Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Liminous, wat erg voor je meid!! heel veel sterkte om deze moeilijke tijd door te komen.

liefs stiertje

ps Janis wat leuk dat je de moed hebt verzameld om je aan te melden voor dit topic, welkom!!

Geplaatst
Hoi dames

Vrijdag erge buikpijn gehad wat na ongeveer 2 uurtjes weer afzakte.. Gisteren kwam de pijn weer in alle hevigheid opzetten en voelde ik gewoon dat het foute boel was. Zkh gebeld en mocht langskomen..

Op de echo bleek er een heel mooi hartje te kloppen maar helaas niet op de goeie plek.. Opeens ging alles heel snel en nu lig ik zonder kindje, zonder eileider en met teveel verloren bloed helemaal alleen in het zkh..

Jemig wat verschrikkelijk, er zijn geen woorden voor, alleen dat ik je heel veel strekte kan wensen, doe lekker rustig aan en neem de tijd om te herstellen.

Liefs Janis

Geplaatst

@ Stiertje, goed he dat ik toch de moed heb verzameld, moet nog wel helemaal inkomen hier, maar dat komt wel goed. :icon_smile:

Geplaatst

ooooooooooooh, liminous.....alle haren op mijn lijf (en dat zijn er veel) die staan recht op, wat eeeeeeerg :( ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik moet zeggen, ik zit hier met tranen in mijn ogen....bahbahbah

de rest van de dames, welkom hier, leuk dat jullie er zijn, maar ga nu maar even niet uitgebreid typen, voel me nu heel even triest :( heel veel sterkte liminous met het verwerken hiervan.

veel liefs brigit

Geplaatst

Getsie Liminous!!!! Zit hier gelijk met kippevel!!! Wat vreselijk voor je meid! Weet inderdaad ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Ben ff lam geslagen - vind het echt heel erg voor je joh! Wat moet jij je vreselijk voelen! Ik hoop dat je in ieder geval wel snel naar huis mag en dat je daar lieve mensen om je heen hebt, want alleen in zo'n zh lijkt me helemaal niets als je zulk verdrietig nieuws hebt! In ieder geval heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel sterkte gewenst en een hele dikke digitale knuffel voor wat het waard is!

Amber- van harte welkom hier. Sorry dat er niet wat uitgebreider op je komst gereageerd wordt, maar denk dat we allemaal even ondersteboven zijn van het nieuws van Liminous...

Getsie, ik wilde allemaal leuke dingen gaan schrijven hier, maar heb er gelijk ff helemaal geen zin meer in... Pfff, heftig hoor!

Geplaatst

zucht....van de eerste schok bekomen iig. vind het nog steeds heel erg rot voor je hoor liminous, absoluut, en hoop dat je er snel lichamelijk boven op bent...en uiteraard hopelijk ook geestelijk, maar dat zal wel iets zwaarder worden, doe rustig aan iig.

voor de nieuwelingen onder ons, nog steeds harstikke welkom en een beetje rot dat jullie eigenlijk net op een rot moment binnen komen, maar hoop dat jullie je nog net zo welkom voelt, uiteindelijk is dit echt een heel gezellig bankje hoor, iedereen leeft lekker met elkaar mee, maar dat hoort er ook bij vind ik, tenslotte zitten we allemaal in die onzekere fase toch? :)

Hier nog steeds strontmisselijk en het lijkt wel of het erger word, jeanine...hoe werken die zetpillen bij je? hier niet echt zoals ik wil, maar als ik ze niet neem is het eigenlijk helemaal niet te houden, bleh....ik heb eigenlijk ook geen flauw idee wat ik nou het beste kan drinken, word echt overal misselijk van of ik krijg vreselijke maagzuur of allebei...zetpillen, rennies...ik had liever anders zwanger geweest, maar hou me maar echt vast aan nog ongeveer 4 weken en dan hoop ik dat het iig erg veel minder is.

@meezie, ben wel heeeeeeeel nieuwsgierig naar de echoooooo's :) plaats je ze straks nog?

@ink....had ik eigenlijk al gezegt dat het eten gisteren lekker was? ja he :) ik val in herhaling volgens mij :) en oh ja....kan vandaag weer niet lekker even op bed liggen. moest vanmorgen om half tien al ergens wezen, dochter komt om 12 uur thuis tot 13 uur, zoonlief moet om 14 uur weer ergens wezen waar ik hem naar toe moet brengen en om 15 uur haal ik hem weer op, kwart over 15 komt dochterlief thuis en half 4 komt manlief thuis....*zucht* heb net afgewassen en afgedroogd, moet nog boodschappen doen ergens daar tussendoor en ik ben zoooo moeeeeee en oh zo misselijk :( jij nog steeds niet misselijk ink? mazzelaar!

nou, hele dikke knuffels voor allen

Geplaatst

Limounes, wat een drama meid. Ik heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte.

Dat is ook mijn grote angst, dat er morgen op de echo iets niet goed is. Ik ben gisteren en vandaag nét iets minder misselijk dan de andere dagen. En dan krijg ik gelijk angst: o jee, is er iets mis, dat het hcg zakt en dat er morgen geen hartje klopt.

benbri, ik gebruik ze wel nog. Morgen ga ik de pillen vragen. Wat een gore troep! Ik ben toch best wel gespannen voor morgen merk ik. Of alles goed is en hoeveel het er zijn....

groet,

Jeanine

Geplaatst

niet zo druk maken jeanine....heeft nu op dit moment toch niet zo heel veel nut (zeg ik nu heel stoer hoor, maar ik was ook een dag eerder geweest omdat ik er zo bang voor was vorige week) en dat je minder misselijk bent wil nog niet zeggen dat je hcg zakt...geloof me...zaterdag was ik helemaal blij want het werd wat minder, maar tis nu eigenlijk erger dan ooit aan het worden :( en ik had gevraagd of er iets anders was wat beter hielp, dat was er niet voor zwangere vrouwen en deze smurrie (emesafene) is er alleen maar in zetpillen zegt mijn assistente....zucht...dus ik zit er aan vast....maar anyway....spannend en leuk blijft het hoor :) hopelijk kan je morgen weer meer ademhalen...

veel liefs

Geplaatst

Jeanine- logisch dat je het spannend vind morgen!

Ik word af en toe ook ineens zooo onzeker: heb ik ineens een paar pukkeltjes en dan denk ik "shit, nou komt de ongesteldheid er toch weer aan"! Pfff, het is en blijft gewoon een spannende periode!

Benbri - achos, weer geen middagdutje dus?! Heb je nog inspirerende ideeën voor avondeten vanavond? Gister smaakte hier ook goed ja, maar ja, wat nu vanavond weer te koken? Ik eet de afgelopen 2 weken al bijna elke avond alleen - manlief is veel aan t werk helaas. Tot nog toe lukt het me om braaf elke dag groente voor mezelf te koken, dus valt mee ;-). Gister kwam tie laat thuis en dan heb ik n hele dag zitten fantaseren over babyspullen kopen en daar val ik m dan mee lastig - was tie niet zo blij mee - hij vindt dat er nog tijd zat is en ik te hard van stapel loop, terwijl ik alleen maar vroeg of tie maandelijks wat spullen wilt gaan kopen of alles in 1x?!? En dat terwijl we net in bed lachen, dus ik helemaal pissig - kon gelijk niet meer slapen, dus ben boos het bed uit gestapt en beneden maar wta tijdschriften gaan lezen tot de boosheid wat zakte... Ging misschien wel nergens over haha... Hmmm.... Ach, hij heeft misschien ook last van hormonen... Of waren het de mijne dat ik te fel reageerde?! Hihi, ik weet het niet, maar vanmorgen bood tie z'n excuus aan voor tie ging werken, dus dat was dan wel weer lief... Maar ondertussen nog geen antwoord op m'n vraag, dus ik hou het ondertussen nog maar even bij slechts rondkijken en snuffelen en fantaseren... Misschien heeft tie ook wel gelijk en moeten we zowiezo eerst de echo vrijdag maar s afwachten... Maar ik wil gewoon zoooooo graag!!! Haha, sorry meiden, ik loop jullie te vervelen met m'n gemuts hier! Ik stop al weer ;-)...

Geplaatst

whahahahaha...inkie toch.....volgens mij zijn het wel je hormonen...vind het wel grappig hoe hij daarop reageert...gewoon altijd je excuses aanbieden, als man van zwangere muts heb je toch altijd ongelijk, maar idd wel sneeky om dan als volgt geen antwoord te geven, whahahahaha....och...iets heeeeeel kleins kan hij toch wel hebben (hydrofiele washandjes of zo, die kan je altijd zelf ook nog gebruiken en heb je stiekem toch iets gekocht hahahaha...gelukkig is mijn man niet zo heel moeilijk, hij is zo nodig nog sneller dan ik :)...maar anders wacht je gewoon de echo vrijdag af en als ie goed is ga je het om te vieren de stad in om een romper te kopen..het liefst iets met papa's kanjer of zo, kan hij ook weinig vertellen! *grinnik* beetje samenspannen hier hoor, whahahahaha

enne...neeeeee, weer geen middagdutje...maar gisteren kwam door jou, nu door de kinderen (altijd makkelijk om een ander de schuld te geven toch, hahaha), maar eten *zucht* ik ben zo misselijk dat ik eigenlijk niet wil eten.....zat te denken aan lasagnette (kant en klaar, alleen gehakt, melk, water, kaas, oven...klaaaaaaar) of wraps of zo...met kip en cremefraice, sla en troepjes, reepje gebakken spek eroverheen...of wrap met pesto, mozzarella, pijnboompitjes...ik weet het eigenlijk dus niet...ga zo eerst stofzuigen, daarna boodschappen doen..oh nee, moet nu eerst zoonlief zo halen, daarna boodschappen dan...je hoort het van me :)

Geplaatst

Hihi, ja erg he, dat dacht ik ook vanmorgen `meent tie t nou of is t om mij maar weer even te sussen`... Ach, is ook niet belangrijk, ´t is weer over hahaha... Heb inderdaad al gekeken naar n rompertje met iets van `papa is de beste` ofzo, inderdaad zodat hij niet tegen kon sputteren, maar die kon ik helemaal niet vinden?!?

Ik zal s kijken wat ik hier nog in de lade heb liggen om wat van te fabriceren vanavond. Geloof ook nog dat er wraps liggen of iets van rijst met curry ofzo...

Sja, moet ook nog maar s wat gaan doen / paar regelzaakjes van telefoontjes etc die ik al ff voor me uit schuif maar wel nodig moeten gebeuren...

Geplaatst

Hoi,

Dank voor het medeleven. Ik zal me rustig houden tot morgen ;-) En ik vind dat je best hard van stapel mag lopen en fantaseren. Ik plof ook als ik daar dan geen begrip voor krijg haha.

Benbri, die assistentie weet niet waar ze het over heeft. Ik heb vorige week het doosje met emesafene-tabletjes weggegooid dat over de datum was. Ook op internet zie je dat het in pil en zetpil vorm is. Terugbellen en niet laten afschepen hoor! Wat een stinkdrap die pillen! Ik ga morgen krijsen in het ziekenhuis als ze me weer die troep willen geven.... Pfff. hormonen schieten hoog erin hier hoor!

Geplaatst

Liminous, wat een vreselijk bericht. Wat moet jij je rot voelen.... Meis, ik leef heel erg met je mee!

Heel veel sterkte de komende tijd.

Dikke knuffel vanaf hier.

Geplaatst
Hoi,

Dank voor het medeleven. Ik zal me rustig houden tot morgen ;-) En ik vind dat je best hard van stapel mag lopen en fantaseren. Ik plof ook als ik daar dan geen begrip voor krijg haha.

Benbri, die assistentie weet niet waar ze het over heeft. Ik heb vorige week het doosje met emesafene-tabletjes weggegooid dat over de datum was. Ook op internet zie je dat het in pil en zetpil vorm is. Terugbellen en niet laten afschepen hoor! Wat een stinkdrap die pillen! Ik ga morgen krijsen in het ziekenhuis als ze me weer die troep willen geven.... Pfff. hormonen schieten hoog erin hier hoor!

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAl........zie je jeanine al krijsen daar?? maar ja, heb het idd even aan de apotheek gevraagd, maar het schijnt dat de zetpillen gewoon sneller worden opgenomen ook door de slijmvliezen die in de rectum zitten...dus ik hou het maar wel zo.....

en ink...ik ga wraps eten (moest er wel omlachen toen ik het zag staan bij je) oh nee, ik lieg...tacos, maar gewoon met gehakt en sla en een olijf erop voor manlief :) lekker simpel, op dit moment wil ik eigenlijk helemaal niet eten. ga denk ik wel nog even een uurtje op bed liggen zo...ben echt helemaal kapot :s

tot straks dames en anders fijne avond en tot morgen....en meeeeeeeeezie, waar blijven de fotoooooo's?? en je verhaaaaaaaaaal? (verder zal ik niet zeuren hoor)

Geplaatst

Lieve liminous,

Wat een verschrikkelijk bericht! Ik wens je veel sterkte om zowel lichamelijk als geestelijk er weer bovenop te komen, veel kracht meid!

Liefs Babeth

Geplaatst

Jeaninne gaat morgen helemaal goed komen met je echo!! En niet gaan krijsen hoor, ik zie je al helemaal staan!!!

Benbri, foto's komen donderdag weer (dan weer 3d) , wel wat laat en anders pas vrijdag, donderdag avond nog naar mijn beste vriendin die jarig is, als ik het trek. Vandaag was de echo op de ivf afdeling en daar ben ik nu ontslagen. Ik mag naar de verloskundige dus die zal ik morgen eens even een belletje geven.

Ik ben bijgesteld naar 1 februari. de baby was 15,4 mm wat inhield 7 wk en 6 dg.

ink, herkenbaar hoor dat je spullen wilt kopen, ik zou ook zo graag de winkels willen afstruinen en zit soms op internet te kijken naar baby kamertjes, maar we achten nog even.

Hier vandaag ook weer vrezelijk vroeg wakker omdat ik moest poepen (als ik wil dan komt het niet en als ik lekker lig te slapen moet het er ineens uit!!!) om 6 uur toch nog maar even op de bank gaan liggen tot om 7 uur mijn wekkertje ging en ik een boterhammetje probeerde te eten. Dat er uiteindelijk maar half in bleef.

Omn half 9 had ik een afspraak en daarna moesten we gauw door naar het ziekenhuis en nog even naar wat winkels voor de zaak.

Om half 3 thuis gekomen en heerlijk liggen slapen tot kwart over 6. Mijn lieve mannetje had het eten al klaargemaakt dus ik kon gelijk aanschuiven.

Al heb ik weinig behoefte aan eten, ik doe het wel want ik weet dat ik me anders alleen nog maar beroerder zal voelen. zometeen eens even boven een beetje opruimen, samen met mijn mannetje de bakken van de katten doen en dan nog even bank hangen. morgen en donderdag twee lange dagen en dan vrijdag komt MvM en ben ik heerlijk vrij!!!

Geplaatst

Hier komt morgen MvM! Ik moet alleen de kannen zelf wegbrengen omdat de chauffeur niet door ons dorp rijdt...verder nu kotsmisselijk op bed, zojuist in de auto overgegeven, gelukkig in een plastic zak! Blehhh effe niet leuk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden