Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij zijn hier aan het puzzelen hoe we het financieel moeten gaan doen met een kleine erbij.

Mijn man heeft een ander aanbod gekregen van werk. Hij werkt nu onregelmatig en krijgt dus toeslag, maar in zijn nieuwe baan zou hij regelmatig gaan werken. Dan verdient hij een stuk minder. En ik wide zelf 4 uur p.w. minder gaan werken.

Help. We willen ukkie naar een kinderdagverblijf brengen, maar als ik het zo bereken moeten we best veel zelf daaraan betalen.

Wel maar max. 3 dagen per week. Maar van de andere kant als mijn man regelmatig gaat werken krijgt de kleine ook meer regelmaat.

We weten het even niet meer. Wat gaan jullie doen?

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Jessie wat een dilemma!

De reglemaat is goed natuurlijk, maar ja het geld ook! Dat is een moeilijke beslissing.

Als je man deze baan aanhoudt, moet je kindje dan ook meer naar het kdv of blijft dat hetzelfde?

Ik ben na de geboorte van mijn dochter van 39 uur naar 24 uur gegaan. Mijn dochter gaat 1x per week naar het kdv en we hebben de luxe dat oma 2 dagen per week oppast :-)

Ik ben heel benieuwd hoe duur het kinderdagverblijf gaat worden voor ons...

Succes met het maken van de beslissing.

Liefs Elke

Geplaatst

Thanks voor jullie reacties!

Om wat vragen te beantwoorden:

Mijn ouders en schoonouders, broers vonden het helemaal leuk. Mijn ouders hebben al een kleindochter (van mijn broertje) en dus nu ook een kleinzoon.

En allerlei vrienden smsen nu mijn man dat hij gelijk een seizoenskaart moet bestellen voor zijn favoriete voetbalclub haha...

Verder vroeg Hope of ik het al voel: ja sinds twee dagen voel ik wat plopjes maar heel minimaal. Het was overduidelijk op de echo dat de placenta echt precies in het midden aan de voorkant van mijn buik ligt dus ze zei dat het goed kon dat ik nog nauwelijks wat voel. Maar het begint volgens mij te komen, het was op de echo echt een druktemakertje...

Hope, je vroeg of we al een naam hebben? Nee, nog niet, voor een meisje hadden we wel een naam maar jongensnaam vinden we erg moeilijk. We houden van hollandse kortere namen maar hebben nog bij geen 1 naam zoiets van 'ja dit is 'm!' Maar gisteren hadden we een naam die nu wel in beide hoofden blijft hangen dus wie weet.

Hebben jullie al namen, meiden?

Jessie, we hebben nu de volgende planning gemaakt qua werken:

Maandag kdv, dinsdag mijn ouders, woensdag ben ik thuis, donderdag kdv en vrijdag is de ene week mijn man thuis en de andere week mijn schoonmoeder.

Ik ga dus 4 dagen ipv 5 dagen werken. Minder kan ik helaas niet werken in mijn functie en ik vind mijn baan erg leuk en ben hier na hard werken gekomen. Ik beheer grote klanten en kan niet 'maar'3 dagen bereikbaar zijn voor die klanten. Daarom gaat mijn man nu ook 4 om 5 dagen werken en dan afgewisseld om de week met zijn moeder komen we er ook. 2 dagen kdv vind ik prima. Qua kosten hebben we niks berekend, het zal best even wennen worden, minder inkomsten en hogere kosten (ivm kdv) maar nu hebben we het redelijk ruim en dan moeten we misschien minder vaak uiteten of iets meer opletten met kleding en vakanties etc. Het zal wel loslopen hoop ik....

Dees, succes vandaag. Ben benieuwd of alles goed is en wat het wordt!!

Kyra, haha vergeetachtig dus??!! WE kunnen elkaar absoluut de hand schudden.... Verder alles dus goed met je?! En spannend dat je het tot het laatst niet weet wat het is.....

Elke, fijn dat je nu maar 1 dag kdv hoeft te gebruiken... Ik vind het ook leuk dat ons kindje de oma en opa op die manier goed leert kennen.

Kelebek, hoeveel dagen werken jij en je partner straks als jullie kindje er is?

Sandra, als ons kindje een meisje was geweest was de kans levensgroot dat we haar Amy hadden genoemd, grappig he? Vond ik altijd al een prachtige lieve en stoer naam. Maar ja het is een mannetje dus nu even goed gaan bedenken wat de naam wordt!

Hoe is het met de rest??

Alvast een fijn weekend,

Yolande

Geplaatst

Jessie, wij zitten ook met hetzelfde dilemma...

Alleen komt nog bij dat ik mijn baan ben verloren : ( We hadden ons al in maart ingeschreven op het kdv. En verder nooit verwacht dat ik mijn baan zou verliezen. Maargoed, ik zit nu ziek thuis door mijn zwangerschap, en heb via het UWV 100% doorbetaling van mijn salaris, daarna 100% zwangerschapsverlof via het UWV, en daarna 100% bevallingsverlof van het UWV. Dit duurt als het goed is tot halverwege februati. In Januari ga ik weer solliciteren. Ik ben apothekersassistente, en ik hoop dat er dan wat vacatures vrij zijn. Ons plan is dat ik 3 dagen ga werken. Qua kinderdagverblijf doen we het zo: 1 dag in de week past mijn schoonouders op onze zoon, elke vrijdag OM de week past mijn moeder op. Op de oneven weken, op de even weken gaat hij naar het kdv. En dan op 1 dag vast in de week naar het kdv. Waarschijnlijk ga ik op maandag, woensdag en vrijdag werken. DUs mijn schoonouders hebben hem elke maandag, elke woensdag en om de week vrijdag naar het kinderdagverblijf. In totaal 6-7 keer in de maand naar het kdv. Kosten hebben we laten berekenen bij de belastingdienst. Volgens mij moeten we zelf elke maand zo'n 200 euro zelf bij betalen. De rest compeseerd de belastingdienst. En dan dachten we ook nog 150 euro extra in de maand aan ons kindje kwijt te zijn aan eten, kleding, energie e.d Dus ik denk dat we per maand zo'n 350 euro kwijt zijn aan de baby.

Wat denken jullie maandelijks kwijt te zijn aan jullie kindje qua eten, kleding en energie? Is 150 euro veel of te weinig ingeschat? Ben wel benieuwd...

Geplaatst

Ik heb net even opnieuw een proefberekening gemaakt bij de bel.dienst aan de hand van verzamelinkomens van 2010. Van 2011 kan nog niet, omdat je nog geen inkomstenbelasting van 2011 hebt gedaan. Anyway, wij zijn maandelijks in 2012 voor het kdv 481,20 euro kwijt. Daarvan krijgen we ongeveer 318 euro terug van de kinderopvangtoeslag. MAAR....ik heb net de bel.dienst gebeld. Dit zou gelden voor dit jaar. Voor het jaar 2012 is nog niets bekend. Die mevr vd bel.dienst zei letterlijk: als de regering zijn zin krijgt, wordt het voor de mensheid een stuk duurder. Ik vroeg: als de regering niet zijn zin krijgt wat dan? Ze zei: daar kan ik totaal geen uitspraak over doen, pas helemaal aan het einde van dit jaar is er wat meer bekend. En zodra het bekend is, moet je ook gelijk de kinderopvantoeslag aanvragen. Omdat daar nog 6 weken overheen gaat voordat het rond is. Daarna heb ik de planner van ons kinderdagverblijf opgebeld. Zij zei: waarschijnlijk krijgt de regering dit jaar niet hun zin, het moet nog allemaal geaccepteerd worden e.d Voordat het rond is, zijn we weer een hele tijd in 2012 verder. Ze zei ook: waarschijnlijk wordt het maandelijks een paar tientjes duurder. Dus....als wij nu voor 2011 ongeveer 165 euro in de maand voor kdv zelf moeten betalen, zou dat in 2012 ongeveer 200 euro zijn. En dat is voor 66 uur opvang in de maand.

Ik weet niet of ik iemand heb geholpen hiermee, maar als je financieel dingen wil weten is het misschien handig om de belastingdienst te bellen en een proefberekening te laten maken.

Zoooooo, genoeg hersentjes gekraakt nu, hahahaha, ik ga douchen.

tot later!

Geplaatst

JESSIE, YOLANDE en HOPE; Moeilijk hè al die keuzes over hoeveel werken en wat een baby gaat kosten. Toen ons zoontje geboren werd ben ik gestopt met werken en de eerste paar maanden hebben we wel even moeten slikken, want er viel best wel veel geld weg (werkte 4 dagen als hoofd P&O bij een redelijk grote organisatie). We hebben echt even moeten kijken hoe we rond konden komen, maar na een paar maandjes waren we gewend aan het nieuwe inkomsten- en uitgavepatroon en ben ik begonnen als gastouder, dus kwam er iets meer geld binnen. En nu met twee kinderen en de derde onderweg kan ik zeggen dat we alles goed op een rijtje hebben en lekker rond kunnen komen.

Het is idd een kwestie van keuzes maken en proberen te besparen op bepaalde zaken, zoals misschien vakantie en uit gaan. Verder kun je besparen op luiers via watlostenluiers.nl en je dan abonneren op de nieuwsbrief. Dan ontvang je elke week een nieuwsbrief met aanbiedingen van luiers en billendoekjes en soms is dat 3 halen en 2 betalen.

Verder heb ik niet echt bijgehouden wat een baby per maand extra kost. Misschien even kijken bij het Nibud ofzo.

Geplaatst

En en en DEES??? Hoe was de pretecho? En wordt het een jongetje of een meisje? Hahahahaha ben niet benieuwd hoor!!!!!!

Geplaatst

Haha hope je hebt wel berekend meid goed zo

Yolande werk nu 4 dgn pw van 7 uur pd. Dit wil ik eigenlijk zo houden mijn man werkt fulltime. En mijn ouders wonen in amsterdam weet niet of dat een optie is baby so vroeg naar ze te brengen heb ook nog mijn dochter die maar bso gaat ppppfffff

Deessss????? Kom je nog???? :):):(

Geplaatst

Hier ben ik dan. En geen twijfel mogelijk. Ook wij krijgen een ventje! Nog een zoon dus. De mevrouw van de echo zei nog niks maar ik zei ik zie duidelijk een jongen.hele mooie foto's mee gekregen en een dvd. Nou eerst eten! Liefs

Geplaatst

Dag dames,

Yolande en Dees, een zoon! gefeliciteerd!

Wat een toestand die financiele zaken. Vreselijk irritant dat het nog onduidelijk is hoe het volgend jaar wordt geregeld. Ik geloof wel wat Kyra zegt dat het even wennen is, een nieuw patroon zoeken maar het zal ook nog wel wat slapeloze nachten bezorgen!

Gisteren hebben wij de 20 wk echo gehad. We willen niet weten wat het wordt en de kleine lag ook zo dwars (over de kop, helemaal beneden met de rug naar ons toe) dat we het zelf ook niet konden zien. Gelukkig hebben ze wel alles kunnen checken en leek het allemaal prima, een hele opluchting.

Vanmiddag hebben we de babykamer uitgezocht, super leuk.

Geplaatst

Wauw het wordt een echte jongensmaand zo. DEES gefeliciteerd met jullie zoontje.

KARIN, fijn dat alles goed was met de 20 weken echo en leuk dat jullie het ook niet willen weten.

Geplaatst

Wauw Dees een babyboy!! GEFELICITEERD!!! We hebben nu geloof ik 4 jongens, hahaha! Vandaag jongenspakjes kopen?

Pfff, ben net wakker geworden, deed de tv aan, en zag dat e meer 80 jongeren dood zijn geschoten op dat eiland van Noorwegen....kreeg gewoon de tranen in mijn ogen. WALGELIJK......

Geplaatst

Yolande, en wat voor een pakje is het geworden ?? :):):)

Wij hebben de oude slaapkamer even weer in elkaar gezet, hij zit er nog goed uit, eigenlijk wilde ik een witte slaapkamer, maar vind het ook weer zonde om deze weg te doen, ppfffffffff maar goed, misschien beter dat ik deze gebruik, kan ik voor het geld van de slaapkamer iets anders halen

Vandaag was het feest, dochter heeft zwemdiploma A gehaald, joepieeeeeee, nu op naar de B, maar daar is een wachtlijst nu voor, dus ben benieuwd wanneer ze weer kan beginnen.

Hoe is het met de rest? Zijn de kamers al een beetje ingericht? :):)

Geplaatst

Gefeliciteerd met je dochter Kelebek!

Leuk is dat he? om het kamertje in orde te maken?!

Hier is de babykamer al klaar. Harrie krijgt de kamer van Tess. Een witte kamer met zilver, dus kan voor allebei. Tevens hebben we 1 muur heel donker rood gemaakt, zo mooi! Mijn man heeft nog wat speelgoed van zijn jeugd. Weet niet of jullie bekend zijn met Tonka hijskranen ed. Deze heeft ie op de kast gezet, hij was zoooo trots! Dat was echt mooi om te zien!

Ik begin de kleine steeds beter te voelen. De plopjes voel ik vaker en worden sterker. Ik heb de placenta aan de achterkant liggen (tegen mijn rug aan), dus die belemmert niets :-)

Ik begin alleen steeds meer en vaker last van maagzuur te krijgen, bah bah... Hebben jullie daar ook al last van?

Liefs Elke

Geplaatst

Ja was echt leuk om te zien, dank je wel.

Ik voel heel af en toe wat, wil meer voelen :):):)

Leuk van de babykamer en oude spullen hebben.altijd wel wat das mooi om mee te maken

Geplaatst

Dees, jaaaaaaaaaaaaa nog een jongetje. Wat leuk zeg. Wel grappig allemaal jongetjes.

Nou, wie weet ga ik daar morgen verandering inbrengen maar mijn gevoel zegt ook jongetjes.

Dank jullie voor jullie reacties op mijn vraag over kdv.

Wij hebben besloten dat mijn man nog een paar jaar onregelmatig blijft werken. We hebben de alimentatie van zijn kinderen er ook nog bij en ik heb nog een huis die nog niet verkocht is. Staat pas 5 jaar te koop hoor. haha.

Dus we kunnen alles wel gebruiken. Na de vakantie dan hebben we een afspraak met iemand die onze belastingzaken regelt en dan weten we meer. We goed nieuws gekregen van het kdv. Ze bieden flexibele opvang, dus ik moet 1 maand van tevoren doorgeven wat we nodig hebben i.v.m on ze diensten en als we willen is er een plekje voor ons daar.

Dat is toch weer een zorg minder. Maar ja, als we allebei avonddiensten hebben moeten we toch op (schoon) ouders terugvallen Het is een heel gepuzzel maar we komen er wel aan uit.

Morgen de echo. Ik vind het toch zo spannend. Nu nog een paar uurtjes werken en dan heb ik vakantie.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Spannend jessie, de echo morgen. Misdchien zijn jullie dan de eerste met een baby girl???!Kelebek, kleertjes heb ik uiteindelijk nog niet gekocht maar wel leuke gevlochten mandjes voor op commode in heel zacht blauw en zilvergrijs kleur. En een eendje voor in het badje haha....fijn trouwens dat jullie de knoop hebben doorgehat qua werken, geeft toch een bepaalde rust...Elke, handig dat Harrie het kamertje van dochterlief over kan nemen. Wanneer heb jij de 20 weken echo?Ik voel ad en toe plopjes dus dat zal vast onze baby boy zijn denk ik??! We hebben ook een naam inmiddels...Vandaag heerlijke dag samen thuis, pfff echt even niks doen. Zit trouwens aan de staalpillen, begin wel last van obstipatie te krijgen ondanks mijn vezelrijke voeding.En Dees, is het al helemaal doorgedrongen dat jullie een zoon krijgen?!Hoe staat het met de namen, is iedereen er al over uit?

Geplaatst

Jessie, ooooow spannend de echo! Ben benieuwd hoor! Hoe laat heb je de echo?

Yolande, het is zeker je baby hoor! En wat leuk dat jullie een naam hebben. Wij zijn er ook uit, mijn schoonouders komen over 2 weken terug van Griekenland, pffff effe billenknijpen maar we zeggen wel hoe of wat met de namen en vernoemen...

Kelebek van harte met jouw dochter! A diploma wat leuk! Hebben jullie het nog gevierd? Het lijkt me een rustgevend gevoel dat je kindje een zwemdiploma heeft. Groot gelijk dat je de oude kamer weer gebruikt. Lekker je geld aan iets anders uitgeven haha!

Vandaag een chagodag. Heel gek, ben eigenlijk nooit chagerijnig, en als het al zo is duurt het niet langer dan n kwartier. Maarja, een blik naar buiten.....pfffff...Vanmorgen wel een glimlach op mijn gezicht, we waren al om 06:00 uur wakker. Hebben we met de angelsounds naar het hartje geluisterd. Onze zoon was ook superdruk. Het hartje klopte aan de linkerkant van mijn buik, en ineens hoorde wel heel veel gerommel en geluid, en toen was het hartje helemaal aan de rechterkant, hij maakte dus een koprol! Daarna heb ik hem nog een half uur lang heeeel duidelijk gevoeld, was zoooo mooi!

Qua kinderkamer hebben we nu alle spulletjes gekocht, gisteren de latex. Mijn man is nu bezig met de kamer aan het leeghalen, de komende 2 weken gaat hij sousen, en 24 aug wordt de babykamer, bugaboo enz enz bezorgd. We hebben gisteren de box, wipstoeltje, babygym, magnetromsterilisator van mijn zwager gehad. Eigenlijk hebben we nu alles wel gekocht, behalve de kleertjes, en de dekentjes en lakentjes. Nog 18 weken.....

Elke, ik heb ook erg last van maagzuur, antagel helpt wel bij mij, het is alleen niet zo heel lekker drankje. Ik slaap ook standaard met het matras een stukje omhoog.

Hebben jullie ook al last van je buik met slapen? Draaien doet mij steeds meer zeer. Ik kan alleen nog om mijn linker of rechterzij liggen, maar dan gaat mijn buik zo 'hangen' Vanavond maar eens met een kussentje onder mijn buik slapen.

Ik ben nu 22 weken zwanger, en 4,5 kilo aangekomen. Ik vroeg me af hoeveel jullie zijn aangekomen?

Geplaatst

Hallo dames,

Gisteren de pret echo gehad en ook ik doe mee aan de maand van jongens, want ons spruitje is dus ook een jongetje.

gr Diaan39

Geplaatst

Diaan Haha, jij ook al een jongetje, gefeliciteerd!!! Wat gaaf! Niet normaal! Zoveel kleine mannetjes erbij in december!!

Hope, ik weet nu inderdaad zeker dat ik hem gevoeld heb. Ik lag net op de bank ( eigenlijk de hele dag al) en toen kreeg ik me toch een schop, ik veerde helemaal op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden