Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dees mooi buikje hoor, ga ook weer eentje plaatsen hehe ben jaloers Hope wat goed dat je goed geslapen hebtArmanda goed dat je mindert, heb ook afgesproken dat ik Een uur eerder weg kan acheelt mij weer de treinreis die erg vermoeiemd is op dit moment, zo kan ik met mij man meerijden :):):)

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

poezebeest

ik ben idd weer snel zwanger maar wij hadden er totaal niet op gerekend

heb er de 1e x bijna 7 jaar 12iui's en 3 icsi's over gedaan, daarom geen voorbehoedsmiddelen gebruikt

zou toch 'nooit' spontaan zwanger kunnen worden, nou het kan dus wel

we waren er vanaf het begin direkt ontzettend blij mee

vind het tot nu toe ook wel mee vallen denk ik, weet natuurlijk niet hoe het anders is

Amy is een heel gemakkelijk kindje en ik heb veel hulp van mijn moeder en zus die altijd kunnen oppassen als ik ff rust nodig ben

ook doen ze allerlei andere dingen voor me als het nodig is

vandaag weer voor controle geweest bij de vk.

eerst weer goed gekeurd voor 2 weken

bloeddruk 115/70

hb 6.9 is voor mijn doen heel goed

gewicht nu 69 kilo dus in totaal 6 kilo erbij

beeb beweegt nog steeds heel veel heeft nog genoeg ruimte en is nog niet ingedaald

Geplaatst

Goh Sandra wat een wondertje is die tweede van jullie dan. Die eerste ook natuurlijk.

Leuk om die buiken te zien.

Ben vandaag naar de gyneacoloog geweest voor de vleesboom. Die was nu net meer zichtbaar omdat die waarschijnlijk nu wel achter de placenta ligt, maar verder zag het er goed uit. Het advies ziekenhuisbevalling blijft staan, maar ik hoef niet eerder ernaartoe om aan het infuus te moeten of zo, dus dat was goed nieuws. Wel info. meegekregen voor een stuitbevalling omdat ukkie al een tijdje in een stuit ligt. Maar daar maak ik me nog niet zo'n zorgen over. Er is nog tijd genoeg dat ze zich kan draaien. Verder regelmatig last omdat ze met het hoofdje tegen mijn ribben ligt te duwen. Moet dat ook echt onderuit gaan zitten om wat plaats te maken.

Geplaatst

Francis, als eerste geef ik jouw vandaag een warme knuffel, vandaag Mathijs zijn verjaardag toch? Veel sterkte op deze beladen dag meis. Enne, alles komt goed met dit wondertje, echt waar!!!

Armande, lieverd, jij ook een knuf! Pffff, vind het zooooo erg voor jouw papsje. Precies een jaar geleden maakten we precies hetzelfde mee met een een dierbare familielid van ons, longkanker.... Die lijdensweg, vreselijk!! Maar ik vind wat Yolande zegt ook helemaal waar! Qua werk, het geeft je wel afleiding, maar aan de andere kant ook weer iets stress? Anyway, jij weet precies hoe of wat je voelt en hoe het gaat. En deze week lekker vrij, heb je nog plannen?

Sandra wat eeen mooie buik, zowel plat en zwanger! Yep, geeft de mens weer hoop hahaha! En je hebt idd 2 wonderkindjes! Wat geweldig!! En ook fijn dat alles weer okay is.

Jessie, wel een goed nieuws dat je niet aan het infuus moet e.d en dat het er goed uitziet! Die vleesboom, slinkt dat nog na de bevalling? Of wordt je nog wel geopereerd? Heb je er verder geen buikpijn van?

Poeh, ik wilde nog meer schrijven maar ik weet het niet meer! Wat gebeurd er toch met je geheugen he? Met iedereen alles goed??

Vannacht heb ik goed geslapen, van 23:00 tot 05:15 uur en van half 8 tot half 9. En......net naar de vk geweest en ook een groei echo gehad. En die was perfect!! Ben nu 34,5 week zwanger. En het hoofdje was op 35,5 week, buikje op 34,5 week en beentjes op 36 wkn 1 dag. En de baby weegt nu 2400 gram! Woehoee! I'm soooo lucky! Vruchtwater is helemaal weer normaal. Enne, die pijn in het weekend waren idd indalingsweeen. Zeker die van zondag, ik had 1,5 uur lang om de 5 minuten voorweeen. Baby ligt met zijn hoofdje al in mijn bekken, maar nog niet vast. Ik heb idd ook veel meer lucht en ruimte in mijn bovenbuik. Wel nog gekneusde onderste ribben, maar gaat steeds wat beter. Oja, hij heeft veel haar op zijn bolletje haha! Zagen we op de echo. Verder mijn bloeddruk weer goed 70/110. En 9,5 kilo aangekomen. Was volgens vk prima. Waarschijnlijk zal ik 12,5 kilo aangekomen zijn met 40 weken zwangerschap. Volgende week naar verpleegkundige spreekuur met ons bevalplan, we krijgen allerlei praktische dingen te horen, daarna naar de vk, en ook met haar spreken we het plan door! Wauw, komt zo dichtbij nu!

Maarre, ga nu lekker chill op de bank zitten en een filmpje kijken. Het is hier in omgeving Amersfoort superdonker, net onweer en onwijse hagelstenen gehad! En mijn pap en mam liggen lekker op een strandbedje met 35 graden op Bali! Hmmm, niet lief hahaha!

Geplaatst

Hee meiden,

Even een snel berichtje, lig namelijk hartstikke ziek op bed...

Lieve Francis: een moeilijke dag voor jou vandag. Dikke knuffel en veel sterkte voor jou!

Hope: fijn dat het beter gaat! Je klinkt ook veel positiever, fijn meid!

Armanda: ik sluit me bij de anderen aan wb werk. Er ligt wel heel veel op je bordje nu.

Sandra: fantastisch zo'n wonderkindje!

Jessie: jij dus ook een goede controle gehad. Fijn! Die kleine heeft idd nog ruim de tijd om te draaien!

Hier dus ziek ziek ziek. Sinds vanacht 2.00 been ik aan het overgeven en het stopt niet... Zelfs een slokje thee of water komt er met volle kracht weer uit... Wat voel ik me beroerd zeg. Heb ergens een of ander buikvirus opgelopen. Hoop dat het snel weer over is, vind het toch echt wel heel naar om met Catootje in mijn buik zo ontzettend beroerd te zijn.

Geplaatst

Ivfsh even snel voor jou:

Wat naar joh! Juist nu je in NL bent! Beterschap meis!

Ik ben kapot. Net terug van pap en het was de meest heftige dag ever. Hij is non stop in de war. Gehoorzaamt niet, loopt gewoin rond en loopt niet terug naar bed of naar de wc. Ik versta m niet meer. En hij was Boos op mij de hele dag. Echt bizar. Terwijl hij eergister nog reageerde op gesprekken en tv enzo. Ben echt gesloopt ik ga naar boven.

Geplaatst

Allereerst heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! manlief en ik hadden het er gisteren over, al die hartverwarmende reacties maken het verdriet niet minder, dat lukt niet, maar het maakt het wel draaglijker.

Het was zwaar de afgelopen dagen, alles spookt weer door mijn hoofd, de opname in het ziekenhuis, wat is gezegd, wat is er gebeurd toen. De hele film speelt zich weer af.

Ook wel goed denk ik, heeft ook met de verwerking te maken. Al merk ik dat ik nog veel verdrongen heb of vergeten ben, ook manlief weet niet alles meer.

Gisteren natuurlijk naar het grafje van Mathijs geweest en bij de geboorteboom die voor hem geplant is in het geboortebos. Stiekem een behoorlijke wandeling die er wel in heeft gehakt, maar ook wel heel fijn.

Yolande en poezebeest Tot nu toe heb ik best goed kunnen slapen ´s nachts tot nu... de andere klachten waren wel herkenbaar, maar deze miste ik. Misschien ook maar aan WF beginnen. Poezebeest lag het misschien aan je suiker wat te laag was, want daar lijkt het wel op. Rust de komende dagen maar lekker uit en kun je komende week misschien wel toch een keertje naar de prenatal, maar dan alleen dat?

Armanda, wat krijg jij het voor je kiezen meid. Heb respect voor je dat je het zo doet, maar ik denk dat de tijd is gekomen om je werk stop te zetten. Je vader en je kindje zijn van zoveel wezenlijker belang. De rest kan nu naar de achtergrond, een arbo/arts moet hier wel begrip voor hebben!

Jesse, ik ken dat gevoel dat de kleine wat meer ruimte nodig heeft, ik hang op mijn werk al behoorlijk onderuit zodat de schoppen op mijn ribben wat minder pijnlijk zijn. Probleem is dat ik ambtenaar ben en door dat onderuit zitten aan het stereotiep begin te voldoen (ook omdat ik inmiddels halve dagen werk)

Hope als ik zo lees gaat het gelukkig weer een beetje met je, slaap doet natuurlijk wonderen, ik hoop dat er geen klachten meer bij komen en dat het hierbij blijft voor je, 9,5 kilo is prachtig toch?

IVFSH heel veel beterschap! ik hoop dat je je snel beter voelt! De kleine pakt trouwens wat ze nodig heeft, het lastige is nu dat jij er het meeste onder lijdt. Zorg goed voor jezelf, of nog beter, laat goed voor jou zorgen!

Sandra, ik ben jaloers op jouw buikje, ik heb echt een enorme buik, ben inmiddels 4 kilo aangekomen, valt reuze mee, maar ik had al voldoende reserve van tevoren!

Ik zit te twijfelen of ik terug naar bed ga, om toch te proberen wat te slapen of dat ik om half zes op mijn gemakje uitgebreid ga douchen en maar vroeg ga beginnen met werken.

Ik hoef nog maar zes dagen, gaat best snel eigenlijk!

Trusten!

Liefs

Francis

Geplaatst

Het wordt douchen en vroeg beginnen....

Kan ik nog een berg doen zodat ik het volgende week wat rustiger heb.

Vanmiddag weer groeiecho en doppler....

Fijne dag allemaal!

Groetjes

Francis

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Armanda en Francis, krijg echt tranen in mijn ogen als ik jullie berichtjes lees. Je hoeft je maar te proberen voor te stellen waar jullie doorheen moeten om het verdriet te voelen. Laat staan dat je het allemaal zelf echt mee moet maken. Dikke knuffel voor jullie!!!

Ik begin iets op te krabbelen. Man man man wat een gemeen virusje is in me gekropen :-(. Was gisteravond zowaar blij dat er een klein kopje thee inging en in bleef. Denk dat het vandaag wel beter zal gaan. Heb wel al wat afspraakjes afgezegd: kraambezoek bij een van mijn beste vriendinnen en afspraak met een andere super goede vriendin die hoogzwanger is. Kan natuurlijk niet het risico lopen ze aan te steken...

Hoop dt de rest allemaal lekker heeft geslapen!!!

Groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

Francis ligisch dat je de hele film weer terugbeleefd op zo'n dag. Lijkt me echt verschrikkelijk. Hoop dat t na vndg meer naar de achtergrond mag verdwijnen.

Hoop wat een goede berichten v jouw kant! Echt fijn joh, zeker nu je ouders weg zijn, is t fijn dat t beter met je gaat.

Ivfsh, een kopje thee? Toemaar! ;-)

Zet m op vndg! Is je man trouwens ook in NL?

Yolande en Poezebeest, ik was helaas wel weer wakker. Van 1 tot 3. Maar ben in bed gebleven. Ik trek t echt slecht want ik was juist kapot door mn super zware dag gister!

Ik ben voor t eerst echt vaak emo. Zo sta ik al op!!

Ik zie tegen de dgn op, terwijl ik allemaal leuke dingen ga doen. Maar door moeheid heb ik snel een zere rug.

Vndg winkelen met vrienden in Haarlem. Vanavond netwerkborrel. Morgenvroeg vertrekken we met een stel voor een nacht naar Texel. Allemaal leuk maar ik voel ook de druk om leuk te doen en wil niet moe en emo zijn.

Ik hoop dat ik de pa-situatie een btje los kan laten iig.

Trouwens, meiden: maandag heb ik gesprek met arbo...

Ik zal sowieso minder of helemaal niet meer gaan werken.

Tot een wk geleden ging t allemaal prima maar nu echt niet meer. Pff raar gevoel, ook om dit te erkennen en toe te geven.

Geplaatst

Francis, ook hier vandaan een dikke digitale knuffel!! Mooi dat jullie een boom in het geboorteuur hebben...

IVSH, poeh wat heb jij t te pakken zeg, hoop dat er snel een crackertje binnenblijft.... Slik je wel multivitamine of is dat nu ook lastig? Sterkte en ook knuffel!!

En Armanda, hoop echt voor je dat je net als ik je werk helemaal kan stoppen, dan kun je de volledige focus op jezelf, paps en baby hebben en daar zul je al je handen aan vol krijgen als je er eenmaal aan toegeeft... Het wordt straks nog zwaarder met kindje erbij en je verdriet en dan is het extra belangrijk dat jij heel veel rust pakt!!

Vreselijk om te lezen dat het zo slecht met je vader is en dat hij zichzelf niet meer is, dat zal je pijn doen. Hopelijik kun je goed relativeren dat het door zijn toestand komt?

Hope, van jouw berichtje werd ik vrolijk, wat gaat t goed met je en met je beebje?!!! Zo heerlijk!! Geniet ervan!!

Poezebeest, balen zeg dat winkelen niet lukt... Frustrerend gewoon. Gelukkig is er online shoppen in deze tijd.... Sterkte!!

Jessie, jij en ik hebben ons kindje in de stuit liggen...ik ga zeker voor een keizersnee als het zo blijft liggen, in een stuit bevallen kan nog wel eens risico's geven als het hoofdje op t laatst vast blijft zitten met kans op zuurstoftekort. Vandaar dat ze bij een stuit vaak keizersnee adviseren tenzij je kindje's gewicht op 2500 gram of lager wordt geschat. Bij ons wordt hij op 3500 gram geschat.

Sandra, echt een wonder hoe jullie tweede kindje zo spontaan kwam, mooi verhaal!

Geplaatst

Ivfsh, hoe heb je geslapen vannacht? Hopelijk gaat het al wat beter, ik hoor overal om me heen over die buikgriep, brrrrrr!! Moet er niet aan denken! Vandaag maar aan de crackers en beschuit. Hopelijk ben je morgen weer wat de oude! Wel balen, ben je in NL, en dan ziek worden, tot hoe lang blijf je hier? Het wordt prachtig weer nog de komende dagen!

Armanda, wat vreselijk dat jouw vader zo verward is...komt dat ook door de medicijnen? Ik hoop zo dat hij de volgende keer helder is.....Oooow meis, wat goed dat je maandag een gesprek met de arbo hebt. Ik hoop dat je stopt met werken, precies zoals Yolande zegt. Jij en jouw kindje/man en jouw paps zijn zoveel belangrijker nu, en idd, je hebt echt al je energie hard nodig voor jou en jouw familie. Sorry, wil je niet bemoederen hoor. Knuf!

Francis, of course die lieve woorden. En nog veeeeeeel meer voor jullie!! Vanmorgen vroeg begonnen dus. En nog maar lekker 6 daagjes! Lekker hoor!

Yolande, wanneer gaan ze proberen jullie ukkie te draaien? Of ga je sowieso voor de ks? Dus jullie kindje wordt ook rond de 3500 gram geschat? Die van ons ook. Schijnt helemaal goed voor een jochie te zijn. Hoe gaat het verder met je? Heb je vannacht goed geslapen?

Hmmm, ik niet zo goed geslapen. Maar wel mijn eigen schuld. Gisteren kwam mijn broertje onverwachts langs, en had geen zin om eten te koken. Dus mijn man en mijn broertje gingen een broodje doner kebab eten. En ik wat anders, want ik kan daar niet zo goed tegen, ben er dan de hele nacht misselijk van. Dus gisteren met z'n tweeen naar boven en slapen. Maar hij stonk zooooo vreselijk naar de knoflook dat ik er bijna van over mijn nek ging. Toen was ik niet bepaald lief tegen hem, terwijl het mijn eigen idee was dat zij kebab gingen eten haha! En ik wist dat hij naar knoflook zou stinken. Dus hij werd terecht kwaad op mij en riep, ik slaap vannacht wel beneden op de bank. Nou ja, als hij niet naast me ligt, slaap ik heel licht en slecht. En hij heeft vannacht ook maar 2 uurtjes geslapen, want de bank zit wel heel lekker, maar omop te slapen absoluut niet. Dus alle moe vandaag, haha! Gelukkig is hij morgen ATV.

Morgen gaan we kerstinkopen doen, leuk leuk leuk, en errug vroeg! Maarja, kan niet anders. In december hebben we gewoon geen tijd. Ik ga nu maar eens douchen en stofzuigen en de was en boodschappen. bah, zo geen zin in! Dan maar zin maken!

Tot later!

Geplaatst

Oja, wilde nog even zeggen dat ik gisteren avond weer anderhalf uur lang om de 5 minuten keiharde buiken had! Precies om de 5/6 minuten. Ze deden alleen niet echt pijn, hebben jullie dat ook weleens?

Geplaatst

Hope, draaien bekijken ze qua mogelijkheid in 36ste week. Hangt van verschillende factoren af of dat een optie is ( ligging placenta etc)

Haha die arme vent van jou, maar twee uur geslapen, ahhh....

En die harde buiken heb ik niet, heel soms even wat harder maar niet met een regelmaat.

Ik ook stofzuigen en boodschappen, bleh....

Geplaatst

Francis: als ik je verhaal lees vind ik het zo knap van je dat je toch nog zwanger durfde te worden. Ik weet het de wens is erg groot en je hebt er alles voor over, maar je moet het allemaal wel maar aan kunnen. Zo te horen ben jij erg sterk. Ik kan me zo goed voorstellen hoe bang en onzeker je moet zijn voor de bevalling.

Yolande: Ik heb over 2 weken een liggingsecho maar ik maak me er niet zoveel zorgen over. Mijn moeder vertelde al dat ik de dag dat ik geboren ben ook in een stuit lag en een paar uur voor de bevalling nog gedraaid was. Mijn zusje had dit ook met haar tweeling. 1 van hen lag ook in een stuit en een paar dagen voor de bevalling heeft hij zich nog gedraaid.

Hope: Ik heb tot nu toe helemaal geen last gehad van geurtjes, maar ik had bami gemaakt en die in de koelkast gezeg en iedere keer als de koelkast openging en ik het rook werd ik niet goed. En inderdaad als mijn man knolfook op heeft hoeft hij ook niet te dicht bij me te komen. Ik heb nog helemaal geen last van harde buiken.

armanda: goed dat je een gesprek hebt met de arbo. Werkt is even wel het minst belangrijke op dit moment.

Ivfsh: oh wat vervelend dat je zo ziek was. Gelukkig gaat het nu weer wat beter.

Vandaag naar de vk geweest. Weer alles prima maar ukkie wilt niet echt het hartje laten horen, zwemt steeds weg. Eigenwijs ding. haha.

Ik ben wel veel bijgekomen namelijk al 20k g. Vind ik niet leuk, maar ja het is nu eenmaal zo. Ik had dit ook wel een beetje verwacht omdat ik een aantal jaren geleden echt dik ben geweest, daarna veel ben afgevallen, maar alles is al eens opgerekt geweest dus vandaar dat ik dus denk ik wat harder ben aangekomen. Gelukkkig zie je wel goed dat ik zwanger ben aan mijn buik. Bij ons op de cursus zit echt een stevige dame, en ik zie bij haar niet dat ze zwanger is.

Geplaatst

Wel bijgelezen maar geen puf om op iedereen te reageren.

Armanda; een hele dikke knuffel voor jou, wat ontzettend heftig allemaal meid! Ik denk aan je.

Francis; ook voor jou een knuffel in deze moeilijk en zware periode!

Geplaatst

Oh lieve Armanda, wat een schok moet dat alsnog zijn als het dan zover is... Heel heel veel sterkte en ik hoop dat je heel veel steun aan je man en familie en vrienden hebt. Voor zover je dat prettig vindt zijn we er hier voor je in het dec topic!! Dikke omhelzing en ook ik steek nu gelijk een kaars aan voor je vader. Xxxx

Geplaatst

Armanda via deze weg wil ik je ook heel erg veel sterkte toewensen.

Wat gaat het opeens snel. Ik hoop dat je veel steun hebt aan je partner en andere familie om je heen.

Je vader heeft gelukkig nog mogen horen dat je zwanger bent, al had ik zo gehoopt dat hij de geboorte ook nog bewust kon meemaken.

Ik heb veel bewondering voor je.

Fijn dat je in de afgelopen weken nog zo vaak bij je vader bent geweest en nog wat mooie gesprekken met hem hebt kunnen voeren.

Geplaatst

Lieve Francis,

Een dag te laat, maar voor jou ook heel veel sterkte in deze periode. Ik vind het ook heel knap dat je weer zwanger hebt durven worden.

Liefs Elke

Geplaatst

armanda, ik schrik van je berichtje.! heeel erg veel sterkte, dikke knuff vanaf hier, helaas kan ik niet meer doen.

francis: Het lijkt me echt vreselijk om mee te maken! ik heb altijd bewondering voor de mensen die hun kindje verliezen, vreselijk knap, mijn man zei al, ik zou echt niet weten wat ik zou doen!! fijn dat de wandeling je goed heeft gedaan.

Jolande en Jessie: kindje in een stuit, dat kan nog veranderen hoor! Mijn mannetje ligt prins heerlijk met zijn hoofdje naar beneden en zijn handje gaat vaak bovenop zijn hoofdje.. die ligt vast nog wel fijn. Mijn broertje is trouwens ook geboren in een stuit, ging wel allemaal prima, maar toevallig net bevallingsverhalen gezien en idd je kindje krijgt wel zuurstof tekort. Hopen dat het nog gaat draaien. kan zelfs nog als je vliezen gebroken zijn heb ik gelezen.

vandaag naar het ziekenhuis geweest, de baby was heel erg druk en mega rugpijn, buikpijn misselijk en een druk van onderen.

mijn bloeddruk was ook veel te hoog voor mijn doen, 90/151, bloedtest gedaan, urine voor de rest zag alles er goed uit. baby was inderdaad erg druk. maar ik mocht gelukkig naar huis. Moet nu wel even de rem erop zetten, vanmiddag toen ik thuis kwam ook gelijk op bed gegaan.

Dit was het eerst voor nu.

liefs

Desiree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden