Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ontzettend leuk kaartje elke!

Net Nederlandse tv zitten kijken via uitzending gemist. Erg leuk programma: Metropolis, gister uitgezonden en gaat over gebruiken wereldwijd na de geboorte van een baby. Echt leuk en interessant programma. Aanrader!

Hier is het weer wat rustiger, dacht toenstraks echt even dat t begon, maar nee hoor :- ). Ik ga nog ff verder tv kijken!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

IVSH, ik was gedurende twee dagen voor mijn bevalling de slijmprop ( deel ervan) verloren en meestal begint het wel binnen twee of drie dagen daarna, dus spannend hoor!!!

Armanda, heerlijk een avond in de kroeg, ga ik ook snel doen!!!

Elke, leuk kaartje van Bram!

Heir een blije mama, Thijs kreeg dus gisteren om 23 uur zijn kv fles en heeft tot 7.30 uur non stop geslapen, yeah!! Wat een genot voor ons. Kennelijk maakt bv of kv qua verzadiging dus veel uit. Terwijl hij op mijn bv wel enorm goed aankwam dus daar lag het niet aan. Kreeg gisteren toen ik de bv oversloeg wel enorme stuwing en vannacht zat mijn shirt ook ondanks zoogcompressen helemaal onder de melk, vraag me af hoe dat gaat met afbouwen.... Ik probeer elke vier dagen een voeding af te bouwen.... Als jullie tips hebben?

Geplaatst

Yolande ik heb dus geen tips maar ik luister graag alvast mee.

Elke wat cute zeg, dat kaartje! Bijzonder dat je zus t gemaakt heeft. Had ze dat toenertijd ook voor Tess gemaakt?

Ivfsh wordt echt spannend bij jou! En maar tv kijken, haha. Ik zou als ik jou was zo veel mogelijk slapen! Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan he!

Ik zit in de bus terug. Was leuk in de kroeg! Maar ja, 1000 x vertellen dat je vader is overleden en je kindje een week daarna geboren is, is op den duur ook niet meer leuk dus prima on met de laatste bus naar huis te gaan.

Zo even kolven en dan weggooien, want heb biertje gehad en sigaretje gerookt. Maar ja, Was wel lekker weer s een keertje ;-)

Geplaatst

hee meiden!

Hier nog even een buikfoto van 40 weken :-) Geen catootje vandaag.

[ATTACH=CONFIG]3281[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3282[/ATTACH]

Geniet van jullie weekend!

Geplaatst

Ivfsh, als Catootje de eerste wil zijn in 2012 moet hij/zij op schieten!! Benbri uit het feb topic gaat binnen 24 uur bevallen!

Enne, vind dat een heel bescheiden, maar prachtige buik hebt voor 40 weken!!

Geplaatst

jeetje, gaat zij al bevallen!? Nou, ik denk niet dat ik het binnen 24 uur ga redden... tja, helaas voor catootje, wordt wrs een tweede plek dan :-)

Geplaatst

ja syl, oude tijden herleven, haha. fijn joh, zo'n skippybal! Zit er nu ook te hoppen voor de computer, eens kijken of ik catootje eruit kan hoppen :-)

Geplaatst

haha, nee, die op de bal is van gister, toen had ik het plan om nog weg te gaan, heb ik uiteindelijk niet gedaan. In die blauwe jurk woon ik trouwens bijna :-) een vd beste zwangerschapsaankopen. Moet echt niets meer hebben van broeken, behalve m'n yoga broek.

vandaag gewoon zwart hoor

Geplaatst

@Ivfsh, wat een bescheiden buikje heb jij zeg. Zou mij niet te veel zorgen maken om het "vele" vruchtwater. Als catootje er welvaren uitziet, dan kan er niet enorm veel vruchtwater aanwezig zijn.

Moet wel bekennen dat als ik jouw buik met 40 weken vergelijk met mijn buik van toen, dan zit ik in week 30 wat formaat i.p.v. week 40. Maar goed wij hebben ook wel een echt welvaren kindje gekregen (afgelopen dinsdag 3,5 week oud en de weegschaal geeft 5120 gram). Blijkbaar hebben wij de echte babyfase al overgeslagen.

Hoop voor jullie dat hij/zij toch iets kleiner is, dan kan je namelijk langzaam wennen aan het gewicht.

Heel veel succes de komende dagen. Spannend!!!

Geplaatst

Idd een mooie buik Ivfsh!!

Wij hebben hier een mannetje beneden liggen die boven in bed niet wil gaan slapen.

Ik denk dat Bram erg gevoelig is voor drukte.... We hebben vanavond mijn schoonbroer, zijn vrouw en zoontje van 2 op visite gehad en onverwacht kwamen mijn schoonouders ook langs. Bram lag beneden omdat ze voor hem kwamen.

Het was door die 2 kinderen ontzetten druk (onze Tess en hun Milan). Flink gillen en spelen, tja, dat hou je toch niet tegen...

We hebben Bram om kwart voor 9 naar bed gebracht, maar met geen mogelijkheid wil hij gaan slapen en kan alleen maar huilen. We hebben hem maar naar beneden gehaald en nu ligt hij bij Jeroen te slapen. Wat moeten we hier toch mee? :-(

Liefs Elke

Geplaatst

Elke dat hebben wij ook vaak! Met oud en nw heb ik daardoor alleen maar boven met Sera gezeten omdat ze helemaal wakker bleef, en ik haar niet nog een keer in de drukte benee wou leggen.

Omdat Sera te vroeg geboren was, moesten we erg voorzichtig zijn met prikkels.

Als er weinig bezoek is, dus alleen een ander stel, kan ze prima beneden slapen in de reiswieg, of in onze armen liggen (wakker of slapen). Maar met meer mensen laat ik haar boven en komen mensen even boven kIjken.

Voelt soms suf maar we laten haar langzaam aan meer drukte en lawaai wennen.

Vanmiddag hadden we een meisje van 17 uitgenodigd. Zij is ongewenst zwanger maar houdt het wel. Dus we lieten haar een paar rondes met ons meelopen. Vond ze wel heel leuk gelukkig!

Ik heb haar ook een superstoer donkerblauw rompertje gegeven van converse allstars. Als puber is ze natuurlijk gevoelig voor merken dus dit sloeg wel aan ;-)

Geplaatst

Thanks Armanda! iedere tip is welkom :D

En wat lief dat jullie dit gedaan hebben! Echt super! Dit zal haar misschien wel vertrouwen hebben gegeven.

Liefs Elke

Geplaatst

Goed nws!

Vannacht hebben we een half maatschepje nutrilon (maar dan van de AH) door 100 of 120 cc borstvoeding gemengd in het flesje, en... Sera heeft alles binnen gehouden!

Jeeeeh, niet gespuugd!

Ze had wel maar 80 cc op, maar toch super goed!

Nu haal ik haar net weer uit bed voor de volgende voeding en het lijkt alleen wel alsof ze een hele droge keel heeft.

Veel kreunen, hoestjes en keel schrapen. Even in de gaten houden of dat morgen weer zo is na de nutrilon toevoeging. Misschien is t gewoon toeval.

Ivfsh... Hoe is t met je?

Denk aan je!

Geplaatst

Armanda, goed zeg, ik neem aan de ( Johannes broodpitmeel) en geen nutrilon bedoeld?

Thijs kreeg er wel veel meer moeite met poepen door (. 3 dagen geen poepluier en krampjes) dus let daar ook op...

Goed van je dat je dat meisje hebt mee laten lopen!

Hier is het spugen overrgegaan doordat ik kolf en hij dus veel rustiger kan drinken uit de fles dan uit mijn borst ( ivm overproductie). Hij verslikt zich ook niet meer nu.

Geplaatst

ivfsh: echt een hele mooie buik. net wat Armanda zegt, ik ben ook nooit zover mogen komen, had graag ook een mooie voldragen buik gehad. Blijft toch een gemis en ook dat ik de geboorte niet mee heb kunnen maken door de narcose.

Yolande: wat fijn dat Thijs niet meer spuugt en dat het met de fles beter gaat.

Onze Nanne is erg verkouden aan het worden. Snotteren en een hele stem. Ze klinkt dan zo zielig met dat stemmetje.

En ze begint ook wat rode billetjes te krijgen. Zit soms zo hard te duwen, maar heeft wel goede ontlasting. Niet dik in ieder geval. Ze heeft gisteren voor het eerst een heel flesje gedronken zonder dat ik zelf nog bijgevoed heb met de borst. Dit gaan we vandaag eens proberen op de verjaardag.

Nanne ligt s'avonds ook meer wakker dan overdag. Wilt dan ook niet in haar bedje slapen. De ene keer laat ik haar huilen en valt ze wel in slaap, maar slaapt dan wel onrustig, en de andere keer als ze blijft huilen zoals gisteravond heb ik haar de eerste ronden in de draagdoek gedaan en toen heeft ze nog een uurtje geslapen en de tweede ronde hebben we haar opgehaald omdat ze al zo hees is en haar stemmetje niet nog meer wilde belasten en heeft ze 2 u uurtjes in onze armen gelegen toen wij tv zaten te kijken. Ze sliep niet maar kreeg zo wel haar rust.

Vannacht heeft ze best goed doorgeslapen. 1 keer na 5 uur wakker en de keer erna na 4 uur wakker.

Geplaatst

Yo

Nee ik bedoel de zuigelingenmelk fase 1 vd Albert Heijn.

Heb daar een half schepje van in de bv gedaan.

Ik begreep van Noor dat dat hetzelfde als johbroodpitmeel is, of heb ik t verkeerd begrepen?

Het heeft iig gewerkt! ;-)

Slim om de druk er af te kolven trouwens.

Jessie

Het klinkt alsof jullie steeds meer je weg vinden met Nanne!

Heerlijk toch, om haar lekker vast te houden en dat ze dan niet huilt

Geplaatst

hee meiden,

e

r zijn er inderdaad behoorlijk wat die eerder zijn bevallen hier. Kan me helemaal voorstellen dat het gek is dat je 40 weken buik niet hebt meegemaakt en vooral ook dat je er misschien mentaal nog niet helemaal op voorbereid was. Ik heb eigenlijk sinds kerst het idee dat we echt alles helemaal 'klaar' hebben. En dan niet alleen de spulletjes, maar ook ons hoofd. eerder was natuurlijk helemaal prima geweest, maar het is natuurlijk toch een proces van ernaar toe leven en als die voorbereidingstijd opeens korter is, moet je toch een knop omzetten. Zeker als dat weken korter is.

Ik vind het in elk geval echt bijzonder al jullie verhalen telkens te lezen, jullie gaan echt n goede vraagbaak zijn voor me :-)

Hier weer een vreselijk brakke nacht gehad. Hebben nu afgesproken om te gaan lunchen met vrienden en dan vanmiddag nog even lekker dutten.

Geniet van jullie zondagmiddag!

Geplaatst

Armanda, die johannesbroodpitmeel is geen zuigelingenmelk maar nutriton van nutrilon. Het is echt puur tegen spugen.

Het is gewoon een verdikkingsmiddel. Ik denk dat jij het verkeerde gebruikt hebt. Dus kijk het maar even goed na want ik denk niet dat het heel erg goed is om zuigelingenmelk bij de borstvoeding te mengen.

Geplaatst

armanda, ja dat johannesbroodpitmeel is speciaal tegen spugende baby's maar idd daar krijgt je kindje verstopping van. Ik heb geen bv en gebruik omneo, dat is tegen spugen en krampjes. maar dat johannes broodpitmeel, schijnt wel goed te helpen.

ivfsh, wachten duurt lang he? en mooi bescheiden buikje!

hoe is het met de ander mama's? al helemaal gewent aan het mama zijn? en de broertje(s) en zusje(s) Julian vind milan geweldig.. hij wil overal bij zijn en doet mij ook na nu, als ik door de kamer loop met Milan dan loopt hij ook door de kamer met zijn beer, hij wil hem ook een fles geven en als hij huilt doet hij hem na.. hahah zooo grappig! Kortom, net alsof het hier nooit anders is geweest.. genieten dus.

meneertje krijgt zo eten, wordt al beetje wakker. dus ik ga erweer vandoor..

liefsss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden