Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Armanda: ik denk ook steeds aan je. Hoe zou het nou met haar zijn?Hoe zou het met de kleine zijn? Dus kijk ik regelmatig hier even.

Ik wens je heel veel sterkte bij wat ze nu ook gaan doen vandaag.

Dikke digiknuffel van mij.

Geplaatst

Francis; wat ontzettend heftig allemaal! Een knuffel voor jou!

Armanda; mijn bloeddruk was op de poli 180/125 maar zakte vervolgens onder de 100 om geen medicatie via het infuus te krijgen. Nu schommel ik rond de 145/95, met uitschieters naar boven en vanochtend naar beneden, 140/90, was ik heel blij mee. Mag iig nog niet naar huis omdat ze bang zijn dat bloeddruk gaat stijgen en dan moet er eerder ingegrepen worden dan inleiden met 37 weken. Hier kunnen ze me iig goed in de gaten houden. Ik moet tot maandag wachten op een plan omdat mijn eigen gyn dat plan moet maken/bedenken, hoewel bovenstaande vanochtend door weekendgyn is verteld.

Ik duim heel hard voor jou dat je meisje vandaag niet gehaald hoeft te worden! Sterkte!

Geplaatst

Nou ik ga hoogstwaarschijnlijk niet vndg of morgen bevallen.

Mijn bloeddruk daalt naar ong 130/85 en ze willen de helft vd infuusmedicatie omzetten naar pillen. Dus even hoge meds maar infuus afbouwen.

Toch blijft t spannend. Misschien beval ik wel maandag... Of volgende wk maandag?? Erg onzeker. Mn man weet ook niet of ie nou wel of niet kan werken enzo... En familie leeft mee natuurlijk.

En jullie!

Ik ken t hoor, je wilt gewoon steeds effe weten hoe t met iemand is.

Nou de ergste spanning lijkt eraf. Toch blijft ie aanwezig...

Poezebeest, jij zit in soortgelijke situatie. Geduld en onzekerheid. Op bed liggen en controles. Take care meis! Ik weet nu ook hoe t is en t valt niet mee.

Voor de andere meiden: het is weekend! Enjoy!!

Doe lekker je dingen en geniet!

Geplaatst

Hihi Ellie ik ben hetzelfde! Had ook liever iets met dieren gedaan maar ik ben te zacht... lig ik echt huilend op bed of ik neem ze allemaal mee... Waarom ik rmcd gekozen heb (er zijn ook geen zielige kindjes; die liggen op de IC) alleen de ouders wonen er. Niet dat dat niet zielig is (a contraire je schrijft regelmatig mensen uit die zonder kindje naar huis moeten) maar als ik echt die arme kindjes zou zien dan is het voor mij te moeilijk en confronterend... Weichei bin ich!!

Ja geniet van het weekend en jij van je goede vakantieplanning Ellie! Well done

Geplaatst

armanda

kan je man niet gewoon in de ziektewet? hij is toch geestelijk niet in staat om zo te werken en zijn baas en collega's kunnen nu toch niet op hem bouwen

kan hij misschien boeken met geboorte kaartjes voor je mee nemen naar het ziekenhuis

gelijk afleiding en uit voor zorg tis toch wel zo mooi om samen een kaartje uit te zoeken

ook heeft hij dan misschien wat meer tijd om de boel in huis nog ff op orde te maken

als de beeb wel gehaald word mag jij naar 4 dagen al weer naar huis maar de beeb nog niet en dan is het erg druk

ook omdat jij dan eigenlijk nog niks kan

hoop natuurlijk voor je dat dit allemaal anders gaat lopen en je bloeddruk daalt en de beeb nog een paar weekjes blijft zitten maar wie weet

hier juist de afgelopen dagen last van lage bloeddruk, duizeligheden en kortademig en benauwd

heb dit de vrorige keer ook gehad in de laatste weken

vandaag zelf ff getest bld 98/65 dus laag maar niet erg

nu op bed beetje proberen te rusten

amy is bij mijn zus en blijft daar slapen want wij hebben vanavond een personeelsfeestje

"miss murder" een soort moordspel met uitgebreid diner

we hebben allemaal een eigen karakter en ik ben een cubaanse big mama hihi

zou me benieuwen heb er wel zin in

Geplaatst

ARMANDA, wat fijn dat je een beetje begint op te knappen. Ik blijf duimen dat de kleine meid nog even bij je mag blijven. Gelukkig word je wel heel goed in de gaten gehouden.

FRANCIS, even een dikke digiknuffel voor jou. Kan me voorstellen dat de afgelopen week een hele heftige week voor je is geweest met al die nare verhalen. Ik voel me er zelfs naar onder, laat staan jij...

POEZEBEEST, oh moeilijk zeg dat je een grensgeval bent. Kan me wel voorstellen dat je het helemaal zat bent. Ik duim dat de bloeddruk in ieder geval niet verder gaat stijgen.

YOLANDE en HOOP, hoe is het nu met jullie?

DIAAN, ook voor jou duim ik dat de kleine man nog even blijft zitten.

Vanmorgen voor het eerst het gevoel gehad dat ik het helemaal zat was. Ik heb al twee nachten slecht geslapen (vannacht doordat mijn dochter verkouden is en heel veel lag te huilen in haar slaap, vanwege het hoesten en gisteren weet ik niet waarom) en toen waren de kinderen niet aan het luisteren, was de kleine heel druk aan het trappen en toen was ik het echt even helemaal zat. Ben flink uit mijn slof geschoten en dat luchtte wel even lekker op. Nu bedenk ik me maar dat ik nog maar 1 weekje hoef te werken en dan kan ik echt gaan genieten van mijn verlof. Heerlijk, ik kijk er naar uit.

Geplaatst

Sandra: wij hebben met ons personeelsfeest ook eens miss murder gedaan en toen was ik ook de big mama.

Ga je je ook helemaal in stijl verkleden? Heb ik toen wel gedaan. Dikke donkere make up op, een grote jurk aan met een kussen op mijn billen om grote billen te maken en een rasta pruik met haarkapje erop. Erg grappig. Veel plezier.

Geplaatst

Bedankt voor de tip Sansra, mbt ziektewet of zorgverlof.

Hij gaat maandag effe kijken hoe hij het t beste aan kan pakken.

We proberen morgen via internet naar kaartjes te kijken. Boeken lenen was leuk geweest maar dan moeten we daar eerst weer heen enzo dus we doen t digitaal. Vanavond verzamelen we de adressen in een excellijstje. Volgens mij kan een copyshop dan gewoon de etiketten enzo voor ons maken!

Jij lage bd? Rustig aan idd als je duizelig bent!

Maar dat feestje klinkt idd super leuk!! Laat effe weten hoe t was! ;-)

Geplaatst

Armanda hoe gaat het met je? Knuf!

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en jullie allemaal een fijn en kwaalvrij en ziektevrij weekend hebben gehad?

Ik niet....

Zaterdag heeeeeel veel harde buiken gehad, denk tussen de 50 en de 60 ofzo. Gisteren de hele dag de kleine maar 3x gevoeld. Gisterenavond om 20:00 uur begonnen de weeen weer. Om de 5 min stipt. Om 22:00 het zh gebeld. en moesten direct komen. Na getoucheerd te zijn bleek dat mijn baarmoedermond is verweekt en voor 3 kwart verstreken. Maar ook blijkt dat de baby die eerst vast in mijn bekken zat. Eruit is geschoten en ook nog eens is gedraaud. Hij lag met zijn rug naar links, en nu rechts. Hij is uit mijn bekken geschoten door het vele vruchtwater. Hij kan de druk niet geven in mijn bekken en heeft alle ruimte om te 'zwemmen'. Zoals voorspeld.....Urine nagekeken en blijkt dat ik nu een fikse blaasontsteking heb. Dit veroorzaakt weeen. Nu antibiotica gekregen...Ik voel me ook erg beroerd. We waren pas om kwart over 3 vannacht thuis. Toen heb ik even heel hard gehuild. Vooral ook omdat de vk zei dat de striemen op mijn buik nooit meer weg gaan, en dat dit slappe huid zal veroorzaken omdat de huid totaal kapot is en uitgerekt....Dus een flubberbuik door losse huid, door de striemen, snik....

Ik kan niet slapen, mijn man moet gewoon zo weer werken en heeft ook cursus vanavond. Hij heeft maar 2 uur geslapen en moet 12,5 uur werken....Mijn ouders zijn gisteren thuisgekomen en hadden een super jetlag. Ik bel ze straks om 09:00 uur om te vragen of mijn moeder naar mij toe kan komen. Ik moet naar de apotheek maar kan niet lopen en autorijden door de weeen. Ben ook doodmoe....en deze k*tzwangerschap spuug en spuugzat!!! En ik wil noooooooooooooooit meer zwanger zijn!!!!!! Pfffff............

Zo, moet echt even mijn ei kwijt....Sorry meiden. Volgende keer weer een positief berichtje...

Ik hoop zo dat het met Armanda, Yolande, Diaan, Poezebeest wat beter gaat! En de andere meiden natuurlijk nog klachtvrij zijn!

Geplaatst

Ooo hope toch, woorden schieten mij te kort als ik zo je verhaaltjes lees. Ik weet je wilt het niet horen, maar hou vol he je bent er bijna.

En geloof mij zodra jij je baby in armen hebt. Is echt niets meer waard :):)

Hoop dat je snel verlost wordt en dat je heerlijk kan genieten van je baby (wij allemaal btw) :):):)

Geplaatst

IMG_0545.JPGHope wat rot voor je.... Fijn dat je ouders terug zijn!! Sterkte vandaag meis.Diaan poezebeest en armanda, ben benieuwd of alles bij jullie stabiel is?En de andere meiden, alles nog vol te houden?!Ik ben goed hersteld en gisteren enorm verrast met een babyshower door 10 vriendinnen met mijn man in het complot! We kwamen terug van een weekend in de bossen bij zijn oom en tante en ik loop de woonkamer in die opeens volstaat met vrendinnen met champagne en allerlei hapjes! Prachtige kadootjes gehad en erg gezellig.

Geplaatst

Yolande wat leueueuk! Lief van je vrienden zeg!

Hope... Shit he... Die weeen steeds zeg! En blaasontsteking joh. En de ligging van je zoontje... Pfff

Ik snap dat je het helemaal gehad hebt zeg!

Ik weet ook niet of ik ooit nog zwanger wil zijn.

Maar hoop dat t allemaal goed komt, ook met je huid.

Hoest met de andere zhs-meiden?

Ik moet nuchter blijven. Artsen vergaderen nu.

BD is niet meer stabiel. Heb weer meer infusen en meds.

Dus missch toch ks of inleiding...

Meiden ik ben daar helemaal niet klaar voor. Eng!

Maar ik kan ook niet lang zo blijven doorgaan.

Ik ben zooooo opgeblazen! Serieus, mn vingers, tenen, armen, face, alles is dik. en al die slangen. Ik lig alleen maar. Blij als dat afgelopen is, dat wel, maar zal na ks of bev ook nog aan bed gekluisterd zijn.

Have to go. X

Blij

Geplaatst

Wellicht zitten jullie helemaal niet op mijn berichtjes te wachten, maar ik heb zo met sommige van jullie te doen!

Hope30, de tranen sprongen in mijn ogen toen ik je berichtje las, meis wat zal jij je ellendig voelen :( Weet niet zo goed wat ik kan/moet zeggen, maar vind het echt heel vervelend.. Heb momenteel zelf ook een heftige blaasontsteking die gepaard gaat met harde buiken en een algehele dip, vreselijk.. Sterkte meis, ik hoop dat de komende tijd wat draaglijker voor je zal worden..

Armanda, wat een onzekerheid weer.. Het leek zo goed te gaan met je bloeddruk toch, en nu ineens instabiel. Heeft je mannetje nog wat kunnen regelen op z'n werk zodat hij bij je kan zijn?

Meiden, ik denk aan jullie!!

Enne, nogmaals sorry dat ik zo brutaal kom binnen vallen, maar ik moest ff reageren vanuit m'n hart! Sterkte!

Geplaatst

Armanda, hang in there! Je bent in goede handen nu! Maak je geen zorgen om een k.s. Ik heb er 3 weken terug 1 gehad. Je bent de eerste 24 uur high van de hormonen en geluk, en daarna gewoon voldoende pijnstillers en veel rust nemen, dan komt het goed! Het is mij echt meegevallen. Ik duim voor jullie en het kindje, zet 'm op.

Geplaatst

Hope ook even voor jou: hou vol! Als je baby er uit is, ben je letterlijk verlost. Ik vond mijn zwangerschap net zo vreselijk als jij, maar het houdt echt een x op. En als je nooit meer zwanger wilt zijn, hoeft dat ook niet, maar je hebt straks mooi wel een baby op de wereld gezet en daar mag je dan best trots op zijn. Het duurt nu niet meer lang!

Geplaatst

Toverstafje, je bent echt een schat, dank je wel voor je lieve woorden! Ik zal ze onthouden. Straks komt mijn mamsje, effe uithuilen, en dan, hup, schouders er weer onder.

Yolande, wat leuk! Echt goed verrast dus! Fijn om te horen dat je lekker bent opgeknapt! En nou zo blijven tot aan je bevalling : )

Armanda, lieverd, denk aan je, heel veel succes! En het komt echt goed!

Geplaatst

Melis, jij dus ook blaasontsteking en harde buiken. Bah! Ik volg jouw topic ook. En toen je op vakantie was, en jij niet lekker in je vel, en jouw man doodziek, poeh, wat had ik met je te doen zeg!! Jij bent nu in iig over de helft!! Heerlijk gevoel he? Ik hoop dat jij je ook snel beter voelt!!! Enne, je bent niet brutaal hoor! Gewoon lief.

Geplaatst

Hope, is je mams er al? Hoop dat je voor ff alle ellende kan vergeten en vandaag een leuke dag hebt met mams.. Heb jij ook nitrofurantoine gekregen voor je blaasontsteking? Wat een troep zeg, ben er helemaal niet lekker van.

Armanda, weet je inmiddels al wat meer van de artsen en hun plannen? Je bent in goede handen, dus maak je aub niet teveel zorgen want dat heeft ook invloed op je bloeddruk.

Elke, hoe is het met jou?

Geplaatst

Lieve Armanda, keek even om te kijken of er al een plan bekend is gemaakt door de artsen. Lieverd, ik denk aan je, hou je taai.

Knuffel.

Hope, zo fijn dat je mams komt en laat je maar flink vertroetelen.

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden