Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Melissa: Ja ik heb heerlijk geslapen was ook erg moe dus dat scheelt. Drukke weken op mijn werk dus ben lekker moe als ik thuis ben, nu vind ik dat niet zo erg val ik lekker snel in slaap en denk ik niet continue aan die emmy ;)

Ik zag net een foto op je facebook met (ik neem aan) een vriendin van je die ik ken van de HAVO! Ging toen veel met haar om, de wereld is weer erg klein hahaha!

Hoe voel jij je nu?

Liefs!

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve meiden :-D

Vandaag weer de eerste dag werken na een 1,5 week durende vakantie, ik had er zo geen zin in haha.. Uiteindelijk wel een leuke dag gehad waarbij we "afscheid" hebben genomen van mijn hoogzwangere collega. Ze vond mijn samengestelde cadeau erg leuk, altijd goed om te horen natuurlijk. Omdat we het zo intensief over baby's krijgen hadden was er één van mijn collega's zo stoer om te vragen; "goh Melis, wanneer ga jij eigenlijk kinderen nemen? " Heel lief antwoorrde mijn zwangere collega; "Baby's gaan niet op bestelling, misschien moet jij nog maar eens een herhaling van biologie van volgen." Afijn, deze collega heeft de rest van de borrel geen boe of bah meer gezegd :-)

@ Sabine, je krijgt de groeten van Arianne. Ze was enorm verbaasd dat wij elkaar "kenden" en ze had al op Facebook gespot dat wij vrienden waren geworden. De eerste vraag die ik vanochtend dan ook kreeg was; "Melis, hoe ken jij Sabine nou weer?" Hoe voel je je?

@ Raba, hoe is het met jou meid? Heb je klachten of voel je al iets?

Vandaag goed nieuws gehad op mijn werk. Ik mag terug naar mijn oude vertrouwde afdeling waar ze me enorm hard nodig hebben. Vanaf dag 1 ben ik eerlijk geweest over de ICSI behandeling en mijn collega's zijn erg nauw betrokken (de leidinggevenden dan, medewerkers weten van niks).

Ga nu lekker beginnen aan m'n toetje die manlief voor mij gemaakt heeft; aardbeien met poedersuiker en chocoladeschaafsels van pure chocolade, jammmmmmmieeee! :-)

Liefs Melissa xxx

Geplaatst

@Melis, gefeliciteerd met je oude nieuwe werkplek! Fijn zeg dat de ICSI geen belemmering is. Wanneer kun je er beginnen?

En jeetje wat een enorm domme opmerking van je collega. Ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die zoiets lomps zeggen. Wat zou jij gezegd hebben als je lieve collega je niet voor was? Ik heb gelukkig nog nooit zo'n vraag gehad, best raar eigenlijk na 10 jaar samenwonen. Maar het is wel de reden dat ik enorm opzie tegen de jaarlijke familiedag over 1,5. Ik ben (op mijn broertje na) de enige van 12 kleinkinderen die nog geen kids heeft, en ik heb een stel erg lompe neven van eind 30 (met kids) die vaker echt domme opmerkingen hebben gemaakt. Ik lig al drie maanden te piekeren over de familiedag, ik hoop dat ik op het laatst heel ziek ben ofzo en echt niet kan komen.

Nog bedankt voor de water-drink tip, de hoofdpijn is vandaag zo goed als weg. Alleen ben ik zo ongelooflijk moe, echt bizar! Ik heb de halve dag enorm (!!!) lopen gapen, de tranen liepen steeds over mijn wangen. Met veel moeite heb ik de werkdag volgemaakt. Ik ga zo dus lekker in bed Babyboom kijken en dan gaan om half 10 mijn oogjes dicht. Hadden jullie dat ook van de deca? Nou ja, nog even een week doorbijten en dan schijnt het minder te worden door de Gonal-F.

@Raba, Melis en Sabine: speciaal voor jullie nog een keer de emmywave: ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø.,,ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø

@Pjessie: heel veel succes morgen met de punctie, ik duim voor een hele goede oogst!

Geplaatst

@ Jessi79; 1 juli wordt ik op mijn oude werkplek verwacht, yesssssss! Komende dagen ff alles afronden op m'n huidige afdeling en dan langzaam aan overstappen. En wat betreft die collega, ik had waarschijnlijk zo'n zelfde opmerkingen als mijn collega gemaakt. Overigens neem ik hem die opmerking niet kwalijk, de jongeman is slechts 18 jaar, hahahaha.... Kwestie van ontwetendheid zullen we maar zeggen ;-) Maak je niet te druk voor de familiedag mop, komt vast helemaal goed! Ik zal aan je denken... Water drinken helpt goed he, wel volhouden he?! Ik drong mezelf echt 3 liter water per dag op, maar had i.d.d. bijna nooit hoofdpijn. En die vermoeidheid, pffffffffffffffffff... Daar heb ik nog steeds last van hoor ;-)

Oh, ik zie dat het al 21.32 uur en dat je nu lekker in bed ligt waarschijnlijk. Nu ben ik jaloers, dus ik duik ook mijn bed in..

Slaap lekker meiden! :-)

Liefs xxx Melissa

Geplaatst

Hey Meiden,

Hoe vergaat jullie het wachten? Hopelijk vliegt de tijd voorbij en dat jullie veel afleiding hebben. Uiteraard hier nog weinig te melden daar ik pas aanstaande maandag de startecho heb, pas dan heb ik het idee dat we "echt" gaan beginnen. Voor nu nog even vrij veel stilte van mijn zijde.

Liefs Propje

Geplaatst

Voel we weejig en snel moe. Gisteren kwam mijn eten steeds omhoog. En nu begint het ook weer. Wij zijn nu onderweg naar nijmegen radboud mijn man heeft daar de controle van de tese die vorig jaar is gedaan.

Propje nog een paar dagen en dan weet je ook wanneer je verder kan maar geloof me het gaat heel snel.

Ik zit al weer op wd 4. Dus nog 11 te gaan.

Melis wat mag jij al vroeg testen?

Geplaatst

Raba, ik mag i.d.d. vroeg testen 14 dagen na de punctie via een bloedtest.

Ik ga op 30 juni een thuistest doen samen met manlief zodat we enigszin een idee hebben wat wij voor nieuws kunnen verwachten op 1 juli.

Hoe was de controle van je man?

Geplaatst

hoi hoi

nou vanmorgen was het dan zo ver, op naar het emc, mannetje zenuwachtiger dan ik.

De punctie vond ik zelf wel mee vallen dat gaat best snel, ze hebben 6 eiblaasjes weg gehaald en er zijn er 4 goed.

De na pijn vind ik wel vervelend maar daar hebben we paracetamol voor.

Nu worden we zondag tussen 8 en 10 uur gebeld of er een terug plaatsing is.

groetjes

Geplaatst

@Pjessi: Hopen maar dat alle 4 de eitjes goed bevrucht worden zodat je ook cryo's eraan over houd.

@Melis: Wel fijn enerzijds om een bloedtest te laten doen, minder lang wachten maar daarintegen als het slecht nieuws zou zijn bij mij vind ik dat niet het meest prettig om dat van het ziekenhuis te horen. Ons hebben ze toen ook voor gesteld om thuis een test te doen of in het zh. Wij kozen voor thuis. Kan ik toch meer mezelf zijn vind ik persoonlijk.

@Raba: Niet al te prettig als ik dat zo lees, hopen maar dat het een positieve oorzaak heeft.

Ja de tijd vliegt inderdaad om als je eenmaal de startecho hebt gehad, dan gaan de twee weken weer in van veel het zh bezoeken, gelukkig ligt het zh voor mij 5 min rijden hiervan dan dus dat valt allemaal gelukkig mee en hoef ik er niet al te veel tijd aan te spenderen.

Geplaatst

@Melissa: Wat fijn dat je weer op je oude werkplek kan werken!

Hoe ik mij voel? Het ene moment gaat het goed maar het andere moment ben ik ineens erg onzeker en bang :( Ben zo bang dat het weer misgaat! Zo voel ik mij eigenlijk op dit moment :( Hoop dat het door de hormonen komt :p

Hoe voel jij je?

Liefs!!

Geplaatst

Hoi meiden!

@ Pjessie, hoe is het met je? Trekt de napijn van de punctie al een beetje weg? Spannend hoor, zondag hoor je hoeveel bevruchtingen er zijn. Zal voor je duimen, meid!

@ Propje, ja, je hebt helemaal gelijk. Ik ben heel erg blij met een bloedtest, maar manlief en ik hebben afgesproken één dag voor de bloedtest een thuistest te doen om ons samen voor te bereiden op het resultaat van de test.

@ Raba, hoe is het ermee? Hoop dat alles goed met je gaat... Digiknuffel vanuit de Eilandenbuurt ;-)

@ Sabine86, ik voel me op zich prima maar ben wel ontzettend moe. Verder ben ik sommige momenten ook erg onzeker, maar probeer mijn gedachten altijd positief te houden. Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg vergeetachtig, het is niet normaal... Volgende week vrijdag weten we of onze 1e ICSI met een verse tp is geslaagd, ik hoop zo op goed nieuws.

Meiden, nog leuke plannen voor het weekend?

Liefs Melissa xxx

Geplaatst

Melis ik ben ook onzeker hopelijk vliegt de tijd.

Sinds vandaag niet misselijk maar wel moe. En er hoeft niet veel te gebeuren ik ben emo.

Geplaatst

Haha, emotioneel.. Daar heb ik ook last van hoor..

Ging net een huurauto ophalen met de creditcard van mijn man. Kreeg de auto niet mee omdat ik de creditcard weleens "gevonden" zou kunnen hebben. Afijn, Melissa stond daar ineens jankend voor de balie.. Je had het hoofd van die man moeten zien..

Raba, ff een persoonlijke vraag hoor; denk je dat sex slecht is voor de innesteling?

Geplaatst

@Melis, dan heeft e.e.a qua hormonen wel ontzettend invloed op jouw als ik lees dat je verdrietig word bij het niet mogen huren van een auto. Lijkt me erg vervelend als je dat overkomt terwijl je dat zelf niet onder controle hebt. Wat betreft je laatste vraag: Mij hebben ze geadviseerd om geen sex te hebben na de Tp, dit ivm met samentrekkingen van de baarmoeder dat nadelige gevolgen kan hebben voor de innesteling. Of dit feitelijk bewezen is weet ik niet, lees veel al verhalen van meiden die gewoon sex hebben gehad en toch zwanger waren. Ook mensen die niet in dergelijk traject zitten hebben gewoon sex en weten van te voren niet eens dat ze zwanger zijn. Pas na het uitblijven van de menstruatie of een test weten ze het.

Toch zal ik dat risico niet nemen mocht de behandeling mislukken dan zou ik me altijd afvragen of het daar aan ligt en dan schuif ik automatisch die verantwoording op mezelf af. Het lukt al jaren niet om zwanger te worden en dan zou ik deze drie kostbare behandelingen evt. om zeep helpen omdat ik me niet zou kunnen inhouden. En eerljkheidshalve, heb ik er na de eerste tp geen behoefte aan gehad, de napijn en klachten waren dusdanig van ernstige aard dat ik geen eens rechtop kon lopen, laat staan sex hebben.

Mijn advies: wacht nog even je weet nooit of er een innesteling moet komen of al is geweest. Er staan een aantal dagen voor die eigenlijk nu al om zouden moeten zijn maar you never know. Ik zou op safe spelen.

Liefs Propje

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me even voorstellen.

Mijn man en ik zitten op dit moment op wachtdag 8 van onze eerste ICSI voor PGD behandeling. Ik voel op dit moment helemaal niets en maak me daar best zorgen om... Officieel mag ik pas zondag 2 juli testen, tp was vorige week zaterdag 18-06, weten jullie wanneer je eventueel al zou kunnen testen? Hebben jullie wel al verschijnselen?

Groetjes

Geplaatst

hallo meiden

heb tot gisteren last gehad van de napijn, hoop op morgen goed resultaat.

ben erg nieuwgierig maar moet nog effe wachten

groetjes

Geplaatst

pjessie ik duim voor je.

Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind. Mijn gevoel zegt soms ja en soms nee. Ik ben nog steeds snel moe.

En merk dat ik me rustig moet houden. Gisteren hadden we een bruiloft en daar werd natuurlijk gedanst en normaal ben ik dan ook op de dansvloer te vinden. Ik vind dansen heerlijk. Maar gisteren merkte ik als ik toch te veel bewoog dat ik misselijk werd.

Dus maar blijven zitten en toe gekeken. We zijn ook vroeger weg gegaan was bekaf.

Mijn buik voelt harder borsten heel gevoelig. En ook groter. Maar dit allemaal kan natuurlijk door de bollen komen.

Ik hoop het natuurlijk niet.

Melis en hoe was de bruiloft? Heb jij wel kunnen dansen.

Pgd ik begrijp heel goed je onzekerheid. Ik zou niet eerder testen maar echt op de datum dat het kan.

Geplaatst

@Raba, kan me voorstellen dat je het steeds moeilijker vind worden, had ik toen ook, je lijf zegt je zoveel en laat je stuiteren van links naar rechts, wel of niet. En ja, die bollen kunnen ook zorgen voor die bijwerkingen maar kan ook goed zijn dat de poging wel gelukt is. Het is afwachten tot je testdatum dan pas heb je zekerheid. Heel veel succes met wachten en zoe veel afleiding. Ik weet het is moeilijk en makkelijk gezegd, maar hoe meer je eraan denkt hoe gekker je word en meer de tijd kruipt.

Hoeveel dagen is het nog tot aan je testdatum??

Liefs Propje

Geplaatst

Propje 4 juli is de testdag. Ik denk ook dat het komt omdat dit de 4 tp en 3 poging dat ik onzekerder ben.

Hoe voel jij je?

Geplaatst

goede morgen

ben gebeld door het zh vanmiddag om half 1 hebben wij de terug plaatsing, alleen door alle blijdschap ben ik vergeten te vragen hoeveel er gelukt zijn.

grt

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

@ Pgd1986, welkom bij ons forum. Die zorgen begrijp ik helemaal, ik heb er zelf ook last van. Ik voel van alles maar ook weer helemaal niets. Wat ik me heb voorgenomen is om (te proberen) niet te letten op de (mogelijk door de hormonen) signalen en af te wachten tot vrijdag, de dag waarop wij mogen testen middels een bloedtest. Heel veel succes met de wachtdagen en ik hoop voor jullie uiteraard op goed nieuws. Oh ja, je kan hier veel informatie en steun bij alle lieve meiden vinden, dus schroom niet om dingen te vragen die je wil weten of waar je onzeker over bent.

@ Raba, bruiloft was echt niks aan, heel erg zakelijk en formeel. Daar hou ik totaal niet van. Maar we hebben ff onze gezichten laten zien en toen zijn we weer naar huis gegaan. Vervelend he, die wachtdagen? Ik zit nu op wachtdag 6 en weet niet hoe ik me moet voelen. Ik wacht maar gewoon de test af, al zou het negatief zijn is er toch niks aan te doen.

@ pjessie, gefeliciteerd met de bevruchting(en). Succes met de tp en vergeet niet te vragen hoeveel er bevrucht zijn, haha ;-)

@ Sabine, hoe is het met je? Paar dagen niks van je gehoord, hoop dat alles goed gaat.

@ propje, hoe gaat het met jou?

Met mij gaat alles goed, op sommige onzeker momenten na. Probeer mezelf voor te houden dat alle lichamelijke signalen van de bollen komen waardoor ik mezelf probeer te beschermen tegen een eventuele teleurstelling a.s. vrijdag. Echter wil ik mijn instelling ook positief houden en alle hoop op vrijdag richten dat we goed nieuws krijgen. Kortom, een rollercoaster waar ik deze week nog wel in blijf zitten denk ik zo. Ben enorm aan het twijfelen of ik a.s. donderdag al een thuistest moet doen om alvast te weten wat we aan uitslag kunnen verwachten. Maar, we kunnen ook gewoon de uitslag van de bloedtest afwachten des te groter is de eventuele verrassing (en teleustelling kan natuurlijk ook). Kortom, dilemma dilemma dilemma....

Fijne dag allemaal, hier begint het zonnetje te schijnen!

Liefs xxx

Geplaatst

Hoi Melissa,

Ik zit ook in een rollercoaster hahaha denk dezelfde, deze is best eng ;)

Het ene moment ben ik verdrietig en bang dat het weer niet lukt en het andere moment ben ik opgetogen.... erg verwarrend!

Morgen weer lekker werken, zo heb ik lekker veel afleiding en gaan de dagen lekker snel :)

@Pgd1986: welkom op het forum! Kom jij ook uit 86? Het is inderdaad erg spannend allemaal maar als je vragen hebt of zin hebt om even te klagen dan ben je uiteraard welkom!

Liefs Sabine!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden