Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Yolande; jouw angst voor de echo herken ik! Ik had vandaag de echo en was zo ontzettend zenuwachtig, vooral vanwege de slechte berichten hier de afgelopen dagen. Met bibberende knieën ging ik in de stoel liggen en gelukkig zagen we dat alles goed was, zo'n dubbel gevoel. Blij omdat het bij ons goed is, maar ook realiserend dat een aantal meiden hier een groot verdriet te verwerken hebben. Lieve meiden, ik denk aan jullie!

Gefeliciteerd met je mooie echo!

Liefs Elke

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfff, op pagina 23 gevonden!

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Caro- Lin: 18 april, 1e kindje na 3 miskramen

Angelique: 18 april, 1e kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Eerste echo:

Hope: 5 april

Zara: 18 april

Yolande: 19 april

Kyra: 20 april

Francis: 27 april

Jessie:29 april

Noor:

Elke: 3 mei

Caro- Lin: 3 mei

Poezebeest: 5 mei

Hoopvol: 9 mei

Angelique: 9 mei

Armanda: 11 mei

Dees:17 mei

Tweede echo:

Hope: 7 april

Zara: 26 april

Yolande: 6 mei

Kyra: 9 mei

Jessie: 13 Mei

Derde echo:

Hope: 21 april

Vierde echo:

Hope: 2 mei

Datum 12 weken grens:

Hope: 22 mei

Armanda: 10 juni

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Kyra: 09 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Noor: 18 december

Hoopvol: 22 december

Elke: 23 december

Caro- Lin: 24 december

Angelique: 25 december

Armanda: 26 december

Dees: 30 december

Geplaatst

Zwanger getest op:

Eerste echo:

Noor:

Tweede echo:

Elke: 17 mei

Derde echo:

Vierde echo:

Datum 12 weken grens:

Uitgerekend op:

Ik heb de datum van de 2de echo er even bijgezet :-D

Geplaatst

YOLANDE, heel veel succes bij de echo morgen. Kan me heel goed voorstellen dat je nog zenuwachtiger bent na alle nare berichten. Mijn duimen draaien voor je en ik hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen.

POEZEBEEST, wat ontzettend fijn dat je een goede echo had vandaag. Wat een opluchting zeg dat je een mooi kloppend hartje zag. Geniet van de mooie foto's.

ZARA, LIEK, CARO-LIN, HOOPVOL, meiden ik denk aan jullie en ik hoop dat jullie grote wens snel vervuld mag worden.

Vandaag de hele dag afwisselend misselijk geweest en honger gehad (en na wat eten weer misselijk geworden). Hopelijk voel ik me morgen weer wat beter.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Hey Yolande, het gaat volgens mij wel goed met mij. Haha, ja klinkt suf, maar ja, ik weet het gewoon niet.

Ik maak me niet zo'n zorgen meer om het bruine bloed en het slijm. Tuurlijk, ik had het liever niet, maar het hoeft helemaal niets te betekenen.

Ik heb nog wel buikkrampen maar dat komt ook vaak voor, hoeft ook niet erg te zijn.

Verder heb ik eigenlijk niets. Heel soms effe moe of soms effe misselijk of soms effe sterk reukvermogen, maar eigenlijk heb ik zo goed als nergens last van.

Trouwens, iemand anders zei dat ook, ik heb wel heel erg vet haar! Heb normaal veel meer krullen en moet nu echt elke dag mijn haar wassen. Mijn huid (gezicht vooral) is ook echt vet geworden! Maar ja, I don't care. Zolang ik maar a.s. woens een kloppend hartje zie!

Oh ja, ik heb gister mijn bloeduitslag van vorige week gekregen. Ik word er niet heel wijs van, maar volgens mij zit het goed.

Ik was gister 6,2 weken dus vorige week toen ik hcg liet prikken was ik 5,2 wken dus volgens mij is mijn score 925 prima.

Hoe is het met jou verder? Hoop dat je goed kan slapen, morgen je echo he!? Spannend joh, komt vast goed.

Kyra wat naar dat je de hele dag last hebt gehad van je misselijkheid! Ben je ook misselijk van fruit enzo, of lukt dat ook niet...

Geplaatst

Kyra, vervelend zo misselijk! Hoop dat t snel beter wordt!!

Dank voor de succeswensen.

Armanda, fijn dat je naar omstandigheden goed en redelijk positief voelt. Nog even en voor je het weet heb je ook de echo!!

Zara, veel sterkte morgen!!!! Denk aan je.

X yolande

Geplaatst

@Yolande; de gyn meette 17 mm, loopt 1 dag voor, maar ze zei er wel bij dat het nog zo klein is dat goed meten moeilijk is en het een mm meer of minder kan zijn. Bij deze termijn mag het 4 dagen voor of achter lopen, dus was allemaal goed. Jij heel veel succes met de echo morgen en zodra je ziet dat het goed is, ook van gaan genieten, het is zo bijzonder! ik duim in ieder geval voor je!

@Armanda; aan mijn haren merk ik nog niets, maar qua huid lijk ik wel weer een puber met puistjes die zomaar tevoorschijn komen :-s

Gebruiken jullie trouwens een hogere zonnebrandfactor tegen zwangerschapsmasker en zo ja, hoe hoog? En hebben jullie het met vlagen ook zo ontzettend koud? Ik heb het vanavond al de hele tijd super koud, brrrr.

Geplaatst

Yolande, heel veel succes morgen met je echo!

Poezebeest, gefeliciteerd meid! Wat een opluchting.

Vandaag een @#$dag gehad. Moest even naar de stad en zag alleen maar babykleertjes, babysokjes, babyshampoo. Ben huilend naar huis gegaan. Zit nu nog steeds niet goed in mijn vel.

Morgen ontzettend drukke en belangrijke dag. Voor de geïnteresseerden staat mijn verslag bij de pauzemeisjes.

Ga nu proberen te slapen want dat is er gisteren niet van gekomen.

Geplaatst

Zara; heel veel sterkte met wat er de komende dagen gaat gebeuren. Ik heb zojuist even bijgelezen bij de pauze-meisjes en ik ben er gewoon helemaal stil van. Kan niet echt de juiste woorden vinden en ookal ken ik je helemaal niet in het echte leven, ik denk in ieder geval aan je!

Geplaatst

Dank zara!

Heb net je verhaal bij de pauzemeisjes gelezen... Snap heel goed dat je nu alles onderzocht wilt hebben en desnoods in beide ziekenhuizen als ik het goed begrijp?!

Hopelijk kan je man mee. Heel veel sterkte!!

Hier slechte nacht achter de rug, ben op van de zenuwen en ga heel erg malen. Ik ben al paar weken niet meer misselijk en ben alleen wat moe 's avonds.. Dan ga ik dus denken dat het niet goed is en dan denk weer dat het wel goed is... Pfff , nu zou ik tot 8 uur kunnen slapen maar ik vat gewoon geen slaap meer.

Nou ja hierna hoe dan ook een weekend om bij te komen. Als alles goed is wil ik het zondag aan mijn opa en oma vertellen die nog leven.

Nou meiden, ik zal na vijf uur van me laten horen.

Geplaatst

Ooooh Yolande spannend joh, ik herken t zo.

Je wilt gewoon graag kwaaltjes om je zekerder te voelen.

Ookal zegt dat ook niet alles.

En als je t hebt, zoals Hope en Kyra vaak zo heftig misselijk enzo zijn, is dat natuurlijk ook niet alles.

We zijn met zn allen zo onzeker dat het eigenlijk nooit goed is. Tenmjnste zo voelt t voor mij. Heb ook haast geen kwaaltjes maar twijfel dan weer of ik nog wel zwanger ben.

Nogmaals sterkte vndg!!

Zara, wat confronterend, alle kids om je heen en kinderkleertjes enzo.

Geplaatst

Huh? Mijn bericht stopte ineens en kan er niet meer bij vanaf mijn iPhone. Zara ik wou nog zeggen dat ik t herken en onwijs met je meeleef.

Noor, hoe is t eigenlijk met jou meis?

Moest even aan je denken.

Geplaatst

YOLANDE, heel veel succes vandaag. Het gaat vast allemaal goed komen. En bij mijn eerste zwangerschap had ik ook alleen een klein beetje last van vermoeidheid en verder niets en dat is ook allemaal goed gekomen. Nogmaals heel veel succes en sterkte met wachten.

ZARA, meis een hele dikke knuffel voor jou. Het is ook zo confronterend allemaal. Hopelijk heb je vannacht een klein beetje kunnen slapen.

Ik heb ook even je verhaal gelezen en hopelijk lukt het vandaag allemaal en is je man erbij. Heel veel sterkte gewenst.

HOPE, je denkt als je leest wat ik doe: hoe doet ze dat? Tja gewoon doen hè, maar... je moet niet kijken naar hoe mijn huis er op dit moment uit ziet, want daar heb ik even de energie niet voor. De badkamer moet nodig gedaan worden en er liggen twee manden met strijkwerk op me te wachten, dus echt niet alles is hier perfect hoor.

Hoe is het nu met jou? Voel je je vandaag weer goed of juist niet?

Jeetje jouw collega's en werkgever zijn ook niet echt collegiaal. Wat erg dat je nog steeds niets van ze hebt gehoord. Over ziek uit dienst gaan; hierbij de link van het UWV over ziektewetuitkeringen: http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of-zwanger/ziektewetuitkering/index.aspx

POEZEBEEST, vervelend dat je je nog steeds niet beter voelt, maar hopelijk voel je je over een paar weekjes weer beter.

ELKE, hoe is het met je?

DEES, hoe is het met jou? Is de misselijkheid al wat minder aan het worden? Wel fijn dat je een goede echo hebt gehad en nu op naar de volgende echo met een mooi kloppend hartje.

SANDRA, ik had er al eens meer van gehoord van dat syndroom. Het lijkt me wel heftig te weten dat Amy eigenlijk een tweelingbroertje of zusje heeft gehad. Nogmaals heel fijn dat het nu spontaan gelukt is. Hoe is het nu met de buikkrampen? Is het al minder geworden?

JESSIE, hoe is het met je? Ben je al terug van vakantie en is het leuk geweest?

FRANCIS en NOOR, hoe is het met jullie?

ARMANDA, dat van je haar herken ik wel, alleen zijn het bij mij de krullen die aan het verdwijnen zijn en daarom denk ik dat we een meisje krijgen hahahaha. Was namelijk bij mijn dochter ook het geval dat mijn haren echt niet zaten tijdens de zwangerschap (zij heeft hele mooie krullen), terwijl bij mijn zoontje mijn haren echt heel goed zaten (en hij heeft lekker steil haar). Ik had gisteren bij alles dat ik misselijk werd, zelfs bij het drinken van een kopje thee. Alleen water drinken ging gisteravond goed. Gelukkig was dit de eerste keer dat ik echt de hele dag misselijk was.

Het lijkt vandaag beter te gaan met de misselijkheid. Ik heb net lekker een broodje gegeten en met kleine slokjes mijn yokidrink gedronken en ik ben gelukkig niet misselijk geworden, dus ik heb goede hoop.

Verder gisteren voor het eerst een broek aan die niet lekker zat. Gelukkig ging het met de knoop open nog redelijk, dus ik denk dat ik de positiebroeken ook zo langzamerhand wel weer tevoorschijn mag halen.

Ga even een doek en de stofzuiger door het huis halen, want ohohohoh dat is hard nodig.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Zwanger getest op:

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Eerste echo:

Noor:

Kelebek: 11 mei

Tweede echo:

Derde echo:

Vierde echo:

Datum 12 weken grens:

Kelebek: 13 juni? :)

Uitgerekend op:

Kelebek 29 december

Ik heb mijn data ook even op de lijst gezet. Heeel spannend, tot nu toe heb ik een goed gevoel ik moet alleen geen nare berichten lezen dan gaan er weer een helemaal rampenscenario's door mij heen :(::(.

Als ik het lijste bekijk iedereen is echt achter elkaar uitgerekend, ben benieuwd of dat straks daadwerkelijk ook zo gaat gebeuren :):):toppie:

Probeer zoveel mogelijk positief te blijven............. Armanda nog paar dagen meid Kan niet wachten............

Geplaatst

Zwanger getest op:

[/color]Hope: 27 maart, eerste kindje

Sandra: 6 april, 2e kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje[/font]

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Eerste echo:

Noor:

Kelebek: 11 mei

Sandra: 16 mei

Tweede echo:

Sandra: 6 juni

Derde echo:

Vierde echo:

Datum 12 weken grens:

Sandra: 3 juni

Kelebek: 13 juni? :)

Uitgerekend op:

Sandra: 16 december

Kelebek 29 december

als het goed is staan mijn datums er nu ook tussen

hier vandaag weer lekker misselijk en overgeven

moe en duizelig

ach dan voel ik me het weekend vast weer goed haha

nu dus rustig aan doen en veel op de bank hangen, moet vanmiddag/vanavond nog wel werken

hoop dat het dan beter gaat

buikkramp is echt met vlagen komt en gaat

Geplaatst

Lieve lieve Zara,

Ik ben even een paar dagen weggeweest en toen ik gisterochtend even keek, zag ik jouw verschrikkelijke nieuws! Ik werd er helemaal fysiek niet goed van, ik had dit helemaal niet zien aankomen... het ging zo goed! Helaas kon ik niets terugschrijven omdat ik het vliegtuig moest halen en ik kan niet even vlug vlug 1 regeltje schrijven, dat zou erg ongepast zijn. Sorry dus dat mijn reactie daarom iets langer duurde vrouwke. Ik ben de hele terugweg verdrietig geweest en ook vanochtend werd ik wakker en weet je meteen dat er iets is wat niet goed is. En ik kan het gewoon niet geloven, maar die vreselijke woorden stonden er echt.

Ik ken je niet, maar zo voelt het wel en ik kan je niet vertellen hoe ontzettend erg ik het voor je vind. Arm arm prulleke waarom nou?!! Daar sta je weer met lege handen te kijken. Het is zó vreselijk oneerlijk!!! Ach lieverd wat zul je daar gelegen hebben. De gyn bleef vast en zeker te lang stil en toen....... kreeg je dat rotnieuws? Ach meisie toch...... Je schrijft hier dat je ergens anders nog wat geschreven hebt, dat ga ik zo lezen dus vergeef me dat ik nog niet alle details weet.

Maandag de curettage…. goed dat het niet lang hoeft te duren. Dit zal vast ook niet lekker voelen zo. Je hebt er al eerder een gehad toch… voelde jij je ook zo ellendig de avond er voor? Ik herinner mij die nacht als een van de zwartste die ik mij kan herinneren. Zo intens verdrietig. Daar gaat je droom. Oh ik ben er gewoon kwaad om Zara, dit had gewoon goed moeten gaan.

Waarom waarom waarom?!!!!! Dat is wat ik de hele tijd denk. Je bent altijd zo lief voor iedereen en denkt aan alles en iedereen. Niet te bevatten.

Arme ziel kon ik maar iets voor je doen. Maar ja, wat kan ik doen. Een cadeautje voor je kopen, een rondje met je lopen… er is toch niets maar dan ook niets dat deze pijn kan verzachten. Bah!!! Jij moet dit allemaal weer helemaal alleen ondergaan en ook al heb je gelukkig een hopelijk lieve man, het is toch jouw buik die straks weer leeg is. Arme jij…

Lieve Zara ik leef ontzettend met je mee, denk er de hele dag aan. Je hebt er niets aan, dat realiseer ik me goed. Ik wens je ontzettend veel kracht en doorzettingsvermogen toe.

tot later.

Dikke pakkerd

Noor

Geplaatst

Oh nee, ik lees dat er nog meer rotnieuws is......... Lieke.... pffffffffffff

Ook voor jou vind ik het heel erg. Ik wens je heel veel sterkte toe om dit te verwerken.

De andere dames: het bericht van Zara en nu ook Lieke heeft me erg aangegrepen en ik ben even niet in de stemming om aan jullie allemaal wat te schrijven. Ik zal het later vandaag of anders morgen doen want ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen. Maar ik voel me nu gewoon een beetje rot.

Stom vind ik het!

Groetjes

Noor

Geplaatst

YOLANDE, meid wat heerlijk dat de echo goed was. En die tranen, ik kan het me zo goed voorstellen. Geniet ervan, ondanks de verdrietige berichten hier.

Liefs van Kyra

Geplaatst

He wat fijn Yolande, jij hebt gelukkig goed nieuws!!! Ik ben heel blij voor jullie, want je ziet maar, niets is vanzelfsprekend!

Ga er maar extra hard van genieten meid!! Het is je heel erg gegund!!!

En goed nieuws is ook goed voor ons, want dat geeft de burger moed!

Geniet van je weekend, zal wel lukken nu!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Yolanda helemaal top meid, laat maar gaan hoor die tranen hoort er allemaal bij.

Wie van jullie heeft al een buikje? Ik word gek, als ik een beetje wat eet heb ik zo een opgezet buik, ik weet niet of het lukt om 12 weken mijn buikje te verbergen, en in sommige

broeken pas ik sóchtends wel in maar tegen de avond moet de knoop echt los en zodra ik thuis ben doe ik lekker mijn pyama aan.. :):):)

Ogh ja wie heeft zich al gemeld bij moeders voor moeders? Ik wil het graag doen, ga mijn direct na de echo aanmelden, kijken of ik in aanmerking kom, omdat ik schildklierpatient ben slik ik thyrax dus weet niet of het kan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden