Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hope

ik hoop dat het er voorjounu ook snel aankomt. Net wat Elke zegt, wie had nou ooit gedacht dat jij over je datum zou gaan?!

sterkte met de NU ECHT laatste loodjes.

Oh ja, en laat je weten hoe t gesprek gister met je schoonouders is gegaan?

Hooelijk niet zo'n drama...

Geplaatst

Hi Armanda!

Dat heb ik ook op mijn Iphone, helemaal veranderd he? Bah! Thanks, het zijn echt de laatste loodjes zeg, pfffff! Ik heb sinds gisteren zo'n pijn aan mijn schaambotten, echt het gevoel dat het uit elkaar wordt getrokken, en een superdrukkend gevoel in mijn onderbuik. 's Nachts kan ik niet meer slapen vanwege de pijn in mijn heupen, schaambeen, banden. Buik is zo zwaar geworden, als ik draai, blijft mijn buik liggen hahaha! Maargoed, nog max 6 dagen....Ik hoop zo dat strippen helpt morgen!

Gisteren idd mijn schoonouders geweest, ik was echt al helemaal op mijn hoede en in de aanval. Maar het was gewoon supergezellig, echt NIET TE GELOVEN! Ze waren zooooo makkelijk en medelevend. We hebben gevraagd of ze met 2e kerstdag hier naar toe komen met eten, en dat wilden ze maar al te graag. Aan de hand vh kraamdossier heeft mijn man uitgelegd dat het een no go is om zomaar te pas en te onpas aan de deur te staan in de kraamtijd, en dat ze eerst moeten bellen. Geen probleem, en begrepen ze helemaal :new_shocked: En ze hadden het absoluut niet meer over de naam, maar over de 'baby', en 'die kleine jongen'. Brrrrr, ergens krijg ik de bibbers. Maargoed, voor nu alles weer rustig geloof ik. We zullen het volgende week meemaken!

Hoe gaat het met de kleine Sera?? En de borstvoeding, en, hoe was het om terug naar huis te gaan? Waarschijnlijk zo vreselijk beladen, zwaar en verdrietig....dikke knuffel voor jou!! Red je moeder het een beetje?

Geplaatst

Elke, tja, ik had het ook noooooit verwacht hahaha! Daar gaan de allerkleinste kleertjes in de kast! Maar, nog max 6 daagjes! Hoe gaat het met jou?

Jessie, heb je vannacht een goede nacht met Nanne gehad? Enne, idd gewoon je gevoel volgen meid! Als ik in jouw schoenen stond had ik ook absoluut erop aangedrongen voor nog 'n keer bloed te prikken. Sowieso voor je eigen gemoedsrust, maar zeker ook voor de gezondheid van je kindje! Niets is belangrijker dan dat toch?

Yolande, al een beetje van die misselijkheid af? Ik hoop het zo voor je....lijkt me vreselijk, omdat je dan volgens mij niet echt volop kan genieten. Hoe gaat het verder met jullie? Ik las dat hij iig lekker doorslaapt? Dat lijkt me echt heel erg fijn! Gaf jij nou ook borstvoeding? Sorry, ik weet het niet meer zo goed allemaal, haha!

Poezebeest. ben jij ook een beetje opgeknapt? Alles goed bij jullie?

En dan alle andere meiden, houden jullie het nog 'n beetje vol?

Vannacht echt kut geslapen weer, ben al vanaf kwart voor 4 wakker, grrr. Maar nu effe lekker douchen, zometeen komt vk weer voor een CTG enz. En daarna een beetje op de laptop hangen, filmpje kijken, puzzelen, lezen en vanmiddag maar effe slapen. Morgen wordt ik hopelijk gestript. Ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het....Moet wel iig 1cm onstluiting hebben. Mijn man is morgen lekker vrij. Woensdag nog 1x naar WKZ voor controle bij onze eigen vk. Donderdag komt mijn mamsje, vrijdag is mijn man ook lekker vrij. Dan is het zaterdag, en dan, dan is het zondag en B-day : ))))) Kom maar klein schatje van ons, het is nu echt tijd!!

Geplaatst

Ze hebben net geprobeerd te strippen en het is niet gelukt. Mijn baarmoedermond is net zoals 3 weken geleden. Helemaal verweekt, voor 3/4 verstreken. Shit shit shit! Vrijdag proberen ze het nog een keer. We krijgen vrijdag ook alle informatie over hoe laat we zondag in het zh moeten zijn voor inleiden. En hoe het beleid is. Heb net ook al wat info gehad. Als het as vrijdag weer niet lukt om te strippen, beginnen ze zondag met vaginale gel. Om dat laatste beetje te laten verstrijken, en 1 cm ontsluiting te hebben. Want pas bij 1 cm kunnen ze de vliezen breken en mij aan het infuus doen. Als zondagmiddag nog niets is gebeurd, brengen ze voor de 2e keer gel in. Aan het einde vd dag wordt dan opnieuw gekeken. Als er weer niets is gebeurd, moet ik daar blijven slapen. En proberen ze het maandagochtend nog 'n keer met gel. Als er maandagmiddag weer niets is veranderd, doen ze het 's middags voor de laatste keer. Maandag aan het einde vd dag wordt dan opnieuw gekeken. Stel, er is nog steeds geen ontsluiting,, moet ik daar weer blijven slapen en hoor ik dinsdag hoe verder. Hoogstwaarschijnlijk wordt het dan een keizersnede. Hoe dan ook, ik ga vanaf zondag niet meer naar huis zonder een kindje. Dat is wel heel fijn, maar ik wil zoooooo geen keizersnede.....

Geplaatst

Oh Hope toch... Het zit je niet mee. Ik hoop zo voor je dat het allemaal snel gaat gebeuren!

Bij Tess heb ik ook gel gehad. Na 3 keer (om 9, 12 en 15 uur) kreeg ik om 18 uur weeën. Ik duim me rot voor je!!

Nog max een week en dan heb je je zoon in je armen :D Nog even volhouden hoor!

Liefs Elke

Geplaatst

Elke, als eerste je bent een schat, dank je wel!!! Maar ik had een vraagje. Toen jij die gel kreeg, had je toen al een verstreken baarmoedermond, maar nog geen ontsluiting? Of moest je baarmoedermond nog sowieso verstrijken? Ben zo bang dat die gel niet bij gaat lukken op 'n een of andere manier.....heb gewoon weinig vertrouwen nog in mijn lichaam geloof ik...

Geplaatst

Dank je :D

Ik had nog helemaal niets, alleen langdurig gebroken vliezen, al 3 dagen. Verder zat alles nog potdicht.

Ik geloofde ook niet dat alles door de gel in gang gezet zou worden, maar mijn lichaam heeft er uiteindelijk toch op gereageerd. Ik hoop dat het allemaal vanzelf voor je gaat.

Liefs Elke

Geplaatst

Ja dat hoop ik ook....we zullen het zien. Ik ga nu maar thee drinken en chocolade eten : P Maarre, jij hoeft ook niet lang meer! Gaat alles goed?

Geplaatst

Lekker, chocolade!!

Ik zit "verstandig" aan een eierkoek :)

Hier gaat verder alles goed! Ik hoop nog maar een week of 2, maar ja dat weet je nooit, voor het zelfde geld duurt het nog een week of 5. Dat kan namelijk ook nog. Ik kan het nieuwe jaar nog halen, maar dat hoop ik niet hoor!!!

Geniet van je chocolade!!

Liefs Elke

Geplaatst

Thanks, en jij van je eierkoek hahahaha! En ik duim voor je dat je uk er over 2 weken is, en niet 5 weken!!

Geplaatst

hope hier ook geen ervaring met gel want heb een behoorlijke vlugge bevalling gehad de vorige keer

hoop voor je dat de gel het gewenste resultaat zal geven en je vrijdag of zaterdag jullie ventje al mag vasthouden

voor het zelfde geld begint het wel ineens spontaan want dat zou ook nog kunnen hoor

ik heb gehoord dat het strippen niet zo fijn zou zijn maar weet sit ook niet uit eigen ervaring

ach alles voor een baby toch

we hebben allemaal een of meerdere puncties doorstaan dus dat kan er ook wel bij

(ik heb deze ronde geluk gehad door mijn spontane zwangerschap)

en bevallen doet gewoon pijn maar het is het allemaal waard

als je je beeb ziet is de pijn al weer vergeten

dat had ik iig

wel de normale napijn gehad (gekneusde k*t) hihi en had hechtingen die pijn deden maar alles was te doen

zie nu wel wat meer op tegen de bevalling dan de vorige keer maar ook deze beeb zal er hoe dan ook uitkomen

zal ook blij zijn dat dan de maagzuur en rugpijn direkt verwijnen

hier niks nieuws te melden moet morgen weer voor controle bij vk

dan 38 weken zwanger

Geplaatst

Ik heb dus ook twee x gel gehad (sorry voor dit nachtelijke uur maar ben weer s aan t kolven. Dat hoeft gelukkig maar miljoen x per dag, dus ook als ik slaap :-/), maar bij mij moest de bm-mond nog verstrijken en dat heeft ie noet gedaan helaas. Daardoor mocht ik niet ingeleid worden, dat had ik zo gehoopt.

Nope, ks dus! Maar ben al beter aan t herstellen.

Heb er geen pijn aan, aan de wond, maar voorzichtig met bukken enzo. En heb nog heel weinig energie, ben ook heel erg ziek geweest natuurlijk, dus energie sparen om te herstellen. Ik ga bv nog in een rolstoel door t zhs ipv te lopen.

Hope, thx for asking, de bv gaat heel wisselend.

Dan weer 30 en dan ineens 80cc. In het zks kolf ik ook wel s en had laatst in eens 220!!! Bizar he!

Heb in ieder geval genoeg voor mn baby.

Met Sera gaat t heel erg goed. Niets aan t handje. Een modelbaby!

Zij (en ik) zijn ook al 2 x gefotografeerd voor krantjes enzo, hihi! Nou ik ga stopen met kolven. Truste!

Geplaatst

Hope, wat spannend allemaal bij jou zeg. Ik hoop ook heel erg voor je dat je gel snel gaat helpen en dat je je wondertje snel in je armen mag sluiten.

Armanda: ik ben inmiddels gestopt met kolven omdat ik overgestimuleerd werd. Daardoor werd het voor Nanne ook moeilijker om aan te pakken aan de borst. Maar Nanne krijgt voldoende binnen zonder te kolven dus daar ben ik wel blij mee. Alleen maak ik me nu even wat zorgen omdat ze sinds gisteren erg onrustig is bij het aanleggen. Ze laat erg vaak los en ik moet haar wel 20 keer aanleggen. Dat is erg frustrerend maar als je in die oogjes kijkt is het dit allemaal waard. Wel ben ik erg moe van het om de 3 uur voeden.

Je komt niet echt in een diepe slaap daardoor. Maar steeds korte slaapjes. De nacht is dan erg zwaar om de drie uur.

Ik verder ook geen pijn meer van de keizersnee behalve als ik te lang sta of als ik gedouched heb.

Dat heb ik wel even pijn. Ik mag ook echt niks doen van mijn man. Hij is zo lief, en rent echt door het huis om te poetsen enz. en daarna heeft hij avonddienst. Maak me wel zorgen om hem zoals hij hier rondrent.

Hij heeft zelfs voor het eerst van zijn leven de hydrofiele luiers gestreken. Haha.

Geplaatst

Hope, spannend voor je zeg, hoop zo dat het snel gaat werken!!

Armanda fijn dat het zo goed gaat!

Jessie, ik snap precies wat je bedoelt, elke 3 uur borstvoeding vind ik ook pittig. Thijs komt om 23.30 uur, 2.45 uur en dan meestal om 6.45 uur weer.

Hij slaapt tussendoor wel goed maar we kunnen hem na de voeding pas na een hele tijd terugleggen omdat hij anders melk teruggeeft en gaat hikken etc... Hij huilt dan niet eens maar dat vinden we zielig...

We zijn erg gek op hem, ook al neemt het mannetje ons 24/7 in beslag.

Straks komt het consultatiebureau bij ons thuis voor een intake gesprek, ben benieuuwd!

Succes met de laatste loodjes!

Geplaatst

vanmiddag weer controle gehad bij de vk

beeb ligt laag maar nog niet klem in de bekken dus niks veranderd

bloeddruk prima in orde 100/70

gewicht weer op 69

schommel al vanaf week 29 tussen 68 en 69 kilo

zal wel niet veel zwaarder worden was bij amy ook 69 kilo

beeb beweegt nog behoorlijk en heeft het nog goed naar haar zin

vk dacht dat ik weer overtijd ging lopen net als bij Amy

ik hoop van niet

vanmiddag ook maar wat kerstinkopen gedaan

wil wel een kerstboom in huis en wou graag wat nieuwe versiering

Geplaatst

Klinkt goed Sandra! Zal maar niet zeggen op welk gewicht ik zit ;-) Ben pas 8,5 kilo aangekomen en ben daar erg trots op!!

Bij Tess ook niet meer dan 10 kilo, dus komt wel goed.

En hoe was de intake Yolande?

Wat is die vent van jou toch een lieverd Jessie!!

Ik mag morgen weer op controle. Ben dan 37 weken. Kan echt haast niet wachten totdat "Harrie" er eindelijk is!! Hij is nog steeds erg bewegelijk, heel erg bewegelijk! Ik hoop toch ook wel heel hard dat ie nu aan het indalen is hoor... Vorige week lag ie nog boven mijn bekken :-(

Hoe ist met de rest van de AS-mama's??

Liefs Elke

Geplaatst

Elke, 37 weken alweer, heerlijk de mooie grens bereikt!!

Intake was ok maar niet echt veel nieuws geleerd, bij elke vraag die ik stelde kreeg ik een simpel antwoord maar wel prima.

Sandra, kerstinkopen nog goed gelukt?!

Geplaatst

@HOPE:Ik hoop voor je dat de gel gaat lukken..

@SANDRA:mooi dat alles goed is bij jou, en ook alweer 38 weken..Ik heb ook een paar kerstspullen gekocht,niet veel, heb al veel en dit jaar ook niet uitgebreid versieren.. gewoon kerstboom van zolder.. en paar lampjes..

@ELKE:ook alweer 37weken.. Je mag nu dus thuis bevallen, of ga je naar het ziekenhuis? Ik weet trouwens niet hoeveel ik ben aangekomen, onze weegschaal zit gelukkig een batterijen meer in.. hahahaha

vandaag Julian jarig, hadden zondag al feest, maar vandaag nog een paar mensen geweest.. hij is goed verwent en hij heeft vanochtend eerst lekker uitgeslapen tot kwart over 11!!! ik heb hem zingend uit bed gehaald.. hij stond helemaal te stuiteren. zo lieff! daarna hebben we lekker samen gegeten en lekker samen onder de douche geweest.

donderdag weer vk, ben benieuwd hoe het is met de bloeddruk, wel mega veel moe.

nou nu even lekker rustig op de bank!

liefsss en dames als de bevalling begint, zet hem op ..!

Geplaatst

Dees, gefeliciteerd met je menneke!!! Alweer 2, wat gaat het toch snel, vind je ook niet??

Ik wil heel graag in het zkh bevallen. Ik vind het een veiliger idee, maar ja, je weet nooit hof je dat bij een 2de wel gaat halen :D We zien het wel.

Waar wil jij bevallen? En de andere meiden??

Is iedereen nu eigenlijk al met verlof?

Liefs Elke

Geplaatst

Hallo mama's en a.s mama's. Zo te horen gaat het met de baby's hartstikke goed en de mama die knappen lekker op. Jeetje jullie zijn straks al een maand mama en wij moeten nog beginnen :):):):).

Hier gaat het goed, ben lekker thuis doe niet veel althans dat probeer ik hahahaha, in huis is er altijd wel wat te doen. Voor de rest morgen weer 36 weken en pas volgende week naar de VK.

De kleine is erg beweeglijk nog heerlijk, wat zal ik dat straks missen zeg. En ik weet niet eens of ze aan het indalen is of niet, merk er niets van

Hope, mijn duimen draaien voor je meid..... Je kan het, nog paar daagjes............

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden