Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oooooow lieve Jessie, wat een dramaaaaaa! I know, ik ben zelf rugpatient door een auto ongeluk, en eens in het jaar ook door mijn rug, en 1 week niets kunnen, 2e week beter met fysio. Maar wel met pijnstillers...Probeer toch, hoe moeilijkhet is een klein beetje te bewegen, als je dat niet doet wordt je stijver en stijver en heb je straks ook nog eens last van je nek en schouders, misschien zelfs bekken. En warmtepleisters van hansaplast? Dat houdt je spieren warm, of tijgerbalsem. En uitgebreid douchen onder een warme straal. Ik hoop dat het morgen weer een beetje beter gaat.

Maar, wat een gave doop! Klinkt heel mooi, zo in het bos! Heel bijzonder, en ook heel bijzonder dat jouw zus hetzelfde heeft meegemaakt! Heb je veel steun aan haar? Nou meis, veel sterkte!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jessie mss moet je ff naar de huisarts of fysio

ík heb vorig jaar 4 keer de tussenrugwervel er tussen uit gehad

kon dan ook niks anders dan pijn lijden

de fysio kon hem met geweld weer op plek drukken waarna de pijn direkt zo goed als over was

Geplaatst

Oooooohhhhh dat klinkt echt heel erg jessie! Jeetje.

En toch doorgezet voor je zus en de tweeling. Wat bijzonder zeg, ook zij met icsi 4 zwanger!

Shit dat je ook echt op bed moet liggen. Nix an!

Heb je wel een ventilator ofzo? Het is niet zo heet meer, maar toch.

Nou sterkte meis!!! Xxx Armanda

Ps Hier gaat t vndg goed maar gister weeeeer ziek gemeld door migraine. Mijn pa had maandag zijn eerste chemo en ik was er echt gedtressed van. Deze soort zou nauwelijks bijwerkingen moeten hbbn maar hij hangt steeds boven toilet, echt heel erg. Mijn mam is er natuurlijk ook emo door. Maar hij is dapper en als hij maar even goed is, gaat ie werken! Maandag ga ik mee naar zn tweede chemo. Moet ik wel oppassen daar en nix aanraken. Is heel gevaarlijk voor een zwangere.

Maar t gaat met mij wel goed verder nu. Iets minder zere borsten nu.

Geplaatst

Vol van de zenuwen vandaag naar de pretecho, ook omdat ik 18/4 zwanger ben, en nog niet de 20 wekenecho heb gehad. Het was zo'n leuk mens!!! We hebben 60 minuten lang de echo gehad. Ik moest echt huilen van geluk!!!!! Alles goed. Kindje ligt nu in een stuit. Hoofdje rechts van mijn navel, beentjes omlaag, voetjes op mijn blaas te trappelen. IK MOET ZOVEEL PLASSEN!! hahahahahaha. Een mooi hartje gezie, 2 boezems, 2 kamers. Een maagje dat steeds voller werd van het vruchtwater, en het blaasje ook. De nieren werken dus super!!!! 10 vingertjes, 10 teenjtes, geen klomvoetjes, dijbeentje opgemeten en het buikje. Ons kindje kwam op 17 weken en 6 dagen. Dus 5 dagen kleiner. En dat is perfect, want dat is precies binnen de curve! Je mag 12 dagen verschil hebben, en geen baby is na 17 weken hetzelfde qua lengte. De een heeft lange benen en een klein buikje, de ander andersom. Het is ook een hele geruststellig dat we inderdaad mooie organen zagen, het zat allemaal op de goede plek, en deed het prima!! Het gezichtje is ook heel gaaf, dus zoals het nu kon zien geen hazelip. Dus, we gaan nu redelijk gerust naar de 20 wekenecho over 2 weken. En dan????? Wat wordt het?????????????

WE KRIJGEN EEN ZOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :laugh: :happydance::clap2: :happy10: :toppie:

We zijn zoooooo gelukkig!! Er valt ook een last van ons af! En qua namen: zoals ik al zei: de 2e naam vernoemd, de 1e naam Europees. En onze wil/keuze is wet. Dus so be it! En we gaan het rustig mijn schoonouders vertellen, en het komt wel goed. Daar hou ik me aan vast. Ik lach nu de hele tijd afgewisseld met tranen in mijn ogen van geluk. Zo keihard geknokt en gevochten voor een heel mooi wondertje, en we hebben zoveel geluk, en zijn gezegend dat we zwanger mochten worden en zijn van een mooi kindje!!

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Kyra: 29 juni (3e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Armanda: 5 juli 16.00 uur eerste gewone controle

Elke: 5 juli pret echo met geslachtsbepaling!!!

Hope: 13 juli 20 wekenecho

Elke 13 juli (3x bij de vk)

Kelebek: 13 juli, 2e keer bij VK

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Kelebek: 11 augustus internist

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Dees: 31 december

Geplaatst

Sandra: 19 juli, 3e x vk

Uitgerekend op:

Dees: 31 december

nog ff een datum bij gevoegd van de volgende afspraak bij de verloskundige

geloof dat ik gisteren de baby 2 keer gevoeld heb maar weet niet zeker

wel erg vroeg maar ze zeggen dat het bij de 2e vaak beter en sneller te voelen is

verder voel ik me aardig goed wel veel en snel moe en harde borsten, ze zijn niet echt gegroeid maar voelen veel harder

ook regelmatig hoofdpijn en begin pijn onder in de rug te krijgen van die steken

hope van harte met jullie goede echo, en een jongentje je kan dus nu helemaal los gaan in de winkels hihi

veel plezier

Geplaatst

Hopee wat superrrr dat de echo heel mooi was nou het eerste geslacht is bekend??? Wie volgttt???? :):):):)

Vandaag 14 weken, voel mij veel energieker en veel blijer geniet van mijn zwangerschap

Armanda goed uitkijken meid in het ziekenhuis

Geplaatst

Heb je een voorgevoel van wat het kan zijn?? Mijn gevoel zegt meisje, maar vriendinnen zeggen dat kan komen omdat je al een dochter hebt, dus ben benieuwd :):),)

Geplaatst

hope.. joepie! een jongen whoehoeoeoeoe!

wij gaan in week 30 voor de echo.. als ik nog zo lang kan wachten!

liefss

Geplaatst

Oh, grappig hè zo'n voorgevoel. Ik dacht altijd dat ik jongens zou krijgen ( heb 3 broertjes waar ik erg close mee ben), maar sinds de dag dat ik testte had ik een heel sterk gevoel dat het een meisje is.... Spannend... Het maakt ons echt totaal niet uit, we hebben helemaal geen voorkeur. Jij wel? Ik hoop vooral zo dat het gezond is hoe cliché het ook klinkt....!

Geplaatst

Hehe ja gevoelens, nee heb geen voorkeur ze zijn beide welkom 4 jaar gewacht voor nog een zwangerschap, net wat je zegt als het maar gezond is

Dees dat soo joh hihi moet nog 6 wk wachten

Geplaatst

Hihi Sandra, inderdaad nu lees ik het pas goed.... Laten we het maar houden op warrigheid door de zwangerschap. Dat is trouwens de kwaal waar ik echt veel last van heb. Ik vergeet continu van alles, bijv wat mijn collega's in hun koffie hebben, terwijl ik dat al tijden wist... Heel vaag. Of dan zoek ik mijn sleutels terwijl ik ze al in mijn hand heb. Tijd terug trok ik per ongeluk zelfs twee bh's over elkaar aan en lag mijn man in een deuk toen ik de badkamer binnenkwam.... Hahahaha LOL.....Hebben jullie nog leuke anecdotes of ben ik de enige?!

Geplaatst

ja yolande ik had het kuipje boter in de kast gelegd en miin beurs in de koelkast

hope wat geweldig een goede echo en een jongetje. gefeliciteerd meid

met mijn rug gaat het iedere dag beter. ben weer wat mobiel. maar nu ben ik super verkouden. heb ook veel last van mijn rechterkaak. dit had ik een paar jaar geleden ook en toen had ik een flinke ontstekIng ik moet dan een foto laten maken maar ik durf niet en heb dus nog niet gebeld. ik wprdt echt gek vam mezelf met al mijn kwaaltjes.

beneden zojn mannen nu de voegen van de vloer aan het kappen zodat die opnieuw gevoegd kunnen worden dus zit weer gevangen op de slaapkamer

Geplaatst

Nee Yolande, heb ik ook hahaha! Maar meer met soms pijnlijke versprekingen. Zoals: iemand vertelde dat ze bij een snackbar werkt, en dat er veel militairen kwamen. Ik zei: oja, daar is een basis he? En ik wilde de naam van die basis noemen, maar ik zei per ongeluk kamp Amersfoort......oef,stom! Maar ik moest zoooo lachen. Verder ook wel eens gezegd: met Pasen komen we 1e kerstdag ipv we komen eerste paasdag. Of een combi maken van een vloer en plafond: plavoer! Dat soort dingen dus, haha!

Jessie, goed te horen dat het beter met jouw rug gaat. Alleen shit dat je nu weer verkouden bent! Pffff! Mijn verloskundige zei dat je heel weinig weerstand hebt als je zwanger bent en veel vatbaarder bent voor alles. Veel beterschap, en hopelijk komt die pijnlijke kaak door de verkoudheid!

Gisteren echt een topdag gehad! Ben gelijk, ondanks de pijn in mijn bekken, naar de stad gerend, en een jongenspakje gekocht! En gelijk hydrofiele luiers, monddoekjes, washandjes, sokjes, hahaha! En 's avonds kwam mijn familie naar de mooie foto's kijken. We hebben ook een dvd laten branden. Een echofilm van 42 minuten, in 2d en 3d, en in kleur! Je hoorde ook de hartslag, en hoe alles werd opgemeten, eigenlijk de hele wecho op film, hoe cool is dat? Mijn ouders waren zo verrast, ze vonden het geweldig. Vannacht ook lekker geslapen tot 04:00 moest plassen, en daarna begon ik na te denken over de bevalling en gelijk de angst voor te bevallen kwam omhoog. Ik zie er erg tegenop!! Hoe denken jullie erover?

Anyway, morgen gaan we naar babydump, effe koekeloeren daar. Heb er zin in!! Verder snak in naar de zon en de warmte! Wij zijn echte zonaanbidders, maar helaas dit jaar niet op zomervakantie. Ik mis het wel heel erg, maar volgend jaar lekker 3 weken Griekenland. Hebben jullie nog plannen voor jet weekend?

Hoe gaat het met de rest vd meiden?

Geplaatst

haha ja sorry week 30 dat is de week van 24 juli.. dus dan 17 en half weken zwanger.

moet met 16 wk nog naar de vk, miss kan ze er ook al wat van maken..

morgen gaan wij naar de prenatal, babypander, babydump, gardo en babyplanet;) haha zitten allemaal dicht bijelkaar,, of eigenlijk naast elkaar.

even kijken voor een kamertje.. we hebben ook al heeeel veel spullen natuurlijk van julian. alle hyvdrofile luiers stuk of 40, en washandjes enzo. zalfjes en allemaal van die kleine dingen.. navelbandjes nooit gebruikt, we hebben een tummytub en een bad, de tummy wilde julian wel in, voelde veiliger denk ik want hij heeft ook tot 6 maand ingebakerd geslapen. (ziekenhuis ondekt dat hij dan opeens rustig is) ahoewel ik dat absoluut niet leuk vond om te zien maar het heeft ons echt geholpen.

vandaag weer een mega vermoeide dag, voel me niet misselijk ofzo alleen gewoon heel moe. mocht vandaag ook mijn vitamine b12 spuit hebben dus hopen dat het van het weekend beetje gaat helpen.

Dees:19 juli 3de x vk

Sandra: 19 juli, 3e x vk

Uitgerekend op:

Dees: 31 december, 2e kindje

nou ook even het lijstje weer aangevuld..

nu een snelle douche en dan nog even rustig op de bank zitten voor mijn zoon wakker wordt.

liefss

Geplaatst

yolande ik heb ook dat ik de dingen snel vergeet, loop dan naar boven om iets te pakken en kom weer beneden met lege handen zodat ik weer opnieuw de trap op kan ed

dees waar zit de babypander dan of is dat die design winkel tussen de prenatal en babydump?

weet jij trouwens ook hoelang gardo nog open blijft want die gaat sluiten

Geplaatst

@ sandra;

ja dat klopt dat is de winkel tussen de prenatal en de babydump.. jij komt ergens uit drente? hoogeveen is ook ergens een babywinkel toch?

geen idee.. hoop dat ik het morgen je kan vertellen, we gaan kamertjes kijken en misschien zijn er wel mooie kortingen? sla je slag hahaha!

wij gaan trouwens 23 juli naar derek ogilvie! echt spannend..

liefss

Geplaatst

Ik heb mijn tanden gepoetst met dagcreme....

Vandaag echo gehad. Kleine pup deed het goed.

Mijn bloeddruk was 155/70, stress begint duidelijk toe te slaan.

had vandaag een invalarts die dan zegt dat ik me niet druk moet maken, maar dat is een heel stuk makkelijker gezegd dan gedaan.

ik kan niet op commando ontspannen en weer onbezorgd zwanger zijn.

Ben er zelfs verdrietig van, want er wordt me nu iets kwalijk genomen waar ik niets aan kan doen....

ga gelukkig wel komende week even er tussen uit. Ik hoop dat me goed doet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden