Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiden, ben ook weer in het land. Veel gebeurd hier, positief en negatief... Sterkte voor de meiden die slecht nieuws hebben gehad.

Gelukkig ook mooie verhalen, super echo's en andere positieve geluiden. Ik hoop morgen ook weer een mooie echo te hebben, morgen precies 10 weken en intake in het ziekenhuis hier in de wijk. Dus niet meer op en neer naar Nijmegen gelukkig!!

In Frankrijk een paar super leuke rompertjes gekocht, te schattig. In lichtblauw en wit. Vind dat wel voor een meisje kunnen, maar roze niet voor een jongen, haha! De kaartjes stromen hier nu ook binnen, zo leuk!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

leuuuuuuuk :) welkom terug frennie :) ben benieuwd naar jouw echo :) en nu we het over echo's hebben....ooooooh meeeeeezieeeeeeeee ;)

en oh ja.....heb waarschijnlijk een autostoeltje gekocht, hihi. had er al eentje, maar zag dat die kapot was aan de onderkant, dus daar gaat mijn kindje niet inliggen he...ja, mss om te eten of zo...dus nu via marktplaats een hele mooie chicco autostoeltje voor 20 euro...nou, geen geld toch?? zit alles bij, behalve voetenzak, maar die heb ik nog in de oude maxicosi en die kan ik dan wel gebruiken bij de chicco en anders kijk ik wel weer op marktplaats of zo hihi...en een pak luiers gekocht (de 2e nu), bedoel...altijd fijn als je de eerste maand geen luiers meer hoeft te kopen omdat je die al gespaard had, hahaha...enne...een wasgel, shampoo EEEEEN haarlotion (want dat ruikt zo mjammie)....ik ben op dreef dus, hihi...nu nog een mooie box en dan ben ik wel klaar met de grote dingen geloof ik....of vergeet ik dan nog wat? dan kan ik de prullarias aanschaffen (kleding, bedlakentjes, wandelwagenlakentjes ed)

*zucht*...heerlijk om te kopen...alleen funest voor de portomeniks...morgen lekker naar de sauna, heb er ziiiiin in :)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kan eindelijk na één week weer inloggen op dit topic. Wilde vorige week een buikfoto plaatsen en dat ging niet. Sinds toen niet meer kunnen inloggen :( Heb wel gewoon mee kunnen lezen gelukkig!

Nofje nog een paar dagen en dan ga je eindelijk trouwen! Spannend hoor, hoop dat jullie een mooie dag hebben!!

Benbri, fijn dat de misselijkheid wat af lijkt te nemen en natuurlijk je super mooie echo! Eindelijk heb jij dan ook weer mogen gluren:) en al lekker fanatiek aan het shoppen, goed bezig!

Marjan, wat naar van je schoonmoeder. Het is toch een tijd waar je lekker van wil genieten, en met deze situatie zal dat vast een stuk minder zijn. Heel veel sterkte...

Fren, zo te lezen heb je een heerlijk weekje gehad! Hoe is het kamperen je bevallen?

Ik heb nog helemaal niets gekocht voor onze kleintjes, geen pampers, geen rompertje, helemaal niets. Aan de ene kant wil ik wel heel graag, maar toch nog weer een stemmetje die me nog kan tegenhouden. Wil zaterdag even naar de Prenetal toe om naar een bikini te kijken, dus ook maar even verder kijken :)

Kan iemand mij verder vertellen hoe ik een foto kan plaatsen??????????/ (nog nooit gedaan) voordat ik weer fout doe ;)

Geplaatst

Marjan wat erg voor je schoonmoeder en voor jullie, hopenlijk kunnen ze wat vinden en daar wat aan doen.

Hihi allemaal al luiers gekocht, hihi dat nog niet maar wel al wat kleertjes, een pyjama en een paar shirtjes. Van de oma's en de buurvrouw ook al wat gehad, helemaal leuk.

fren welkom thuis, hopenlijk heb je een leuke vakantie gehad!!!

Lianne, als je in je reactie scherm zit, heb je bovenin allemaal dingentjes zitten.

Er zit ook een vierkant blokje met een boompje erin. Die moet je aanklikken,

dan opent ie een klein venster en moet je het knopje selct file aanklikken (bovenin dat venster moet wel het blokje from computer open staan).

vervolgens kan je dan de foto opzoeken die je wilt plaatsen en die klik je aan.

daarna moet je op uploade picture drukken en dan komt hij in het klein in jou reactie formulier

Geplaatst

benbri, ik moet zo boven wat op de pc doen dus dan scan ik ze allemaal even in, haha ik had 11 foto's gekregen, nog even en ik kan de baby kamer gaan behangen met echo foto's

Geplaatst

Marjan, naar voor je met je schoonmoeder. Hopen dat het toch goed mag aflopen.

Nofje, je gaat gewoon trouwen over een paar dagen! Hoe leuk is dat!

Ik ben vandaag weer niet lekker. terwijl ik echt dacht dat het beter aan het gaan was.

Dan nu maar even lekker op de bank filmpje kijken...

Benbri, ik haal ook alles van marktplaats. Zo zonde om alles nieuw te kopen!

groet,

Jeanine

Geplaatst

hihi...ik voel me vandaag ook even niet zo fit hoor jeanine...baalde er ook van. even 3 dagen redelijk goed gevoeld, zelfs manlief viel het op, alleen vandaag is het even brak, maar ja...het gaat beter en das het belangrijkste toch?

en ik maar wachten op die echo......3 kwartier later nog geen meezie, whahahaha....nee grapje, maar het word wel pas morgenochtend dan, want ben best echt misselijk, dus lekker op bed liggen, wil morgen wel fit naar de sauna :)

sleep well mijn zwangere meisjes :)

Geplaatst

Sorry sorry sorry, dit mutsje is niet zo snel, hihi. werd zo in beslag genomen door de tv dat ik eigenlijk geen zin meer had om naar boven te gaan. Maar ik moet nog meer dingen doen hier boven op de pc dus eerst maar eens even de echo foto's erop zetten.

Er zit nu ook een foto bij van het hoofdje, wel heeft het kindje zijn/haar handje aan een kant ervoor. Dit keer ook eens een keer een 2d plaatje wat ik dan ook weer heel leuk vind om er tussen te hebben.

[ATTACH=CONFIG]1810[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1811[/ATTACH]

Geplaatst

Marjan, veel sterkte met je schoonmoeder!

Nofje, nog eventjes...hopelijk schijnt t zonnetje maandag! Wij zijn zondag 7 jaar getrouwd!

Hier vandaag ook weer een mindere dag, moe moe en overgeven, gek he ik had ook 3 goeie dgn achter de rug!

Benbri, je weet dat je nu niet in de infrarood en zuurstofsauna mag? Voor de rest mag alles behalve die 2 soorten sauna's!

Ik wacht nog een paar weekjes en dan ga ik ook heerlijk ontspannen met mn beste vriendinnetje!

Meezie, wat een prachtige foto's weer!

Fren, welkom thuis haha

Lig lekker in mijn mandje, morgen hopelijk weer een fittere dag!

Veel liefs

Geplaatst

wieeeeeeewwww. Ik heb een leuke site ontdekt! Heb net ff geshopt. 2 broeken, 2 buikbanden en 3 shirts voor maar 69 euro!

www.moo-s.nl. Ze hebben nu outlet uitverkoop voor mamalicious en queen mum enzo. Echt superleuke shirts.. Ook baby kleetjes zijn supergoedkoop!!!

Ik ga nog ff verder neuzen.

Ow ja, Meezie! Wat een mooie echo's weer... Wel grappig dat jij het leuk vind om een 2-d echo te hebben, terwijl wij smachten naar een 3d hihihihi

Liefs,\Nofje

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1813[/ATTACH]

Ja het is gelukt!! Dit is mijn 10 weken buikje, ben inmiddels al wel weer gegroeid, maar daar heb ik nog geen foto van!!

Fijne dag!

Geplaatst

hihi, lianne....denk dat we wel zo ongeveer gelijk lopen (zal het weekend echt eens kijken of ik er wat op kan krijgen hoor) qua buik :) en meezie....wat geweldig weer he :) *zucht* en nofje....infrarood wist is, maar zuurstof?? die saloungeruimte? alhoewel dat geen sauna is, alleen maar een ruimte met gezuiverde zuurstof, dus die zal je vast niet bedoelen, volgens mij heeft zwaluwhoeve die sauna niet....ik zal het nog een keer vragen als ik daar ben. ik weet alleen dat ik geen pakking mag, geen massage, tenzij die speciaal voor zwangeren is en niet bij de opgietingen van de finse sauna (superheet is die, maar dat word ook aangegeven) en infrarood sauna (wat dan wel weer jammer is, maar als dat alles is zal ik die niet missen, hahaha) anyway, ik heb er zin an :)

heel veel plezier dames en tot morgen :)

dikke dikke knuffel

Geplaatst

Benbri, veel plezier!!! geniet van je relax dag!!

Lianne, yes het is gelukt en wat een mooi tweeling buikje heb je al.

Hihi Nofje, stom he dat ik een 2D plaatje zo leuk vind. Maar op de 2D plaatjes kan je zoveel zien!! Je ziet de ribbetjes en alle botjes, Ik heb al een heel aantal organen gezien en de oogjes en dat zie je allemaal niet op de 3D. En mijn vriend kan nooit bij de echo zijn dus voor hem is het ook extra leuk om zijn kindje weer even op die manier te zien.

Bikkel, donderdag is denk ik geen goede dag voor zwangere vrouwen, ik was gister ook behoorlijk misselijk en moe weer, terwijl het eigenlijk steeds beter gaat.

Geplaatst

zit net weer op mijn werk...

Garnaaltje is een echt kindje geworden!! Compleet met handjes en voetjes en in de woorden van de gyn: zéér beweeglijk! Zo mooi om te zien! Hij is nu 3.5 cm en loopt 2 dagen voor in groei. Uitgerekende datum nu op 15 feb ipv 17 feb.

Over 3.5 week weer een echo, nu nadenken over het wel of niet laten doen van de combinatietest. Ik weet het niet goed, neig naar niet doen. We blijven bij de gyn onder controle, mocht zelf kiezen, maar moet wel op indicatie in het zh bevallen. Gyn was een prettige vrouw, en toen ze aangaf dat ik in het zh waarschijnlijk wat meer echo's zou krijgen was de keuze snel gemaakt :-)

Ik zweef verder op mn wolkje...

Geplaatst

Hey meiden,

Wel meegelezen,maar ff niet de puf gehad om te reageren - heb erg veel gewerkt en lange dagen gemaakt.

Maar vandaag lekker vrij - hebben ook onze echo weer gehad en inderdaad, net als Fren al schreef, echt super om te zien dat er nu een minipoppetje in je buik zit!

We hadden een mooi vooraan gezicht, waarin je al een beetje het gezichtje kon ontwarren. Hij lag te slapen, tot ik moest lachen en toen schudde hij zijn hoofdje en zwaaide met zijn armpjes, maar daarna lag tie gelijk weer stil - echt super zeg!!! Zit nu nog de hele tijd naar m'n echofoto's te staren!

En vond het erg bijzonder dat deze laatste echo in het zh precies gedaan werd door de arts die ons aanspreekpunt was ivm het cetro trial onderzoek waar we aan mee deden. Nu papieren mee om na de bevalling terug te sturen, oomdat ze willen weten hoeveel kindjes gezond geboren worden na dit traject.

Woensdag hebben we onze 1e afspraak bij de verloskundige. Wordt dan geloof ik bloed geprikt en moet urine mee nemen. En moet 10,- mee nemen voor een dvdtje als we dat zouden willen - jaaaaa, tuurlijk willen we dat! Weet niet of ze dat dan ook gelijk die dag gaan doen...

Benbri - veel plezier in de sauna. Ik volg over 4 weekjes :-)... Zuurstofsauna hebben ze daar geloof ik idd niet, maar daar ben je al achter gekomen eer je dit leest. Wel in Elysium bijv.

Meiden, fijne dag allemaal!

Geplaatst

14 september hebben de geslachtsbepalingsecho bij babyview!!!! hopelijk laat beebje zich even tussen de beentjes kijken haha...

Geplaatst

hey meiden.

Fren welkom thuis en fijn dat de echo goed was!!!

ja wel liepen gelijk he?

ik liep de vorige keer ook al 1 dag voor maar hou het eerst op 17 feb.

bedankt voor jullie medeleven van mijn schoonmoeder, gister ging het goed met haar omdat de AB kuur aanslaat, de uitslag van de onderzoeken komen waarschijnlijk vandaag dus weten nog niks.

verder vandaag 10 weken!!! ook al een mijlpaal:D

vanmorgen lekker gewerkt, daarna hup in de auto 3 kwartier rijden naar de school van mijn zoontje want hij had de laatste schooldag voor de vakantie en heb hem gehaald en daarna naar de mac een ijsje gehaald.

na die tijd een langs een vriendin die ook in de woonplaatst woont en van haar een kinderwagen gekregen, onderstel moet nagekeken worden maar heb igg een harde bak, heb zelf een kinderwagen met een nestje en ja die kan je niet makkelijk even in de box zetten.

heb een handige man dus die verzint wel wat met het onderstel, eergister van een andere vriendin een maxicosi die nog helemaal top is!

heb al 3 ledikantjes aangeboden gekregen hahah.

hebben jullie dat ook? dat mensen dingen aanbieden?

toch zijn er dingen die ik zelf wil aanschaffen omdat die andere net niet mijn smaak is.

marktplaats is ook zeer gewillig :happy7:

het kan ook nog wel allemaal, nog tijd zat!! maar tgaat wel hard al.

groetjes marjan

Geplaatst

Marjan - fijn dat het gister beter ging. Vandaag dus nog spannend en afwachten, of weet je inmiddels meer? Wel fijn hé, die 10 weken grens? Wij ook vandaag. Maar jij en Fren laten me dus alleen en gaan er al vandoor met een sprintje naar wat dagen eerder ;-(?

Lianne - mooi buikje hoor! Al goed zichtbaar! Meezie - leuk die wekelijkse foto's! Ik heb er nog geen gemaakt eigenlijk want het ziet er uit of ik net zo goed last van obstipatie zou kunnen hebben hihi, wat ook het geval is trouwens...

Geplaatst

ja ink voorlopig wel:)

weet nog niks, schoonvader is denk ik nu onderweg naar huis die belt straks wel hoop ik en voorlopig denk ik geen nieuws is goed nieuws, die belt echt wel als er wat aan de hand is!

ohh vreselijk obstipatie!

gaat met mij nu wat beter gelukkig!

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Marjan hopelijk hebben jullie gister nog goed nieuws gekregen over je schoonmoeder....

Wat fijn dat je allemaal al dingen hebt gekregen van vriendinnen, is altijd makkelijk :) Wij zijn de eersten met een tweeling van de vrienden, dus weinig kans dat ze alles dubbel hebben, hahahah. Ik krijg wel lakentjes en kruiken enzo van m'n schoonzus. Echt de dingen die je niet gebruikt maar wel moet aanschaffen.

Bikkel, jullie gaan dus geslachtsbepaling doen! Spannend hoor! Heb je zelf een gevoel wat het gaat worden??

Wij gaan het niet doen, ik denk dat we een jonge en een meisje krijgen....

Ink, wat super dat je een vooraanzicht echo hebt gehad! Lijkt me super bijzonder om het kindje zo recht in het gezicht te kijken. Kun je dan ook echt al de contouren zien?/

Benbri, hoe was je dagje in de sauna? Weer helemaal relaxed en bruisend van de energie?

Hier gister helemaal bek af. Heb gistermiddag extra gewerkt ivm vakantie periode, maar dat hakt er wel in hoor! Lag om 9.30 uur al lekker in bed.

Helaas wel slecht geslapen, werd vannacht beroerd en last van maagzuur!! Pfff... hebben jullie hier ook al last van 's nachts??

Vanmiddag even bij Prenatal kijken. Wil kijken naar een mooie Tankini, en dan ook even verder neuzen uiteraard:)

Fijne dag!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Hier ook vandaag de 10 weken gehaald!!!!!

Wij zijn afgelopen donderdag ff wezen shoppen voor een andere broek, pas mijn normale spijkerbroeken nl niet meer. En ik heb een goede meegroei BH gekocht, ze zijn al meer dan een cupmaat gegroeid pfff.

Het gaat verder hier goed, ben gelukkig niet mee zo misselijk, nog wel erg moe en daar geef ik me dan ook wel aan over.

Komende woensdag gaan wij ook voor het eerst naar de verloskundige toe, denk dat daar niet zoveel gaat gebeuren, want hun hebben hier geen echoaparaat, daarvoor moeten we ergens anders heen.

Nog een weekje werken en dan hebben we lekker vakantie, heerlijk, komende week nog wat dingen afwerken en lekker rustig aan doen. Dan kunnen we heerlijk genieten van onze vakantie.

Meiden wat fijn dat jullie mooie echo's hebben gehad, en Bikkel al de echo voor geslachtbebeling gepland, ben ook zo benieuwd wat het bij ons gaat worden, ik heb wel een voorgevoel, maar je weet het niet he.

Meiden fijne weekend,

Liefs Janis

Geplaatst

Meiden, wat een leuke berichten lees ik hier allemaal!

Hoop dat het allemaal goed gaat met jullie en lekker kan genieten van de zwangerschap (ondanks de hevige misselijkheid bij sommige meiden).

@ benbri, lekker genoten in de sauna? Nog een paar weken en dan kan ik met je mee, haha ;-)

Heb een vraagje aan jullie aangezien jullie iets verder zijn dan ik; hebben jullie de eerste echo vaginaal of uitwendig gehad?

Wij hebben gisteren een kloppend hartje bij onze bibi gezien, alleen volgens haar berekening ben ik een week korter zwanger dan mijn eigen berekening gemaakt met de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Kan de meting niet heel nauwkeurig zijn geweest doordat het een uitwendige echo was?

Fijn weekend meiden! :-)

Geplaatst

@Melis, mij is altijd verteld dat je met 7 weken nog geen uitwendige echo kan hebben omdat je het dan nog achter het bot zit.... Met 8 weken heb ik nu de eerst echo gehad en deze was nog inwendig. Ik zou me er niet te druk om maken. Wanneer heb je je volgende echo weer?? Kun je altijd dan vragen hoe het precies zit.

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden