Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ink. maakt niet uit hoor al die vragen, kan het hebben:)

tussen 2005 en 2008 en tussen de 5 en 8 weken dus wel heel vroeg zeg maar, na de 3de hebben we een chromosoomonderzoek gehad niks uitgekomen, gewoon pech zeiden ze, na april 2008 geen zwangerschap weer geweest.

we zijn zoals ze zeggen onverklaarbaar onvruchtbaar.

ze zeiden eerst dat het zwanger worden geen probleem was.

1e x (zoon) duurde het 9 maanden eer ik zwanger was, de 2de ook 9 maanden, daarna 14 maanden, toen 3 maanden en toen weer 14 maanden

later zijn ze daar op teruggekomen dat het zwanger worden ook een probleem was, ze hadden ons eerst weggestuurd voor een jaar zo van probeer het maar zelf, de kans is veel groter als jullie het zelf proberen dan dat wij jullie helpen, was tijdens dat onderzoek zwanger ( 4de mk) wij hebben er 2 jaar tijd van gemaakt omdat mijn man in 2008 heel ziek is geweest.

ben nu precies zo ver als jij, ook 7,5 weken.

weet alleen niet hoe ik zo'n leuke banner moet plaatsen.

heb nu even visite lees vanavond wel weer en ondertussen blijf ik duimen voor de dames die een echo hebben.

groetjes marjan

Geplaatst

Meiden, net weer thuis en we hebben een hartje gezien én gehoord!!! Wow, we werden er stil van. Alles is goed, kindje is nu 1,3 cm en ben inderdaad uitgerekend op 17 feb, dus alles loopt o schema! Hoeven nu ook niet meer naar Nijmegen, maar terug naa zh da ons destijds doorstuurde. Zal een hoop tijd schelen!!

Geplaatst

Fren en Ink, wat lekker die mooie echo's. Gefeliciteerd!

Mijn gyn zei ook na een de eerste goede echo (6 weken en 3 dagen) met een kloppend hartje dat de kans dat het goed zou blijven gaan 90% was. Nu na de goede 9 weken-echo is die kans volgens mij zelfs 95% geworden. Dat zijn dus hoopvolle cijfers!

Geplaatst

hihi...nee hoor inkie, ben er nog wel hoor, maar gewoon niet zo heel erg lekker geweest de afgelopen dagen, dus veel in bed gelegen. heb wel braaf meegelezen hoor :) verder balen dat ik nog niet naar de sauna kan....had gehoopt met 12 weken, maar ja...JIJ moet het weer verpesten met 14 weken, whahahahaha ;) en afgezien van dat feit...heb ik jou ook heeeeeel veel dagen moeten missen hier hoor en nu ben je ineens de hele dag aanwezig lijkt het wel, hahahahaha...

voor de rest...freeeeeeen, wat leuuuuuuk :) dat je het ook gehoord hebt joh, ik heb het alleen maar gezien *jaloers* :-)....en zo apart he....ben ook heel benieuwd hoe groot die van mij nu is, volgens de boeken zou het nu rond de 3,5 cm al moeten zijn.....maar goed....leuuuuk dat de echo goed was (geldt voor kiet natuurlijk ook :))

en marjan, begon me al bijna zorgen te maken...dacht...10 weken, de kans moet nu toch wel heeeeeel klein wezen op een miskraam, kom jij weer aan, hahahaha...maar het was niet met 10 weken, niet dat ik het je niet gun of zo hoor...of de miskramen juist wel gun, maar bedoel meer dat ik mij alweer zorgen ging maken, snap je me? of praat ik nou jibberisch en komt het beroerd mijn "strot" uit? ik bedoel het niet rot iig :)

uhm....verder is mijn mind even leeg, ben supermoe nu....kom straks wel weer aanwaaien...ben benieuwd of meezie ook naar haar 3d echo komt showen :)

veel liefs

Geplaatst

Fren en Ink, gefeliciteerd met jullie goeie echo, wat een opluchting heh?

Ik had vannacht bij het plassen toch een pijn in mijn buik niet normaal meer...echt van die steken in mijn eierstokken die ik ook altijd voelde als ik moest ovuleren. Toen mijn blaas leeggeplast was was het weg...pfff zat echt te kreunen op de wc. Toch maar even zkh gebeld en gelukkig niks om me zorgen over te maken, alles groeit en drukt andere dingen opzij en als de blaas vol is voelt het nog erger zo. Ben weer opgelucht en leef nu toe naar 19 juli voor de vervolgafspraak, ik hoop dan wel dat ik weer een echo krijg want ik moet wel weten of er nog steeds twee goed groeien.

liefs stiertje

Geplaatst

hihi...ik had dat vorige week ook stiertje, alleen toen moest ik poepen, het voelde echt aan alsof ik weeen had, zo'n pijn had ik en het wilde maar niet...vreselijk, zat gewoon te huilen op de wc omdat ik moest poepen en het zo'n pijn deed....leuk hoor dat groeien...kan dat niet gewoon terwijl alles lekker op zijn plekkie zit? hahaha

Geplaatst

Kiet en Fren, gefeliciteerd! Zelfs het hartje gehoord Fren, wat een emotioneel moment!

Eef, Mijn gyn zei bij de echo vandaag precies hetzelfde! Mooi op schema met 5.2 mm en een kloppend hartje..dat maakt de kans nu meer dan 90% dat het goed gaat! Zijn jullie ook zo opgelucht? Alsof het nu pas "echt" waar gaat worden? De "roze" wolk gaat hier nu hopelijk een beetje neerdalen...herken zoveel van wat jullie zeggen. Had het bij de eerste ook, kan me herinneren dat ik toen huilende in de echo kamer stond en tegen de gyn zei... als je eenmaal zwanger bent zou het grote feest moeten beginnen, maar ik maak me nog meer zorgen dan hiervoor! Dat vond ik toen echt moeilijk en best ook een deceptie. Die zwangerschap ben ik pas na 12 weken echt gaan geloven dat het goed zou gaan en ervan gaan genieten, ik ga het nu vanaf vandaag proberen ;-)

Nu even een tukje, heb weinig geslapen vannacht door de spanning ;-)

Geplaatst

Joepie- 3 mooie echo's er bij! En 90% klinkt wel heel positief zeg!!! Terwijl ik dit schrijf denk ik wel aan Liminous hoor! Pfff...

Maar zo'n echo geeft inderdaad weer (tijdelijk) opluchting. Ik heb mezelf ook voorgenomen om nu wel echt te gaan proberen te genieten er van. Steeds meer mensen weten het nu ook en ik krijg er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen nu, dus langzaam komt de wolk een beetje onder me te zitten ipv dat ik er zelf nog onder hang ;-)...

Maar Fren - we zijn dan precies op dezelfde datum uitgerekend en hebben ook op dezelfde dag onze vervolg echo - vrijdag de 22e! Grappig hoor! Wij mogen pas na die echo naar onze eigen verloskundige in t dorp.. En goh, dat jij het hartje al gehoord hebt zeg!!! Wat bijzonder zo vroeg al! Dacht dat dat pas zo rond de 9 a 10 weken kon? Super joh - lijkt me een emotioneel momentje!

Benbri - hihi, ja das waar... Moet vandaag ff schade inhalen van de afgelopen dagen afwezig zijn hihihi... En sja, sorry dat ik t verpest met die 14 dagen, maar better safe than sorry ;-). Ik heb zitten kijken naar n zomerarrangement bij de Veluwse Bron - is ook echt een super sauna vind ik! Wel wat ver rijden voor ons, maar dit was slechts 99,- pp met 2 overnachtingen en 2x ontbijt, ingang tot sauna incl een rasulbehandeling! Moet nog ff navragen of dat wel mag in je zwangerschap - volgens mij wel, alleen algenpakkingen niet, maar dan ga ik misschien m'n mannetje hiermee verrassen voor z'n verjaardag in augustus - wat prijzig voor n cadeautje, maar vind dat we het wel verdiend hebben ;-)!

Marjan - goh meid, wel extra spannend dan ja, maar als ik het goed begrijp ben je nu dus wel bijna verder dan je hiervoor gekomen bent? Nou, we houden je hier gewoon heeeeel stevig vast in dit topic hoor! En ik ga er vanuit dat we ook gaan bevallen op dezelfde datum hihi! Die banner kan je bijv aanmaken door op de link naast onze banners te klikken en dan geloof ik in je profiel ergens toe te voegen. Maar er zijn ook andere banners die je dan ff moet googlen (hihi was ik te lui voor, dus ik heb die van Benbri mooi gebruikt ;-))...

Geplaatst

Jahhh drie mooie echo's vandaag!!!

Toch wel een geruststelling hoor dat 90% goed gaat. Maar toch blijf ik op de een of ander manier wel voorzichtig, en aan de andere kant begin ik wel meer te genieten, zover je genieten kan.

Gaat iedereen dit jaar met vakantie? Wij wel en ik ben er zooo aan toe.

Liefs Janis

Geplaatst

uhm...ink...bedankt he ;) whahahaha....waarom zou die algenpakking niet mogen eigenlijk, ik las het ook hoor, maar er stond niet bij waarom, vond het wel raar, want het zit toch op je huid, je eet het niet op, maar ja...en idd...better safe than sorry, maar daarom blijft het wel balen ;)

4 mooie echos als het goed is, meezie heeft vandaag haar 3d echo weer :)

en nee, wij zouden wel op vakantie gaan, maar we zouden kramperen, maar ik ben misselijk en ik heb met mijn 2e zwangerschap bekkeninstabiliteit gehad, dus ik dacht...ga het maar niet opzoeken, ben dan toch iets van 15 weken als we gaan en luchtbedje en laag liggen en dat soort dingen...neuh..laat maar....

verder ging het eigenlijk best goed vandaag, maar ik had teveel gedaan en daardoor vanmiddag niet geslapen, wat ik meteen merk...middag en avond kotsmisselijk :s inhouden dus.

morgen in lelystad een braderie, ben ik gek op, dus ik ga toch lekker morgen even struinen voor leuke koopjes :)

veel liefs...

Geplaatst

Wat goed, allemaal mooie echo's vandaag!!!

Fren super he wanneer je het hartje hoort kloppen!! Hebben wij ook gehoord vorige week en dat is zo bijzonder! Fijn dat je nu niet meer naar Nijmegen hoeft en lekker kunt gaan genieten!

Na een nacht weinig slaap een zeer beroerde dag gehad vandaag! Heb vanmorgen vroeg gedoucht en was gelijk beroerd, en dat is niet meer weggegaan!

Wat ik heb ik het te doen met de meiden die dit elke dag hebben en misschien nog erger. Heb ook een zeer onproductieve dag gehad op het werk, het komt gewoon niet uit je handen wanneer je honds beroerd bent. Vandaag maar vroeg in bed, hopelijk is het morgen beter!

Maandag hebben wij onze 2e echo alweer, maar nu in zh bij ons in de buurt en niet meer in Nijmegen. Kan bijna niet wachten om onze 2 frommeltje weer te zien!!

Geplaatst

wauw kiet en fren!!! een kloppend hartje, wat een geluk he? ook tranen zeker?

geniet ervan en ja als het hartje klopt is er grote kans dat het goed gaat.

benbri. wilde je niet aan het schrikken maken hoor en twas idd niet bij 10 weken, geniet jij er lekker van.

ink ja ben nu verder heen dan dat ik was, die van 8 weken was het hartje bij 6 weken gestopt zeiden ze.

nu heb ik een kloppend hartje gezien en alles goed ingenesteld dus ben nu een stuk geruster dan toen.

en ik zal me als ik me fitter voel eens even verdiepen in een banner, bedankt voor je antwoord.

hebben jullie het je omgeving/familie/vrienden al verteld?

2 vriendinnen weten het en mijn broers.

die leven ook intens mee, die belden me op als ik een behandeling had gehad, als ik moest testen belden mijn broers me op, zo lief!!!

dus kon het niet verzwijgen.

onze zoon vertellen we het na de volgende echo en dan mag hij mee om het opa en oma en andere opa te vertellen en daarna komt ierdereen het vanzelf te weten, vast wel dankzij onze zoon.

ben nog steeds goed ziek dus duik lekker de bank op.

maa ben reuze blij voor iedereen, 3 mooie echo's vandaag mss wel 4.

geniet ervan meiden.

groetjes marjan

Geplaatst

Dames, allemaal van harte met jullie mooie echo's. Ik schrijf ook even niet zo veel, want ik ben eigenlijk constant misselijk en moe. Als ik thuiskom van het werk, dan eet ik, stop ik Tuurtje in bed en ga gelijk ook slapen. Ik ben hartstikke blij natuurlijk dat ik zwanger ben, maar dit wordt zéker de laatste keer voor mij. Wat een ellende zeg! Gelukkig krijg ik twee mini-mensjes, dus ben ik ook gelijk klaar!

En ondertussen hoef ik dus niet echt over te geven, maar wel steeds kokhalzen. Op een of andere manier wordt het draaglijker als ik eet, dus ik ben nu al tonnetje rond geworden. Pfff.... Sorry voor mijn geklaag, maar de eerste maanden vallen me echt zwaar!

Gelukkig hebben we morgen weer een echo, zodat we even weer de 'boost' krijgen waar we het ook alweer voor doen. Geeft toch weer een extra gevoel als je ze ziet.

En ik weet dat ik niet mag klagen hoor. Ik ben héél blij dat alles goed gaat. En hoop dat morgen ook op de echo te zien...

Groet,

Jeanine

Geplaatst

@ Fren! Van harte, geweldig zeg!!

Hey Eef, nee ik heb verder geen klachten. Ik hoop idd niet dat we later gestraft worden door dan nog eens hondsberoerd te worden....

ik heb aanstaande dinsdag weer een echo. Dan zit ik op ongeveer 9 wkn als het dan nog steeds goed is kan ik me wat meer ontspannen denk ik.

voel me eigenlijk niet eens zwanger dan begin ik weer te malen of het hartje niet gestopt is enz enz...

Wat je vertelde over de 1e goede echo rond 6 wkn en dat het dan wel voor 90% goed zit wist ik helemaal niet.

Dat doet me wel goed om te lezen.

Bij ons werd met de 1e echo gezegd dat het allemaal nog wel erg pril was...!?!

Iedereen een prettige dag en ik hoop dat de misselijkheid voor degenen die er last van hebben snel over zal gaan.

Lfs

Geplaatst

arme jeanine...begrijp helemaal wat je bedoelt en dat ik niet moet overgeven, maar alleen kokhalzen maakt de boel alleen maar erger. daarom heb ik mij 2 weken geleden ook lekker ziek gemeld bij het uwv, zo kan ik toch niet gaan werken? merk wel dat als ik eindelijk eens goed slaap en niet al teveel doe en smiddags slaap/lig dat het iig dragelijk is, maar ja....meestal moet ik daarna 2 dagen boeten met extra beroerd, vandaag braderie en zoonlief is 12 geworden vandaag dus lekker dagje, alhoewel zoonlief 4 dagen bij zijn vader is nu :(...

kom straks wel weer aanwaaien, nu eerst taart naar dani brengen op school :)

veel liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Benbri, ik herken het kokhalsen, ik werd vanmorgen kotsmisselijk wakker, en ik begon te hoesten en dacht van nu moet ik zorgen dat ik boven de wc hang want anders komt het niet goed, nou hoefde dus alleen maar te kokhalsen, en en kwam verder niks uit blehh, ben nu nog weer erg misselijk.

Sinds vanmorgen heb ik ook erg last van mijn operatiewond. Voel me dus vandaag niet jahhoe, eerder ellendig waar het huilen ff nader staat dan het lachen.

Bah.

Janis

Geplaatst

hoop voor je dat het iets eenmaligs is janis, want weet uit ervaring dat het geen pretje is. ik ben zelf al vanaf week 5 supermisselijk, en idd...dagen erbij dat je het liefst alleen maar wil huilen (wat ik dan ook naar hartelust doe en zelf medelijden ook nog, hahaha) hopen dat het over is na 12 weken he :) vaak is het ook de moeheid die het kan veroorzaken, dus doe rustig aan, eet kleine en vele beetjes, zelf maar kijken wat het beste helpt bij je meis :)

enneeee meeeeeeezie.....***ongeduldongeduld***

Geplaatst

Ik ben vanaf het begin af aan al misselijk de ene dag meer dan de andere, vandaag dus weer zo'n dag dat het waarschijnlijk wel de hele dag is pfff. Ik hoop ook dat het kokhalsen eenmalig is. ( al denk ik het niet) Ik ben ook ontzettend moe, als ik 's middags op bed ga dan slaap ik ook zo twee uur. Als ik er de tijd voor heb doe ik dat ook, gister kon ik merken dat ik mijn middagdutje heb gemist. pff misschien dat ik me daarom nu ook extra ellendig voel. Meiden wat ben ik blij dat ik jullie heb, kan lekker al mijn gevoel uiten, en iedereen weet gewoon hoe ik me voel, pff typ dit nu huilend hoezo hormoonbom..........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden