Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heej dames,

Iedereen bedankt voor de lieve en enthousiaste reacties! En dat shoppen komt helemaal goed Yolande ;-)

Heb nogmaals geprobeerd een foto van onze zoon te uploaden en het is gelukt!

[ATTACH=CONFIG]1668[/ATTACH]

Liefs Elke

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Elke, wat leuk dat je een zoon gaat krijgen. Het is echt leuk om een zoon en een dochter te hebben, want ze zijn zo lekker verschillend.

Gefeliciteerd met de mooie echo.

Wat grappig dat je er zo naast zat met je voorgevoel. En nu natuurlijk lekker SHOPPEN!!!

Groetjes Kyra

Geplaatst

Elke, een zoon!! Wat gaaf! Congrats meis!

Peettante, wat geweldig!!

Hope, last van je bekken, en elke 5 min plassen... Pff. Hoop dat je niet te veel pijn hebt.

Hier alles ok. Met mn pa ging t redelijk.

Geplaatst

Jaaaaaa Elke, een zoon!! Wat geweldig, een dochter en een zoon!!!!! Gefeliciteerd meis!

Armanda, gewoon rustig aan doen, volgende week naar bekkentherapeute. Is jouw papa nu weer zo ziek, of gaat het beter deze keer? Ik vind hem nu al een held!! Iedereen die ooit met deze f*cking klote ziekte te maken krijgt is een held!! Hoe gaat het met jou??

Dees, hahaha, wilde het ook zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo graag weten!! Nu ik het weet, is er een soort rust over me heen gekomen, wat betreft met mijn schoonouders, en de naam, en babykamer.

Hey Jose, vind het ook leuk dat je af en toe komt buurten! Ik lees ook altijd met jullie topic mee, van harte meid, over de helft!!! Hoe gaat ie?

Oja, heb ZO VREEMD gedroomd, ieeuw! Ik droomde dat ik sex had met mijn man. Maar het dekbed hadden we terug geslagen, dus we lagen niet onder het dekbed. Toen ik keek ik naar links, en ineens lag het dekbed in een soort van krul, en onder die krul waren allemaal bijen!! Ik schreeuwde: kijk 60 duizend bijen, we stonden op en al die bijen vlogen in het rond, en begonnen te steken in mijn vingers, iiiiiieeeeehhhhh!!!!!! hahahahaha! Heeeeel vreemd!

Geplaatst

Elke, GEFELICITEERD, EEN ZOON. WAt geweldig zeg. Nu kun je echt inkopen gaan doen.

Hope, dat is inderdaad een hele vreemde droom haha. En wat vervelend van je bekken.

Ik ben hier nog steeds thuis met mijn rug en verkoudheid. Die verkoudheid wil maar niet overgaan.

Ik twijfel of ik dit weekend al zal gaan werken. Ik heb nog wel een zeurende last van mijn rug maar ben verder wel weer mobiel.

Ik vind het zo rot voor mijn collega's om zolang ziek thuis te blijven, maar van de andere kan heb ik nog wel last.

Ik weet het even niet. Wat zouden jullie doen?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Af en toe even spieken hoe het met jullie gaat hoor!

Nou Hope toch..... jou blijft werkelijk niets maar dan ook niets bespaard zeg! Hoe is het mogelijk. Ik heb nog nooit iemand gehoord die zo veel zwangerschapskwalen heeft als jij. Echt bizar. Gelukkig treft het jou en niet iemand anders want een normaal mens had inmiddels toch wel knettergek geworden. En dan nog dat gedoe met die naam. Pffff! Sterkte hoor lieverd!!

Jessie: blijf jij nou gewoon even je gemak houden!! Echt doen hoor, je moet niet met je lichaam spotten als je zwanger bent. Gewoon rust houden. De collega's redden zich heus wel, niemand is onmisbaar.

Elke: van harte gefeliciteerd vrouwke! Wat leuk een zoon.

Armanda meiske hoe maak je het? Ik lees je berichtjes wel hoor en vaak denk ik: Armanda! hou je gemak! Maar ja het zal wel de aard van het beesie zijn.

Ik denk veel aan je hoor. Is je pa nog erg misselijk?

Yolanda: jij flierefluitert er lekker doorheen is het niet?! Fijn meid!

Kyra met jou ook alles goed? Kan ff niet terugbladeren tydens het typen.

Ook de groetjes aan Kelebek Dees en Sandra en wie ik verder nog ben vergeten.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Jessie, ik ben heeeeel makkelijk geworden tijdens mijn zwangerschap. Je hebt al zooooo hard moeten werken om zwanger te worden. Nu moet je lijf nog harder werken om het wondertje te laten groeien. En als jij een zeurende pijn in je rug hebt, zou ik lekker thuisblijven. Je lijf en je kindje gaat nu voor alles... Bovendien heb ik in de afgelopen 4 jaar 4x een zure les meegemaakt dat je collega's echt niet je vriendinnen zijn, maar hey, dat is in mijn geval hoor. Ik zou zeggen, luister naar je gevoel! Trouwens erg vervelend dat die verkoudheid niet wil overgaan zeg! Hoop dat er snel verbetering in zit!

Geplaatst

nou dames, net even met de vk gebeld heb ontzettend veel rugpijn, pijn in mijn liezen en buikpijn.. dacht laat ik even bellen..

moest dus even mijn urine bij de huisarts inleveren(dichtste bij) en heb dus een fikse blaasontsteking, bandenpijn en ik moet rustig aan doen! sjeempie ik ben nog maar 14,5 weken.. en nu al rustig aan doen?

Heb medicijnen gekregen die best lekker zijn hahaha! heb gelijk maar 1 genomen.

ga nu even snel een maaltijd in elkaar flansen en dan op de bank.. de vaatwasser doet de rest wel.

@jessie, jij dus ook veel rugpijn? waar zou dat van kunnen komen?

liefss

Geplaatst

Dees, wat vervelend voor je. Bij mij is ook op blaastontsteking getest maar dat was het niet.

Ik ben gewoon door mijn rug gegaan en mijn rug is al jaren slecht. 1.5 jaar geleden had ik een hernia en een paar jaar geleden op mijn rug gevallen van een wip af en toen was mijn rug gekneusd.

Er he als je nu al rustig aan moet doen. Wat voor werk doe je? Heb je een beetje rustig werk?

Zorg maar goed voor jezelf, en veel drinken met die blaasontsteking.

Geplaatst

Hi Noor!!

Ik blijf gewoon lachen hoor!!! Ik ben van nature erg positief ingesteld!! Maar jij bent pas een lieverd!, Hoe gaat het met je??

Dees, ik heb vandaag precies hetzelfde als jij gedaan. Ik moest ook urine inleveren, maar heb gelukkig geen blaasontsteking, maar wel onwijse bandenpijn!! Auw auw wat doet dat zeer he? Nou meid, veel beterschap jij! Veel drinken hoor, voor verse sinaasappelsap en cranberrysap, ben je overmorgen al n stuk beter!

Geplaatst

Vervelend Dees.... Rustig aan maar!

Ik heb vorige week ook urine ingeleverd maar heb geen blaasontsteking, denk dat mijn baarmoeder op de blaas drukt waardoor plassen soms gevoelig is.

Noor, het gaat inderdaad erg goed met me tot nu toe. Ik voel me soms wel een beetje schuldig hier dat de meesten best wel klachten hebben en ik nauwelijks maar ja ik probeer er maar van te genieten want wie weet verandert het nog en piep ik over een tijdje wel anders.

Hoe gaat het met jou Noor?

Jessie, wat vervelend toch die rugpijn. Sterkte.

Geplaatst

Haha Dees, stiekem lekker die meds ! Toch sterkte. Blaasontsteking sucks!

Noortjeeeee! Dikke hug voor jou.

Yolande, niet schuldig voelen joh. Juist super dat het bij jou zo goed gaat!! X

Ik ben

Geplaatst

Ik wou nog zeggen (sorry, iPhone ;-p), dat ik gister mn eerste controle bij de vk had! Echt fijn om t hartje te horen! Mijn baarmoeder was gegroeid (voelde ze) en mijn bloeddruk was ook perfect. Ook bloeduitslag was geweldig!

Ze zei dat ik me in deze moeilijke tijden gewoon op mezelf moest richten, en dat t kleintje vanzelf wel groeit en goed gaat. Fijn om te horen want mn zwangerschap is echt een beetje naar de achtergrond nu ik zo met mn ouders bezig ben. Pa is minder ziek dan de vorige x (chemo). Echt fijn! Maar ik moest echt goed oppassen wat ik wel/niet aanraak en goed handen wassen. Van ma kreeg ik een speciale emmer om op te plassen zodat ik niet naar het toilet hoefde waar pa op gaat ivm uitscheidingen van chemo.

Lief.

Lastig om op te passen met knuffelen... Maar moet wel.

Hope, je hebt gelijk, mn pa is een held. Hij is zo dapper

Ben trouwens ook druk met mn zus helpen. Ze gaat vanwege mijn pa op 23 juli trouwen ipv eind nov. Alles dus regelen in VIJF weken tijd! Bizar he.

Hope heb jij je schoonouders nog gesproken over de naam en vernoemen enzo? Of ga je ze niet meer 'voorbereiden'?

Nou nu slapen. X

Geplaatst

Pffff, heb zo'n beetje de hele nacht last van nachtmerries gehad, elk uur schrok ik weer wakker van angst. Nu erg brak!

Geplaatst

DEES, oh bah een blaasontsteking is helemaal niet fijn. Hopelijk werken de medicijnen snel.

HOPE, jij ook al zulke slechte nachten achter de rug. Leuk hè al die nachtmerries en dromen door de hormonen NOT. Ik slaap ook elke nacht slecht door het vele dromen. En ze slaan soms echt werkelijk nergens op die dromen. Hopelijk zakt de bandenpijn snel bij je.

NOOR, wat ben je toch een lieverd om ons te blijven volgen. Met mij gaat alles prima, wel wat kwaaltjes, maar gewoon doorgaan en genieten.

JESSIE, denk aan jezelf hè. Zoals ik al eerder schreef, jij en jouw rug moeten nog langer mee dan de eerst komende weken. Ik heb de vorige keer BI gehad en de eerste keer na de bevalling last van mijn bekken en het is echt niet leuk als je elke dag last hebt van je rug. Gelukkig is het bij mij na de bevalling over gegaan, maar wel met behulp van fysio, dus zorg a.j.b. goed voor jezelf.

ARMANDA, wat fijn dat de VK dat tegen je zei. Ik kan me voorstellen dat jouw zwangerschap nu even niet op de eerste plaats staat. Veel succes met alle voorbereidingen voor de trouwerij en wat ontzettend lief dat je ouders zo met je meedenken over gevaar voor jou en de baby.

Hier net als Hope een paar brakke nachten achter de rug. Veel dromen en om 5 uur wakker en dan maar kleine hazenslaapjes doen tot de wekker gaat. Met mijn bekken gaat het de ene keer beter als de andere. Moet gewoon doseren en dan gaat het goed. Verder geniet ik volop van de druk bewegende kleine.

Geplaatst

Even het lijstje weer aangepast.

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Armanda: 5 juli 16.00 uur eerste gewone controle

Elke: 5 juli pret echo met geslachtsbepaling!!!

Hope: 13 juli 20 wekenecho

Elke 13 juli (3x bij de vk)

Kelebek: 13 juli, 2e keer bij VK

Dees:19 juli 3de x vk

Sandra: 19 juli, 3e x vk

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Kyra: 27 juli (4e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Kelebek: 11 augustus internist

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december, 3e kindje

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje

Geplaatst

* Even tussendoor

Elke, gefeliciteerd met jullie zoontje! Jipie zeg!

Armanda, ik leef met je mee. Probeer toch een beetje te genieten van dat kleine wondertje. Je pa zal dit ook wel vinden.

ben er terug tussenuit *

Geplaatst

Dames ik kan niet inloggen op de laptop met mobiel lukt het weee wel maar dan vind ik het lastig om te reageren heb ff de adm een mail gestuurd hoop dat ze mij kunnen helpen

Ogh ja ff snel heb dinsdag een positiebroek gekocht sooo wat heb ik lelker gewerkt vandaag hahaha

Geplaatst

SHITTIE! Het is NU al zo ver: straille!

Op mn rechterborst vooral! Ik ben wel al aan t smeren. Vraag me af of dat helpt. Hoe erg gaat t dan wel niet worden als t nu al zo is! (.)(.) zijn wel zeker 2 cupr groter, dat wel. Maar hoe loopt t dan met mn buik af?..

Hebben jullie er ook al last van?

Nog een vraag:

Heeft iemand haar Eerste kindje al wel eens gevoeld met 15 weken? Kan dat?

Ik denk dat ik het gister gevoeld heb. Ik zat met een dikke glimlach op mn gezicht :-D

Geplaatst

Heee hope weer een typisch zwangerschapskwaaltje die enge drromen... Maar het kan ook een te veel of te kort aan sommige vitamines zijn. In jouw geval zal het echter wel gewoon metde zwangerschap te maken hebben. Ik had ook veel meer dromen toen. Sterkte ermee!

Armanda wat jammer nou, striemen, niet leuk!!

Maar volgens mij kan het wel hoormet 15 weken, zeker als de placenta aan de achterkant ligt. Wat gaaf joh!!

Geniet er maar lekker van.

Groetjes

noor

Geplaatst

Morge meiden.Hmpfff, vannacht nog geen 2 uur geslapen, mijn man ziek, ik pijn in mijn buik, again!! Mijn man had gisteren tonijnsalade gegeten, en de hele nacht kotsmisselijk geweest!! En ik echt pijn in mijn buik en de hele nacht enorme hartkloppingen non stop. Het is 9 uur lang tekeer gegaan, en ook ongecontroleerd beven en sterretjes zien. Zo even naar de spoed verlos. 10 dagen al buikpijn wil ze toch effe checken, denk ook gelijk mijn bloeddruk enz. Pffffff... Wat Noor eerder schreef: mij blijft totaal geen enkele kwaal bespaard!! Moest vanmorgen echt even huilen erom... Ik denk dat ik de rest van mijn zwangerschap mezelf kut zal voelen met een paar goede dagen. Ik moet ook zeggen dat ik zo op deze manier erg tegen de bevalling opzie, omdat het nu al zo tegenzit. Sorry voor mijn geklaag en zelfmedelijden, moest het even kwijt...Nog plannen voor het weekend? Ik ga n zomerslaap houden, haha!!Armanda

Geplaatst

Shit met n iPhone posten is echt n drama.

Ehm, Armanda ik heb ook striae. Maar op mijn buik, baal er echt van. Wat een beetje helpt is pure vitamine E crème, en smeren! Het kon goed hoor dat je de kleine voelt! Heerlijk voor je! Hoe gast het met je pa?

Ik ga er vandoor, ik schrijf straks weer.

Geplaatst

@ Buuf Amanda,

Kan heel goed je kleintje zijn. Zeker als de placenta achter zit kan je het al sneller voelen.Zelfde voelde ik het met 16 weken, maar had het gevoel het daarvoor ( 15 weken) ook al gevoeld te hebben. Het kan dus, het zal per week duidelijker worden. Met 17 weken voelde ik al echt schopjes en mijn man met 17,5 week... Geniet ervan zou ik zeggen :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden