Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed om te horen over die ks, toverstafje!

Melis en alle anderen ook bedankt.

Er is ondertussen gel ingebracht... Afwachten.

Missch vanmiddag of vanavond nog een x

En als t aanslaat, kan missch worden ingeleid...

Ben dus begonnen... Aaaaaahhhh

Maar kan ook nog lang duren voor er echt wat gebeurt

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Armanda wat spannend. Het is nu echt begonnen voor jou. Ik duim heel erg hard voor je meid.

Hope: oh wat een ellende voor jou ook. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je nu zo klaar bent met zwanger zijn.

Ik moet zeggen dat ik nog wel kan genieten van het zwanger zijn gelukkig.

Vanaf vandaag heb ik verlof. Het is heerlijk als je even niet meer aan het werk hoeft te denken.

Gisteren zijn we naar de jonge gezinnebeurs geweest. Het klinkt misschien heel erg vreemd maar ineens werd ik zoooo emotioneel. We kwamen voorbij de stand van de sprookjescamping. We zijn hier een paar jaar achter elkaar naartoe geweest met de kinderen van mijn man. Ik droomde er altijd dan van dat ik daar ook eens op vakantie kon gaan met mijn eigen kindje. Maar het was een moeilijke en zware weg om zwanger te worden en de laatste keer dat we daar waren had ik de hoop opgegeven er ooit nog te mogen komen met mijn kindje. En nu liepen we voorbij de stand en ineens drong het tot me door, ik ben echt zwanger..... Ik kan echt met mijn meisje straks eens naar de sprookjescamping. Tranen schoten in mijn ogen. Ik vond het ook een hele leuke beurs. We hebben nu alle muur en raamstickers en leuke houten letters gevonden van de naam van ons kindje. Nu kunnen we het kamertje helemaal af gaan maken.

Alhoewel, de naam hangen we nog niet op, het is voor iedereen nog een verrassing.

Op het einde van de dag was ik wel echt kapot. Terug naar het station lopen ging erg langzaam. Ik heb ook geregeld veel pijn bij het lopen van mijn blaas, tenminste ik denk dat dit dat is. In ieder geval helemaal onderin mijn buik tegen mijn schaambeen aan.

Ik ben nu weer zo hard aan het groeien dat ik mijn broeken bijna niet meer aankan. Maar heb voor die paar weken ook geen zijn meer om nieuwe te halen.

Geplaatst

Hope; wat ontzettend vervelend! Beterschap voor jou.Armanda; wat vervelend dat je niet meer stabiel bent en wat spannend dat de gel is ingebracht en wat het gaat doen. Sterkte voor jou!Hier gaat het ook niet lekker, bloeddruk blijft hoog ondanks medicatie die verhoogd is en nu ook teveel eiwit in urine. Voel me niet lekker en heb veel last van bijwerkingen vd medicatie. Mag iig niet naar huis, verder geen idee wat ze gaan doen, ik word vandaag besproken.

Geplaatst

ARMANDA, jeetje meid wat spannend allemaal. Mijn duimen draaien voor een voorspoedige bevalling, maar ik kan me je angsten ook heel goed voorstellen. Sterkte meid en een dikke knufffff voor je.

Geplaatst

@Hope, Wat een ellendig bericht van je! De emotie spatte gewoon van het scherm af. Ik heb echt met je doen hoor! Vind het zo kut voor je. Je betn nu 37 weken en je mamma is weer thuis, dus ik zeg komen maar kleine man!!! Hou vol lieverd, je krijgt er iets prachtigs voor terug!

@Armanda, als ze gel hebben ingrbracht, dan wordt je toch al ingeleid? Ik ben met Tess namelijk met gel ingeleid. Ik kan me goed voorstellen dat je er nog niet klaar voor bent, maar al het nodig is dan is het nodig. Ik heb een neefje die met 31 weken is geboren en dat is nu een pracht menneke van 1.5 jaar!

@Melis, Tuurlijk mag je inbreken! lieve woorden doen iedereen goed :) En doen maar lekker rustig aan met je blaasontsteking!

@Jessie, wat heerlijk dat je al verlof hebt!! Ik mag nog 2 weken, ik werkt door tot 36 weken.

Ik kreeg vandaag ook te horen dat mijn buik een stuk groter was dan vorige week... Ik zie er niets van hahaha.

Hier is alles goed! Ik wordt af en toe alleen verrotgeschopt of geslagen (weet niet wat het is) en het is iederekeer aan 1 kant. Gelukkig niet bij mijn ribben ofzo, maar ja mijn huid rekt ook niet veel meer, hahaha.L

Liefs Elke

Geplaatst

Melis, ik heb geen nitrofutantoine omdat ik er kotsmisselijk van wordt. Bovendien moet je die 4x daags innemen. Ik heb trimethoprim gekregen voor 5 dagen en 1 tablet per dag. Mijn ouders zijn weer net weg. Ze waren zich rot geschrokken. Veel pijn vd weeen en zag lijkbleek. Morgen zal het vast weer beter gaan

Armanda, spannend, gaat nu toch echt gebeuren meis. Toi toi toi!

Poezebeest, poeh jij hebt ook een moeilijke zwangerschap zeg, tjeeeeee.....Hoop zo dat je wat opknapt. Hou vol!

Elke, dank je wel voor je lieve woorden, je bent echt een schat

Jessie, wat fijn, VERLOF!! Geniet er lekker van. En wat fijn dat het leuk was op die beurs. Ik snap precies wat je bedoeld met die stand vd sprookjescamping. Vind het zoooo heerlijk voor je dat je droom is uitgekomen! Dus in 2012 naar de sprookjescamping! : )))

Hier nog steeds hetzelfde, knap beroerd, doomoe, en weeen nog steeds om de 5-10 minuten. Mijn vader schrok zich rot. Maarja, even doorbijten....

Geplaatst

hope lekker uithuilen bij mama lucht op hoor laat je maar lekker gaan

en wat betreft de striae die blijf je waarschijnlijk wel je hele leven houden maar lang niet zo erg hoor

goed smeren met olie of vochtinbrengende creme, na de bevalling wat buikspieren en dan valt het best mee

ik heb ze niet maar mijn moeder wel heeft ze bij 3 bevallingen gekregen tijdens de bevalling pas

ze heeft nu een normale buik met lichte streepjes erover die je alleen ziet als je er op let

in het begin zijn deze strepen nog rood en paars maar dit word wit op den duur

yolande wat een leuke verrassing de babyshower

ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt, heb wel van mijn moeder en zus een laatste loodjes pakket gekregen met allerlei lekkere dingen leesboekje puzzelboekje en dvd gekregen

jessie geniet van je verlof, en trek lekker joggingbroeken aan heb ik ook als ik thuis ben

heb vorige week nog bij de action een joggingpak van 10 euro gekocht gewoon maat s en past prima en drukt niet in de buik

als die over een paar weken uitgerekt is doet het niet zo zeer om hem weg te gooien

elke word je ook zo mishandeld hihi

poezebeest nog veel sterkte hopelijk zakken de eiwitten af

armanda spannend denk dat je dan vandaag of morgen jullie beeb in handen zult hebben

toverstafje/ melis iedereen is welkom hier

voor iedereen met een blaasontsteking

nitrofurantoine geeft iid veel bijwerkingen, gewoon vragen naar amoxiciline dit heeft weinig bijwerkingen en werkt ook goed en mag je zwanger gebruiken

hier een geweldige avond gehad zaterdag

het moordfeestje was erg gezellig ( het eten viel wat tegen helaas)

ik was half om half verkleed als big mamma

heb me niet gesminkt maar wel met dikke buik natuurlijk en een kleurrijke jurk en zelf gemaakte rasta/dreads van garen

uiteindelijk bleek mijn man de moordenaar te zijn

dus werd het een spannend nachtje haha ik leef nog

verder geen byzonderheden te melden hier

groetjes

Geplaatst

Hope, even doorzetten en je zal zien dat je die buik nog zal missen. Als lijkt dat nu helemaal niet het geval op dit moment. Probeer toch nog de positieve kanten (kantjes) ervan in te zien, en zoals Toverstafje zegt: binnenkort heb je je kindje in je armen en heb je toch maar een baby op de wereld gezet, helemaal zelf (nu ja, dankzij een hele resem artsen enzo haha), voila!

Armanda, zo spannend voor jou! Je zal het schitterend doen, meid! En het is het beste voor jullie beiden dat je ingeleid wordt, bekijk het zo. En dan ben je van die dikke vingers en enkels af haha. Ik duim in elk geval voor je!

De andere meiden: november is al ingezet en december komt eraan, jullie maand! Spannend he!

Zet hem op hoor!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Even kort:

Ik heb nu een tweede lading gel te pakken, ik lig weer aan de ctg om te kijken of ik er op reageer.

Pas als de gel werkt -voor het rijpen vd baarmoedermond - kan ik ingeleid worden. Anders niet. Das misschien morgen.

Hoop zo dat t werkt! Wil echt graag natuurlijke bevalling.

Meiden ik lees alles maar kan niet reageren.

Volgens mij niets meer van poezebeest gelezen over uitkomst van doktorgesprek...?

Geplaatst

armanda

vind het al heel wat dat je mee leest

heel veel succes

en we horen vanzelf weer van je

heb wel de hele dag aan je gedacht van zal ze of zal ze niet

kijk regelmatig ff of er veranderingen zijn

Geplaatst

Lief meiden.

Ongelofelijk dat ik de eerste ga zijn. En dat ik nu echt aan het opstarten ben. Ik was eigenlijk bijna de laatste van dec! Ik denk dat t dins avond wordt. Maar ja weet ik veel. Missch pas woens.

Geplaatst

Lieve Armanda,

Ik ben met mijn dochter ook met gel ingeleid. Dit kreeg ik 3 keer en daarna begon de bevalling. De eerste gel kreeg ik om 9 uur 's-ochtends, 2de om 12 uur en 3de 0m 3 uur. Om 18 uur begonnen de weeën en na 24,5 uur was mijn dochter er!

Ik vind het echt super spannend voor je! Je gaat het helemaal redden :-) Ik ben super trots op je hoe je alles oppakt en met alles omgaat!

Je kan het!!

Liefs Elke

Geplaatst

Hee lieve meiden!

Armanda: wat spannend zeg! Er schelen maar heel

Weinig in hoever we zijn in zwangerschap. Ongelooflijk dt jij de knop al om moet zetten naar 'bevallen'. Maar je bent in goede handen en de artsen maken de beste keuzes voor jouw meisje. Hebben jullie nog een geboortekaartje uit kunnen zoeken? Ik kreeg net proefkaartjes van popje.com. Hele mooie kwaliteit! Wel specifieke vormgeving, moet je van houden. Daarnaast ook kaartjes van 4cards.NL. Ook mooie kwaliteit en veel keuze.

Poezebeest: hoe is het bij jou gegaan?

Hope: meis, het is echt even zwaar voor je allemaal. Fijn dat je ouders terug zijn. Nog even en je houdt je kleine schat in je armen!

Morgen reageer ik uitgebreider, kan nu op telefoon niet goed teruglezen.

Ik heb vandaag borstvoedingscursus gehad. Was wel interessant. Had alleen iets meer 'techniek' verwacht, waren veel ervaringsverhalen. Natuurlijk ook goed om te horen. Net ook nog even bij de baby gap geweest, daar was uitverkoop :-). Leuke kleertjes gekocht, Catootje is nu alweer verwend, haha

Geplaatst

Ik breek toch even in. Ik zit normaal (ook niet heel vaak) op het februariforum en het tweelingentopic. Maar ik lees van oktober, november en december mee (januari is geen topic van!). Armanda, ik heb het over jou al met mijn man gehad en hij vraagt af en toe: en hoe gaat het met haar? En nu zie ik dat je de gel hebt gekregen. Ik wil je toch even héél veel sterkte en succes wensen. Toen ik bij mijn zoontje de gel kreeg om 8 of 9 uur 's ochtends werkte er nog niks. Toen nog twee keer gel en rond 21.00 in de avond begonnen de weeen. Zonder verder infuus erbij. Daarna ging alles vanzelf en om 5.30 de volgende ochtend is onze kleine Tuurtje geboren. Ik ga voor je duimen dat het allemaal goed mag gaan en dat je kindje gezond op de wereld komt!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Bedankt ivfsh voor tips voor kaartjes. We zijn er nog niet uit. Ik wil wel graag aparte vormgeving.

Grappig dat sommige partners van jullie ook naar me vragen. Het is ook echt een bijzondere situatie he.

Ik vraag me soms af, als ik die hele situatie met mn pa's ziektebed en sterven niet had gehad, of t dan ook zo was gegaan.

Geplaatst

Lieve Armanda, ook hier brandt een kaars voor jullie drietjes!!!

Hoop dat je inderdaad op deze manier natuurlijk kunt bevallen...

Je kunt tot nu toe al enorm trots zijn op jezelf, heel veel succes en sterkte!!!

Liefs yolande

Geplaatst

Armanda,

Hoop dat de gel is gaan werken en dat je nu zsm jullie prachtige wonder gezond in de armen kan sluiten!

Zet 'm op kanjer!!

Geplaatst

Het was al vroeg ochtend

Bloeddruk weer te hoog

Snel aan t hartfilmpje en bloed prikken

Aan mn buik voel ik haast niets!

Over een uur komt pas de gyn

Ik hoop dat ze toch zegt dat de gel iets gedaan heeft

En dat ik ingeleidag worden.....

Geplaatst

ik breek ook even in...

Armanda heel erg veel succes vandaag. Ik denk aan je. Helaas natuurlijk te vroeg, maar je bent in goede handen. Nog even en dan heb je jullie meisje vast.

Geplaatst

Lieve ARMANDA,

Heel veel succes vandaag. Ik hoop dat de gel wat voor je heeft gedaan en je natuurlijk kunt bevallen.

Mijn gedachten zijn bij jullie en gelukkig zijn jullie in goede handen.

Liefs van Kyra

Geplaatst

Lieve Armanda,

Ik hoop dat alles goed gaat! Ik heb vandaag al 3 keer gekeken en het is net 8 uur!!

Dat wordt nog wat vandaag ;-)

Ik wacht in spanning af op een berichtje van je.

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden