Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dees en Diaan, wauw, beiden een jongetje! Wat een jongetjes in december he! Haha, leuk hoor!

Nu kan je de naam definitiever maken he... weten jullie het al?

Voor een jongetje weten wij het al, maar ik denk dat we een meisje krijgen, haha. Over 3 weken weet ik het.

Yep, I am back in town. En ondertussen ook de bruiloft van mijn zus gehad. Pff, die drukte is iig voorbij, al was het echt geweldig leuk!

Ik heb een klein beetje teruggelezen maar te veel om 2 weken terug te lezen, haha.

Zit het bij iedereen nog goed? Niemand van ons bankje gevallen? Dat zou echt verschrikkelijk zijn!!

Hier alles goed. Woensdag weer controle, wel weer zin in hoor, want ik heb best spannende tijden gehad (en nog steeds) en dan wil ik toch even weten of alles oke is met de kleine. Ik heb gepland om op 11 aug de 20 weken echo te doen, die doen we dan in Zwolle zodat mijn pap die kanker heeft (en mijn mama) enbij kan zijn.

Dan kan hij toch zijn 1e kleinkind een beetje zien, mocht hij de geboorte niet meer halen door die stomme kanker die echt overal zit. Hij is al ruim 25 kg afgevallen en als ik mijn hand op zijn schouder leg, voel ik zijn botten, echt niet normaal hem zo te zien. Maar hij is er nog. En is nog bezig met de chemo. Morgen ga ik weer mee, samen met mijn man.

Je snapt dat dit onwijs dubbel is. We zijn blij met mijn buik (die nu toch echt wel bol wordt!) maar druk bezig om mijn ouders te helpen met van alles en nog wat. Men, wat valt er veel te regelen voor dat soort dingen, nooit bij stil gestaan. Dit hoort ons ook gewoon helemaal niet te overkomen... But we'are dealing with it!

Daarnaast heeft mijn zus haar bruiloft in 5 weken gepland (dat was gisteren!) zodat mijn pap er toch nog bij kon zijn.

Dat was super gaaf, ook emo, maar ben nu blij dat die drukte voorbij is.

Ondertussen nog wel 1 weekje er tussen uit geweest dus. Giga knallen met mijn man in het begin, maar nu weer goed en rustig. Heeft ons toch goed gedaan (oostenrijk en venetie). Dusss.... lang verhaal, maar ja, zo zit het nu eenmaal en ik ben er weer en ik ga jullie weer goed volgen!

Iedereen zegt: geniet wel van je zwangerschap he?! Tja, hoe doe je dat.

Ik heb het wel al 's gevoeld volgens mij, heb zin in dat ik het beter ga voelen! En ben blij met mijn buik en loop er trots mee rond. Dat wel.

Ik zal binnenkort wel even een bolle buik foto plaatsen!

ben erg benieuwd hoe het met iedereen is!

xx Armanda

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hier bijna 20 weken zwanger en 1,5 kilo gegroeid maar al wel een dikke buik

zal van de week ff een foto maken en plaatsen

kan nog wel op de buik liggen maar slaap liever op mijn zij nu

heb ook af en toe last van maagzurr gebruik hiervoor rennies

heb vanacht voor het eerst weer kramp in de kuiten gehad ook erg vervelend dan ff voorzichtig staan

verder alles goed hier

dinsdag de 20 weken echo

denk dat wij ook een jongentje krijgen wie weet

wij hebben de namen al wel gekozen zowel voor een jongentje als meisje

alle dames die het al weten van harte met de jongens hihi

yolande de beeb heeft het je dus duidelijk gemaakt fijn gevoel he

armanda goed om te horen dat jullie het leuk hebben gehad

wel erg dubbel zoals je zegt

zo te lezen gaat het wel snel he met je paps

hoop dat hij niet zo veel pijn heeft ( mijn vader heeft gelukkig nooit pijn gehad)

iedereen nog een fijne zondag avond

liefs sandra

Geplaatst

zo daar ben ik dan even weer.. dus nog een jongen? ok nou maar hopen dat niemand dezelfde naam heeft.. hahaha!

Wij zijn er over uit.. onze zoon krijgt 3 namen net als zijn broer.. wel zo eerlijk toch??

onze kamertje is er al en druk aan het plannen maken hoe de kamer eruit komt te zien.

over buikslapen.. dat doe ik dus ook niet meer, ik ben wel echt een buikslaper en na de bevalling van Julian ook gelijk heerlijk op mijn buik kunnen slapen!en maagzuur.. ik heb lekkere rennies dus die helpen echt heel goed!!

Jessie: misschien ben jij dan de eerste met een meisje hier?

ik zou even een lijstje maken misschien wel zo leuk.

Elke: jongen

Hope30:jongen

Yolande:jongen

Karin81:verrassing

Dees:jongen

Diaan:jongen

Armanda: nog niet bekend

kelebek:?

nou ik snel even wat huishouden verder doen, en dan op de thee bij me ouders met Julian. (die ligt lekker te slapen)

liefsss

Geplaatst

Jemig wat een jongens hier in dit topic, wie komt er als eerste roze in de groep gooien? Ben benieuwd ;)

Geniet ervan meiden!

Geplaatst

Vandaag de echo gehad. Wij zijn heel erg blij want alles ziet erg goed uit.

Maar de man die de echo deed viel me zwaar tegen. Het was een beetje een norse man die naar mijn idee niet echt de tijd ervoor nam. Na een kwartier waren we al klaar. Toen we binnen kwamen vertelde hij al dat hij het met 19.5 week wel vroeg vond voor de echo. Dat vond ik al raar want ik zit maar een paar dagen van de 20 weken af.

Hij moppelde veel en vertelde wel dat alles er goed uitzag maar het ging mij erg snel omdat ik niet goed kon zien wat wat was.

Toen we de foto's kregen viel me dat ook tegen. 2 foto's waarop je niet eens de hele baby kon zien. 1 waarop je alleen de ruggegraad kon zien en 1 van een hoofdje maar dat zie je niet eens.

Helaas kon hij niet echt zien wat het geslacht zou zijn. Ons ukkie hield de beentjes goed tegen elkaar aan gedrukt.

Hij vermoed een meisje, maar durfde hier verder geen uitspraak over te doen. Hij zei ik zie wel iets maar niet echt een piemeltje maar die heeft die misschien goed tussen de beentjes verstopt. Dus helaas wij wete nog niks.

Wachten op de pretecho waar ik zo dadelijk een afspraak voor ga maken.

Ik ging wel teleurgesteld de deur uit, gewoon omdat ik geen fijn gevoel heb gehad bij de manier waarop de echo gemaakt is.

Natuurlijk erg blij dat alles goed is, begrijp me niet verkeerd.

Geplaatst

Jessie, tjee wat frustrerend moet dat zijn, zo'n zak van n vent! Je had niet er iets van gezegt? Als hij maar in ieder geval wel duidelijk is geweest dat alles goed is, en dat is het! Dus dat is wel erg fijn voor jullie! En 19,5 week dat is toch prima voor een echo? Ik was 20 weken 3 dagen. Zit niet veel verschil in! Jammer dat je nog niet 100% weet wat het geslacht is, maar jouw gevoel is een meisje toch? En hij dacht een meisje? Hahaha, wie weet, ik hoop dat je snel voor een pretecho terecht kan! En probeer een beetje van het feit te genieten dat alles goed is met jullie lieve hummeltje!

Armanda, lieverd wat zitten jullie toch in een schijtsituatie. Als eerste wel heel fijn dat je nog hebt genoten van je vakantie. En tja, ruzie op vakantie klinkt in mijn oren opzich begrijpelijk, zoveel spanning, verdriet, blijdschap, als je dan even tot rust komt, komt alles eruit. In ieder geval wel bij mij en mijn man. En de bruiloft gehad, wauw in 5 weken geregeld, wat fantastisch! Was het een mooie dag? Heeft iedereen toch genoten? Ik snap als je zegt: hoe moet ik genieten van mijn zwangerschap...Ik ken het gevoel, mijn schoonpa heeft blaaskanker, maar nu rustig. En we hebben nog wat andere dingen op ons bordje. Ik kan alleen maar zeggen: geniet van de kleine dingetjes, zoals je buik die groter wordt, en de baby die je al voelt. Probeer er energie uit te halen en tja, geniet ervan.

Wat betreft jouw lieve papa, pffff 25 kilo afgevallen? En vandaag weer chemo? Hoe gaat het? Ik vind jullie erg dapper!!!!! En ik wens jullie zoveel goeds toe, en dat je papa nog lang genoeg bij jullie is. Een dikke kus voor jou, ook al ken ik je niet persoonlijk!!

Jose en Ellen, thanks!! Leuk dat jullie komen buurten, hoe gaat het met jullie? Ik lees ook altijd mee in jullie topic!

Dees, wat leuk he, de babykamer inrichten? Wat leuk dat jullie ook al de namen hebben! Wij moeten nog 4 weekjes wachten, en dan wordt alles bezorgd. Wat voor kleurtjes gebruiken jullie voor de babykamer?

Hebben jullie ook bandenpijn? Au, ik wel zeg! Maar voor de rest alles zijn gangetje hier. Al moet ik wel zeggen dat de muren me vandaag een beetje op me af komen. Als ik dan bedenk dat het nog 18 weken duurt voordat ons zoontje er is. Pffff 18 weken, dan bekruipt me wel het nare gevoel van tjee, hoe moet ik me vermaken zeg! Maarja, we bekijken het per dag. Hmmmm, iemand zei dat Rennies helpt, ik ga nu even naar de apotheek rennies kopen, is effe kijken hoe dat gaat.

Eet smakelijk straks!

Geplaatst

Heyyy nog een jongennnnn van harte diaan ben echt benieuwd of er nog een meisje komt in december heheHope heb ook last van bandenpijn aan de rechterkantEn bij mijn schaambot echt vervelendddd :(:(:(

Geplaatst

José en Ellentrik, gezellig onze buurtjes hier..! Ik lees ook nog regelmatig met jullie mee, de kamertjes zijn al flink in de maak in het november topic las ik!

Jessie, wat fijn dat alles goed is. Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met de manier waarop die vent communiceerde, belachelijk.

En ook nog onduidelijk of het dus zeker een meisje is?! Zou jij dan de eerste hier zijn?! Wanneer heb je de pretecho?

Kelebek en Hope, vervelend van jullie bandenpijn. Ik heb er nog niet echt last van dus ik kan jullie niet adviseren. Wel heb ik nu al een voedingskussen van een goede vriendin geleend waar ik ook een een beetje met de buik ophang voor de ondersteuning.

Verder heb ik weer nachtenlang 4-5 keer per nacht geplast en droom ik nog steeds vreselijk... Maar goed verder gaat het wel prima dus ik zeur verder niet. Bandenpijn lijkt me vervelender...

Is zo'n kussen niet iets voor de nacht ter ondersteuning?

Geplaatst

Joehoe, nog een jongen!!! Het wordt hier een klein voetbalteam!

Gezellig dat jullie langs komen Ellen en José.

Liefs Elke

Geplaatst

Armanda, ik wilde nog even zeggen dat ik het zooo heftig voor je vind, wat een tegenstrijdige gevoelens moet dit alles voor je geven. 25 kg afgevallen, je paps, dat lijkt me erg veerdrietig om te zien. Fijn dat je zoveel meekunt met hem. Sterkte!!

Sandra, heel veel succes en plezier met de 20 weken echo, ik hou het hier morgen in de gaten!!

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Dees: 22 juli:pretecho met geslachtsbepaling!!!(spannend)

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Diaan 39: 23 juli en 29 juli echo

Francis: 27 juli 20 weken echo

Kyra: 27 juli (4e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Elke: 3 augustus 20 weken echo

Elke: 10 augustus (4de x bij de vk)

Hope: 10 augustus controle vk

Kelebek: 11 augustus internist

Armanda: 11 augustus 20 weken echo (in Zwolle: met mijn ouders erbij!)

Dees:12 augustus 20 weken echo

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Dees:16 augustus controle vk 4de x

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december, 3e kindje

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Diaan39: 30 december, 3e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje

ff lijste naar boven gehaadl :):) Sandra zie dat je morgen de 20 weken echo hebt, heeeel veel succes en plezieerrrrrrrrrrrrrrr

Geplaatst

Dees, goed dat lijstje. Ben echt benieuwd naar iedereen. Wat lachen he, zo veel jongetjes!

Jessie, dat klinkt idd helemaal niet leuk! En die halve foto’s, jeetje, dat kon toch ook wel anders! En met 20 min. stond je weer buiten? Huh, het hoort tot ong. 40 min. te duren?

Gelukkig doen jullie nog een pretecho. Dan kan je vast zien wat het wordt en heb je niet zo’n idiote vent! Ik zal 20 weken en 2 dagen zijn met de echo. Die paar dagen moet idd niet uitmaken hoor!

Hope, wat lief dat je zo mee leeft. Nee, 25 kg afvallen is echt niet normaal he?! Bizar. Hij voelt zich zwak, moe, en vaak misselijk, vooral na chemodagen. We hopen stiekem op een wonder! Wat naar van jouw schoonpa. Nu is het even rustig?

Ik ga idd proberen meer bewust te zijn van mijn buik. Het wordt nu echt wat, zie foto’s! Thanks for the tips. En kus terug!

Hoe gaat het verder met jouw gezondheid? Met je bekken, je rug, je misselijkheid en nachtrust?

Bandenpijn, ja dat heb ik soms ook ja. Net als Kelebek bij mijn schaambot ergens. Maar meestal maar heel even gelukkig.

Ik snap dat je soms muren op je af voelt komen Hope. Logisch! Schrijf maar lekker veel hier ;-)

En je hebt alle tijd om over je kleintje na te denken. Voel je ‘m soms al een beetje?

Ook ik vind Rennies een goede tip! Ik ben vaak nog ’s avonds v.a. een uur of 20 uur misselijk.

Moet ook vaak plassen snachts Yolande, super irri want vaak komt er niet echt veel uit. Pfff.

Oh ja, ik wil ook nog zo’n kussen. Lijkt me heerlijk: beentje er op zodat er minder gewicht op ’t buikie komt. Ik slaap ook niet meer op mn buik tegenwoordig. Ik mis het wel! Even wachten op een aanbieding van de kussens.

Ik denk trouwens ook dat ik een meisje krijg, ladies! Maar hopelijk weet ik op 11 aug meer.

Maakt mij verder niet uit, zolang het natuurlijk maar gezond is.

[ATTACH=CONFIG]1842[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1843[/ATTACH]

Ik heb nu 2 pics toegevoegd (als het lukt dan). Hoe vinden jullie ze? Was in Venetie vorige week, dus ik was 17 weken! Morgen ben ik 18 weken. Gaat toch rap hoor, vind ik.

Heb mn hoofdje er maar netjes afgeknipt, haha.

Jullie kunnen ook goed mijn big titties bewonderen, hahaaa. Ze zijn 2 cups gegroeid! Nu het zo koud is moet ik echt een nieuw vest kopen. Ik krijg de ritsen of knoopjes niet meer dicht tot boven… In sommige kleding zie je mijn buik trouwens helemaal niet goed. Dan lijk ik gewoon dik, maar niet zwanger, echt stom. Ik moet eigenlijk echt wat leukere kleding kopen.

Nou, ik ga zo pitten. Slaapse!

Geplaatst

Sandra veel succes vandaag met de 20 weken echo! Wil ook weten wat het geslacht is?

Armanda, mooie buikfoto's hoor! En big titties, hahaha, valt mee hoor, die van mij zijn net zo groot. Ik bedoel ben ook 2 maten gegroeid!! En 1 maat in de vruchtbaarheidsbehandelingen. Al met al van een cup C nu naar een cup F (!!!!!!!) gegaan, hahaha! Hier alles goed, paar oetjes en autjes, achja, al met al gaat het okay. Zit alleen de laatste tijd erg na te denken over financieen.....We komen er wel, we hebben ineens een enorm financieel probleem op ons bordje gekregen. En het staat los van de baby, heeft met hyptheek van het huis te maken, een probleem van 15 duizend euro just like that.....

Ik kreeg net een sms van mijn lieve vriendinnetje. Zij is 4 weken geleden naar groningen verhuisd vanuit Amersfoort, snik snik. Maar anyway, ze smste dat ze vannacht bevallen is van een zoon Jesse!! Maar hier komt het verhaal: met 36 weken zwangerschap kwam ze bij mij op de koffie en vertelde dat de baby al mooi was gedraaid. Vannacht braken haar vliezen, en op dat moment kwam er al een voetje uit!! Ambulance gebeld, en ze is in de ambulance met een stuitbevalling bevallen!! Neeeee!!! Wat bizar he? En pijnlijk! Maar alles is goed met haar en de baby! Idioot dat niet is opgemerkt dat de baby in een stuit lag. Tjee, breken je vliezen, komt er al een voetje uit, hoe pijnlijk is dat? Nou, ze is nu aan het bijkomen, en over een paar weken ga ik lekker naar haar toe!

Geplaatst

Wow Hope, wat een bevalling van die vriendin van je! Klink heel erg eng, maar als het zover is dan moet die baby eruit he, hoe dan ook. Goed dat moeder en kind in orde zijn.

Hihi, grappig dat jullie ook bij ons topic komen kijken af en toe. Zo zie je maar hoe sociaal dit forum is nietwaar.

Armanda, nog even speciaal voor jou extra digitale knuffel voor jouw bijzonder mooie gevoel van zwanger te zijn en oh zo pijnlijke situatie met je papa. Leuke foto van jou op bed haha.

Ik heb dat trouwens ook lang gehad dat sommige kleding de buik enorm accentueert, en andere gewoon 'dik' maakt. Maar nu is de buik wel rond en gezond, dus nog eventjes wachten!

Jessie,

Balen hoor om zo'n echo gehad te hebben. Je leeft er zolang naartoe en blijkt die kerel totaal niet communicatief te zijn. Vraag maar iemand anders de volgende keer! Goed wel dat de kleine het goed doet, al zal je nog eventjes op het geslacht moeten wachten hihi.

En ook de andere meiden hier natuurlijk veel groetjes en mooi zwanger zijn gewenst, zonder al te veel kwaaltjes. Maar ach, die nemen we er allemaal bij he :-)

Ellen

Geplaatst

de echo was helemaal goed vandaag en en en en het is een

meisje

heb dit nog niet op hyves gezet laat eerst iedereen raden haha

zal morgen ff bijlezen en reageren nu errug druk

Geplaatst

Armanda, respect hoor hoe jij je erdoorheen slaat. Wat een heftige tijd voor jullie.

Wij zijn vandaag nog naar de verloskundige geweest. Buik groeit goed. Baarmoeder zit nu ongeveer 1vingerbreedte boven de navel en die is nu 18 cm. Verder was alles prima. Kindje was erg beweeglijk. Was goed te horen de bewegingen via de doppler. Ik heb alleen erg veel krampen in mijn linkerbeen en voet s' avonds en s'nachts. Slik hier magnesiumtabletten voor en moet proberen om met sokken aan te slapen. Die krampen zijn echt pijnlijk.

Bij 27 weken hebben we de pretecho, bij 32 weken een echo om de vleesboom te controleren en bij 34 weken een echo om de ligging vast te stellen. We hebben dus wel nog een paar echo's te gaan gelukkig.

Ik ben nu alles aan het klaarmaken voor de vakantie. Morgenvroeg vertrekken we, dus voor iedereen tot ongeveer over 10 dagen.

Geplaatst

Sandra yes een meisje. Misschien met mij erbij het tweede meisje hier. Ik ga nu even ervanuit dat het een meisje zal zijn bij ons, maar we weten het niet zeker. Gefeliciteerd meid en geniet van dit mooie nieuws.

:girl:

Geplaatst

Joepie sandra een meisje!!! Gefliciteerd! Echt leuk, 2 meiden voor je :-)

Hope, wat een bevalling van je vriendin zeg! Gelukkig alles goed met moeder en kind.

Morgen alweer 19 weken!!!

Liefs Elke

Geplaatst

sandra.. eindelijk een meisje tussen al die mannen! super leuk..

Ik voel de kleine echt heel goed bewegen..

zou nog even een foto plaatsen.. en van ons mannetje en het huisje van ons mannetje(die huur betaald tot 31 dec 2011) hahaha

[ATTACH=CONFIG]1865[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1866[/ATTACH]

vandaag even lak verf gehaald, voor de deur, plinten en kozijn. en iig wit behang, omdat de muur errug lelijk is en de woningbouw niet wil stuken. we doen nog een stuk met gekleurd behang ik denk dat het of pip studio eary bird blue wordt .. of lief! behang vogeltjes.

morgen de deur eruit, en lekker buiten schuren.(joepie)

hoe gaat het verder. nog andere kwaaltjes?

hier gaat het allemaal prima.. buik gaat nu wel echt groeien hoor.. en ik ben nog niet eens op de helft!

liefss

Geplaatst

Joehoeeeee, eerste meisjeeeee

Sandra heel veel plezieerrr, zag vandaag hele leuke meisjes kleding oeeeee leukkkkk

Jessiieee fijne vakantie

Armanda weet niet meer of ik het heb gezegd maar welkom terug meid

Hhoop dat het goed met je gaat??

Hope oe gaat het met je banden, mijne doet erg pijn kan niet eens meer lopen en de pijn straalt naar mijj rug :(:(:(:(

Helpt zo een buikband, hebben jullie ervaring ermee?

Geplaatst
Joehoeeeee, eerste meisjeeeee Sandra heel veel plezieerrr, zag vandaag hele leuke meisjes kleding oeeeee leukkkkkJessiieee fijne vakantieArmanda weet niet meer of ik het heb gezegd maar welkom terug meid Hhoop dat het goed met je gaat??Hope oe gaat het met je banden, mijne doet erg pijn kan niet eens meer lopen en de pijn straalt naar mijj rug :(:(:(:( Helpt zo een buikband, hebben jullie ervaring ermee?
Dees een mooie buik hoor, mijne is ook groot, morgen weer 18 wekenJoepieeee
Geplaatst

Vandaag 20 weken echo gehad. Helemaal goedgekeurd!

Ons kleintje heeft nog even verstoppertje gespeeld, maar we zijn erachter,

Het is een MEISJE!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden