Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@armanda.. misschien dat ze lucht in slikt.. ik weet niet wat voor fles jullie hebben? Wij hebben de chicco en dan die lijkt op een tepel zeg maar.

Ons ventje krijgt 6 voedingen per dag, nu al aan de 90cc per keer en 1x in de nacht komt hij uit zichzelf. (eigenlijk hebben we een heel voorbeeldig ventje, heeeeel anders dan met julian, daar moesten we vanalles, hij had een schisis en het eten schoot niet op, kreeg veel krampen door de fles, en was nachtenlang aan het huilen).

Deze meneer kreunt alleen als ie honger heeft, hapt wat en dan als hij zijn eten op heeft dan ligt ie weer in dromenland.

We waren iig op het ergste voorbereid.

nou mijn kleine moet zo eten, julian op bed, ik ook nog even op bed.

Elke ik hoop dat je snel bent bevallen..!

liefss

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja joh, zou t aan de soort fles kunnen liggen?

Nooit aan gedacht!

Ivfsh , Dees en Noor, thx voor de tip.

We hebben nu een een difrax maar we hbbn geloof ik ook een dr brown staan

Gaan we definately proberen!

Elkeeeeeee...

Thinking about you!

Geplaatst

Armanda, ben het met de meiden eens. Maar kijk ook even naar de speen ;) Misschien is het gat wel iets te groot? Wij gebruiken ook de Brownfles met fase 1 speen.

Bij flesvoeding is er constante toestroom en je kleintje moet dat allemaal wel kunnen verwerken. Misschien ook iets vaker een pauze inlassen?

Succes!

Geplaatst

ben het met de rest eens...kan zomaar aan de fles of speen liggen. probeer eens een andere uit, mss dat het daaraan ligt? alhoewel met borstvoeding er ook (iig optisch) een heleboel uit kan komen.

enne...idd, elke heeft nog steeds geen teken van leven gegeven, zelfs niet op facebook, zou het dan toch eindelijk? :-)

Geplaatst

Oh Dees wat een leuke foto's. Wat een mooi mannetje.

Armanda: wij lopen tegen hetzelfde aan met de fles. We hebben de difrax geprobeerd maar hier verslikt ze zich in of ze spuugt het uit. Als ik dit op de kop hou komt er ook meteen melk uitgedruppeld en aangezien dat Nanne een hele sterke zuigreflex heeft komt het er dan te snel uit voor haar. De avent fles werkte ook niet. De speen was te lang en dan gaat ze kokhalzen. We hebben nu de tommee tippie gekocht. Deze bootst de tepel na. Als ik die op de kop hou komt er ook niks uit. Ze moet dan echt eerst een paar keer zuigen voordat er iets uitkomt. We gaan deze straks proberen dus ik hou je op de hoogte. We gaan morgen namelijk met de schoonfamilie uit eten en ik ga alleen mee als Nanne ook dan uit de fles kan drinken.

Geplaatst

oh ja, en ik heb op internet gelezen en het is me ook verteld dat je bv beter niet in de magnetron moet doen want dan blijven niet alle goede voedingsstoffen behouden. Die gaan dan kapot.

Geplaatst

oh ja, dat weet ik ook nog wel ja. je kan het beter opwarmen in water of zo'n flessenwarmer. en ben idd wel benieuwd naar de ervaringen van tomee tippee, want dat zijn eigenlijk de enige flessen die ik in huis heb...(voor als de bv niet gaat lukken, youll never know)

Geplaatst

Ik gebruik ook tommee tippee flesjes voor mijn bv, en nog steeds nr1 (hij is nu 3 maand). Dat lijkt goed te gaan, al krijgt hij vaak niet alles op. In elk geval geen spugen en verslikken. Ook ik warm het in een flessenwarmer (au bain marie), langzaamaan. Want als je het te snel opwarmt, gaat de bv tegen de wand van de fles ook kapot.

Spannend Elke!

Geplaatst

Spannend hoor met Elke, lees hier veel mee :)

mss na de flesvoeding de kleine ook even hoog houden, bv even in de maxicosi.

mijn zoontje spuugde ook heel veel en het hielp wel om na de voeding hem even in een hogere positie te leggen.

en mss is de speen te groot ( gaatje)

geniet van jullie pasgeborenen en Dees ook nog van harte met Milan!

mooi ventje hoor:)

woonden vlak bij elkaar ( nu een half uurtje maar we komen uit jouw regio:))

Geplaatst

Ik heb de tommee tippie geprobeerd. Het ging in eerste instantie veel beter dan de andere flesjes. Er liep nog wel iets langs haar mondje maar veel minder dan met de andere flesjes. Maar na ongeveer de helft was ze niet tevreden meer en wilde ze niet meer drinken en raakte overstuur. Even later heeft ze de rest nog wel opgedronken, maar het drinken uit de fles geeft haar geen bevredigend gevoel. Ik denk niet dat dit aan het flesje ligt maar aan haar zelf. Het flesje zelf was wel prettig al liep het er toch nog uit toen ik het op zijn kop hield. Nanne heeft gewoon heel erg graag bv uit de borst.

Weet nog niet hoe ik dit op moet gaan lossen. Iemand nog tips

OOOOH, spannend als Elke aan het bevallen is. Ben erg benieuwd.

Geplaatst

hee meiden,

blijft toch zoeken he, met borstvoeding. Ik lees met jullie mee en sla het allemaal in m'n hoofd op voor als wij ertegenaan zouden lopen. De flessen die wij uit voorzorg in huis hebben gehaald zijn ook tommee tipiee, op advies van lactatie deskundige hier.

Hier net controle gehad en het is allemaal nog helemaal prima, bloeddruk goed, wel wat proteine in urine, dus dat wordt gecheckt. Echo was helemaal goed, nog steeds ruim genoeg vruchtwater, catootje wordt nu op 3400-3500 gram geschat. Die kleine gaat nog niet geboren worden denk ik de komende tijd. dokter was al planning vooruit aan het maken: volgende week is ze er zelf niet, dus dan krijg ik controle door andere arts, week daarna is ze er zelf weer en heb ik oftewel weer alleen controle of inleiden. Wij moesten al grinniken, catootje zit blijkbaar nog lekker. Ze vond me er ook nog erg goed uitzien, ik had nog niet de 'vermoeide' blik in mijn ogen :-). Prima dus, gaat een mooi hollands welvaren worden.

hoe zou het met elke zijn????

Geplaatst

Heej dames,

Eindelijk mag babynieuws brengen!!!!

Wij zijn na een snelle bevalling vandaag de trotse ouders geworden van zoon Bram!!! Hij is om 17:26 geboren. Hij weegt 3780 en is 51 cm. Mijn verhaal volgt snel. We zijn nog in het zkh en mogen snel naar huis!!

Liefs Elke

Geplaatst

Lieve Elke,

Eindelijk mag ik je hier ook feliciteren met jullie zoon Bram. Het is echt een plaatje, zo mooi en schattig!

Rust lekker uit en geniet van je gezinnetje!!

Liefs Melis

Geplaatst

Hee elke!

Super zeg!!! Gefeliciteerd met jullie zoon Bram. Stevige kerel, leuke naam! Ga er heerlijk van genieten meid, je hebt er lang op moeten wachten.

Fren: alle december meiden zijn idd bevallen, alleen deze overloper nog niet :-)

Geplaatst

Elke; proficiat met Bram! Wat een super leuke naam! Geniet er van met z'n viertjes.

Hier gaat het ff wat minder, kleine man heeft waarschijnlijk reflux en hier veel last van, onrustig slapen en als hij wakker is, huilt hij veel en hard. Zo sneu voor hem en ontzettend vervelend te zien dat je kind ergens last van heeft en je niet meer kunt doen dan troosten. Vooral de nachten hakken erin, heb de laatste nachten max 3 uur geslapen. Eergister bij de ha geweest, zantac gekregen en we moeten volgende week naar de ka. Hoop heel hard dat de zantac snel gaat werken. Duik nu mijn bed in, zijn papa zorgt voor hem en ik mag vanavond bijslapen en morgen overdag in mijn eentje de stad in, heerlijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden