Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

elke had je zoveel afwas verzameld dan hihi

knap hoor ik doe niet zoveel meer wel delegeren zodat mijn man mag schoonmaken hihi

kelebek geneit van je verlof

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha lees af en toe mee en de nesteldrang heerlijk hè?!

Nou hier een diagnose waarom ik zo beroerd ben, er lekt hersenvocht doordat het gaatje van de ruggenprik (na 8 keer prikken) niet goed dichtgegaan is... Dit komt weleens voor en daardoor ben je misselijk en heb je hoofdpijn en door bedrust moet dit weer overgaan... lekker dan, heb ik weer! Wel blij dat ik een reden heb want ik snapte er al niets van. Verder is het zo genieten van die kleine lieverd die zo zoet is en vnl slaapt! Heerlijk. Ben benieuwd hoe het met Francis is.

Dames geniet heerlijk van jullie verlof, zo relaxte tijd vond ik dat ook!

Kyra, gaat met jou ook alles goed?

Hope, ik loop denk ik achter maar wat is het plan bij jou?

Alle mama's hoe is het met jullie kindjes en met bv? Ook lekker druk met voeden en 10 keer opnieuw verschonen? Haha. Leuk om moeder te zijn, nog specialer dan ik had kunnen bedenken...

Dag lieve meiden en sorry als ik even niet persoonlijk op iedereen reageer maar het is zo hectisch dat dat ff niet lukt.

Geplaatst

Hey yolande, ik had ook gelijk twee dgn giga migraine na de ks. Missch had ik ook wel zoiets want bij mij ook tig x ruggeprik gehad, lukte niet door al dat vocht dat ik vast hield!

Maar nu weet je idd tenminste wat het is. Hopelujk voel je je snel beter Yo!

Ondertussen ben ik in twee weken zo onwijs afgevallen! Ben totaal niet aan t lijnen maar hoef nog maar 5,5 kg eraf tot mn oude gewicht! Heerlijk om weer wat meer mezelf te zijn. Men, wat voelde ik me ongemakkelijk en lelijk met al die extra kilo's!

Francis... Ben benieuwd!

Geplaatst

Kelebek en Elke, yeaaaahhhh verlof!!!!!!!!!!! Lekker ervan genieten meiden!

Armanda, ik las dat het weer wat beter gaat met bv, you go girl!! En wat fijn dat die kilo's eraf vliegen!

Yolande, hmmm lekkend hersenvocht, dat is echt shit! Hoe lang duurt het voordat het weer beter gaat? Ik ben zondag uitgerekend, as dinsdag wordt ik gestript, als de bevalling niet opgang komt wordt ik vrijdags nog 'n keer gestript. Aankomende woensdag moet ik trouwens voor de laatste keer naar mijn vk voor controle, ik krijg dan ook uitgelegd over het inleiden, en hoe laat ik er moet zijn enz. Want op zondag 4 december wordt ik ingeleid als de bevalling niet heeft doorgezet...

Verder geen nieuws, behalve dat ik het zooooo spuugzat ben.....maargoed, nog maximaal 9 dagen....

Van het weekend ook geen plannen, beetje het huishouden, oja, zondag komen mijn schoonouders even langs. Nu het bijna zover is, lopen ze alleen maar de boel te forceren over de naam van onze zoon. De baby heet Garo, (naar mijn schoonpa), en dat is het, einde discussie volgens hun. Pfffff.....vannacht om 4 uur wakker geworden en ik moest ineens heel erg huilen omdat ons zoontje niet wordt geaccepteerd om de naam die wij hebben uitgekozen, ( en natuurlijk niet hebben verteld aan hun ). Dus zondag gaan we het nog 1x aan hun verstand brengen, en als zij niet luisteren, trap ik ze de deur uit, en hoef ik ze niet te zien en te spreken tot na de geboorte. Dan bellen we op om te zeggen dat hij er is. En is het aan hun hoe ze er mee omgaan. Wordt het stennis, dan trappen we ze nog 'n keer de deur uit, en zijn ze voor de maand december niet meer welkom. Mijn hemel, gebeurd er zo iets moois, een wonder, en wordt het overschaduwd door een enorme donderwolk van verdriet, en zeker met de feestdagen voor de deur. En ik kan me amper voorstellen wat voor een verdriet mijn man wel niet moet hebben, en dat om een naam....

Maargoed, alle mammie's, lekker genieten van jullie kleintjes, mammie's to be, lekker genieten van jullie verlof en het weekend!

Liefs!

Geplaatst

hallo dames,

heeft iedereen nu dan verlof?

Hier gister weer vk geweest, bloeddruk 83/130 loopt weer op, moest een uur aan de ctg, had bloedverlies maar mijn baarmoedermond is nog netjes lang.

Ik denk dat ik echt wel last heb van dat het kindje nu laag zit, mega menstruatie kramp en echt pijn bij het lopen. veel harde buiken.

denk dat het hier ook niet 40 wk wordt..

volgende week weer controle.

ben vandaag ook aan de flinke schoonmaak, alhoewel ik me niet topfit voel.

box staat nog in de kamer, nooit eruit geweest, nu vol speelgoed van julian maar dat ga ik ook nog uitzoeken.

morgen laatste babyshop en julian viert zondag zijn 2de verjaardag.. 2 jaar alweer, pff gaat zooo mega snel. (dinsdag is hij echt jarig)

nou ik ga me zoon in bed stoppen. hij zit te gapen in de kinderstoel,kan mama even lekker douchen.

begint nu wel spannend te worden he dames??

liefss

Geplaatst

Armanda, klinkt alsof jij het wellicht ook even hebt gehad? Ik word zo door de anesthesist gebeld om te horen of ze een blood patch doen om het gaatje te dichten....

Lekker van je gewicht, heerlijk. Door mijn geringe eetlust zal het bij mij ook snel gaan.... Maar nog genoeg kilo's die eraf mogen...

Hope, ongelooflijk dat je ze nog zo lang accepteert als ze zich zo gedragen, respect voor jullie geduld. Meis, hoop zo dat je snel jullie mannetje mag vasthouden!,

Kelebek en elke, yeah verlof, geniet!! En Sandra, heeft je man al je bevelen opgevolgd haha....

Dees, lekker de laatste dingetjes en jij bent er ook klaar voor!

Geplaatst

Hope, normaal vertellen mensen de naam uberhaubt nog niet van te voren. Jullie wel door dat starre egoistische gedoe van je schoonouders. En nu Nog een x. Ik raad je aan om heeeeel helder te zijn en ze idd er uit te sturen als ze jullie wensen niet accepteren. Als zij ruimte voelen, zullen ze die nemen, zo te horen, dus hou ze aan een kort lijntje. Sterkte meis, that is not easy at all!

Yo, blood patch? Wat houdt dat in dan?

Dees, spannend die weer steigende bd... Hou t in de gaten, kijk maar naar mij hoe gevaarlijk t is.

Morgen ga ik voor t eerst sinds de begrafenis van pap weer naar mijn ouders huis in de buurt v Zwolle. Het huis staat sinds vndg op funda omdat mn ma er niet in haar eentje in kan wonen / betalen.

Ik weet zeker dat ik morgen onwijs ga huilen. Ik heb t een btje vermeden afgelopen weken maar het zal echt confronterend zijn. ....

Geplaatst

Elke, jij bent flink bezig geweest. Ga je nu ook een beetje van je verlof genieten? ik had de dag dat mijn vliezen braken ook flink gepoetst.

Dees: was je geschrokken dat je wat bloedverlies had? Gelukkig was alles goed. En ook aan de poets?

Armanda: dat zal inderdaad heel zwaar voor je zijn om naar het huis te gaan. Heel veel sterkte meid. Het is me ook wat wat jij allemaal hebt mee moeten maken afgelopen weken. Krijg het het allemaal wel een beetje verwerkt? Praat je er genoeg over?

Hope: wat irritant die schoonouders van je. Ik heb op dit moment veel moeite met mijn schoonzus. Ze is afgelopen woe. even op bezoek gekomen voor de eerste keer. Nanne was toen al 11 dagen oud en nu kwam ze pas kijken. En ze was ook binnen een half uur weer weg.

Ik snap dat echt niet. Het is toch haar nichtje die geboren is. Toen mijn zusje bevallen wat wist ik niet hoe snel ik naar het ziekenhuis moest. Ik baal hier echt van.

Vannacht veel pijn gehad aan mijn wond van de keizersnede. Het is ook wel dik aan het worden eronder. Dat is een flinke bloeduitstorting. Verder kan Nanne als ze wakker wordt en we haar verschonen ontzettend hard krijssen. Jeetje zeg, echt hard.

Maar verder gaat het wel goed met haar. Ze zit al dik boven haar geboortegewicht. Ik blij me alleen zorgen maken over het geelzien. Volgens het ziekenhuis en de vk is controle hierop niet meer nodig omdat ze buiten de risico tijd is, maar dat was ze van het weekend ook en toch was ze geel. Blijf het eng vinden en twijfel of ik me gewoon maar moet neerleggen bij wat de deskundige ervan zeggen of toch even moet doordrammen voor nog 1 keer bloedonderzoek. Misschien ben ik gewoon te onzeker. Vandaag is de kraamzorg gestopt en ook is alles afgerond met de vk. Wel een eng idee hoor. Ik heb als iedereen uit huis weg is veel last van emotionele buien.

Ik wil hier niet in blijven hangen, maar het overkomt me en ik kan er zelf niets aan doen.

Geplaatst

Jessie, ik ben ook erg emotioneel geweest en allerlei gedachtes op dag 4 en 5 gingen door me heen alsof ik mezelf even niet was en alles teveel was wat er gebeurd is. Gelukkig ging het beter toen de kraamhulp met me sprak en vertelde dat dit heel normaal is met alle hormonen die e lichaam aanmaakt etc! Dus huil af en toe lekker dat hoort er echt bij! Morgennis de kraamhulp bij ons voor t laatst, gaan met z'n drieën haar favoriete gbakje tompouce eten en daarna gaan we het zelf doen, ook wel zin in hoor. Thijs slaapt nog steeds dag en nacht dus dat is ook wel erg fijn....

Geplaatst

Even heel snel nieuws van mij.

Wij zijn donderdagavond de trotse ouders geworden van C.atoo D.oortje.

Het was een hele heftige bevalling.

De inleiding begon om 7 uur 's ochtends en kwam pas rond 19.30 uur op gang.

Om 20.50 is onze mooie meid geboren, na 3!! persweeen.

We zijn zaterdagochtend thuis gekomen.

Heb de afgelopen dagen borstvoeding geprobeerd maar C.atootje wil niet aan de borst drinken.

Vandaag toch besloten om over te stappen op flesvoeding, en dat gaat geweldig!

Ik plaats snel een foto!

Liefs

Francis

Geplaatst

Oh Francis! Eindelijk een bericht van je!! Gefeliciteerd met jullie dochter! Gelukkig drinkt ze goed uit de fles.

Wacht met smart op een prachtige foto!

Liefs Elke

Geplaatst

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, 1e kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Elke: 21 december, 2e kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, 1e kindje,verrassing

GEBOREN!!!!!!

Armanda, mama van SERA :girl: op 09 november 2011

Poezebeest, mama van J. :boy: op 10 november 2011

Jessie, mama van Nanne :girl: op 13 november 2011

Yolande, mama van T. :boy: op 18 november 2011

Francis, mama van C.atoo D.oortje :girl: op 24 november 2011

Geplaatst

Lieve Francis en man,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter. Wat ontzettend fijn dat alles goed verlopen is. Geniet van de kraamtijd (ook al zal het soms erg moeilijk en confronterend zijn) en ik ben er van overtuigd dat M.athijs vol trots naar zijn zusje kijkt.

Liefs van Kyra

Geplaatst

Lieve Francis en man,

Ik had de hele dag nog geen tijd om hier even te kijken, maar nu moest ik even tijd vrijmaken om te kijken en ja hoor.

Jullie Kanjertje is geboren. GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN EEN NIEUWE WONDERTJE. Weer een minimensje erbij.

Wat fijn dat jullie nu al thuis zijn. Geniet van elkaar en ik kijk uit naar de foto.

die moet ikzelf trouwens ook eens gaan plaatsen van ons wondertje.

Wij hebben een zware nacht gehad met onze Nanne. Ze is bijna de hele nacht wakker geweest en heeft flink liggen te schreeuwen.

Ik kon er af en toe gewoon even niet meer tegen. Je voelt je dan zo machteloos. Als ze bij ons lag wast het goed maar in bedje schreewde ze de hele tijd.

Ook ben ik nog niet helemaal gerust op het geelzien. Vooral niet omdat ze nadat ze 2 dagen onder de lamp had gelegen toch weer en verhoging van haar waardes had en daarna nog een extra dag moest. wie zegt dat ze nu geen verhoogde waarde heeft? De vk vond het niet nodig nog eens voor de zekerheid te prikken. Daarom bel ik morgen de huisarts. Ik wil dat er gewoon nog 1 keer geprikt wordt al is het maar voor mijn eigen gemoedstoestand. Ik hoop dat vannacht een betere nacht gaat worden.

Geplaatst

Francis!!!!!!!!! Van harte met jullie prachtige dochter!!!!! Laat je maar lekker verwennen, en nu lekker genieten van jullie prachtige wonder!

Liefs!

Geplaatst

Vandaag is het mijn uitgerekende datum, maar er is helemaal niets aan de hand. Soms 'n harde buik, grrrom. Dinsdag gaan ze proberen te strippen. Vrijdag nog een keer, en anders wordt ik zondag 4 dec ingeleid. Zie daar erg tegenop, dat inleiden. Lijkt me een hel....Maargoed, wie weet....

Geplaatst

Ik had echt nooit verwacht dat jij de 40 weken zou halen Hope!! Echt nooit! Had verwacht dat jij de eerste zou zijn die zou gaan bevallen...

hoop zo voor je dat je eerder gaat bevallen, uit jezelf :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Jaaaaaa een meisje met zo'n leuke naam!

Gefelici Francis!

En jij bent de eerste die geen keizersnede heeft gehad.

Fijn dat je al thuis bent.

Heb je een fijne kraamzorg?

!nou enjoy!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden