Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sorry, ben even een paar daagjes niet geweest.

Tjee Francis, ook jouw man werkt zich een slag in de rondte!! Gaat dat wel goed? Ik snap dat je weinig energie overhoudt! Maar wel goed dat jij er zo relaxed onder bent. En het is ook top dat je zo goed in de gaten wordt gehouden!! Wanneer heb jij de suikertest? Of heb je die inmiddels al gehad?

Armanda, ik eet geen gerookte zalm uit verpakkingen, daar kunnen listeria bacterieen inzitten. Wel verse zalmstukken van bijv de visboer. En brie eet ik wel. De brie uit de supermarkt kan en mag je eten, want daar zit geen rauwe melk in. Hmmm ik maak altijd zelf een panini van bire, honing en pijnboompitjes, jammie! Goed om te horen dat het goed gaat met jullie ukkie. Ik ben 's morgens nog wel eens misselijk, zeker met tandenpoetsen, bleh!

Poezebeest ook een ZOON! Gefeliciteerd! Ik weet even niet meer wat de stand is hahaha! Het is een echte jongensmaand, hihi!

Kelebek, Yolande en Elke, hoe gaat het met jullie? En alle anderen natuurlijk?

Hier gaat het weer okay. Heb een ZEER EIGENWIJSE man! Pfff, hij is gewoon weer gaan werken. Afgelopen weekend was hij uit zijn dak gegaan op een groot feest. Hij zegt dat ie er weer tegenaan kan, yeah right. Will see...Ik wilde graag hebben dat hij zich even ziek zou melden, hadden we gisteren naar het strand gekund. Deed ie niet, pffff....Maar, gisteren ben ik met mijn mamsje naar Zandvoort geweest! Het was heeeeeerlijk! Oooow wat kan lekker weer en de zon een mens goed doen. ( ik moet alleen nu niet naar buiten kijken, grom! ). Gisteren lekker op een handdoekkie op het strand gezeten met mijn dikke buik, hahaha! Het was wat bewolkt, maar vond het niet erg. Sinds ik zwanger ben kan ik minder goed tegen de warmte. 's Avonds nog lekker aan het strand gegeten. Was na 20:00 uur thuis. Toen gelijk door met mijn man naar mijn schoonouders. Die waren gisteren thuisgekomen. Ze waren echt oprecht blij om ons te zien. Het was 7 weken geleden, dus tja, mijn buikkie is aardig gegroeid. Ook veel kadootjes van familie gehad. En ook heel veel eten. We hadden het nog niet over de naam gehad, doen we over 2 weken. Volgende week willen ze met ons naar Babypark Kesteren. We krijgen van hun nog een badset, boxkleed, speelkleed, flessenverwarmer. Daarna gaan we het pas vertellen, hahahaha, doordacht he? Naja, valt wel mee, we krijgen dit hoe dan ook van hun.

Zaterdag gaan we de babykamer schilderen, over 20 dagen wordt de babykamer bezorgd, heeeeerlijk!! Hoever zijn jullie al? Wij hebben zo ongeveer alles. Lekker gevoel.

Verder kan ik 's nachts erg slecht slapen door de pijn in mijn bekken, maar nog vervelender, de maagzuur. Bah! Pas rond half vier in de nacht gaat het beter en kan ik slapen. Korte nachten dus. Morgen naar de vk, ga ik vragen wat ik nog meer kan doen. Ik zat aan Omeprazol te denken, niets helpt namelijk, en dat hielp me wel voor de zwangerschap al. Ben benieuwd hoe het met de baby is. Verder gaan we ook een groei echo afspreken. Morgen moet ik wel alleen, voor de 1e keer, tja mijn man heeft geen dagen. Vind ik wel apart.

Zo, dat was weer de update. Morgen ga ik het lijstje even aanpassen. Fijne dag iedereen!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Elke ik zie dat je vandaag 20 weken echo hebt, spannend. Armanda wij zijn ook bijna aan de beurt, kan niet wachten tot de `15 de.

Hier gaat alles goed, mijn bandenpijn is ineens verdwenen echt raar, vorige week vrijdag sliep ik nog met de pijn, wilde nog zaterda een band kopen, sta ik op geen pijn te bekennen. En tot nu gaat het ook goed, misschien zijn de banden al genoeg uitgerek hahahahhahaa.

Er was ook een vraag over eten, weet niet meer wie het was, maar eet ook niet zo veel, kan het niet, ook met avond eten, bv met een soep zit ik al vol, daarna kan ik amper wat eten, maar na een uur heb ik weer trek :) voor de rest, chocola lust ik wel hartige hapjes zijn ook met favoriet geworden en natuurlijk een lekker patatje oorlog kan ik ook niet missen hahahaha.

Nog 13 dagen en dan ga ik lekker op vakantie heerlijk, ben er echt aan toe en mijn man en kind ook dus kan niet waachten tot de 16de :):):)

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Elke: 3 augustus 20 weken echo

Elke: 10 augustus (4de x bij de vk)

Hope: 10 augustus controle vk

Kelebek: 11 augustus internist

Armanda: 11 augustus 20 weken echo (in Zwolle: met mijn ouders erbij!)

Dees:12 augustus 20 weken echo

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Dees:16 augustus controle vk 4de x

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december, 3e kindje

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Diaan39: 30 december, 3e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje

Geplaatst

@Hope, je hebt inderdaad een eigenwijze man! Hopelijk luistert hij wel naar zichzelf.

@Kelebek, ja ik heb idd vandaag de 20 weken echo om 15:45. Dus nog even wachten!!

Liefs Elke

Geplaatst

Succes zo Elke!!

Kelebek, fijn dat de bandenpijn weer over is! Wij gaan ook over ruim twee weken op vakantie, heerlijk naar Italie hotel op het strand aan Adriatische Zee.

Hope, die man van jou is idd eigenwijs...

Fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad op t strand gisteren!

Hier alles op zich wel ok. Die ijzerpillen slik ik nog steeds en vanwege mijn moeheid nog een extra controle bij gyn gehad, kind doet het top alleen ik had lage onderdruk want mijn bloeddruk was 120/55 dus daar kan ik ook meer moe door zijn vertelde de gyn. Maar beter te laag dan te hoog dus ze laten het mooi zo! Ik voel veel beweging, leuk!

Kan niet wachten tot het 20 aug is en we lekker op vakantie gaan. Nu slaap ik af en toe wat langer uit als ik thuis werk... T is toch rustig veel klanten zijn op vakantie.

Ben benieuwd naar Elke's 20 weken echo!

Hoe is het met de rest hier?

Liefs Yolande

Geplaatst

Elke, ben benieuwd hoe het is gegaan! Vast goed!!

Yolande jij ook een lage bloeddruk, en nog steeds erg moe? Pfff wat vervelend. Wel lekker dat je goed kan uitslapen. Ik voel nu ook dagelijks beweging. Vooral in de morgen en 's avonds. Niet van die keiharde trappen. Ik voel het vooral onderin en de zijkanten. Eergisteren trapte hij wel heel hard, je zag zo mijn buik omhoog komen, ik legde mijn hand erop, en het was zoooo duidelijk, ik ben verliefd, hahaha!

Kelebek wat goed joh, die bandenpijn weg, yeahh! Kan je zeker veel beter bewegen? Klinkt trouwens bekend, weinig eten omdat je zo snel vol zit. Heb ik ook...En je gaat over 13 dagen op vakantie, heeeerlijk meid! Waar ga je naar toe? Neem je de zon mee terug, haha!

Net heb ik sucrulfaat zakjes gehad van de huisarts. Helpt tegen die maagzuur. Hmmm, zal wel fijn zijn zeg, vanaaf lekker slapen!

Wat een benauwd weer he? Hebben jullie daar ook last van? En nog een dilemma, wat ga ik eten vanavond....hmmmm...ik heb zin in een whopper hahaha!

Geplaatst

Heej meiden!

We zijn weet thuis en de echo was goed! Alles was goed en het gelacht is nog steeds een jongen :-D Ja, je weet maar nooit, hahaha.

Liefs Elke

Geplaatst

Jaaaahh Elke, ik zie hem!! Wat stoer zeg. Goh ik ga ook even goed opletten aangezien ik met 24 weken nog een extra echo krijg om ivm trombose in mijn familie de bloedvaten etc extra te controleren. Kijken of ik ook een klein piemeltje zie haha, schattig.Hebben jullie al een naam? Wij vinden het wel lastig. We vinden een naam leuk die niet ideaalbis met de achternaam maar ja om het daarom niet te doen terwijl we het wel echt een leuke naam vinden....

Geplaatst

nou ik ben ook weer hier! onze pc had het begeven en nu hebben we eindelijk een laptop. dus zit nu lekker op de bank. hebben net 3 boeken geboorte kaartjes doorgespit en bij de 3de hoefde ik niet verder te kijken.. dat is het kaartje.. hahaha.

onze kamertje is al ver.. moet alleen nog laminaat en dan alle meubels in elkaar. het is al een heel mooi kamertje geworden al zeg ik het zelf. zal even fotos op de laptop zetten.

dat later wilde eerst even weer bijlezen.

yolande Ik ben ook altijd moe maar heb maandelijks een vitamine b12 spuit, ik merk echt aan het eind van de maand, wanneer ik de spuit weer hebben moet dat ik echt moe ben.

Heb wel last van verstopping en aambeien! vreselijk pijn doet het. Ik ben al druk met veel vezels eten, maar het wil nog niet echt helpen.

volgende week de 20 weken echo. spannend.

De namen hebben we al dus daar hoeven we ook geen zorgen over te maken.

nou ik ga even verder bijlezen!

elke trouwens goed te zien.. Onze jongen was ook duidelijk te zien hoor..!

liefs en geniet allemaal dames.. gaat al zo snel!

Geplaatst

Ha Dees, goed dat je al

zo ver bent met het kamertje!

En wat betreft die b12 spuit, hoe kom

je daaraan? Dat krijg je niet zomaar om eens te proberen zeker?!

Wel vervelend van de aambeien en de verstopping, helpt ontbijtkoek op nuchtere maag niet?

Geplaatst

Heeeeerlijk Elke, dat alles prima is! En zeker duidelijk hoor! Op en top jongetje, hahaha! Geniet ervan meis!

Dees lekker he, met een laptop op de bank! En wat fijn dat jullie al zo ver zijn met de babykamer! Alles verder goed met je behalve de vermoeidheid dan? Heb je trouwens lactulosestroop geprobeerd voor de verstopping?

Geplaatst

yolande.. dat heb ik een jaar geleden gekregen, was zo moe alle dagen, dacht eerst komt van de bevalling maar ik heb zowiezo veel slaap nodig maar aangezien het wel heel erg was heb ik het maar 4x laten controleren. dus nu heb krijg ik een spuit. mijn man zet hem. auwiieee! haha

het helpt tot nu toe best.

nou ga even weer baby for sale kijken. wat een film zeg.. al heb ik hem al wel heel vaak gezien! blijft mooi..

liefss

Geplaatst

Ik had eergister een bericht getypt, maar is weg???

Elke, wat leuk he, een jongen! Zeker omdat jullie al een meisje hebben! En wat onwijs lachen, die foto, ik heb het aan mijn man laten zien. Je ziet het echt he, haha, grappig.

Dees, lekker joh, dat het kamertje al zo ver is! Lijkt me super leuk om te doen!

Wij hebben nog steeds helemaal niets gekocht of gedaan voor het kamertje.

Maar over 2 weken willen we iig laminaat gaan leggen in de 'babykamer'. Dus dan is er een start!

Heb er steeds meer zin in om het in te richten. Al gaan wij wel sommige dingen van marktplaats kopen denk ik.

Trouwens! Ik heb sinds gister zo'n voedingskussen! Heb er vannacht al mee geslapen zodat ik wat lekkerder op mijn zij lig en niet zo op mijn buik hoef te steunen om niet om te vallen. Ik kan mijn been er dus overheen leggen. Maar 's nachts had mijn man hem afgepakt, haha, mijn vriendje werd ineens zíjn vriendje!

Ik heb hem bij de Hema gekocht voor 35,- (incl hoes). Want bij de prenatal zijn ze tussen de 65,- en 85,- euro.

Iemand anders ook al met die kussens bezig?

We hebben over precies 1 week de 20 weken echo. Echt wel zin in. Ik hoop het goed te kunnen zien, en dat alles in orde is natuurlijk. Ik denk nog steeds een meisje. Al zou ik ook blij verrast zijn als het een jongen is hoor! Hihi, we zullen zien... patience...

Geplaatst

Zoooo, net terug van de vk. Stond binnen 15 min weer buiten, haha! Alles goed, baarmoederrand precies waar die zou moeten zijn rond de 23,5 week. Bloeddruk toppie: 120/75. Ik heb ook geen last van duizelingen meer en flauwte moet ik zeggen! En voor de maagzuur idd sucralfaat zakjes. Vannacht de 1e genomen, moet zeggen dat het al ietsie beter ging. Hartje was prima, hij bewoog lekker. Oja, over bewegen gesproken. ZOOOO GAAAAAF vanmorgen. Ik lag nog even op bed, en mijn man was al beneden. En ik voelde de kleine trappelen onderin mijn buik. Ik riep mijn man, en hij kwam naas me zitten en ik legde zijn hand op de plek waar de baby bewoog. En ja hoor, hij trapte, en mijn man voelde het voor de 1e keer! Wel heel ligt, maar okay, hij voelde het in zijn vingertoppen. Hij was ontroerd! Anyway, ik vroeg ook aan de vk hoe het komt dat ik de beeb wel voel, maar niet keihard trappen ofzo, en ook dat ik hem vooral in de morgen en avond voe, niet de hele dag. VK zei dat het door de voorliggende placenta kwam. Maar de baby is nog wel wat klein en kan nog niet heel hard trappen. Met 26-28 weken wordt het steeds harder en meer. Ik hoop het... en verder zei ze, als ik bezig ben, slaapt de baby, ben ik rustig zal ik hem beter voelen, dus 's morgens en 's avonds.

Wanneer voelen jullie de kleine vooral? En trapt ie ook hard?

Verder heb ik de 25ste augustus een extra groei echo. Alles wordt nog eens opgemeten. Daaraan vast naar de vk, en daarna door naar verpleegkundig spreekuur. Dat gaat over zwangerschapscursussen, en borstvoeding.

Gaan jullie cursussen volgen? IK ga 24 aug beginnen met zwangerschapsyoga.

Zo, dat was de update, ik ga het lijstje even bijwerken. Vinden jullie het ook leuk om het geslacht achter je naam te schrijven? Kijk maar.

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Elke: 3 augustus 20 weken echo

Elke: 10 augustus (4de x bij de vk)

Hope: 16 augustus 2e 3D echo

Kelebek: 11 augustus internist

Armanda: 11 augustus 20 weken echo (in Zwolle: met mijn ouders erbij!)

Dees:12 augustus 20 weken echo

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Dees:16 augustus controle vk 4de x

Hope: 25 augustus, extra groei echo, achteraan consult vk en daarna consult verpleging over borstvoeding etc.

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december, 3e kindje

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Diaan39: 30 december, 3e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje

Geplaatst

PS, heb net allemaal mappen met geboortekaartjes opgehaald, ik ga nu lekker in het zonnetje koekeloeren, ben benieuwd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden