Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@kinderwens,

Welkom hier.

Ik had bij mijn eerste meting ook 3 daarna 7 en uiteindelijk met de punctie had ik er 9.

Maar het gaat om de kwaliteit niet de hoeveelheid.

Stele je hebt 3 topeitjes dan ben je er ook hoor.

Er zijn hier meiden met 3 of minder zwanger geworden hou hoop

• Reacties 443
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik moet het even kwijt.. (daar is dit bankje ook voor toch??)

Ik begin vreselijke last van mijn onderrug te krijgen.. Ik vrees dat het einde oefening is..

Hopen dat ie blijft zitten maar vrees het ergste..

Fijn weekend allemaal dames en geniet van het mooie weer!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hoi allemaal,

Lees deze maand al veel mee, maar heb lang getwijfeld om mezelf weer op het bankje te zetten. Is toch telkens zo'n domper om er weer vanaf te donderen. Maar goed, bij deze: ook ik ben weer in de race en zit in de laatste dagen van de ww. Alle meiden die ook wachten, veel sterkte en succes, de groene dames super gefeliciteerd ook van mij en de meiden bij wie het weer niet zo heeft mogen zijn, heel veel sterkte.

x Jett

Danielle..: 17 April (1 blastocycste)

Ivfsh: 19 april (twee cryo's)

Sissy81: 19 april (1 emmy)

Dee: 25 april (1 cryo)

Andreana 27 april (1 emmy)

Essie:29 April (2 emmy's)

Daantje: 1 mei (2 emmy's)

Mijnbaby 2 mei Tp cryo

Amy81: 3 mei (2 cryo's)

Laloutje; 4 mei (2 emmy's)

Jellybean: 4 mei (1 cryo)

Daisydoo: 4 mei (1 cryo)

Tijgertje: 4 mei (2 emmy's)

Mo74: 9 mei

Marie10: 10mei (2 emmy's)

Gabriella 11 mei (2 embryo's)

Jett: 11 mei (2 emmy's)

Wannabemom: half mei (nog onder voorbehoud)

Tulpie: 13 mei

Sharon: 15 mei (1 cryo)

Meezie: 16 mei (2 cryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Jeanine: 19 mei

Testen:

Danielle..: 1 Mei

Ivfsh: 3 mei

Sissy81: 4 mei

Dee: 9 mei

Andreana 9 mei

Daantje:14 mei

Essie: 16 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Jellybean: 18 mei

Daisydoo: 18 mei

Amy81: 18 mei

Tijgertje: 18 mei

Nes73: 19 mei

Mo74: 20 mei

Gabriella: 23 mei

M
a
rie10: 24 mei

Tulpie: 25 mei

Jett: 25 mei

Meezie: 26 mei

Sharon: 28 mei

Maureen: 29 mei

Jeanine: 1 juni

Geplaatst

Hee tul ie,

Ik heb ook echt ongelooflijke rugpijn gehad, is na een week ofzo weer overgegaan. Ik was er ook over verbaasd, maar na wat googlewerk, blijkt dat best veel vrouwen last hebben van hun rug in hun vroege zwangerschap.

Jett: welkom op het bankje! Hopelijk kun je het groener maken!

Geplaatst

Hoi dames

ik breek hier eventjes in, wil jullie allen onwijs veel succes toewensen!!!!

Tulpie, bij iedere zwangerschap was bij mij een rugpijn (lage onderrug) juist een van de eerste symptomen, nog voor de testdatum!!! houd goede moed hoor

:wav::wav:

Geplaatst

Ik zit ook officieel te wachten. Gisteren 2 verse teruggeplaatst gekregen. één 8cellige klasse 1 en één 7cellige klasse 2. Volgens haar was dat in gewone mensentaal een 10 en een 8. Of ik zeker wist dat ik er nog steeds twee wilde?

Ja hoor, doe maar! Toen ik bang was om te gaan plassen zei ze: je moet het je voorstellen dat je baarmoeder 2 boterhammen zijn met dik de boter erop waartussen 2 hagelslagkorrels gelegd zijn. Die kunnen er toch ook niet uit?

Nee hoor, zeker niet hoe dik ik altijd de boter erop smeer!

Dus we gaan zitten wachten. 1 juni krijg ik de bloedtest. Dat was volgens het ziekenhuis al een vroege test. Ik lees Emmy dat ze de 30ste mag testen terwijl ze vandaag de teruplaatsing heeft gehad. Zo zie je maar hoe verschillend het is. Ik had maandag de punctie.

Succes allemaal! Eigenlijk hoor ik in een nieuw juni-bankje thuis.

Geplaatst

Weer een hoop nieuwe meiden erbij, fijn dan kunnen we hopenlijk dit bankje toch nog een stuk groener maken.

Tulpie. Ik hoop dat je rugpijn een goed teken is maar ik zou het ook niet weten ik heb nooit rugpijn bij mijn ongi.

Hier heeeeeeeel veel te voelen en dus ook heel veel spanning. Vanmorgen ineens heel erg aan de race en 1 x spugen. Daarna ging het wel weer na een beschuitje en een kopje thee.

Nu af en toe een beetje gekleurde afscheiding en van die zenuwsteekjes net een prikje van een speld, (daaronder). Vorige keer had ik dit ook en toen was ik wel zwanger.

Morgenochtend maar weer kijken of ik weer zo ziek ben en anders was het gewoon buikgriep, is misschien ook wat vroeg he voor dat soort klachten.

Meiden succes met wachten ik duim voor iedereen

Geplaatst

Lieve meiden,

Ben even niet meer zo actief geweest met reageren, beetje teveel verdrietige momenten zullen we maar zeggen.... maar ik lees wel actief mee.

Opdit moment word ik echt helemaal gek vanmezelf!!! en heb jullie hulp nodig.

Wie herkent het volgende

Sinds vorige week vrijdag draag ik 2 top cryo's bij me.

Zaterdag had ik afscheiding met een draadje bloed erin, schrok me rot.

Zondag weer, maandag bij het afvegen papiertje met tikkie bloed.

Dinsdag heb ik een ovulatietest gedaan...knal positief ook de dagen erna ( zondag 8 mei 5000 pregnyl gespoten, nu 12 dagen geleden)

Vanaf dinsdagavond geen slijm/afscheiding meer gezien.

Vanmorgen weer een 2e streep op de ovu test. Vanmiddag een tampon erin gedaan, extra geperst en ja, daar was begin rose te zien.

Vanavond kreeg ik buikpijn, weer heb ik er een tampon ingeduwd werd gek vanmezelf en dacht dan maar ongesteld dat weet ik het nu maar zeker, wat denk je....helemaal weg.

Zo droog als maar kan...tampon erin doen deed gewoon zeer.

Heb woensdag het ziekenhuis gebeld om te vragen wat ik hier nou mee moet, ze snappen niet hoe de ovu testen positief kunnen zijn. Pregnyl moet er al lang uit zijn.

Natuurlijk ook tegen beter weten in een zwangerschaps test gedaan, uiteraard negatief.

Ja, en dan komt het magische zinnetje, "mevrouw u moet toch even geduld hebben", ja en laat ik dat nou net niet hebben...

Mijn temperatuur schommelt tussen 37,2 37,4...bij vlagen doen mijn borsten zeer en dan lopen er zoveel duidelijke aders over mijn borsten.

Het ene moment jank ik en het andere moment ben ik gevoelloos..

Jullie zijn mijn experts....wie herkent dit??

Geplaatst

Ik wilde me hier ook maar weer aanmelden. Ik lees al de hele maand mee, maar wist niet goed of ik op dit wachtbankje terecht zou komen.

Ik heb gisteren een tp van een cryo gehad en mag na 11 of 12 dagen testen. Ik hou het maar even op 1 juni. Dus officieel hoor ik niet op dit wachtbankje thuis. Maar het wachtbankje van juni is er nog niet.

Mijnbaby 2 mei Tp cryo

Eef: 20 mei (1 cryo)

Testen:

Andreana 9 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Marie10: 24 mei

Eef: 1 juni

Geplaatst

Meiden, wat een rood....bah wat een ellende...veel sterkte.

Ik gooi hem er maar weer in :wav:

Eef, er is al wel een wachtbankje juni....

Geplaatst

Sorry dat ik even inbreek, maar ik moet echt even reageren...

@Anneka: Ik begrijp je ongeduld, maar probeer niet te veel met je lichaam te rommelen (tampons enzo) Laat de natuur doen wat ie moet doen en je zal toch echt geduld moeten opbrengen (ook al is dat bij ons allen al behoorlijk op de proef gesteld! -> bij mij bijna 14 jaar!)

Probeer wat afleiding te zoeken en zeker wat meer ontspannen te zijn... stress kun je nu echt niet gebruiken, dat werkt zeker niet bevorderend voor een innesteling! Koester je lichaam een beetje en probeer je te ontspannen!!!!

Wanneer zou je officieel mogen testen?

@ iedereen: Meiden wat een hoop rood!! Ik duim voor jullie voor een groen staartje aan de lijst... :wav::wav::wav: (heb ik van Jose geleerd!!! :-))

Geplaatst

Breek ook even in...

Tulpie, ik had altijd lage rugpijn als ik ongesteld moest worden, maar ook bij alle zwangerschappen, zelf bij zwangerschap duurde het tot ongeveer 7 weken, je word er heel onzeker van, maar het kan ook een heel goed teken zijn hoor, succes, ik hoop dat het `goede`rug pijn is!

Anneka, tjonge wat een spanning, maar probeer toch rustig te wachten, ik ben geen expert, maar bloedverlies of rose verlies kan ook een innestelingsbloeding zijn.

Het enige wat ik wel kan zeggen is dat mijn artsen in het ziekenhuis altijd hebben gezegd dat je NOOIT tampons moet gebruiken tijdens een behandeling of net na een tp, of tijdens zwangerschap, dus voor de zekerheid zou ik er geen tampons meer inproppen maar gewoon een inlegkruisje of maandverbandje gebruiken, heel veel succes met de laatste wachtdaagjes!

Geplaatst

Het is hier heel erg rood dames, zet hem op!! Meer groen!! Ik duim voor jullie!

Meiden die groen zijn; van harte gefeliciteerd!

Alle rode meiden, heel veel sterkte gewenst!

Geplaatst

Helaas, ik ga het bankje niet groener maken, vandaag op de voor mij beruchte 12e dag na punctie weer bloedverlies, nog niet helemaal doorgebroken ongi, maar dat zit er wel aan te komen. Flink K** natuurlijk, maar gelukkig hebben we nog een aantal cryo's.

Meiden die nog wachten, toi toi toi, ik lees op de achtergrond zeker nog even mee.

x Jett

Mijnbaby 2 mei Tp cryo

Testen:

Andreana 9 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Geplaatst

Hai meiden,

Als jullie het goed vinden dan ga ik ook bij jullie op het bankje zitten, wel zo knus. Op 9 mei heb ik de punctie gehad, op 11 mei de TP van 1 toppertje (helaas geen cryo's) en op 26 mei mag ik testen. Ik moet dus nog een aantal dagen nagelbijten EN DAT DOE IK OOK ZEKER!!!

Ik zie heel veel rood!!!! Dat mag toch niet!!!

Voor de rode dames: heel veel sterkte en succes met al wat komen gaat voor jullie!!!!!

Voor de groene dames: van harte gefeliciteerd zeg, super!!!

Mijnbaby 2 mei Tp cryo

Testen:

Andreana 9 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Geplaatst

Waarom zijn die kleurtjes nu ineens verdwenen????

Nog een poging:

Mijnbaby 2 mei Tp cryo

Testen:

Andreana 9 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Geplaatst

Hoopvol, heb je jezelf er wel tussen gezet? Succes met wachten de komende week.. Ik zit ook op het bankje, had vd week wel iets bruinverlies maar dat is nu weer weg.. Dus ik moet nog even in geduld hebben...

Geplaatst

Zucht, heb mezelf er idd niet tussengezet, ik ben echt een vreselijk warhoofd de laatste tijd.

Mijnbaby 2 mei Tp cryo

Hoopvol: 11 mei (1 emmy)

Testen:

Andreana 9 mei

Mijnbaby 17 mei testen

Laloutje; 18 mei

Hoopvol: 26 mei

Geplaatst

Hee meiden!

Bedankt voor jullie reactie. weet nu dat ik niet meteen negatief moet denken!

Heb net een heerlijk weekend gehad. Ontspannen! Hoewel ik graag van een wijntje houd, heb iki dit weekend me beperkt tot thee en limonade.. ik stond gistermiddag ineens fanatiek met mijn dochter trampoline te springen! Wellicht ook niet zo handig.. ar goed als ik dan dat boterhammen verhaal lees..

Jett, ik wilde je welkom heten. Super balen zeg! Nu al weer rood.. sterkte!

Alle andere nieuwe dames: welkom!

Woensdag is mijn testdag.. ik kan nauwelijks meer wachten!

Misschien straks stiekum een testje..

Hebben jullie ook zo'n onderbroeken obsessie?

Groetjes Tulpie

Geplaatst

Meiden ik hou jullie nog een beetje in de gaten hoor! Wat is dat rood toch een ontzettende rotkleur......

Ik zal 'm d'r ook nog even ingooien, in navolging van een paar anderen (vorige keer kon ik 'm niet vinden):

:wav: :wav: :wav:

Hopelijk helpt het!!!

Meezie, ik zag dat je even ziek was. Daarna nog last gehad of was het van korte duur? Ik wil je uiteraard geen valse hoop geven maar toen ik me zo voelde, ook zo'n 4 dagen na tp, was het wel raak! En ik weet van nog een paar meiden dat ze dat hebben gehad! Ik denk dan toch dat het een reactie op de innesteling kan zijn. Ik duim voor je....

Tulpie: 't is nog wel vroeg om te testen, maar als je 't doet: succes! (zou wel alleen testen als je urine geconcentreerd/donker is.... anders heeft het waarschijnlijk sowieso geen zin)

Lfs Dee

Geplaatst

Tulpie, fijn dat je nu een relaxt weekend heb gehad, hopenlijk helpt dat een beetje de spanning eraf te halen. Haha en ja hoor hier ook zon opsessie.

Dee, hier nog steeds beroerd, s morgens heel erg, ik slaap slecht en ben vroeg wakker omdat ik heel nodig moet, even daarna moet ik echt spuggen en daarna meestal niet meer. Ik probeer wel de hele dag door te eten en dan gaat het wel, pfff wel een weeig gevoel in mijn maag maar om 11 uur is de ergste misselijkheid verdwenen. Hopenlijk hou ik dit niet negen maanden, bleg

Geplaatst

Meiden,

Bedankt voor jullie reactie,

Ik weet het, jullie hebben gelijk ik moet geduld hebben, maar tja dat geldt denk ik voor ons allemaal, als je eenmaal in dit bootje zit, dan ontbreekt het geduld soms.

Gisteren waren de ovulatie testen negatief, maaaaaaaaaaaaar vanavond was de zwangerschapstest licht POSITIEF, ik zit pas op dag 9, ik weet het kan nog alle kanten op maar voor nu zijn we erg blij. Nu maar hopen dat de komende dagen het streepje donkerder wordt...

Van het UMC mag ik officieel pas vrijdag testen, maar in Nieuwegein zeiden ze weer woensdag..

Nu met deze test voel ik me rustiger. De eerste mijlpaal hebben we bereikt.

Enne, ik wist het niet van de tampon...weer wat geleerd, waar een forum al niet goed voor is.

Meiden, ik blijf mijn handen vouwen voor ons allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden