Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hope, wat fijn joh, dat alles in orde was en dat je je zo goed voelt! Pff, zal wel een hele verlichting voor je zijn he!

En die extra echo is ook nooit weg toch? Lekker joh!

Ik wil zwangerfit gaan doen. Dat is vooral bewegen en 1 avond over ademhaling enzo. En na de bevalling gaat het op den duur weer verder een paar lessen (ook bewegen op muziek). Ik moet me idd nog wel gaan opgeven!

Geboortekaartjes, tjee, heb ik ook nog niet aan gedacht, maar lijkt me super leuk om uit te zoeken!

Lekker dat je dit buiten in het zonnetje kan doen!!! Ik zit weer 's binnen/op mijn werk, pff.

Op den duur kan je het gewoon al helemaal klaar maken he, alleen nog maar datum en gewicht op het kaartje erbij zettenp voordat ie echt verzonden kan worden! Slim om ook tegen die tijd alvast alle adressen op de enveloppen te schrijven enzo (kreeg ik als tip!).

Oh ja, ik van vanavond voor het eerst naar zwangerschapszwemmen. 's even een keertje kijken ;-)

En ik ga zéker het geslacht achter mijn naam zetten zodra ik het weet! Leuk!

Dees en Kelebek, jullie zijn vlak na mij, ben benieuwd!!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1918[/ATTACH]nou ik heb de foto,s

Had al wel reactie van iemand die het geen babykamer vond.. naja als je op babybytes kinderkamer kijkt zie je zoveel verschillende en ik hou niet van winnie the pooh of dat soort dingen.. niet echt een thema..... ik en mijn man zijn er trots op. voor zover het af is. moet nog vloer in en aankleding..

ben benieuwd wat jullie reacties zijn..en met meubeltjes erin lijkt het vast wel op een echte babykamer.hahaha

[ATTACH=CONFIG]1917[/ATTACH]

hope ik voel de baby idd ook als ik rustig ben maar dat komt omdat als je bezig bent de baby heen en weer wordt gewiegt en dus in slaap valt..! ik voel het ook onderin en soms lijkt het wel of ik aan de ene kant van mijn buik een grotere bobbel heb.. hahaha. erg leuk. mijn man voelt het nog niet. ik dus wel degelijk en hard ook!..

yolande.. wij hebben dus ook een geboorte kaartje ik zag hem en dachten gelijk dit is hem.. echt iets voor grote broer en kleine broer. krijgen er ook nog een gratis ooievaar met naam bij. erg leuk!

heb trouwens wel steeds meer trek in lekkers en dat is me ook aan te zien.. krijgt een bolle toet hahaha

nou ik ga even weer wat lekkers snaaien en dan kijken of mijn zoon wakker wil worden, gaan we even bij mijn oma op bezoek..

liefsss

Geplaatst

Dees, ik vind het echt prachtig hoor! Heeeel warm en sfeervol, en een mooie tekst! Hmmm, ken dat lekkere dingetjes, hahaha, vooral chocoladekoekjes, yammie!

Armanda, oeeehhhh spannend, nog 1 weekkie, en dan weet je het geslacht!! Leuk hoor! Hahaha, moest lachen dat jouw man jouw kussen had gestolen! Kon je hem nog afpakken? Wel een goede aankoop hoor, bij Prenetal zijn idd er duur! Hmmm zwemmen, kijkt me ook heerlijk! Hier in de buurt zijn geen fijne zwembaden.

Ik heb zonet alweer 7 boeken doorgespit voor kaartjes, en heb echt een supermooi kaartje gevonden. Vanaaf nog ff aan mijn man laten zien. Toen ik net in de auto zat, zat ik te denken voor een tekst op het kaartje. Het moest speciaal zijn, en toepasselijk op ons, dus geen standaard tekst wat je overal wel hoort. En toen ineens....ratelde ik het er zo uit. Werd zelfs een beetje emo, hahaha! Wat vinden jullie van deze tekst??

Niet meer verwacht

Maar nooit de hoop opgegeven

We zijn ontzettend dankbaar

Voor het fantastisch kleine wondertje in ons leven!

Mijn man werd er ook stil van...Hahaha, zo, nu even naar de bekkentherapeute, vanaaf pasta maken, daarna naar de stad, tis koopavond.

Geplaatst

Wat een gafe kamer! Dat behang is echt prachtig, heel classy, en die lamp... loving it!

Ook wij gaan niet voor een thema. Ik vind het super mooi!

Ik voel de baby ook regelmatig, en mijn man denkt hem 1 x gevoeld te hebben. Maar ik merk het alleen als ik er echt voor ga zitten.

Tijdens mijn werk ofzo, merk ik het niet echt. Dus het is iig nog zacht.

Lijkt me zo leuk te weten wat het is, als het dan schopt ofzo, dan weet je of het een jongetje of meisje is.

en ik zou wel willen weten of ik ook een voor of achterliggende placenta heb enzo. maar ja, nog 1 week geduld!

Hope, heb je al leuke kaartjes gezien? Of wist je het ook gelijk, net als Yolande Dees?

Geplaatst

Hahahaha Armanda, tegelijk gepost, zie mijn vorige reactie!

Geplaatst

Dees, ik vind je kamertje ook helemaal wauw, ook mijn smaak ;) Houd ook niet van een thema, je kunt die van ons een beetje vergelijken met die van jullie.

Ennuh... een kroonluchter zoek ik ook nog hihi...grappig hoor!

Wat leuk dat een aantal van jullie al bezig zijn met kaartjes uitzoeken, ik ga volgende week een poging doen om boeken te halen. Heb nl. een idee in gedachten en hoop dat er zoiets tussen zit, anders moet ik zelf een ontwerp maken.

Hope, mooie tekst hoor... bij ons komt er ook een 'speciale' tekst op en het kaartje wordt ook een kaartje wat ons verhaal vertelt zeg maar. Tenminste dat is de bedoeling!!

Geplaatst

dees wat een mooie kamer zeg, ben verliefd geworden op je behang echt waauwww gewoon :):):)

Wij hebben ook geen thema ook, de muren zijn limegroen, heb zoiets van als het een jongetje wordt ga ik inrichting met oranje accesoires en bij een meisje wil ik dan fuschia doen

Hope dat is echt een mooie tekst meid, wil ook iets speciaals en wil eigenlijk ook een tekst in het turks, dus dat wat word en ben niet zo een dichter :):) manlief schreef vroeger wel gedichten, ga hem maar eens aan het werk zetten :):)

Geplaatst

Dees, gave mooie kamer!!!

Ik hou ook niet echt van een thema.

Hope, mooie tekst. Echt vanuit je hart.

Wij hebben besloten niet teveel over ons traject of langere bezig zijn op t kaartje te zetten ondanks dat veel mensen dit wel weten. Ik vind de volgende tekst ook mooi:

"De wereld is mooier met jou!"

Kort maar krachtig.

Spannend Armanda nog een weekje wachten en dan weet je meer...!

Geplaatst

Oh Dees, het is echt een hele mooie kamer!

Ik voel onze Harrie behoorlijk goed, wanneer ik rustig aan doe.

Mijn man heeft hem dinsdag voor het eerst gevoelt. Dat is echt een bijzonder moment :-D

En het mooie is: dat wordt alleen maar meer!!

Liefs Elke

Geplaatst

DEES, mooi kamertje en vooral een mooie tekst op de muur. Het geeft toch helemaal niet dat het geen 'typische' babykamer is. Ik snap sommige mensen niet hoor. Ieder zijn eigen smaak en als jullie dit nu mooi vinden. Wij hebben wel gekozen voor een baby-thema, maar dat hoeft toch echt niet iedereen te doen.

HOPE, mooie tekst voor het geboortekaartje.

Alle meiden met een mooie echo en goede controle's, fijn dat alles goed was. Geniet van jullie buikjes met mooie inhoud.

Ik zag ook een paar mooie buikfoto's voorbij komen. Het is mij ook eindelijk gelukt om een foto te maken. Deze is van afgelopen zondag en toen was ik 21 wk 2 dgn. Phoe wat een toeter al zeg als ik het nu terug zie hahaha.

[ATTACH=CONFIG]1919[/ATTACH]

Afgelopen maandag de 20 weken echo gehad en alles was prima in orde. Geen afwijkingen en een heerlijk druk kind, dat goed hard kan schoppen al. We weten nog niet wat het wordt, want dat willen we niet weten.

Verder gaat alles goed. Heb nu fysio voor mijn bekkeninstabiliteit. Ook hebben we een geboortekaartje gevonden. Het is niet helemaal wat we wilden, want we hebben toen onze dochter geboren werd een heel mooi kaartje gezien met 2 kindjes erop die naar hun nieuwe broertje/zusje kijken en dat zit niet meer in de collectie, maar dit kaartje is ook erg mooi. Nu alleen nog een mooi gedichtje maken.

Gisteren zijn we de hele dag naar de dierentuin geweest en wat hebben we genoten. Het weer was echt prima en de kinderen hebben zo goed gelopen, gespeeld en naar de dieren gekeken. Echt een hele lekkere dag dus.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Ik heb weer even het lijstje aangepast:

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Elke: 10 augustus (4de x bij de vk)

Kelebek: 11 augustus internist

Armanda: 11 augustus 20 weken echo (in Zwolle: met mijn ouders erbij!)

Dees:12 augustus 20 weken echo

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Hope: 16 augustus 2e 3D echo

Dees:16 augustus controle vk 4de x

Kyra73: 24 augustus controle vk 5e keer

Hope: 25 augustus, extra groei echo, achteraan consult vk en daarna consult verpleging over borstvoeding etc.

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing, we willen het niet weten

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Diaan39: 30 december, 3e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje

Geplaatst

Heej dames,

Alles goed met jullie? Lueke plannen voor het weekend??

Ik ga morgen gezellig met een vriendin shoppen in Den Bosch!! Leuk, leuk, leuk...

Ik heb ook nog 2 buikfoto's gemaakt. Ik vind mijn buik het mooist als ik mijn kleren aan heb, dan zie je het beter!!

Ben 20 weken en lijk "gewoon" dikker, maar niet zwanger :-( Gaat zó langzaam (vind ik). Wat vinden jullie?

[ATTACH=CONFIG]1928[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1929[/ATTACH]

Liefs Elke

Geplaatst

Elke je ziet er goed uit hoor!! Wat ik de afgelopen 2 dagen naar mijn kop heb geslingerd door wild vreemden:

Bij de benzinepomp, mevoruw zegt: oooh, je bent zwanger!! Mijn schoondochter ook! Hoever ben je? Ik zeg bijna 24 weken. TJEEEEEEE, jij hebt echt een dikke buik al he? Ik zeg: ja en ben er trots op ook, ben maar 5,5 kilo aangekomen en draag naar voren. ( GROM ) Op dezelfde dag

Bij de C1000: de cassiere vraagt: Gaat het goed? Ik zeg: zeker! Hoe lang moet je nog vraagt ze? Ik zeg: 16 weken. Nou, jij hebt wel al een dikke buik zeg! (GRRRR #*$!!***#@) Weet je al wat het wordt? Was de volgende vraag. Ik zeg, ja we krijgen een zoon! Zegt dat kutwijf: een jongen? bah moet er niet aan deeeeenken om een jongen te krijgen. Toen ik in verwachting was, moest ik vreselijk huilen bij het idee dat ik een zoon zou kunnen krijgen! Wat moet ik in Godsnaam met een jongen!!! Oei, wat werd ik KWAAD! Maar ik dacht, kan haar terecht zetten en zeggen, wees blij dat je uberhaubt een kind kan krijgen trut! Maar ipv daarvan zei: wij zijn er trots op, en vooral dat het gezond is, ons maakt niet uit wat het wordt, wij zijn trots! Dan gisterenmiddag:

In de stad bij een lingeriezaak: mevrouw vraagt: hoever ben je al? Ik zei: 24 wkn. OOOOOHHHHH, je hebt wel een dikke buik he? Waarop mijn moeder zei: ja maar ze is maar alleen aangekomen op haar buik, 5,5 kilo! Ze draagt hoog en naar voren. Vraagt die vrouw aan mij: weet je zeker dat het geen tweeling is? (??????!!!!!!!!!) ( Neeeeeee kreng dacht ik ) Ik zei: nou met 24 wkn weet je lijkt me wel heeeeeel zeker hoeveel het er zijn, we krijgen een zoon, ben blij dat ik uberhaubt zwanger ben, en ben er trots op!!!!! Ben zo weggelopen. ( ####^^^^^@@@!!!)

Dus.......ik daarna op n terrasje zitten, en totaal onzeker. Ik bedoel ben ik zooooo dik dan? En waar bemoeien die mensen zich me???? Eerst moet IEDEREEN aan mijn buik zitten, nu geven ze al commetaar of ik al uitgerekend ben, of ik zeker weet dat het er geen 2 zijn en dat ik een dikke buik heb! GROM! Als je mij van de achterkant zie, zie je niet dat ik zwanger ben! Iedereen is altijd zoooo bevooroordeeld en geven zomaar commetaar. Vooral dat mens bij de C1000. Hoe durft ze te zeggen: ik wil geen zoon, weet niet wat ik daarmee aan moet!! Zoveel domme mensen op de wereld die alles for granted nemen!!!!!

ZO moest effe mijn gal spuwen hahahaha!.

Anyway, Elke meis, jij ziet er prima zwanger uit hoor! Niet onzeker zijn! Enne, vandaag gaan we de babykamer sousen, morgen aan de schoonmaak: stofzuigen, wassen, alles dweilen, keuken soppen en de badkamer. Hahaha, moet ook gebeuren!

Geplaatst

Hope Ik snap het!

Echt irri al die opmerkingen en steeds dezelfde vragen en het gevoel alsof je je moet verdedigen.

Bij mij is het juist andersom...

'oh al bijna 20 wkn? Dan ben je ook niet dik'

'je houdt zeker vocht vast he?'

'ik denk dat jij het overal een beetje draagt, niet alleen bij je buik'

Nou, toevallig heb ik vergeleken met eerst echt wel een dikke buik hoor! En ja mijn titties doen ook mee!

En ik kan er ook nix aan doen dat mijn taille verdwenen is, ik overal een btje aankom, en er al 7 kg bij heb, en mn buik nog niet zo bol is. Het overkomt je. Je hebt t sowieso niet voor t zeggen maar ik krijg ook vaak t gevoel dat je er wel op aangekeken wordt.

Nou idd Hope, we zijn al blij dat we uberhaubt zwanger zijn! En een zoon krijgen is echt geweldig, laat iedereen zn irritante mening voor zich houden zeg! Zeker dat nare wijf van de C1000 die je niet eens kent!

Zo!

Elke je ziet er prachtig uit.

Kyra jij trouwens ook!

Er zit gewoon een MENS in onze buiken, het is een geweldig wonder en we dragen alles wat er bij komt er bij.

Want wij zijn bikkels die het zwaar hebben gehad en mensen lullen maar wat en weten niet wat ze eigenlijk wel niet allemaal zeggen.

Tja I guess dat ik me ook vaak flink irriteer, sorry hoor, haha. Ik heb dringend ontbijt nodig ;-)

Fijn weekend girlfriends! X

Bli

Geplaatst

nou waar bemoeien die mensen zich mee.. gelukkig krijg ik nog geen opmerkingen.. miss achter mijn rug om.. tja ze doen maar.. weet wel als ze het recht in mijn gezicht zeggen dat ik ook echt wel een mooie opmerking terug maak waar ze snachts nog van wakker liggen... en die vrouw wat moet je met een jongen? nou emm net als een meisje? lief hebben? een jongen heeft alleen een slangetje extra. ik heb straks 2 jongens en ben er trots op!

Elke.. mooi buikje hoor.. ga even kijken of ik ook nog foto's kan plaatsen.

Ik heb trouwens vannacht wakker gelegen van de buikpijn en rugpijn. was soort harde buiken. echt voelt alsof er een baksteen in mijn buik zit.. nu voelt het wel weer normaal maar lijkt wel of mijn buik opeens een x zo groot is geworden! haha

met kleren en zonder kleren.. (en ja heb een navelpiercing gehad)

[ATTACH=CONFIG]1930[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1931[/ATTACH]

vers van de pers!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hier nog een buikfoto van begin vorige week.

Ben nu wel ieieietsje dikker volgens mij.

Ik merk sinds deze week dat het nl. ook echt aan de zijkanten wat dikker is geworden.. voelt heel raar als ik er in prik.

Kan nu echt niet wachten tot mijn echo donderdag! :-D

[ATTACH=CONFIG]1932[/ATTACH]

Geplaatst

meiden, ik voel de kleine meer en mee! vooral tussen 20 en 23 uur denk hem/haar echt te voelen schoppen of stompen soms zelfs, haha

zelfs mijn man voelde het

makes me feel happy :-D

iedereen fijn weekend gehad?

Hope, alle irritaties weer los kunnen laten?

wel fijn dat jij al zo'n mooie tekst voor jullie kaartje hebt. krijg je binnenkort een proefdruk?

nou ik ga zo 's pitten. heb hele nacht wakker gelegen, kon gewoon niet slapen op een of andere manier. moet ook nog wennen aan dat voedingscussen. misschien moet ie nog even terug in de kast ;-)

Geplaatst

HOPE, :ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy:, wat zijn dat nou voor een opmerkingen??? Die slaan echt nergens op. Wees maar lekker trots op je mooie buik en geniet van jullie kleine wondertje dat er in groeit.

ARMANDA, leuk hè al die schopjes en plopjes. Mooie buik ook en ik vind hem gewoon normaal voor 20 weken. Waar mensen zich ook altijd mee bemoeien pffff.

DEES, ook al zo'n mooie buik. Dat gevoel van een harde buik hebben en de volgende dag denken dat je dikker bent geworden, dat herken ik wel. Ik had het van de week ook en heb het idee dat ik ook weer behoorlijk gegroeid ben.

ELKE, en jij ook al een mooi buikje.

Volgens mij ben ik weer gegroeid. Ik voelde eergisteren de kleine helemaal boven mijn navel schoppen toen ik lekker uitgebreid op de bank zat. Wat een grappig gevoel was dat.

Verder nu een paar keer naar fysio geweest en hopelijk wordt de bekkenpijn niet erger. Nu is het nog goed te doen.

Ook qua gewicht ben ik erg tevreden. Ben nu 1,5 kilo lichter als voor mijn zwangerschap, dus dat is mooi meegenomen, want er mag eigenlijk behoorlijk wat af. Bij mijn dochter was dat ook zo en ben ik uiteindelijk maar 3 kilo aangekomen en was ik na de bevalling dus lichter als voor de bevalling. Hopelijk is dat nu ook weer het geval.

Geplaatst

Hi Armanda!

Mooie buikfoto!! Je ziet er goed uit! Gaaf dat jouw man ook het kindje voelde bewegen! Supermooi moment he? Ik heb alle irritaties los kunnen laten hahaha! Ik moest wel lachen om jullie reacties na mijn verhaal! Gelukkig herkenbaar! We gaan het geboortekaartje morgen bestellen. Echt een superkaartje!

Nog een paaaaaar nachtjes en dan is het DONDERDAG haahahahaha! Ben benieuwd!!

Heb jij vannacht lekker geslapen? Ik droom zoveel en zo raar. En zeker 3x per nacht plassen. Gisteren had ik zooooooo'n zin in ijs dat je alleen in Amsterdam kan krijgen. Bij van der Linden. Kan je nergens anders in NL krijgen, we zijn gewoon even naar Amsterdam gereden voor dat speciale ijsje haha! Was wel een duur ijsje, maar geef niet!

Woensdag gaan we met mijn schoonouders naar Babypark Kesteren. Als het goed is krijgen we van hun een boxkleed, speelkleed, badset, en een flessenverwarmer. En wij kopen zelf een velux seizoensdeken. Die is totaal voor baby's gemaakt, goed ventilerend enz. Daar gaat een dekbedovertrekje heen. Ik ben niet zo van de dekentjes en lakentjes, vandaar.

Wat een SCHIJTWEER he? Pff wordt gewoon strontchago als ik naar buiten kijk.....Mijn man heeft woe-do- en vrijdag vrij, maar de voorspellingen zijn niet echt top.... Nouja, ik ga mijn chagobui effe afspoelen onder de douche, daarna naar de bekkentherapeute.

Later!

Geplaatst

He dames,

Wat een activiteit hier!

Dees, prachtige kamer en wat al een mooie buik heb je!

Kyra en Elke, ook mooie buiken.

Armanda, succes met de echo alvast, spannend he.

Hope, een heel mooi gedichtje! Sommige mensen met die stomme opmerkingen, kan er soms ook wel weer om lachen. Ik had gisteren bij de benzinepomp: 'dus eindelijk ook zo ver, verbouwing klaar en nu maar zwanger?!' Toevallig hebben we net alle grote klussen klaar dus we laten ze maar in de waan met de opmerking 'je hebt dat niet in de hand'. Heb jij trouwens al het gesprek gehad met je schoonouders over de naam?

Hier gaat alles prima. Vorige week heb ik het ook voor het eerst gevoeld. Na een flinke avond shoppen mijn man savonds ook! Erg bijzonder. Heb het lijstje ook even bijgewerkt:

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Elke: 10 augustus (4de x bij de vk)

Kelebek: 11 augustus internist

Armanda: 11 augustus 20 weken echo (in Zwolle: met mijn ouders erbij!)

Dees:12 augustus 20 weken echo

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Hope: 16 augustus 2e 3D echo

Dees:16 augustus controle vk 4de x

Kyra73: 24 augustus controle vk 5e keer

Hope: 25 augustus, extra groei echo, achteraan consult vk en daarna consult verpleging over borstvoeding etc.

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing, we willen het niet weten

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Diaan39: 30 december, 3e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden