Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

kerstboom gaan wij dit weekend doen inderdaad. Misschien vrijdagavond even samen boom halen. Normaal doe ik het altijd alleen, maar nu moet vriendlief inderdaad mee voor de boom en over de zolder kruipen om alle kratten met kerstzooi naar beneden te slepen. Heb nog zitten twijfelen om niet zo groot uit te pakken dit jaar, t moet ook allemaal weer opgeruimd worden, maar ik vind het té leuk en té gezellig om niet te doen :-)

Aanstaande vrijdag komt de babykamer!! Zo'n zin in!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje meiden, ben net bij de vk geweest en blijkt dat ik de afgelopen 3 weken gewoon 2,5 kg ben aangekomen *slik*!!!

Nu in totaal 8 kg, maar ga denk ik toch maar beetje opletten met al t snoep dat ik naar binnen werk, want wil niet in dit tempo doorgroeien! Moet nog 11 weken, dus dan zou ik in dit tempo ineens aan t einde rond de 20 kg zitten, terwijl t zo netjes begon... Maar heb zo'n trek in snoepies en chips! Echt erg!

Ze konden niets zeggen over hoe groot ons mannetje is nu, alleen dat hij gewoon mooi op schema lijkt te liggen. Hoofdje weer naar beneden, hartje kregen ze niet goed te horen, maar tijdens t zoeken schopte hij lekker terug, wat zij ook zagen, dus ik maakte me weinig zorgen - moest wel wat lachen om onze kleine eigenwijs!

Wij gaan hopelijk ook deze week de boom halen / opzetten. De box zetten we er na pas neer, want met n boom in huis, past dat ding er echt niet ook nog eens bij!

Geplaatst

haha inkie, jij ook zo aan het snoepen? Hier nog 1! Ben normaal al erg verslaafd aan drop, maar kan het nu écht niet laten staan. En al die sint lekkernijen die al 2 weken lang op mn werk op tafel staan zijn ook moeilijk te weerstaan...

Geplaatst

"Elinorac, thanks! Ja als ik bedenk dat er in de laatste paar weken nog 1 kilo per week bij kan komen dan word ik onpasselijk..zucht. Hoeveel kilo ben jij aangekomen? ik tot nu toe 17. Hoe oud is jouw dochtertje nu?"

Stiertje wonder boven wonder ben ik pas 4 of 5 kilo aangekomen... het schommelt nogal. En te bedenken dat allebei de baby's al bijna een kilo zijn plus vruchtwater... Maar... ik heb van mezelf behoorlijk wat overgewicht, dus wellicht dat het daarom niet nodig is? Of het komt nog... hoop het niet. Was bij mijn dochter wel 18 kilo aangekomen maar na de geboorte was er meteen 14 kilo af... om vervolgens weer 10 kilo aan te komen met borstvoeding geven, zucht...

Mijn dochter is nu 7, ze zal vlak na de tweeling geboren wordt 8 zijn. Gelukkig, kan ze mooi meehelpen...

Geplaatst

ook ik ben terug van de gyn.

en alles was prima met mijn kleine mannetje.

hij zat op 1120 gram tenminste dat heb ik kunnen verstaan, ( tis een half duitse man dus soms versta je hem niet goed) en als ik op mijn kaart kijk staat er 1320 dus wat het nu issmilie1.gif

nou ja as maandag moet ik voor herhaling van de 20 weken echo dus dan kijken ze maar even.

op mijn verjaardag (22 dec) moet ik terugkomen bij de gyn.

nu om de 2 weken dus controle.

en ik moet nuchter bloedprikken, daarna een suikerdrankje en dan weer bloedprikken na 2 uur, om te kijken naar mijn suiker in mijn bloed.

nou ja zal wel. schijnt standaard te zijn.

dat word moeilijk want als ik een uur nadat ik wakker ben niet eet word ik misselijk en heb ik flauwvalneigingen als dat nog langer dan een uur duurt.

dus vanavond flink eten denk iksmilie1.gif

hebben jullie ook een mail gehad over medicatie? ik wel maar heb allang niks meer, alles was al op toen ik klaar was

hier de kerstboom pas na volgend weekend, as zaterdag behangen en laminaat leggen op de babykamer.

ik ben 2 kilo aangekomen sinds 6 weken en in totaal bijna 10 kilo.

na die tijd even lekker de stad ingeweest moest nog een nieuwe kruik hebben en nu ben ik moe dus ik doe even mijn oogjes toesmilie1.gif zit nog in de rijmmodesmilie5.gif

Geplaatst

ja, heb de mail zelfs 2x gehad...een keer direct naar mij en een keer dat ie aan jheroen gericht was....was vast een foutje, grappig :) maar heb idd ook al een hele tijd niets meer...suikertest heb ik niet, dus weet het ook niet. gyn. ook niet, zit gewoon bij de vk, waar ik overigens morgen weer heen moet. om de 2 weken idd...tot week 34 geloof ik en dan om de week. hier denk ik nu zo'n 10 kilo aangekomen...toch voel ik mij niet ontevreden nog :) nou ja, kweet even niet wat ik allemaal wilde vertellen. ga even de was maar ophangen, moet ook gebeuren he :) en even wat drinken en ik begin wel echt "last" te krijgen van de laatste loodjes...moeheid begint toe te slaan, kan niet lang meer lopen, maagzuur, pijnlijke lever, pijnlijke rug, harde buiken, soms echt een flinke pijnlijke voorwee waarbij ik meteen weer denk.."ohoh, word zometeen alleen maar erger, hellep, wil niet meer bevallen, hahaha" en...en..en..oh ja, heb mijn eerste echte kerstboom gekocht, auto ruikt helemaal naar kerstboom, heerlijk :)

knuffel

Geplaatst

Wat een gezellige boel hier!!!

Janis, vervelend dat je zoveel last hebt van maagzuur, weet er helaas alles van. Het kan inderdaad geen kwaad om op je eten te letten, ik heb het ook sneller wanneer ik vet eet. En ja, soms moet je dat ook gewoon blijven doen, want het is zooooo lekker!!! :-). Ik neem dan al bijna standaard een bakje vanilevla voordat ik naar bed ga. Gewoon voor de zekerheid... Ook kun je wanneer je er veel last van blijft houden bij je ha/gyn/verloskundige vragen om pilletjes of een drankje. Dit gebruik ik ook al standaard elke dag!

Stiertje, ik ben tot nu toe ongeveer 14 kilo aangekomen. Zo aan de foto te zien, draag jij het ook mooi van voren en is alleen je buik echt dikker geworden. of zie ik dat verkeerd? Ik ben voornamelijk dikker geworden in de buik, de rest valt wel mee. ga ervan uit dat dit er ook zo weer af is (hoop ik).

Caro, 4-5 kilo, scheelt voor jou alweer!! Weet niet of het uitmaakt wat je aankomt hoe je gewicht voor je zwangerschap is....

Ik denk niet dat wij alles kerstklaar gaan maken. Heb eigenlijk niet veel zin om dit allemaal neer te gaan zetten. Straks kom ik in die periode in het zh te liggen en staat mijn hele woonkamer vol met kerst.... zie ik niet zo zitten. Kan me de éénling moeders wel voorstellen hoor!! Had het anders ook wel gedaan... Ik denk dat wij de kamer lekker gaan vullen met een mooie grote box :)

Geplaatst

Elinorac, wauw zo weinig aangekomen, heerlijk toch?! leuk dat je dochter straks al 8 is, wordt het een stuk makkelijker van toch? ze zal wel apetrots zijn of niet?

Marjan, ik heb de suikertest wel gehad en ben maagpatient en als ik niet eet dan ga ik na een tijdje echt over mijn nek maar het suikerdrankje wat je drinkt vult de maag behoorlijk en het viel me reuze mee. Wat ik naar vond was dat ik geen water mocht drinken maar even 2 uurtjes een boek lezen ofzo geeft wel efleiding. Waarom moet je dan een suikertest doen weet je dat? ik moest het doen vanwege de tweeling (dioen ze standaard bij tweelingen) maar ook omdat ik wat overgewicht had, maar bij mij was het uiteindelijk prima.

Lianne inderdaad zit het allemaal van voren, als je me van achteren ziet kun je niet zien dat ik zwanger ben. Jij ook ongeveer hetzelfde als ik aangekomen dus, laten we hopen dat het er straks snel weer af is haha.

Benbri je loopt bijna twee weekjes voor op me maar je hebt dus ook veel klachten ondanks dat het 1 is? zie je wel als die vrouwen die zogenaamd 9 maanden op een roze wolk zitten en nergens last van hebben zijn gewoon nepperdsssss haha.

liefs stiertje

Geplaatst

We gaan inderdaad ongeveer gelijk op Stiertje. Ik draag ook van voor, en van achter zie je ook (bijna) niet dat ik zwanger ben...

hopelijk is dat ons voordeel, zo niet, dan maak ik me daar ook niet heel druk om. Het gaat er van zelf wel een keer af.

Wanneer heb jij die suikertest gehad? Ik heb die niet gehad en ze hebben het er ook nooit over gehad. Gebeurt dit bij elke tweelingzwangerschap? Of ook alleen dan wanneer er reden voor is????

Geplaatst

ja ik weet het niet lianne, die gyn zei dat veel vrouwen last hebben van zwangerschapsdiabetes( hoor bijna nooit dat iemand dat heeft trouwens) en hij wilde weten of ik dat ook had, heb nergens last van.

als ik nu aanleiding had ok ...

mss komt het omdat die arts van duitse komaf is dat het daar wel standaard is.

Benbri ik merk het ook wel hoor, als ik lang loop heb ik ook harde buiken en moeheid slaat ook wel toe, maar ach nog even:)

Geplaatst

In belgie is de glucose challenge test standaard! Een mierzoet drankje, en ik moest een uurtje later bloed prikken!

Ik moet maandag weer op controle, ben wel benieuwd naar mijn gewicht, zeker omdat ze allemaal zeggen dat de kilo's er op het laatst aanvliegen!

Ik had in mijn handtekening de medicatie staan, die heb ik naar aanleiding van die mail weggehaald!

Geplaatst

Lianne, ik heb de suikertest twee weken geleden ongeveer gehad omdat hij vond dat mijn buik erg dik was voor de termijn en erg veel vruchtwater. Overigens hoefde ik geen suikerwater te drinken maar mocht ik 3x zelf prikken. Bij de echoscopiste van de week bleek vooral de bovenste baby veel vruchtwater te hebben, de onderste normaal. En ik heb gelukkig geen suiker. Ik vroeg of ze het standaard bij tweelingen deden maar dat is in mijn ziekenhuis niet het geval dus misschien hoef jij het niet te doen...

Geplaatst

ik weet niet of ik die suikertest ga doen.

ik ben niet extreem aangekomen, mijn kindje is geen dikkerd, heb normaal vruchtwater, geen aanleiding dat ik zwangerschapsdiabetes heb.

ik sta elke morgen om 6 uur op en tot 8 uur niks eten hou ik echt niet vol dan ben ik al van mijn stokje gegaan.

dan moet ik daar alleen heen rijden ( 20 minuten) en dan prikken, dan dat suikerdrankje wat rete vies is en hele maal op nuchtere maag krijg ik dat niet binnen, en dan 2 uur wachten en dan weer prikken en naar huis, ja dan kan ik wat meenemen en opeten voordat ik naar huis ga.

word er een beetje opstinaat van eigenlijk, het is geen standaard test, bij de oudste ook niet gehad en geen aanleiding dus ik ga maar even bellen geloof ik.

Geplaatst

goedemorgen dames :) vanavond weer naar de vk, heb er wel zin in :) overigens vannacht last van weeen gehad en (4x in een uur) maar toen was het weer weg, maakte mij er ook niet druk om, maar was wel even alert, waren niet zomaar harde buiken, maar ook echt pijn erbij (zullen de voorweeen dan wel zijn, maar blijf er zelf toch altijd wat alert op) en nu net weer eentje...dus zal eens aan de vk vragen vanavond. ook heb ik meer last van mijn bekken en onderrug helaas :( nou ja...tis niet anders. kerstboom is gisteren opgezet, en van het weekend hoop ik op wat meer kerstsfeer :) ga nu vlug de kiddies naar school brengen, zulk rotweer bah

veel liefs

Geplaatst

marjan, ik hoefde alleen nuchter te prikken, mocht mn eigen ontbijt meenemen en moest dan 90 minuten later weer prikken. Geen rare vieze drankjes gelukkig. Maar suiker was prima bij mij.

Bri, herken wat je zegt hoor, begin ook steeds meer last van mn onderrug te krijgen. Heb natuurlijk een kantoor baan en merk dat zitten momenteel niet meer mn grootste hobby is...

Geplaatst

jaaaaaaa, zitten is ook niet mijn grootste hobby meer, maar lopen vind ik ook niet meer zo prettig en ik kan niet zeggen dat ik liggen ook prettig vind, eigenlijk blijf ik nu continue last houden, vooral van de bekken en zodra ik sta heb ik al vermoeide benen. overigens gisteren op de weegschaal gestaan, woog 79 kilo, kreeg een rolberoerte. ik begon met 55 kilo toen ik ging trouwen en 63 kilo toen ik zwanger raakte....dus word er wel een beetje verdrietig van en hoop dat het niet allemaal blijft plakken, alhoewel ik mezelf (afgezien van buik) niet echt heel erg veel dikker vind, maar ik hou ook veel vocht vast, zal het ook wel mee te maken hebben denk ik...anyway, begin het een beetje zat te worden met de klachten die alleen maar erger worden :( ik hou mij maar vast aan de gedachte dat ik nog maar 8 weken hoef :)

Geplaatst

Achos Benbri, dan ga ik extra duimen dat je niet overtijd zal lopen!

Ik hou daar zelf eigenlijk wel rekening mee merk ik. Stop 4 weken van te voren pas, dus half januari en ga er maar van uit dat ons kindje een schrikkelkindje wordt haha, dan kan het niet tegen vallen als de uitgerekende datum voorbij is ;-)... Wil veel van de dingen pas gaan doen als m'n verlof is gestart, zoals kaartje ontwerpen (5 januari afspraak v belly paint), wassen vd kleertjes, ziekenhuistas gereedmaken, etc.

Volgens mij word ik ook niet op suiker getest. Ben je nog gegaan Marjan? Ik heb gister wel urine en bloed moeten inleveren voor testen op ijzergehalte. Daar hoor ik volgende week wat van, maar volgens mij is alles prima. Enige waar ik wat last van heb ik inderdaad af en toe m'n onderrug, maar probeer extra goed op m'n houding te letten - helpt t de zwangerschapstherapie ook wel bij moet ik zeggen. Maar ik zit wel in een vervelend clubje: zouden 7 meiden in zitten, waar er 1 nooit van is geweest omdat de dag voor de start haar kindje met 23 weken geboren is en gelijk overleden en 1 ligt na de 1e keer in het zieknhuis, omdat haar kindje en forse groeiachterstand heeft, omdat haar placenta niet goed werkt. Dus we zijn nog maar met 5, waarvan 1 een kindje met een open ruggetje heeft, 1 telkens nu al bloedverlies heeft waar ze de oorsprong niet van kunnen vinden en dan nog 3 meiden waar het dus "normaal" bij gaat, waarvan ik er 1 ben! Echt bizar! Zet je wel weer even met je voeten op de grond...

Trouwens, Marjan, jij schreef geloof ik over dat je magnesium tabletten bij de drogist gehaald had, toch? Ik heb t gisteren even gevraagd en dat zijn dus niet de goeie. De vk vertelde dat daar stoffen in zitten die laxerend werken, waardoor het niet goed opgenomen wordt. Als je wilt zal ik m'n receptje ff opzoeken, want ik ga vandaag dus ff naar de apotheek, nadat ik vannacht weer mega kramp in m'n onderbeen en voet kreeg, wat er echt neit uit wilde. Loop je daar, midden in de nacht, telkens heen en weer in de badkamer om die ***kramp er uit te krijgen! En bij mij geen charmante man die me helpt hoor Benbri hihihi, de mijne slaapt gewoon door! Wordt nog wat als mijn weeën beginnen haha, dan merkt tie denk ik niets! Geen idee hoe dat allemaal aan gaat voelen trouwens, die weeën. Sja, ze vertellen wel wat natuurlijk, maar net zoals je kleintje voor het eerst in je buik voelen, vind ik dit ook lastig om me voor te stellen. Zal dus waarschijnlijk net als met de bewegingetjes van onze uk, ook daar wel laat mee zijn om te herkennen... Nou ja, als het ontzettende pijn doet, zal ik het trouwens waarschijnlijk wel weer gelijk weten haha... Volgende zwangerschapsles gaan we het hebben over de bevalling, dus ben benieuwd!

Ik las iets over aankomen van borstvoeding geven? Ik dacht juist dat als je borstvoeding gaf, je meestal weer sneller op je gewicht van voor de bevalling zit? Tenminste, dat was eigenlijk waar ik wel een beetje op hoopte :-(... Niet dat ik me nu echt druk maak hoor, maar wil niet doorgroeien met bijna 1 kg per week, zoals de afgelopen 3 weken. Heb dus maar weer tomaatjes en worteltjes in huis gehaald, maar de snoeplade roept veeeeeel harder dan de koelkast! Oei, lastig lastig lastig...

Moet ook gewoon maar wat meer gaan bewegen - vaker de fiets pakken enzo, dat zal ook wel weer wat schelen. Op onze vakantie waren we namelijk flink actief - wandelingen naar watervallen op 8 km afstand, bergtempels beklimmen, zowiezo veel heuvels en trappen daar op en af... Sja, en dan kom je thuis met al die lekkernijen voor de feestdagen en staat de auto weer praktisch voor de deur... Niet goed...

Geplaatst

Ik hoefde niet nuchter te zijn voor de suikertest! Er werd wel genoteerd hoe laat ik voor t laatst gegeten had en na t drankje moest ik een uur rustig blijven zitten en niet eten en drinken! Als die test niet goed was geweest dan moest ik wel nuchter komen en dan 3 keer prikken en het dubbele van dat goedje drinken!

Geplaatst

Oh ja, en over die mail vd overgebleven medicatie - had ik al eerder hier op t forum gelezen. Ik had toen aan t begin vd zwangerschap via dat topic wel wat weggebracht.

Ze hebben nu dus een nieuwe topic geopend om het juridische probleem te omzeilen. Staat onder medicijnen en dan iets in de zin van naar het ziekenhuis gaan of uit het ziekenhuis komen / halen /wegbrengen of zoiets... Vind het wel goed dat het mogelijk blijft, maar ze moeten er inderdaad niet mee in de problemen komen...

Geplaatst

"Ik heb gister wel urine en bloed moeten inleveren voor testen op ijzergehalte. Daar hoor ik volgende week wat van, maar volgens mij is alles prima."

Ink, ik heb vorige week gehoord dat ik een laag HB heb, had eigenlijk ook geen klachten, ga nu wel aan de Floradix en Roosvicee Ferro en probeer ijzerrijk voedsel te eten. Ik dacht ook dat er niks uit de tests zou komen, maar je weet het dus niet... Maar ach, als het daarbij blijft...

Geplaatst

Hm, ja, zou kunnen inderdaad. Ik ben normaal bloeddonor (maar dat mag nu dus ff niet) en dan werd ik soms naar huis gestuurd (zonder donatie) omdat ik op het randje zat van wat wel/ niet goed was voor mezelf, dus we zien wel wat er uit gaat komen...

Er liep trouwens gister een stagiaire mee die het hartje niet kon vinden. Ik maakte me gelukkig niet druk, want 1 minuut er voor schopte m'n mannetje nog tegen m'n ribben. Dus zij een beetje wroeten, begon tie gelijk weer te schoppen - zo grappig! Toen nam de vk het maar even over en had hij het hartje aan de zijkant gevonden...

Geplaatst

ja, 2 weken geleden ook getest, je moet (althans richtlijn volgens mijn vk) een hb van 6,4 hebben, dan viel hij nog in het "normale", maar wel oppassen en ik viel daaronder, dus geen bloedarmoede. wel net even de vk gebeld ivm de pijnlijke harde buiken/weeen, maar omdat ze nog niet regelmatig komen is er niets aan hand en rugweeen moet de buik ook hard mee worden, dus ga ervanuit dat het voornamelijk alle opeenstapelingen zijn. kan ook zijn dat ze aan het indalen is en dat ik daarop ook reageer (heb nou eenmaal een gevoelige bm) maar dat hoop ik niet, want volgens mij ligt ze nog zo dwars als het maar kan :s, we horen het vanavond wel allemaal. ben zelf niet lekker. erg moe, lusteloos, rugpijn, bekkenpijn, baby doet mama pijn, keelpijn en ga zo maar door, bah dus :s. en ink, dan hoef ik nog maar 10 weken maximaal, gaat ook snel voorbij :) maar ga er niet vanuit dat ik overtijd loop, deden ze bij de eerste 2 nl ook niet. daar werd ik al "gestript" met 39 weken en met 40 weken goed, kon ook, want ik liep met beide al met 2 cm ontsluiting, dus dat voordeel had ik :) we zien het wel. heb het toch niet onder controle, voorlopig moet ze nog eventjes blijven zitten, rot voelen of niet! :)

Geplaatst

nou ik heb even gebelt en het MOET met het suikerdrankje omdat het gaat om een intolerantierest.

en de assistente van de gyn zei dat de meeste vrouwen dat wel krijgen, de meeste dus niet iedereen.

de gyn zei het zo tegen mij dat veel vrouwen daar last van hebben en ik dus ook moest laten testen.

ik krijg dat suikerdrankje echt niet naar binnen die komt net zo hard weer naar buiten en vroeg aan de laborante hoeveel ml dat was en dat kon ze me niet vertellen.

tuurlijk alles voor de kleine maar er is helemaal geen aanleiding tot.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden