sterkte! xxx

Geplaatst

Armanda, mijn gedachten zijn bij je vandaag....

Heel veel sterkte!!!!!

Poezebeest, hoop echt dat het snel beter gaat!

Hope, die schoonmoeder van jou mag wel eens even een preek van je man krijgen waar ze in godsnaam mee bezig is, dit levert jou juist stress op, verdorie zeg.

En hoop zo voor je dat de werden weggaan voor twee weken.

Xxxx

Geplaatst

Lieve armanda,

Veel sterkte vandaag! Ik denk aan je, het zal een emotionele en zware dag worden. Afscheid moeten nemen van je lieve vader, wat moeilijk....

Heel veel liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Bedankt meiden. Ik heb het overleefd.Het was echt een 'mooie' dag. De dienst was zo gaaf! Zo veel mensen die van hem en ons houden om ons heen. En bij t graf gooide iedereen een bloem op de kist. Heel mooi was dat. En dat er vrienden en collega's van mij waren, deed me echt goed. Daarna nog koffie, veel mensen gesproken, veel mooie woorden over wie pap was, en complimenten over mijn gedicht. We zere rug van al dat staan. Heb er een paar kilo bij omdat ik zoveel vocht vast houd. Zit nu ineens op 16 kg! Not cool! Ik voel me ook heel dik en opgezet. Terwijl mn buik nog steeds bescheiden is... Maar ja. De baby is tenminste gezond! :-)Ik zal hieronder even t gedicht zetten voor wie het zou willen lezen. Over mn pap en de baby. Over nw leven en de dood.

Geplaatst

‘Beiden drinken we Yoki…’

*

Beiden hebben we een echo.

Ik heb een echo bij de verloskundige: ik ben in verwachting, wat ontzettend fijn!

Jij hebt een echo, gevolgd door een CT scan en een punctie. Wat deed dat verschrikkelijk pijn.

*

Beiden zijn we misselijk.

Ik ben misselijk, want er is een baby’tje op komst. Dat is positief.

Jij bent misselijk, want de kanker tast je organen steeds meer aan. Negatief.

*

Beiden ontdekken we een medische wereld.

Er zijn allerlei controles nodig voor een kindje op komst. En wat is er toch veel te koop.

Jij ontdekt de wereld van ziekenhuizen, dokters, medicijnen , chemo’s en injecties. Is er nog hoop?

*

Beiden hebben we moeite met geuren.

Bij mij is mijn reukorgaan sterker geworden. Dat hoort er bij.

En jij moet niet aan eten denken. Je eetlust is totaal voorbij.

*

Bij ons beiden verandert ons lichaam.

Door de zwangerschap word ik steeds dikker, daar ontkom ik niet aan.

En jij… jij wordt alleen maar dunner. Dat zie ik pas echt goed, als je gaat staan.

*

Beiden moeten we andere kleding kopen.

De wereld van positiekleding, er gaat er een onbekende wereld voor me open.

Voor jou gaan we op zoek naar maat L, in plaats van de vertrouwde maat XXXXL te kopen.

*

Allebei zijn we steeds meer moe.

Ik ben lichamelijk moe, door alle veranderingen, vooral fysiek.

Jij slaapt tegenwoordig meer en meer, gewoonweg niet meer energiek.

*

Beiden drinken we Yoki.

Ik hou tegenwoordig erg van melkproducten. Dat gaat er wel in.

Voor jou is het zo’n beetje nog het enige dat je lust. Zolang het maar koud is, zoals ook een milkshake, is het naar je zin.

*

Mensen willen ons beiden graag nog zien.

Bij mij omdat ze mijn bolle buik niet willen missen en graag willen bewonderen.

Bij jou omdat ze hopen nog een laatste waardevol gesprek met je te mogen hebben, je bent tenslotte een bijzondere.

*

Beiden lopen we op een andere manier als voorheen.

Ik beweeg lastiger. Even wennen aan een baby in mijn lijf.

Voor jou wordt lopen steeds moeilijker, *elke week iets meer. Als jij loopt, lijk je stram en stijf.

*

Beiden proberen we dingen te regelen.

Ik voor de komende baby, maar ook voor jou: dat jij het nog goed hebt in je laatste dagen.

Voor jou is het belangrijkst dat alles voor mam zo goed mogelijk geregeld is, dat is waar jij zorg voor wilt dragen.

*

Maar beiden balen we onwijs van deze rotsituatie.

Ik vind het verschrikkelijk je zo te zien aftakelen. Stomme rotziekte en natuur.

En jij zegt hardop, dat je eigenlijk ook hoopt dat het niet al te lang meer duurt.

*

Beiden zijn we niet bang.

Want als jij er niet meer bent, heb ik nog mijn lieve familie, ons kindje, en een Hemelse Vader.

En jij ben niet bang om te sterven, want God voelt nu al zo dichtbij. Hij was altijd al jouw Kader.

*

We voelen beiden veel liefde.

Ik voel het voor jou, voor jouw vrienden, en voor ons gezin.

Jij voelt het voor ons allemaal. Jij staat er middenin.

*

Beiden denken we na over de toekomst.

Ik wil liever niet zonder jou papa. Wat een gemis voor mijn kind, gezin en in mijn leven.

Maar pap, jij zal bij God zijn, net als je nu al bent, het vervolg van je Eeuwige leven.*

Geplaatst

Lieve armanda,

Ben er stil van met tranen in mijn ogen. Prachtig gedicht heb je geschreven, ik kan me helemaal voorstellen dat iedereen onder de indruk was! Heel mooi eerbetoon aan je vader!

Voor nu: rust proberen te nemen. Ik hoop dat je kunt slapen na alle emoties van vandaag.

Veel liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Lieve Armanda,

Wat een prachtig gedicht. Zo mooi omschreven hoe voor jullie leven en dood dicht bij elkaar ligt. En wat ontzettend fijn om te lezen dat het een mooie dienst was. Hopelijk kunnen jullie straks in de toekomst, als het ergste verdriet minder aan het worden is, met veel warmte aan deze dag terugdenken en aan al die mensen die jouw vader een bijzonder persoon vinden.

Ik hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen na alle emoties. Probeer inderdaad je rust te pakken en nogmaals heel veel sterkte toegewenst.

Liefs van Kyra

Geplaatst

Lieve Armanda,

Wat een prachtig gedicht. Ik heb het niet droog kunnen houden. Heb jij de moed gehad om dit voor te lezen? Wat ben je toch een sterke vrouw!

Ik hoop dat je en een mooi plekje in je hart kan geven ook al kost dat tijd.

Ook hoop ik dat je nog een beetje van je zwangerschap kan genieten en je op je kindje kan focussen.

Liefs Elke

Geplaatst

Armanda, tranen over mijn wangen bij het lezen van je gedicht... En zo knap dat je het zelf hebt voorgedragen!!

Wees maar heel trots op jezelf. En prachtig dat je vader speciaal was voor zoveel mensen!

Poezebeest, lig je nog in het zkh?

Hope, hoe was jouw dag?

Geplaatst

Thx meiden! Ik lig helaas alweer uren wakker.

Kwam mn moeder ook tegen in de woonkamer. Leeg hier.

Ik schijn tegenwoordig zo te snurken!

Maar ik heb t ook zo benauwd. Pff.

Iemand al een geplopte navel?

Geplaatst

Hee lieve armanda,

Slaap nog kunnen vatten? Ik had wel ff online kunnen komen, was ook veel wakker. Volgens mij wad Catootje aan het boxen in mijn buik :-).

Heb je bij je moeder thuis geslapen?

Hier nog geen geplopte navel, staat wel heel strak. Is nu een horizontaal streepje. Jij wel geplopte navel?

Catootje heeft zich trouwens omgedraaid, weet niet precies wat de ligging nu is, maar iig veel lager. Eerst lag de rug overdwars helemaal bovenin en drukte mijn ribben uit elkaar, nu is alles duidelijk een flink stuk gezakt. Grappig om dat verschil te zien en te voelen.

Geplaatst

Armanda,

Jeetje zeg wat mooi. Wat persoonlijk. Wat knap van je.

Raar he, al die raakvlakken, en toch zo anders.

Ben er echt even stil van. Heb het een paar keer gelezen.

Pas nu goed op jezelf meid. Nu gaat het echte missen pas echt beginnen.

Als straks alle mensen om je heen hun leven weer oppakken moet jij ook verder met dit verdriet.

Heel veel sterkte.

Geplaatst

armanda

ik heb er 3 keer over moeten doen om je gedciht te lezen, wat een emoties maar mooi gedicht

hier wel een geplopte navel, niet constant trouwens gaat soms ook weer naar binnen

heb dit de vorige keer ook gehad en word weer helemaal normaal

wel makkelijk nu met navel schoonmaken hihi

mijn buik groeit met de dag, gewicht blijft gelijk

heb geen strepen op buik, ook geen pigmentstreep

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden