Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heej Hope,

Als eerste gefeliciteerd emt je mannetje!

Ik snap dat dat eng is! Ik heb er altijd last van, maan nu nog meer. Ook ik ben een aantal keer naar de dokter geweest en het kan er nou eenmaal bij horen. En toch is en blijft het eng! Als je het niet vertrouwt, dan gewoon de HA of VK bellen.

Hoop dat je toch een beetje kan genieten vandaag :-)

Liefs Elke

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties en felicitaties! Ook namens mijn man! Jullie zijn echt lieverds!

Ik ben rond 03:00 vannacht weer naar boven gegaan, maar het hield niet op. Mijn hemel wat gaat mijn hart tekeer zeg, dan weer heel snel, dan overslaan, dan knalt hij er ongeveer uit voor mijn gevoel, pffff. En dan zoooooo moe zijn en niet kunnen slapen. Uiteindelijk rond 04:00 uur in slaap gevallen tot 06:20 uur. Toen kokhalsend naar beneden thee drinken en wat eten. Gelukkig daarna niet meer erg misselijk. Nog even op bed gelegen maar werd gewoon misselijk. Mijn man ook inmiddels wakker geworden. Ik dacht ik geef zijn kadootjes nu, even afleiding. Heb een rompertje gekocht met I LOVE PAPA erop. Ik zei: namens onze zoon, en verder nog een gave bloes met korte mouwen van Diesel gegeven, en een t-shirt van G-star. Maar niet met van die grote opdrukken op de voorkant. Hij helemaal blij. Ben maar weer naar beneden gegaan. Ik dacht: tja kan wel de vk bellen maar er is niets met ons kindje aan de hand ook niets met mijn baarmoeder e.d, dus zij kan niets eraan doen. En de h.a. ook niet. Want idd Yolande, ik had ook even snel op i'net gekeken. Vind het erg fijn om te lezen dat jullie dit herkennen. Ik raak er niet van in paniek, maar jeeeeee wat irritant gewoon! Wat een schijtgevoel is dat zeg! Blijkbaar moeten onze lichaam weer even wennen. Ben om 09:00 u weer even op bed gaan liggen, heb een half uur heel vast geslapen. Daarna wakker geworden en voelde me ietsje beter. Hartkloppingen hebben zo'n 14 uur non stop geduurd. Nu nog af en toe....Wat helpt is afleiding zoeken heb ik gemerkt.

Zonet even in de stad geweest, lekker taart gegeten, babypakje gekocht, heel chill maar gezellig. Ik wilde deze dag niet voorbij laten gaan, omdat er al zoveel weken eraan voorbij zijn gegaan door dat ik me zo ziek voel steeds. Ik dacht: schijt aan die hartkloppingen en moeheid, wij gaan vanaaf uiteten in Utrecht. Dus ik ga zo weg. Heb er wel zin in, en daarna lekker naar huis bankhangen, en hopelijk lekker slapen. En als het vannacht nog zo is, bel ik zeker eventjes de huisartsenpost.

Ook zo iets raars. Mijn man en ik liepen terug naar de auto vanuit de stad. Mijn man zijn ouders wonen in de stad ( Amersfoort ). En mijn man is daar geboren en getogen. Zien we ineens mijn man zijn oude buurman van 85 jaar heel raar lopen en ondersteund worden door 2 vrouwen. Wij er naar toe rennen, want mijn man kent hem al 38 jaar. En vragen wat er aan de hand was. Die buurman totaal in de war, kon niet meer zelf staan zonder achterover te vallen. Heel zijn evenwicht weg. Heel idioot. Mijn man en ik hebben ondersteund en al naar huis gebracht in de zeikregen zonder plu. Hebben we de ambulance maar gebeld, die zijn gekomen. Alles nagekeken, en de buurman ontkende alles en zei dat hij zich prima voelde. Jaja, ambulance mensen geloofden er geen barst van. We hebben zijn kinderen maar even gebeld, en wij zijn weggegaan. We hebben echt een hele idiote, bijzonder verjaardag, hahahahaha! Gewoon blijven lachen!

Nou, ik ga opschieten, we gaan nu weg. En heel fijn dat jullie mij hebben gerustgesteld!! Want zo te lezen op internet kan je er vrij weinig aan doen. Het enige wat kan helpen is heel hard te blazen op je hand. Dan vult je borstkas met lucht, en kan die hartkloppingen wegblijven. Zoiets. Anyway, fijne avond iedereen, zonder oetjes en auwtjes, en iedereen lekker slapen vannacht!

Geplaatst

Tjee rustig hier zeg. Heeft iedereen een goed weekend gehad??

Ik ben zaterdagavond toch nog even naar de huisartsenpost geweest voor die vervelende hartkloppingen. Effe checken. Tja, je kan er niets aan doen, behalve erg opletten hoe je zit en ligt. Achter je baarmoeder lopen 2 grote aderen, een daarvan een slagader. En die kan, als je bijv op de bank hangt, of op je rug ligt, tijdelijk wat afknellen. Krijgt je hart minder bloedtoevoer, en als de aderen weer vrijkomen een stoot bloed. Kunnen erg hartkloppingen van komen, samen met het feit dat je idd 40% meer bloed rond moet pompen. Brandend maagzuur kan ook een oorzaak zijn, slokdarm ligt op je hart volgens h.a. Als de slokdarm samenkrampt door het zuur, kan dat ook effect hebben op je hart, dus...iets voor maagzuur gebruiken. Zaterdag op zonddag echt heerlijk geslapen, zo'n 9,5 uur. Maar......nu weer om 03:45 uur niet lekker op de bank. Gisteravond familie gehad die bleven eten. Had toch wat knoflook gegeten, heb er erg last van. Kan niet lekker liggen en een enorm opgeblazen gevoel. Mijn man heeft alcohol gedronken en snurkt vresselijk, op n een of andere manier werd ik vannacht ook nog misselijk van zijn lichaamsgeur (???!!). Heel idioot. Dus zitten we hier weer. Tv aan maar alleen nieuws en sex op de tv, en achter mijn laptop. Ik moet straks naar het ziekenhuis om bloed te prikken voor evt zwangerschapssuiker. Ben best zenuwachtig. Hoop dat het eens meezit, en ik geen suiker heb...

Nou, iedereen vandaag een fijne (werk) dag!

Ciao!

Geplaatst

zo hope heb je nachtdienst gehad????

ik slaap nog goed s'nachts, krijg nu wel last van maagzuur dus heb gisterenavond de 1e rennie genomen

deze werken bij mij de eerste tijd bij maagzuur goed

later in de zwangerschap na 36 weken werkt renies niet meer dan maar over op sterker

heb het hele weekend en vanmorgen gewerkt

ben nu 1 dag vrij en dan weer 3 werken

en volgende week nog 4 dagen en dan lekker vakantie

gaan wel ff weg dan maar niet zo ver

vieren onze vakantie in overijsel op de camping

bij mijn moeder in het zomerhuisje dus wel handig met oppas voor Amy

ook mijn oom en tante staan op dezelfde camping dus wij kunnen ook gerust ff met zijn tweeen weg mochten we er aan toe zijn

maar tot nu toe willen we dat niet

onze kleine meid is vanmorgen voor controle geweest bij het cb

ze doet het hardstikke goed is nu 7 maand 7,5 kilo en 68 cm

ze heeft vanmiddag voor het eerst een stukje brood met smeerkaas gehad

goede benaming trouwens smeerkaas want ze kan me er toch mee smeren zeg hihi

ze vond het geloof ik wel lekker

morgen nog eens proberen

met mijn buikje gaat het ook goed, groei lekker maar wel gewoon naar voren en niet rondom

zitten al weer op 4 maand

morgen voor controle bij de vk maar verwacht geen rare dingen

ben af en toe s'ochtens nog aan het spugen maar dan vooral als ik naar het werk moet en dus niet kalm aan kan doen

voel de beeb ook steeds vaker en duidelijker

mijn borsten beginnen nu ook te groeien en licht te steken

en maagzuur

maar heb niks te klagen ben happy en gezond en straks 2 wondertjes

Geplaatst

Dees en Sandra, succes bij de controle vandaag!

hope, goed dat je je even hebt laten checken. Ik heb er nu geen last meer van.

Wel droom ik echt continu dat ik of in een oorlog zit of een crimineel ben, om gek vante worden. Ik word echt moe wakker van dat gevlucht de hele nacht!

Ik heb om 13 uur de 20 weken echo, vind het toch best spannend of alles echt goed zalzijn. Ik voel nog steeds nauwelijks beweging.... En daarna gaan we onder het genot van een high tea in de envelop openmaken om te weten wat het geslacht is.... Leuk. Mijn gevoel zegt een meisje maar ja geen idee of t klopt. We hebben geen enkele voorkeur, beiden lijkt ons net zo gaaf.

Nou ik zal eind van de middag een verdicht achterlaten.

Fijnedag vandaag.

Geplaatst

Yolande wat spannend zeg. Ik wacht op je berichtje. Ik heb volgende week maandag de 20 weken echo.

Ik vind dat ook zo spannnend.

Sandra, knap van je hoor dat het werken nog zo goed gaat.

En wat heerlijk dat je er even tussenuit gaat. Die eerste van jullie is ook echt nog jong. Wat knap dat je dit allemaal zo goe volhoudt.

Wij gaat volgende week woensdag naar Frankrijk met onze kleine caravan en de 2 stiefkinderen.

Morgen en het weekend nog werken en dan vakantie.

Geplaatst

YOLANDE, heel veel succes bij de 20 weken echo vandaag. Ik vond en vind het ook altijd spannend hoor deze echo. Je hoort toch of, voor zover ze kunnen zien, alles goed is met je ukje. Je vroeg of het niet zwaar was met de andere kinderen erbij. Nu is mijn zoontje natuurlijk al 4,5 en die doet bijna alles zelf en mijn dochter is 3 en die doet ook heel veel zelf. Ik vond het de vorige zwangerschap zwaarder, want toen was mijn zoontje veel jonger en moest ik hem nog veel tillen en dat hoeft nu niet meer, dus wat dat betreft vind ik het meevallen.

SANDRA, veel plezier bij de controle en het luisteren naar het hartje vandaag. Leuk dat je buikje goed groeit. Oh maagzuur is echt niet leuk. Gelukkig helpen Rennies nu nog. En wat lekker dat Amy weer helemaal is goedgekeurd.

DEES, ook veel plezier bij de controle vandaag.

HOPE, hè gelukkig is het niets ernstigs. Ik had het gisteren ook opeens in de supermarkt, maar wist van jou dat het er bij hoort, dus maakte me niet zo'n zorgen en het duurde maar eventjes.

JESSIE, een mamafiets is echt ideaal. Lekker makkelijk op- en afstappen en je kindje heeft heel veel ruimte om goed te zitten. Ik fiets bijna elke dag met mijn mamafiets om mijn zoontje naar school te brengen. Oh lekker naar Frankrijk... zou zo weer terug willen.

Hoe is het met de andere dames?

Hier gaat alles goed. Heb nu wel erg last van mijn bekken, dus maandag voor de eerste keer naar fysio. Verder wat last van mijn banden enzo, maar dat klopt wel, want ik heb me ineens een toeter gekregen :omg::omg::omg::omg::omg::omg:. Ik kreeg al de vraag of het geen tweeling was en of ik niet al 7 maanden was (Nu ben ik van mezelf veeeeeel te dik, maar 7 maanden, nou nee). Zal kijken of ik volgende week een foto kan plaatsten.

Maar het allerbelangrijkste, ik geniet zo van alle schopjes en draaitjes, die ik elke dag voel. Heerlijk gewoon.

Geplaatst

Yolande heeeeel veel succes met de 20 weken echo. Maar zit vast wel goed hoor! En natuurlijk heeeeeeel veel plezier straks met de high tea, oooow ben zo benieuwd! Ik check vanmiddag zeker!

Sandra en Dees jullie ook succes met de controles vandaag!

Jessie wat heerlijk naar Frankrijk! Waar in Frankrijk? Vast en zeker veeeeel beter weer dan hier! Veel plezier en lekker uitrusten en genieten!

Sandra ik vind het erg knap dat je zoveel kan werken, wauw! En overijssel is ook erg leuk, handig zo je familie om je heen!

Kyra ik ben benieuwd naar je foto! Vervelend he bekken en bandenpijn, ik ga vanmiddag voor de 2e keer naar de bekkentherapeute. Wat gaaf dat jij je kindje zo goed voelt! Wil ik ook! Heel soms voel ik wat bewegen, maar nog niet duidelijk. Ik hoop dat het nog komt. Goed om te horen dat het verder goed met je gaat!

Hoe gaat het met de rest? Ik hoop dat alles goed is!

Gisteren ben ik bloed wezen prikken voor zwangerschapssuiker. EN IK HEB GEEN SUIKER!! Yeaaah! Opgelucht joh. Pfffff. De waarde was 4,6, en ik had 3 slokken thee op met een heel klein beetje suiker. Dus de waardes waren niet eens heel zuiver. Diabetoloog was erg tevreden. Dus de duizelingen, moeheid, flauwte e.d komt door de lage bloeddruk. Gewoon rustig aan doen.

Yolande die dromen zijn van jou ook echt heel weird! Criminelen? Is jou man politie agent ofzo? Dat je dat combineerd in je dromen?

Nou ik had ook weer een nachtmerrie, werd om 02;00 uur schreeuwend wakker! Ik droomde dat mijn man en ik in de auto zaten en naar het zh reden omdat ik moest bevallen. Ik voelde tussen mijn benen, en ik voelde al haartjes! In het zh aangekomen werd ik weer naar huis gestuurd. Maar later weer in de auto terug. Toen zagen ze idd dat de baby bijna kwam. Ik werd op bed gelegd en de verpleging liep weg. Toen voelde ik dat ik moest persen. Ik liep de gang op en schreeuwde om hulp. Toen persde ik de baby eruit op de gang ziels alleen. Maar toen zag ik dat zijngezicht knalblauw was en ademde niet. Ik de baby staand optillen met navelstreng en al en probeerde te beademen. Allemaal smeer en bloed in mijn mond, maar hij ademde maar niet. Ik schreeuwen om hulp en zo werd ik gillend wakker, in paniek. Poeh, mijn man zat ook rechtovereind in bed, haha! Vanmorgen maar even naar het hartje geluisterd en alles was goed. Idioot hoor, hoe je gedachte een loopje met je neemt!

Nou, fijne dag iedereen!!

Geplaatst

Hope, gelukkig is je suiker goed. Tenminste iets wat nu eens wel goed is bij jou.

Jeetje wat een enge droom. Daar heb ik gelukkig helemaal geen last van.

Ja naar Frankrijk heb ik wel zin in, maar het was eigenlijk onze tweede keuze. We gingen liever naar Italie. Maar omdat de auto het vorig jaar begeven had in italie en ik nu niet zover durf te reizen gaan we dit jaar niet zover. We gaan in de buurt van Normandie.

Daar is het helaas ongeveer hetzelfde weer als hier, maar het hoeft voor mij ook niet heel erg warm te zijn. Ik merk dat als het hier een beetje mooi weer is en de zon begin te schijnen ik hoofdpijn krijg. Vandaag ook weer.

Hoe voelt dat als je je kindje voelt bewegen? Ik voel volgens mij nog niks, maar als ik teveel gedaan heb krijg ik links onder in mijn buik pijn en heel af en toe heb ik steken aan de rechterkant van mijn buik. Lichte vreemde steekjes.

Geplaatst

Jessie, mijn schoonzus is afgelopen zaterdag terug uit Normandie gekomen, zij hadden opzich nog aardig weer gehad. Ik duim voor je dat het mooi weer wordt! Vervelend van de hoofdpijn joh! Heb ik ook, terwijl ik half Indisch ben en getint. Normaal gesproken vind ik 45 gr op het strand van Griekenland geen probleem, maar nu kan ik ook niet tegen de zon. Normandie is wel prachtig! Lekker genieten hoor!

Weet je, ik voel verder geen schopjes ofzo, ik heb ook n voorliggende placenta. Maar ik voel onderin mijn buik en aan de rechterkant soms wat plopjes, duwtjes. En daar zitten geen darmen meer, dus vandaar dat ik zeker weet dat het ons ukkie is. Maar je ben nu 18/4 weken zwanger, toen voelde ik het ook nog niet. In ieder geval niet zo als nu. Kan nu wel zeggen, ja heb toen ook de baby gevoeld. Mijn vk zei dat mensen met een voorliggende placenta over het algemeen rond 23 de baby echt duidelijker gaan voelen. Weet je wel al hoe je placenta aan de voorkant ligt? Ook dat maakt een enorm verschil. Bij mij ligt ie namelijk echt helemaal rondom mijn navel, precies in het midden dus door tot aan de linkerkant, grrrrrrrrr! Dus daarom zal ik de baby alleen maar onderin en aan de rechterkant. Waarschijnlijk heb jij je kindje allang al gevoeld, maar herken je het niet,, hahaha!

Geplaatst

jessie ik voel het als kleine plopjes als de beeb beweegt, sommigen voelen het als gefladder van een vlinder, twijfel soms is dit de beeb of mijn darmen haha

de komende weken zal het steeds duidelijker worden

kan tijdens de zwangerschap ook slechter tegen zon en warmte, ook heb ik sneller en vaker hoofdpijn

heb net wel een poos in de zon gezeten

heb al jaren pigmentvlekken in mijn gezicht door alle hormonen dus heb er nu schijt aan

weet dat ze niet meer weg gaan

zijn wel lichter in de winter

mijn controle was goed

heb wel natuurlijk lage bloeddruk maar best aardig vandaag 100/60 meestal is dit nog lager

baarmoeder op navel hoogte, beeb ligt diep en het hartje was moeilijk te horen daardoor

amy lag ook diep

ben een volle kilo afgevallen jawel dat kan ook

dus nu in totaal in 4 maand 1 kilo erbij

op naar volgende week naar de 20 weken echo

Geplaatst

zo hier ben ik ook weer even,

de controle was goed vandaag, baby lag naar beneden te kijken en bloeddruk was 70/110 netjes dus

wel wat last van de rug, morgen vroeg even bij de HA urine laten contoleren of de blaasontsteking echt weg is nu.

bij jullie ook alles goed dus sandra?

Ik voel de baby ook goed hoor, mijn placenta ligt achter. en nee het zijn dus echt dus echt niet mijn darmen..

@hope: dus geen zwsuiker? gelukkig maar!!

@yolande hoe was het? en weten jullie het geslacht al?

(ondertussen staat mijn zoon mijn te knuffelen en met zijn handjes te draaien.. hij wil k3 horen de schat)

iemand al een 20 wk echo gehad?

wij hebben vrijdag de pretecho, spannend!!

wie wil er niet weten wat het geslacht het is? ik kan echt niet meer wachten hahah.. vandaag lag de kleine helaas met de beentjes dicht.

12 aug de 20 weken echo.. ben dan 19+6 wat gaat dat snel zeg!!

nou ik ga de kleine man in bad doen en dan rustig zitten, kopje koffie tv aan.. man is nog aan het werk tot 8.

liefsss

Geplaatst

Hi ladies!!

De 20 weken echo was super!! Alles was rond het gemiddelde en volgens de arts zag het er prachtig uit allemaal...

Heel gaaf. Ze hebben het geslacht op een kaart die ik meegenomen heb geschreven en we hebben het zojuist in het vondelpark geopend dus we westen het nu.....

Zo naar de schoonouders en morgen komen mijn ouder om het te horen. Ik zal het donderdag hier ook laten weten.

We zijn helemaal blij dat alles zo goed is.

Sandra en Dees, fijn dat jullie controles ook goed waren.

Andere meiden ook bedankt voor jullie berichtjes!!

Ik ga snel weer de auto in,

Liefs Yolande

Geplaatst

helemaal fijn yolande! alleen nu wel erg nieuwsgierig naar het geslacht..

ik ga het lijstje nog even aanpassen..

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Dees: 22 juli:pretecho met geslachtsbepaling!!!(spannend)

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Diaan 39: 23 juli en 29 juli echo

Francis: 27 juli 20 weken echo

Kyra: 27 juli (4e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Elke: 3 augustus 20 weken echo

Elke: 10 augustus (4de x bij de vk)

Hope: 10 augustus controle vk

Kelebek: 11 augustus internist

Armanda: 11 augustus 20 weken echo (in Zwolle: met mijn ouders erbij!)

Dees:12 augustus 20 weken echo

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Dees:16 augustus controle vk 4de x

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december, 3e kindje

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Diaan39: 30 december, 3e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje

Ik heb trouwens een erg goede site gevonden voor het geslacht en wanneer duidelijk zichtbaar..!

http://baby2see.com/gender/external_genitals.html

Geplaatst

Wat fijn om te horen dat alles goed is Yolande! En het geslacht bekend: ik ben nieuwsgierig!! Tot donderdag kan ik wel wachten ;-)

Grappig om te zien Dees!

Hier gaat verder alles goed. Morgen alweer 18 weken :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Yolande wat heerlijk dat alles super goed met jullie ukkie!! En wat leuk om het te vertellen aan je ouders he? Nou, ik ben benieuwd! Ik denk een meisje, haha! Will see... Alles goed verder?

Dees en Sandra, ook toppie dat jullie controles goed zijn! En Dees, vrijdag geslachtsbepaling, echt spannend! Heb je een voorgevoel?? Ga je het hier ook vertellen?

Vannacht was ik weer eens misselijk, vanmorgen kokhalsend opgestaan om 06:00 uur. Maar nu alles weer okay. Ik had ineens zo'n zin in prik drinken om half 9 's morgens. Dat hielp, haha! Vanaaf ga ik met mijn mamsje naar Harry Potter. Ik ben altijd met haar meegeweest, ze vind de films erg leuk, en inmiddels ik nu ook. Morgen naar de lapjesmarkt met mijn mamsje. Stof uitzoeken voor dekentjes, en overtrekken. Wij doen geen lakentje en dekentje in de ledikant. We doen een seizoensdekentje in een dekbedovertrek. Die dekentjes zijn erg prijzig, lees 80 euro (!!), maar wel heel goed ventilerend en prima voor de baby. Ik vind het praktischer dan de hele tijd het bedje opmaken met lakentjes en dekentjes. Dit hoef je alleen even op te schudden.

Wat doen jullie straks eigenlijk, laten jullie je ukkie de eerste tijd op jullie kamer slapen of gewoon in z'n eigen ledikantje op eigen kamertje?? Ik ben niet zo'n voorstander met kinderen op de slaapkamer. Eigenlijk ook weinig ruimte voor. Maar aan de andere kant ben ik bang hem niet te horen...

Nog 5 weekjes en de kinderkamer wordt bezorgd, en ook de bugaboo, avent startetspakken, phillips babyfoon, hemeltje en rolgordijn, heb er zin in! Over 2 weken gaan we schilderen, en spulletjes overhevelen van de ene naar de andere kamer. Het gekke is, de afgelopen 20 weken telde de weken op. En nu tel ik af, nog 18,5 week! Oooooow, kan niet wachten!!

Fijne dag iedereen!

Geplaatst

wij willen het geslacht wel weten moeten nog een weekje wachten hiervoor maar we denken nu allebij dat het een jongetje is

wij hebben amy de 1e paar dagen bij ons op de kamer gehad maar sliepen hierdoor niet goed

zij huilde niet maar wij werden er gestressd door en vooral om te kijken of ze nog wel ademde

ligt een beetje aan de volgende beeb hoe veel dagen die bij ons op de kamer zal slapen waarschijnlijk ook niet meer dan een paar dagen

gewoon in de kinderwagenbak

wij hebben lakentjes en dekentjes voor de eerste weken

hebben dit ook zo bij amy gedaan en na een poosje in een slaapzakje

kunnen zo het lakentje en dekentje van amy weer gebruiken want deze is wit

dees en yolande ook van harte met jullie goede controles

hope ik drink s'ochtens ook wel prik als ik misselijk ben dit helpt bij mij ook

maar niet meer dan een paar slokjes omdat te veel weer juist tegen werkt

ranja werkt ook prima bij mij

Geplaatst

HOPE, wat lekker dat je geen suiker hebt. En wat een heftige droom zeg. Hier gaat het gelukkig wat beter met dromen, maar dat zal later wel weer komen. En het klopt dat je de baby je hele zwangerschap alleen maar op de plekken blijft voelen, die je nu noemt. Bij mijn dochter lag ik toen ik ruim 30 weken was op de bank en dan bewoog mijn hele buik, maar ik voelde het ook alleen maar aan de zijkant en onderkant.

En hoe vond je Harry Potter? Ik ben vorige week vrijdag geweest en vond het weer een goede film, alleen... had de regisseur soms toch een ander boek gelezen als ik.

De eerste paar dagen slaapt de kleine bij ons op de slaapkamer in de bak van de kinderwagen en als het 's nachts te onrustig wordt dan gaat het naar zijn/haar eigen bedje. Ik word toch wel wakker als hij/zij honger heeft. Verder heeft het bedje een lakentje en een speciaal dekentje dat de baby op 37 graden houdt. We hebben een neutrale kinderkamer qua kleuren (oranje en roomwit), dus kunnen we alles nog gebruiken voor zowel een jongetje als een meisje.

JESSIE, hopelijk voel je de kleine snel. De eerste keer leek het bij mij een soort gefladder van binnen en bij anderen is het plopjes.

SANDRA, fijn dat je weer bent goedgekeurd en nog een kilo minder ook. Is altijd mooi meegenomen toch? En afvallen kan zeker. Ik ben nu een kilo lichter als voor mijn zwangerschap en ik hoop de schade verder beperkt te houden, want dat is hard nodig.

DEES, jij ook weer lekker goedgekeurd. Veel plezier met de echo morgen en hopelijk is beebje dan niet zo eigenwijs met de beentjes. Leuk hè als de kleintjes aan kunnen geven wat ze willen en wij het nog begrijpen ook.

YOLANDE, wat heerlijk dat de 20 weken echo goed was. En hoe vonden je ouders en schoonouders de uitslag? En is jouw voorgevoel uitgekomen? Ik ben benieuwd....

Ik begin echt een vergeetachtige zwangere te worden. Zit ik gisteravond rond 20.30 uur op de bank, schiet me ineens te binnen dat ik het rapport van mijn zoontje had moeten halen tussen 19.00 en 19.30 uur. Gelukkig is het geen groot probleem en krijg ik het straks mee. Verder vraag ik aan de juf of ik een bord mee kan nemen van school om de pannenkoeken op te doen, die ik straks ga bakken, loop ik zo zonder bord naar buiten. Pffff dat beloofd nog wat de komende maanden hahahahaha

Geplaatst

En........ Wat is het????

:baby:

Joehoe, zitten meteen op een blauwe wolk, helemaal leuk!

Ik dacht een meisje dus was echt een verrassing!

Tot nu toe volgens mij alleen maar jongetjes hier in dit topic, wie gaat het eerste meisje bezorgen?!!

Onze jongens moeten toch ook vriendinnetjes krijgen, haha?!!

Hope, fijn dat je geen suiker hebt!

Ik reageer morgen even op iedereen uiitgebreider, zit nu nl op werk...

Liefs van een zwevende Yolande

Geplaatst

wauwww ook een jongen..

morgen kom ik jullie het vertellen dames.. mijn gevoel zegt MEISJE>> zou ik dan de eerste zijn hahah..

mijn man denkt jongen en mijn vader die het de vorige keer ook goed had bij Julian en de uitgerekende datum zegt meisje..:)

spannend!

tot morgen dames!

liefs

Desiree

Geplaatst

Yolande wat leuk een jongetje. Hoe reageerde je ouders en schoonouders?

Ik heb ook het gevoel dat ik een jongetje krijg maar maandag weet ik het hoop ik zeker. Geniet van dit heerlijke nieuws meid.

Hope: de eerste paar dagen tot weken mogen we een weigje van mijn beste vriendin lenen. Daarin hebben ook haar kinderen gelegen de eerste paar dagen en vele andere kinderen uit haar familie. Ik vind het wel een eer dat we deze mogen gebruiken.

Daarna gaat ukkie naar het bedje op zijn eigen kamertje. Vandaag hebben we het matrasje binnen gekregen.

Geplaatst

YOLANDE, JOEHOE een ZOONTJE. Van harte gefeliciteerd. Geniet van je blauwe wolk, want zoontjes zijn leueueueueuk (Net als dochters trouwens hahaha).

Ik ben idd benieuwd wie als eerste een meisje gaat krijgen. Mijn gevoel zegt dat dit een meiske is. Volgens mijn mannetje is het een jongen en volgens de kinderen wordt het een zusje. We zullen zien in december, want wij willen het echt niet weten. (Veel te spannend wie er gelijk gaat krijgen :biggrin: )

Geplaatst

Yolande, wat leuk!! EEN BABYBOY!!! Lekker op je blauwe wolk blijven zweven!! Wat een gaaf gevoel he? Dat je nu weet wat het is, hoe reageerde jouw (schoon) ouders? En heb je al jongenskleertjes gekocht? En voel jij kindje al? Enne, oja, hebben jullie al een naam? Hahaha wat een vragen!

Kyra, hahaha zwangerschapsdementie, yep, weet er alles van! Hahaha maar je hebt n excuus! Harry Potter vond ik zeker een goede film. Ik hoorde mijn moeder ook al zeggen van: hey, dit klopt niet met het boek! Ik heb de boeken niet gelezen. Had jij de 3D versie gezien? Ik wel, was erg gaaf, maar heb ook het idee dat je de hele achtergrond mist zeg maar. De hoofdrolspelers komen steeds naar voren door 3D effect, maar je ziet de achtergrondsituatie minder goed. Maar wel een goed einde hoor!

Wij doen de baby ook in de reiswieg op de slaapkamer. Na een aantal dagen/weken gewoon in zijn eogen bedje. Had jij met jouw dochter de placenta ook voor?

Dees, ooooow wat spannend! Hoe laat? Ik ga checken morgen! Veel plezier!

Jessie, en jij maandag, oooooow ook erg leuk en spannend!

Hoe gaat het met de rest? Hopelijk alles goed?

Nou, ik ga even op i'net speuren voor een last minute. Echt ben dit weer zooooo vreselijk zat. Mijn man heeft anderhalve week vrij, we gaan kijken of we 8 dagen wg kunnen. IK WIL ZON!! Haha, effe neuzen.

Fijne avond iedereen!

Geplaatst

Yolandaa joepieee babyboyyy :)::):) geniet er van

Dames sorry kan niet op iedereen reageren, probeer wel elke dag bij te lezen hoor al jullie leuke verhalen :):):)

Heb zelf niets bijzonders te melden, vandaag mijn verlof aangevraagd 4 wk voor de uitgerekende datum. Volgens mijn berekening is mijn laatste werkdag 29 nov. Omdat ik de woensdagen al vrij ben, dus kijken of het klopt :):)

Geplaatst

Yolande, jij ook een jongen!! Wat super!! Mijn gevoel zijn ook een meisje, maar ik had het mis :-D

Leuk, leuk, leuk!!!

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden