Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Armanda,

wat een prachtig gedicht. Ik las hem voor aan mijn man, en op een gegeven moment kon ik niet eens meer verder met voorlezen want anders zouden de tranen over mijn wangen rollen. Ook mijn man was helemaal stil. Fijn om te lezen dat het een 'mooie' dag was, en dat er zoveel mensen zijn gekomen die jullie zoveel liefde en steun geven. Nu gaat het verdriet verwerken wel echt beginnen meis, let goed op jezelf hoor. En dat het kleine hummeltje in jouw buikkie met haar trapjes en vrolijkheid, en natuurlijk alle andere mensen om jou heen, je erdoor heen kan helpen. En schrijf meer maar zoveel als je wilt!!

Ik heb geen geplopte navel, staat idd wel heel strak omdat de baby erg laag ligt.

Mijn man die is ook vreselijk kwaad op zijn moeder geworden! Maar gisteren kreeg ik een andere uiterste opmerking. De zus van mijn schoonvader, ( de tante van mijn man, 86 jr ), heeft alzheimer. Haar 3 kinderen hebben hun moeder volledig laten vallen. Dus de zorg kwam op mijn schoonouders. Afgelopen woensdag is ze gevallen en heeft een gebroken heup. Ze is ook erg verzwakt. Ze is gisteren geopereerd, maarja, daar zitten aardige risico's aan. Vooral op die leeftijd. Zegt mijn schoonmoeder tegen me: " ik wil hebben dat mijn schoonzus jouw baby leert kennen, als de baby is geboren moet de baby gelijk met mij mee naar mijn schoonzuster, zodat ze nog 1x de baby kan vasthouden, voor dat ze gaat". Dus met andere worden: zorg ervoor dat de baby nu snel komt. Want anders is het te laat en heeft ze de baby nooit vastgehouden en dat is jouw schuld. Pfffff....Eerst ben ik een vreselijk slecht mens dat als de baby NU geboren gaat worden, hij in de couveuse moet, en de hersenen zijn niet okay en ben ik een slechte moeder want ik had het tegen kunnen houden. En nou MOET de baby NU zo ongeveer geboren worden, want anders is mijn man zijn tante dood voordat ze de baby heeft kunnen vasthouden. En daar had ik wat aan kunnen doen......pfffff dit veroozaakt wel echt voorweeen zeg....

Verder gaat het wel okay hier, erg erg moe. En onwijse bandenpijn, hebben jullie dat ook?

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, heeft hij ook gedaan, we hebben voorlopig geen contact meer met dat mens, ik mag de telefoon van hem niet opnemen als zij belt, en ook niet opendoen als ze voor de deur staat. Hij is echt wel heeeeel erg boos op haar....Wat een rotwijf he? Pffff nog 9 daagies en dan is mijn eigen moeder weer terug, halleluja!

Geplaatst

hope

schoonmoeders wat moet je ermee he het is ook nooit goed

die van mij is er ook zo'n eentje maar die spreek ik zo min mogelijk

je beeb blijft nog maar lekker ff zitten en komt vanzelf als hij er aan toe is

hopelijk kun je nog een beetje ontspannen/ontstressen

Geplaatst

Poeh Sandra, je hebt helemaal gelijk! En zeker als ze van origine Grieks orthodox zijn, vooral dat Griekse, bleh! Hmmm, ik zit heeel chill op de bank, met mijn laptop, filmpje, boekkie, en 's avonds lekker in bad. Kan ook niet veel lopen, zodra ik ga lopen komen de weeen opzetten. Mag ook niets dan alleen maar zitten. Alleen voor vanaaf maak ik een uitzondering, ik ga naar het ziekenhuis om zijn tante te bezoeken, ik zou haar nog wel heeeel graai 1x willen zien....Dan maar die weeen even. Ik ga vandaag alleen maar zitten/ liggen, dus hopelijk valt het mee vanavond.

Hoe gaat het met jou?? Voel jij je al wat beter?

Geplaatst

hee meiden,

hope: dat komt er wel verrot uit bij je schoonmoeder.... hoop dat ze het anders bedoelt!

poezebeest en Diaan: hoe is het met jullie?

Hier even een paar echofotootjes. Anderhalve week geleden gemaakt, ik had mijn moeder meegenomen naar een echo in NL. Zij vond het heel leuk, en ik ook :-) Ben eens benieuwd wat we er straks in herkennen.

[ATTACH=CONFIG]2677[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2678[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2679[/ATTACH]

Geplaatst

Hope,

Hoe is jouw schoonmoeder bevallen, is haar zoon met de ooievaar gebracht uit de rode kool. Ze is zelf moeder, weet ze niet dat jij er helemaal geen invloed op hebt wanneer een bevalling begint?

Daarnaast is het jullie kind, jullie beslissen. Zij heeft haar portie al gehad met haar kinderen.

Het is niet aardig om te schrijven, maar ik denk dat ze niet spoort als ze zo reageert...

Sterkte ermee. (en dacht dat mijn schoonouders het toppunt zijn, denk inmiddels zeker aan een gedeelde eerste plek)

Groetjes

Francis

Geplaatst

Hahaha Francis, je hebt gelijk, dat mens is echt het spoor bijster hoor! Pfff, okay, deal, wij delen de 1e plek, hihi!! Hoe gaat het met jou??

Ivfsh: wauw, wat een prachtige duidelijke foto's!! Heel mooi!!! En wat mooi is dat om het samen met je moeder te doen he?

Geplaatst

Hey meiden,

Gaat hier redelijk zolang ik rustig blijf heb ik geen weeen, maar ja met nog 2 kids wil dat wel is niet lukken.

Morgen een dagje naar Belgie moeten de laatste spullen ophalen voor ons mannetje bij mijn schoonouders.

Verder gewoon afwachten.....maaaaaaar we zijn weer een week verder Jippppieeeee

Geplaatst

haha, durf het bijna niet te zeggen maar ik heb eigenlijk wel een leuke schoonmoeder. Ze is nogal zelfstandig dus ze laat ons lekker en dat vind ik wel fijn.

Diaan, heftig dat je zo rustig moet blijven om gee weeen te krijgen zeg. Succes morgen.

Ivsh: wauw heb zelden zulke duidelijke foto's gezien, erg mooi.

Hope, goed hoor dat je haar voorlopig even niet ziet en spreekt!

Heb een druk weekend voor de boeg dus ik zal me denk ik pas maandag weer melden maar ik lees misschien tussendoor nog wel even snel mee!

Mijn vriendinnetje is vandaag ingeleid met een infuus dus zit vol spanning te wachten op nieuws ( ze is nu ruim 37 weken en had beginnende zwangerschapsvergifitiging.

Fijn weekend meiden met rustige schoonmoeders!!

Geplaatst

Ivfsch wat een leuke foto's

Diaan spannend zeg doe je nog rustig dan?? :):):)

Hope moet soms soo lachen om je schoonmoeder echt alsof zij uit een ei zijn gekomen :):)

Ik las iets over navels, mijn navel is echt helemaal plat en strak geen hol te bekennen :):) soms doet het pijn als ik op mijn buik leun bv tegen het aanrecht

Geplaatst

ivfsh mooie foto's van catootje en ook lekker duidelijk

diaan durf je dat nog aan zover met de auto terwijl je steeds ween hebt? knap hoor zou het niet durfen denk ik

hope veel sterkte met je tante

Geplaatst

hier gaat het vandaag best goed

begon al goed vanmorgen dat amy lekker lang bleef slapen

hoorde haar om 9.20 pas dus kon aardig uitslapen

daarna eigenlijk niks gedaan, beetje tv kijken en internetten

weinig last gehad van rug of buik en nu ook eigenlijk nog niet echt last van

hopelijk heb ik ook zo'n lekker weekend

groetjes aan iedereen

Geplaatst

ifvsh: echt leuke duidelijke foto's.

Sandra: wat fijn om te horen dat je een goede dag hebt gehad. De rust doet je dus goed. Hou dit zo vast.

Hope: toen ik je bericht over je schoonmoeder toen straks las zouden we net op weg gaan naar mijn schoonouders.

Ze is om het even zacht uit te drukken ook niet echt mijn vriendin. Ze is niet te vertrouwen. Maar ik heb het weer overleefd.

Pfff vandaag gaan werken, maar dat is nu zo zwaar. Lopen doet zoveel pijn. Ik heb zoveel pijn in mijn schaamstreek. De bekkenbodem. Dat wordt echt met de dag erger. Ben erg bang dat ik nu bekkenistabiliteit ga krijgen. Dinsdag moet ik naar de verloskundige, dus er dan maar even over hebben wat te doen. De nachten zijn ook een ramp. Dan doet mijn bekken bodem echt veel pijn. Kan bijna niet draaien. Afgelopen nacht heb ik eeen kussen tussen mijn benen gestopt. Doordat ik deze tussen mijn benen moet klemmen om te draaien span ik mijn bekken goed aan en dat draait iets gemakkelijker. Maar iedere keer als ik wil draaien wordt ik wakker. Ook zoiets raars, soms kan ik gewoon mijn onderbroek niet in mijn liezen verdragen. Het lijkt of het knelt of snijdt, maar dat is niet zo. Er is ook niks te zien van roodheid of zo.

Morgen moeten we naar 2 verjaardagen. Van mijn neefje en van mijn oma. Mijn schoonzus belde dat mijn neefje de waterpokken heeft.

Ze belde omdat ze niet weet of dit kwaad kan voor mij als ik morgen naar hen toe ga. Volgens mij kan het geen kwaad, maar ik vind het stiekem toch wel een eng idee. Kleintje zit ook erg hoog te duwen. Echt net onder mijn borsten. Dit maakt zitten zo moeilijk want het drukt echt. Ik geniet nog steeds van mijn zwangerschap, want ik had nooit nog durven dromen dat ik dit zou meemaken, maar het wordt nu wel erg zwaar en nu moet ik nog een aantal weken.

Geplaatst

Even kort voor Jessie, waterpokken van je neefje kan wel kwaad als jij het zelf nog niet of maar heel licht hebt gehad. Als je het zeker echt hebt gehad dan heb je antistoffen en krijg je het niet meer.

Liefs

Geplaatst

armanda, wat een prachtig gedicht! dat je dit nog hebt kunnen verwoorden.. echt prachtig.

Ik heb niet zoveel te melden, lees wel elke dag even met jullie mee maar hier gaat het gewoon zijn gangetje. eindelijk!! ben ook veel moe dus ik slaap ook veel.

Gister de fotoshoot gehad en dat was erg leuk! mooie foto's geworden allemaal.plaats ze later wel... ben nu weer te moe om eigenlijk maar iets te schrijven.. ga maar een lekker warme douche nemen en dan lekker beetje knutselen.(letters van de babynaam)

liefsss een zeer vermoeide Dees..

Geplaatst

Ik wou dat ik een fotoshoot kon doen...

Maar meiden, serieus, ik ben mrs olifant.

Ben ineens zoooo dik geworden! 4 kg in vier dgn erbij vanwege vocht erbij (bij de kg die ik al erbij had!!).

Men, mn enkels. Ben echt big foot.

We hadden onze pleegmeiden hier dit weekend dus ik moest wel in beweging komen, maar ik zou me liever verstoppen.

Heb een onderchin en puffy eyes en alles zit strak, dit is echt niet normaal.

Dussss no fotoshoot for me helaas.

Nu met de benen omhoog en film kijken met hubbie.

Geplaatst

Jessie wat naar zeg, dat gedoe met je bekkenbodem. Snel naar een speciale fysio!

Kelebek als enige wat actie rondom de navel ;-)

De mijne is ook wat strakker gespannen maar geen plop hiero.

Sandra, relaxed voor je dat t allemaal zo goed gaat.

Ik kan niet wachten tot ons engeltje er uit komt.

Ik vind t zwanger zijn niet meer zo leuk. Weet ook niet of ik t ooit weer zou willen, tenzij t misschien spontaan gebeurt ofzo

Hoop echt dat ik qua figuur nog een btje mezelf weer wordt. Of beter nog! Helaas is dat ook lang niet altijd t geval.

Gelukkig hoef ik niet meer te werken. Nog wel afspreken om over te dragen. En een afscheidsfeestje. Omdat ik daar niet meer terugkom aangezien mn opdracht daar afgelopen is. Eigenlijk wil ik daar zo liever niet meer gezien worden.

Afsch feestje NA mijn bevalling dan? Haha

Ben wel benieuwd welke opdracht ik daarna ga doen. En waar . Iig ergens iIn maart dus pas!

Nou ff kijken of ik kan slapen

Geplaatst

Goodmorning!

Hoe gaat het met iedereen?

Armanda heb je nog wat bij kunnen slapen in het weekend? Hmmm, ik snap wat je bedoeld, vind zwanger zijn ook niet zo grappig meer. Maar nog effe volhouden meid. Ik hoop ook echt dat ik een beetje mijn figuur terug krijg....Het vocht dat je vasthoud, is er direct na de zwangerschap er weer af! Dat is wel positief. Ik ben nog steeds 9,5 kilo aangekomen, maar werkelijk alles zit op mijn buik. Compleet met heeeeel veel striemen. Ben ook zoooo bang dat ik na de zwangerschap vel overhoud. Dat vind ik nog erger dan die striemen. Maar weet je, je wordt dikker van het zwanger zijn, en niet door eten. Dat is anders dik zijn. Komt vast goed!

Ik heb eigenlijk niet veel te melden. Gisteren nog even een voetenzak van maxicosi gekocht. Was heel leuk afgeprijst: van 60 euro voor 34 euro. Omdat dit van 2011 is, en alles van 2012 komt nu binnen. Gisteren ook het ledikantje opgemaakt, en de reiswieg voor de 1e paar weken. Vannacht echt super geslapen, 8 uurtjes! Zaterdag op zondag wel een korte nacht gehad. Verder alles rustig in mijn buikkie. Nog wel veel harde buiken, maar gelukkig geen regelmaat erin. As zondag komen mijn ouders weer thuis, heerlijk! Gisteren kwamen we mijn schoonouders in de stad tegen, pfffff zooooo geen zin in dat rotwijf. Wilde ze iets kopen voor ons voor Sinterklaas. Yeeeah right. Toen ik zei dat we geen Sinterklaas dit jaar vieren werd ze natuuuuuurlijk pissig! Toen zei ik: wat dacht u zelf dan? De baby is een paar dagen oud!! Dan zijn we gewoon thuis met z'n drietjes! Toen was ze uitgeluld! Waarom gaat alles zooooooooooooooooooooooo moeizaam met dat mens? GRRRRRRRRRRR.

Maargoed, vandaag een daggie niets. Filmpjes kijken, boekkies lezen, wii-en. En vanaaf komt de yogalerares bij ons thuis. Want ik kon de lessen niet afmaken vanwege vele zh bezoeken. Ik ga maar effe douchen. Tot later!

PS ben nu 36 weken en 1 dag! Yeaaahhh! Nu gaat het zooooo hard. Toch ook wel bang voor de bevalling, brrrr

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden