Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, ik ben weer terug in Nederland van een heerlijke vakantie. Wat een mooi weer hebben we gehad en wat hebben we genoten. Ben nu als een gek aan het wassen, want er ligt me een berg :omg:.

Hopelijk heb ik vanavond even tijd om lekker te lezen en uitgebreid te reageren.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yolande het is idd mislukt, zie nix ;-)

Kyra wat heerlijk joh, lkker weer en vakantie gehad.

Hoe voel je je?

Hier gaat t beter vndg.

Heb niet meer overgegeven dus de griep is voorbij.

Heb lekker mn dingen kunnen doen. Lig nu wel even op bed. Giga moe van drukke dag. En straks nog bezoek.

Oh ja we zijn ook drie jaar getrouwd vndg, hihi!

Jessie hoe was t met de doop vd tweeling?

Volgende weekdie troontjes geven, dat vinden ze vast geweldig!

Geplaatst

Armanda, fijn dat jij je weer beter voelt! Hoe was de doop? En van harte met je trouwdag!! Had je toen ook zo'n mooi weer?

Yolande, volgens mij is ie mislukt hihi! Als je op reageren op discussie drukt, en dam op het icoontje naast het wereldbolletje, ( dat vierkante icoontje ) Kan je een foto invoegen. Ben wel heel benieuwd!!

Kyra wat heeeeeerlijk dat je zo'n fijne vakantie heb gehad!! En nou ook nog een paar dagen warm in NL. Tja, wassen, strijken.....pffff vind ik altijd vreselijk na een terugkomst van vakantie.

Gisteren heb ik weer te hard geroepen dat ik me toppie voelde. Heb gisteravond Grieks gegeten. had de hele nacht last van maagzuur!! Heb even tussen 2 en 5 geslapen en toen werd ik kotsmisselijk wakker en echt kokhalsen, bleh! Wanneer stopt dat eens!! Maar later in de ochtend opgeknapt. Mijn man en ik waren in de middag bezig in de tuin, en ineens werd mijn man superberoerd. Een knallende, knallende hoofdpijn en misselijk en zwaar gammel. Just like that! Volgens mij heeft hij een hitteslag/ zonnesteek ofzo opgelopen. Hij kan zijn ogen niet meer open houden van de pijn. Voor het eerst in zijn leven heeft hij zo'n hoofdpijn!! Of misschien komt nu alle stress en zorgen en verdriet van de afgelopen tijd eruit. Ik weet het niet, heb hem om 17:30 uur op bed gelegd, hij slaapt nu, maar maak me wel zorgen. Ik ga weer even boven kijken.

Fijne avond iedereen! Ps, ik moet wel aan dit weer wennen zeg. Gisteren nog een lange legging en lange mouwen en zelfs even de verwarming aan, en nu zweet ik weer uit mijn string. Mijn lichaam raakt hierdoor gewoon een beetje van slag, hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Hallo ladies,

Ik lees wel mee hoor, maar heb niet altijd tijd om te reageren. Hier gaat het goed, de misselijkheid is zo goed als weg voel mij veel beter, alleen ben ik nog steeds snel moe. mijn schildklier is trager geworden waardoor mijn medicijn dosis omhoog moet, en mijn vitamine B12 is ook aan de lage kant, moet meer aan de vlees, maar dat kon ik paar weken niet etenvandaag toch maar een stukje vlees klaar gemaakt en dat ging best goed, als het niet lukt met voeding krijg ik een injectie :(:)ees dat iedereen volop aan het genieten is van haar zwangerschap het is nu echt echt he ihihih

voor de vakantiegangers die terug zijn, hebben jullie je vermaakt? Wij moeten nog1,5 maand wachten pas 17 augustus gaan wij weg.

En sorry kan niet een voor een reageren op jullie dames maar geniet ervannnnnnnnnnnnnn

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Kyra: 29 juni (3e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Armanda: 5 juli 16.00 uur eerste gewone controle

Hope: 13 juli 20 wekenecho

Elke 13 juli (3x bij de vk)

Kelebek: 13 juli, 2e keer bij VK

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Kelebek: 11 augustus internist

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Uitgerekend op:

Hope: 27 november

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Dees: 31 december

Sooo iedereen heeft de 12 weken gehaald op naar week 20, voor de 20 weken echo. :):)

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Kyra: 29 juni (3e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Armanda: 5 juli 16.00 uur eerste gewone controle

Elke: 5 juli pret echo met geslachtsbepaling!!!

Hope: 13 juli 20 wekenecho

Elke 13 juli (3x bij de vk)

Kelebek: 13 juli, 2e keer bij VK

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Kelebek: 11 augustus internist

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Uitgerekend op:

Hope: 27 november

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Dees: 31 december

Zo, heb ff onze afspraak voor de eerste pretecho emt geslachtsbepaling erbij gezet!! :-D

Geplaatst

nou al tijdje hier niet meer geweest,

de uitslag van de echo was goed. of iig ze hebben niks raars kunnen ondekken, mooi hartje dat klopt, geen lek ofzo. mooi neusbotje en geen open ruggetje.

de nekplooi was nu wel toch minder.. (vreemd)

de arts heeft meteen gekeken naar het geslacht.. was nog wel erg moeilijk om te zien. maar, met wat meten kon ze zeggen wat ze dacht, een jongentje.

ben benieuwd. we gaan over 3 weken een pretecho laten doen. spannend. wel zijn we nu uit de jongens naam.

verder, ben ik niet meer misselijk eet me kapot in huzaren salade, rundvlees salade en kaas met komkommer! haha.. heerlijk!!

buikje gaat nu beetje opzetten.

verder gaat zijn gangetje eigenlijk.

19 juli pas de volgende afspraak voor controle dus dat duurt nog even.. denk dat we in de week daarna onze pretecho doen, en dan gaat mijn vriendin uit brabant ook mee,die heeft dan vakantie. leuk leuk! we hebben een vakantie geboekt in belgie, vlakbij plopsaland voor de kleine is dat erg leuk denk ik..helaas heeft mijn man laat vakantie en gaan we 29 aug pas. maar dan kan het ook nog best wel mooi weer zijn.

morgen eerst werken tot 2 en dan lekker het zwembad vol laten lopen en de kleine man een plezier doen! samen met mama spetteren in het zwembad.. joehoe..!

volgende keer reageer ik wel even op de rest, heb nu iig weer bij gelezen.. nog even lekker naar buiten nu!!

liefss

Geplaatst

Kelebek, goed van je te horen! Das niet niks zeg, verhoging medecijn en injecties als je niet genoeg vlees binnen krijgt. Wel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt.

Dees, fijn dat de nekplooi minder is!

Lekker zeg, je vakantie geboekt. Altyd leuk om naar toe te leven Wij moeyen nog even afwachten hoe het met mijn pa gaat. Vandaag begint zijn eerste chemo! Snel he?! We weten nl pas sinds twee weken dat hij ziek is! Spannend.

Hope dat meen je niet?!? Jij weer ziek snachts en je man doodziek op bed! Kan idd wel vd hitte komen en de grote omslag misschien. Hoop dat ie goed gedlapen heeft?

Ik heb een goeie dag/nacht gehad. Heb langazaam vanalles weer in kleine beetjes kunnen eten, na mijn buikgriep van zaterdag.

De doop en daarna verjaardag waren onwijs gezellig! Nu weer werken. Ik heb voor t eerst niet perse een ontbijtje op bed nodig tegen de misselijkheid. (zal ik t zeggen? Haha geintje hoor)

Geplaatst

Kelebek, echt minder die injecties, maarja, wel alles om je gezond te houden en je kleine wondertje natuurlijk. Wel fijn dat het al wat beter gaat met eten!

Armanda wat fijn dat de doop supergezellig was. Vind zoiets zelf heel speciaal. Ik zelf men half indonesisch/ Nederlands, mijn man is half Grieks/Armeens Nederlands. Ons kindje wordt Grieks gedoopt. Heeeel speciaal! Las ik nou ergens dat jou paps vandaag de eerste chemo krijgt? Anders ben ik de kwijt kluts, haha! Maar als dat wel zo is, ik denk aan jullie!! Veel succes!!!

Dees, wat heerlijk dat jij ook niet meer zo misselijk bent! you go girl! Huzarensalades, hmmm! Vind ik ook erg lekker. Veel plezier in het badje vanmiddag! Oja, wat fijn dat de echo er goed uit zag! Nogmaals, de combi test is een kansberekening, dusssss, houd hoop hoor dat het goed komt. En de nekplooi is minder, dus dat is echt positief!

Nou lady's hier weer alles okay. Mijn man heeft in 35 uur tijd, 23 uur geslapen!!! Hij was kapot van alles wat we hebben meegemaakt de afgelopen tijd! Ik heb ook sinds weet ik veel hoe lang heeeerlijk geslapen! 9 uur non stop. ga nu even naar de c1000 en apotheek, lang leve de antagel voor maagzuur, en dan lekker in de tuin zitten. Heb vandaag er pijn door bekkeninstabiliteit, hebben jullie dat ook? De ene dag gaat het okay, de andere dag, au au au. Hahaha, maar we doen het voor ons ukkie!

Doei doei!

Geplaatst

Klopt Hope, vandaag 1e keer. Ben aan t werk maar kan nergens anders aan denken.

Zo he, dat is land slapen! Goed zeg. Blijkbaar hard nodig he. Tjonge.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1625[/ATTACH]

Hey ladies,

Nogmaals probeer ik mijn 17 weken buikfoto hier te plaatsen. Ben benieuwd of het nu lukt haha...

Armanda, hoop dat het goed aanslaat bij je paps! en dat de doop leuk was!

Hope, fijn dat jullie je weer goed voelen. Dat vele slapen was dus echt ff nodig!! Goed hoor.

Dees, een goede echo. Dat lijkt me erg fijn om even te horen. Over 3 weken een pretecho? Leuk hoor, daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht. Ik wil 19 juli eerst weten of alles goed er uit ziet op de 20-weken echo en dan ga ik daar nog even over nadenken, doen jullie het allemaal? En waar?

Kelebek, hopelijk lukt het vlees eten de komende tijd een beetje! Ik ben een echte vleeseter, heb wel meer moeite met vis qua geur nu...

Heb trouwens geen last van bekken, rug of dat soort dingen.... af en toe beetje maagzuur maar verder ook niet meer extreem moe.... die roosvicee Ferro helpt denk ik wel tegen mijn ijzertekort.

Nou meiden, hoop dat de foto nu wel gelukt is en dat jullie ook de buiken gaan showen, ben benieuwd!

Fijne zomerse dag voor jullie meiden!

xxx

Geplaatst

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pffff, wij zitten in een heel lastige situatie. Als we een meisje krijgen is er qua naam niets aan de hand met vernoemen e.d. Want voor een meisje vernoemen we niet. Hoeft ook niet. De namen voor een meisje hebben we ook allang al. Maar voor een jongetje, is het echt een probleem......In de Grieks/ Armeens familie van mijn man is het al sinds jaar en dag traditie dat het jongetje wordt vernoemd naar zijn opa. Maar wel de eerst geboren jochie!! Mijn zwager kreeg als eerste kindje een jongetje. Alleen hij weigerde zijn kindje te vernoemen. Hij heeft zijn zoontje als 1e naam een mooie Europeese naam gegeven, en de 2e naam een mooie Armeense naam, maar niet vernoemd. WAT EEN ENORM DRAMA WAS HET NA DE GEBOORTE! Mijn schoonmoeder kwam zelfs de verloskamer van mijn schoonzus binnen gestormd en heeft enorme ruzie en stennis gemaakt. Terwijl mijn schoonzus helemaal uitgeput onder het bloed nog lag, onder een lakentje. En haar kindje aan de beademing. VRESELIJK! Mijn zwager heeft ook heel erg gehuild. Dit drama liep zo uit de hand dat mijn schoonouders hun kleinkind niet meer mochten zien, en mijn schoonouders wilde zelfs terug gaan naar Griekenland en daar permanent wonen in hun 2e huisje. Scheldpartijen en huilende familie elke dag aan de telefoon van mijn man en mij....Tot op de dag van vandaag weigeren mijn schoonouders hun kleinkind bij zijn Europese naam te noemen, en wel met pijn en moeite zijn Armeense 2e naam te noemen.....Dus daar komt onze probleem, je voelt hem al......

Stel, wij krijgen een jongetje, (wat de gyn hoogstwaarschijnlijk had gezien op de echo), wordt van ons ge-eist dat hij vernoemd wordt naar mijn schoonvader. Ik wil dat ABSOLUUT niet, maar mijn man uit respect voor de traditie en zijn vader wel. Dus na jaren discussie of zelfs ruzie hebben mijn man en ik een compromis gesloten. Als het een jongetje wordt, krijgt ook hij 2 namen. De eerste naam Europees, de 2e naam de naam van mijn schoonvader. Alleen ik heb zo'n hekel aan die naam! Je kan je voorstellen dat de meeste Armeense namen erg lelijke namen zijn, althans vind ik....Dus mag ik de 1e naam van het kindje uitzoeken, (wat mijn man ook mooi vind natuurlijk ). Maar daar zijn we het wel over eens. Nu ben ik zoooooo bang dat mij hetzelfde overkomt als mijn schoonzus. Dat er een vreselijk drama komt in de verloskamer en daarna. Omdat we namelijk de 2e naam vernoemen, en niet de 1e naam. Terwijl dit niet eens meer met traditie te maken heeft!! Het is de 2e geboren jongetje!! Volgen jullie het nog? En.....ik eis ook, dat ons jongetje bij zijn 1e naam wordt genoemd, ten alle tijde! Zijn 1e naam is zijn roepnaam!! En ik ben dus bang dat mijn schoonouders dit weigeren. Dusssss, hier ook weer een enorm drama erom....Dit alles maakt mij zooooo verdrietig. Of het nou een jongetje of een meisje wordt. Het maakt ons niet uit! Zolang het gezond is. Maar door dit allemaal, en deze angst wil ik eigenlijk een meisje. En dat alleen maar door het vernoemen.....

Natuurlijke heb ik dit ook mijn ouders verteld. En net belde mijn moeder op, ze heeft vannacht niet geslapen door een vervelende hoest. ( Ik heb haar aangestoken ). Maar ze heeft erg lopen nadenken, samen met mijn vader. En zei vertelde mij net. Dat als mijn schoonouders moeilijk doen omdat de 2e naam de vernoeming is, en niet de 1e naam. Of over het feit dat ik eis dat gewoon zijn roepnaam wordt gebruikt. Staan mijn ouders op de stoep van mijn schoonouders om de waarheid te vertellen. En dat ons kindje ook HUN kleinkind is enz enz enz enz enz. Met andere woorden, er dreigt een enorm familiedrama te ontstaan door een naam. Moet ik dan mijn wens en verlangen aan de kant schuiven om mijn schoonouders tevreden te stellen?? Het is MIJN/ons kindje....

Dus om deze reden heb ik as donderdag een geslachtsbepaling. En ik ben enorm nerveus. Terwijl beide welkom is.....Hoe denken jullie over dit verhaal? En hoe zouden jullie dit oplossen? Ik weet het niet meer.....

Sorry voor dit nare verhaal en onderwerp, maar ik kan echt nergens mijn ei kwijt. Behalve op dit fijne forum.

Geplaatst

Hey hope dat is lastig meid, dat gedoe met vernoemen snap de hele logica erachter ook niet als die er is. Zelfde had ik bij mijn dochter ik wilde twee namen gewoon zonder vernoemen. Maar manlief wilde dan dat de 2 e naam van zijn moeder werd nou ik dacht het niet he. Heb tot de geboorte gewacht of hij het zou doen, maar nee hij heeft het niet gedaan. Ze wheeft nu gewoon een naam. Hihi die ik heb gekozen.

Nou je raad het al tussen neus en lippen door maakte hij een opmerking van dit keer 2 namen, zei sorry schat die kans heb je gehad en vind dhet dan ook oneerlijk tegenover mijn dochter.

Wij.zijn turkse, maar hallooo we leven in 2011 dusssss

Meid wens je heel veel.succes, als je man achter je staat boeit de rest niet

Tenslotte zijn wij die 9 maanden alles moeten verdragen en dan nog vernoemen ben er zo tegen, heb respect voor diegene die het doen hoor daar niet van, maar vind ik niet nodig

Geplaatst

Oh Hope, wat een ellende zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet z'n drama wil als bij je zwager en vrouw!

Maar net wat Kelebek zegt: we leven in 2011...

Je moet doen wat vor jullie goed voelt. En net wat je zegt hij zou dan het 2de jongentje zijn, dus wat heeft dit dan met de traditie te maken?

Probeer toch te genieten as donderdag :)

Liefs Elke

Geplaatst

Hope jee joh, wat naar, dat gevoel dat je een drama te wachten staat!

Ik zou zeggen: het is jullie kind en jullie beslissing.

Vernoemen is hartstikke leuk als je toevallig een leuke naam weet en het uit jezelf doet. Je bent niemand iets verplicht!

Ik zou je eigen ding doen. En als je zeker wil weten dat t niet zo gaat knallen op je bevalbed, dan kan je ze eventueel van te voren inlichten. Gewoon een keer onverwachts, tussen neus en lippen door, no big deal, zo een beetje. Terwijl je de koffie inschenkt, zo van ehm 'we hbbn al zo leuke namen bedacht, gewoon europees hoor, misschien vinden jullie t niets, maar wij zijn er nu al zoooo blij mee! Wil u slagroom op de taart trouwens?'

Hope ik weet niet hoe dat bij jullie gaat , ik zeg ook maar wat, maar heb je daar wat aan?

Geplaatst

Jeetje Hope, wat een gedoe. Snap dat je hier niet op zit te wachten. Ik vind het een heel mooi compromis. Bovendien weten je schoonouders uit ervaring wat voor een effect het heeft als ze de pan uit flippen. Als ze dit risico ook met het contact met jullie willen lopen dan zegt dat ook wat. Dus ze kunnen het zelf ook subtieler aanpakken wanneer ze gewoon met jullie door een deur willen blijven gaan.

Misschien is het een andere optie jullie idee van te voren met ze te delen. Dan zit je niet met deze heissa rond de geboorte en kunnen zij nu in alle rust hun gevoelens kwijt.

Jeetje, ik lijk mona wel! misschien de hormoontjes. In ieder geval heel veel succes en geef het zo snel mogelijk een plek zodat je je weer op de leuke dingen van de zwangerschap kan richten!

Geplaatst

Lieve meiden,

ook in dit topic heeeeel erg bedankt voor jullie steun en adviezen. Ik had een speciaal topic geopend met als kopje drama in familie. Mijn man en ik hebben een besluit genomen dat de 1e naam europees is, en de 2e vernoemd. Zodra mijn schoonouders terug zijn uit Griekenland zullen wij dit hun vertellen, en evt ook al de 1e naam. Ook zeggen we dat wij uit respect vernoemen en niet uit traditie, want dat heeft er niets meer mee te maken. En dat wij graag wederzijdse respect willen hebben door ons kindje ten alle tijde bij de 1e naam te noemen. Dit zullen we ze vertellen, inprenten desnoods dwingen. Want ik laat zeker mijn leven niet door hun, en hun tradities leiden. We leven anno 2011 en 2012! Ook vertellen we dat we niet willen hebben dat zij naar het WKZ toekomen als ik volop weeen heb of aan het bevallen, wij bellen vanzelf wanneer ze wel mogen komen. Dat eld oo voor mijn broertje, zijn broer, mijn vader en vriendinnen en rest vd familie. Ik wil wel heel graag mijn lieve mamsje erbij hebben. Nogmaals, mijn man en ik hebben veel aan jullie advies en steun gehad, hierdoor staan we weer met beide benen op de grond. Maar ik blijf hoop houden dat mijn schoonouders niet voor de 3e keer, bij hun 4e kleinkind koppig zullen zijn. En we gaan het bespreekbaar maken, idd beter nu de drama dan in onze o zo belangrijke kraamtijd.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF WAT EEN HITTE!!!!!!!! Temp in achtertuin 36 graden. het was even 3 uurtjes bewolkt, nu trekt het weer open. Ik kan zelf normaal heeeeel goed tegen hitte. Ik Griekenland rustig met 45 graden op het strand bakken, ik verbrand ook amper. Maar nu? zuchtend en steunend. Ben gewoon erg moe door de warmte, heb ook hartkloppingen daar van....Morgen weer wat koeler. Ik snak naar een buitje. Anders ga ik zo maar even onder de tuinslang staan! hahaha! Hoe ervaren jullie de warmte?

Geplaatst

Mooi Hope dat het wat rust geeft dat jullie het nu weten. Het is wel warm inderdaad maar op kantoor merk ik er weinig van...:) helaas kan ik niet lekker in de ruin liggen nu.

Trouwens voor jouw bericht heb ik in dit topic een bericht geplaatst met buikfoto, ik kan hem zien dus neem aan dat het nu gelukt is...

Volgende week krijg jij al de geslachtsbepaling, toch nog wel beetje spannend. Ik pas 19 juli.

Geplaatst

Je hebt een mooie buik Yolande, onze buiken lijken op elkaar haha! Ik krij overmorgen al de geslachtsbepaling. Heeeel spannend, hoop niet dat de beeb de beentje bij elkaar houdt! Anders mogen we gratis terug komen. Het is een pretecho. We hebben een pakket. Donderdag dus de bepaling, wordt op dvd gezet en krijgen mooie foto's mee. Rond de 26e week krijgen we een 4d kleurenecho op dvd en 10 mooir grote foto's waarvan een paar in kleur! Ben benieuwd. hmm op kantoor lijkt me lekkerder. Hier in huis nu 25 graden beneden boven een graad op 27, pffffff. Tuin 40 graden! Ben echt sloom, hihi!

Geplaatst

Oh morgen al? Jeetje spannend.... Maar vind je het dan niet prettiger om eerst de 20 weken echo te hebben gehad voor de pretecho om van de arts eerst te horen of alles goed is?

Misschien ben ik er wel teveel nerveus voor, maar heb er eigenlijk geen reden toe. Ik zou zo blij zijn als alles gezond is, veel mensen gaan er automatisch vanuit maar ik en mijn man beseffen ook dat ander nieuws ook mogelijk is. Hebben jullie dat ook of benik te erg bezorgd? Ik ben 32 en in onze families komen geen heftige afwijkingen voor dus misschien moet ik er niet teveel bij nadenken!!!

Geplaatst

Ja, ik had ook liever de 20 weken echo gehad, zodat we zeker weten dat er niets aan de hand is. Ik ben erg bang voor een groei achterstand van ons kindje. Omdat mijn broertje en ik heel vroeg in de zwangerschap stopte met groeien. Maar de druk op de namen is nu zo hoog, het begint zijn tol te eisen... Daarom donderdag de geslachtsbepaling. Het zijn gediplomeerde echoscopistes, als zij n afwijking zien, zullen ze dat ook zeker tegen je zeggen. En na overleg met ons de verloskundige bellen. Dan kunnen we vrijwel direct in het WKZ terecht voor n echo om dingen uit te sluiten. Dus aan de andere kant, ben ook niet bang. Maar jij bent echt niet overbezorgd hoor!! Ik denk en voel net zo!! We hebben hemel en aarde bewogen om zwanger te raken! Dus angst is logisch! Voel jij trouwens je kindje al?

Geplaatst

Oh, dus jij hebt hetzelfde...

Ik voel nog niets denk ik, soms denk ik het heel even maar eigenlijk denk ik dat ik het nog niet gevoeld heb.....

Spannend donderdag hoor!!

Geplaatst

Hallo dames,

een paar dagen niks van me laten horen maar dit ging ook niet.

Ik ben afgelopen zondag net voor het doopfeest door mijn rug gegaan. Die dag echt doorgestrompeld, zelfs de wandeling naar de doopplaats toe. Maar ik zou en moest hierbij zijn en natuurlijk zeker als peettante.

En wat was de doop mooi. Die was buiten bij een Maria beeld in de bossen. Zeer bijzonder.

Ik kon het gewoon niet drooghouden toen ik mijn stukje voor moest lezen. Mijn zusje heeft namelijk precies hetzelfde traject als ons doorgemaakt namelijk bij icsi 4 zwanger en pas met donorzaad. Daarom slaat dat stukje wat ik voorgelezen had helemaal op hen maar ook op ons en dat maakt het toch wel erg moeilijk. Dus traantjes.

Daarna een heerlijke bbq gehad. Maar ja, ik heb moeite met het avondeten dus zal heel snel al vol.

Maandag kon ik niet meer zelfstandig lopen. Mijn man heeft zich vrij gepakt op het werk om mij te verzorgen. Ik kon echt niks meer. En mag alleen paracetamol maar dat doet niks. Vroeger toen ik het in mijn rug had mocht ik flinke pijnstillers en spierverslappers slikken maar dat kan nu niet.

Vandaag kon ik eindelijk zelf naar het toilet maar mijn man moet me echt helpen met douchen en met van onder aankleden.

Echt zo erg. Ik kan nu hele kleine stukjes lopen maar moet dan weer snel gaan liggen en dan niet op de bank want dat is ook pijnlijk maar echt in bed. Nu kan ik voor het eerst even achter de computer, maar nu begint de pijn weer op te komen dus stop ik er snel weer mee.

Zodra ik weet een beetje beter kan kan ik ook weer meer op jullie reageren, maar ik lees alles wel hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden