Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welke kazen mogen:

- De harde kazen: Cheddar, Cantal, Gruyere, Emmenthaler, Hollandse boerenkaas, Parmezaanse kaas, Peccorino, Manchego.

(in harde kazen is de zuurgraad niet geschikt om de listeria-bacterie te laten gedijen)

- De zachte gepasteuriseerde kazen: gepasteuriseerde camenbert, roombrie of brie 50%,Mont Charentais, Boursault en explorateur, Chaumes, Kernhem, gepasteuriseerde Munster, Taleggio en Artavaggio.

- Bij de blauwschimmel Roqueford die van ongepasteuriseerde schapenmelk is gemaakt is deze volledig listeria vrij verklaard.

- Alle gepasteuriseerde blauwschimmelkazen als: Mont Briac, Bleu dAuvergne, Fourme dAmbert, Cabrales en Blue Stilton, Gorgonzola, Larzac, Magor, Bleu de Gex. Let op sommige zijn soms van ongepasteuriseerde melk gemaakt, dus goed nakijken!!

- Alle gevulde bries van gepasteuriseerde koemelk zijn toegestaan.

- Alle diverse kazen: Mozzarella, Feta, Mon Chou en andere chees-spreads, ricotta en mascarpone, fromage frais als wel de Creme Fraiche.

- De geitenkaas: Merlijn, Buche de Chevre, geitenkaasjes in olie met kruiden ( in geitenkaas is nog nooit listeria aangetroffen en men wijt dat aan een bepaalde stof die van nature in geitenmelk zit)

Deze info komt van verloskundige praktijk het ooievaarsnest dus geneit van je parmezaanse kaas!!!!

Geplaatst

Mijn verloskundige zei dat je alle kazen mocht eten welke je in supermarkten kunt kopen, de met crue er op dat is rauw dat mag niet, ze zei ook dat nederland dat niet mag invoeren of zo.

Geplaatst

uhm....nou ja...het was toch al te laat, want het zat er al op en in de buik, whahahaha....maar doe er ook niet zo heel veel op hoor, tis meer voor de smaak (tha flava ;))

enne..jeanine...ja, de bodem vullen met bladerdeeg, vergt wat reken en plakwerk, maar gaat vast wel :) bodem gebruik ik er 3, 6 om de vorm heen (zijkanten) en dan eentje erbovenop, zodat je echt een taart van bladerdeeg hebt zeg maar...en dan de oven in, mjammie :)

witje, thanx...fijn om te weten welke ik wel en niet mag, want ik ben een echte heuse kaaskop, heeeeeerlijk....:)

Geplaatst

Maar de rosti snap ik nog steeds niet. Of snap ik niet wat Rosti is?

Nog even voor de rest van de dames: in ivf topic staat een onderwerp wat doe je met overgebleven medicijnen. Er zijn daar nogal wat meiden die op 'dieet' zijn en wat dingetjes nodig hebben voor in de koelkast. Ik heb mijn spullen in de aanbieding gegooid, maar misschien als hier mensen zijn die nog spulletjes overhebben, dat het naar 'een goed doel' gaat. Het is maar een suggestie.

groet,

Jeanine

Geplaatst

hoi,

ik heb mijn medicijnen al weggeven aan 2 meiden van dit forum, beetje cryptisch omschrijven haha en je groentela raakt zo leeg!

Geplaatst

Mijn spulletjes zijn al naar een nieuwe eigenaar. Vind het echt super dat iedereen elkaar zo helpt. Goed m te weten, mocht ik het zelf ooit nodig hebben...

Geplaatst

Haha, net geitenkaas gegeten en begon ineens te twijfelen, kom ik hier schrijven en lees ik de info, dus gelijk weer prima gerust gesteld! Kreeg klein glaasje met slagroom bij de thee geserveerd - dacht dat het honing was, maar oeps, bleek butterscotch likeur! Ach, had maar paar drupjes op gelukkig, dus effect zal wel mee vallen relativeer ik dan maar...

Medicatie heb ik inderdaad ook via dat topic aan iemand beloofd. We hebben afgesproken dat ik wel eerst de 12 weken wil halen, omdat het dan voor de verzekering als een zwangerschap telt en je daarna dus weer 3 pogingen vergoed krijgt. Dus ligt nog in eigen groentelade voor het geval er toch iets fout mocht gaan ofzo... Maar volgende week gaat t de deur uit :-)...

Geplaatst

Moet maar eens kijken, ik heb alleen nog maar een spuit van 300 van gonal f geloof ik

hihi heerlijk gehakt met allemaal van die lekker dingen, ik heb een heerlijk stukje zalm gegeten vanavond met wat snijbonen, maar mmmm benrbi denk dat wwe maar bij jou moeten eten een keer.

benbri hier trouwens ook een paar keer naar geworden en ook waarschijnlijk door een te laag suiker. Een keer in de ikea bij de kassa bijna gaan liggen terwijl ik stond af te rekenen. pff wat was het warm en dat staan en wachten, ik trok denk ik helemaal wit weg want de dame achter de kassa zat me een beetje vreemd aan te kijken. na het afrekenen gauw naar buiten gegaan en een koek gegeten, daarna ging het iets beter.

Vandaag was de laatste echo, snik snik!!! De kleine was 7,5 cm en lekker druk waardoor het lastig was om mooie plaatjes te maken, maar het is weer gelukt en ik heb er volgens mij nog meer als vorige keer. ik ren zo naar boven en dan zal ik ze even inscannen. na de inwendige echo ook nog een uitwendige, en ja hoor daar zat ie ook!!! Hihi geweldig inderdaad dat je zo ook naar je kindje kan kijken. Ook heb ik het hartje nog even gehoord en wat is dat toch mooi.

En ja hoor hier is het ook aardig te zien nu, helemaal leuk en ook voor mijn vriend, die is zo blij en happy nu het voor hem ook zichtbaar is.

Gister trouwens de papieren van de kraamzorg binnen gekregen met een ontzettend leuk mutsje en een mini tshirtje voor in de auto, met ja ik ben het echt baby en dan de achternaam van mijn vriend. haha hij was zo trots en wil nu zo snel mogenlijk naar het gemeente huis om zijn kindje te erkennen, want ja die achternaam moet het toch wel krijgen.

Jeaninne, vervelend dat je zo'n l.ast hebt van je bekken, hopenlijk wordt het niet erger.

janis heerlijk vakantie, ik moet nog 9 weken wachten pfff wat duurt dat nog lang. Waar gaan jullie naartoe

Ink, lastig he die kinderopvang. Ik denk dat ik het een of twee dagen meeneem naar mijn werk afhankelijk van hoeveel dagen ik ga werken 1 dag wordt een papadag want vriendlief is altijd maandag en dinsdag vrij.

lijste weer even aangepast en mijn naam blauw gemaakt, we hebben zelf het idee dat we een jongen krijgen en misschien is het wel leuk om te kijken of onze voorgevoelens kloppen.

Dus maak je naam maar roze, blauw of roze/blauw (als je er twee krijgt), hihi eens zien hoeveel van ons het goed hebben.

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (1 cryo teruggeplaatst, was 2ling, nu 1ling)

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (1 cryo teruggeplaatst)

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar. We krijgen een tweeling!!!

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar, blijf onder controle gyn

Marjan77: 17 februari, 2de kindje 33 jaar

Janis: 18 februari, 1e kindje 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje spontaan zwanger na eerdere ICSI

Jrn: 27 februari

Eerstvolgende afspraak:

Stiertje: 19 juli 2e echo

benbri: 20 juli, 12 weken echo, laatste in het zh (hoop ik)

Janis: 29 juli 12 wkn echo , 4 augustus verloskundige

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo, tevens 1e controle nieuwe gyn!

Eef: 9 aug extra controle bij gyn in opleiding

Meezie: 11 aug afspraak verloskundige

Nofje: 12 aug; controle 14 weken, echo nr 5..

Marjan: 16 augustus gyn + echo

Fren: 17 aug 3e echo

Ink: 23 aug 2e afspr verloskundige en echo nr 5 :-)

Geplaatst

Ach Ink, een beetje is niet erg hoor. In mijn vorige zwangerschap heb ik ook héél af en toe een glaasje wijn gedronken. Nu helemaal geen behoefte aan trouwens.

Ik denk dat ik een jongen en een meisje krijg. Mijn man denkt twee jongens en mijn zwager 2 meisjes. Het kan dus alle kanten op ;-)

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (1 cryo teruggeplaatst, was 2ling, nu 1ling)

Eerstvolgende afspraak:

Geplaatst

Meeie, wat voor werk doe je dat je het kindje mee kun nemen?? mijn baas ziet me aankomen... Maandag wel gesprek met mogelijke vervangster. Dat had heel wat voeten in de aarde want m'n bazen wilden me niet vervangen, want "ik was toch niet ziek, dus kon ik best m'n mail blijven doen". Zo blij dat een collega die destijds overiges ook niet vervangen werd, daar een stokje voor stak! Ze werd echt boos :-)

Wbt geslacht: wij, en iedereen om ons heen, denken dat we een meisje krijgen... Aanpassen is beetje lastig op de iPad.

Kraamzorg, oja, dat moet ook nog... hebben jullie gewoon iemand gezocht, of via de verzekering adressen op gekregen?

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

Fren heb het aangepast voor je.

Ik werk op een kinderdagverblijf waar we groepen hebben van 0 tot 4 jaar. Ons kindje zal dan wel op een andere groep komen maar dat is ook beter voor het kind en de moeder.

Kraamzorg heb ik zelf uitgezocht er zitten er drie bij ons in de buurt en via de verzekeraar heb ik kunnen zien welke hun vergoeden, daaruit heb ik er een uitgekozen waar ik goede berichten over had gehoord.

Ze raden het wel aan om dat rond de 12 weken te doen omdat er zeker in de grote steden erg veel schaarste is.

En ja hier zijn de echo's ben het niet vergeten

[ATTACH=CONFIG]1884[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1883[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1882[/ATTACH]

Geplaatst

Jaaa, leuk die kleurtjes. Ik ben overtuigd van een jongetje, maar manlief is net zo hard overtuigd van een meisje! Dussss, welke kleur moet ik nu doen dan? Blauw denk ik dan toch maar? Haha, zal m'n man niet leuk vinden ;-)... Nee hoor, beide is welkom, maar hij is er gewoon zeker van hihi...

Kraamzorg kon ik zelf kiezen. Er zijn paar kleintjes en 2 grote. Van die 2 grote kon maar 1 garanderen dat je gedurende de hele kraamperiode maar 1 persoon over je vloer zou krijgen, terwijl die andere met diensten werken, dus kan het zijn dat je 3 of 4 mensen over je vloer krijgt en daar zit ik niet op te wachten...

Jaaa, dat oppas regelen is heeel lastig! Heb me nog niet eens verdiept in t kostenplaatje, maar ben bang dat ik aardig wat uren zal moeten regelen ;-(...

Geplaatst

Hoi,

Wij hopen hier op een jongen maar de omgeving denkt een meisje! Ik kan mijn naam niet blauw maken op de blackberry...

Opvang is hier ook al geregeld! Ik werk tot aan de kerstvakantie en daarna ben ik met betaald ouderschapsverlof vrij tot aan 9 augustus! Daarna heb ik nog 1,5 jaar de woensdag vrij en werk ik donderdag en vrijdag! Ons kindje gaat naar een kinderdagverblijf op hetzelfde terrein als mijn werk dus ik kan voor school de kleine brengen, tussendoor voeden en na school wandelend weer ophalen! Ideaal dus! Doordat ik in het onderwijs werk heb ik sowieso 12 wkn vrij per jaar.....

Geplaatst

Uitgerekend:

enne meezie...ideeen pikker, ik had hier zelfs over gedroomd vannacht, whahahahaha...toen dacht ik...hee, das een leuk idee :)...ik denk zelf een jongetje. met mijn eerste dacht ik ook een jongen en dat was het, met de tweede dacht ik meisje, maar ik had een prenataaltje, dus ik had daar wel een pretecho (20 weken echo bestond toen niet) gedaan, omdat ik bang was dat ik te graag een meisje zou willen en dat als het een jongetje zou worden dat ik het niet wilde hebben (jaja, prenataaltjes doen rare dingen) en nu denk ik weer een jongen, ben benieuwd of ik gelijk heb, want manlief denkt idd een meisje. overigens kon je vroeger altijd van die "voorspellingen" doen en er is altijd gezegt dat ik 3 kinderen zou krijgen, een jongen, meisje, jongen en tot nu toe klopt het nog...wat helemaal vreemd was, was dat ik gesteriliseerd was na de 2e en dus ook dacht...HA, 3 kinderen mooi niet (heeft weer met verleden en mannen te maken...niet interessant verder ;)) maar ik had het dus mooi fout :) aan het lot kom je mooi niet, whahahaha...

en jeanine...ik wist dat ik wat vergeten was gister en dat was het rosti uitleggen, wahahaha...nee, je hebt rosti, das gewoon diepgevroren aardappelraspjes (lekkere uitleg he, hihi) en wat jij bedoelt zijn rosti rondjes, vaak met ui enzo, maar die moet je niet hebben, gewoon naturel rosti....niets geen rondjes, toevoegingen of wat dan ook. hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord :) en ja hoor, jullie mogen allemaal komen eten, maar dan heb je wel mij in de stress, hahaha...had voor mijn verjaardag (20 maart) een tapas avond georganiseerd en ik was zoooooo bang dat ik te weinig had (15 verschillende gerechten in abnormale hoeveelheid porties en dat voor hooguit 20 man, haha) dus ik helemaal stressen enzo...uiteindelijk had ik veelste veel, whahahaha....was een duur grapje, maar oh zo leuk om te doen, zelf tapas maken :) alleen de peppedew vullen was wel een rot karwei, zitten zoveel in een pot, hahaha :) anyway...koken is echt mijn hobby, vind het geweldig om te doen :)

en meeeeeeeeeezieeeeeeeeee, wat geweeeeeeeldig....moest bijna huilen....*snif-zo-ziet-ie-van-mij-er-ook-uit-snif* echt super he...dat het helemaal "klaar" is, alleen nog wat spek om de lijf en groter groeien...super :) anyway vind ik het uberhaupt best snel gaan....vorige week was ik zo blij met de 12 weken en nu zijn we al bijna 14 weken...gaat zoooooooo hard :)

ben ik nog wat vergeten? vast wel, maar weet het nu eventjes niet meer...oh ja...volgende week donderdag ben ik een jaar getrouwd :) het jaar is echt superhard gegaan, en dan ga ik lekker met manlief naar preston palace :) heb er zin in...lekker zwemmen in een tropisch zwemparadijs, heeeeeeerlijk....de hele dag door lekker eten, hoop dat ze daar ook ijsjes hebben, van die lekkere softijs met het liefst een topping erop (maakt me nog niet eens uit welke, als het maar geen chocolade is) mjammie :)

oh ja...kraamzorg heb ik idd ook al geregeld...ergens in september krijg ik een intake gesprek...moet eerst nog even afwachten of ik thuis of in het ziekenhuis moet bevallen. wil graag thuis, maar de kans is groot dat het ziekenhuis word helaas...en opvang hoop ik zelf te gaan doen :)

Geplaatst

Ik ben jaloers op jullie echo's! Ik heb nooit zulke mooie! die van jullie zijn heel helder. Je ziet echt helemaal je baby. ik heb dinsdag weer, dus ik hoop dat ik dan eens een beter apparaat heb.

Benbri, je hoeft geen tapas voor ons te maken hoor. als je gewoon alleen gehaktbrood maakt, vind ik het ook prima. En de rest van de dames denk ik ook wel!

Ik had ook bijna voor volgende week preston palace geboekt. Ik vind dat zwembad zó geweldig! Maar we willen nu eerst ons huis klaar hebben en daarna nog een keer. Lekker met Tuurtje zwemmen, naar de kermis, lekker eten. Leuk hoor!

groet,

Jeanine

Geplaatst

oh, ze hebben trouwens lekker softijs. Ik weet niet meer met of zonder topping. En bij het avondeten heerlijk gebak/ijs/slagroom/fruit afdeling. Kotsmisselijk ga je weer naar buiten hoor!

Geplaatst

hm...dat misselijkheid hoeven ze niet zo heel veel voor te doen hoor :) maar fruit vind ik heerlijk...en slagroom ook en ijs ook en..en..en...ohohoh...volgens mij word het helemaal niets volgende week, sta ik alleen maar bij de vreetbarren, whahahaha...ben er nog nooit geweest, dus ben benieuwd...:) kermis zal niets worden denk ik, mag toch nergens in, maar voor de rest zien we het wel :) vind het spannend iig :)

en troost je...ik heb ook niet zulke mooie echo's hoor....in het ziekenhuis deden ze niet zo aan uitgebreid kindje kijken....het was opmeten, oh kijk het beweegt...een hele rare foto hebben ze gemaakt, waardoor het hoofdje net niet op een hoofd lijkt, alleen ruggengraad en vingertjes zie je...voor de rest zie je amper dat het een kindje is, whahaha...maar ja...heb weer hoop op de 20 weken echo en anders toch maar een pretecho doen he :)

Geplaatst

En gaan jullie één of twee nachten? Wij zijn één keer met z'n tweeen in het weekend geweest en toen was er 's avonds echt héé'l veel eten. Luxe buffetten met vis, vlees, salades, stokbrood, speklapjes, kippenpootjes, shoarma, noem maar op. Maar we zijn toen Tuur er al was nog een keer doordeweek geweest. Toen zaten we 's avonds op de kamer en is ruud naar beneden gegaan om ons een 'hapje' te halen en toen hadden ze alleen maar die kippenpootjes die toen ook nog een beetje slap waren. Dus dat viel een beetje tegen.

Maar inderdaad, je moet oppassen voor een vreetfestijn. Als je net binnenkomt, kan je achter (richting zwembad) koffie en gebak eten. En lekkere soezen!!!!! En de bioscoop is ook wel leuk om een keer heen te gaan. Maar het zwembad was echt het beste zwembad waar ik ooit ben geweest. Helemaal in het donker met een sterrenhemel, junglebruggen, stromingen. Echt super! Dus ik wil ook echt nog een keer voordat de twee nieuwe wereldburgers zich aandienen. Tuurtje vond het ook prachtig in zijn bandje door de wildwaterbaan! maar ik wil dus wel graag in het weekend eigenlijk.

groet,

Jeanine

Geplaatst

sja...helaas kon ik niet in het weekend, ik mocht al van geluk spreken dat er nog een plekje vrij was op 4 augustus, toevallig onze trouwdag....voor de rest zitten ze helemaal proppievol tot geloof de 16e, dus we gaan wel doordeweeks (donderdag op vrijdag, 1 nachtje dus) maar het is vakantie en ontzettend druk, dus dan zullen ze ons toch niet afschepen met kippevleugeltjes (yegh), och...en anders vermaak ik me wel met de toetjes, whahahaha....en zwembad ben ik idd nieuwsgierig naar. vond duinrell ook al super, dus dan dit vast ook wel :)

Geplaatst

Zo, je hebt me zo lekker gemaakt dat ik net ook heb geboekt. Ik zat al lang te twijfelen omdat nu de zomeraanbiedingen waren, maar toch steeds niet gedaan. Maar ja, dit is voor ons ook een van de laatste keren dat voorlopig iets kan. ik kan dadelijk niks meer en daarna hebben we het natuurlijk harstikke druk met 3 kindjes. Dus ik heb het ook maar gewoon gedaan. 18 en 19 augustus gaan we. Hmmmm Lekker gezellig! Iets om naar uit te kijken!

groet,

Jeanine

Geplaatst

duinrell heeft meer 'doe-dingen'. Grote soorten glijbanen en alle soorten, maten en snelheden. dit is een heel ander soort. Meer een relax-zwembad zeg maar.

En nee, ik ging boeken en blijkbaar alles heel erg vol. wij wilden graag in het weekend, maar kwamen uit op donderdag en vrijdag. Verder zit veel vol ja. En dan zullen ze je inderdaad niet afschepen met kippepootjes nee. Dat kunnen ze natuurlijk niet maken!

Op hun site staat een filmpje waarin het toetjesbuffet langskomt. Mocht je je vast lekker willen maken ;-)

Geplaatst

Nou meiden, heb s ff gekeken waar jullie het over hadden, maar is gewoon een heel entertainment dorp ofzo incl eten slapen en vermaak dus???!!! Zag er goed uit hoor! Ben benieuwd hoe jullie het zullen hebben!

Wij hebben net een kinderstoel bij m'n zus opgehaald en tas vol spulletjes als een kruik, lakentjes, trappelzakken in div diktes en maten, dus erg handig allemaal!

Haha, ik begin geloof ik verzameldrang te krijgen!!! Wil dat m'n vriendin snel thuis komt zodat we t ledikantje en comode op kunnen halen ;-)!!!

En heb manlief zover gekregen dat we iets van muurstickers doen. Kijk maar s op kidzsupplies.nl - ze hebben er echt heeeeeeel veeeeeel verschillende muurdecoratie!

Geplaatst

Meiden,

We zijn weer terug van de echo, man wat is het gegroeid! bijna 4 cm, en enorm bewegelijk, ze waren zeer tevreden van wat ze zagen.

Ga zo eerst ff een middagdutje doen en dan beginnen met inpakken.

Oja hier de echo van vandaag.

[ATTACH=CONFIG]1887[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden